Leányvár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2014(XI.25.) önkormányzati rendelete

A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról (SZMSZ)

Hatályos: 2015. 03. 01- 2019. 11. 12

Leányvár Község Önkormányzata Képviselő-testületének



12/2014. (XI.25.) önkormányzati rendelete


a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról (SZMSZ)


(Egységes szerkezetben a 3/2015. (II.10.) önkormányzati rendelettel)


Leányvár Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


  1. FEJEZET

Bevezetés


1. Általános rendelkezések


1. § (1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Leányvár Község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat)



Az Önkormányzat székhelye és címe: 2518 Leányvár, Erzsébet utca 88

.

(2) A közös önkormányzati hivatal hivatalos elnevezése: Piliscsévi Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: Hivatal)



A Hivatal Leányváron kirendeltséget működtet, melynek elnevezése: Piliscsévi Közös Önkormányzati Hivatal Leányvári


Kirendeltsége


Címe: 2518 Leányvár, Erzsébet u. 88.


2. § (1) Az önkormányzat hivatalos lapja: „ Leányvári Újság”.


(2) Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.leanyvar.hu


  1. FEJEZET

Feladat és hatáskörök


2. Az önkormányzat által ellátott feladat és hatáskörök



3. § (1) Leányvár Község Önkormányzata:

a) támogatja a településen élő német nemzetiségi közösségeinek kulturális hagyományait, értékét.

b) támogat minden olyan tevékenységet, mely a település ellátó, szolgáltató, infrastrukturális felzárkóztatását segíti elő, különös figyelemmel arra, amely a település műemlékvédelmi és művészeti értékeinek feltárására, megőrzésére irányul.

c) együttműködik a helyi szervezetekkel.


(2) Leányvár Község Önkormányzatának Képviselő-testülete biztosítja a Leányvári Német Önkormányzat részére a működéséhez szükséges feltételeket, az alábbiak szerint:

a) Az Önkormányzat ingyenesen biztosítja a Leányvári Német Önkormányzat üléseinek, ügyfélfogadásainak lebonyolításához szükséges helyiséget, Leányvár, Bécsi út 182. szám alatt található Farkas János Művelődési Ház német termében.

a) A Leányvári Német Önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat a jegyző a Hivatalon keresztül biztosítja.

  1. A Leányvári Német Önkormányzat üléseinek előkészítését (meghívók, előterjesztések kiküldése, jegyzőkönyvek előkészítése, sokszorosítás, jegyzőkönyv közzététele) az elnök a Hivatalon keresztül biztosítja.


4. § (1) Önként vállalt önkormányzati feladat:

a) egyesületek, non-profit szervezetek támogatása


5. § Leányvár Község Önkormányzatának alaptevékenységi besorolás:


Államháztartási szakágazat: 841105 Helyi Önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége


Kormányzati funkciók:


011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013320

Köztemető-fenntartás és -működtetés

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

016010

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232

Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041236

Országos Közfoglalkoztatási program

045120

Út, autópálya építése

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

064010

Közvilágítás

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032

Ifjúsági-egészségügyi gondozás

081041

Versenysport-és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása

081043

Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása

082044

Könyvtári szolgáltatások

096010

Óvodai intézményi étkeztetés

096020

Iskolai intézményi étkeztetés

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

107051

Szociális étkeztetés

107052

Házi segítségnyújtás

107054

Családsegítés


  1. FEJEZET

A képviselő-testület működése



3. A képviselő-testület ülései, nyilvánosság biztosítása


6.§ (1) A képviselő-testületi ülés rendes ülésének időpontját az ülést megelőzően legalább 5 nappal, a rendkívüli ülés időpontját az ülést megelőzően legalább 2 nappal, a közmeghallgatás időpontját legalább 10 nappal előbb, az Önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel, valamint az Önkormányzat honlapján történő megjelentetéssel közzé kell tenni. A közmeghallgatás meghirdetéséről a polgármester gondoskodik.

(2) A rendkívüli ülés száma nincs meghatározva és minden olyan esetben összehívható, ha soron kívül kell dönteni a képviselő-testület hatáskörébe tartozó ügyben.

(3) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 44.§-ában foglaltakon kívül ülés összehívására vonatkozó indítványt benyújthat a képviselők több mint a fele. A polgármester az indítvány benyújtásától számított 15 napon belül köteles összehívni a rendkívüli ülést, vagyis a képviselő-testületi ülés napjának 15 napon belül kell lennie.

