Dorog Város Önkormányzat Képviselő-testületének 17/2014 (X.22..) önkormányzati rendelete

Dorog Város Önkormányzat Képviselő-testületének a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2019. 10. 22- 2021. 10. 29

Dorog Város Önkormányzat Képviselő-testületének 17/2014 (X.22..) önkormányzati rendelete

2019.10.22.

17/2014.(X.22.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról

(Egységes szerkezetben a 2/2015.(I.30.), 24/2015.(XII.18.), a 3/2016.(II.26.), a 17/2016.(XI.25.), a 6/2018.(IV.27.), valamint a 9/2019.(X.21.) önkormányzati rendelettel)

Dorog Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I.FEJEZET

BEVEZETÉS

1. Dorog Város Önkormányzata

1. § (1)1 Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Dorog Város Önkormányzata.

Székhelye: Dorog. Címe: 2510 Dorog, Bécsi út 79-81.
2 Az önkormányzat hivatalának megnevezése: Dorogi Polgármesteri Hivatal.
Címe: 2510 Dorog, Bécsi út 79-81.
3 Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkció szerinti megjelölését a 2. melléklet tartalmazza

2. Az önkormányzat hivatalos lapja

2. § (1) Dorog Város hivatalos lapja a „Közhírré tétetik” című havilap.

II.FEJEZET

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

3. Az önkormányzat szervei

3. § (1)4 A képviselő-testület maximum 9 tagú Pénzügyi, városfejlesztési bizottságot hoz létre.

(2) A Pénzügyi, Városfejlesztési Bizottság a Képviselő-testület jogszabályban meghatározott feladat és hatáskörei közül a pénzügyi, gazdasági, környezetvédelmi, városfejlesztési ügyek előkészítésében, döntések végrehajtásának ellenőrzésében, felügyeletében jogosult eljárni.

Ellátja a vagyonnyilatkozatok vizsgálatával, kezelésével, őrzésével kapcsolatos feladatokat.
5 A képviselő-testület maximum 9 tagú Emberi erőforrás bizottságot hoz létre.
Az Emberi erőforrás bizottság a képviselő-testület jogszabályban meghatározott feladat és hatáskörei közül a közoktatással, kisebbségekkel, kultúrával, sporttal, külkapcsolatokkal, egészségüggyel, szociális és gyermekvédelmi ellátással, közrend, közbiztonsággal kapcsolatos ügyek előkészítésében, döntések végrehajtásának ellenőrzésében, felügyeletében jogosult eljárni.
Kivizsgálja összeférhetetlenség, méltatlanság ügyében benyújtott kezdeményezést, illetve 30 napon belül meg nem szüntethető összeférhetetlenség esetén átveszi a lemondó nyilatkozatot.
A Képviselő-testület által szerveire átruházott feladat- és hatáskörök felsorolását az 1. melléklet tartalmazza.

4. A bizottsági működés szabályai

4. § (1) A bizottság munkáját az elnök irányítja. Az elnök akadályoztatása esetén a bizottságot a tanácsnok vezeti.

(2) A bizottság a rendes képviselő-testületi üléshez kapcsolódóan rendes, a rendkívüli üléshez kapcsolódóan rendkívüli bizottsági ülést tart.

