Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (III. 13.) önkormányzati rendelete
az államháztartáson kívüli forrás átadásáról és átvételéről, valamint a civil szervezetek támogatásának rendjéről
Hatályos: 2024. 02. 20- 2024. 04. 22Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (III. 13.) önkormányzati rendelete
az államháztartáson kívüli forrás átadásáról és átvételéről, valamint a civil szervezetek támogatásának rendjéről
Törökbálint Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. A rendelet célja
1. § (1) Az Önkormányzat elismeri és megbecsüli a civil szervezetek helyi közéletre gyakorolt hatását, támogatja a civil szervezeteknek a kultúra, a közművelődés, a hagyományok ápolása, az oktatás-nevelés, gyermek-és ifjúságvédelem, a sport, az egészséges életmód, a természet-és környezetvédelem érdekében végzett tevékenységét.
(2) Az Önkormányzat anyagi lehetőségeitől függően pénzügyileg is támogatja a város közigazgatási területén működő, tevékenységét a település lakossága érdekében kifejtő civil szervezeteket.
(3) A rendelet célja, hogy meghatározza az államháztartáson kívüli forrás átadásának és átvételének, valamint a civil szervezetek támogatásának részletes szabályait, a pályázat útján és az egyedi kérelem alapján történő támogatás rendjét.
(4) E rendelet alkalmazásában civil szervezet: az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény (a továbbiakban: Civil. tv.) szerinti civil szervezet, valamint a sportról szóló 2004. évi I. törvény szerinti sportszervezet.
2. A rendelet hatálya
2. § (1) A rendelet hatálya kiterjed mindazon természetes személyekre, jogi személyekre és jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezetekre, akik részére Törökbálint Város Önkormányzata pénzeszközt ad át, vagy akiktől pénzeszközt vesz át.
(2) Nem terjed ki a rendelet hatálya a magánszemélyeknek juttatott segélyekre, adományokra, ösztöndíjakra, valamint a közfeladat ellátására kötött megállapodás keretében átadott pénzeszközökre.
Államháztartáson kívüli forrás átadásának szabályai
3. Önkormányzat által nyújtott támogatások típusai, a támogatásban részesítés feltételei
3. § (1) A Képviselő-testület a költségvetésről szóló rendeletében határozza meg azon költségvetési előirányzatait, amelyek terhére működési vagy felhalmozási célú támogatás adható.
(2) Az (1) bekezdés szerinti támogatás lehet:
a) az Önkormányzat költségvetési rendeletében címzett támogatásként megállapított támogatás,
b) pályázat útján odaítélt pénzbeli támogatás,
c) egyedi kérelemre megállapított pénzbeli támogatás.
(3)1 A Képviselő-testület a (2) bekezdésben meghatározott támogatásokon kívül a civil szervezetek részére természetbeni támogatást nyújthat ingyenes vagy kedvezményes terem-vagy helyiséghasználat formájában az intézmények szabályzata szerint megkötött szerződés alapján.
4. § (1)2 A Képviselő-testület a költségvetésről szóló rendeletben külön-külön előirányzatot határoz meg a civil szervezetek, az egyházak, valamint a sportszervezetek támogatására. A civil szervezetek, illetve a sportszervezetek részére meghatározott előirányzat 95 %-a pályázat útján történő támogatásra, 5 %-a egyedi kérelem útján történő támogatásra használható fel.
(2) A Képviselő-testület a költségvetésről szóló rendelet elfogadását követően meghatározza, hogy a civil szervezetek támogatására rendelkezésre álló keretből mekkora összeg fordítható az alapítványok, és mekkora összeg az egyéb civil szervezetek támogatására.
(3)3 Pályázat útján a civil szervezetek támogatására rendelkezésre álló keret erre a célra elkülönített összegéből, egyedi kérelem útján a civil szervezetek és természetes személyek részére a civil szervezetek támogatására rendelkezésre álló keret erre a célra elkülönített összegéből, a polgármesteri keretből, az alpolgármesteri keretből és a bizottsági keretekből nyújtható támogatás.
