Dorog Város Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2015 (XII.18.) önkormányzati rendelete

a Dorog Város Önkormányzat Képviselő-testületének Térségi Szociális Alapellátó Szolgálat által nyújtott ellátásokról, azok igénybevételéről és a fizetendő térítési díjakról szóló 10/2012. (III.9.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2016. 01. 01- 2016. 01. 02

Dorog Város Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2015. (XII.18.) önkormányzati rendelete a Dorog Város Önkormányzat Képviselő-testületének Térségi Szociális Alapellátó Szolgálat által nyújtott ellátásokról, azok igénybevételéről és a fizetendő térítési díjakról szóló 10/2012. (III.9.) önkormányzati rendelet módosításáról



Dorog Város Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény. 92.§ (1) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. §, (1)  bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 5.§ (1a) bekezdésében biztosított egyetértési jogkörében eljáró Annavölgy Község Önkormányzat Képviselő-testülete, Bajna Község Önkormányzat Képviselő-testülete, Csolnok Község Önkormányzat Képviselő-testülete, Dág Község Önkormányzat Képviselő-testülete, Epöl Község Önkormányzat Képviselő-testülete , Kesztölc Község Önkormányzat Képviselő-testülete, Leányvár Község Önkormányzat Képviselő-testülete, Máriahalom Község Önkormányzat Képviselő-testülete Nagysáp Község Önkormányzat Képviselő-testülete, Piliscsév Község Önkormányzat Képviselő-testülete, Sárisáp Község Önkormányzat Képviselő-testülete, Tokod Nagyközség Képviselő-testülete, Tokodaltáró Község Önkormányzat Képviselő-testülete, Úny Község Önkormányzat Képviselő-testülete hozzájárulásával a következőket rendeli el:



  1. §

Dorog Város Önkormányzat Képviselő-testületének Térségi Szociális Alapellátó Szolgálat által nyújtott ellátásokról, azok igénybevételéről és a fizetendő térítési díjakról szóló 10/2012. (III.9.) önkormányzati rendelete (továbbiakban: rendelet) 1.§ (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„ 1. § (2) A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevétele önkéntes, az eljárást igénylő, illetve törvényes képviselője szóbeli vagy írásbeli kérelmére, indítványára történik. A kérelmet a 1. mellékletben meghatározott iratokkal együtt kell benyújtani.”


  1. §

A rendelet 2.§ helyébe a következő rendelkezés lép:

„ 2. § Napi egyszeri meleg étkezésről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani.”


  1. §

A rendelet 4.§ (2) bekezdése cb), cc), db), dc), ea), eb) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„4.§ (2) cb) 110 Ft/ adag kedvezményben részesül az a szolgáltatást igénylő személy, akinek a havi jövedelme az öregségi teljes nyugdíj legkisebb összegének 201-250 %-a között van.


cc) 10 Ft/ adag kedvezményben részesül az a szolgáltatást igénylő személy, akinek a havi jövedelme az öregségi teljes nyugdíj legkisebb összegének 251-340 %-a között van.

db) 110 Ft/ adag kedvezményben részesül az a szolgáltatást igénylő személy, akinek a havi jövedelme az öregségi teljes nyugdíj legkisebb összegének 201-250 %-a között van.


dc) 10 Ft/ adag kedvezményben részesül az a szolgáltatást igénylő személy, akinek a havi jövedelme az öregségi teljes nyugdíj legkisebb összegének 251-340 %-a között van.


ea) 30Ft/ nap kedvezményben részesül az a szolgáltatást igénylő személy, akinek a havi jövedelme az öregségi teljes nyugdíj legkisebb összegének 101-200 %-a között van.


eb) 20 Ft/ nap kedvezményben részesül az a szolgáltatást igénylő személy, akinek a havi jövedelme az öregségi teljes nyugdíj legkisebb összegének 201-250 %-a között van.”


  1. §

A rendelet 5.§ (3) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:

„5.§ (3) a rendelet 3. melléklete tartalmazza a Megállapodásokat.”


  1. §

A rendelet 1. mellékletének 2. pontja, a) alpontja helyébe a következő szövegrész lép:

„a) szóbeli vagy írásbeli kérelem”


  1. §

A rendelet 2. melléklete helyébe a következő melléklet lép:

„2. melléklet a .…/2015.(XII.18.) önkormányzati rendelethez.

  1. Házi segítségnyújtás térítési díja (Ft/óra) 650 Ft


  1. Az étkeztetés intézményi térítési díja Ft/nap (áfa nélkül)


  1. elvitellel 370
  2. házhoz szállítással 400
  3. helyben fogyasztással 400


  1.   Nappali ellátás intézményi térítési díja Ft/nap


          4.1 étkezés nélkül 50

                                                                                                                            „


  1. §

A rendelet 3. melléklete helyébe a következő melléklet lép:

„3. melléklet a .…/2015.(XII.18.) önkormányzati rendelethez.



Megállapodás

Amely létrejött egyrészről a

Dorog és Térsége Szociális Alapellátó Szolgálat (székhelye: 2510 Dorog, Schmidt Villa kert 3, - mint szolgáltatást nyújtó – képviseletében: Ujbányi Tiborné intézményvezető) szolgáltató, másfelől

mint Nappali ellátást (Idősek klubja) biztosító szolgálat, valamint az ellátást igénybe vevő között


Név:………………………………………………………………                                   

Születési név:   ……………………………………………………                    

Anyja neve:       ……………………………………………………                          

Születési hely, idő:………………………………………………    

Lakcím:………………………………………………………….           


Az ellátást igénybe vevő törvényes képviselője

               

Név:………………………………………………………………                                   

Születési név:   ……………………………………………………                    

Anyja neve:       ……………………………………………………                          

Születési hely, idő:………………………………………………    

Lakcím:……………………………………………………….....          


