Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2013. (V. 17.) önkormányzati rendelete

a felnőtt korúakra vonatkozó szociális gondoskodás helyi szabályairól, valamint a gyermekvédelem helyi szabályozásáról

Hatályos: 2018. 11. 16- 2019. 01. 22

Törökbálint Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. §-ának (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 25.§ (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 43/B. § (1) bekezdésében, 45. §-ában, 46. §-ában, 47. § (2a) bekezdésében, 50. § (3) bekezdésében, 55. § (1) bekezdés b) pontjában és (3) bekezdésében 55/C. § (1) bekezdés a) pontjában és (4) bekezdésében, 92. § (1)–(2) bekezdésében, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (1) bekezdés b) pontjában és (2) bekezdésében, 131. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a követezőket rendeli el:


I. fejezet


Általános rendelkezések


1. A rendelet célja, alapelvei


1. § (1) A rendelet célja, hogy a Képviselő-testület eleget tegyen a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) által előírt szabályozási kötelezettségének, és a felnőtt korúakra vonatkozó szociális gondoskodás körébe tartozó feladatait tekintve megállapítsa az egyes ellátásokra való jogosultság feltételeit, az eljárás és az ellenőrzés rendjét.

(2) A rendelet célja továbbá, hogy a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) által megállapított, a gyermekek védelmét szolgáló ellátási formák alkalmazásához a feltételrendszert és eljárásokat a helyi sajátosságokat figyelembe véve szabályozza.

(3) Az önkormányzat kinyilvánítja, hogy az általa biztosított és megszervezett szociális gondoskodás célja és rendeltetése az, hogy segítséget nyújtson azoknak, akik életkoruk, egészségi állapotuk, jövedelmi és vagyoni helyzetük folytán problémáik megoldására önerőből nem képesek.


2. A rendelet hatálya


2. § A rendelet hatálya a Törökbálint területén élő, az Szt. 3. §-ában és a Gyvt. 4. §-ában meghatározott jogosultakra terjed ki.


3. Hatásköri és eljárási rendelkezések


3. § E rendeletet az Szt-vel, a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelettel, az egyes pénzbeli szociális ellátások elszámolásának szabályairól szóló 62/2006. (III. 27.) Korm. rendelettel, továbbá a személyes gondoskodást nyújtó ellátások térítési díjairól szóló 29/1993. (II. 17.) Korm. rendelettel együtt kell alkalmazni.


4. § - 29. § - hatályát vesztette[1]


IV. fejezet


Szociális alapszolgáltatások


18. Személyes gondoskodást nyújtó ellátások


30. § (1) Az önkormányzat személyes gondoskodást nyújtó ellátásként

a) étkeztetést,

b) házi segítségnyújtást,

c) jelzőrendszeres házi segítségnyújtást,

d) családsegítő szolgáltatást,

e) nappali ellátást,

f) támogató szolgáltatást biztosít.

(2) A személyes gondoskodást nyújtó ellátások igénybevétele – a (3) bekezdésben foglalt kivétellel – önkéntes, az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője kérelmére, indítványára történik.

(3) Ha a gyermek védelme a személyes gondoskodást nyújtó ellátás önkéntes igénybevételével nem biztosított, a jegyző a Gyvt. 68. § (3) bekezdése alapján foganatosított védelembevétel során az ellátás kötelező igénybevételét rendelheti el.

(4) Az önkormányzat a következő gyermekjóléti alapellátásokat biztosítja:

a) gyermekjóléti szolgáltatás,

b) gyermekek napközbeni ellátása keretében: óvoda, bölcsőde, iskolai napközis foglalkozás.

(5) Az önkormányzat e rendeletben és a szolgáltatási tervezési koncepcióban meghatározott feladatok megvalósulásának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérésére szociálpolitikai kerekasztalt (a továbbiakban: Kerekasztal) hoz létre.