5. § Az Önkormányzat az alábbi tevékenységeket részesíti pénzbeli vagy természetbeni támogatásban:
a) egészségmegőrzés, betegségmegelőzés,
b) szociális tevékenység,
c) ismeretterjesztés, tudományos tevékenység, kutatás,
d) kulturális tevékenység,
e) sporttal kapcsolatos tevékenység,
f) nevelés, oktatás, képességfejlesztés,
g) természetvédelem, környezetvédelem, műemlékvédelem,
h) gyermek-és ifjúsági érdekképviselet, gyermek-és ifjúságvédelem,
i) hátrányos helyzetű csoportok esélyegyenlőségének elősegítése,
j) emberi és állampolgári jogok védelme,
k) nemzetiségekkel kapcsolatos tevékenységek, nemzetiségi hagyományok ápolása,
l) testvér-településekkel kapcsolatos tevékenység,
m) a) – l) pontokban foglaltakkal kapcsolatos rendezvények szervezése.
4. Hatáskör gyakorlása, eljárási szabályok
6. § (1) Civil szervezetek támogatására vonatkozó pályázat kiírására a Humánpolitikai Bizottság jogosult.
(2) A civil szervezetek támogatására kiírt pályázatok elbírálására – az alapítványok támogatása kivételével – a Humánpolitikai Bizottság jogosult.
(3) Alapítványi forrás átadásáról a Képviselő-testület dönt.
(4) Civil szervezetek, illetve civil szervezetnek nem minősülő egyéb szervezetek és természetes személyek egyedi kérelemre történő támogatásáról - a polgármesteri, alpolgármesteri és bizottsági keretekből történő támogatást kivéve - a Képviselő-testület dönt.
(5) A támogatásra vonatkozó döntésnek tartalmaznia kell a támogatott nevét, a támogatás összegét, a támogatás célját és a kifizetés módját.
(6) A támogatás kifizetése történhet utólagos elszámolás mellett előfinanszírozás, vagy beszámolást követő utófinanszírozás formájában. A támogatás folyósítható egy összegben vagy részletekben, időarányosan vagy teljesítményarányosan. Amennyiben a folyósítás időarányosan részletekben történik, a folyósítás feltétele az előző részlettel történő elszámolás.
(7) A támogatás meghatározott saját forrás vagy egyéb forrásból juttatás támogatás meglétéhez köthető. Ez esetben a támogatottnak a saját forrás vagy egyéb forrásból juttatott támogatás meglétét igazolnia kell, vagy meglétére vonatkozóan nyilatkoznia kell.
5. Civil szervezetek pályázat útján történő támogatására vonatkozó szabályok
7. § (1)4 A Humánpolitikai Bizottság évente egy alkalommal, a költségvetési rendelet elfogadását követően pályázatot ír ki a civil szervezetek támogatására. A pályázatok benyújtására legalább 30 napos határidőt kell biztosítani.
(2) Pályázat útján támogatásban részesíthető
a) a tárgyév január 1-jét megelőzően legalább egy évvel bíróság által nyilvántartásba vett,
b) civil szervezet amely
c) Törökbálinton székhellyel rendelkezik vagy olyan országos vagy regionális szervezet, amely Törökbálint területén önálló szervezeti egységgel rendelkezik, amennyiben alapító okirat szerinti tevékenységét részben vagy egészben Törökbálint területén végzi, vagy
d) Törökbálinton székhellyel vagy önálló szervezeti egységgel nem rendelkezik, alapító okirat szerinti tevékenységét azonban részben vagy egészben Törökbálint területén végzi, feltéve, hogy
e) a Civil tv. 30. §-ában írtak szerint beszámolóját letétbe helyezte, továbbá
f) közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, a támogatást pártpolitikától mentes olyan közhasznú feladat ellátására kívánja fordítani, amely a város lakosságának érdekeit szolgálja, valamint
g) a városhoz kapcsolódó vagy a városi lakosokat érintő programokat szervez.
(3)5 Pályázat útján pénzbeli támogatás nyújtható
a) a civil szervezet működési kiadásainak finanszírozásához,
b) rendezvények, programok megvalósításához, azon való részvételhez.