(4) Amennyiben a polgármesterhez benyújtott képviselői indítvány időpontot is tartalmaz, a polgármesternek elsősorban ebben az időpontban kell összehívnia a képviselő-testületi ülést. Amennyiben az időpont valami oknál fogva nem megfelelő, akkor arról tájékoztatja az indítványozó képviselőket, új időpont egyidejű megjelölésével. A polgármester által megjelölt új időpont a (3) bekezdésben meghatározottakkal nem lehet ellentétes.


7. § (1) A Képviselő-testület a gazdasági programon alapuló, évenként jóváhagyott munkaterv szerint végzi munkáját


, melyet az önkormányzat hivatalos lapjában és honlapján kell közzétenni. A munkaterv tartalmazza a Képviselő-testület


ülésének tervezett időpontjait és napirendjét, a tervezett napirendi pont előterjesztőjének nevét

.

(2)A következő év munkatervét az azt megelőző év legkésőbb december 30-ig a polgármester terjeszti elő. A munkatervre


javaslatot tehetnek


a) települési képviselők,


  1. a bizottság

  2. az alpolgármester,

  3. jegyző

  4. a tanácsnok

  5. az intézményvezetők, valamint

  6. a település önszerveződő közösségei.

(3) A munkatervnek tartalmaznia kell:

  1. az ülésnapok várható időpontját,

  2. a napirendek címét, az elkészítésért felelős nevét, az előterjesztők megnevezését,

  3. a közmeghallgatás időpontját,

  4. a napirend tárgyalásához a képviselő-testület által külön meghívottak megnevezését,

  5. az előterjesztés, jelentés elkészítési határidejét.


8. § (1) A Képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli üléseit az önkormányzat székhelyén vagy az ülés meghívójában feltüntetett más helyszínen tartja. A Képviselő-testület ülésén bármely állampolgár szabadon részt vehet és az ülést vezető engedélyével felszólalhat.


(2) A Képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül az ülésen legalább 4 fő jelen van. Amennyiben az ülés meghirdetett


időpontját követő tizenöt percen belül a határozatképességhez szükséges létszámú képviselő nem jelent meg, akkor az


ülést a polgármester elnapolja és bejelenti az új ülés időpontját.




4. A képviselő-testület vezetésével kapcsolatos szabályok


9.§ (1) Képviselő-testület ülését a polgármester akadályoztatása esetén az őt helyettesítő alpolgármester hívja össze és


vezeti.


(2) A Képviselő-testület ülését a polgármester és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós


akadályoztatásuk esetén a korelnök képviselő hívja össze és vezeti.


5. A napirend


10.§ (1) A képviselő-testület rendes ülésének végső napirendjéről vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.


(2) Napirendi pont tárgyalásának elhalasztására az előterjesztő és bármely képviselő tehet javaslatot. A javaslatot az


ülésvezető felszólítására indokolni kell. A javaslat és az indoklás elfogadásáról a Képviselő-testület vita nélkül dönt.


(3) A Képviselő-testület a napirendi pontokat az általa elfogadott sorrend szerint tárgyalja.



(4) A két ülés közötti időszak fontosabb eseményeiről szóló polgármesteri tájékoztató elfogadásáról, valamint a lejárt


határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámoló, illetőleg az átruházott hatáskörben hozott intézkedések


elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül dönt.

6. Meghívó


11. § (1) A Képviselő-testület ülésére meg kell hívni


    1. a képviselőket,

    2. jegyzőt

    3. a napirendi pontban érintett személyt,

    4. a nemzetiségi önkormányzat elnökét és

    5. akit a polgármester megjelöl.

  1. A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan, akit a

  2. polgármester meghívott.

  3. Az ülés meghatározott napirendi pontjához kapcsolódóan illeti meg a tanácskozási jog a meghívottak közül

    1. a hivatal meghívott dolgozóját,

    2. az önkormányzat intézményeinek vezetőit és

    3. akit a polgármester egy-egy napirendi pontra korlátozva meghívott.

  4. A meghívót és az írásbeli előterjesztéseket úgy kell kézbesíteni, hogy azt az érdekeltek az ülés időpontját megelőzően

  5. legalább 5 nappal, rendkívüli ülés esetén azt megelőző második napon kézhez kapják. Ettől eltérni csak kivételesen és a polgármester előzetes engedélyével lehet.