(6) A Kerekasztal tagja az Szt. 58/B. § (2) bekezdésében meghatározottakon túl:

a) a Humánpolitikai Bizottság elnöke,

[2]b) a a Szociális és Társadalmi Kapcsolatok Irodájának vezetője,

c) az önkormányzat által alapított szociális-, gyermekvédelmi-, gyermekjóléti-, egészségügyi ellátásokat biztosító intézmények, illetve az önkormányzattal ellátási szerződéses jogviszonyban álló szolgáltatók vezetői és az egyes ellátási típusok szakmai vezetői,

d) helyben működő szociális és prevenciós feladatokat ellátó civil szervezetek vezetői,

e) a helyben működő köznevelési intézmények képviselői,

f) [3],

g) a Kerekasztal vezetője által felkért szakértők.


19. Étkeztetés


31. § (1) Az Szt. 62. § (1) bekezdése alapján étkeztetés keretében az (1) bekezdésben meghatározott a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni.  

(2)[4] Az (1) bekezdés szempontjából szociálisan rászorultnak kell tekinteni:

a)  a 62 éven felüli,

b)  a tartósan beteg,

c)  a fogyatékkal élő,

d) hajléktalan,

e)  a szakorvos által megállapított szenvedélybetegségben szenvedő, gyógyintézeti kezelést nem igénylő,

f) a szakorvos által megállapított pszichiátriai betegségben szenvedő, gyógyintézeti kezelést nem igénylő

személyt.

(3) Az ellátás módja lehet:

a) étkezés elvitele saját erőből;

b) étkezés házhoz szállítással.

[5](4) Az ellátásért térítési díjat kell fizetni, melyet az ellátását igénybe vevő jogosult személy köteles megfizetni. Amennyiben az ellátást igénybe vevő nem rendelkezik jövedelemmel, úgy a térítési díjat a jogosult személy tartására, gondozására kötelezett és képes személynek kell megfizetni. Az ellátás 60 napot meghaladó hátralék esetében megszüntetésre kerül.

[6][7](5) Az étkeztetés intézményi általános forgalmi adót is tartalmazó térítési díja 700 Ft/fő/nap. A kiszállítás általános forgalmi adót is tartalmazó intézményi térítési díja  100  Ft/fő/nap.

(5a)[8] Étkeztetés igénybe vételénél, ha az étel házhoz szállítása közös háztartásban élő személyek részére történik, a szállításért fizetendő személyi térítési díjat csak az alacsonyabb térítési díjat fizető személy részére lehet megállapítani.

(6)[9] A személyi térítési díjat az intézményvezető e rendelet 3 mellékletében foglalt jövedelemhatárok és az alábbi rendelkezések szerint állapítja meg:

a) 80 éven felüli egyedülálló esetében egy fizetési sávval csökkentett összegben

b) 90. életévüket betöltött személyek esetében térítésmentesen.

(7) Orvosi javaslatra jogosult igénybevevő részére az Önkormányzat diétás étkezést biztosít.

(8) Az étkeztetést az önkormányzat a Segítő Kéz Szolgálaton keresztül biztosítja.


20. Házi segítségnyújtás


32. § [10](1) Házi segítségnyújtás keretében az Szt. 63.§-ban foglaltakon túl - igény esetén - az önkormányzat a Segítő Kéz Szolgálat telephelyén tisztálkodási és mosatási lehetőséget biztosít.

(2)[11],[12][13] A házi segítségnyújtás intézményi térítési díja: 600 Ft/gondozási óra. A személyi térítési díjat az intézményvezető e rendelet 3 mellékletében foglalt jövedelemhatárok és az alábbi rendelkezés szerint állapítja meg:

a) 90. életévüket betöltött személyek esetében térítésmentesen.

(3) Az önkormányzat térítésmentesen biztosítja a házi segítségnyújtás keretében végzett mentális gondozást.

(4) A házi segítségnyújtás méltányosságból térítésmentesen biztosítható:

a) annak az egyedül élő jogosultnak a részére, akinek tartásra köteles és képes hozzátartozója nincs, és jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200%-t,

b) annak az ellátottnak, aki

ba) étkeztetésben nem részesül, és

bb) tartásra köteles és képes hozzátartozója nincs, és

bc) háztartásában az egy főre számított havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200%-t.

(5) Az intézményvezető által megállapított térítési díj méltányosságból csökkenthető vagy elengedhető abban az esetben, ha az ellátást igénylő a számára az e rendelet alapján megállapítható személyi térítési díj megfizetésével létfenntartását időszakosan vagy tartósan veszélyeztető helyzetbe kerülne.