A bizottság összehívását a bizottság elnökéhez benyújtott indítványával négy képviselő is kezdeményezheti.
Bizottsági ülést csak a bizottság elnöke, vagy az őt ebben helyettesíthető bizottsági tag hívhatja össze.
6 Rendes bizottsági ülés esetén a bizottsági tagok a napirendekhez kapcsolódó előterjesztéseket legalább 2 nappal a bizottsági ülés előtt kapják meg. Rendes bizottsági ülésen tárgyalható helyben kiosztott előterjesztés, amennyiben bizottság a napirendre felveszi.
Rendkívüli bizottsági ülés 24 órán belül is összehívható és helyben kiosztott előterjesztés is tárgyalható.
A bizottság döntéseit nyílt, egyszerű, jogszabályban előírt esetben minősített többséggel hozza.
Bizottsági előterjesztést minden megválasztott képviselő bizottsági tag benyújthat. A Bizottsági tag előterjesztési javaslatát, írásban a jegyzőnek átadja. A Polgármesteri Hivatal, mint a képviselő-testület munkaszervezete a képviselő-testület számára az előterjesztést részletesen kidolgozza.
A bizottság évente legalább 8 ülést tart, melynek időpontja megelőzi a testületi ülés előtti 7. napot.
A bizottsági ülésen hangfelvétel készül, melynek 1 éves archiválásáról a jegyző gondoskodik.
A bizottság üléséről kivonatos jegyzőkönyv készül. A bizottság a jegyzőkönyv hitelesítésére, a bizottság elnöke és egy tagja írja alá. A hitelesítők a bizottsági ülést követő 5 munkanapon belül hitelesítik a jegyzőkönyvet.

5. Gazdasági program

5. § (1) A képviselő-testület Dorog Integrált városfejlesztési programjával összhangban álló gazdasági programot fogad el.

III.FEJEZET

FELADAT- ÉS HATÁSKÖRÖK

6. Önként vállalt önkormányzati feladatok

6. § (1) Dorog város önkormányzatának képviselő-testülete a város lakosságának életminősége javítása érdekében támogatja a közösségi, kulturális és sport tevékenységeket, valamint az ehhez kapcsolódó hagyományok és értékek ápolását.

(2) Dorog város önkormányzatának képviselő-testülete a demokrácia társadalmi szervezeti feltételeinek javítása érdekében támogatja a város polgárainak önszerveződéseit.

(3) Dorog város önkormányzatának képviselő-testülete támogatja társadalmi érdekegyeztetés szervezeti, intézményi fejlesztési programjait.

(4) Dorog város önkormányzatának képviselő-testülete támogatja a térség és a régió gazdaság fejlesztési programjait.

(5) Dorog Város Önkormányzata az időskorúak szociális biztonságának javítása érdekében fenntartja a Dr. Mosonyi Albert Gondozási Központ bentlakásos intézményét.

IV.FEJEZET

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE

7. A képviselő-testület létszáma

7. § (1) A képviselő-testület létszáma 12 fő.

8. Polgármester, alpolgármester

8. § (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.

(2) A képviselő-testület a polgármester javaslatára két alpolgármestert választ. Egy alpolgármestert a képviselő-testület tagjai közül, egy alpolgármestert a nem képviselő-testület tagjai közül választ.

(3) Az alpolgármesterek feladataikat társadalmi megbízatásban látják el a polgármester irányításával.

(4) A nem képviselő-testületi tag alpolgármester az önkormányzat munkájában tanácskozási joggal vesz részt.

9. A képviselő-testület tanácsnokai

9. § (1)7 A képviselő-testület a polgármester javaslatára a pénzügyi, városfejlesztési feladatok felügyeletére tanácsnokot választ.

(2)8 A képviselő-testület a polgármester javaslatára a közlekedési, közrendi, közbiztonsági feladatok felügyeletére tanácsnokot választ.

10. Jegyző, aljegyző

10. § (1) A jegyzői, aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása miatt a jegyzői feladatokat a pénzügyi osztályvezető látja el. A jegyző a testületi ülésen jogszabálysértő döntésre vonatkozó jelzési kötelezettségének minden napirendi pont után tesz eleget.

11. Nem képviselő-testületi napirendhez kapcsolódó képviselői kérdés

11. § (1) A képviselő-testület tagja az önkormányzat feladat és hatáskörét érintően a polgármesternek, jegyzőnek, képviselőtársának a képviselő-testületi ülésen kívül kérdést tehet fel. A kérdést kizárólag írásban juttathatja el az érintettnek.

(2) A kérdésre a megkérdezettnek írásban kell válaszolnia, a kérdés átvételét követő 10 munkanapon belül.

