Nagysáp Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2022. (VI. 30.) önkormányzati rendelete

az anyakönyvvezető közreműködésével tartott névadó- és házassági évforduló ünnepségek megtartásának szabályairól

Hatályos: 2022. 07. 01

Nagysáp Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2022. (VI. 30.) önkormányzati rendelete

az anyakönyvvezető közreműködésével tartott névadó- és házassági évforduló ünnepségek megtartásának szabályairól

2022.07.01.

Nagysáp Község Önkormányzata Képviselő -testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott eredeti jogalkotói felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és c) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése és az Ukrajna területén fennálló fegyveres konfliktusra, illetve humanitárius katasztrófára tekintettel, valamint ezek magyarországi következményeinek az elhárítása érdekében veszélyhelyzet kihirdetéséről és egyes veszélyhelyzeti szabályokról szóló a 180/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 4. §-a alapján a következőket rendeli el:

1. § E rendelet hatálya, a Bajóti Közös Önkormányzati Hivatal Nagysáp közigazgatási területére jogosultsággal rendelkező anyakönyvvezetője (a továbbiakban: anyakönyvvezető) közreműködésével tartott névadó- és házassági évforduló ünnepségekre terjed ki.

2. § (1) Hivatali helyiségen kívüli névadó- és házassági évforduló ünnepségeknek a Nagysáp Köztársaság tér 1. szám alatt lévő hivatalos helyiségén kívüli helyen történő névadó- és házassági évforduló ünnepségek (továbbiakban: családi ünnepségek) minősülnek.

(2) Hivatali munkaidőn kívül történő családi ünnepségek minősül a hétfőtől-csütörtökig 8.00-15.30 óra közötti időtartamon kívül, pénteken 8.00-12.00 óra közötti időtartamon kívül, valamint a szombati, vasárnapi napon, ünnepnapon munkaszüneti napon, igazgatási szünet ideje alatt, hivatal zárva tartásának ideje alatt történő anyakönyvi esemény.

(3) Az anyakönyvvezető–az ügyfelek kívánságának figyelembe vételével, illetve a Képviselő-testület tárgyévi rendezvénytervében foglaltakra tekintettel – tűzi ki a családi ünnepségek napját és óráját.

(4) Hivatali helyiségen kívüli helyszínen a családi ünnepségek csak akkor engedélyezhető, ha az esemény méltósága, tekintélye nem csorbul.

(5) A hivatali helyiségben vagy a hivatali helységen kívül történő, valamint hivatali munkaidőben vagy a hivatali munkaidőn kívül történő családi ünnepségek megtartására irányuló kérelmet az családi ünnepségek bejelentésével egyidejűleg írásban kell benyújtani az anyakönyvvezető útján az önkormányzat jegyzőjéhez.

3. § (1) A hivatali munkaidőn kívül történő családi ünnepségek esetén a hivatali helyiségben történő lebonyolításnak a szolgáltatási díja 45.000,- Ft/ családi ünnepség.

(2) A hivatali helyiségen kívül – munkaidőben - történő családi ünnepségek lebonyolításának szolgáltatási díja 40.000,- Ft / családi ünnepség.

(3) Hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül történő családi ünnepségek esetén 50.000,- Ft/családi ünnepség szolgáltatási díjat kell fizetni.

(4) Hivatali helységben és hivatali munkaidőben történő családi ünnepség esetén 35 000 Ft/ családi ünnepség díjat kell fizetni.

(5) Amennyiben a családi ünnepség megtartását Nagysápt Község Önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanban kéri a kérelmező, úgy a 3. §-ban foglalt szolgáltatási díjakon felül 30 000 Ft/ családi esemény bérleti díjat köteles fizetni a kérelmező Nagysáp Község Önkormányzat részére.

4. § (1) A díjfizetési kötelezettség:

a) a)3. § (1)–(3) bekezdéseiben foglalt szolgáltatási díj, az Bajóti Közös Önkormányzati Hivatal házi pénztárába történő készpénz befizetéssel, vagy költségvetési számlájára történő átutalási megbízással teljesíthető,

b) b) 3. § (5) bekezdésben foglalt bérleti díj a Nagysáp Község Önkormányzat házi pénztárába történő készpénz befizetéssel, vagy költségvetési számlájára történő átutalási megbízással teljesíthető.

(2) A díjnak (szolgáltatási és bérleti díjnak) készpénzben történő befizetését, illetve átutalási megbízással való teljesítését az erről szóló bizonylat másolati példányával kell az eljáró anyakönyvvezető felé igazolni. A díjat legkésőbb az családi ünnepséget megelőzően nyolc nappal kell teljesíteni.

(3) A befizetett díjat (szolgáltatási és bérleti díjat) vissza kell utalni az ügyfél részére, ha az családi ünnepség lebonyolítása az önkormányzat hibájából meghiúsul, vagy a szertartásra valamelyik érintett fél halála miatt nem kerül sor.

(4) Amennyiben az érintettek a családi ünnepség szertartásán nem jelennek meg – kivéve a (3) bekezdésben foglalt halálesetet-, úgy részükre az e rendelet alapján megfizetett díjat nem lehet visszafizetni.

5. § (1) Hivatali helyiségben, hivatali munkaidőn kívüli családi ünnepségek esetén a közreműködő anyakönyvvezetőt családi ünnepségenként bruttó 35.000,- Ft díjazás illeti meg.

(2) Hivatali helyiségen kívül, munkaidőn túli családi ünnepség esetén a közreműködő anyakönyvvezetőt családi ünnepségenként bruttó 40.000,- Ft díjazás illeti meg.

(3) Hivatali helyiségen kívül, munkaidőben családi ünnepség esetén a közreműködő anyakönyvvezetőt családi ünnepségenként bruttó 30.000.-Ft díjazás illeti meg.

(4) Hivatali helyiségben, munkaidőben családi ünnepség esetén a közreműködő anyakönyvvezetőt családi ünnepségenként bruttó 25.000.-Ft díjazás illeti meg.

(5) Az anyakönyvvezető díjazását a Bajóti Közös Önkormányzati Hivatal a mindenkori tárgyévi költségvetésében a személyi juttatások előirányzata terhére biztosítja.

6. § Az hivatali helység családi ünnepségre történő igénybe vételének engedélyezéséről – a tulajdonos jogkörében eljárva – a polgármester dönt.

7. § Az anyakönyvvezető közreműködésével tartott családi ünnepség engedélyezéséről a jegyző dönt.

8. § (1) Ez a rendelet 2022. július 1. napján lép hatályba.

(2) E rendelet előírásait a hatályba lépést követően bejelentett névadó- és házassági évforduló ünnepségek megtartására irányuló szándékok esetén kell alkalmazni.