Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete

Kesztölc község Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2020. 11. 01- 2020. 11. 01

Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2014. (XI. 27.) önkormányzati rendelete

Kesztölc község Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról

2020.11.01.
ELSŐ/A RÉSZ

Kesztölc község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Az önkormányzat, a közös önkormányzati hivatal hivatalos megnevezése és székhelye

1/A. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Kesztölc Község Önkormányzata

(2) Az Önkormányzat székhelye: 2517.Kesztölc, Szabadság tér 11.

(3) A polgármesteri hivatal hivatalos elnevezése: Kesztölci Polgármesteri Hivatal

(4) Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.kesztolc.hu

(5) Az önkormányzat jelképei a címer, a zászló és a pecsét. Az önkormányzat címerét, zászlaját és azok használatának rendjét a helyi címer és zászló alapításáról és használatának rendjéről szóló 8/2016. (IX.30) önkormányzati rendelet szabályozza.

(6) Az Önkormányzat alapadatait, alaptevékenységéhez kapcsolódó szakfeladatok számát és megnevezését az 1. számú melléklet tartalmazza.

2. § Az Önkormányzata alapadatait, alaptevékenységéhez kapcsolódó szakfeladatok számát és megnevezését az 1. melléklet tartalmazza.

3. § A képviselő-testület egyes hatásköreinek átruházását az 2. melléklet tartalmazza.

2. A képviselő-testület ülései

3. § (1) A képviselő-testület munkatervében megjelölt időpontban (a továbbiakban: rendes ülés) ülésezik.

(2) Az alakuló ülés, a rendes ülés, a rendkívüli ülés hivatalos helyszíne fő szabály szerint Kesztölc Község Polgármesteri Hivatalának Tanácsterme.

(3) A Képviselő-testület előzetes döntése alapján a rendes ülés helyszíne áthelyezhető az önkormányzatnak abba az intézményébe, amely intézmény az adott ülésen éves beszámolóját tartja.

3. A rendes ülés

4. § (1) A képviselő-testület évente 10 rendes ülést tart, a hónap utolsó hetének szerdáján.

(2) A képviselő-testület ülésének időpontjáról az ülést megelőző 5 nappal a polgármester tájékoztatja a község lakosságát a Polgármesteri Hivatal épületében lévő hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel és a honlapon történő megjelentetéssel.

5. § (1) A Képviselő-testület ülésére meg kell hívni:

a) a képviselőket,

b) a bizottság nem képviselő tagjait,

c) a jegyzőt,

d) a napirendi pontban érintett személyt,

e) a nemzetiségi önkormányzat elnökét és

f) akit a polgármester megjelöl.

(2) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan:

a) a bizottság nem képviselő tagját,

b) nemzetiségi önkormányzat elnökét és

c) akit a polgármester meghívott.

(3) Az ülés meghatározott napirendi pontjához kapcsolódóan illeti meg a tanácskozási jog a meghívottak közül:

a) a polgármesteri hivatal meghívott dolgozóját,

b) az önkormányzat intézményeinek vezetőit,

c) akit a polgármester egy-egy napirendi pontra korlátozva meghívott.

3/A. Rendkívüli ülés

5. § (1) A képviselő-testület a munkatervében szereplő üléseken kívül rendkívüli ülést tart.

(2) A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívására vonatkozó indítványt írásban vagy elektronikus formában a polgármesternél terjeszthető elő.

(3) A rendkívüli ülést a polgármester az arra vonatkozó előterjesztés átvételét követő 5 napon belüli időpontra köteles összehívni.

(4) A rendkívüli ülésen kizárólag az a napirend tárgyalható, amelyet a rendkívüli ülés tartására vonatkozó indítvány megjelölt.

6. A képviselő-testület munkaterve

6. § (1) A munkatervet a polgármester a tárgyidőszakot megelőző év november 30-ig terjeszti a képviselő-testület elé. A munkatervet legkésőbb a beterjesztéstől számított 15 napon belül fogadja el a képviselő-testület.

(2) A munkaterv-tervezet összeállításakor kötelező javaslattevők:

a) polgármester

b) a települési képviselők,

c) a jegyző

d) a képviselő-testület bizottsága.

7. § (1) A munkatervet a polgármester állítja össze a beérkezett javaslatok alapján. A figyelembe nem vett javaslatok esetén a képviselő-testület ülésén részletes tájékoztatót tart a figyelembe nem vett javaslatok indokairól.