  6. A meghívót és az előterjesztéseket a képviselők e-mail-en, vagy elektronikus tárhelyen keresztül kapják meg. Halasztást nem tűrő, indokolt esetben a Képviselő-testület ülése formális meghívó nélkül, telefonon vagy szóbeli úton is összehívható.

  7. A képviselő-testület ülésének zavartalan működése érdekében a képviselő köteles e-mailjeit naponta ellenőrizni, valamint szükség esetén a részükre megküldött anyagok titkosságáról gondoskodni.




7. Előterjesztés



12. § (1) A Képviselő-testület elé kerülő előterjesztések főbb fajtái


  1. beszámoló,

  2. döntést igénylő javaslat, amely rendeletalkotásra vagy határozathozatalra is irányulhat és a

  3. tájékoztató anyagok, amelyek határozathozatalt igényelnek.

(2) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti előterjesztésre jogosult

    1. a polgármester, alpolgármester,

    2. a bizottság,

    3. bármelyik képviselő,

    4. a nemzetiségi önkormányzat saját, az adott előterjesztésre vonatkozó határozatának figyelembevételével és

    5. jegyző

(3) Előterjesztés a Képviselő-testület elé írásban és szóban nyújtható be.



(4) Az előterjesztésnek tartalmaznia kell


a) a tárgyalandó témakör tárgyilagos és tényszerű bemutatását

,

b) az előzményeket, különösen a témában hozott korábbi testületi döntéseket, azok végrehajtásának állását,


c) a tárgykört érintő jogszabályokat


d) mindazokat a tényeket, adatokat, körülményeket, összefüggéseket, amelyek a döntést indokolják


e) több döntési változat esetén az egyes változatok mellett és ellen szóló érveket, a várható


következményeket

,

f)a költségkihatásokat

,

g)az egyértelműen megfogalmazott határozati vagy rendeletalkotási javaslatot,


h)a végrehajtásért felelősök megnevezését és a végrehajtás határidejét.


(5) Az írásbeli előterjesztést legkésőbb a testületi ülést megelőző 8 napon belül kell a jegyzőhöz eljuttatni, aki


megvizsgálja, hogy az előterjesztés megfelel-e a jogszabályi követelményeknek.



13. § (1) A napirend sürgősségi tárgyalását indítványozhatja


a) a bizottság,


b) a polgármester,


c) jegyző


d) a polgármester ellenjegyzésével a Képviselő-testület intézményének vezetője.



  1. A sürgősségi indítványt - rövid indoklással - legkésőbb az ülést megelőző munkanap 12,00 órájáig kell írásban a polgármesternél benyújtani. A sürgősség elfogadásáról a testület vita nélkül, minősített többséggel határoz.


8. A napirendek vitája, döntéshozatal


14. § (1) Amennyiben a Képviselő-testület határozatképességéhez szükséges számú képviselő megjelent, a polgármester



megállapítja a testület határozatképességét és megnyitja az ülést. Az előterjesztett napirendi javaslatokról a Képviselő-


testület vitát követően dönt.


(2) A polgármester a napirendek sorrendjével minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, amelynek során az


előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóbeli kiegészítést tehet. A szóbeli kiegészítés nem ismételheti meg az írásbeli


előterjesztést, ahhoz képest új információkat kell tartalmaznia

.

(3)A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a meghívottak kérdést intézhetnek.



(4) A felszólalásokra (kérdésekre, véleménynyilvánításra) a jelentkezés sorrendjében kerül sor.


9. Módosító indítvány


15. § (1) Módosító javaslatot az adott napirendi pont tárgyalásakor, a szavazási szakaszig szóban is be lehet terjeszteni.

Módosító javaslatnak csak az tekinthető, amely az előterjesztésben megjelölt tárgyra és az eredetileg előterjesztett

határozati javaslat módosítására irányul. 


(2) Az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként kell szavazásra bocsátani


. Először - az elhangzás sorrendjében - a módosító indítványokról dönt a képviselő-testület, majd a döntéséről végleges


határozatot hoz.


10. A tanácskozás rendje



16. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a képviselő-testületi ülést levezető elnök gondoskodik.


