Budajenő Község Önkormányzat képviselő-testületének 23/2014 (XI.25..) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2023. 05. 24

Budajenő Község Önkormányzat képviselő-testületének 23/2014 (XI.25..) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2023.05.24.

Budajenő Község Önkormányzata önállóan, demokratikus módon, a település lakosságának, önszerveződő közösségeinek, társadalmi, gazdasági szervezeteinek hatékony együttműködésével, széleskörű nyilvánosságot biztosítva intézi a község közügyeit, gondoskodik a közszükségletek kielégítéséről, az életminőség javítására irányuló jelenlegi és jövőbeni céljainak megvalósításáról.

A képviselő-testület ezen elvekkel összhangban az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. § (1) Az Önkormányzat megnevezése:

Budajenő Község Önkormányzata.
(2) Székhelye: Budajenő, Fő u. 1-3.
Működési területe: Budajenő község közigazgatási területe.

2. § (1) Az önkormányzat tájékoztató lapja a „Kisbíró” c. időszaki kiadvány, melynek adatait a 1. melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat nemzetközi kapcsolatai:

Ditró –Erdély/Románia,

Gaildorf – Németország.
II. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSÉNEK SZABÁLYAI

A képviselő-testület tagjai, feladat- és hatásköre

3. § (1) A képviselő-testület tagjainak száma a polgármesterrel együtt 7 fő.

(2) A képviselő-testület tagjainak névsorát a jelen rendelet 1. függeléke tartalmazza.

4. § (1) A képviselő-testület a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló (a továbbiakban: Mötv.) 10. § és 20. § (1) bekezdéseiben foglaltak szerint látja el a törvény által kötelezően előírt feladatokat.

(2) Az önkormányzat tevékenységéhez kapcsolódó feladatokat a Szervezeti és Működési Szabályzat (a továbbiakban: SzMSz.) 2. melléklete, az önkormányzat részvételével létrehozott társulásban ellátott feladatokat az SzMSz. 3. melléklete tartalmazza.

(3) A feladatok ellátásának mértékét és módját – a lakosság igényei és az önkormányzat anyagi lehetőségeinek figyelembe vételével – a képviselő-testület az éves költségvetési rendeletében határozza meg.

(4) A képviselő-testület átruházott hatásköreit az SzMSz. 4. melléklete, át nem ruházható hatásköreit az Mötv. 42. §-a tartalmazza.

(5) Az Önkormányzat alaptevékenységeinek kormányzati funkciók szerinti besorolását az SzMSz. 5. melléklet tartalmazza.

A képviselő-testület munkaterve

5. § (1) A képviselő-testület üléseit éves munkaterv szerint tartja. A munkaterv elkészítéséről a polgármester gondoskodik.

(2) A munkatervre vonatkozó javaslatokat a polgármesterhez kell benyújtani. A képviselő-testület munkatervének programjára javaslatot tehetnek

a) a települési képviselők,

b) a képviselő-testület bizottságai,

c) a helyi nemzetiségi önkormányzat,

d) az önkormányzati intézmények vezetői, és

e) a jegyző.

(3) A munkatervnek tartalmaznia kell

a) az ülések időpontját, helyét,

b) a napirend tárgyát, előterjesztőjét, (külön előadó esetén annak megnevezését),

c) azoknak a bizottságoknak a megjelölését, amelyek az előterjesztést előzetesen tárgyalják,

d) a közmeghallgatás(ok) időpontját, napirendjét, és

e) a napirend tárgyalásához külön meghívottakat.

(4) A következő naptári év munkatervének elfogadásáról a polgármester javaslatára a tárgyév utolsó ülésnapján a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.

(5) Az elfogadott munkatervet meg kell küldeni

a) a képviselő-testület tagjainak,

b) a nem képviselő bizottsági tagoknak,

c) a helyi nemzetiségi önkormányzatnak.

A képviselő-testületi ülések

6. § A képviselő-testület

a) alakuló (Mötv. 43. §),

b) rendes, és

c) rendkívüli

ülést tart.

Az alakuló ülés

7. § A képviselő-testület az alakuló ülését a választást követően az Mötv. 43. §-a szerint tartja meg.