(2) A munkaterv tartalmi elemei a következők:

a) az ülések tervezett időpontja, napirendje,

b) a napirend előterjesztőjének vagy felelősének neve,

c) a napirend előkészítésében résztvevő megnevezése, és

d) a közmeghallgatás időpontja.

7. A meghívó

8. § (1) A meghívó tartalmazza:

a) az ülés helyét, napját, kezdési időpontját,

b) a tervezett írásbeli előterjesztés tárgyát és

c) előterjesztőjének megjelölését.

(2) Rendes ülés meghívóját az ülés előtt 5 nappal, rendkívüli ülés esetén az ülést megelőző nap 12. órájáig kézbesíthető a képviselők és a meghívottak részére.

(3) A rendkívüli ülés telefonon is összehívható.

(4) Az ülés nyilvánosságának biztosítása érdekében a meghívót közzé kell tenni:

a) A Községi Klub falán elhelyezett vitrinben

b) Az Önkormányzat Hirdetőtábláján

8. A képviselő-testület összehívása

9. § A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze a képviselő-testület ülését.

9. Az előterjesztések rendje

10. § (1) A képviselő-testület napirendjéhez előterjesztők lehetnek:

a) a polgármester

b) a képviselő vagy

d) a képviselő-testület bizottsága.

(2) Az előterjesztést a képviselő-testület ülésének időpontját megelőzően legalább 5 nappal a polgármesternek kell benyújtani.

(3) Írásbeli előterjesztést kell készíteni:

a) rendeletalkotással,

b) költségvetési szerv alapítással, megszüntetéssel, átszervezéssel, és

c) társulás alakításával, megszüntetésével és

d) ingatlanértékesítéssel kapcsolatos ügyekben.

11. § (1) Az előterjesztésnek tartalmaznia kell:

a) a tárgyalandó témakör tárgyilagos és tényszerű bemutatását,

b) az előzményeket, különösen a témában hozott korábbi testületi döntéseket, azok végrehajtásának állását,

c) a jogszabályi felhatalmazást,

d) több döntési változat esetén az egyes változatok mellett és ellen szóló érveket, a várható következményeket,

e) a költségkihatásokat és

f) a határozati javaslatot.

(2) Fő szabályként, előterjesztés csak írásban nyújtható be.

(3) Az írásbeli előterjesztést legkésőbb a testületi ülést megelőző 15. napon kell a polgármesterhez eljuttatni.

(4) Az előterjesztés sürgősségi tárgyalását indítványozhatja

a) a témakör szerinti illetékes bizottság,

b) a polgármester,

c) a jegyző és

d) a polgármester ellenjegyzésével a Képviselő-testület intézményének vezetője.

(5) A sürgősségi indítvánnyal benyújtott előterjesztésnek is meg kell felelnie a 16. § (1) bekezdésben foglalt követelményeknek. A sürgősségi indítványt - rövid indoklással - legkésőbb az ülést megelőző munkanap 12,00 órájáig kell írásban a polgármesternél benyújtani. A sürgősség elfogadásáról a testület vita nélkül, minősített többséggel dönt.

10. Az ülés vezetése

12. § (1a) A Képviselő-testület ülését a polgármester, az alpolgármester, mindkettő együttes akadályoztatása esetén a korelnök (a továbbiakban együtt: ülést vezető) vezeti. Az ülést vezető állandó feladatai az ülés jellegétől függetlenül:

a) az ülés megnyitásakor számszerűen megállapítja a határozatképességet és azt az

(1a) ülés teljes időtartama alatt folyamatosan vizsgálja,

b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,

d) minden egyes előterjesztés felett külön-külön nyit vitát és

e) döntésre alkalmas módon összegzi az elhangzott javaslatokat.

(1) Az ülést vezető az előterjesztésben és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról kezdeményez döntést az elhangzás sorrendjében, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot.

(2) A polgármester, a képviselők kezdeményezhetik valamely napirendi pont elnapolását, illetve a javasolt sorrend megváltoztatását.

13. § (1) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre még a vitát megelőzően válaszolni kell.

(2) Az előterjesztéshez szóbeli kiegészítés csak akkor tehető, ha az új információt tartalmaz.

(3) A vita lezárására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra, ezt követően további hozzászólásra nincs lehetőség.

14. § A nyilvános ülésen a hallgatóság a napirendekhez hozzászólhat, amennyiben az ülés vezetője szót ad.

12. A tanácskozás rendjének fenntartása

15. § (1) Az ülést vezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása.