(4)6 A pénzbeli támogatás különösen a következők finanszírozására vehető igénybe:
a) székhely, működési hely fenntartásával kapcsolatos költségek,
b) sportlétesítmény használat, terembérleti díj,
c) irodatechnikai eszközök, berendezések, civil szervezet működéséhez szükséges egyéb eszközök bérlése, karbantartása, javítása, vásárlása,
d) civil szervezetek fellépéseihez, előadásaihoz szükséges eszközök, ruházat vásárlása,
e) sportfelszerelések, sporteszközök, sportruházat vásárlása,
f) sportorvosi, játékvezetői költségek, versenydíjak,
g) versenyeztetéssel, versenyrendezéssel kapcsolatos költségek, utazás, technikai felszerelés biztosítása,
h) kommunikációs költségek, honlappal, kiadványokkal kapcsolatos költségek,
i) civil szervezet működéséhez szükséges adminisztrációs, ügyintézési tevékenységgel kapcsolatos költségek, kivéve a megbízási díj, munkabér és közterhei,
j) civil szervezet bemutatását célzó általános marketing és tájékoztatási költségek,
k) civil szervezet tagjait érintő, az alapító okiratban foglalt cél szerinti képzés költsége,
l) programszervezéssel, táboroztatással járó költségek.
(5)7 A támogatás nem számolható el különösen
a) a civil szervezet működéséhez kapcsolódó könyvelői díjra, telefonszámlára, bankszámla-vezetési díjra,
b) dohánytermékre,
c) alkoholra,
d) személyi juttatásokra, a versenyeztetéssel, programszervezéssel kapcsolatos személyi juttatások kivételével,
e) utazásra és szállásra, a versenyeztetéshez, programszervezéshez kapcsolódó utazás és szállás költségek kivételével.
(6) A konkrét esetben elszámolható és el nem számolható költségeket a támogatási szerződésben kell felsorolni.
(7)8
(8)9
8. § (1) A pályázati felhívásnak tartalmaznia kell:
a) a pályázat kiíróját, a pályázat célját,
b) a rendelkezésre álló keretösszeget,
c) a pályázati feltételeket, a pályázat elbírálásának szempontjait,
d) a finanszírozás módját, az önrész mértékét,
e) a lehetséges pályázók körét,
f) a támogatandó célokat,
g) az elszámolható költségtípusokat,
h) a pályázat kötelező tartalmi elemeit, csatolandó mellékleteket,
i) a pályázati adatlapot,
j) az adatlap kitöltési útmutatóját,
k) a pályázat benyújtásának határidejét, helyét,
l) a hiánypótlás lehetőségét, határidejét,
m) az érvénytelenségi okokat,
n) az elbírálásra jogosult megnevezését, elbírálás határidejét,
o) a szerződéskötés, támogatással való elszámolás szabályait.
(2) Nem nyújthatnak be pályázatot, illetve nem részesülhetnek támogatásban azok a civil szervezetek,
a) amelyek név szerint részesülnek a költségvetésből támogatásban,
b) amelyek az előző évi támogatással a tárgyévet követő év január 31-ig nem számoltak el,
c) amelyeknek lejárt, 60 napon túl meg nem fizetett köztartozásuk van, illetve az Önkormányzattal szemben lejárt tartozásuk van,
d) amelyek csőd-, felszámolási vagy végelszámolási eljárás alatt állnak,
e) amelyekkel szemben a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló törvényben meghatározott összeférhetetlenségi ok áll fenn,
f) amelyekkel szemben a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló törvényben meghatározott érintettség áll fenn, és ezen körülmény közzétételét a törvényben meghatározott határidőig nem kezdeményezik,
g) amelyek nem felelnek meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének,
h) amelyek a támogatási szerződés megkötésének feltételeként meghatározott nyilatkozatokat nem teszik meg, dokumentumokat nem nyújtják be vagy korábban tett nyilatkozatot visszavonják,
i)10 amelyeknek saját forrás nem áll rendelkezésükre,
j) amelyek a benyújtott pályázatukban, a támogatási szerződésben vagy a beszámolóban megtévesztő vagy valótlan adatot közöltek, nyilatkozatot tettek,
k) amelyek az előírt vagy a hiánypótlási felhívásban megjelölt határidő után vagy nem a megfelelő nyomtatványon nyújtják be pályázatukat, illetve nem csatolnak minden szükséges mellékletet,
l) amelyeknek tevékenysége, programja nem kötődik Törökbálinthoz,
m) amelyek legkésőbb a támogatási szerződés megkötéséig nem igazolják beszámolójuk bírósági letétbe helyezését.
