Dorog Város Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2013/XI.29./ önkormányzati rendelete

Dorog Város Önkormányzatának 14/2003.(VII.01.) rendelete az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás célú helyiségek bérbeadásának feltételeiről (Egységes szerkezetben a 9/2006.(III.13.), a 20/2006.(IX.29.), a 4/2007.(I.26.), a 22/2007.(XI.30.), a 31/2008.(XII.19.), a 30/2009.(XI.27.), a 17/2010.(VII.30.),a 28/2010.(XII.17.), a 20/2011.(XI.25.), a 23/2012.(XI.30.), valamint a 14/2013.(XI.29.) rendelettel)

Hatályos: 2014. 01. 01- 2014. 02. 27

Dorog Város Önkormányzatának 14/2003. (VII.01.) . rendelete az  Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás célú helyiségek bérbeadásának feltételeiről


(Egységes szerkezetben a 9/2006.(III.13.), 20/2006.(IX.29.), a 4/2007.(I.26.).,

a 22/2007. (XI. 30.), a 31/2008.(XII.19.), a 30/2009.(XI.27.), a 17/2010.(VII.30.)., 28/2010.(XII.17.)  20/2011.(XI.25.), 23/2012.(XI.30) valamint a 14/2013.(XI.29.) rendelettel)


Dorog Város Önkormányzat Képviselő-testülete a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló többször módosított 1993. évi LXXVIII. Tv. (a továbbiakban: Ltv.) 3. § (2) bekezdésében, valamint a 12. §. (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:



A rendelet hatálya


1. §.


(1) A rendelet hatálya Dorog Város Önkormányzatának (a továbbiakban: Önkormányzat) tulajdonában álló lakásokra és  helyiségekre terjed ki (függetlenül, azok földrajzi elhelyezkedésétől) az alábbi korlátozásokkal.



(2) A belügyminiszter 41/2000. (XII.12..) BM. rendeletében foglaltak  szerint – a belügyi rendelkezésű lakások és helyiségek vonatkozásában - eltérő rendelkezéseket kell alkalmazni.


(3) A jelen rendelet 1. sz. mellékletében szereplő - az önkormányzat intézményének feladat    ellátásához biztosított helyiségek, valamint a Tv. hatálybalépésekor, szolgálati  lakásnak minősülő lakások bérbeadásának feltételeit az érintett intézmények önállóan  határozzák meg.



A bérbeadói jogokat gyakorló és a bérbeadói

kötelezettségeket teljesítő szerv


2. §.


(1)2 „A Kt. a lakások és helyiségek bérbeadói jogának gyakorlásával a polgármestert bízza meg. A szociális bérlakások esetében a Kt. Emberi erőforrás Bizottsága, helyiségek, valamint a piaci alapon bérbeadásra kerülő lakások esetében a Pénzügyi, városfejlesztési Bizottsága az előkészítésért felelős.”



(2) Jelen rendelet 1. sz. mellékletében felsorolt lakások és helyiségek esetében a bérbeadói  jogokat  a Polgármester  gyakorolja az  érintett intézmény vezetője javaslatának  figyelembevételével. A bérleti díjra, illetve a bérleti  szerződés határidejére a rendeletben foglaltakat kell   alkalmazni.


(3) Az (1)-(2) bekezdés nem érinti a Kt.-nek azt a jogát, hogy bármelyik lakás és helyiség tekintetében közvetlenül is gyakorolhatja  a bérbeadói jogokat.


(4)3 A bérbeadói kötelezettségeket az Önkormányzat megbízásából  a kezeléssel megbízott szerv  végzi.


(5) Az (1)-(4) bekezdésben megjelöltek feladataik ellátása során kötelesek egymással  együttműködni, a kért adatokat haladéktalanul a másik fél rendelkezésére bocsátani ill. a megfelelő szakmai segítséget megadni.


(6)1 A bérbeadó a rendeltetésszerű lakáshasználatot, valamint a szerződésben foglalt kötelezettségek teljesítését naptári évente legalább egy alkalommal ellenőrzi.





        1 Kiegészítette a 20/2006.(IX.29.) sz. rendelet

        2 Módosította a 17/2010.(VII.30.) sz. rendelet

        3 Hatályon kívül helyezte a 17/2010.(VII.30.) sz. rendelet


I. Önkormányzati lakások bérbeadása

Az önkormányzati lakás bérbeadásának feltételei


3. §.

(1) A lakásokat:

    a) törvényben előírt elhelyezési kötelezettség;

    b) törvényben előírt bérbeadási kötelezettség;

    c) bérlőkijelölési és bérlő kiválasztási jog;

    d) a rendeletben előírt - másik lakás biztosítására vonatkozó - kötelezettség alapján;

    e) a rendeletben meghatározott lakásgazdálkodási feladatok;

    f) a rendeletben meghatározott más közérdekű célok megvalósítása érdekében, továbbá

    g) pályázat útján:

    h) lakáscsere alapján:

    i) a kényszerbérletek felszámolása érdekében lehet bérbe adni,

    j.) polgármester elemi kár, katasztrófa, szociális krízishelyzet esetén jogosult átmeneti jelleggel  lakáskiutalás felett rendelkezni, erről a következő testületi ülésen köteles tájékoztatni a képviselő-testületet.

        Jelen felsorolás egyben fontossági sorrendet is jelent.


(2) A bérbeadó - a törvényben illetőleg az e rendeletben meghatározott lakásgazdálkodási feladatok ellátásához szükséges  lakások kivételével - köteles pályázatra meghirdetni az üresen álló, illetőleg a megüresedett önkormányzati   bérlakásokat.


(3) Önkormányzati lakás csak annak a családnak (személynek) adható bérbe, aki az e  rendeletben meghatározott pályázati feltételeknek megfelel.


(4) A pályázat alapján létrejött bérlet piaci, vagy szociális-,  jövedelmi és vagyoni helyzet alapján létesített bérlet lehet.


(5) Az üresen álló, ill. a megüresedett bérlakásokat  szociális és  piaci alapon kell meghirdetni.  

     Ha   a piaci   alapon meghirdetett bérlakás pályáztatása eredménytelenül  zárul, és a következő pályázat is eredménytelen, a lakást  át  kell sorolni a szociális alapú bérbeadásra. Piaci alapon  célszerű meghirdetni az összkomfortos 2 1/2 szobásnál nagyobb szobaszámú, kedvező     fekvésű önálló lakást.


Pályázat piaci alapon történő bérbeadásra


4. §.


(1)1 Piaci alapon lakás bérbeadására az önkormányzat által kiírt pályázat útján kerülhet sor.

(2) Piaci alapú bérbeadásra kiírt pályázat alapján annak kell a  lakást bérbe adni, aki a bérleti díj  egyösszegű megfizetését  a leghosszabb ideig vállalja. A meghirdetett minimális időtartam 6  hónap.


Pályázat szociális, jövedelmi és vagyoni helyzet alapján történő bérbeadásra


5. §.


(1) Szociális, jövedelmi és vagyoni helyzet alapján lehet a lakást bérbe adni annak a pályázónak, akivel szemben nem áll  fenn kizáró ok, illetve megfelel a rendeletben előírt feltételeknek    (a továbbiakban szociális bérlet).