(2) Ha a képviselő-testület ülésén rendzavarás történik, a polgármester rendre utasítja a rendbontót, ismételt rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezi, ide nem értve a települési képviselőt.

13. A szavazás módja

16. § (1) A polgármester a vita során elhangzott javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában az elhangzás sorrendjében elhangzott módosító és kiegészítő, majd a teljes javaslatot bocsátja szavazásra.

(2) A szavazás nyíltan, név szerint vagy titkosan történhet.

(3) Minősített többség szükséges:

a) hitelfelvételhez,

b) közterület elnevezéséhez,

c) a helyi népszavazás elrendeléséhez,

d) alapítvány létrehozásához,

e) a vagyongazdálkodási terv elfogadásához,

f) a gazdasági program elfogadásához.

14. Nyílt, név szerinti és a titkos szavazás

17. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.

(2) Ha a szavazás eredményéről kétség merül fel, és bármelyik képviselő azt kéri, a polgármester a szavazást köteles megismételni.

18. § (1) A képviselő – szavazás megkezdése előtt előterjesztett – ügyrendi javaslatárra, a Képviselő-testület vita nélkül határoz a név szerinti szavazás elrendeléséről.

(2) Név szerinti szavazás esetén a jegyző a betűrendben felolvassa a képviselők névsorát. A képviselők "igen", "nem", "tartózkodom" nyilatkozattal szavaznak. A polgármester szavazatát mindig utolsóként adja le.

(3) A jegyző a szavazatokat a névsoron feltünteti, összeszámolja a szavazatokat és a szavazás eredményét a névsorral együtt átadja a polgármesternek, aki kihirdeti a szavazás eredményét. Az eredményt tartalmazó jegyzéket a polgármester és a jegyző aláírásával hitelesíti.

19. § (1) A zárt ülésen tárgyalható ügyekben az előterjesztő vagy bármely képviselő titkos szavazást kérhet. Titkos szavazás lebonyolítása előtt a 3 fő települési képviselőből álló szavazatszámláló bizottságot kell alakítani. A bizottság tagjai közül elnököt választ.

(2) A szavazás lezárását követően az szavazatszámláló bizottság összeszámolja a leadott szavazatokat és a szavazásról jegyzőkönyvet készít.

(3) A szavazás végeredményét a szavazatszámláló bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testülettel.

15. Képviselői kérdés, interpelláció

20. § (1) A kérdés és interpellációk megtárgyalására a nyilvános napirendek végén, nyílt ülés keretében az „Egyebek” napirendi pontban kerül sor.

(2) A képviselő a napirenden nem szereplő önkormányzati ügyben interpellációt intézhet a polgármesterhez, az alpolgármesterhez valamint a bizottságok elnökeihez.

(3) A képviselői a napirenden nem szereplő ügyéhez legfeljebb két témában kérdést intézhet a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a bizottságok elnökeihez és a jegyzőhöz. Amennyiben a kérdésre azonnal nem lehet válaszolni, a megszólított 15 napon belül köteles írásban válaszolni.

16. Személyes érintettség elmulasztásának a jogkövetkezményei

21. § A képviselő-testület a személyes érintettség bejelentésének elmulasztása esetén a képviselő megállapított tiszteletdíját 5%-kal, 1 havi időtartamra csökken.

17. Jogszabálysértő döntés

22. § Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy az önkormányzat döntése, működése jogszabályt sért, észrevételét:

a) jegyzőkönyvhöz csatolja, vagy

b) az ülésen a jegyzőkönyvbe mondhatja.

18. Jegyzőkönyv

23. § (1) A képviselő-testület és bizottságai üléséről kivonatos tartalmú jegyzőkönyv készül. A jegyzőkönyv elkészítéséről, megőrzéséről és évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik. A hangfelvételt meg kell őrizni.

(2) A képviselő-testületi ülésről, bizottsági ülésről készült jegyzőkönyv egy példányát a Polgármesteri Hivatalban kell elhelyezni. A testületi ülésről készült jegyzőkönyvet a község hivatalos honlapján (www.kesztolc.hu) is nyilvánosságra kell hozni.

(3) A Képviselő-testület üléséről hangfelvétel készül.

(4) A jegyzőkönyvbe történő betekintés rendjét a jegyző határozza meg.

(5) A jegyzőkönyv eredeti példányának elválaszthatatlan mellékletét képezik:

a) a meghívó,

b) a jelenléti ív,

c) az előterjesztések, önálló képviselői indítványok, sürgősségi indítványok, módosító javaslatok,

d) a rendelet elfogadott, aláírt példánya

e) a név szerinti szavazásról készült irat,

f) a jegyző jogszabálysértésre vonatkozó észrevétele.