9. § (1) A pályázatnak tartalmaznia kell:
a) a pályázó nevét, címét, adószámát, képviselő nevét, elérhetőségét, a bírósági nyilvántartásba vétel számát,
b) a pályázó pénzintézetének, bankszámlaszámának megnevezését,
c) pályázati cél leírását,
d)11 igényelt támogatás összegét, ezer forintra kerekítve
e) rendelkezésre álló saját és egyéb forrás összegét,
f) pályázati cél megvalósításának kezdő és befejező időpontját,
g) szervezet tevékenységének rövid leírását,
h) kitöltött pályázati űrlapokat, nyilatkozatokat,
i) alapszabályt, alapító okiratot.
(2) A pályázatok benyújtására az erre a célra létrehozott felületen (civil.torokbalint.hu) van lehetőség.
(3) A pályázatok benyújtására megállapított határidő leteltét követően a Polgármesteri Hivatal megvizsgálja, hogy a pályázatok megfelelnek-e az e rendeletben és a pályázati kiírásban meghatározott feltételeknek.
(4) Hiányos pályázat esetén a pályázót a Polgármesteri Hivatal egy alkalommal legfeljebb 8 napos határidő tűzésével felszólítja hiánypótlásra.
(5) Az alapítványok által benyújtott pályázatokat a Képviselő-testület, az egyéb civil szervezetek által benyújtott pályázatokat a Humánpolitikai Bizottság bírálja el a benyújtási határidő leteltét követő 30 napon belül.
10. § (1) Az elbírálás során a döntéshozatalra jogosult különösen a következő szempontokat veszi figyelembe:
a) civil szervezet társadalmi támogatottsága:
aa) város kulturális, társadalmi életének gazdagítása, színesítése,
ab) széles rétegek elérése, korosztályok, társadalmi csoportok, hátrányos helyzetűek megszólítása, bekapcsolása,
ac) új közönségréteg megszólítása,
ad) huzamosabb ideje kiemelkedő kulturális/társadalmi érték létrehozása,
ae) rendezvény újszerű, innovatív megközelítésű megvalósítása,
af) együttműködés más civil szervezetekkel,
ag) városi lakosság érdekeinek szolgálata,
ah) egyéb pályázati források igénybevétele,
ai) költségtakarékos és hatékony tervezés,
b) civil szervezet gazdasági háttere, erőforrás ellátottsága:
ba) tagok létszáma,
bb) egy tagra jutó tagdíj és egy tagra jutó támogatás összege,
bc) a szervezet munkájában rendszeresen közreműködők létszáma,
bd) a személyi jövedelemadó meghatározott részének az adózó rendelkezése szerint a szervezetnek felajánlott összeg nagysága az összes bevételhez viszonyítva,
be) pályázatban szereplő igény aránya az összes tervezett bevételhez viszonyítva,
bf) civil szervezet átlátható, ellenőrizhető, törvényes gazdálkodása,
bg) civil szervezet részére az előző évben nyújtott összes pénzbeli és természetbeni támogatás mértéke (pályázat útján és egyedi kérelemre is),
c) önkormányzattal való együttműködés, önkormányzati rendezvényeken való részvétel (a civil szervezet jellegétől függően), műsor adása önkormányzati rendezvényeken.
(2) Sportszervezetek által benyújtott pályázatok esetén a következő szempontokra kell figyelemmel lenni:
a) sportszervezetben sportolók száma,
b) sportszervezetben sportoló törökbálintiak száma,
c) sportszervezetben sportoló utánpótláskorúak száma, a sportszervezet utánpótlás-nevelés területén végzett tevékenysége, utánpótlás-nevelés színvonala,
d) országos és nemzetközi versenyeken, bajnokságokban elért eredmények,
e) hozzáférhetőség a széles tömegek számára,
f) kedvezményes sportolási lehetőség a 60 év felettiek számára,
g) mozgáskorlátozottak számára meglévő sportolási lehetőség,
h) sportesemények szervezése Törökbálint területén.
(3) A sportszervezetek pályázatainak elbírálása az 1. mellékletben szereplő pontrendszer alapján történik.