A személyes gondoskodást nyújtó alapellátás iránti kérelme alapján, nappali ellátást az alábbi feltételekkel biztosítom.


  1. az ellátás időtartama

Az intézmény a nappali ellátást

  1. ……………év ……………. … hó ……………napjától kezdődően

…………… év ………………. hó ………….. napjáig terjedő határozott időre


  1. ……………év ……………. … hó ……………napjától kezdődően,

határozatlan időre biztosítja. (megfelelő szövegrész aláhúzandó)

2. A nappali ellátás szolgáltatásai

2.1. Az intézmény a következő szolgáltatást nyújtja:

Nappali ellátás formájában szociális és mentális gondozást biztosít önmaguk ellátására részben képes időskorúak számára, valamint azoknak a 18. életévüket betöltött személyeknek is ellátást nyújt, akik egészségi állapotuk miatt szorulnak a szociális és mentális nappali gondozásra.


2.2. Az ellátás biztosításának ideje:

Az ellátás a hét öt napján (hétfőtől- péntekig) napján biztosított: 8, 00 órától - 16,00 óráig.


A szociális alapellátó szolgálat nappali ellátást biztosít, mely tartalmazza:

  • Az ebéd helyben történő elfogyasztásának lehetőségét az idősek klubja ebédlőjében,
  • szükség szerint ruházat, textília mosását,
  • alapvető tisztálkodási szerek biztosítását, 
  • gyógyszerek beszerzését,
  • 8 órás gondozói felügyelet,
  • mentális gondozást,
  • kulturális és szabadidős programok (tv nézés, rádió- hallgatás, újság olvasás, felolvasás)

Az alapszolgáltatásokat meghaladó programok színház-, múzeum látogatás, többszöri kirándulás, stb. biztosítása program önköltségének megfizetésével kerülnek szervezésre.


4. A személyi térítési díj megállapítása fizetésnek szabályai

Az intézményi térítési díj összegét Dorog Város Képviselőtestülete (ha a fenntartó önkormányzati társulás, akkor a társulási megállapodásban erre kijelölt települési önkormányzat a társulási megállapodásban meghatározottak szerint rendeletet alkot) konkrét összegben állapítja meg. Az intézményi térítési díj megállapításáról, a személyi térítési díj felülvizsgálatáról, az ahhoz szükséges jövedelemvizsgálatról, az intézményvezetője írásos értesítést küld.

A személyi térítési díjat az intézményvezető konkrét összegben állapítja meg, erről írásos értesítést küld. Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy a személyi térítési díj összegét vitatja, illetve annak csökkentését vagy elengedését kéri, az értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a fenntartóhoz fordulhat.

 A személyi térítési díj csökkentésére vagy elengedésre irányuló kérelmet az intézményvezetőhöz kell benyújtani, a kérelemről a fenntartó dönt a helyi rendeletben foglaltak szerint. Ezt követően fenntartó döntésének felülvizsgálata bíróságtól kérhető.

A személyi térítési díj megállapításánál a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmét, kiskorú igénybe vevő esetén a családban egy főre jutó rendszeres havi jövedelmet kell figyelembe venni. A jövedelemről nyilatkozni szükséges, illetve a jövedelmeket hitelt érdemlően bizonyítani szükséges. Az Ellátott, vagy Törvényes képviselője a felszólítástól számított 15 napon belül köteles a kért dokumentumokat benyújtani.

A személyi térítési díj összege a megállapítás időpontjától függetlenül évente két alkalommal vizsgálható felül és változtatható meg, kivéve az alábbi eseteket:

Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy vagyoni, jövedelmi viszonyai olyan mértékben megváltoztak, hogy a személyi térítési díj megfizetésére vonatkozó kötelezettségnek nem tud eleget tenni, köteles az intézményvezetőnél rendkívüli jövedelemvizsgálat lefolytatását kezdeményezni. Az intézményvezető a jövedelemvizsgálatot lefolytatja, és a személyi térítési díjat a jövedelemvizsgálat eredményének megfelelően állapítja meg. Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy nem kéri a jövedelemvizsgálat lefolytatását, úgy kell tekinteni, hogy vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését.

Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy köteles az intézményvezetőnél rendkívüli jövedelemvizsgálat lefolytatását kezdeményezni, ha a térítési díj megállapításához alapul szolgáló jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25%-át meghaladó mértékben növekedett.

A felülvizsgálat során megállapított új személyi térítési díj megfizetésének időpontjáról a személyi térítési díj megállapítója rendelkezik. Az új térítési díj megfizetésére térítési díjat megfizető nem kötelezhető a felülvizsgálatot megelőző időszakra, kivéve, ha az ellátott a felülvizsgálatot megelőzően - jövedelem és vagyon hiányában - térítésmentesen vette igénybe az ellátást, és részére visszamenőlegesen rendszeres pénzellátás került megállapításra. Ez utóbbi esetben a személyi térítési díj megfizetésének kezdő időpontja a rendszeres pénzellátásra való jogosultság kezdő napja.

4.1.Az ellátást igénybe vevő a szociális alapszolgáltatás (idősek nappali ellátása), - igénybe vételéért amennyiben rendszeres havi jövedelemmel rendelkezik- személyi térítési díjat köteles fizetni.

 A megállapított térítési díjat, havonta utólag, a tárgy hónapot követő hó 10. napjáig kell befizetni a befizetési jegyzék alapján, a telephely/ idősek klubja irodájában.

A szociális alapszolgáltatás személyi térítési díjának megállapításánál

a) a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmét, kell figyelembe venni.

Az intézményi ellátásért fizetendő személyi térítési díj nem haladhatja meg az ellátott havi jövedelmének a


15%-át a nappali ellátást igénybevevő,

30%-át nappali ellátás és ott étkezés esetében.                                                         

5. Az ellátást igénybe vevő kijelenti, hogy az adataiban, valamint az ellátásra való jogosultság feltételeiben való változásról, továbbá minden olyan körülményről, amely a személyi térítési díjfizetési kötelezettségét érinti, haladéktalanul tájékoztatja a telephelyvezetőt.

