Dunaalmás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete
a közterületek tisztán tartásáról
Hatályos: 2023. 12. 01Dunaalmás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete
a közterületek tisztán tartásáról
Dunaalmás Község Önkormányzat Képviselő-testülete a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 35. § (1) bekezdés h) pontjában, a 88. § (4) bekezdés c) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 5. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 48. § (3) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Komárom-Esztergom Vármegyei Kormányhivatal Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztálya véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1. Közterületek tisztán tartása
1. § (1) Az önkormányzati tulajdonú közterületek szervezett, rendszeres tisztántartásáról, a közterületeken a szükséges mennyiségű hulladékgyűjtő edény kihelyezéséről, pótlásáról, ürítéséről az önkormányzat gondoskodik.
(2) A köztisztaság megóvása, a balesetek és fertőzések elkerülése érdekében közterületen szemetet, kommunális hulladékot, szennyező vagy egészségre ártalmas anyagot kiönteni, elszórni, vagy elhelyezni tilos. Közterületen a szemetet, hulladékot csak az arra a célra kihelyezett hulladékgyűjtő edénybe lehet elhelyezni.
(3) Dunaalmás Község területén a hulladék lerakása kizárólag az Önkormányzat által arra kijelölt hulladéklerakó helyen lehetséges. Tilos bármiféle hulladék ettől eltérő helyen történő elhelyezése.
(4) Vásárok, búcsú, sport- és egyéb rendezvények esetén a rendezvény szervezője köteles gondoskodni a várható forgalomnak megfelelő mennyiségű illemhely és szemétgyűjtő edény kihelyezéséről, azok ürítéséről, elszállíttatásáról, valamint a rendezvény alatt és azt követő 2 napon belül a terület megtisztításáról.
2. Elhagyott hulladék felszámolása
2. § (1) Dunaalmás Község közigazgatási területén belül az elhagyott hulladék felderítését az önkormányzat lakossági bejelentés alapján és hivatalból végzi.
(2) Dunaalmás Község Önkormányzata az elhagyott hulladék fellelésének helyeiről nyilvántartást vezet és az engedély nélküli hulladék-elhelyezéssel többször érintett helyszíneket rendszeresen ellenőrzi.
3. § (1) Az elhagyott hulladék felderítőjének jelzése alapján az önkormányzat helyszíni szemle keretében meghatározza a hulladék pontos helyét, mennyiségét, fajtáját, jellegét, típusát és amennyiben lehetséges, a hulladék tulajdonosát vagy korábbi birtokosát.
(2) Amennyiben az elhagyott hulladék magántulajdonban lévő ingatlanon található, vagy a közterületen elhagyott hulladék tulajdonosa vagy birtokosa azonosítható, az Önkormányzat a rendelkezésére álló adatok megküldésével 3 munkanapon belül eljárást kezdeményez a területileg illetékes hulladékgazdálkodási hatóságnál az elhagyott hulladék felszámolása érdekében.
(3) Amennyiben a közterületen elhagyott hulladék tulajdonosa vagy birtokosa nem azonosítható, az Önkormányzat gondoskodik annak elszállításáról.
(4) Amennyiben a közterületen elhagyott és az Önkormányzat által elszállíttatott hulladék elhelyezőjének személye ismertté válik, akkor az elhelyező köteles az elhagyott hulladék elszállításának az Önkormányzatnál felmerült költségeit az Önkormányzat részére megtéríteni.
4. § A település közterületén elhagyott hulladék felszámolásának költségeire az Önkormányzat a költségvetésében fedezetet biztosít.
3. Zárórendelkezések
5. § Hatályát veszti a települési hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatás igénybevételének szabályairól szóló 7/2014. (III. 27). önkormányzati rendelet.
6. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.