Dorog Város Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2014. (IV.25.) önkormányzati rendelete
a közterületi térfigyelő rendszerről
Hatályos: 2014. 04. 25Dorog Város Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2014/IV.25./ önkormányzati rendelete
Dorog Város Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2014.(IV.25.) rendelete a közterületi térfigyelő rendszerről
Hatályos: 2014. 04. 25
Dorog Város Önkormányzat Képviselő-testületének
10/2014 (IV.25) rendelete
a közterületi térfigyelő rendszerről
Dorog Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Közterület-felügyeletről szóló 1999. évi LXIII. tv. 1. § bekezdésében, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv. 13. § 1. bekezdés 17. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.
1. §
(1) Dorog Város Önkormányzata ( a továbbiakban: Önkormányzat ) a város közigazgatási területén közterületi térfigyelő rendszert működtet.
(2) A közterületi térfigyelő rendszer azon, az Önkormányzat tulajdonát képező műszaki eszközök összessége, melyek biztosítják a közterületi képfelvétel jogszabályban előírt módón történő rögzítését és felhasználását.
2. §
A közterületi térfigyelő rendszer célja:
- a közbiztonság növelése, a bűnmegelőzés, a közterület általános rendjének biztosítása;
- a megfigyelt közterületen található vagyon megóvása, felügyelete;
- a közterület-felügyelet tevékenységének, a rendőrség bűnüldöző tevékenységének segítése, a két szervezet közötti együttműködés segítése;
- a lakosság és a városba látogatók biztonságérzetének növelése, a jogsértések visszaszorítása.
3. §
Az Önkormányzat a közterületi térfigyelő rendszer üzemeltetésével és kezelésével a polgármesteri hivatalban működő közterület-felügyeletet bízza meg.
4. §
(1) A közterület-felügyelő a közterületi térfigyelő rendszer üzemeltetésére és kezelésére jogszabály alapján hatáskörébe tartozó ügyekben önálló adatkezelő minőségben jár el.
(2) A készített felvételek felhasználására az idevonatkozó törvények által felhatalmazott szervek jogosultak.
(3) A rögzített adatok hozzáférése 72 órán belül biztosított .
(4) Ezen időtartamon belül az Önkormányzat részéről az adatokhoz történő hozzáférésre jogosult a Polgármester, a jegyző, és közterület-felügyelők.
(5) Adathordozóra történő dokumentum átadás a nyomozati hatáskörrel rendelkező hatóságok részére írásbeli kérelem alapján történik.
5. §
A közterületi rendszer működtetésének költségeit az Önkormányzat a költségvetésről szóló rendeletében biztosítja.
6. §
E rendelet 2014. április 25-én lép hatályba.
…………………………………… ……………………………………
Dr Tittmann János Kecskésné Patos Szilvia
polgármester jegyző