6. Az ellátást igénybevevő az ellátotti jogviszony keletkezésével, megszűnésével, valamint megsértésével kapcsolatban panaszt terjeszthet elő az intézményvezetőhöz. A panasz elbírálására jogosult 15 napon belül tájékoztatja a panaszt tevőt intézkedéséről. Ha a panaszt tevő a megtett intézkedéssel nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálására jogosult nem intézkedik, az intézmény fenntartójához fordulhat.

7. Jogviszony megszűnéséről

7.1.) Az intézményi jogviszony megszűnik

  • határozott idejű megállapodás esetén a megjelölt időtartam lejártával.
  • intézmény jogutód nélküli megszűnésével.
  • jogosult halálával.
  • a megállapodás felmondásával


7.2.) A megállapodást az ellátott, illetve törvényes képviselője indokolás nélkül, bármikor, írásban felmondhatja.

7.3.) A megállapodást az intézményvezető felmondja, ha

  • az ellátott másik intézményben történő elhelyezése indokolt vagy további intézményi elhelyezése nem indokolt,
  • az ellátott a házirendet súlyosan megsérti,
  • az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy térítési díj-fizetési kötelezettségének nem tesz eleget.
  • A megállapodást a szolgálatvezető felmondja, ha a térítési díjat megfizető személy térítési díj-fizetési kötelezettségének nem tesz eleget: hat hónapon át folyamatosan térítési díj-tartozás áll fenn, és az a hatodik hónap utolsó napján a kéthavi személyi térítési díj összegét meghaladja, és vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését. Ha három hónapon át térítési díj-tartozás áll fenn, térítési díjat megfizető személyt az intézményvezető írásban tájékoztatja a felmondás lehetőségéről, annak kezdő időpontjáról


7.4.) A szolgáltatás felmondásáról az intézmény vezetője írásos értesítés küld. A felmondási idő 15 nap. Ha a felmondás jogszerűségét az ellátott, a törvényes képviselője, a térítési díjat vagy az egyszeri hozzájárulást megfizető személy vitatja, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a fenntartóhoz fordulhat.

7.5.) A jogviszony megszűnése esetén az intézmény vezetője értesíti az Ellátottat, illetve Törvényes képviselőjét az esedékes, illetve hátralékos térítési díj befizetési kötelezettségéről, az Ellátottal szembeni követelésről, kárigényről, az intézménnyel szemben fennálló esetleges követelés, kárigény előterjesztési és rendezési módjáról, illetve arról, hogy az országos nyilvántartásban (KENYSZI) a megállapodása lezárásra került

Az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ elérhetőségei:

Honlap:                                                              http://www.obdk.hu/

E-mail:                                                 obdk@obdk.hu

Postacím:                                                          1365 Budapest, Pf.: 646.

Ingyenesen hívható zöldszám:                                 +36-80/620-055


8.) Megállapodás módosítása

Jelen megállapodás módosítása a jogfolytonosság fenntartása mellett bármikor, bármely részről kezdeményezhető. A módosítás mindkét fél egybehangzó szándéka alapján valósul meg, melyet a felek aláírásukkal nyilvánítanak ki. A felek kötelesek elfogadni a szolgáltatást érintő jogszabályok változásaiból fakadó módosításokat

9. Az intézményvezető és az ellátást igénybevevő kijelenti, hogy vitás kérdéseiket elsősorban tárgyalás útján rendezik.

10. Az ellátást igénybe vevő tudomásul veszi a telephelyvezetőnek a nappali ellátásban biztosított szolgáltatásokra, a térítési díjra, az ellátást igénybe vevőt érintő, a szolgáltatás által vezetett nyilvántartásra, a panaszjog gyakorlásának módjára, a klub házirendjére vonatkozó tájékoztatását. A terület ellátottjogi képviselője: Forgács Béla telefonszáma: 06 (20) 489-9529

11. A klubtag szolgáltatja a klubtagság nyilvántartásával és a térítési díj megállapításával kapcsolatban a jövedelmi adatokat, valamint az ebben bekövetkezett változásokat.

Amennyiben az ellátást igénybe vevő a személyi térítési díjfizetési kötelezettségének nem tesz eleget, az intézményvezető 15 napos határidő megjelölésével írásban felhívja a kötelezettet az elmaradt térítési díj megfizetésére. Ha a határidő eredménytelenül telt el, a díjhátralékot nyilvántartásba veszi, és erről negyedévente tájékoztatja a fenntartót, aki a hátralék behajtásáról intézkedik.

12.1.Személyes adatok kezeléséről

A szolgáltató az ellátott adatit az 1993. évi III. törvény rendelkezései alapján nyilvántartja. Az adatokat a 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jog és az információszabadság biztosítása érdekében, a személyes adatok védelméről szóló törvény előírásainak megfelelően titkosan kezeli.

Az 1993. évi III. törvény 20/C. §(1) bekezdése alapján a szociális hatóság a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások, szolgáltatások finanszírozásának ellenőrzése céljából nyilvántartást vezet. A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények ágazati azonosítójáról és országos nyilvántartásáról szóló 226/2006. (XI. 20.) Korm. rendelet 13/B §-a írja elő a fenntartók igénybevevői nyilvántartásba történő adatszolgáltatási kötelezettségét.

Az adatszolgáltatás az igénybe vevő Szt., illetve Gyvt. szerinti adatainak a 226/2006.(XI.20.) Korm. rendelet 13/E. § szerinti rögzítéséből és a 13/F. § szerinti napi jelentésből áll. Az adatszolgáltatásra jogosult az Szt.-ben, illetve a Gyvt.-ben meghatározott adatokat szociális szolgáltatás és gyermekjóléti alapellátás esetében legkésőbb az igénybevétel első napját követő munkanap 24 óráig rögzíti az igénybevevői nyilvántartásban.