(6) A személyi térítési díj méltányosságból történő csökkentése vagy elengedése iránti kérelmet az intézmény vezetőjéhez kell benyújtani.

(7)A kérelmező által közölt adatok ellenőrzése céljából az intézmény vezetője környezettanulmányt készíthet.

(8) A méltányossági kérelmekről az intézményvezető előkészítését követően – egyedi méltányossági jogkörben – a Bizottság dönt.

(9) A házi segítségnyújtást az önkormányzat a Segítő Kéz Szolgálat útján biztosítja.

(10) A telephelyen való tisztálkodás és mosatás szabályait az intézményvezető az intézmény belső

szabályzatában szabályozza, a szolgáltatás díját a rendelet 3. melléklete tartalmazza.


21. Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás


[14]33. § (1) A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás Szt. 65. §-ában meghatározott feladatainak ellátását az Önkormányzat az Esély Szociális Társulással kötött feladat-ellátási szerződés útján - térítésmentesen - biztosítja.

(2) Az ellátás igénybevételére vonatkozó kérelmet a szolgáltatást nyújtó intézményvezetőjéhez kell benyújtani.


22. Családsegítés


34. § A családsegítés a szociális vagy mentálhigiénés problémák, illetve egyéb krízishelyzet miatt segítségre szoruló személyek, családok számára az ilyen helyzethez vezető okok megelőzése, a krízishelyzet megszüntetése, valamint az életvezetési képesség megőrzése céljából nyújtott szolgáltatás, melyet az Szt.64.§ (1) bekezdése alapján a Segítő Kéz Szolgálat útján biztosít az Önkormányzat.


23. Támogató szolgáltatás


[15]35. § (1) A támogató szolgáltatás Szt. 65/C. §-ban meghatározott feladatainak ellátását az Önkormányzat az Esély Szociális Társulással kötött feladat-ellátási szerződés útján biztosítja.

(2) Az ellátás igénybevételére vonatkozó kérelmet a szolgáltatást nyújtó intézményvezetőjéhez kell benyújtani.

(3) A támogató szolgáltatásért fizetendő térítési díjat a rendelet 4. melléklete tartalmazza.


[16]24. Nappali ellátás – hatályát vesztette


36. § - hatályát vesztette


25. Gyermekjóléti alapellátás


37. § (1) Az önkormányzat a Gyvt. 94. §(2) bekezdése alapján

a) gyermekjóléti szolgáltatást,

b) gyermekek átmeneti gondozását,

c) gyermekek napközbeni ellátását, ezen belül

- bölcsődei ellátást és

- óvodai ellátást

biztosít.

[17](2) Az Önkormányzat a gyermekek átmeneti gondozását a Magyar Vöröskereszt Pest Megyei Szervezetével, a Székesfehérvári Egyházmegye fenntartásában működő „Lea Otthonnal”, valamint a „Fészek Gyermekvédő Egyesülettel” kötött ellátási szerződések keretében biztosítja.

(3) A gyermekjóléti és családsegítő szolgáltatás térítésmentes.


[18]38. § (1) A gyermekek napközbeni ellátásánál a Gyvt. 41.§-ában foglaltak az irányadóak.

(2) A bölcsődei felvételek iránt benyújtott kérelmek elbírálása az intézményvezető jogköre.

(3) Az intézményvezető döntése ellen a kézhezvételtől számított 8 napon belül a szülő észrevételt tehet, melyet a fenntartó képviselőjéhez - Törökbálint Város Polgármesteréhez - címezve az intézmény vezetőjéhez kell benyújtani.

(4) A polgármester az észrevételről átruházott hatáskörben határozattal dönt. A döntés előtt kikéri az e célra létesített bizottság véleményét.

(5) A (4) bekezdés szerinti bizottság elnöke a Humánpolitikai Bizottság egy tagja, a bizottság tagjai: a bölcsődevezető, a jegyző által megbízott hivatali dolgozó, a Segítő Kéz Szolgálat vezetője által kijelölt dolgozó és a területileg illetékes védőnő.


