Tát Város Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2018.(I.30.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
Hatályos: 2018. 09. 25- 2018. 12. 10Tát Város Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2018.(I.30.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
Hatályos: 2018. 09. 25- 2018. 12. 10
Tát Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésben meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1. § (1)A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, az önkormányzati hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre terjed ki.
2.§[1] (1) A képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi költségvetését:
Költségvetési bevételét | 128 260 827 Ft-tal |
Költségvetési kiadását | 128 260 827 Ft-tal |
módosítja és az önkormányzat 2018. évi
módosított költségvetési bevétele | 1 447 294 851 Ft |
módosított költségvetési kiadása | 2 338 056 336 Ft |
a költségvetési egyenleg összegét -ebből működési hiány felhalmozási hiány | 890 761 485 Ft ban 491 903 954 Ft 398 857 531 Ft |
állapítja meg.
A főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat
1 234 059 303 Ft | Működési költségvetés módosított kiadásai |
424 196 407 Ft | Személyi juttatások |
53 207 440 Ft | Szociális hozzájárulási adó |
299 761 119 Ft | Dologi kiadások |
4 800 000 Ft | Ellátottak pénzbeli juttatásai |
167 337 911 Ft 447 172 737 Ft 15 085 047 Ft 4 498 642 Ft
1 234 059 303 Ft | Egyéb működési célú kiadások Általános tartalék működési Államháztartáson belüli megelőlegezések folyósítása Államháztartáson belüli elszámolások folyósítása Működési költségvetés módosított bevételei |
426 012 919 Ft 14 950 200Ft 144 300 000 Ft 133 602 997 Ft 3 705 544 Ft 511 487 643 Ft | Önkormányzatok működési támogatásai Működési célú támogatások államháztartáson belülről Közhatalmi bevételek Működési bevételek Működési célú átvett pénzeszköz Pénzmaradvány igénybevétele |
1 184 612 630 Ft | Felhalmozási költségvetés módosított kiadásai |
1 043 712 646Ft 76 868 076 Ft 3 000 000 Ft 61 031 908 Ft | Beruházások Felújítások Egyéb felhalmozási kiadások Vásárolt kincstárjegy |
1 184 612 630 Ft | Felhalmozási költségvetés módosított bevételei |
9 889 439 Ft 702 063 426 Ft 18 659 765 Ft 4 000 000 Ft 450 000 000 Ft | Hiány belső finanszírozásának bevétele ( pénzmaradvány igénybevétele) Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről Felhalmozási bevételek Felhalmozási célú átvett pénzeszközök Felhalmozási bevételek (értékpapír értékesítés) |
jogcímenkénti megoszlásban állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten a rendelet 1.1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(3) Az önkormányzati bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban az 1.2., 1.3., 1.4. mellékletek szerint állapítja meg.
(4) A költségvetési bevételi és kiadási előirányzatokat működési bevételek és kiadások, valamint felhalmozási bevételek és kiadások szerinti bontásban, és az ezek alapján megállapított költségvetési egyenleg összegét, továbbá a költségvetési hiány belső és külső finanszírozására szolgáló finanszírozási bevételi, illetve a költségvetési többlet felhasználására szolgáló finanszírozási kiadási előirányzatokat önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.
(5)[2] A működési és felhalmozási hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület az előző év költségvetési maradványának 521 377 082 forint és értékpapír értékesítés bevételének 450 000 000 forint igénybevételét rendeli el összesen 971 377 082 Ft összegben.
A költségvetés részletezése
3. § A Képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1)Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi.
(2)Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza.
(3)Az Önkormányzat 2018. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 5. melléklet részletezi.
(4)Az Önkormányzat költségvetésében beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezése a 6. melléklet szerinti.
(5)Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.
(6)Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.
(7)A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati és a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szervek szerinti megoszlását, és az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként a 9.1., 9.2., 9.3., és 9.4. mellékletek szerint határozza meg.
(8)[3] Az Önkormányzat a kiadások között 447 172 737 Ft általános tartalékot állapít meg.
(9)[4] 61 031 908 forint fél éves kincstárjegybe lett befektetve Raiffeisen Banknál.
A költségvetés végrehajtásának szabályai
4. § (1)Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2)Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3)[5] A költségvetési hiány csökkentése érdekében a képviselő-testület az előző év költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el 521 377 082 Ft összegben.
(4)A költségvetési szerveknél a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem tervezhető.
(5)A költségvetési szerv vezetője e rendelet 10. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa lejárt esedékességű elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.
(6)Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
(7)Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.
(8)A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.
Az előirányzatok módosítása
5. § (1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, átcsoportosításáról a képviselő-testület dönt.
(2) A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát fenntartja magának.
(3) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (1) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat- átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(4) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(5) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre, azonban az nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére, kivéve, ha azt az irányító szerv engedélyezi az előirányzatok jóváhagyásakor még nem ismert jogszabályváltozás miatt.
(6) A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.
(7)Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(8)A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.
A gazdálkodás szabályai
6.§ (1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
(2)A költségvetési szervek az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.
(3)Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.
(4)Az önkormányzati hivatal az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában köteles naprakész nyilvántartást vezetni.
(5) Államháztartáson kívülre forrás önkormányzat által történt átadása kizárólag költségvetési előirányzat rendelkezésre állása esetén lehetséges.
(6) A pénzeszközátadás megállapodással, támogatási szerződéssel történhet, melyben rögzíteni kell a támogatás jogcímét, a támogatás ütemezését, illetve az átvett támogatás felhasználásáról való beszámolási kötelezettséget.
(7) Államháztartáson kívüli forrás önkormányzat részére történő átvételéről a polgármester dönt, amennyiben az átvett pénzeszköz felhasználásának célja megállapodásban rögzítésre került és az nem jelent az önkormányzat számára többlet pénzügyi kötelezettségvállalást, vagy amennyiben annak átvétele az önkormányzat számára többlet pénzügyi-kötelezettségvállalást nem jelent. Amennyiben az államháztartáson kívüli forrás átvétele az önkormányzat számára többlet pénzügyi-kötelezettségvállalást jelent, 100.000 forint értékhatárig a polgármester, afölött a képviselő-testület dönt.
(8) A gazdálkodás során év közben létrejött bevételi többletet a képviselő-testület pénzintézeti lekötés útján hasznosítja.
(9) A polgármester 1,6 millió forint + áfa értékig dönthet a forrásfelhasználásról.
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
7.§ (1) Az önkormányzat ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért a jegyző felelős.
(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a megbízási szerződés útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
Záró és vegyes rendelkezések
8.§ (1) Ez a rendelet 2018. január 30- án lép hatályba, rendelkezéseit 2018. január 1-jétől kell alkalmazni.
........................................... | ........................................... |
jegyző | polgármester |
Módosította a 8/2018 (IX.25.) önkormányzati rendelet 2.§ (1) bekezdése
Módosította a 7 /2018(VI.26.) önkormányzati rendelet 3.§ (1) bekezdése