13. Az intézményvezető az ellátotti jogviszony megszűnésekor egyezteti az ellátást igénybe vevővel az ellátotti jogviszony megszűnéséig fizetendő térítési díj összegét, hátralékos díj befizetéséti kötelezettségét, az esetleges kárigényt. A személyes használati tárgyak, és a megőrzésre átvett értékek, vagyontárgyak elvitelének módját, feltételeit.

14. Jelen megállapodás módosítására, az intézményvezető és az ellátást igénybe vevő közös megegyezése alapján kerül sor.

15. A klubtag a jelen szerződésben és az Idősek Klubja házirendjében foglaltakat megismerte, megértette, azt magára nézve kötelezően elfogadja.

16. Jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben, a Polgári Törvénykönyv szabályai alkalmazandók.

Alulírott, szolgáltatást igénybe vevő, illetve kötelezett a mai napon a megállapodás egy példányát átvettem, és a benne foglaltakat tudomásul vettem.

Alulírottak a jelen megállapodást elolvasás után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag írják alá.


Dátum: …………………


P.H.



________________________________                                                            ____________________________

Ellátott / Ellátott törvényes képviselője                                                                           Intézmény vezetője



_______________________________

Tartásra kötelezett személy



Megállapodás

Amely létrejött egyrészről a

Dorog és Térsége Szociális Alapellátó Szolgálat (székhelye: 2510 Dorog, Schmidt Villa kert 3, - mint szolgáltatást nyújtó – képviseletében: Ujbányi Tiborné intézményvezető) szolgáltató, másfelől

mint Szociális Étkeztetést biztosító szolgálat, valamint az ellátást igénybe vevő között


Név:………………………………………………………………                                   

Születési név:   ……………………………………………………                    

Anyja neve:       ……………………………………………………                          

Születési hely, idő:………………………………………………    

Lakcím:………………………………………………………….


 Az ellátást igénybe vevő törvényes képviselője

Név:………………………………………………………………                                   

Születési név:   ……………………………………………………                    

Anyja neve:       ……………………………………………………                          

Születési hely, idő:………………………………………………    

Lakcím:………………………………………………………….


A személyes gondoskodást nyújtó alapellátás iránti kérelme alapján a szociális étkeztetést az alábbi feltételekkel biztosítom.

1. Az ellátás időtartama

Az ellátást

  1. ……………év ……………. … hó ……………napjától kezdődően

…………… év ………………. hó ………….. napjáig terjedő határozott időre

  1. ……………év ……………. … hó ……………napjától kezdődően,

határozatlan időre biztosítja. (megfelelő szövegrész aláhúzandó)

2. Az intézmény szolgáltatásai:

Az intézmény a következő szolgáltatást nyújtja:

étkeztetés keretében -napi egyszeri meleg ételt (EBÉDET) biztosít.

2.1.  Az ellátás biztosításának ideje és módja:

Az ellátás a hét öt napján ( hétfőtől – péntekig) biztosított.

  Az ebéd házhoz szállítás időpontja: 11.30-13.30

Az ebéd telephelyről történő elszállításának időpontja 11.30-14.00

Az ebéd  helyben fogyasztásának időpontja: 11,30 – 13,00 óráig.

2.2 . Az étkeztetés módja:

- az étel helyben (a kiszolgálás helyén) történő elfogyasztása,

-az étel lakáson történő elfogyasztása.


A helyben fogyasztás formája:

 Az ebéd helyben fogyasztása az idősek klubja étkezőjében történik. 

A lakásra szállítás formái:

a.)  az ellátott önmaga gondoskodik az étel elszállításáról,

b.) háziorvosi javaslatra, amennyiben ezt az ellátott egészségi állapota indokolja- a szociális segítő munkatárs házhoz szállítja az ebédet.

3. A személyi térítési díj megállapításának, fizetésének szabályai

Az intézményi térítési díj összegét Dorog Város Képviselőtestülete (ha a fenntartó önkormányzati társulás, akkor a társulási megállapodásban erre kijelölt települési önkormányzat a társulási megállapodásban meghatározottak szerint rendeletet alkot) konkrét összegben állapítja meg. Az intézményi térítési díj megállapításáról, a személyi térítési díj felülvizsgálatáról, az ahhoz szükséges jövedelemvizsgálatról, az intézményvezetője írásos értesítést küld.

A személyi térítési díjat az intézményvezető konkrét összegben állapítja meg, erről írásos értesítést küld. Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy a személyi térítési díj összegét vitatja, illetve annak csökkentését vagy elengedését kéri, az értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a fenntartóhoz fordulhat.

 A személyi térítési díj csökkentésére vagy elengedésre irányuló kérelmet az intézményvezetőhöz kell benyújtani, a kérelemről a fenntartó dönt a helyi rendeletben foglaltak szerint. Ezt követően fenntartó döntésének felülvizsgálata bíróságtól kérhető.

A személyi térítési díj megállapításánál a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmét, kiskorú igénybe vevő esetén a családban egy főre jutó rendszeres havi jövedelmet kell figyelembe venni. A jövedelemről nyilatkozni szükséges, illetve a jövedelmeket hitelt érdemlően bizonyítani szükséges. Az Ellátott, vagy Törvényes képviselője a felszólítástól számított 15 napon belül köteles a kért dokumentumokat benyújtani.