Rendes ülés

8. § (1) A képviselő-testület munkaterv szerint évi 10 ülést tart. Ezen túlmenően szükség szerint ülésezik.

(2) A képviselő-testület bármelyik bizottságának vagy legalább két képviselőnek az írásos indítványára, munkaterven kívüli, rendes ülést kell összehívni. Az indítványt a napirend megjelölésével, az indítványozók sajátkezű aláírásával, ill. a bizottság határozatával, az ülés tervezett időpontja előtt legalább 10 nappal kell a polgármesterhez benyújtani.

(3) A nemzetiséget érintő ügyekben a nemzetiségi önkormányzat is kezdeményezheti a képviselő-testület összehívását.

(4) Az ülés előkészítéséről – a hivatal bevonásával – a polgármester gondoskodik.

(5) Az üléseket rendszerint a hónap 20., csütörtökre eső napján vagy a 20. napját követő csütörtökön, munkanapon, 17.00 órai kezdettel kell összehívni.

(6) Az ülés helye a községháza tanácskozó terme. A képviselő-testület indokolt esetben más helyszínen is tarthat ülést.

(7) A polgármester a képviselő-testület rendes ülését az előzetesen meghatározottól eltérő időpontban is összehívhatja.

(8) A képviselő-testület július 1. és augusztus 31. közötti időben – rendkívüli ok kivételével – nem ülésezik (Ülésezési szünet).

9. § (1) A képviselő-testület rendes ülésének napirendjére, azok tárgyalásának sorrendjére a polgármester a meghívóban tesz javaslatot.

(2) Az SzMSz-ben meghatározott módon az ülés napirendjére fel kell venni

a) az előterjesztéseket,

b) az önálló indítványokat, és

c) a tájékoztatókat.

(3) A polgármester a napirend előtt tájékoztatást ad az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről, eseményekről, a lejárt határidejű határozatokról, a közbeszerzési és egyéb pályázatokról.

Rendkívüli ülés

10. §1 (1) A képviselő-testület ülése a munkatervben nem szereplő időpontra is összehívható, mely esetben az rendkívüli ülésnek minősül.

(2) Rendkívüli ülést kell összehívni

a) az Mötv. 44. §-ában meghatározott esetben

b) ha a képviselő-testület eseti határozattal rendkívüli ülés összehívásáról dönt,

c) ha azt más hivatalos szerv kezdeményezi.

(3) A polgármester indokolt sürgősség esetén rendkívüli ülést hívhat össze annak napirendi pontonkénti indokolásával, hogy az adott előterjesztést miért nem tárgyalható rendes ülés napirendi pontja keretében.

(4) A rendkívüli ülésre vonatkozó - az indokot is tartalmazó - meghívót az ülés előtt legalább három nappal kell kiküldeni.

(5) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben a rendkívüli ülés meghívója az ülést megelőző legalább 24 órával is kiküldhető vagy a tárgyalás helyén kiosztható. Ez esetben a meghívásra, a képviselők, érintettek értesítésére bármilyen célszerű értesítési mód igénybe vehető, így különösen: telefon, fax, e-mail, levél, személyes kézbesítés.

(6) Sürgős, halasztást nem tűrő oknak minősül, ha a döntés hiánya valamilyen határidő elmulasztását, vagy jogvesztést eredményez az önkormányzat számára.

(7) A rendkívüli ülésen azt a napirendi pontot, amire az indítvány vonatkozott, meg kell tárgyalni és további napirendi pontok is felvehetők a napirendek közé.

(8) A rendkívüli ülés napirendjeinek előzetes bizottsági tárgyalása mellőzhető.

11. §2

12. §3

13. § (1) A rendkívüli képviselő-testületi ülésen csak az a napirendi pont tárgyalható, amire az indítvány vonatkozott.

(2) A rendkívüli ülésen legfeljebb három napirend tárgyalható.

(3) A napirendi pont beterjesztéséről - a hivatal bevonásával - a polgármester gondoskodik, az indítványozó, illetve képviselője a rendkívüli képviselő-testületi ülés összehívásának és az indítvány napirendre tűzésének indokait ismertetheti.