(2) Az ülésvezető feladatai és jogosítványai


    1. megállapítja és folyamatosan figyelemmel kíséri a határozatképességet, megnyitja, berekeszti az ülést,

    2. tájékoztatást ad a két ülés közötti eseményekről, valamint beszámol a lejárt határozatok végrehajtásáról, az átruházott

    3. hatáskörben tett intézkedésekről,

    4. előterjeszti a napirendi javaslatot, tájékoztatást ad a sürgősségi indítványokról,

    5. napirendi pontonként megnyitja, vezeti, illetőleg lezárja a vitát, szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat, megállapítja

    6. a szavazás eredményét

    7. a hosszúra nyúlt vita esetén indítványozza a hozzászólások időtartamának korlátozását vagy a vita lezárását,

    8. figyelmeztetni a hozzászólót, ha mondanivalója eltér a tárgyalt témától, a figyelmeztetés eredménytelensége esetén

    9. megvonja a szót,

    10. tárgyalási szünetet rendel el, vagy az ülést berekeszti a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény felmerülésekor és

    11. biztosítja az ülés zavartalan rendjét, rendreutasítja azt, aki az ülésen méltatlan magatartást tanúsít.

  1. Az a személy, akit hozzászólása során az ülés vezetője eredménytelenül figyelmeztet, ugyanazon ügyben már nem szólalhat fel.

  2. A kérdezés joga a képviselőket a napirend tárgyalásának befejezését követően illeti meg.


17. § (1) A képviselő-testület határozatának elfogadása történhet egyszerű szótöbbséggel vagy minősített szótöbbséggel.



(2) Az Mötv. 50.§-ában foglaltakon kívül a megválasztott képviselők több mint a felének (legalább 4 képviselő) igen


szavazata szükséges


  1. a sürgősségi indítvány elfogadáshoz,

  2. a hatáskör gyakorlás átruházása és visszavonása esetén,

  3. helyi közügy önálló megoldásának vállalásához, illetőleg arról történő lemondásához,

  4. helyi népszavazás kiírásához;

  5. átruházott hatáskör esetileg történő visszavonásához,

  6. kitüntetés, díszpolgári cím adományozásához;

  7. az önkormányzat kötelező feladatain túli közfeladat önkéntes felvállalásához, illetve erről történő lemondásához;

  8. gazdasági társaságba való belépéshez, kilépéshez, alapításhoz, megszüntetéshez.


(3) A közmeghallgatáson elhangzott hozzászólásokat, javaslatokat a Képviselő-testület a polgármester előterjesztésére


megvitatja és kijelöli azt a személyt, aki a felszólalások tartalmát megvizsgálja és a szükséges intézkedéseket megteszi.


(4) Az állampolgári közösségek, önszerveződő csoportok, társadalmi szervezetek az érdekkörükbe tartozó önkormányzati


közügyekben, közszolgáltatásokban kezdeményezhetik a tervezett döntésekről a tájékoztatást; az e célból szervezett


rendezvényeken pedig véleményt nyilváníthatnak. A rendezvényekről a polgármester a soron következő képviselő-testületi


ülésen ad tájékoztatást.

11. Szavazás rendje


18. § (1) A Képviselő-testület döntéseit nyílt szavazással, név szerinti és titkos szavazással hozza


.

(2) A nyílt szavazás eredményét a polgármester állapítja meg. Ha a nyílt szavazás során szavazategyenlőség áll elő, a


polgármester még ugyanazon ülésnapon elrendelheti a szavazás megismétlését vagy a téma következő ülés napirendjére


tűzését.


(3) A név szerinti szavazás alkalmával a polgármester a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít, és a



képviselő által adott választ (igen, nem, tartózkodom) a névsorban rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát



aláírásával hitelesíti.


19. § (1) A titkos szavazást Szavazatszámláló Bizottság választásával, annak közreműködésével kell lebonyolítani



borítékba helyezett szavazólapon, urna igénybevételével. A Szavazatszámláló Bizottság 3 tagját a Képviselő-testület



választja


.

(2) A Szavazatszámláló Bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok


számát és a szavazásról jegyzőkönyvet készít, amely tartalmazza



  1. a szavazás helyét és napját;

  2. a Szavazatszámláló Bizottság jelenlévő tagjainak nevét és tisztségét;

  3. a szavazás során felmerült tényeket;

  4. a szavazás során tett megállapításait és a hozott határozatokat és a szavazás eredményét;

(3) A szavazásról készített jegyzőkönyvet a Szavazatszámláló Bizottság tagjai aláírják. A szavazás eredményéről a


Szavazatszámláló Bizottság elnöke jelentést tesz a Képviselő-testületnek.