A személyi térítési díj összege a megállapítás időpontjától függetlenül évente két alkalommal vizsgálható felül és változtatható meg, kivéve az alábbi eseteket:

Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy vagyoni, jövedelmi viszonyai olyan mértékben megváltoztak, hogy a személyi térítési díj megfizetésére vonatkozó kötelezettségnek nem tud eleget tenni, köteles az intézményvezetőnél rendkívüli jövedelemvizsgálat lefolytatását kezdeményezni. Az intézményvezető a jövedelemvizsgálatot lefolytatja, és a személyi térítési díjat a jövedelemvizsgálat eredményének megfelelően állapítja meg. Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy nem kéri a jövedelemvizsgálat lefolytatását, úgy kell tekinteni, hogy vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését.

Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy köteles az intézményvezetőnél rendkívüli jövedelemvizsgálat lefolytatását kezdeményezni, ha a térítési díj megállapításához alapul szolgáló jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25%-át meghaladó mértékben növekedett.

A felülvizsgálat során megállapított új személyi térítési díj megfizetésének időpontjáról a személyi térítési díj megállapítója rendelkezik. Az új térítési díj megfizetésére térítési díjat megfizető nem kötelezhető a felülvizsgálatot megelőző időszakra, kivéve, ha az ellátott a felülvizsgálatot megelőzően - jövedelem és vagyon hiányában - térítésmentesen vette igénybe az ellátást, és részére visszamenőlegesen rendszeres pénzellátás került megállapításra. Ez utóbbi esetben a személyi térítési díj megfizetésének kezdő időpontja a rendszeres pénzellátásra való jogosultság kezdő napja.

3.1.A  megállapított térítési díjat, havonta utólag, a tárgy hónapot követő hó 10. napjáig kell befizetni:

- csak  étkeztetés igénybevevők a személyi térítési díjat a telephelyvezetőnek fizetik be,

étkezés- házhoz szállítással esetében a  telephely  szociális segítője  által hozott befizetési jegyzék alapján.

A szociális alapszolgáltatás személyi térítési díjának megállapításánál

a) a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmét, kell figyelembe venni.

Az intézményi ellátásért fizetendő személyi térítési díj nem haladhatja meg az ellátott havi jövedelmének a

30%-át - étkezés esetén

30%-át - házi segítségnyújtás és étkezés együttes igénybevételekor

30%-át nappali ellátás és ott étkezés esetén.

3.2. Az ellátást igénybe vevő a személyi térítési díjfizetési kötelezettségének nem tesz eleget, a intézményvezető 15 napos határidő megjelölésével írásban felhívja a kötelezettet az elmaradt térítési díj megfizetésére. Ha a határidő eredménytelenül telt el, a díj hátralékot nyilvántartásba veszi, és erről negyedévenként tájékoztatja a fenntartót, aki a hátralék behajtásáról intézkedik.

4. Az ellátást igénylő kijelenti, hogy az adataiban, valamint az ellátásra való jogosultság feltételeiben való változásról, továbbá minden olyan körülményről, amely a személyi térítési díjfizetési kötelezettségét érinti, haladéktalanul tájékoztatja a telephelyvezetőt.

4.1.Személyes adatok kezeléséről

A szolgáltató az ellátott adatit az 1993. évi III. törvény rendelkezései alapján nyilvántartja. Az adatokat a 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jog és az információszabadság biztosítása érdekében, a személyes adatok védelméről szóló törvény előírásainak megfelelően titkosan kezeli. Az 1993. évi III. törvény 20/C. §(1) bekezdése alapján a szociális hatóság a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások, szolgáltatások finanszírozásának ellenőrzése céljából nyilvántartást vezet. A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények ágazati azonosítójáról és országos nyilvántartásáról szóló 226/2006. (XI. 20.) Korm. rendelet 13/B §-a írja elő a fenntartók igénybevevői nyilvántartásba történő adatszolgáltatási kötelezettségét.

Az adatszolgáltatás az igénybe vevő Szt., illetve Gyvt. szerinti adatainak a 226/2006.(XI.20.) Korm. rendelet 13/E. § szerinti rögzítéséből és a 13/F. § szerinti napi jelentésből áll. Az adatszolgáltatásra jogosult az Szt.-ben, illetve a Gyvt.-ben meghatározott adatokat szociális szolgáltatás és gyermekjóléti alapellátás esetében legkésőbb az igénybevétel első napját követő munkanap 24 óráig rögzíti az igénybevevői nyilvántartásban.

5. Amennyiben az ellátott átmenetileg az ellátást nem igényli, ezt előző nap 10. óráig be kell jelenteni, ha nem teszi meg az ebédet köteles kifizetni.

6. Az ellátást igénybevevő az ellátási jogviszony keletkezésével, megszűnésével, valamint megsértésével kapcsolatban panaszt terjeszthet elő az intézményvezetőnél. A panasz elbírálására jogosult 15 napon belül tájékoztatja a panaszt tevőt intézkedéséről. Ha a panaszt tevő a megtett intézkedéssel nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálására jogosult nem intézkedik, az intézmény fenntartójához fordulhat.

A terület ellátottjogi képviselője: Forgács Béla telefonszáma: 06 (20) 489-9529

7.  A intézményvezető a szolgáltatás jogviszony megszűnésekor egyezteti az ellátást   

az  igénybevevővel az intézményi jogviszony megszűnéséig fizetendő térítési díj  összegét, hátralékos díj befizetéséti kötelezettségét, az esetleges kárigényt.

Jogviszony megszűnéséről

7.1.) Az intézményi jogviszony megszűnik

  • határozott idejű megállapodás esetén a megjelölt időtartam lejártával.
  • intézmény jogutód nélküli megszűnésével.
  • jogosult halálával.
  • a megállapodás felmondásával


7.2.) A megállapodást az ellátott, illetve törvényes képviselője indokolás nélkül, bármikor, írásban felmondhatja.