26. Eljárási szabályok


39. § (1) A személyes gondoskodás körébe tartozó ellátásokért térítési díjat kell fizetni. Az ellátott által fizetendő személyi térítési díjat az alapszolgáltatást biztosító szerv vezetője állapítja meg a 29/1993. (II. 17.) Korm. rendelet szabályaira figyelemmel.

(2) A személyi térítési díj összegét a rendelet 3. melléklete tartalmazza.


40. § (1) A személyes gondoskodást nyújtó ellátások iránti kérelmet az alapszolgáltatást nyújtó szerv vezetőjéhez kell benyújtani.

(2) A személyes gondoskodás körébe tartozó ellátások iránti kérelmekről az alapszolgáltatást nyújtó szerv vezetője a kérelem benyújtását követő 15 napon belül dönt, és erről értesíti a kérelmezőt.

(3) Ha a kérelmező az intézményvezető döntését vitatja, a kérelemről a Humánpolitikai Bizottság dönt, az önkormányzati hatósági ügyek szabályai szerint.

(4) Az intézményvezető külön eljárás nélkül, haladéktalanul köteles étkeztetést és házi segítségnyújtást biztosítani annak a rászorulónak, akiknek életét, testi épségét, egészségét az ellátás elmaradása veszélyezteti.


41. § (1) Az ellátás iránti kérelemnek tartalmaznia kell:

a) a kérelmező nevét, születési adatait, lakcímét,

b) a kérelem benyújtásának okát, célját,

c) a tartásra köteles és képes hozzátartozók megnevezését,

d) annak megjelölését, hogy a kérelmező melyik szociális ellátást akarja igénybe venni.

(2) A kérelemhez csatolni kell:

a) a kérelmező jövedelmi, vagyoni viszonyaira vonatkozó igazolásokat,

b) amennyiben az ellátás megállapításának feltétele a megromlott egészségi állapot, az erre vonatkozó orvosi igazolást.


42. § (1) A személyes gondoskodás körébe tartozó ellátás igénybevételéről az intézményvezető és az ellátott megállapodást köt. A megállapodásban ki kell térni a következőkre:

a) étkeztetés esetén annak módjára,

b) házi segítségnyújtás esetén annak tartamára, időpontjára,

c) a személyi térítési díj összegére és a megfizetés időpontjára, módjára,

d) az ellátástól való távolmaradás esetén (pl. betegség, kórházi ápolás, elutazás) az előzetes bejelentési kötelezettség szabályaira,

e) az ellátás megkezdésének időpontjára,

[19]f) az ellátás megszűnésének módja,

g) az ellátás megszüntetésének eseteire vonatkozó figyelmeztetésre.


43. § (1) A személyes gondoskodás körébe tartozó ellátást meg kell szüntetni:

a) a határozott idő lejárta vagy a feltétel bekövetkezése esetén,

[20]b) - hatályát vesztette

c) ha az ellátott magatartásával az ellátást lehetetlenné teszi vagy akadályozza,

d) ha a nappali ellátásban részesülő magatartásával a közösséget zavarja, a házirendet súlyosan megsérti vagy olyan betegségben szenved, amely a közösség látogatására alkalmatlanná teszi, illetve a közösséget veszélyezteti,

e) ha az ellátott a részére megállapított intézményi térítési díj megfizetését figyelmeztetés ellenére elmulasztotta, feltéve, hogy annak megfizetésére egyébként képes lenne.


[21]27.  Nappali ellátás


43/A § (1) Az Szt. 65/F. §-ban meghatározott feladatainak ellátását az Önkormányzat a Boldog Gizella Alapítvánnyal kötött feladat-ellátási szerződés útján biztosítja.

(2) Az ellátás igénybevételére vonatkozó kérelmet a szolgáltatást nyújtó intézményvezetőjéhez kell benyújtani.

  


V. fejezet


Záró rendelkezések


44. § (1) Ez a rendelet 2013. június 1-jén lép hatályba azzal, hogy rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

[22](1a) A 14. – 15/B. §-okban szabályozott ellátások esetén a 2014. január 1-jén folyamatban lévő ügyekre a 2013. december 31-én hatályos rendelkezéseket kell alkalmazni.

(2) Hatályát veszti a felnőtt korúakra vonatkozó szociális gondoskodás helyi szabályairól, valamint a gyermekvédelem helyi szabályozásáról szóló 17/2009.(III.27.) önkormányzati rendelet.