6. Egyedi kérelemre nyújtott támogatásra vonatkozó rendelkezések
11. § (1) Egyedi kérelem alapján támogatásban részesíthető:
a) az a civil szervezet, amely pályázat útján támogatásban nem részesült,
b)12 az a civil szervezet, amely pályázat útján támogatásban részesült, a pályázat benyújtását követően ismertté vált, illetve a pályázatban nem szereplő rendezvény, program megvalósításához, azon való részvételhez.
c) természetes személy,
d) a 7. § (2) bekezdés c), d) és g) pontjában meghatározott feltételeknek meg nem felelő civil szervezet.
(2) Egyedi kérelemre civil szervezetek részére működési támogatás nem adható, csak rendezvények, programok támogatására van lehetőség.
12. § (1) Egyedi támogatás iránti kérelmet a 2. mellékletben található nyomtatványon kell benyújtani, ahhoz csatolni kell a 3. mellékletben található nyilatkozatot.
(2) A kérelemhez az (1) bekezdésben meghatározottakon túl csatolni kell:
a) természetes személy kérelmező esetében az igazolást a családban egy főre jutó jövedelemről,
b) civil szervezet kérelmező esetében az alapító okiratot, valamint a beszámoló letétbe helyezéséről szóló igazolást.
13. § (1) Civil szervezetnek nem minősülő egyéb szervezet (a továbbiakban: egyéb szervezet) részére működési támogatás nem adható.
(2) Egyéb szervezet által megrendezendő rendezvény, program az alábbiak szerint finanszírozható:
a) az egyéb szervezetnek a rendelet 2. és 3. mellékletének benyújtásával kell kérelmeznie a finanszírozást,
b) a polgármester dönt arról, vállalja-e, hogy a rendezvény, program az Önkormányzat rendezésében, illetve társrendezésében valósuljon meg,
c) amennyiben a polgármester ezt vállalja, a program szervezésével kapcsolatos feladatokat részben vagy egészben a szervezet végzi, a számlákat azonban – a polgármester által megállapított összegben – az Önkormányzat nevére kell kiállítani.
7. Támogatási szerződés kötelező tartalmi elemei, szerződés megkötése
14. § (1)13 A támogatási kérelmet elbíráló döntés meghozatalát követően, a Civil tv. 30. §-a szerinti beszámoló bírósági letétbe helyezésétől számított 30 napon belül a támogatási szerződést meg kell kötni. A támogatási szerződést az önkormányzat közvetlenül a támogatást elnyert szervezettel, személlyel köti meg.
(2) A támogatási szerződést a polgármester írja alá.
(3) A támogatási szerződésnek tartalmaznia kell:
a) a felek nevét, adatait,
b)14 a támogatás összegét,
c) a támogatás célját, azt, hogy a támogatás mely kiadásokra és költségekre használható fel,
d) a támogatás folyósításának határidejét,
e) a megvalósítás helyét, a támogatás felhasználásának időpontját,
f) a teljesítés, illetve az elszámolás határidejét, módját,
g) a támogatás visszafizetésének, a támogatási szerződés felmondásának eseteit,
h) a támogatás felhasználásának ellenőrzésére vonatkozó szabályokat.
8. Támogatás felhasználása, támogatással történő elszámolás szabályai
15. § (1) A támogatott a támogatást kizárólag a támogatási szerződésben meghatározott célokra használhatja fel, más szervezet részére támogatásként tovább nem adhatja.
(2) A támogatott köteles a számára juttatott közpénzt hatékonyan, költségtakarékosan, közösségi célok megvalósítása érdekében felhasználni.
(3) A támogatásból kizárólag akkor lehet személyi jellegű ráfordítást teljesíteni, ha a támogatási szerződés kifejezetten így rendelkezik.
16. § (1) A támogatottnak a támogatás felhasználásáról naprakész, egyéb bevételeitől és kiadásaitól elkülönített analitikus nyilvántartást kell vezetnie, ami tartalmazza a könyvelési bizonylat számát, a kiadás keletkezését, összegét, a szállító megnevezését, a kifizetés jogcímét.