7.3.) A megállapodást az intézményvezető felmondja, ha

  • az ellátott másik intézményben történő elhelyezése indokolt vagy további intézményi elhelyezése nem indokolt,
  • az ellátott a házirendet súlyosan megsérti,
  • az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy térítési díj-fizetési kötelezettségének nem tesz eleget.
  • A megállapodást a szolgálatvezető felmondja, ha a térítési díjat megfizető személy térítési díj-fizetési kötelezettségének nem tesz eleget: hat hónapon át folyamatosan térítési díj-tartozás áll fenn, és az a hatodik hónap utolsó napján a kéthavi személyi térítési díj összegét meghaladja, és vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését. Ha három hónapon át térítési díj-tartozás áll fenn, térítési díjat megfizető személyt az intézményvezető írásban tájékoztatja a felmondás lehetőségéről, annak kezdő időpontjáról


7.4.) A szolgáltatás felmondásáról az intézmény vezetője írásos értesítés küld. A felmondási idő 15 nap. Ha a felmondás jogszerűségét az ellátott, a törvényes képviselője, a térítési díjat vagy az egyszeri hozzájárulást megfizető személy vitatja, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a fenntartóhoz fordulhat.

7.5.) A jogviszony megszűnése esetén az intézmény vezetője értesíti az Ellátottat, illetve Törvényes képviselőjét az esedékes, illetve hátralékos térítési díj befizetési kötelezettségéről, az Ellátottal szembeni követelésről, kárigényről, az intézménnyel szemben fennálló esetleges követelés, kárigény előterjesztési és rendezési módjáról, illetve arról, hogy az országos nyilvántartásban (KENYSZI) a megállapodása lezárásra került

Az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ elérhetőségei:

Honlap:                                                              http://www.obdk.hu/

E-mail:                                                               obdk@obdk.hu

Postacím:                                                          1365 Budapest, Pf.: 646.

Ingyenesen hívható zöldszám:                                 +36-80/620-055



8.) Megállapodás módosítása

Jelen megállapodás módosítása a jogfolytonosság fenntartása mellett bármikor, bármely részről kezdeményezhető. A módosítás mindkét fél egybehangzó szándéka alapján valósul meg, melyet a felek aláírásukkal nyilvánítanak ki. A felek kötelesek elfogadni a szolgáltatást érintő jogszabályok változásaiból fakadó módosításokat.

9. Az ellátás igénybe vevő a jelen szerződésben foglaltak megismerte, megértette, azt magára nézve kötelezően elfogadja.

10. Jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben, a Polgári Törvénykönyv szabályai alkalmazandók.

Alulírott, szolgáltatást igénybe vevő, illetve kötelezett a mai napon a megállapodás egy példányát átvettem, és a benne foglaltakat tudomásul vettem.

Alulírottak a jelen megállapodást elolvasás után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag írják alá.


Dátum:………………………………



P.H.




________________________________                                                            ____________________________

Ellátott / Ellátott törvényes képviselője                                                                           A szolgáltatás vezetője



_______________________________

Tartásra kötelezett személy



Megállapodás

Amely létrejött egyrészről a

Dorog és Térsége Szociális Alapellátó Szolgálat (székhelye: 2510 Dorog, Schmidt Villa kert 3, - mint szolgáltatást nyújtó – képviseletében: Ujbányi Tiborné intézményvezető) szolgáltató, másfelől

mint Házi segítségnyújtást biztosító szolgálat, valamint az ellátást igénybe vevő között


Név:………………………………………………………………                                   

Születési név:   ……………………………………………………                    

Anyja neve:       ……………………………………………………                          

Születési hely, idő:………………………………………………    

Lakcím:………………………………………………………….


 Az ellátást igénybe vevő törvényes képviselője

Név:………………………………………………………………                                   

Születési név:   ……………………………………………………                    

Anyja neve:       ……………………………………………………                          

Születési hely, idő:………………………………………………    

Lakcím:………………………………………………………….

               

Személyes gondoskodást nyújtó alapellátás iránti kérelme alapján házi segítségnyújtás ellátását biztosítom, az alábbi feltételekkel.

1. Az ellátás időtartama

Az ellátást

  1. ……………év ……………. … hó ……………napjától kezdődően

…………… év ………………. hó ………….. napjáig terjedő határozott időre


  1. ……………év ……………. … hó ……………napjától kezdődően,

határozatlan időre biztosítja. (megfelelő szövegrész aláhúzandó)

2. A házi segítségnyújtás szolgáltatásai:

Házi segítségnyújtás keretében a szolgáltatást igénybe vevő személy saját lakókörnyezetében kell biztosítani az önálló életvitel fenntartása érdekében szükséges ellátást.

(2)387 A házi segítségnyújtás keretében biztosítani kell

a) az alapvető gondozási, ápolási feladatok elvégzését,

b) az önálló életvitel fenntartásában, az ellátott és lakókörnyezete higiéniás körülményeinek megtartásában való közreműködést,

c) a veszélyhelyzetek kialakulásának megelőzésében, illetve azok elhárításában való segítségnyújtást.

(3)388 Amennyiben a házi segítségnyújtás során szakápolási feladatok ellátása válik szükségessé, a házi segítségnyújtást végző személy kezdeményezi az otthonápolási szolgálat keretében történő ellátást.

 A házi gondozó feladatai ellátása során segítséget nyújt ahhoz, hogy az ellátást igénybe vevő fizikai, mentális, szociális szükséglete

a) saját környezetében,

b) életkorának, élethelyzetének és egészségi állapotának megfelelően,

c) meglévő képességeinek fenntartásával, felhasználásával, fejlesztésével

biztosított legyen.

(3)79 Az Szt. 63. § (2) bekezdése szerinti, a központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott támogatásra jogosító gondozási tevékenységeket és résztevékenységeket az 5. számú melléklet tartalmazza (1/2000.(I.7.)SzCsM. rendelet)

2.1. Az ellátás biztosításának ideje:

A szolgáltatások biztosításának ideje: hétfőtől - péntekig 8,00 óra – 16,00 óra időtartamon belül, egyéni megállapodás szerint.