20. § (1) A Képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a


végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős megnevezését, valamint a szavazás szám szerinti eredményét.



(2) Bonyolultabb indítvány előterjesztéséről, valamint a szóban tett javaslatról hozandó döntés szó szerinti


megfogalmazásának idejére az ülésvezető az ülést felfüggesztheti.


  1. FEJEZET

Önkormányzati rendeletalkotás és jegyzőkönyv


12. Rendeletalkotás


21. § (1) Rendelet alkotását a képviselő, nemzetiségi önkormányzat elnöke és a jegyző kezdeményezheti a


polgármesternél. A rendelettervezet szakszerű előkészítéséről a jegyző gondoskodik.


  1. Amennyiben a rendelettervezetet tárgyalásra alkalmas módon nyújtják be, azt a polgármester köteles a soron következő ülés napirendi javaslatába felvenni.


  2. Rendeletalkotás esetében a Képviselő-testület a beterjesztett javaslat felett általános és részletes vitát is tarthat. Az erre vonatkozó polgármesteri indítványról a Képviselő-testület vita nélkül határoz.


  3. Az önkormányzati rendelet kihirdetése a rendelet teljes szövegének az Önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztésével történik. A kihirdetés napja a kifüggesztés dátuma.


  4. Az önkormányzati rendeletet közzé kell tenni továbbá az Önkormányzat hivatalos honlapján történő megjelentetéssel.


13. A képviselő-testületi ülés jegyzőkönyve


22. § (1) A Képviselő-testület üléséről kivonatos jegyzőkönyv készül 3 példányban. Az eredeti példány nyilvántartása és


archiválása a Hivatalban történik. A jegyzőkönyv 1 példányát elektronikus úton meg kell küldeni a Kormányhivatal részére.


A jegyzőkönyv további 1 példánya a könyvtár részére kerül megküldésre, ahol a választópolgárok nyitvatartási idő alatt


betekinthetnek a Képviselő-testület üléseinek jegyzőkönyveibe.


(2) A tanácskozásban részt vevő kérésére a Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv az érintett hozzászólását szó

szerint tartalmazza.



(3) A Képviselő-testület üléséről hangfelvétel készül. A Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv, valamint


hangfelvétel közokiratnak minősül, ezek alapján kezelésére, őrzésére vonatkozóan a közokiratokról, a közlevéltárakról és a


magánlevéltári anyag védelméről szóló 1995. évi LXVI. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.



(4) Az Mötv. 52.§ (1) bekezdésében foglaltakon kívül a jegyzőkönyv mellékletei


  1. meghívó,

  2. jelenléti ív,

(5) A jegyzőkönyvet a jegyző folyamatosan megküldi a honlap szerkesztőjének. A jegyzőkönyvek hozzáférése Leányvár


Község honlapján is biztosított.


(6) A zárt ülésről készült jegyzőkönyvet a képviselő-testület titkos iratként kezeli.


V. FEJEZET

Az önkormányzat szervei


14. Bizottság


23. § (1) A Képviselő-testület által létrehozott állandó bizottság és a tanácsnok elnevezését, a bizottság tagjainak számát,



valamint általános feladatait az 1. melléklet tartalmazza.



(2) A Képviselő-testület a bizottság összetételéről, feladatköréről a megalakulásukkor dönt


.

(3) A polgármester javaslatot tesz a bizottság képviselő és nem képviselő tagjaira. Az érintett bizottságot véleményezési


jog illeti meg a külső tag személyét illetően.



(4) A tanácsnok munkája segítése céljából külső szakértelemmel, tapasztalattal rendelkező személyek segítségét veheti


igénybe. Ezen személyekről a Képviselő-testület külön határozattal dönt.



24. § (1) A képviselő-testület által szerveire átruházott feladat-és hatáskörök felsorolását a 2. melléklet tartalmazza

.

(2) Az átruházott hatáskör gyakorlója intézkedéseiről, azok eredményeiről a soron következő - rendes - ülésen beszámol.



15. A polgármester, alpolgármester


25. § (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.