(2) Nem létesíthető szociális bérlet azzal, aki

    a) a pályázat benyújtására megállapított határnapig a 18.  életévét még nem töltötte be,

    b) a lakásbérleti jogáról 1989. január 1-je után pénzbeli térítés ellenében vagy a hozzátartozója

        javára lemondott,   tekintet nélkül arra, hogy a lakásnak ki volt a bérbeadója,

    c.) bármilyen lakás tulajdon jogával vagy 1/2-et elérő lakás­  tulajdoni hányaddal, lakás bérleti,

        illetve haszonélvezeti  jogával rendelkezik.

    d.) a pályázat benyújtását megelőző 5 éven belül saját lakástulajdonnal rendelkezett.

Nem vonatkozik e pont arra a személyre, aki házasságának felbontása miatt kényszerül lakástulajdonától való megválásra, amennyiben hitelt érdemlően igazolja, hogy a lakástulajdonát terhelő tartozások kiegyenlítése miatt került szociálisan rászorult helyzetbe.


1 Módosította a 17/2010.(VII.30.) sz. rendelet



6. §.


(1) Szociális körülményei alapján szociális bérlet azzal a személlyel létesíthető:

    a) akinek állami gondozása nagykorúságának elérésével 5 éven  belül szűnt meg,

    b) akit hajléktalanként látnak el,

    c) aki rokkant vagy munkaképtelen,

    d) bármilyen jogcímen komfort nélküli vagy szükséglakásban  lakik.


(2) Jövedelmi helyzet alapján szociális bérlet azzal a személlyel  létesíthető:

    a) akinek az egy főre eső havi átlagjövedelme a bérbevételre  vonatkozó pályázat benyújtását,  illetve a bérleti szerződés megkötését megelőző tizenkét hónapban nem érte el az öregségi nyugdíj másfél szeresét.

    b) akinek nincs rendszeres jövedelme, kivéve ha a vele közös háztartásban élő szülőjének tulajdon-, haszonélvezeti jog  vagy bérleti jog címén lakása van. A tulajdoni hányad    számításánál az 5.§ (2) bekezdés e) pontját kell figyelembe venni

    c) egyedülálló esetén a jövedelme a  mindenkori öregségi nyugdíjminimum két és félszeresét   nem haladhatja  meg.

    d) gyermekét egyedül nevelő, illetve gyermektelen házaspár esetén az egy főre eső jövedelme a mindenkori öregségi nyugdíjminimum kétszeresét nem haladja meg.


(3) Vagyoni helyzet alapján szociális bérlet azzal a személlyel  létesíthető, aki a szociális törvény   4. §. (1) b. pontja alapján   vagyonnal nem rendelkezik.


(4) A szociális bérletre vonatkozó jogosultságot a szerződés tartamára meghatározott idő lejárta előtt 60 nappal felül   kell vizsgálni. Ha  a szociális bérlet feltételei fennállnak,  a szerződés   újabb 5 évre megköthető.


(5) A pályázati felhívásnak  tartalmaznia kell azt is, hogy a helyi szociális rendeletben szabályozott mértékű lakás fenntartási támogatást a rászoruló személy a lakbér megfizetéséhez igénybe  veheti.


6/A. §.1


  1. Szociális helyzet alapján a 8. §.-ban meghatározott pályázati eljárás mellőzésével önkormányzati bérlakás bérlőjévé kijelölhető az a személy, aki

a.)  önkormányzati bérlakásban lakik, de bérleti jogviszonyát lakbér- vagy vízdíj tartozás miatt felmondták

b.)  az elbírálás időpontját megelőző 5 éven belül szociális helyzete alapján az általa lakott önkormányzati lakás jogszerű bérlője volt,

  1. de az elbírálás időpontjáig tartozását rendezte és
  2. bérlővé történő ismételt kijelölésre írásbeli kérelmet nyújt be


  1. A kérelmet a Polgármester bírálja el és dönt a korábbi bérleti szerződés ismételt megkötéséről.


7.§.


(1) Szociális bérlet esetén kettő lakószobásnál nagyobb szobaszámú lakás nem adható bérbe, kivéve:

(2) annak, aki:

    a) saját háztartásában három vagy több kiskorú gyermek eltartásáról gondoskodik,

    b) mozgáskorlátozott,

    c) olyan betegségben szenved, hogy számára különálló szoba biztosítása indokolt.


(3) A (2) bekezdésben meghatározott feltételek fennállása esetén is a rendelet 2. számú mellékletében meghatározott lakásigény  mértékét meg nem haladó szobaszámú lakás adható bérbe.



(4) A lakásigény mértékének  megállapításánál a szociális bérletre jogosultat, kiskorú gyermekét, házastársát, továbbá a  vele - a pályázat benyújtását megelőző három év óta - állandó jelleggel együttlakó azon személyeket kell figyelembe venni,  akik a bérbeadó hozzájárulása nélkül fogadhatók be a lakásba.


(5) A (2) bekezdésben foglaltak alapján a nagyobb lakás bérbeadásáról az Emberi erőforrás Bizottság  javaslatára a polgármester  dönt.


1 Kiegészítette a 17/2010.(VII.30.) sz. rendelet



Pályázati eljárás


8. §.


(1) Az önkormányzat tulajdonában álló üres lakások kiutalására vonatkozó pályázat kiírására, a jelenleg listába rendezett lakásra várók igényeinek kielégítését követő 30 napon belül kerül sor. A pályázatok elbírálása során az Emberi erőforrás Bizottság a lakáskiutalások sorrendjére vonatkozóan 15 fős listát állít fel.


(2) A pályázatot a Dorogon is terjesztett ingyenes reklám újságban közzé kell tenni és 15 napra az önkormányzat hirdetőtábláján ki kell függeszteni.


(3) A pályázónak  beköltözés előtt lehetővé kell tenni, hogy a lakást megtekintse.


9. §.


(1) A pályázati kiírásnak tartalmaznia kell:

    a) azt, hogy piaci alapú  vagy szociális jellegű bérbeadásra  kerül-e sor,

    b) a lakás címét, alapterületét, szobaszámát, komfortfokozatát,

    c) a lakásra megállapított bérleti díjat,

    d) piaci alapú bérbeadásnál a licit alapárát,

    e) a pályázat benyújtásának helyét, idejét, módját,

    f) az eredmény közlésének módját és időpontját,


(2) A pályázati ajánlatok benyújtásának végső időpontját úgy kell meghatározni, hogy a  benyújtásra a kiírástól számított 15 nap álljon rendelkezésre. A pályázati kiírásban a kiírás  időpontját és a pályázat benyújtásának határidejét rögzíteni kell.


10. §.


A pályázatnak tartalmaznia kell:

a) a bérbevételre ajánlatot tevő nevét, a lakásba költözők   számát:

b) szociális bérletre történő pályázat esetén a pályázó nyilatkozatát arról, hogy nem esik a kizáró feltételek alá, illetve megfelel a szociális bérlet feltételeinek:

c) a rendelet 3.sz. mellékletében szereplő adatlapot hiánytalanul  kitöltve:

d) A szociális bérletre pályázóknak nyilatkoznia kell, hogy ha a szerződés megszűnésekor a szociális bérletre vonatkozó feltételek hiányában részére a lakás ismételten nem adható bérbe, a lakást elhelyezési igény nélkül a szerződés megszűnését követő  15 napon belül kiüríti.

f) azt a pályázatot, amely az a)-f) bekezdésben megjelölteket nem tartalmazza, érvénytelennek kell tekinteni.

g) a piaci alapú bérletre kiírt pályázat nyilvános, azon természetes személyek vehetnek részt. A  bérlő kiválasztása nyilvános licitáláson történik, ahol a liciten induló személynek köz­jegyző  jelenlétében nyilatkoznia kell arról, hogy vállalja az összes írásban a  Polgármesteri Hivatalban   kifüggesztett licitálási feltételt,


11. §.