A képviselő-testület összehívása

14. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester az Mötv. 45. §-a szerint hívja össze és vezeti. Akadályoztatása, tartós távolléte esetén az alpolgármester, a polgármesteri és alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a Gazdasági és Fejlesztési Bizottság elnöke hívja össze és vezeti a képviselő-testület ülését.

(2) Akadályoztatásnak, tartós távollétnek minősül

a) 30 napot meghaladó távollét, és

b) az előre nem meghatározható idejű betegség.

(3) A rendes ülésre szóló meghívót a képviselő-testületi ülés előtt legalább 5 nappal kell kézbesíteni.

(4) A meghívóval együtt kell kézbesíteni az érintetteknek az írásos előterjesztéseket. Indokolt esetben a polgármester engedélyezheti az előterjesztés külön kézbesítését.

(5) A meghívó tartalmazza a képviselő-testületi ülés napjának, helyének, kezdési időpontjának pontos megjelölését, a napirendi pontok tárgyát, előterjesztőjének, előadójának megjelölését.

(6) A képviselő-testületi ülésre meg kell hívni

a) a képviselő-testület tagjait,

b) a jegyzőt,

c) a napirendi pontok előadóit,

d) a helyi nemzetiségi önkormányzat elnökét,

e) az önkormányzati intézmények vezetőit, a feladatkörükbe tartozó, illetve feladatkörüket érintő képviselő-testületi előterjesztések tárgyalására,

f) mindazokat, akiknek meghívását a polgármester indokoltnak tartja.

(7) A meghívottakat a képviselő-testület, és a bizottságok ülésein – tevékenységi körükben – tanácskozási jog illeti meg.

(8) A képviselő-testület ülésének időpontjáról a község lakosságát (a nyilvánosságot) a meghívónak a közös önkormányzati hivatalban és a községi hirdetőtáblákon történő kifüggesztésével, valamint a község honlapján kell értesíteni.

Az ülések nyilvánossága

15. § A képviselő-testület nyilvános vagy zárt ülést tart az Mötv. 46. §-a szerint.

Az előterjesztések rendje, tartalmi, formai követelményei

16. § (1) Előterjesztésnek minősül

a) a rendelet-tervezet,

b) a határozati javaslat, és

c) a beszámoló.

(2) Az előterjesztéseket írásban kell benyújtani, de a beszámoló szóban is előterjeszthető.

(3) Az írásbeli előterjesztésnek általában tartalmaznia kell

a) az előterjesztő megnevezését,

b) az előterjesztés tárgyát, a képviselő-testületi ülés időpontját,

c) a tényállást,

d) a lehetséges döntési alternatívákat és azok jogszabályi alapját,

e) az alternatívák indokait, a megvalósítás várható negatív és pozitív következményeit,

f) a határozat-, és rendelet-tervezetet,

g) szükség szerint a határozat végrehajtásáért felelős és a határidő megjelölését, és

h) azoknak a megjelölését, akiknek a határozatot meg kell küldeni.

(4) A (3) bekezdés c) – e) pontjaiban foglaltakat az előterjesztő vagy az előadó az ülésen szóban is ismertetheti, illetve írásos előterjesztésük esetén – azokat szóban kiegészítheti.

(5) A képviselő-testület elé döntést igénylő kérdésben előterjesztés benyújtására jogosult

a) a polgármester,

b) a képviselő-testület tagja,

c) a témakör szerint illetékes bizottság,

d) a jegyző, és

e) a polgármester ellenjegyzésével önkormányzati intézmény vezetője.

(6) Jogszabály előírása, illetve a polgármester felkérése alapján az önkormányzat feladatkörét érintő kérdésekben nem önkormányzati szervek vezetői, képviselői is adhatnak tájékoztatást, illetve előterjeszthetnek beszámolót a képviselő-testület ülésére.

(7) Az előterjesztő az előterjesztés elkészítésére külön előadót jelölhet ki, vagy kérhet fel, aki az előterjesztés megtárgyalásán tanácskozási joggal vesz részt.