12. Interpelláció

12. § (1) A képviselő-testület tagja a polgármesterhez, a bizottságok elnökeihez, a tanácsnokokhoz, a jegyzőhöz az önkormányzat feladat és hatáskörét érintően írásban interpellációt terjeszthet elő.

(2) Az interpellációnak tartalmaznia kell:

a) címet vagy tárgyat

b) előzmények ismertetését

c) mindazokat a tényeket, adatokat, körülményeket, melyek lehetővé teszik a feltárást és értékelést

(3) Az interpelláció ismertetésére a testületi ülés utolsó napirendjeként kerül sor. Az interpelláció szóban kiegészíthető maximum 2 perces időtartamban. Az interpellált személy azonnali szóban adott válaszára 3 perces időtartamban kerülhet sor.

(4) Az interpellációra írásban is lehet válaszolni, 15 munkanapon belül.

(5) A képviselő-testület ülésén az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az interpelláló nyilatkozik. Ha az interpellációra adott választ az interpelláló nem fogadja el, a képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt az elfogadásról. Amennyiben a képviselő-testület az interpellációra adott választ nem fogadja el, elrendeli az interpelláció tárgyának részletes kivizsgálását, melybe az interpelláló képviselőt is be kell vonni.

13. A képviselő-testület ülései, nyilvánosság biztosítása

13. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 8 rendes ülést, szükség szerint rendkívüli ülést, évente egy alkalommal közmeghallgatást tart. A közmeghallgatás időpontjáról és helyszínéről a város hivatalos lapjából, valamint Dorog Város honlapjáról 1 hónappal előtte értesülnek a választó polgárok.

(2)9 A képviselő-testület féléves munkatervet készíthet.

(3) Rendkívüli képviselő-testületi ülésen csak a meghívóban szereplő napirendek tárgyalhatóak.

(4) Határozatképtelenség miatt meghiúsult ülést 24 órán túl és 48 órán belül, az eredeti napirenddel meg kell ismételni.

(5) A választópolgárok, képviselő-testületi, bizottsági ülés idejéről, helyéről, napirendjéről Dorog Város honlapján, valamint a Polgármesteri Hivatal hirdető táblájára kihelyezett meghívóból értesülnek.

14. A képviselő-testület vezetésével kapcsolatos szabályok

14. § (1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi, városfejlesztési bizottság elnöke hívja össze és vezeti a képviselőtestület ülését.

15. A napirend

15. § (1) A képviselő-testület rendes ülésének végső napirendjéről vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.

(2) A költségvetést tárgyaló képviselőtestületi ülésen más napirend nem tárgyalható.

16. Az előterjesztés

16. § (1) Az előterjesztés a képviselő-testület feladat és hatáskörének megfelelő döntését igénylő iromány.

(2) Előterjesztést a polgármester, képviselő, a képviselő-testület bizottsága, a jegyző alkothat.

(3) Előterjesztés csak a szakterület szerint illetékes bizottság szakmai és a jegyző törvényességi egyetértésével nyújtható be a képviselő-testület elé.