19. Rendeletalkotás, határozat hozatal

24. § (1) A képviselő-testület tagjai döntéseit – határozat, rendelet – kézfelemeléssel jelzik. A szavazatok igen, nem, illetve tartózkodó tartalmúak lehetnek.

(2) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:

a) a képviselő,

b) a polgármester,

c) az alpolgármester,

d) a bizottság elnöke és

e) a jegyző.

(3) A kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani, legkésőbb a képviselő-testületi ülést megelőző 15 nappal előbb.

(4) A rendelet tervezet előkészítésének menete:

a) A tervezet előkészítésével a tárgy szerint illetékes önkormányzati bizottság foglalkozik.

b) A jegyző – a polgármester és a bizottságok egyetértése esetén – a rendelet-tervezetet a képviselő-testület elé terjeszti.

(5) Amennyiben a képviselő az ülésen kezdeményezi rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát a képviselő-testület döntésével felveszi a következő rendes ülés napirendi pontjai közé. A rendelet tervezet előkészítésére az (5) bekezdésben foglaltak az irányadók. Határozat meghozatal kezdeményezése esetén a 14. § (6) bekezdésében foglaltak az irányadók.

(6) Az önkormányzati rendelet kihirdetése helyben szokásos módon, a Polgármesteri Hivatal épületében lévő hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel történik. Az önkormányzati rendeletet 15 napra kell kifüggeszteni. Az önkormányzati rendeletet meg kell jelentetni az önkormányzat hivatalos honlapján.

25. § A képviselő-testület határozata tartalmazza a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 15. § (1) bekezdésébe foglaltakon túl

a) a képviselő-testület döntését,

b) a végrehajtásért felelős megnevezését és

c) a végrehajtás határidejét.

20. Önkormányzati képviselő

26. § A képviselő köteles:

a) előzetesen írásban vagy szóban bejelenteni, ha a képviselő-testület vagy a bizottság ülésén a megjelenésben akadályoztatva van,

b) olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi közéleti tevékenységére, a választók bizalmára,

c) kapcsolatot tartani a település polgáraival, illetve különböző önszerveződő lakossági közösségekkel, helyi civil szervezetekkel.

21. Közmeghallgatás

27. § (1) A közmeghallgatás időpontjáról a képviselő-testület munkatervében rendelkezik. Közmeghallgatás összehívása előtt a polgármester tájékoztatást tesz közzé a közmeghallgatás időpontja előtt legalább 15 nappal a következő helyeken:

a) az önkormányzat hirdetőtábláin történő kifüggesztéssel,

b) a elektronikus formában az önkormányzat honlapján történő megjelenítéssel.

(2) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell.

(3) Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat a közmeghallgatáson nem válaszolható meg, a meg nem válaszolt közérdekű kérdést és javaslatot a polgármester vizsgálja, és 15 napon belül írásban megválaszolja a kérdezőnek. A válaszról a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni kell.

21/A. Az önkormányzat szervei

27/A. § (1) Az önkormányzat szervei

a) 1 fő főfoglalkozású polgármester

b) 1 fő jegyző

(1) Bizottságok:

a) 5 fő Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság

b) 5 fő Humán Bizottság, mely ellátja a vagyonnyilatkozatokkal, összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatokat

c) 1 fő külföldi testvérkapcsolatok ápolásával foglalkozó tanácsnok.

(3) Polgármesteri hivatal.

(4) Dorogi Többcélú Kistérségi Társulás

21/B. Alpolgármester és tanácsnokok

28. § (1) A képviselő-testület soraiból 1 fő társadalmi megbízatású alpolgármestert és 1 fő külföldi testvérkapcsolatok ápolásával foglalkozó tanácsnokot választ.

23. A bizottságok működésének közös szabályai

29. § (1) A bizottságok önálló munkatervet készítenek minden év február 15-ig.

(2) A bizottságok üléseit a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. Az elnököt – távollétében – az elnökhelyettes helyettesíti.

(3) A bizottságok munkájába külső szakértőt vonhatnak be.

(4) Az előterjesztést, a bizottság ülésének időpontját megelőzően legalább 3 nappal a bizottság elnökének kell benyújtani.

(5) A tanácskozás rendjére a 15. §-ban foglaltakat kell alkalmazni.