(2) A polgármesternek a képviselő-testület működésével összefüggő feladatai:

c) segíti a képviselő-testület tagjainak a munkáját;

d) szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat;

e) biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlást és a közakarat érvényesítését;

f) véleményt nyilvánít a község életét érintő kérdésekben.


(3) A polgármester rendszeresen tájékoztatja a képviselőket, a község egész lakosságot érintő minden fontos eseményről, intézkedésről.

A tájékoztatás történhet írásban, szóban, személyes felkérés útján, vagy a képviselők megbeszélésre való összehívásával.


(4) A Képviselő-testület a tagjai közül a polgármester javaslatára alpolgármestert választ.

(5) Az alpolgármester feladatait társadalmi megbízatásban látja el a polgármester irányításával.


16. A jegyző


26. § (1) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat a közös önkormányzati hivatal székhelye szerinti igazgatási előadó, anyakönyvvezető látja el.

(2) A jegyző a képviselő-testület jogszabálysértő döntések, működés jelzésére irányuló kötelezettségét a testületi ülésen az adott napirendi ponton belül vagy a jogszabálysértő döntés, vagy a jogszabálysértő működés jogszabálysértésének voltáról való tudomására jutását követő képviselő-testületi ülésen teljesíti. A jegyző abban az esetben is teljesíti a jogszabálysértő döntések, működés jelzésének kötelezettségét, ha a Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal szakmai segítségnyújtás keretében tett javaslatát a testület elé terjeszti.


17. A közös önkormányzati hivatal


27. § (1) Az Önkormányzat Piliscsév község Önkormányzatával Közös Önkormányzati Hivatalt működtet.

(2) A Képviselő-testületek együttes ülésének napirendi pontjait a polgármesterek együttesen határozzák meg.

(3) Az együttes ülés előkészítéséről, a meghívók és a határozati javaslatok kiküldéséről a jegyző gondoskodik.


28. § (1) A közös önkormányzati hivatal munkájáról a jegyző évenként köteles beszámolni. A beszámoló keretén belül tájékoztatást ad különösen:

a) közös önkormányzati hivatal működésének személyi, dologi feltételeiről, a közös önkormányzati hivatal ügyfélforgalmáról,

b) a polgármester, a képviselő-testületek, helyi képviselők munkáját segítő tevékenységéről, e feladat ellátásáról,

c) a törvényességi követelmények betartásáról,

d) az esetleges időközi felügyeleti ellenőrzések megállapításáról,

e) javaslatot tesz az esetleges problémák, hiányosságok megszüntetésére, feladatok megoldására.

(2) A polgármester tájékoztatást, beszámolót kérhet a jegyzőtől az egyes feladatok megvalósításának helyzetéről, állapotáról.


18. Gazdasági program


29. § A gazdasági program tervezetének előkészítéséről és a Képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.


19. Az önkormányzat társulásai és együttműködése



31. § Leányvár Község Önkormányzata a 3. mellékletben felsorolt társulások tagja.



VI. FEJEZET

Záró rendelkezések


20. Hatályba léptető és hatályon kívül helyező rendelkezések


32. § (1) E rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba.


(2) Hatályát veszti


1. Leányvár Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 19/2012. (X.30.)


önkormányzati rendelete


2. Leányvár Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2013. (XI.28.)


önkormányzati rendelete Leányvár Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló módosított és


egységes szerkezetbe foglalt 19/2012. (X.30) önkormányzati rendelet módosításáról.


(2) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.




Hanzelik Gábor                                                                   Baumstark Tiborné

polgármester                                                                          jegyző




A rendelet kihirdetve: 2014.11.25.



Baumstark Tiborné

jegyző

1. melléklet a 12/2014. (XI.25.) önkormányzati rendelethez



1. Bizottság



Elnevezése

Tagjainak száma



1.1 Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság

3 fő


Általános feladatai:

1.1 Kivizsgálja az Mötv. 37.§ (3) bekezdésében foglaltak alapján az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségének, méltatlanságának megállapítására irányuló, a polgármester által a Bizottság részére átadott kezdeményezést és a kezdeményezés tárgyában előterjesztést nyújt be a Képviselő-testületnek.