Az előterjesztés tartalmazza:
a címet vagy tárgyat,
az előzmények ismertetetését, különös tekintettel a tárgykört érintő korábbi képviselő-testületi döntéseket,
a tárgykört érintő jogszabályokat,
mindazokat a tényeket, adatokat, körülményeket, összefüggéseket, amelyek lehetővé teszik a minősítést és a döntést indokolják,
az egyértelműen megfogalmazott határozati vagy rendeletalkotási javaslatot,
a végrehajtásért felelősök megnevezését és a végrehajtás határidejét.
A képviselő-testület rendes ülésének meghívóját, illetve az egyes napirendi pontokhoz kapcsolódó előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak és a részvételi joggal jelenlévőknek az ülést megelőzően 5 munkanappal meg kell küldeni.
Rendkívüli testületi ülés összehívásakor a meghívót és az egyes napirendi pontokhoz kapcsolódó előterjesztéseket 48 órával az ülést megelőzően kell megküldeni az érintetteknek.
A meghívókat és a napirendekhez tartozó előterjesztéseket az érintettek, a technikai feltételek rendelkezésre állása esetén, e-mail címükre kapják meg. Technikai akadályok esetén a meghívót és a napirendekhez tartozó előterjesztések hivatali kézbesítéssel kell a meghívottakhoz eljuttatni.
A képviselő-testület ülésének zavartalan működése érdekében a képviselő és bizottsági tagok kötelesek e-mailjeiket naponta ellenőrizni, valamint szükség esetén a részükre megküldött anyagok titkosságáról gondoskodni.
Kivételes esetben a rendes képviselő-testületi ülésre szóló előterjesztést az ülést megelőző 5 munkanapnál rövidebb időben is ki lehet küldeni. Ezen előterjesztésnek is rendelkeznie kell az illetékes bizottság szakmai és a jegyző törvényességi egyetértésével.

17. A napirendek vitája, döntéshozatal

17. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, amelynek során az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóbeli kiegészítést tehet.

(2) A felszólalásokra (kérdésre, véleménynyilvánításra) a jelentkezés sorrendjében kerül sor. Ugyanaz a személy, ugyanazon napirenddel kapcsolatban legfeljebb 2 alkalommal szólhat hozzá. A hozzászólás időtartama maximum 3 perc. Az idő túllépése miatt az ülés vezetője megvonja a szót a felszólalótól.

(3) Az előterjesztő a hozzászólásokra nem köteles válaszolni. Amennyiben válaszol, akkor válaszát 3 perces időkeretben kell megfogalmaznia.

(4) A képviselő személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztásának jog- következménye a képviselői tiszteletdíj következő hónapban 50%-kal való csökkentése.

(5) Szavazategyenlőség esetén a polgármester szünetet rendel el, majd újra elrendeli a szavazást. A szünet időtartama legfeljebb 10 perc lehet.

18. Módosító indítvány

18. § (1) A képviselő-testület tagjai a vita lezárásáig bármely előterjesztéshez legfeljebb egy módosító indítványt nyújthatnak be a képviselő-testülethez.

(2) Az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként kell szavazásra bocsátani. Először – az elhangzás sorrendjében – a módosító indítványokról dönt a képviselő-testület, majd a döntéséről végleges határozatot hoz.

19. A tanácskozás rendje

19. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a képviselő-testületi ülés levezető elnöke gondoskodik.

(2) A képviselő-testületi ülés rendjének és méltóságának fenntartása érdekében a következő intézkedéseket kell megtenni:

a) figyelmeztetni azt a hozzászólót, aki eltért a tárgytól, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ, illetve a képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít;

b) rendre utasítani azt a személyt, aki a tanácskozás rendjét megzavarja;

c) ismétlődő rendzavarás esetén javaslatot tehet a képviselő-testületi ülés felfüggesztésére;

(3) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyen tartózkodhatnak. A levezető elnök ismétlődő rendzavarás esetén az érintett állampolgárt a terem elhagyására kötelezheti.

(4) A levezető elnök a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.

20. Szavazás rendje

20. § (1) A képviselő-testület a döntéseit – nyílt szavazással hozza, kivéve a törvény által szabályozott

egyéb esetekben
A nyílt szavazás kézfeltartással történik. A szavazatokat a polgármester számolja és a jegyzőkönyv számára ismerteti.
Titkos szavazásra törvény által kijelölt esetekben kerül sor. A képviselő-testület polgármester javaslatára esetenként 3 tagú szavazat számláló bizottságot hoz létre. A titkos szavazás tárgyi technikai feltételi a Polgármesteri Hivatal készíti elő. A szavazás a szavazat számláló bizottság tagjai által ellenőrzött módon történik.
Név szerinti szavazásra bármely képviselő javaslatot tehet. A név szerinti szavazás elrendeléséről a képviselő-testület egyszerű többséggel dönt. A név szerinti szavazás során a polgármester által ABC sorrendben szólított képviselők szóban szavaznak. A szavazás eredményét a polgármester számolja és ismerteti.