(6) A bizottságok nem képviselő tagjait az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény szerint, nem nyilvános vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség terheli.

30. § (1) A Képviselő-testület ülésére előterjesztésként a Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság nyújtja be:

a) az éves költségvetést és annak módosításait

b) a zárszámadást

c) hitel felvételét

d) pályázati önrész biztosítását

e) ingatlanértékesítés, és bérbeadás

f) önkormányzati beruházások

g) pályázatok

(2) A Képviselő-testület ülésére előterjesztésként a Humán Bizottság nyújtja be:

a) a szociális rendeletet és annak módosítását,

b) a Képviselő-testület döntését igénylő szociális ügyeket és

c) a sportélet támogatásával kapcsolatos ügyeket.

(3) A Humán Bizottság foglalkozik a képviselők összeférhetetlenségi, méltatlansági ügyében benyújtott kezdeményezések kivizsgálásával, az azokból következő törvényes eljárás lefolytatásával

24. Polgármester, alpolgármester

31. § (1) A polgármester tisztségét foglalkoztatási jogviszonyban látja el.

(2) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el tisztségét. A képviselő-testület egy alpolgármestert választ.

25. A jegyző helyettesítése

32. § A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a helyettesítési feladatokat az igazgatási ügyintéző látja el.

27. Az önkormányzat és a helyi nemzetiségi önkormányzat együttműködése

34. § (1) A helyi nemzetiségi önkormányzata hivatalos neve: Kesztölci Szlovák Önkormányzat.

(2) Az önkormányzat és a helyi nemzetiségi önkormányzat közötti együttműködést külön megállapodás szabályozza.

(3) A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat biztosítja:

a) a testületi működéshez szükséges helyiség ingyenes biztosítása

b) a testületi működés támogatása a nemzetiségi önkormányzat igénye szerint, és

c) a működéssel, gazdálkodással kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatok ellátása az ezzel járó költségek átvállalásával.

28. Záró rendelkezések

35. § (1) Ez a rendelet 2014. december 1-én lép hatályba..

(2) Hatályát veszti Kesztölc község Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2013.(XI.28.) önkormányzati rendelet a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról

1. melléklet

Kesztölc község Önkormányzata alapadatai, alaptevékenységéhez kapcsolódó szakfeladatok száma és megnevezése:

1. Alapadatok:

KSH statisztikai számjel: 15729758-8411-321-11

PIR szám: (törzsszám): 729754

Adószám: 15729758-2-11

ÁHTI azonosító: 739340

Pénzforgalmi számla: 11740023-15385774

2. Ellátandó alaptevékenységek:

412000 Lakó- és nem lakóépület építése

422100 Folyadék szállítására szolgáló közmű építése

522001 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

562912 Óvodai intézményi étkeztetés

562913 Iskolai intézményi étkeztetés

680001 Lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

680002 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

813000 Zöldterület-kezelés

841126 Önkormányzatok és társulások általános végrehajtó igazgatási

tevékenysége

841191 Nemzeti ünnepek programjai

841192 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

841402 Közvilágítás

841403 Város-, községgazdálkodási m.n.s. szolgáltatások

841907 Önkormányzatok elszámolásai a költségvetési szervekkel

841913 Támogatási célú finanszírozású műveletek

842155 Önkormányzatok m.n.s. nemzetközi kapcsolatai

869041 Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás

869042 Ifjúság-egészségügyi gondozás

882111 Aktív korúak ellátása

882116 Ápolási díj méltányossági alapon

882122 Átmeneti segély

882123 Temetési segély

882124 Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás

882129 Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások

882202 Közgyógyellátás

882203 Köztemetés

890301 Civil szervezetek működési támogatása

890302 Civil szervezetek program- és egyéb támogatása

890441 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

890442 Foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak hosszabb

időtartamú közfoglalkoztatása

890443 Egyéb közfoglalkozás

890506 Egyházak közösségi és hitéleti tevékenységének támogatása

900400 Kulturális műsorok, rendezvények, kiállítások szervezés

910121 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

910123 Könyvtári szolgáltatások

910501 Közművelődési tevékenységek és támogatásuk

910502 Közművelődési intézmények, közösségi színterek működtetése

931903 Máshová nem sorolható egyéb sporttámogatás

960302 Köztemető-fenntartás és működtetés

2. melléklet

1. A polgármesterre átruházott hatáskörök jegyzéke:

1. Kesztölc község Önkormányzata Képviselő-testületének a közterületek használatáról szóló 11/2004. (X.28) önkormányzati rendeletének 8.§ (3) bekezdése alapján:

(3) A 100 m2 terület feletti használatba vétel esetén a polgármester egyedi elbírálás alapján dönt a díj mértékéről.