(2)15 A támogatottnak a támogatás összegének felhasználásáról pénzügyi és szakmai beszámolót kell benyújtania elektronikus úton:
a) pályázat útján elnyert támogatás esetén a tárgyévet követő év január 31-ig,
b) egyedi kérelem alapján elnyert támogatás esetén a támogatási szerződésben meghatározott határidőben, de legkésőbb a támogatott cél megvalósulását követő 60 napon belül.
(3)16
(4) A támogatott különösen indokolt esetben kérheti az elszámolási határidő meghosszabbítását. A kérelmet írásban kell benyújtani, legkésőbb az eredeti elszámolási határidő lejártáig. A határidő meghosszabbításáról a polgármester dönt.
17. § (1) A pénzügyi beszámolóhoz csatolni kell:
a) a támogatott nevére kiállított számlamásolatokat, amelyekre rá kell vezetni, hogy a támogatáshoz felhasználva, majd hitelesíteni kell,
b) az olyan igazolt kiadások esetén, amelyekhez nem kapcsolódik számla, mellékelni kell a hozzá kapcsolódó megállapodás másolatát,
c) terembérleti díj elszámolása esetén a terembérleti szerződés másolatát,
d) számlák, illetve egyéb, a támogatás terhére elszámolható fizetési kötelezettségek pénzügyi teljesítését igazoló dokumentumokat,
e) nyomdai megrendelések esetén a nyomdai termékek 1 példányát.
(2) A szakmai beszámolóhoz csatolni kell:
a) rendezvények meghívójának 1 példányát,
b) rendezvényről készült újságcikket vagy hang-vagy filmanyagot CD-n vagy DVD-n.
(3) A beszámoló benyújtását követően a Polgármesteri Hivatal az elszámolást legkésőbb március 15-ig ellenőrzi, majd arról beszámolót készít.
(4) Az ellenőrzés során egy alkalommal a Polgármesteri Hivatal legfeljebb 8 napos határidő tűzésével írásban hiánypótlásra szólíthatja fel a támogatottat. A határidő leteltét követően további hiánypótlásra nincs lehetőség.
(5) A civil szervezetek pályázat útján történt támogatásáról szóló szakmai beszámolót a Humánpolitikai Bizottság, a pénzügyi beszámolót a Pénzügyi, Jogi és Ügyrendi Bizottság fogadja el.
18. § (1) A támogatott köteles a támogatás teljes összegét vagy arányos részét visszafizetni, ha
a) a 16. § (2) bekezdésében meghatározott határidőben nem nyújtotta be az elszámolást, és az elszámolási határidő meghosszabbítását sem kérte,
b) a 16. § (4) bekezdése szerint meghosszabbított határidőn belül sem nyújtotta be az elszámolást,
c) a 17. § (4) bekezdésében meghatározott hiánypótlási határidőt elmulasztja vagy a határidő leteltét követően is hiányosan nyújtja be az elszámolást,
d) a támogatott a támogatási szerződés, illetve a rendelet szabályait megszegte, ezért a Humánpolitikai Bizottság és a Pénzügyi, Jogi és Ügyrendi Bizottság az elszámolásról szóló beszámolót nem fogadja el.
(2) A támogatást a támogatott a felszólítás kézhezvételét követő 8 napon belül egy összegben köteles visszafizetni.
(3) Amennyiben a támogatott a támogatást az (1)-(2) bekezdésben meghatározottak szerint köteles visszafizetni, önkormányzati támogatásban 3 évig nem részesülhet.
(4) Az elszámolásról készült beszámolót a Humánpolitikai Bizottság és a Pénzügyi, Jogi és Ügyrendi Bizottság nem fogadja el, ha megállapítja, hogy
a) a támogatott a szerződésben vállalt, valamint a rendeletben meghatározott kötelezettségeit nem vagy nem szerződésszerűen teljesíti,
b) a támogatást vagy annak egy részét nem rendeltetésszerűen használja fel,
c) a támogatott a Polgármesteri Hivatal által végzett ellenőrzéseknél nem működik közre,
d) a támogatott tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget,
e) a támogatott bármely, a szerződés tárgyához kapcsolódó nyilatkozatában hamis vagy valótlan adatot szolgáltatott,
f) beszámolási és elszámolási kötelezettségének nem vagy nem az előírt módon tett eleget.