(1) A szociális bérletre kiírt pályázaton az vehet részt, aki nem  esik a rendeletben meghatározott   kizáró feltételek alá és  szociális bérletre jogosult.


(2) Egy pályázó az azonos időpontban meghirdetett lakások közül  két lakás bérbevételére  nyújthat  be pályázatot.             

(3) A szociális bérletre vonatkozó pályázatot a rendelet 3. sz.  mellékletében meghatározott - a pályázónak ingyenesen rendelkezésére bocsátott - nyomtatványon kell benyújtani.


12. §.


(1) A szociális bérletre benyújtott pályázatokat a Polgármesteri Hivatal rangsorolja. A rangsorolás alapján a Emberi erőforrás Bizottság dönt a  pályázatot elnyerő személy kiválasztásában,  egyben  meghatározhatja  a sorrendben következő pályázó   személyét.


(2) A bérbeadó illetve általa megbízott harmadik személye a   bérleti szerződés az (1) bekezdésben  kiválasztott pályázóval  köti meg.


(3) Akit szociális bérlet létesítésére a Bizottság kiválasztott, az erről szóló értesítés  kézhezvételétől számított tizenöt  napon  belül köteles igazolni a szociális bérletre való jogosultságát. Nem kell  igazolni azokat az adatokat, amelyek a  polgármesteri hivatalnál  jogszabály alapján vezetet nyilvántartásban megtalálhatók.


(4) Ha a pályázatot elnyerő jogosultságát az előírt határidőben nem igazolja, a sorrendben  következő pályázót kell felhívni   a szociális bérletre való jogosultság igazolására.



Bérbeadás bérlőkijelölési és bérlő kiválasztási

jog alapján


13. §.


(1) Ha a lakást ismételten bérbe lehet adni, a bérlő kijelölésére illetve a bérlő kiválasztására jogosultat fel kell hívni,  hogy 15 napon belül közölje a bérlő személyét és határozza  meg a bérbeadásnak azokat a feltételeit, amelyre jogszabály  vagy megállapodás feljogosítja.


(2) A jogosult figyelmét fel kell hívni, hogy ha határidőben nem  válaszol, vagy az általa közölt  adatok alapján a szerződést  nem  lehet megkötni, a lakás lakbérének megfelelő összeget és  a lakás bérbeadónak számlázott közüzemi (társasházi) közös költségeit köteles megtéríteni.


A bérbeadás időtartama


14. §.


(1)  A lakást határozott időtartamra, vagy feltétel bekövetkeztéig lehet bérbe adni.           


(2) A határozott időre szóló bérbeadás időtartama -  öt év, amelynek lejártakor a bérlőt újabb öt évre szóló előbérleti   jog illeti meg.


(3) Szociális bérlet esetén az előbérleti jog feltétele, hogy a  bérleti szerződés megszűnésekor a  bérlővel a szociális bérletre vonatkozó szabályok szerint újabb szerződés köthető.


(4) Ha a bérlő a határozott idő lejártakor a rendelet 5.§. (1) bekezdése alapján - megváltozott   jövedelmi, szociális, vagyoni helyzetére tekintettel - szociális bérletre nem jogosult, részére a lakás a pályázati eljárás mellőzésével,   határozatlan időre ismételten   bérbe adható.

     Amennyiben a bérlő ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy azt, a bérleti szerződés megszűnésekor köteles kiüríteni, és a bérbeadó részére 15 napon belül visszaadni.



A lakbér mértéke


15. §.



(1)[1] A fizetendő havi lakbér mértéke a lakás alapterülete és komfortfokozata után . 



Komfortfokozat

Határozatlan időre kiutalt lakás

lakbére Ft/m2/hó

Lakbértámogatás mértéke %-ban, a szociális 5 éves időtartalmú szerződések esetében

Összkomfortos

298.-

25%

Komfortos

211.-

25%

Félkomfortos

102.-

25%

Komfort nélküli

61.-

25%







(2) lakbértámogatás illeti meg mindazon bérlőket, akik  a helyi rendeletünk 6. §. (2) bekezdése alapján szociális bérletre jogosultak.

A  lakbértámogatás mértéke:          1. összkomfortos lakás esetén       25 %                     

                                               2. komfortos                „                       25 %

                                                               3. félkomfortos                                    28 %

                                                               4. komfort nélküli                                20 %



15/A. §.



(1)  Az önkormányzati bérlakások kezelésével megbízott szervezet a lakásbérleti szerződésben a lakbéreken túlmenően az alábbi külön szolgáltatások díjának előírására és beszedésére  kötelezett:


                - vízmérővel nem rendelkező lakásbérlemények esetén víz- és csatornadíj

                - közcsatornába be nem kötött lakásbérlemények esetén a szennyvízszippantás díja

                - közös használatú területek takarítása


(2) Azokban az esetekben, amikor a bérlemény nincs közcsatornába bekötve, ott a bérlő:


     a.)      mért ivóvízfogyasztás alapján a Vízműnek kizárólag vízdíjat fizet, ekkor a szennyvíz elszállítását saját választása alapján

1. maga oldja meg saját költségén            

                2. a vízdíjat bérlőkre történő áthárításáról szóló helyi rendelet szerinti átalány mennyiség             

                    után fizeti meg a csatornadíjat a bérbeadó felé, aki ezután az elszállításról gondoskodik.


     b.)      ahol a vízfogyasztás bérleményenként nem mérhető, ott a helyi rendelet szerinti átalány fogyasztási adatokkal képzett víz- és csatornadíjat fizeti meg a bérlő, s ekkor a szennyvízelvezetés megoldása a bérbeadó feladatát képezi.


(3) Az önkormányzati bérlakás bérlője a közös használatú területek takarítására nem, de annak díjának megfizetésére kötelezett. A bérlő saját választása szerint lakótársaival közösen közreműködik a közös használatú területek rendszeres takarításában, s ekkor takarítási díjat nem   kell fizetnie.

     Ha ezt bármilyen okból vállalni nem tudja, úgy a társasház közgyűlése által meghatározott   díjat  fizeti meg a bérbeadónak a bérleti díjjal egyidőben.


(4) A bérlő a szennyvízszippantás, illetve a takarítás díjfizetésével kapcsolatos választásáról írásban köteles értesíteni a bérlakás kezelőjét, és a ház közös képviselőjét.



Az önkormányzati lakás nem lakás céljára

történő bérbeadása


16. §.



(1) A bérbeadó az önkormányzati bérlakást nem lakás céljára csak a képviselő-testület erre  vonatkozó döntése alapján, az  általa meghatározott személynek (szervnek) és feltételekkel   adhatja bérbe.


(2) A képviselő-testület a lakásnak nem lakás céljára történő bérbeadásáról a település lakosságát, illetőleg a lakosság szélesebb körét érintő, a helyi közszolgáltatás érdekeit szolgáló feladatok megoldása céljából, esetenként dönt.


(3) Lakást nem lakás céljára csak határozott időre lehet bérbe adni. A képviselő-testület a (2) bekezdés szerinti döntése során határozza meg azt is, hogy a nem lakás céljára történő bérbeadás milyen időtartamra szól.


(4) A teljes lakást nem lehet nem lakás céljára bérbe adni.


(5) Bérlőtárs  esetén a bérlőtárs írásos nyilatkozata szükséges a lakás egy részének más célra  történő  használatához.