V.FEJEZET

ÖNKORMÁNYZATI RENDELETALKOTÁS és jegyzőkönyv

21. Rendeletalkotás és határozathozatal kezdeményezésére jogosultak

21. § (1) Rendeletalkotás valamint, határozathozatal kezdeményezésére jogosult a polgármester, a képviselő-testület tagjai, a jegyző.

(2) A rendelet alkotás folyamatába, tanácskozási joggal be kell vonni a rendelettervezetben érintettek érdekvédelmi, társadalmi szervezeteit. Tanácskozási jogukkal a bizottságok szakmai előkészítési munkája során vehetnek részt.

(3) A képviselő-testület által elfogadott rendelet a város honlapján való elhelyezéssel kerül közzétételre, a Gáthy Zoltán Városi Könyvtár és Helytörténeti Múzeumban való elhelyezéssel kerül kihirdetésre, melynek napja megegyezik a kihirdetés napjával.

(4) A polgármester a költségvetési rendelettervezetet és a költségvetési szervek vezetőivel lefolytatott egyeztetés írásos eredményét az Emberi Erőforrás Bizottság és a Pénzügyi, Városfejlesztési Bizottság együttes ülése elé terjeszti.

22. A képviselőtestület jegyzőkönyvei

22. § (1) A jegyzőkönyv hangfelvétel alapján készül egy eredeti példányban. Az eredeti példány nyilvántartása és archiválása a Polgármesteri Hivatalban történik. A jegyzőkönyvek hozzáférése Dorog Város honlapján biztosított.

VI. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZAT TÁRSULÁSAI ÉS EGYÜTTMŰKÖDÉSE

23. Dorogi Többcélú Kistérségi Társulás

23. § (1) Dorog a Dorogi Többcélú Kistérségi Társulás székhely önkormányzata.

(2)10 A Dorogi Többcélú Kistérségi Társulás a családsegítés, szociális étkeztetés, házi segítségnyújtás, nappali ellátás, gyermekjóléti feladatok, orvosi ügyelet, hulladékgazdálkodási feladatok ellátásában vesz részt.

24.Önkormányzati szervezetekkel való együttműködés

24. § (1) Az önkormányzat az alábbi szervezetek tagja:

a) Gerecse-Pilis Vizi társulat

b) Magyarországi Bányásztelepülések Országos Szövetsége

25.Partner települések

25. § (1) Az önkormányzat az alábbi településekkel alakított ki együttműködést:

a) Wendlingen am Neckar (1997)

b) Zsére (1998)

c) Marienberg (2009)

d) Felsőboldogfalva (2013)

26. Nemzetiségi Önkormányzatok

26. § (1) A képviselő-testület által a nemzetiségi önkormányzatok működéséhez biztosított feltételek:

a) a postai, kézbesítési, sokszorosítási feladatok ellátása és az ezzel járó költségek viselése

b) rendezvény szervezési feladatok ellátása és költségek részleges átvállalása

(2) A nemzetiségi önkormányzat működéshez igazodó helyiséghasználatot az önkormányzat a következők szerint biztosítja:

- A Dorogi Német Nemzetiségi Önkormányzat részére a Dorog, Bécsi út 8. sz. alatti tájházban.
- A Dorogi Szlovák Nemzetiségi Önkormányzat részére az Intézmények Házában, Dorog, Hantken M. út 8.
- A Dorogi Cigány Nemzetiségi Önkormányzat részére az Intézmények Házában, Dorog, Hantken M. út 8.
A bizottsági terem használatára vonatkozó igénybejelentéssel a Polgármesteri Hivatal felé kell fordulni, aki a helyiséghasználatot koordinálja.
VII. Fejezet11