                        1.melléklet a 23/2013. (V.17.) önkormányzati rendelethez


Legolcsóbb hamvasztásos temetés /nem köztemetés/ Törökbálint


Temetkezési kellékek és szolgáltatások (SZ.J. 93.03)



I. SZIGÜ temetkezési kellékek:

ÁFA nélküli érték/Ft

……% ÁFA érték/Ft

ÁFÁ-val növelt ért./Ft

Koporsó

9800



Fejfa

5800



Sírtábla felirattal

3655



EÜ. csomag

5800



Urna

4800



Urnaterítő

2400



Összesen:

32 255

8 709

40 964

II. SZIGÜ temetkezési szolgáltatás:




Ügyintézés

4800



Halottkezelés

12000



Szállítás (hamv.ra)

10400



Szállítás (hamv.vissza)

17400



Gk. kiállás temetésre

8800



Temetés rendezés




Ravatalozás

17000



Ravatal bontása

5000



Szállítás temetőn belül

3400



Sírba, urnafalba helyezés

1400



Hantolás

2600



Összesen

86800

23 436

110 236

III. A temető tulajdonosa, üzemeltetője, illetve más szolgáltató részére kifizetett összeg:




Hamvasztás

12700

3429

16 129









Összesen:

12700

3429

16 129

Mindösszesen (I+II+III):

131755

35 574

167 329


2. melléklet a 23/2013. (V.17.) önkormányzati rendelethez


Legolcsóbb koporsós temetés /nem köztemetés/

Törökbálint


Temetkezési kellékek és szolgáltatások (SZ.J. 93.03)


I. SZIGÜ temetkezési kellékek:

ÁFA nélküli érték/Ft


ÁFA érték/Ft

ÁFÁ-val növelt ért./Ft

Koporsó

33600



Szemfedő

4400



Koporsó felirat

4250



Kereszt

5800



Sírtábla

3655



EÜ. csomag

10000



Összesen:

61705

16660

78365

II. SZIGÜ temetkezési szolgáltatás:




Ügyintézés

4800



Halottkezelés

12000



Szállítás (helyi)

10400



Gk. kiállás temetésre

8800



Temetés rendezés

8000



Ravatalozás

24000



Szállítás temetőn belül

4400



Sírba, urnafalba helyezés

4000



Hantolás

6800



Összesen

83200

22464

105664

III. A temető tulajdonosa, üzemeltetője, illetve más szolgáltató részére kifizetett összeg:












Összesen:

0

0

0





Mindösszesen (I+II+III):

144 905

39 124

184 029


[23], [24]3. melléklet a 23/2013. (V. 17.) önkormányzati rendelethez



A szociálisan rászoruló személyek személyi térítési díja étkezés, házi segítségnyújtás esetén


Jövedelem-

kategóriák

(az öregségi nyugdíj

mindenkori legkisebb

összegének*

%-a)

Bruttó személyi térítési díjak




Étkeztetés (Ft/nap)


Házi segítségnyújtás (Ft/óra)

Házhozszállítással

Szállítás nélkül

0-175

165

110

50

176-200

250

165

125

201-225

360

260

200

226-250

460

360

295

251-300

610

500

390

301-325

670

570

460

326-350

750

650

500

350 felett

800

700

600


A telephelyen nyújtott szolgáltatás díja:

Tisztálkodás 200.- Ft/alkalom

Mosás 200.- Ft/alkalom


[25]4. melléklet a 23/2013. (V. 17.) önkormányzati rendelethez


SZEMÉLYES GONDOSKODÁST NYÚJTÓ ELLÁTÁSOK INTÉZMÉNYI TÉRÍTÉSI DÍJAI


JELZŐRENDSZERES HÁZI SEGÍTSÉGNYÚJTÁS

Intézményi térítési díj (Ft/készülék/)

Napi

104


  

TÁMOGATÓ SZOLGÁLTATÁS

Intézményi térítési díj (Ft/óradíj

Személyi segítés

1270

 Intézményi térítési díj (Ft/km)

Szállító szolgáltatás                                                                                                             205







Támogató szolgáltatás esetén a személyi térítési díj mérséklése (személyi térítési díj)