(6) A nem lakás célú használat nem zavarhatja a többi lakó nyugalmát. Hatósági engedély   hiányában gyakorolt, vagy a  többi lakót zavaró tevékenységet azonnal fel kell számolni.



Bérbeadás bérlőtársak részére


17. §.



(1) Bérlőtársi jogviszonyban közös írásbeli kérelem alapján kell a lakást bérbe adni a házastársak,  valamint azok részére,  akik a bérlő halála esetén a bérleti jogviszony folytatására jogosultak lennének.


(2) A rendelet hatálybalépésekor fennálló szerződések esetén, a szerződés módosításával bérlőtársi jogviszony az (1) bekezdésben meghatározott esetben jöhet létre.


(3) A bérbeadó a bérlő és a vele együttlakó szülője (az örökbefogadó, a mostoha-, és nevelő szülője) közös kérelmére a  bérlőtársi szerződést akkor köteles megkötni, ha a kérelmezők együttlakását az egészségügyi vagy lényeges személyi   körülményeik indokolttá teszik.


(4) A bérbeadó a bérlő és a vele együttlakó gyermeke (örökbefogadott, a mostoha-, és nevelt   gyermeke), valamint a jogszerűen befogadott gyermekétől született unokája közös kérelmére a    bérlőtársi szerződést akkor köteles megkötni, ha a gyermek, illetőleg az unoka:

    - 18. életévét betöltötte, és

    - a bérlővel a lakásban legalább 1 év óta együtt laknak.


(5) A szociálisan rászoruló személy részére bérbe adott lakás esetében nem köthető meg a     bérlőtársi szerződés, ha a  (2) - (3) bekezdésben említett hozzátartozó másik, beköltözhető   lakás bérleti vagy tulajdonjogával rendelkezik.


(6) A bérlő hozzátartozójának másik lakását akkor is beköltözhetőnek kell tekinteni, ha azt idegenforgalmi célokra hasznosítja.


A bérbeadó és a bérlő jogai és kötelezettségei


18 .§.


  1. A bérbeadó és a bérlő megállapodhatnak úgy is, hogy a pályázaton bérletre meghirdetett lakás       rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotát a bérlő alakítja ki. A műszaki teendők  tartalmát, elvégzésének határidejét és a felhasználható keretösszeget a bérbeadó állapítja meg.   A    kivitelezés csak  akkor kezdhető meg, ha az előbbi lényeges feltételekben a  felek írásban    megállapodtak.


(2) Az (1) bekezdésben említett munkák számlákkal igazolt ellenértékét - a lakás műszaki átvételét követő 30 napon belül - a   bérbeadónak egy összegben kell a bérlő részére megfizetnie.


(3) Ha a tényleges ráfordítás költségei a tervezett költségeket meghaladják, a bérlő a  rendeltetésszerű használatra alkalmas állapot kialakításához szükséges többletkiadásainak a     megfizetésére tarthat igényt.       

(4) A bérbeadó a munkálatok elvégzésének határidejét - a bérlő kérésére - indokolt esetben, legfeljebb egy alkalommal meghosszabbíthatja.


(5) Ha a bérlő a munkálatokat saját hibájából a lakásbérleti  szerződésben meghatározott, vagy a  bérbeadó által a (4) bekezdésben foglaltak alapján meghosszabbított határidőn belül nem végzi el, a bérbeadó a szerződést - a törvény 24. §. (1)  bekezdésének b) pontja alapján -     felmondhatja.


(6) A bérbeadó és a lakásban már bennlakó bérlő írásban megállapodhatnak abban, hogy a bérlő a lakást átalakíthatja, korszerűsítheti az (1) bekezdésben szabályozott módon.


(7) A bérbeadó  csak a lakás rendeltetésszerű használatra alkal­massá tételéhez szükséges mértéket meg nem haladó költségek megfizetését vállalhatja.




18/A §.1


A bérbeadás további feltétele, hogy a bérlő a lakásbérleti szerződés fennállása alatt köteles életvitelszerűen a lakásban lakni.


19. §.


(1) A bérbeadó a lakás burkolatinak, ajtóinak, ablakainak és berendezéseinek karbantartásáról, felújításáról, pótlásáról,  cseréjéről az e rendelet hatálybalépését követően bérbe adott lakás    esetében, és csak akkor köteles gondoskodni, ha az a rendeltetésszerű használatot      veszélyezteti, egyébként csak  akkor, ha a bérlő vállalja az ennek megfelelő magasabb lakbér   megfizetését.


(2) A lakásbérleti szerződésnek tartalmaznia kell az (1) bekezdésben meghatározott      kötelezettségek pontos megjelölését, azok időbeni ütemezését, továbbá a lakbér összegét      növelő  - egy hónapra lebontott - és e rendelet szabályai szerint  kiszámított költségeit.


(3) Ha az (1) bekezdésben foglaltak alapján a lakásbérleti  szerződésben meghatározott munkák      szükségességét a lakás   nem rendeltetésszerű használata, illetőleg a lakás berendezéseinek rongálása idézte elő, azok elvégzését a bérlő a bérbeadótól nem követelheti.


20. §.


A lakás átalakítását, korszerűsítését követően a lakásbérleti szerződést - az e rendelet szabályai szerint megállapítható lakbér összegére is kiterjedően - módosítani kell, ha a lakás komfortfokozata megváltozott és a munkák költségeit a bérbeadó viselte.


21. §.


A bérbeadó és a bérlő írásban megállapodhatnak abban, hogy a lakásbérleti szerződés megszűnésekor a lakást és a berendezéseit a bérbeadó teszi rendeltetésszerű használatra alkalmassá, feltéve, hogy ennek költségét a bérlő magára vállalja.


A lakáshasználati díj


22. §.


(1) Az a személy, aki a lakást jogcím nélkül használja, a jogcím nélküli használat kezdetétől a lakásra megállapított lakbérrel azonos összegű használati díjat köteles a bérbeadó részére   fizetni.


 (2) A bérbeadó a (1) bekezdésben említett személyek esetében a   jogcím nélküli lakáshasználat   kezdetétől számított 30 napon  belül köteles a lakás kiürítése iránti eljárást megindítani.



Hozzájárulás a lakásba való befogadáshoz


23. §


(1) A bérlő a bérbeadó írásbeli hozzájárulása nélkül fogadhatja  be a lakásba az Ltv.21§.(2.) bek. alapján:

    - a házastársát,

    - a gyermekét (örökbefogadott, mostoha-, és nevelt gyermekét),

    - a jogszerűen befogadott gyermekétől született unokáját,    valamint

    - a szülőjét (örökbefogadó, mostoha- és nevelőszülőjét).


(2) A bérlő kizárólag a bérbeadó hozzájárulása alapján fogadhatja  be a lakásba:

    - az (1) bekezdés hatálya alá nem tartozó unokáját,

    - az élettársát, valamint

    - a testvérét

    - gyermekének házastársát illetve élettársát


1 Kiegészítette a 20/2006.(IX.29.) sz. rendelet



(3) A bérlőtárs a lakásba más személyt - a kiskorú gyermeke  (az örökbefogadott, a mostoha -, és nevelt gyermeke), valamint a befogadott gyermekétől az együttlakás ideje alatt született  unokája kivételével - a másik bérlőtárs írásbeli  hozzájárulásával fogadhat be.