Sürgősségi javaslat

17. § (1) A polgármester, a jegyző, a képviselő-testület bizottságai, vagy bármely képviselő javasolhatja a napirend kiegészítését (sürgősségi javaslat). A javaslatot indokolni kell.

(2) A sürgősségi javaslat kérdésében a képviselő-testület a napirend megszavazása előtt, minősített többséggel dönt.

(3) Sürgősséggel rendelet-tervezet nem tárgyalható.

(4) A sürgősségi javaslat határozat-tervezetét a képviselők részére legkésőbb az ülés megkezdéséig ki kell osztani.

(5) A sürgősségi javaslat tárgyalása előtt, bármely képviselő indítványára, a polgármester indokolt mértékű szünetet rendel el annak érdekében, hogy az előterjesztést a képviselők áttanulmányozhassák.

Napirendi pont tárgyalásának elnapolása

18. § (1) A polgármester vagy bármelyik képviselő javasolhatja a napirendi pont tárgyalásának elnapolását, az adott napirendi pont vitájának lezárásáig. Erről a képviselő-testület vita nélkül dönt.

(2) Azokat az előterjesztéseket, amelyek tárgyalását a képviselő-testület elnapolta, vagy amelyek tárgyalása határozat-képtelenség miatt maradt el, a következő ülés napirendjének elejére kell felvenni, kivéve ha az elnapolásról hozott határozatában a képviselő-testület másként döntött.

Képviselői önálló indítványok

19. § (1) A munkatervben szereplő, valamint a napirendbe már felvett ügyekkel nem összefüggő képviselői önálló indítványt az ülést megelőzően 10 nappal kell a polgármesternél, írásban beterjeszteni. A sürgősséggel beterjesztett önálló indítvány esetében a 17. § rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.

(2) A beterjesztésnek tartalmaznia kell az önálló indítványt előterjeszteni kívánó képviselő nevét, az indítvány tárgyát, és az előterjesztő sajátkezű aláírását.

(3) A képviselő-testület ülésének napirendjére önálló napirendi pontként felvehető indítványok

a) a rendelet-tervezetek, és

b) határozati javaslatok

lehetnek.

Interpelláció

20. § (1) A települési képviselő a képviselő-testület ülésén a

a) polgármestertől (alpolgármestertől),

b) jegyzőtől, és a

c) bizottság elnökétől

önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet (interpelláció).

(2) Az interpellációt az ülés napját megelőzően legalább 2 nappal a polgármesternél kell írásban bejelenteni.

(3) A bejelentésnek tartalmaznia kell

a) az interpelláló nevét, valamint

b) az interpelláció tárgyát és tartalmát.

(4) Az interpellálót megilleti az írásbeli bejelentés mellett a szóbeli kiegészítés joga is.

(5) Sürgős esetben a polgármester engedélyével az ülésen szóbeli interpelláció is előterjeszthető. Ha a polgármester az engedélyt megtagadja, a képviselő kérésére az interpelláció engedélyezéséről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(6) Az interpellációra lehetőség szerint az ülésen, ha ez nem lehetséges 15 napon belül írásban kell választ adni. Ha az interpelláló képviselő írásban kapott választ, akkor a következő rendes ülésen kell nyilatkoznia a válasz elfogadásáról. Az írásbeli választ a képviselő-testület minden tagja részére meg kell küldeni.

(7) Ha az interpellációra adott szóbeli vagy írásbeli választ a képviselő nem fogadja el, a képviselő-testület a válasz elfogadásáról egyszerű szótöbbséggel dönt. Abban az esetben, ha a választ a képviselő-testület sem fogadja el, az interpellációt az illetékes állandó bizottságnak kell kiadni vizsgálatra és az interpellációt a soron következő ülésen ismételten megválaszolni.

Kérdések, észrevételek, tájékoztatók, bejelentések, napirend előtti felszólalás

21. § (1) A képviselő a képviselő-testületi ülésen napirend előtt, önkormányzati ügyekben kérdéssel, illetve észrevétellel fordulhat a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a jegyzőhöz, és a bizottság elnökéhez. Részére a választ lehetőleg azonnal, de legkésőbb a következő ülésen meg kell adni.