2.2. A gondozás gyakorisága:

- hétfőtől - péntekig:   napi............ óra


A biztosított gondozási időn belül az Ön igényének megfelelő időtartamban veheti igénybe a szolgáltatást.


- alkalomszerű - ................................ alkalmanként ........... óra

Főbb szolgáltatásaink:

  • fürdetés, mosdatás, öltöztetés
  • gyógyszer ellátás segítése, gyógyszerelés felügyelete, vérnyomás ellenőrzés, gyógyászati segédeszközök beszerzése
  • bevásárlás (a háztartáshoz szükséges termékek beszerzése)
  • közvetlen környezet rendbetételében segítségnyújtás
  • szociális ügyintézés (segélyek, hivatalos ügyek intézése)
  • egyéb szolgáltatásokhoz való hozzájutás megszervezése
  • gyógyászati segédeszközök kölcsönzése (támbot, járókeret, mankó)
  • szükség szerint szakápoláshoz, egészségügyi intézménybe való eljutás megszervezése
  • egyéb: …………………………………………………………………………


3. Az ellátás igényvevő tájékoztatása

Az ellátást igénybe vevő tudomásul veszi az intézményvezetőnek a biztosított szolgáltatásokra, a térítési díjra, az ellátást igénybe vevőt érintő, az intézmény által vezetett nyilvántartásra, a panaszjog gyakorlásának módjára vonatkozó tájékoztatását.


3.1.Személyes adatok kezeléséről

A szolgáltató az ellátott adatit az 1993. évi III. törvény rendelkezései alapján nyilvántartja. Az adatokat a 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jog és az információszabadság biztosítása érdekében, a személyes adatok védelméről szóló törvény előírásainak megfelelően titkosan kezeli. Az 1993. évi III. törvény 20/C. §(1) bekezdése alapján a szociális hatóság a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások, szolgáltatások finanszírozásának ellenőrzése céljából nyilvántartást vezet. A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények ágazati azonosítójáról és országos nyilvántartásáról szóló 226/2006. (XI. 20.) Korm. rendelet 13/B §-a írja elő a fenntartók igénybevevői nyilvántartásba történő adatszolgáltatási kötelezettségét.

Az adatszolgáltatás az igénybe vevő Szt., illetve Gyvt. szerinti adatainak a 226/2006.(XI.20.) Korm. rendelet 13/E. § szerinti rögzítéséből és a 13/F. § szerinti napi jelentésből áll. Az adatszolgáltatásra jogosult az Szt.-ben, illetve a Gyvt.-ben meghatározott adatokat szociális szolgáltatás és gyermekjóléti alapellátás esetében legkésőbb az igénybevétel első napját követő munkanap 24 óráig rögzíti az igénybevevői nyilvántartásban.


4. Az ellátást igénybe vevő kijelenti, hogy az adataiban, valamint az ellátásra való jogosultság feltételeiben való változásról, továbbá minden olyan körülményről, amely a személyi térítési díjfizetési kötelezettségét érinti, haladéktalanul tájékoztatja a telephelyvezetőt.


5.  A személyi térítési díj megállapítása fizetésnek szabályai

Az intézményi térítési díj összegét Dorog Város Képviselőtestülete (ha a fenntartó önkormányzati társulás, akkor a társulási megállapodásban erre kijelölt települési önkormányzat a társulási megállapodásban meghatározottak szerint rendeletet alkot) konkrét összegben állapítja meg. Az intézményi térítési díj megállapításáról, a személyi térítési díj felülvizsgálatáról, az ahhoz szükséges jövedelemvizsgálatról, az intézményvezetője írásos értesítést küld.

A személyi térítési díjat az intézményvezető konkrét összegben állapítja meg, erről írásos értesítést küld. Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy a személyi térítési díj összegét vitatja, illetve annak csökkentését vagy elengedését kéri, az értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a fenntartóhoz fordulhat.

 A személyi térítési díj csökkentésére vagy elengedésre irányuló kérelmet az intézményvezetőhöz kell benyújtani, a kérelemről a fenntartó dönt a helyi rendeletben foglaltak szerint. Ezt követően fenntartó döntésének felülvizsgálata bíróságtól kérhető.

A személyi térítési díj megállapításánál a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmét, kiskorú igénybe vevő esetén a családban egy főre jutó rendszeres havi jövedelmet kell figyelembe venni. A jövedelemről nyilatkozni szükséges, illetve a jövedelmeket hitelt érdemlően bizonyítani szükséges. Az Ellátott, vagy Törvényes képviselője a felszólítástól számított 15 napon belül köteles a kért dokumentumokat benyújtani.

A személyi térítési díj összege a megállapítás időpontjától függetlenül évente két alkalommal vizsgálható felül és változtatható meg, kivéve az alábbi eseteket:

Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy vagyoni, jövedelmi viszonyai olyan mértékben megváltoztak, hogy a személyi térítési díj megfizetésére vonatkozó kötelezettségnek nem tud eleget tenni, köteles az intézményvezetőnél rendkívüli jövedelemvizsgálat lefolytatását kezdeményezni. Az intézményvezető a jövedelemvizsgálatot lefolytatja, és a személyi térítési díjat a jövedelemvizsgálat eredményének megfelelően állapítja meg. Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy nem kéri a jövedelemvizsgálat lefolytatását, úgy kell tekinteni, hogy vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését.

Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy köteles az intézményvezetőnél rendkívüli jövedelemvizsgálat lefolytatását kezdeményezni, ha a térítési díj megállapításához alapul szolgáló jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25%-át meghaladó mértékben növekedett.

