Dunaalmás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete
Dunaalmás Község Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2024.(X.9.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 07. 01- 2025. 07. 01Dunaalmás Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelete
Dunaalmás Község Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2024.(X.9.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] A képviselő-testület működésének alapvető szabályait a szervezeti és működési szabályzatról szóló önkormányzati rendelet határozza meg.
[2] Dunaalmás Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Dunaalmás Község Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelet 6. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„6. § (1) A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívására vonatkozó indítványnak tartalmaznia kell az ülés összehívásának indokát, amely a polgármesternél terjeszthető elő.
(2) A rendkívüli ülésen kizárólag az a napirend tárgyalható, melyet az összehívásra szóló meghívó tartalmaz.”
2. § A Dunaalmás Község Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelet 9. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal a napirend témájától függetlenül meg kell hívni az intézmények vezetőit, a napirend témájától függően:
a) a település napirendben érintett lakossági önszerveződő közösségeinek képviselőit,
b) az egyházak képviselőit.”
3. § A Dunaalmás Község Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelet 17. § (6) bekezdése a következő d)–f) ponttal egészül ki:
(A rendelet tervezet előkészítése és képviselő-testületi elfogadása az alábbiak szerint történik:)
4. § A Dunaalmás Község Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelet 26. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A (2) bekezdés m), n) pontjaiban meghatározott tartalmú előterjesztéseket csak a bizottság nyújthatja be a képviselő-testületnek.”
5. § A Dunaalmás Község Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelet 28. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„28. § (1) A bizottság üléseit a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. Az elnököt – az elnöki tisztség betöltetlensége, tartós akadályoztatása esetén – a képviselő-testület által megválasztott elnökhelyettes helyettesíti.
(2) A bizottság munkájába külső szakértőt vonhat be.
(3) A bizottság napirendjéhez előterjesztők lehetnek a bizottság tagjai.
(4) Az előterjesztést, a bizottság ülésének időpontját megelőzően legalább 3 nappal a bizottság elnökének kell benyújtani.
(5) Az előterjesztést szóban vagy írásban is előterjeszthető.
(6) Írásbeli előterjesztést kell készíteni:
a) rendeletalkotással,
b) költségvetési szerv alapítással, megszüntetéssel, átszervezéssel, és
c) társulás alakításával, megszüntetésével
kapcsolatos ügyekben.”
6. § A Dunaalmás Község Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelet 30. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„30. § (1) A képviselő-testület szervei:
a) főállású polgármester
b) Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság,
c) jegyző,
d) Tatai Közös Önkormányzati Hivatal,
e) Tatai Kistérségi Többcélú Társulás,
f) Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás.
(2) A Tatai Közös Önkormányzati Hivatal jegyzői és aljegyzői tisztsége egyidejű betöltetlensége, illetve a jegyző és az aljegyző tartós akadályoztatása esetére a jegyzői feladatokat - legfeljebb hat hónap időtartamra - a jegyzői kabinetvezető látja el.”
7. § A Dunaalmás Község Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelet 33. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„33. § A képviselő-testületi és a bizottsági ülésről jegyzőkönyv készül, amelyet a zárt ülés jegyzőkönyveinek kivételével Dunaalmás Község Önkormányzatának hivatalos honlapján közzé kell tenni és a közös önkormányzati hivatalban kell elhelyezni.”
8. § A Dunaalmás Község Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
9. § Hatályát veszti a Dunaalmás Község Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 10/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelet 17. § (6) bekezdés a)–c) pontja.
10. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 9/2025. (VI. 30.) önkormányzati rendelethez
1. Az egyes szociális és gyermekvédelmi ellátási formák helyi szabályozásáról szóló 8/2021. (X.1.) önkormányzati rendelet.
2. A helyi címer és zászló alapításáról és használatának rendjéről szóló 9/1994. (VIII. 16.) önkormányzati rendelet.
3. Az államháztartáson kívüli forrás átadásáról és átvételéről szóló 13/2013. (XI. 28.) önkormányzati rendelet.
4. Az önkormányzat vagyonáról, a vagyonnal való rendelkezés egyes szabályairól szóló 16/2012. (V.30.) önkormányzati rendelet.
5. A közterületek használatáról szóló 10/2013. (IX.26.) önkormányzati rendelet.
6. A településkép védelméről szóló 2/2019. (II.05.) önkormányzati rendelet.
7. A közterületek elnevezésének, valamint az elnevezésük megváltoztatására irányuló kezdeményezés és a házszám-megállapítás szabályairól szóló 7/2023. (III. 29.) önkormányzati rendelet.
8. A helyi közművelődési feladatok ellátásáról szóló 4/2021. (V.31.) önkormányzati rendelet.”