1.2 Az Mötv. 37.§ (2) bekezdésében és 39.§ (3) bekezdésben foglaltak szerint nyilvántartja és ellenőrzi a polgármester, az alpolgármester és az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatát, továbbá nyilvántartja a polgármester, az alpolgármester és az önkormányzati képviselő házas-vagy élettársának, valamint gyermekének a vagyonnyilatkozatát és azokba ellenőrzés céljából betekinthet, valamint lefolytatja a Bizottságnál kezdeményezett vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást és az eljárás eredményéről tájékoztatja a soron következő ülésen a Képviselő- testületet.


1.3. Ellátja a külsős bizottsági tag vagyonnyilatkozatának az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvényben a vagyonnyilatkozat őrzéséért felelős szerv részére meghatározott feladatait.


1.4. Átveszi a 30 napon belül meg nem szüntethető összeférhetetlenség esetén az Mötv. 37.§ (1) bekezdés alapján a képviselő lemondó nyilatkozatát.




2. Tanácsnokok

2.1 Szociális ügyek tanácsnoka


Általános feladatai:

Véleményezi a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 2/2015.(II.10.) önk. rendelet 6. §-a alapján megállapítható rendkívüli települési támogatás iránti kérelmeket.1

Véleményezi a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 2/2015.(II.10.) önk. rendelet 8. §-a alapján megállapítható szociális célú tűzifa támogatás iránti kérelmeket.2


  1. Környezetvédelmi tanácsnok


Véleményezi a település rendezési tervét és annak módosításait.

Figyelemmel kíséri a település zöldterületeinek, élővizeinek állapotát, és a környezetszennyező tevékenységeket.



          1. melléklet a 12/2014. (XI.25.) önkormányzati rendelethez




A Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök:


Rendelet

Hatáskör

2/2015.(II.10.) önk. rendelet a szociális ellátások helyi szabályairól 3

A szociális ellátásokkal kapcsolatos ügyekben a polgármester jár el.

11/1998.(XI.24.) önk. rendelet a közterület használat engedélyezéséről (egységes szerkezetben a 19/2005.(X.24.), a 13/2008.(IX.16.), és a 12/2012. (V.30.) rendeletekkel)

A közterület-használat engedélyezésével kapcsolatos ügyekben a polgármester jár el.

18/2013. (XII.17.) önk. rendelet a közterületek filmforgatási célú használatáról

A képviselő-testület filmforgatási célú közterület-használattal összefüggő, a mozgóképekről szóló 2004. évi II. törvényben (a továbbiakban: Mgtv.) meghatározott képviselő-testületi hatásköröket a polgármesterre ruházza át.

A Leányvár község Önkormányzatának 13/1996.(XI. 28.) számú rendelet az Önkormányzat tulajdonáról és a vagyonnal való gazdálkodás egyes szabályairól (Egységes szerkezetben a 13/1998.(XII.15.), a 7/2006. (VI.01.) és az 5/2012 (II.28.) számú módosítással) szóló rendeletben nevesített vagyongazdálkodással kapcsolatos hatásköröket a polgármesterre ruházza.




A képviselő-testület által a Dorogi Többcélú Kistérségi Társulásra átruházott hatáskörök:


- Dorog Többcélú Kistérségi Társulás (továbbiakban: társulás) a hulladékgazdálkodási célok elérése érdekében a hulladékkezelési közszolgáltatást szervez a települési hulladék rendszeres gyűjtésére, ellátására, ártalmatlanítására és kezelésére és ezen tevékenységek ellátásáról kötelező helyi közszolgáltatás útján gondoskodik.

A Társulás látja el a családsegítő és gyermekjóléti szolgáltatást, házi segítségnyújtást, szociális étkeztetést, megszervezi és ellátja háziorvosi ügyeleti szolgáltatást.




  1. melléklet a 12/2014. (XI.25.) önkormányzati rendelethez



Társulási tagságok


  1. Dorogi Többcélú Kistérségi Társulásban ellátott feladatok

  2. Piliscsévi Közös Önkormányzati Hivatal

3. Pilis-Gerecse Vizi Társulat

4. Duna – Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás

5. Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége

6. Ister Granum Eurórégió



1 Módosította a 3/2015. (II.10.) önkormányzati rendelet, hatályba lép 2015. március 1. napján

2 Módosította a 3/2015. (II.10.) önkormányzati rendelet, hatályba lép 2015. március 1. napján

3 Módosította a 3/2015. (II.10.) önkormányzati rendelet, hatályba lép 2015. március 1. napján