Tát Város Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2016.(I.26.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről

Hatályos: 2016. 06. 28- 2016. 09. 26

Tát Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésben meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában  meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

A rendelet hatálya


1. §

(1) A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, az önkormányzati hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre terjed ki.

A költségvetés bevételei és kiadásai


2. §[1]

(1) A képviselő-testület az önkormányzat 2016. évi költségvetését:


Költségvetési bevételét


153 133 E Ft-tal


Költségvetési kiadását


153 133 E Ft-tal


módosítja és az önkormányzat 2016. évi


módosított költségvetési bevételét

   716 744 E Ft-ban

módosított költségvetési kiadását

   910 756 E Ft-ban

a költségvetési egyenleg összegét

-ebből működési hiány

            felhalmozási hiány

   194 012 E Ft-ban

     55 135 E Ft

   138 877 E Ft




állapítja meg.


A főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat


     688 472  E Ft

Működési költségvetés módosított kiadásai

   193 851 E Ft

Személyi juttatások

      53 844 E Ft

Szociális hozzájárulási adó

    236 729 E Ft

Dologi kiadások

      9 611 E Ft

Ellátottak pénzbeli juttatásai

133 703 E Ft


 126 609 E Ft

               1 194 E Ft

               2 000 E Ft

               3 200 E Ft

             47 423 E Ft


          688 472 E Ft

Egyéb működési célú kiadások

      ebből:

      Társulás támogatása

      normatíva elszámolás miatti elvonás

      Egyéb működési célú támogatások ÁH-n belülre

      Egyéb működési célú támogatások ÁH-n kívülre

Általános tartalék működési


Működési költségvetés módosított bevételei

           393 550 E Ft

           114 350 E Ft

  107 112 E Ft

    18 325 E Ft

  

Önkormányzatok működési támogatásai

Közhatalmi bevételek

Működési bevételek

Működési célú támogatások ÁH-n belülről




         222 284 E Ft

Felhalmozási költségvetés módosított kiadásai

18 354 E Ft

45 145 E Ft

49 965 e Ft

58 820 E Ft

50 000 E Ft

Beruházások

Felújítások

Egyéb felhalmozási kiadások

Céltartalék

Vásárolt kincstárjegy




          222 284 E Ft


Felhalmozási költségvetés módosított bevételei

         

          138 877 E Ft

            33 407 E Ft

            50 000 E Ft



Hiány belső finanszírozásának bevétele ( pénzmaradvány igénybevétele)

Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről

Felhalmozási bevételek




jogcímenkénti megoszlásban állapítja meg.

(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten a rendelet 1.1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.

(3) Az önkormányzati bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban az 1.2., 1.3., 1.4. mellékletek szerint állapítja meg.

(4) A költségvetési bevételi és kiadási előirányzatokat működési bevételek és kiadások, valamint felhalmozási bevételek és kiadások szerinti bontásban, és az ezek alapján megállapított költségvetési egyenleg összegét, továbbá a költségvetési hiány belső és külső finanszírozására szolgáló finanszírozási bevételi, illetve a költségvetési többlet felhasználására szolgáló finanszírozási kiadási előirányzatokat önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.

(5) [2]​A felhalmozási hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület az előző év költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el 138 877 E Ft összegben.

(6) [3]A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület az előző év költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el 55 135 E Ft összegben.

A költségvetés részletezése


3. §

A Képviselő-testület az önkormányzat 2016. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:

(1) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi.

(2) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza.    

(3) Az Önkormányzat 2016. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 5. melléklet részletezi.     

(4) Az Önkormányzat költségvetésében beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezése a 6. melléklet szerinti.

(5) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.

(6) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.

(7) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati és a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szervek szerinti megoszlását, és az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként a 9.1., 9.2., 9.3., és 9.4. mellékletek szerint határozza meg.

(8) [4]Az Önkormányzat a kiadások között 47 423 E Ft általános tartalékot és 58 820  E Ft céltartalékot állapít meg.

(9)[5]​ 50 000 000 forint fél éves kincstárjegybe lett befektetve Raiffeisen Banknál.

A költségvetés végrehajtásának szabályai


4. §

(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.

(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

(4) A költségvetési szerveknél a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem tervezhető.

(5) A költségvetési szerv vezetője e rendelet 10. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa lejárt esedékességű elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.

(6) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.

(7) Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.

(8) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.

Az előirányzatok módosítása


5. §

(1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, átcsoportosításáról a képviselő-testület dönt.

(2) A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát fenntartja magának.

(3) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (1) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

(4) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a  polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

(5) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre, azonban az nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére, kivéve, ha azt az irányító szerv engedélyezi az előirányzatok jóváhagyásakor még nem ismert jogszabályváltozás miatt.

(6) A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.

(7) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

(8) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.

A gazdálkodás szabályai


6.§

(1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

(2) A költségvetési szervek az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.

(3) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.

(4) Az önkormányzati hivatal az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában köteles naprakész nyilvántartást vezetni.

(5) Államháztartáson kívülre forrás önkormányzat által történt átadása kizárólag költségvetési előirányzat rendelkezésre állása esetén lehetséges.

(6) A pénzeszközátadás megállapodással, támogatási szerződéssel történhet, melyben rögzíteni kell a támogatás jogcímét, a támogatás ütemezését, illetve az átvett támogatás felhasználásáról való beszámolási kötelezettséget.

(7) Államháztartáson kívüli forrás önkormányzat részére történő átvételéről a polgármester dönt, amennyiben az átvett pénzeszköz felhasználásának célja megállapodásban rögzítésre került és az nem jelent az önkormányzat számára többlet pénzügyi kötelezettségvállalást, vagy amennyiben annak átvétele az önkormányzat számára többlet pénzügyi-kötelezettségvállalást nem jelent. Amennyiben az államháztartáson kívüli forrás átvétele az önkormányzat számára többlet pénzügyi-kötelezettségvállalást jelent, 100.000 forint értékhatárig a polgármester, afölött a képviselő-testület dönt.

(8) A gazdálkodás során év közben létrejött bevételi többletet a képviselő-testület pénzintézeti lekötés útján hasznosítja.

(9) A polgármester 1,6 millió forint + áfa értékig dönthet a forrásfelhasználásról.

A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése


7.§ 

(1) Az önkormányzat ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért a jegyző felelős.

(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a megbízási szerződés útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

Záró és vegyes rendelkezések


8.§ 

(1) Ez a rendelet 2016. január 27-én lép hatályba, rendelkezéseit 2016. január 1-jétől kell alkalmazni.

...........................................

...........................................

jegyző

polgármester

[1]

Módosította a 7/2016 (VI. 28.) önkormányzati rendelet

[2]

​Módosította a 7/2016. (VI. 28.) önkormányzati rendelet

[3]

Kiegészítette a 7/2016. (VI. 28.) önkormányzati rendelet

[4]

Módosította a 7/2016. (VI. 28.) önkormányzati rendelet

[5]

Kiegészítette a 7/2016. (VI. 28.) önkormányzati rendelet