9. Természetben nyújtott támogatás
19. § (1)17 Az önkormányzat a civil szervezetek számára természetbeni támogatásként ingyenes vagy kedvezményes terem-és helyiséghasználatot biztosíthat a civil szervezet és a terem-és helyiséghasználatot biztosító intézmény közötti szerződés útján. A szerződésben meg kell határozni az igényelt terem-vagy helyiséghasználatra vonatkozó adatokat (milyen rendszerességgel, milyen időtartamban, stb.).
(2)18 Az önkormányzati intézmények nyilvántartást vezetnek arról, hogy mely civil szervezetnek milyen időtartamban, milyen rendszerességgel biztosítják az ingyenes vagy a kedvezményes helyiséghasználatot. Az intézmények a pályázatok elbírálását megelőző év adatait tartalmazó nyilvántartást legkésőbb a pályázat kiírását követő 30 napon belül megküldik az önkormányzat részére.
10. Támogatások nyilvántartása és nyilvánossága
20. § (1) A civil szervezetek részére biztosított támogatásokról a döntés követő 60 napon belül tájékoztatót kell közzétenni az Önkormányzat honlapján. A tájékoztatónak a közzétételtől számított 5 éven át hozzáférhetőnek kell lennie a honlapon.A tájékoztatónak tartalmaznia kell:
a) a támogatott szervezet megnevezését,
b) a támogatás célját,
c) a támogatás összegét, továbbá
d) a támogatott program megvalósításának helyét és időpontját.
(2) A civil szervezetek részére biztosított támogatásokról részletes nyilvántartást kell vezetni. A nyilvántartás tartalmazza a tárgyévben a civil szervezet részére pályázati úton, illetve egyedi kérelemre biztosított valamennyi pénzbeli, valamint a természetbeni támogatás alábbi adatait:
a) támogatott szervezet megnevezése,
b) támogatás célja,
c) támogatás forrása (civil keret, polgármesteri, alpolgármesteri, bizottsági keret),
d) pénzbeli támogatás összege,
e) támogatott program megvalósításának helye és ideje,
f) ingyenes vagy kedvezményes helyiséghasználat gyakorisága, időtartama, tényleges értéke.
(3) A tájékoztatásról és a nyilvántartás vezetéséről a Polgármesteri Hivatal gondoskodik.
Államháztartáson kívüli forrás átvételének szabályai
21. § (1) Az államháztartáson kívüli forrás átvételénél vizsgálni kell az átvétel következményeként az Önkormányzatnál esetlegesen felmerülő kiadásokat, a pénzeszköz átvétel egyéb következményeit.
(2) Államháztartáson kívüli forrás átvételéről
a) 3 000 000 forintot meg nem haladó összeg esetén a polgármester dönt,
b) 3 000 000 forintot meghaladó összeg, valamint alapítványi forrás átvétele esetén a Képviselő-testület dönt.
(3) Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről szóló megállapodást a polgármester írja alá.
Záró rendelkezések
22. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
23. § Hatályát veszti az államháztartáson kívüli forrás átadásáról és átvételéről, valamint a civil szervezetek támogatásának rendjéről szóló 3/2016. (II.22.) önkormányzati rendelet.
A 3. § (3) bekezdése a Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 19.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 4. § (1) bekezdése a Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 19.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. § (3) bekezdése a Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 19.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 7. § (1) bekezdése a Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 7. § (3) bekezdése a Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 7. § (4) bekezdése a Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 7. § (5) bekezdése a Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 19.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 7. § (7) bekezdését a Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 19.) önkormányzati rendelete 11. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 7. § (8) bekezdését a Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 19.) önkormányzati rendelete 11. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 8. § (2) bekezdés i) pontja a Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 19.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A 9. § (1) bekezdés d) pontja a Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 19.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
A 11. § (1) bekezdés b) pontja a Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 19.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.
A 14. § (1) bekezdése a Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 19.) önkormányzati rendelete 7. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 14. § (3) bekezdés b) pontja a Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 19.) önkormányzati rendelete 7. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 16. § (2) bekezdése a Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 19.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.
A 16. § (3) bekezdését a Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 19.) önkormányzati rendelete 11. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 19. § (1) bekezdése a Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 19.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.
A 19. § (2) bekezdése a Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 19.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet a Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (II. 19.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.