27. Az Önkormányzat gazdálkodó szervezete

27. §

Gazdálkodó szervezet megnevezése: KOMMUNÁL-JUNK Közszolgáltató Nonprofit Korlátot Felelősségű Társaság,
Gazdálkodó szervezet rövid cégneve: KOMMUNÁL-JUNK Közszolgáltató Kft.,
Gazdálkodó szervezet tevékenységi köre: nem veszélyes hulladék gyűjtése,
Székhelye: 2510 Dorog, Bécsi út 79-81.,
Telephelye: 2510 Dorog, Esztergomi út 37.,
Az Önkormányzatnak a társaság irányítását biztosító befolyás mértéke: 51 %

VIII.FEJEZET

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

Kihirdetés napja 2014. október 22.
E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
Hatályát veszti:
Dorog Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2011.(III.25.) önkormányzati rendelet
Dr. Tittmann János Kecskésné Patos Szilvia
polgármester jegyző

1. melléklet12

17/2014.(X.22.) önkormányzati rendelethez
Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök:

Rendelet



Hatáskör

5/2001.(II.23.) Közterület használat 16/2014.(VI.27.)


A közterület-használati hozzájárulás megadásával kapcsolatos ügyekben a polgármester jár

A mindenkori hatályos önkormányzati költségvetésről szóló rendelet

Önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester

Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXIV. tv. 68. §. (4) bekezdése szerint a Képviselő-testület által elfogadott kiadási előirányzatok felhasználásáról a közbeszerzési értékhatárig a polgármester dönt.

3/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelete az Önkormányzat tulajdonában álló lakások bérbeadásának feltételeiről
(Egységes szerkezetben a 14/2014.(V.30.) rendelettel)

Az önkormányzat tulajdonában álló bérlakások kiutalásának jogát a képviselő-testület a polgármesterre ruházza át

A polgármester elemi kár, katasztrófa, szociális krízishelyzet esetén jogosult átmeneti jelleggel lakáskiutalás felett rendelkezni. Erről az átruházott hatáskörben hozott döntésekről szóló beszámoló keretében évente egyszer tájékoztatja a képviselő-testületet

Dorog Város Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2015. (II.27.) önkormányzati rendelete a települési támogatások rendjéről

A kérelemben és mellékleteiben részletezett adatok, valamint a környezettanulmány alapján komplex egzisztencia analízis készül. Az abban megállapított tények összegzését követően a támogatásról és annak mértékéről a Polgármester dönt.
Dorog Város Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásárokról szóló 1993. évi III. törvény 48. §- ában foglalt, köztemetéssel kapcsolatos feladatok ellátását a Polgármester hatáskörébe ruházza át.

4/2014. (II.28.) rendelete az Önkormányzat tulajdonában álló nem lakás célú helyiségek bérbeadásának feltételeiről

Polgármester hatáskörébe tartozik:
a) a helyiségbérleti szerződés, valamint a bérbeadó és a bérlő egyéb jellegű megállapodásai tartalmának meghatározása,
b) a helységbérleti szerződés határidő lejárta előtti felmondása.
c) döntés harmadik személy bérleménybe történő befogadásáról,
d) döntés jogszerű használat során folytatott tevékenység megváltoztatásáról

18/2013. (XII.13) önkormányzati rendelete
a filmforgatási célú közterület-használatról

A Képviselő-testület filmforgatás célú közterület-használattal összefüggő, a mozgóképről szóló 2004. évi II. törvényben (a továbbiakban: Mgtv.) meghatározott képviselő-testületi hatásköröket a polgármesterre ruházza át.

Dorog Város Önkormányzat Képviselő-testületének 16/2015 (XI.27.) önkormányzati rendelete a környezetvédelem helyi szabályairól

Szmog helyzetben intézkedések meghozatalára a polgármester, mint a SZIM elnöke jogosult. Döntését közigazgatási hatósági jogkörben eljárva hozza meg.

A mindenkori hatályos önkormányzati költségvetésről szóló rendelet

Az ideiglenesen szabad pénzeszközök betétként való elhelyezéséről 50 M Ft értékhatárig a polgármester, a fölött a képviselő-testület dönt.