(2) A képviselő az erre kijelölt napirendi pont keretében, vagy ennek hiányában az ülés végén közérdekű ügyekről tájékoztatást adhat, vagy bejelentéssel élhet.

22. § (1) Napirend előtti felszólalásra a polgármestertől írásban bármelyik képviselő, a felszólalás tárgyának megjelölésével, engedélyt kérhet.

(2) Ha a polgármester az engedélyt megtagadja, a képviselő kérésére, e tárgyban a képviselő-testület felszólalás és vita nélkül határoz.

(3) A napirend előtti felszólalás legfeljebb 5 percig tarthat. A felszólaláshoz kapcsolódóan bármely képviselő egy ízben, két-két percre kaphat szót.

(4) Napirend előtti felszólalás tárgyában vitának és határozathozatalnak helye nincs.

A képviselő-testület ülésének vezetése, tanácskozási rendje

23. § (1) A képviselő-testület akkor határozatképes, ha az ülésen a települési képviselők több mint a fele (4 fő) jelen van.

(2) Ha az (1) bekezdésben megjelölt számú képviselő nincs jelen, akkor az ülés határozatképtelen. A határozatképtelen képviselő-testületi ülést 8 napon belüli időpontra ugyanazon napirendek megtárgyalására újra össze kell hívni.

(3) Amennyiben az ülés közben válik határozatképtelenné a képviselő-testület a polgármester az ülést berekeszti, és 8 napon belüli időpontra, a nem tárgyalt napirendekkel, újból összehívja.

(4) A polgármester

a) megnyitja az ülést, megállapítja a határozatképességet, számba veszi a távollévőket és ismerteti a bejelentett távollét okát, és lehetőséget ad a napirend előtti felszólalásra és interpellációra,

b) előterjeszti és elfogadásra szavazásra bocsátja a napirendi javaslatot,

c) félbeszakíthatja, bezárja az ülést, tárgyalási szünetet rendelhet el, biztosítja az ülés rendjét,

d) általános vitavezetési feladatokként

- napirendi pontonként megnyitja és berekeszti a vitát,
- megadja, vagy megtagadja a szót,
- megvonja a szót, vagy felszólít a tárgyra térésre,
- elrendeli a szavazást,
- megállapítja a szavazás eredményét, és
- kimondja a határozatot.

A tárgyra térésre felhívás, és a szó megvonása

24. § (1) Azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, a polgármester felszólítja, hogy térjen a tárgyra.

(2) A polgármester az (1) bekezdés szerinti második felszólítás után megvonja a szót. Akitől a szót megvonták, ugyanabban az ügyben nem szólalhat fel újra.

Rendfenntartás

25. § (1) Ha a képviselő, felszólalása során a képviselő-testület vagy bármely személy tekintélyét, személyiségi jogait megsérti, vagy a képviselő-testület tagjaira sértő kifejezést használ, továbbá az SzMSz-nek a tanácskozás rendjére és a szavazás szabályaira vonatkozó előírásait megszegi, a polgármester rendre utasítja.

(2) A testületi ülésen tilos felhangosított mobiltelefonnal vagy egyéb multimédiás eszközzel részt venni. Tilos továbbá zárt ülésen mobiltelefon vagy egyéb multimédiás eszköz használata. E tilalmak megszegőjét a polgármester rendre utasítja. Ha nem képviselő a rendet sértő, akkor a második rendreutasításkor fel kell szólítani a terem elhagyására.

(3) A képviselő-testületi ülésen résztvevő állampolgárok sem a napirendekhez, sem azon kívül nem kaphatnak szót. Ezen szabály megsértése esetén az érintettet a polgármester figyelmeztetésben részesíti, ismételt esetben felszólítja a terem elhagyására. Amennyiben ez sem jár eredménnyel a 26. § rendelkezéseit kell alkalmazni.

Az ülés félbeszakítása

26. § Ha a képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a polgármester az ülést félbeszakíthatja. Ha a polgármester nem talál meghallgatásra, elhagyja a polgármesteri széket, az ülés ezzel félbeszakad, és polgármesteri összehívásra folytatódik.