 (4) A bérbeadónak a hozzájárulásában ki kell kötnie, hogy a lakásbérleti szerződés megszűnését  követően az e rendelet 24 .§.   (2) bekezdésében említett - jogcím nélkül visszamaradó személyek a lakásból kötelesek kiköltözni.


Hozzájárulás albérletbe adáshoz


24. §.


(1) Az albérletbe adáshoz akkor lehet hozzájárulni, ha legalább a lakás 50 %-a a bérlő  használatában marad és az albérleti jogviszony alapján a lakásba költözők, valamint már a   lakásban  jogszerűen lakók számát figyelembe véve, a lakás egy használójára legalább 6  négyzetméteres lakószobarész jut.



(2) Egyszobás lakás nem adható albérletbe.


(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglalt feltételek esetén is, kizárólag a határozott időre kötött albérleti szerződéshez lehet  hozzájárulni.


Hozzájárulás a lakáscseréhez


25. §.


(1) A lakás bérleti joga csak más lakás, illetve lakások bérleti    vagy tulajdonjogára cserélhető el.


(2) Ha a cserélő felek a csereszerződésben másként nem állapodtak meg, a bérlővel együttlakó valamennyi személy köteles a  lakást a bérlővel együtt elhagyni.


(4) A bérbeadó a hozzájárulást írásban köteles megadni. Ennek keretében tájékoztatni kell a cserepartnert a lakással   összefüggő - e rendelet szabályai szerinti - a bérlő kötelezettségekről    valamint a lakbér összegéről.


(5) A (4) bekezdésben foglaltaktól eltérő tartalmú lakásbérleti  szerződés csak a csere folytán  bérleti jogot szerző hozzájárulásával köthető.



Bérleti jogviszony megszűntetése közös megegyezéssel


26.§


(1) A lakásbérleti jogviszony megszüntetéséről - ha a rendelet  másként nem rendelkezik - akkor lehet megállapodni, ha a   bérlő kisebb alapterületű vagy kevesebb szobaszámú másik lakás bérbeadását és pénzbeli térítés megfizetését kéri.


(2) Ha a bérlő a határozatlan idejű lakásbérleti jogviszonyt úgy  kívánja megszűntetni, hogy csak    pénzbeli térítést kér, pénzbeli térítésként a szóban forgó lakás forgalmi értékének  a 20 %-a   fizethető ki.

    A forgalmi értékbecslés költségét az ügyfél viseli.


(3) Ha a bérlő csak másik lakást kér, a bérlő kérelmét az ilyen lakás rendelkezésre állásától függően lehet teljesíteni  pályázati eljárás nélkül. Ilyen esetben a bérlőnek a korábbi  lakására  kötött bérleti szerződésének időtartamára vonatkozó megállapodás az irányadó.


26/A 1


Bérleti jogviszony megszüntetése közös megegyezéssel, a bérbeadó felhívása alapján

  1. A lakás (lakóépület) városrendezési okból történő lebontása előtt, valamint egyéb közérdekű célból a bérbeadó a bérlőt (bérlőket) szerződéses ajánlattal keresheti meg az alábbiak szerint.


1Kiegészítette a 9/2006.(III.13.) sz. rendelet

 A lakásbérleti jogviszony közös megegyezéssel történő megszüntetése érdekében

  1. az önkormányzat másik lakást ad bérbe, vagy
  2. másik lakás biztosítása helyett az Önkormányzat kizárólag pénzbeli térítést fizet, vagy
  3. másik lakás biztosításán túl az önkormányzat pénzbeli térítést is fizet.


  1. Másik lakás bérbeadása esetén a cserelakás komfortfokozata, alapterülete és szobaszáma nem lehet kevesebb a bontandó lakás paramétereinél. Ugyanakkor felső korlátként a cserelakás komfortfokozata nem lehet magasabb az eredetinél, alapterülete maximum 20%-kal haladhatja meg az előző lakásét, és szobaszáma legfeljebb ½ lakószobával haladhatja meg az előző lakásét.


  1. Pénzbeli térítést akkor fizet az önkormányzat, ha a bérlő vállalja, hogy elhelyezéséről saját maga gondoskodik. Ez esetben a pénzbeli térítés összege nem haladja meg a bontásra ítélt lakás beköltözhető forgalmi értékének kétszeresét. A forgalmi érték meghatározásánál a lakóépülethez tartozó kert területét figyelmen kívül kell hagyni.


  1. Különös tekintettel a (2)-(3) pontra a Polgármester kötelessége a lakóépület városrendezési okból történő lebontása előtt, valamint egyéb közérdek miatt érintett bérlőket jelen rendelet tartalmáról részletesen tájékoztatni.



II. Önkormányzati tulajdonú helyiségek bérbeadása



Bérbeadás pályázat útján


27. §.


(1) Az üres helyiség bérlőjét - a bérbeadás céljának  meghatározása után - elsősorban a helyiségre  kiírt pályázat útján kell  kiválasztani.


(2) Nem kell pályázatot hirdetni, ha

    - a bérleti szerződés alapján a bérlőt előbérleti jog illeti   meg

    - a helyiségre az önkormányzat szervének, intézményének   van igénye

    - a helyiségre meghatározott szervet megállapodás vagy jogszabály alapján bérlőkijelölési vagy bérlő kiválasztási jog illeti meg 

   - a helyiség az üzemeltetőnek (albérlőnek, használónak) adható bérbe

    - életvédelmi (polgári védelmi) helyiség kerül bérbeadásra

   


28. §.


Nem lehet bérbe adni helyiséget annak a személynek, akinek az Önkormányzattal szemben adó- vagy bérleti díj hátraléka van, annak kiegyenlítéséig.


29. §.


(1)1 A pályázat kiírásáról, közzétételéről az önkormányzat gondoskodik a Pénzügyi, városfejlesztési Bizottság véleményezése után.


(2) A pályázat közzétételére a lakások bérbeadásával kapcsolatos szabályokat kell megfelelően alkalmazni.



1 Módosította a 17/2010.(VII.30.) sz. rendelet



30. §.


A pályázat nyilvános, azon minden természetes és jogi személy részt vehet.



31.  §.


(1) A pályázati kiírásnak tartalmaznia kell:

    a) a helyiség címét, alapterületét, felszereltségét,

    b) a bérbeadó megnevezését, címét,

    c) a helyiség megtekintésére biztosított időpontot,

    d) a hasznosítás célját és a helyiségben végezhető tevékenység pontos megjelölését,

    e) a pályázati ajánlat benyújtásakor a polgármesteri hivatalnál letétbe helyezendő bánatpénz  összegét,

    f) a bérleti díj alsó határát, amelyre licitálni lehet  /Ft/m˛/hó/ és a licit lépcső mértékét,

    g) a bérleti díj értékállósága megőrzése érdekében az évenkénti emelés módját és mértékét

    h) a bérleti szerződés időtartamát,

    i) a helyiség átadásával, karbantartásával, felújításával,   a szerződés megszűnésekor a helyiség

      visszaadásával   kapcsolatos megállapodás tartalmára vonatkozó bérbeadói   ajánlatot.

    j) a licitálás helyét és időpontját.



32. §



(1)1 A pályázaton csak az indulhat, aki legkésőbb a licitálás kezdetéig a levezető elnöknek bemutatja az óvadék befizetéséről a csekk  szelvényt.  

    

(2) A licitálás nyertesét a licitálás befejeztével ki kell hirdetni s vele a bérleti szerződést 8 napon  belül meg kell  kötni. (A nyertes az, aki a legmagasabb bérleti díj megfizetését vállalja.)