25/2005.(VI.27.) sz. rendelete
a város címer, zászló és névhasználatáról szóló 6/2000.(II.25.) sz. rendelete
módosításáról

A felhasználásra (alkalmazásra, előállításra, forgalmazásra) vonatkozó engedély megadása a polgármester hatásköre.

A polgármester mérlegelési jogkörébe tartozik az engedély megadása, elutasítása, vagy valamely feltételhez kötése, az ideiglenes, vagy alkalomra történő engedélyezése.

6/2013.(III.28.) önkormányzati rendelete
az épített és természeti környezet helyi védelméről

A tábla elhelyezéséről, karbantartásáról, pótlásáról – külön eljárás nélkül – a polgármester gondoskodik. A településen a helyi védelmet a polgármester a főépítész közreműködésével irányítja.

Az ingatlanra eső Önkormányzati támogatás mértékét az (1) bekezdésben meghatározott értékhatáron belül, a tulajdonos kérésére a polgármester az önkormányzat pénzügyi és városfejlesztési bizottság közreműködésével állapítja meg.

3/2013.(II.22.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól

Önkormányzati vagyont érintő jognyilatkozatok megtételére a polgármester jogosult. Ilyen Jognyilatkozat a tulajdonosi hozzájárulás, az önkormányzatot, mint a jelzálogjog az elő és visszavásárlási, vételi jog jogosultját megillető nyilatkozat.

1/2013.(I.25.)
önkormányzati rendelete
a településképi véleményezési eljárásról

A településképi véleményben a polgármester a tervezett építési tevékenységet engedélyezésre
a) javasolja,
b) feltétellel javasolja, illetve
c) nem javasolja.

A polgármester településképi véleményét a főépítész készíti elő.

Képviselő-testület által az Emberi Erőforrások Bizottságra átruházott hatáskörök:

Rendelet

Hatáskör

7/2012.(II.24.) önkormányzati rendelete a Dorog Város Önkormányzata által fenntartott személyes gondoskodást nyújtó intézmények, illetve szolgáltatások igénybevételéről

A szociális intézmények házirendjét az Emberi erőforrás Bizottsága hagyja jóvá.

Képviselő-testület által a Pénzügyi, városfejlesztési Bizottságra átruházott hatáskörök:

Rendelet

Hatáskör

A mindenkori hatályos önkormányzati költségvetésről szóló rendelet

ha a követelés összege nem haladja meg a 100.000.- forintot, a követelés elengedéséről a Pénzügyi, Városfejlesztési Bizottság dönt.

6/2013.(III.28.) önkormányzati rendelete
az épített és természeti környezet helyi védelméről

A védelemmel kapcsolatos eljárás megindításáról a főépítész által, szükség esetén szakértő bevonásával készített előterjesztés alapján, az önkormányzat pénzügyi és városfejlesztési bizottsága dönt.

3/2013.(II.22.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól

A képviselő-testület Pénzügyi, városfejlesztési Bizottsága dönt az 5 millió forintot el nem érő forgalmi értékű vagyonelem hasznosításáról.

Képviselő-testület által a Dorogi Többcélú Kistérségi Társulásra átruházott hatáskörök:

Rendelet

Hatáskör

9/2014.(IV.25.) önkormányzati rendelete
a települési hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatás ellátásának és igénybevételének szabályairól

Dorogi Többcélú Kistérségi Társulás (továbbiakban: társulás) a hulladékgazdálkodási célok elérése érdekében hulladékkezelési közszolgáltatást szervez a települési hulladék rendszeres gyűjtésére, elszállítására, ártalmatlanítására és kezelésére és ezen tevékenységek ellátásáról kötelező helyi közszolgáltatás útján gondoskodik