Az előterjesztés tárgyalásának részletes vitavezetési szabályai

27. § (1) A polgármester napirendi pontonként megnyitja az előterjesztés tárgyalását.

(2) Megadja a szót az előterjesztőnek, az előadónak, akik az előterjesztéshez szóbeli kiegészítést fűzhetnek. Az előterjesztő az előterjesztést a vita megnyitásáig módosíthatja, visszavonhatja, illetve a vita lezárásáig, átdolgozásra visszakérheti.

(3) A képviselők az előterjesztőhöz, az előadóhoz, az adott előterjesztés tárgyalására meghívott szakértőhöz kérdést intézhetnek, akik kötelesek a válaszadásra.

(4) A képviselő-testület bizottságának elnöke ismerteti a polgármester által a bizottság részére kiadott, valamint a munkatervben meghatározott előterjesztésekkel kapcsolatos bizottsági ajánlást, és a bizottság esetleges módosító javaslatát.

(5) Az előterjesztéshez módosító javaslatot bármely települési képviselő, a képviselő-testület állandó bizottságai, a polgármester, és a jegyző nyújthatnak be. A módosító javaslatot indokolni kell.

(6) Ha az előterjesztés rendelet, vagy határozat módosítására irányul, akkor a módosító javaslat nem terjedhet ki a rendelet, vagy a határozat előterjesztéssel nem érintett részeire, kivéve, ha ez a szabályszerű módosító javaslat tartalma miatt nyilvánvalóan szükséges.

(7) A módosító javaslat benyújtója módosító javaslatát a vita lezárásáig megváltoztathatja, ill. visszavonhatja.

(8) A kérdések, válaszok, bizottsági ajánlás, módosító javaslatok elhangzása után a polgármester megnyitja a napirend vitáját.

(9) A hozzászólásra jelentkezőknek a polgármester a jelentkezés sorrendjében adja meg a szót.

(10) Egy napirendhez egy képviselő legfeljebb két ízben, első ízben 5, másodízben 2 perc időtartamban szólhat hozzá.

(11) A polgármester – indokolt esetben – a képviselő további felszólalásának engedélyezését megtagadhatja. Ilyen esetben a képviselő a képviselő-testülettől egy alkalommal kérheti a felszólalás engedélyezését. A képviselő-testület e tárgyban vita nélkül határoz.

(12) A polgármester, indokolt esetben, a hozzászólások időtartamát korlátozhatja, valamint kezdeményezheti a napirend vitájának időbeli korlátozását. Ez utóbbiról a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(13) A tanácskozási joggal rendelkezők a napirendi pont vitája során legfeljebb egy alkalommal, legfeljebb 3 perc időtartamban szólalhatnak fel.

(14) Az előterjesztőt és az előadót – legfeljebb 3 perc időtartamra - megilleti a zárszó joga.

Felszólalás ügyrendi kérdésben

28. § (1) Az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi javaslatot érdemben nem érintő – döntést igénylő – eljárási kérdésben bármelyik képviselő 2 percre szót kérhet és javaslatot tehet (ügyrendi javaslat).

(2) Az ügyrendi javaslat elhangzása után ehhez felszólalásra jelentkezőknek legfeljebb 2 perces hozzászólás engedélyezhető.

(3) A képviselő-testület a javaslat felett vita nélkül határoz.

A vita lezárása

29. § (1) Ha a napirendi ponthoz több felszólaló nincs, a polgármester a vitát lezárja.

(2) Az előterjesztő, vagy bármelyik képviselő javasolhatja a vita lezárását. A képviselő-testület e kérdésben vita nélkül határoz.

A képviselő-testület döntései

30. § (1) A képviselő-testület a vita lezárása után rendeletet alkot, vagy határozatot hoz.

(2) Minősített többség szükséges az Mötv. 50. §-ában, valamint az Önkormányzat rendeletében meghatározott ügyek eldöntéséhez.

31. § (1) A szavazás előtt a jegyző törvényességi észrevételt tehet.

(2) A képviselő-testület először – benyújtásuk sorrendjében – a módosító javaslatról, majd a rendeleti vagy határozati javaslat egészéről dönt. Bármely képviselő a módosító indítványok szavazási sorrendjének megváltoztatását kezdeményezheti. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül dönt.