(3) Ha a licitáláson jogi személy indul, képviselőjének a kezdésig be kell mutatnia képviseleti   meghatalmazását.


(4) A pályázat eredményesnek minősül akkor is, ha azon akár csak 1 induló vesz részt. Ez esetben a bérbeadás az induló áron   (alapáron) történik meg.


(5) Ha egyetlen induló sem jelent meg, a pályázat eredménytelennek minősül. Új pályázat kiírásáról  a Pénzügyi, városfejlesztési Bizottság  dönt.  



33. §



Minden nyilvános licitálás közjegyző jelenlétében történik, aki az elhangzottakról hiteles kiadmányt készít 1 példányban.


A bérbeadás időtartama


34. §.


(1) Helyiséget határozatlan időtartamra, vagy feltétel bekövetkeztéig lehet bérbeadni.


(2) Feltétel bekövetkezéséig szerződés akkor köthető, ha:

    a) az épület bontásáról, felújításáról, korszerűsítéséről a  Kt. határozott, de ennek időpontja   nem  ismert

    b) a helyiségre a Kt. szervének, intézményének, társaságának  van igénye, de ennek teljesítése  egy év eltelte után   várható

    c) jogszabályban meghatározott kötelezettség alapján a  helyiség feletti tulajdonosi rendelkezési jog előre meg   nem határozható időpontban megszűnik.


1  Módosította a 17/2010.(VII.30.) sz. rendelet




A helyiség átadási ill. visszavétele


35. §


(1)1 A helyiség átadásával ill. visszavételével kapcsolatos feladatok (pl. kulcsok átadása vagy visszavétele, átadás – átvételi jegyzőkönyvek készítése, festetés, takarítás, karbantartások stb.) elvégzésére a mindenkori kezelő köteles.


(2) A bérbeadó a helyiséget a pályázati kiírásban megjelölt állapotban és felszereltséggel, leltár   alapján köteles  a  bérlőnek átadni.


(3) A bérlő nem követelheti a pályázat elnyerése után a  bérbeadótól, hogy a  helyiséget a   megjelölt használatnak   (tevékenységnek) megfelelő módon kialakítsa, felszerelje,    illetőleg berendezze.

     A pályázati kiírásban biztosítani kell a pályázók számára a helyiség megtekintését, illetve a   megkötendő bérleti szerződésben hivatkozni kell arra, hogy a bérlő a helyiséget megtekintett   állapotban veszi bérbe.


(4) A bérlő a helyiséget a bérleti jogviszony megszűnésekor az átadási állapotban és felszereltséggel köteles átadni.

   

(5) A bérlő köteles gondoskodni:

    a) a helyiség burkolatainak felújításáról, pótlásáról,   illetőleg cseréjéről

    b) a helyiséghez tartozó üzlethomlokzat (portál), kirakatszekrény, védő- (elő-) tető, ernyős  szerkezet, biztonsági   berendezések karbantartásairól

    c) a helyiségben folytatott tevékenység körében felmerülő felújításról, pótlásról illetőleg cseréről

    d) az épület olyan központi berendezéseinek  karbantartásáról, amelyeket a bérlő kizárólagosan használ,  illetőleg tart üzemben

    e) az épület továbbá a közös használatra szolgáló helyiségek  és területek tisztításáról és  megvilágításáról, a nem   háztartási szemét elszállításáról, amely a bérlő tevékenységével függ össze.




A bérbeadói hozzájárulás szabályai helyiségek

esetében


A) hozzájárulás a helyiségbe való befogadáshoz


36 §.



(1) A helyiségbe más személy kizárólag a bérbeadó hozzájárulásával és a rendeletben  meghatározott feltételek szerint  fogadható be.


(2) A hozzájárulás feltétele, hogy a bérleti szerződést a  bérbeadó és a bérlő a közös  megegyezéssel módosítsa. A szerződés módosítása során a bérleti díj legalább 50%-kal történő megemelésében és abban kell megállapodni, hogy a szerződés  megszűnése esetén a bérlő és  a befogadott személy a helyiséget csereelhelyezés igénye nélkül kiüríti és a bérbeadó  részére visszaadja.


(3) Ha a szerződés cserehelyiség biztosítási kötelezettség  mellett szűnik meg, a cserehelyiségnél kizárólag a bérlő  vehető figyelembe. Ezt a hozzájárulás feltételeként rögzíteni  kell.


(4) A bérbeadó - ha jogszabály másként nem rendelkezik - a hozzájárulás feltételeként azt is   köteles kikötni, hogy ha a   szerződés a bérlő halála miatt szűnik meg, a befogadott  személy a bérleti jogviszony folytatására nem jogosult.


5) Nem lehet hozzájárulni a befogadáshoz, ha a helyiséget a rendelet hatálybalépésekor üzemeltetési szerződéssel hasznosítják, s a bérlő ismét ilyen szerződés alapján kíván a   helyiségbe mást befogadni.



1 Módosította a 17/2010.(VII.30.) sz. rendelet





B) Hozzájárulás az albérletbe adáshoz


37. §.


(1) Ha a bérlő a rendeletben meghatározott feltételeket vállalja a helyiség egy részének meghatározott időre szóló albérletbe  adásához lehet hozzájárulni.

     Kizárólag olyan albérleti szerződéshez adható hozzájárulás, amelynek időtartama nem terjed túl  a bérlő szerződésének   időtartamán, határozatlan idő esetén pedig az albérletbe adás  nem haladja meg az öt évet.


(2) A hozzájárulás további feltétele:

    a) a bérbeadó által meghatározott magasabb bérleti díj megfizetésének vállalása.

    b) annak kikötése, hogy az albérlő a helyiségrészt az albérleti szerződés, de legkésőbb a bérlő         szerződésének bármilyen okból történő megszűnésekor minden elhelyezési igény nélkül kiüríti és a bérbeadóval szemben semmiféle további  igényt nem támaszt.


(3) A bérbeadó az albérleti szerződéshez történő hozzájárulást a helyiség bérleti díjának- az albérlet fennállásának idejére -  legalább a kétszeres és legfeljebb a tízszeres módosításához  kötheti.


(4) A helyiség más jogcímen történő használatra átengedéséhez   hozzájárulni nem lehet.




C) Hozzájárulás a bérleti jog átruházásához és cseréjéhez


38. §.


(1) A helyiség bérleti jogának átruházásához a következő feltételekkel lehet hozzájárulni:

    a) az új bérlő által a helyiségben folytatni kívánt tevékenység nem ellentétes a helyiség hasznosításának céljával.

    b) a lakosság alapellátását szolgáló helyiség új bérlője is  kizárólag az alapellátás körébe tartozó  tevékenységet   folytathat

    c) az új bérlő vállalja, hogy a hozzájáruláskor - a bérbeadó által meghatározott időben és módon - a helyiség beköltözhető forgalmi értékének 20%-át az önkormányzat javára megfizetheti.


(2) A beköltözhető forgalmi értékből le kell vonni az átadó bérlő vagy jogelődje által, az  átruházást megelőző öt évben a  helyiségre fordított és a bérbeadó által meg nem térített értéknövelő beruházás összegét, amennyiben a bérbeadó írásos hozzájárulásával történt a   beruházás.

      Ennek megállapítása során a helyiségben a bérlő tevékenysé­géhez szükséges munkák értékét nem lehet figyelembe venni.