2. melléklet13

17/2014.(X.22.) önkormányzati rendelethez

Kormányzati
funkció
száma

Kormányzati funkció megnevezése

011130

Önkormányzat és önkormányzati hivatalok jogalkotó és igazgatási feladatok

011220

Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

013320

Köztemető-fenntartás és működtetés

013350

Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

018010

Önkormányzat elszámolásai a központi költségvetéssel

018030

Támogatási célú finanszírozási műveletek

041232

Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

042180

Állat-egészségügy

045120

Út, autópálya építése

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

047320

Turizmusfejlesztési támogatások és tevékenységek

051030

Nem veszélyes hulladék begyűjtése

051040

Nem veszélyes hulladék kezelése és ártalmatlanítása

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület-kezelés

066020

Város és községgazdálkodás egyéb szolgáltatások

072210

Járóbetegek gyógyító szakellátása

081030

Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése

081041

Versenysport- és utánpótlás–nevelési tevékenység és támogatása

081043

Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása

081045

Szabadidősport tevékenység támogatása

082091

Közművelődés-közösségi részvétel fejlesztése

084031

Civil szervezetek működési támogatása

091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatok

091220

Köznevelési int.1-4.évf.nev.okt.működtetési feladatok működtetési feladatok

091240

Alapfokú művészetoktatással összefüggő működtetési feladatok

092120

Köznevelési int.5-8.évf.nev.okt.működtetési feladatok működtetési feladatok

092260

Gimnázium és szakképző iskola működtetési feladatok

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

098022

Pedagógiai szakszolgálat tevékenység működtetési feladatok

101150

Betegséggel kapcsolatos pénzbeli ellátások, támogatások

102023

Időskorúak tartós bentlakásos

102024

Demens betegek tartós bentlakásos ellátása

102031

Idősek nappali ellátása

102040

Időskorral összefüggő pénzbeli ellátások

103010

Elhunyt személyek hátramaradottak pénzbeli ellátás

104031

Gyermekek bölcsődei ellátása

104037

Intézményen kívüli szünidei gyermekétkeztetés

104042

Család és Gyermekjóléti szolgáltatások

104051

Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások

106010

Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése

107051

Szociális étkeztetés

107052

Házi segítségnyújtás

107060

Egyéb szociális pénzbeli ellátások, támogatások

900010

Központi költségvetés funkcióra nem sorolható bevételei államháztartás

900020

Önkormányzatok funkcióra nem sorolható bevételei

900060

Forgatási és befektetési célú finanszírozási műveletek

1

Módosította a 17/2016.(XI.26.) önk. rendelet 1. §-a. Hatályos 2016. december 1-től.

2

Módosította a 17/2016.(XI.26.) önk. rendelet 1. §-a. Hatályos 2016. december 1-től.

3

Kiegészítette a 3/2016.(II.26.) ök. rendelet 1 §-a. Hatályos 2016. február 29-étől.

4

Módosította a 9/2019.(X.21.) önk. rendelet 1 §-a. Hatályos 2019. október 22-től.

5

Módosította a 9/2019.(X.21.) önk. rendelet 2 §-a. Hatályos 2019. október 22-től.

6

Módosította az 2/2015.(I.30.) ök. rendelet 1. §-sa. Hatályos 2015. február 2-től.

7

Módosította a 9/2019.(X.21.) önk. rendelet 3 §-a. Hatályos 2019. október 22-től.

8

Módosította a 9/2019.(X.21.) önk. rendelet 4 §-a. Hatályos 2019. október 22-től.

9

Módosította a 24/2015.(XII.18.) ök rendelet 1.§-a. Hatályos december 21-től.

10

Módosította a 17/2016.(XI.25.) önk. rendelet 2. §-a. Hatályos 2016. december 1-től.

11

Kiegészítette a 6/2018.(IV.27.) önk. rendelet 1.§-a. Hatályos 2018. május 1-től.

12

Módosította a 17/2016.(XI.25.) önk. rendelet 3. §-a. Hatályos 2016.december 1-től

13

Módosította a 17/2016.(XI.25.) önk. rendelet 4. §-a. Hatályos 2016.december 1-től