A felülvizsgálat során megállapított új személyi térítési díj megfizetésének időpontjáról a személyi térítési díj megállapítója rendelkezik. Az új térítési díj megfizetésére térítési díjat megfizető nem kötelezhető a felülvizsgálatot megelőző időszakra, kivéve, ha az ellátott a felülvizsgálatot megelőzően - jövedelem és vagyon hiányában - térítésmentesen vette igénybe az ellátást, és részére visszamenőlegesen rendszeres pénzellátás került megállapításra. Ez utóbbi esetben a személyi térítési díj megfizetésének kezdő időpontja a rendszeres pénzellátásra való jogosultság kezdő napja.


6. A megállapított térítési díjat, havonta utólag, a tárgy hónapot követő hó 10. napjáig kell befizetni az ellátást igénylő otthonában, a telephely házi gondozója által hozott befizetési jegyzék alapján.

A szociális alapszolgáltatás személyi térítési díjának megállapításánál

a) a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmét, kell figyelembe venni.

Az intézményi ellátásért fizetendő személyi térítési díj nem haladhatja meg az ellátott havi jövedelmének a

25%-át - házi segítségnyújtás esetén

30%-át - házi segítségnyújtás és étkezés együttes igénybevétele esetén.

(A megfelelő rész aláhúzandó)

Amennyiben az ellátást igénybe vevő a személyi térítési díjfizetési kötelezettségének nem tesz eleget, az intézményvezető 15 napos határidő megjelölésével írásban felhívja a kötelezettet az elmaradt térítési díj megfizetésére. Ha a határidő eredménytelenül telt el, a díj hátralékot nyilvántartásba veszi, és erről negyedévenként tájékoztatja a fenntartót, aki a hátralék behajtásáról intézkedik.   

6. Az ellátást igénybevevő vagy törvényes képviselője az ellátotti jogviszony keletkezésével, megszűnésével, valamint megsértésével kapcsolatban panaszt terjeszthet elő az intézményvezetőhöz.  A panasz elbírálására jogosult 15 napon belül tájékoztatja a panaszt tevőt intézkedéséről. Ha a panaszt tevő a megtett intézkedéssel nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálására jogosult nem intézkedik, intézmény fenntartójához fordulhat.

A terület ellátottjogi képviselője: Forgács Béla telefonszáma: 06 (20) 489-9529

7.) Jogviszony megszűnéséről

7.1.) Az intézményi jogviszony megszűnik

  • határozott idejű megállapodás esetén a megjelölt időtartam lejártával.
  • intézmény jogutód nélküli megszűnésével.
  • jogosult halálával.
  • a megállapodás felmondásával


7.2.) A megállapodást az ellátott, illetve törvényes képviselője indokolás nélkül, bármikor, írásban felmondhatja.

7.3.) A megállapodást az intézményvezető felmondja, ha

  • az ellátott másik intézményben történő elhelyezése indokolt vagy további intézményi elhelyezése nem indokolt,
  • az ellátott a házirendet súlyosan megsérti,
  • az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy térítési díj-fizetési kötelezettségének nem tesz eleget.
  • A megállapodást a szolgálatvezető felmondja, ha a térítési díjat megfizető személy térítési díj-fizetési kötelezettségének nem tesz eleget: hat hónapon át folyamatosan térítési díj-tartozás áll fenn, és az a hatodik hónap utolsó napján a kéthavi személyi térítési díj összegét meghaladja, és vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését. Ha három hónapon át térítési díj-tartozás áll fenn, térítési díjat megfizető személyt az intézményvezető írásban tájékoztatja a felmondás lehetőségéről, annak kezdő időpontjáról


7.4.) A szolgáltatás felmondásáról az intézmény vezetője írásos értesítés küld. A felmondási idő 15 nap. Ha a felmondás jogszerűségét az ellátott, a törvényes képviselője, a térítési díjat vagy az egyszeri hozzájárulást megfizető személy vitatja, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a fenntartóhoz fordulhat.

7.5.) A jogviszony megszűnése esetén az intézmény vezetője értesíti az Ellátottat, illetve Törvényes képviselőjét az esedékes, illetve hátralékos térítési díj befizetési kötelezettségéről, az Ellátottal szembeni követelésről, kárigényről, az intézménnyel szemben fennálló esetleges követelés, kárigény előterjesztési és rendezési módjáról, illetve arról, hogy az országos nyilvántartásban (KENYSZI) a megállapodása lezárásra került

Az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ elérhetőségei:

Honlap:                                                              http://www.obdk.hu/

E-mail:                                                               obdk@obdk.hu

Postacím:                                                          1365 Budapest, Pf.: 646.

Ingyenesen hívható zöldszám:                                 +36-80/620-055


8.) Megállapodás módosítása

Jelen megállapodás módosítása a jogfolytonosság fenntartása mellett bármikor, bármely részről kezdeményezhető. A módosítás mindkét fél egybehangzó szándéka alapján valósul meg, melyet a felek aláírásukkal nyilvánítanak ki. A felek kötelesek elfogadni a szolgáltatást érintő jogszabályok változásaiból fakadó módosításokat.


9. Az ellátás igénybe vevő a jelen szerződésben foglaltak megismerte, megértette, azt magára nézve kötelezően elfogadja.

10. Jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben, a Polgári Törvénykönyv szabályai alkalmazandók.



Alulírott, szolgáltatást igénybe vevő, illetve kötelezett a mai napon a megállapodás egy példányát átvettem, és a benne foglaltakat tudomásul vettem.

Alulírottak a jelen megállapodást elolvasás után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag írják alá.



Dátum: ………………………………..




P.H




  _______________________________                                            ____________________

  Ellátott / Ellátott törvényes képviselője                                            Intézmény vezetője                                                                                                                                                    

                                  



  ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­______________________

Tartásra kötelezett személy



  1. §

Ez a rendelet 2016. január 01-jén lép hatályba és 2016. január 03-án hatályát veszti.



          Dr. Tittmann János                                                                      Kecskésné Patos Szilvia

               polgármester                                                                                  jegyző