(3) A helyiség bérleti jogának cseréjéhez való hozzájárulás   feltételei - a (2) bekezdés kivételével - megegyeznek az  átruházáshoz történő hozzájárulás feltételeivel.


(4) A cseréhez akkor lehet hozzájárulni, ha az új bérlő vállalja a bérbeadó által közölt  új   szerződési feltételeket.



Előbérleti jog


39. §.



(1) Annak a bérlőnek, akivel a szerződés megkötésére a rendelet hatálybalépése után határozatlan időre kerül sor, előbérleti  joga van, ha:

    a) a helyiségben a lakosság alapellátása körébe tartozó  tevékenységet folytat és a szerződés  megszűnése után is   ugyanazon tevékenység folytatására kötelezettséget vállal

    b) a Kt. egyedi határozatában ezt a jogot biztosítja.


(2) Az előbérleti jogot a bérbeadó csak az (1) bekezdésben említett feltételek kikötésével jogosult a  szerződésben  feltüntetni.




Helyiség használati díja


40. §.


(1) A helyiség jogcím nélküli használója használati díjat köteles fizetni.


(2) A használati díj a rendelet hatálybalépésétől, ill. ha a bér mértékét meghaladó használati díj  későbbi időponttól állapítható meg, ezen időponttól kezdve 12 havonta  a kétszeresére   emelhető.



Adatvédelmi szabályok


41. §



(1) A szociális bérletre jogosultakat a bérbeadó adatszolgáltatásra hívja fel. Az adatokról nyilvántartást kell vezetni.


(2) A szociális körülmények megállapításához a következő adatokat kell szolgáltatni:

   a) az állami gondozásra, illetőleg az állami gondoskodásra  vonatkozó adatokat

    b) a hajléktalankénti ellátás adatait

    c) a 18 éven aluli gyermekek születési anyakönyvi kivonatában szereplő adatokat

    d) a rokkantságra, illetőleg a más okból tartós munkaképtelenségre vonatkozó adatokat.


(3) A jövedelmi helyzet igazolására a szociális bérletre vonatkozó szerződés megkötése előtt, illetőleg a határozott idejű   szerződés lejártát megelőzően a személyi jövedelemadó bevallás alapjául szolgáló bárhonnan származó jövedelem családi pótlékkal növelt összegét  szolgáltatni. Az adatszolgáltatási kötelezettség az együtt élő nagykorú hozzátartozók jövedelmére is kiterjed.


(4) Amennyiben a (2) bekezdésben meghatározottak azért nem teljesíthetőek, mert az érintettek munkanélküliek, akkor a munkanélküli ellátásra vonatkozó adatokat kell szolgáltatni.


(5) A vagyoni viszonyokról az érintett nyilatkozatát kell a nyilvántartásban szerepeltetni.



42.§



(1) Az adatszolgáltatásra kötelezett nem hívható fel olyan adat igazolására, amely a Polgármesteri Hivatal saját nyilvántartásában szerepel.


(2) A nyilvántartást e rendelet 43. §-ban megjelölt okiratok adatai alapján kell vezetni. Ennek során a kötelezett  kizárólag az iratok bemutatására hívható fel.


(3) A nyilvántartásban vezetett adatokról más személynek, szervnek adatot szolgáltatni kizárólag       jogszabályban   szabályozott esetekben szabad.


Egyéb rendelkezések


43. §.



(1) Azokat a lakásokat, melynek bérbeadási feltételeit a rendelet alapján az önkormányzat költségvetési szerve állapítja meg, csak határozott időre, vagy feltétel bekövetkezéséig lehet bérbe adni. A bérbeadás csak az önkormányzati intézménnyel köztisztviselői, közalkalmazotti- vagy munkaviszonyban álló személy részére történhet.


(2) A bérbeadói hozzájárulásokat úgy lehet megadni, hogy lakásbérleti jogviszony megszűnésekor  a lakás teljes egészében a  költségvetési szerv rendelkezésébe kerüljön vissza. Másik lakás bérbeadására vonatkozó kötelezettség csak a Kt. hozzájárulásával vállalható.


(3) A bérleti- és használati díj mértékére e rendelet szabályait  kell megfelelően alkalmazni.



44. §.



(1) Az önkormányzat költségvetési szervének rendelkezése alatt álló helyiséget csak a költségvetési szerv tevékenységével összefüggő célra lehet bérbe adni. Bérbeadás határozott időre vagy feltétel bekövetkezéséig szólhat.


(2) Az (1) bekezdésben említett helyiségek bérbeadásának egyéb feltételire az önkormányzati törzsvagyonhoz tartozó lakásokra vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni azzal, hogy a bérleti- és használati díj mértékét a bérbeadásra jogosult határozza meg.



45. §.



(1) Házasság felbontása esetén (a tv. 31 .§. (3)-re figyelemmel)   az 1 szoba komfortos   elhelyezést biztosít az igénylőnek.

      Az önkormányzat legfeljebb 1 szoba komfortos elhelyezést biztosít az igénylőnek, amennyiben ilyen lakás rendelkezésre  áll pályázati eljárás nélkül.


(2) Ha szociális intézménybe beutalt bérlakását az önkormányzat részére leadta (a tv. 68. §. (1)-re figyelemmel) a bérbeadó legfeljebb 1 szoba komfortos lakást biztosít.


(3) A Polgármesteri Hivatalban nyilvántartott lakásigénylések  1994. január 1-el megszűntek. Erről az igénylőket az igénylési letét egyidejű visszautalása mellett tájékoztatni kell.


(4) Szociális bérlakás bérleti jogának megszerzése előtt - az elbírálás során - előnyben részesíthetők azok az igénylők, akik a korábbi lakás kiutalási névjegyzéken szerepeltek, ill. érvényes lakásigénnyel rendelkeztek.


(5) Meghatározott feltétel bekövetkeztéig (ideiglenes jelleggel) kiutalt bérlakások bérbeadási határidejét határozatlan idejű bérleti jogviszonyra változtatja a Képviselő-testület.

       Ez a rendelkezés kizárólag azokra az esetekre vonatkozik, amikor a bérbeadó kötelezettséget vállalt másik lakásban történő végleges elhelyezésre.



45/A §.


A rendeletben szabályozott eljárások során elektronikus ügyintézés nem alkalmazható.



Záró rendelkezések


46. §.


(1) Ez a rendelet 2008. január 01. napján lép hatályba.


(2) A rendelet kihirdetéséről a Jegyző gondoskodik.


(3) A kihirdetés napja 2007. november 30.







      Dr. Tittmann János                                                                                                           Kecskésné Patos Szilvia

            polgármester                                                                                                                            jegyző                                                                                                        


                                                                                             



                                               1. sz. melléklet





DOROG VÁROS TULAJDONÁBAN  LÉVŐ  SZOLGÁLATI  LAKÁSOK



Sorszám:                                             Cím:


1.                            Rákóczi u. 16/1


2.                            Rákóczi u. 16/2


3.                            Rákóczi u. 16/3


4.                            Rákóczi u. 16/4


5.                            Rákóczi u. 16/5.


6.                            Rákóczi u.  16/6


7.                            Bécsi u. 43.

               

8.                            Bécsi u. 39/1


9.                            Baross G. ltp.28/3/10.




                            Kossuth u. 6. szám korház területén lévő szolgálati lakások :  13 . Lakás. 
