Jövedelem (Ft) az öregségi nyugdíjminimum legkisebb összege %-ában

Személyi segítés

(Ft/óra)

Szállító szolgáltatás

(Ft/km)

0

150 %

0 Ft

0 Ft

151 %

175 %

40 Ft

0 Ft

176 %

200 %

110 Ft

10 Ft

201 %

225 %

180 Ft

10 Ft

226 %

250%

250 Ft

20 Ft

251 %

300 %

310 Ft

20 Ft

301 %

325 %

360 Ft

30 Ft

326 %

350 %

400 Ft

30 Ft

351 %


450 Ft

40 Ft




[1]

Hatályon kívül helyezte az 5/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 2015. március 1-jei hatállyal.

[2]

A rendelet szövegét a 15/2018 (XI.15.) önkormányzati rendelet 1 §-a módosította. Hatályos: 2018. november 16-tól.

[3]

Hatályon kívül helyezte a 15/2018. (XI.15.) önkormányzati rendelet 5.§-a. Hatálytalan: 2018. november 16-tól.

[4]

Módosította a 12/2014. (IV. 30.) önkormányzati rendelet 2014. május 1-jei hatállyal.

[5]

A rendelet szövegét a 15/2018 (XI.15.) önkormányzati rendelet 2.§-a módosította. Hatályos: 2018. november 16-tól.

[6]

Módosította a 9/2015.(III. 30.) önkormányzati rendelet 2015. április 1-jei hatállyal.

[7]

A rendelet szövegét a 9/2017 (III. 31.) önkormányzati rendelet 4. §-a módosította. Hatályos: 2017. április 1-től.

[8]

Kiegészítette a 10/2014. (III. 31.) önkormányzati rendelet 2014. április 1-jei hatállyal.

[9]

A rendelet szövegét a 9/2017 (III. 31.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2017. április1-től.

[10]

A rendelet szövegét a 15/2018. (XI.15.) önkormányzati rendelet 3.§-a módosította. Hatályos: 2018. november 16-tól.

[11]

Módosította a 10/2014. (III. 31.) önkormányzati rendelet 2014. április 1-jei hatállyal.

[12]

Módosította a 9/2015.(III. 30.) önkormányzati rendelet 2015. április 1-jei hatállyal.

[13]

A rendelet szövegét a 9./2017 (III.31.) önkormányzati rendelet 2. §-a módosította. Hatályos: 2017. április 1-től

[14]

Módosította a 41/2013. (XII. 16.) önkormányzati rendelet 8. §-a 2014. január 1-i hatállyal.

[15]

Módosította a 41/2013. (XII. 16.) önkormányzati rendelet 9. §-a 2014. január 1-i hatállyal.

[16]

Hatályon kívül helyezte a 41/2013. (XII. 16.) önkormányzati rendelet 12. §-a 2014. január 1-i hatállyal.

[17]

A rendelet szövegét a 15/2018. (XI.15.) önkormányzati rendelet 4.§-a módosította. Hatályos: 2018. november 16-tól.

[18]

A rendelet szövegét a 7/2017 (II.27.) önkormányzati rendelet 3. §-a módosította. Hatályos: 2017.03.01-től

[19]

A rendelet szövegét a 7/2017 (II.27.) önkormányzati rendelet 4. §-a módosította. Hatályos: 2017.03.01-től

[20]

Hatályon kívül helyezte a 7/2017 (II.27.) önkormányzati rendelet 5. §-a. Hatálytalan: 2017.03.01-től

[21]

A rendelet szövegét a 9/2017 IIII.31.) önkormányzati rendelet 3. §-a módosította. Hatályos: 2017. április 1-től.

[22]

  Módosította a 41/2013. (XII. 16.) önkormányzati rendelet 10. §-a 2014. január 1-i hatállyal.

[23]

Módosította a 10/2014. (III. 31.) önkormányzati rendelet 2014. április 1-jei hatállyal.

[24]

Módosította a 9/2015.(III. 30.) önkormányzati rendelet 2015. április 1-jei hatállyal.

[1] Kiegészítette a 41/2013. (XII. 16.) önkormányzati rendelet 11. §-a 2014. január 1-i hatállyal.