Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (II.13.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2025. évi költségvetéséről

Hatályos: 2025. 02. 13

Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025.(II.13.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2025. évi költségvetéséről

2025.02.13.

[1] Kesztölc község Önkormányzatának Képviselő–testülete a 2025. évi költségvetési évben a jogszabályban meghatározott kötelező, valamint a kötelező feladatai ellátását nem veszélyeztető önként vállalt feladatai ellátásának céljából a feladatellátáshoz szükséges bevételek, kiadások és létszámok meghatározása érdekében- figyelembe véve a hatályos jogszabályok előírásait, az önkormányzat korábbi döntéseit, az elnyert pályázatait, a különböző szerződéseket - az önkormányzati költségvetés bevételi és kiadási oldala közötti egyensúly biztosítása végett a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló alapján költségvetési rendeletet alkot. A helyi önkormányzat az éves költségvetése alapján finanszírozza és látja el törvényben meghatározott kötelező és önként vállalt feladatait.

[2] Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a Magyarország helyi önkormányzatokról szóló 2011. CLXXXIX. törvény 120. § (1) bekezdés a) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Pénzügyi Bizottság véleményének kikérése után a következőket rendeli el:

1. Az önkormányzati költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege

1. § (1) Az önkormányzat 2025. évi költségvetésének

a) Működési költségvetési kiadását 440.211.020 Ft-ban

b) Felhalmozási célú költségvetési kiadását 110.386.310 Ft-ban

c) Költségvetési kiadásokat összesen 550.597.330 Ft-ban

d) Finanszírozási kiadása 10.145.664 Ft-ban

e) Kiadásokat mindösszesen 560.742.994 Ft-ban

f) Működési célú költségvetési bevételét 384.822.155 Ft-ban

g) Felhalmozási célú költségvetési bevételét 0 Ft-ban

h) Költségvetési bevételeket összesen 384.822.155 Ft-ban

i) Finanszírozási bevételeket 175.920.839 Ft-ban

j) Bevételeket mindösszesen 560.742.994 Ft-ban

k) Költségvetési bevételek és kiadások egyenlegét -165.775.175 Ft-ban

állapítja meg.

(2) A költségvetési hiány belső finanszírozását finanszírozási műveletek bevételéből fedezi.

a) 2024. évi maradvány igénybevételét működési célra 55.388.865 Ft-ban

b) 2024. évi maradvány igénybevételét felhalmozási célra 110.386.310 Ft-ban

c) Finanszírozási célú pénzügyi műveletek egyenlegét 165.775.175 Ft-ban

állapítja meg.

(3) A működési, felhalmozási és finanszírozási bevételek és kiadások mérlegszerű bemutatását intézményenként és összesítve az 1. melléklet tartalmazza.

2. Az önkormányzat bevételei

2. § (1) A 1. §-ban megállapított költségvetési és finanszírozási bevételek intézményenkénti, forrásonkénti, kiemelt előirányzatonkénti továbbá rovatrend szerinti megbontását a 2. melléklet részletezi.

(2) Az 1. § (1) bekezdés h) pontjában megállapított bevételekből

a) kötelező feladatok bevételei 310.638.125 Ft

b) önként vállalt feladatok bevételei 0 Ft

c) államigazgatási feladatok bevételei 74.184.030 Ft

(3) Az önkormányzatot 2025. évben megillető, a központi költségvetésből származó feladatalapú bevételek részletezése a 3. mellékletben történik.

3. Az önkormányzat kiadásai

3. § (1) Az 1. §-ban megállapított kiadási főösszeg intézmények, kiemelt előirányzatok és rovatrendek szerinti megbontását a 2. melléklet tartalmazza.

(2) Az 1. § (1) bekezdés c) pontjában megállapított kiadásokból

a) kötelező feladatok kiadásai 522.318.794 Ft

b) önként vállalt feladatok kiadásai 2.500.000 Ft

c) államigazgatási feladatok kiadásai 35.924.200 Ft.

4. § A képviselő-testület az önkormányzat által biztosított közvetett támogatásokat a 4. melléklet szerint hagyja jóvá.

5. § A képviselő-testület az önkormányzat és az önkormányzat által irányított költségvetési szervek létszám előirányzatát a 5. melléklet szerint fogadja el.

6. § A képviselő-testület az Áht. 24. § (4) bekezdés d) pontja szerinti a költségvetési évet követő 3 év tervezett bevételi és kiadási előirányzatainak főbb keretszámait a 6. melléklet szerint hagyja jóvá.

7. § A képviselő-testület az ellátottak pénzbeli juttatásait a 7. mellékletben foglaltak szerint állapítja meg.

8. § A képviselő-testület az önkormányzat egyéb működési kiadásait a 8. melléklet szerint hagyja jóvá. Az egyéb működési kiadásokból a tartalékok előirányzata 13.927.120 Ft, amelyből lekötött tartalék 0 Ft. A tartalékkal való rendelkezés jogát a képviselő-testület fenntartja magának.

9. § A képviselő-testület a felhalmozási kiadási előirányzatok tekintetében a beruházási előirányzatokat és a felújítási előirányzatokat a 9. melléklet szerint fogadja el.

10. § Az önkormányzatnak a gazdasági stabilitásról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 10. §-ban felsorolt adósságot keletkeztető és kezességvállalásból fennálló kötelezettségei nincsenek.

11. § A megállapított bevételek és jóváhagyott kiadások várható teljesüléséről elkészült előirányzat felhasználási ütemtervet a 10. melléklet mutatja be tájékoztatásul.

4. Köztisztviselői illetményalap

12. § Kesztölc Község Önkormányzatának köztisztviselői illetményalapja 2025. január 01-jétől 82.800,-Ft.

5. A 2025. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

13. § Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 68. § (4) bekezdése szerint a Képviselő-testület által elfogadott kiadási előirányzatok felhasználásáról a közbeszerzési értékhatárokig a polgármester dönt.

14. § A betervezett normatív jutalmak kifizetése a bevételek befolyásának függvényében a képviselő-testület jóváhagyásával fizethetők ki.

15. § Az év közbeni ingatlan értékesítésekből befolyt bevételeket a képviselő-testület által meghatározott ingatlan beruházási, felújítási célokra kell fordítani.

16. § Az önkormányzat és költségvetési szerveinek bevételi és kiadási előirányzat módosításáról a képviselő-testület dönt.

17. § Az önkormányzat és költségvetési szervei saját hatáskörben módosíthatják a működési célú kiadási előirányzatok egymás közötti átcsoportosítását.

18. § Az önkormányzat számlavezető pénzintézete az Országos Takarékpénztár és Kereskedelmi Bank RT. Dorogi Fiókja 2510 Dorog, Mária utca 2.

6. Záró rendelkezések

19. § Ez a rendelet 2025. február 13-án lép hatályba.

20. § Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.