                                                                                                                                                             2. sz. melléklet




Az elfogadható lakásigény mértéke a következő:




Egy-két személy esetén      1,     de legfeljebb 1+1/2 lakószoba

Három személyig                1+1/2 de legfeljebb 2 lakószoba,

Négy  személyig                  2,    de legfeljebb 2+1/2 lakószoba,

Öt személyig                         2,    de legfeljebb   3 lakószoba.   













































                                                                                                                                                    3. számú melléklet

                                                                                           


Kérjük nyomtatott betűkkel kitölteni !



A D A T L A P



a szociális bérletre vonatkozó pályázat benyújtásához



Pályázatot nyújtok be az_________év __________________hó __napján kiirt pályázat alapján.




1. Az igényelt lakás szobaszáma :  ........................................

    Komfortfokozata:………………………………………………



2.  A  pályázó(k) adatai:

             Pályázó (k) neve:...........................................

             Személyazonosító jele:...........................

             Állandó lakcíme:.................................

             utca, házszám, emelet, ajtó......................

             Ideiglenes lakcíme:..............................

             utca, házszám, emelet, ajtó......................

             A jelenlegi lakás használati jogcíme:

                    1. tulajdonos

                    2. szolgálati lakás vagy vállalati bérlakás

                    3. társbérlő

                    4. bérlőtárs

                    5. önkormányzati lakás bérlője

                    6. családtag

                    7. átmeneti szállás

                    8. albérlet, ágybérlet

                    9. szívességi lakáshasználó

                   10. egyéb


Az egész lakásban élő személyek száma:......................

Családok száma:...............................

Generációk száma:.............................

Az egész lakás alapterülete:.......................... m˛

Szobák száma:..........................

Komfortfokozata: összkomfortos

                              komfortos

                              félkomfortos

                              komfortnélküli

                              szükséglakás

                              egyéb



Ivóvíz:                       van

                                  nincs


A lakás állapota:   szükséglakás

                              nem lakáscéljára épült épület

                              vizes, egészségtelen

                              romos, aládúcolt

                              egyéb


3. Mióta lakik állandó jelleggel Dorogon:.......................


4. A pályázó munkaviszonyára vonatkozó adatok



                                                                Igénylő                 Házastársa      

  Munkaviszony kezdete (év):.........................…………………………..........      

  Munkáltató neve:............................................………………………………

  Telephelye:.................................................…………………………………

  Mióta dolgozik itt (év):....................................……………………………...

  Beosztása:..................................................………………………………….


5. Volt-e már Dorog területén lakásuk?      Igen         Nem



Mi történt a lakással?   

                         eladta

                         kisajátították

                         bíróság megosztotta

                         hatóság kiköltöztette

                         lakásról lemondott

                         munkaviszonya megszűnt

                         elcserélte

                         bérbeadó felmondott

                         életveszélyessé vált

                         egyéb


Milyenre cserélte?

                         alacsonyabb komfortfokozatra

                         magasabb komfortfokozatra

                         azonos szobaszámúra

                         kisebb szobaszámúra

                         nagyobb szobaszámúra

                         magántulajdonra


Miért szűnt meg lakásbérleti jogviszonya?

                         szabadságvesztés

                         felmondás lakbérhátralék miatt

                         felmondás lakásrongálás miatt

                         bérleti szerződés határideje lejárt

                         egyéb ok


Korábbi bérlakásáról történt lemondása alkalmával térítést ka­pott-e?



7. Lemondott-e lakásbérleti jogáról pénzbeli térítés ellenében:


                                         Igen                    Nem

ha igen mikor:                         ...............

mely (tanács) önkormányzat vagy

hozzátartozója javára               ...............

milyen lakásról:                       ...............

szobaszáma:                             ...............

komfortfokozata:                      ...............



8. Ha a pályázó állami gondozott volt, az mikor szűnt meg:.....



9. Ha a pályázó hajléktalan, az mióta áll fenn:           ......



10. Az együttköltözök adatai:


Név        Életkor                   Családi kapcs.                    Mióta lakik együtt                Havi jövedelem (Ft)           

10.1

10.2

10.3

10.4

10.5

10.6

10.7

10.8


A család egészségügyi állapota

         mindenki egészséges:

         mozgássérült          a beteg neve:....................

         süketnéma              a beteg neve:....................

         cukorbeteg              a beteg neve:....................

         világtalan                a beteg neve:....................

         szívbeteg                a beteg neve:....................

         cselekvőképtelenség   a beteg neve:....................

         elmebeteg               a beteg neve:....................

         TBC-s                     a beteg neve:....................

         asztmás                   a beteg neve:....................

         egyéb                      a beteg neve:....................




Jövedelmi adatok /jöv. igazolás csatolásával/:

A pályázó(k) elmúlt 12 hónapban elért összes nettó jövedelme egyhavi átlaga:

Vele együtt költözök elmúlt 12 hónapban elért összes nettó jöve­delme egyhavi átlaga.


A pályázó vagy vele együtt költöző:


Tartásdíjat kap............   gyermek után havi ............Ft-ot

Tartásdíjat fizet..........   gyermek után havi ............Ft-ot

Családi pótlék összesen:...............Ft

Rendszeres nevelési segély:............Ft

Lakásfenntartási támogatás:............Ft

Gyermeknevelési támogatás:.............Ft

Rendszeres szociális járadék:..........Ft


11. A pályázóval együttköltöző lakására, vagyonára vonatkozó

    adatok.



10.1 Alatti esetében .............. szobás bérlet, haszonélvezet,

     tulajdon, hányad..............


10.2 alatti esetében .............. szobás bérlet, haszonélvezet,

     tulajdon, hányad..............


10.3 alatti esetében .............. szobás bérlet, haszonélvezet,

     tulajdon, hányad..............


10.4 alatti esetében .............. szobás bérlet, haszonélvezet,

     tulajdon hányad...............


10.5 alatti esetében .............. szobás bérlet, haszonélvezet,

     tulajdon hányad...............


10.6 alatti esetében .............. szobás bérlet, haszonélvezet,

     tulajdon hányad...............

10.7 alatti esetében .............. szobás bérlet, haszonélvezet,

     tulajdon hányad...............


10.8 alatti esetében .............. szobás bérlet, haszonélvezet,

     tulajdon hányad...............



Milyen vagyontárggyal rendelkezik (szociális törvény 4. §. (1) bekezdés b) pont: ingatlan, ingó, vagyoni értékű jog, amelynek együttes forgalmi értéke az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének ötvenszeresét meghaladja).

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

12. Ha a pályázó rokkant, az milyen százalékban áll fenn:........


13. Ha a pályázó munkaképtelen, az mióta áll fenn:...............


14. Nyilatkozata:


1.  Fent nevezett pályázók vállaljuk a bérleti díj megfizetését

   

2.  Kijelentem (jük), hogy a fenti adatok a valóságnak megfelel-

    nek és ......../1994. számú önkormányzati rendelet 5. §. (2)

    bekezdésében foglalt kizáró ok velünk szemben nem áll fenn.


3.  Tudomásul veszem(szük), hogy a szociális bérlet 5 évi időtar-

    tamú, ha a szerződés megszűnésekor a szociális bérletre vo-

    natkozó feltételek hiányában részünkre a lakás ismételten

    nem adható bérbe, a lakást elhelyezési igény nélkül a szer-

    ződés megszűnését követő 15 napon belül kiürítjük és azt

    rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban a bérbeadó-

    nak átadjuk.


A fenti adatok a valóságnak megfelelnek.



Dátum: ____________________________



         

                                                                                           ___________________________

                                                                                                               pályázók

                       







[1] Módosította a  14/2013.(XI.29.). rendelet