2. Kesztölc község Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat költségvetésréséről 2/2014. (II.24.) önkormányzati rendeletének 6.§ második mondata szerint: „ A finanszírozási célú pénzügyi műveletekre 1 millió forint alatt a polgármester jogosult.”

3. Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról, a vagyonnal való rendelkezésről szóló 13/2012. (VI.27.) önkormányzati rendelete alapján:

3.§

(2) A polgármester a pályázati felhívás elfogadását követő 3 napon belül, legalább 10 napon át a felhívást közzéteszi az önkormányzat honlapján és az önkormányzat hirdetőtábláján.

8.§

(1) Ingó vagyontárgyak esetében értékhatártól függetlenül a tulajdonosi jogokat a polgármester gyakorolja.

9.§

Önkormányzati tulajdonú ingatlanokkal kapcsolatban felmerülő hatósági eljárásokban a tulajdonost megillető jogokat a polgármester gyakorolja.

11.§

(1) A nettó 500.000,- Ft vételárat el nem érő ingó vagyontárgyat az önkormányzat nevében a polgármester saját hatáskörében megvásárolhatja.

12.§

(2) Az önkormányzat követeléseiről történő lemondás joga:

- 100 e forint alatti követelés esetén a polgármester hatásköre,

- értékhatár nélkül, a munkavállalókkal szembeni különféle követelésről történő lemondás a polgármester hatásköre.

2. A Képviselő-testület az I. fokú hatáskörét a Humán Bizottságra ruházza át:

Kesztölc község Önkormányzat Képviselő-testületének a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 5/2014.(V.5.) önkormányzati rendelete alapján

1. ápolási díj

2. önkormányzati segély

3. közgyógyellátás

3. A Dorogi Többcélú Kistérségi Társulásra átruházott hatáskörök jegyzéke:

Dorogi Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Megállapodása alapján:

5.1.1 Orvosi ügyeleti szolgálat:

A társulás a kistérség minden településén szakfeladatként ellátja az egészségügyi alapellátáshoz csatlakozó központi ügyelet feladatait. Az ügyeleti szolgálat során biztosítja a társult önkormányzatok lakossága számára a munkaidőn kívüli, munkanapokon 16 órától másnap reggel 08 óráig, munkaszüneti és ünnepnapokon 08 órától másnap reggel 08 óráig a sürgős orvosi ellátást. A 14 éven aluli gyermeklakosság részére hétvégeken szombat, vasárnap és ünnepnap 08 órától 12 óráig biztosítja a sürgős gyermekorvosi ellátást.

A feladatellátást a Dorogi Többcélú Kistérségi Társulás a Komárom-Esztergom Megyei Egészségbiztosítási Pénztárral kötött szerződés alapján finanszírozza. Az ügyeleti szolgálatban résztvevő vállalkozó háziorvosokkal a társulás elnöke köti meg a feladat ellátására vonatkozó szerződést.

A felnőtt háziorvosi ügyelet, valamint a gyermekorvosi ügyelet a Dorog, Kossuth Lajos u. 6. szám alatt működik. A működést biztosító ingatlanok Dorog Város Önkormányzatának tulajdonát képezik.

5.2.1 Szociális feladatok:

A Társulás közösen biztosítja az alábbi szociális alapszolgáltatásokat:

- családsegítés, gyermekjóléti ellátás

- szociális étkeztetés

- házi segítségnyújtás

- nappali ellátás

5.4.1 Hulladékgazdálkodási feladatok:

A hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény V. fejezetében foglalt települési önkormányzatok kötelező hulladékgazdálkodási közszolgáltatási feladatokra vonatkozó, a társulást alkotó 15 tagtelepülésre közös közbeszerzési eljárás lefolytatása a társulást alkotó 15 tagtelepülésen.”

5. A társulás által ellátott feladat- és hatáskörök:

5.1 orvosi ügyeleti szolgálat;

5.2 szociális feladatok;

5.3 gyermekjóléti feladatok;

5.4 hulladékgazdálkodási feladatok;

5.2.1 Szociális feladatok:

A Társulás közösen biztosítja az alábbi szociális alapszolgáltatásokat:

- családsegítés,

- szociális étkeztetés

- házi segítségnyújtás

- nappali ellátás