(3) A több változatban előterjesztett javaslatokról az előterjesztés sorrendjének megfelelően kell szavazni.

32. § (1) A képviselő-testület döntéseit, az SzMSz-ben és más jogszabályban meghatározott kivételekkel, nyílt szavazással hozza meg. A nyílt szavazás során a szavazat jelzése kézfelemeléssel történik. Először a polgármester az igen szerinti válaszra kér szavazást, majd a nem szavazatokra, végül a tartózkodásra. Az összesített szavazatok számának meg kell egyezniük az ülésen szavazati joggal résztvevők számával.

(2) A szavazatok összeszámlálásáról a polgármester gondoskodik. Ha a szavazás eredménye felöl kétség merül fel, vagy valamelyik képviselő kéri, a polgármester köteles a szavazást megismételtetni. A napirendi pont végszavazása után a részszavazások nem ismételhetők meg.

(3) Nyílt szavazás esetén, legalább 2 képviselőnek a szavazás megkezdése előtt benyújtott javaslatára, név szerinti szavazást kell tartani. Egyéni képviselői kezdeményezés esetén a nyílt szavazásról a képviselő-testület dönt, vita nélkül.

(4) Név szerinti szavazás esetén a polgármester ABC-sorrendben felolvassa a képviselők névsorát. A képviselők „igen”, „nem”, vagy „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak. A jegyzőkönyvvezető a szavazatot a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámolja és a szavazás eredményét – a névsorral együtt – átadja a polgármesternek. A szavazás eredményét a polgármester hirdeti ki. A külön hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

33. § (1) Titkos szavazást a polgármester, vagy bármelyik települési képviselő kezdeményezheti. Titkos szavazás elrendeléséről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.

(2) Titkos szavazást kell tartani abban az esetben is, ha azt jogszabály elrendeli.

(3) A szavazás borítékba helyezett szavazólapon, urna igénybevételével történik.

(4) A szavazás lebonyolítására a képviselő-testület a képviselők közül háromtagú – elnökből és két tagból álló – szavazatszámláló bizottságot választ.

(5) A szavazatszámláló bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát és a szavazásról jegyzőkönyvet készít.

(6) A szavazatszámláló bizottság jegyzőkönyve tartalmazza:

a) a szavazás tárgyát, helyét, napját, kezdetének és befejezésének időpontját,

b) a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

c) a szavazás során felmerült, jogi jelentőséggel bíró körülményeket,

d) a szavazás során tett megállapításait és a hozott határozatait, valamint

e) a szavazás eredményét.

(7) A szavazásról készült jegyzőkönyvet a szavazatszámláló bizottság tagjai aláírják.

(8) A szavazás eredményéről a bizottság elnöke a képviselő-testületnek – a jegyzőkönyv ismertetésével – jelentést tesz, amelynek elfogadásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.

34. § Titkos szavazással lebonyolított választás, kinevezés, megbízás, kitüntetés esetén – amennyiben kettőnél több jelölt van és a jelöltek egyike sem kapja meg a szükséges szavazatot – a két legtöbb szavazatot kapott jelöltre ismételt szavazást kell tartani.

35. § (1) Amennyiben a képviselő az Mötv. 49. § (1) bekezdésében meghatározott, a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja a képviselő-testület a képviselő tiszteletdíját 6 hónapra 25 %-kal csökkenti.

(2) Az (1) bekezdés szerinti csökkentésről a képviselő-testület határozatot hoz.

A képviselő-testület döntéseinek jelölése

36. § (1) A képviselő-testület által hozott határozatokat, rendeleteket a naptári év elejétől kezdődően, folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni.

(3) Nem kell sorszámmal ellátott, alakszerű határozatba foglalni az ügyrendi jellegű döntéseket, de a döntést és a szavazás számszerű eredményét a jegyzőkönyvben, ilyen esetben is rögzíteni kell.

(4) A határozatok esetén a sorszám /arab szám/ és az évszám /arab szám/ után zárójelben fel kell tüntetni az elfogadás időpontját (hó. /római szám/ nap. /arab szám/), valamint a határozat megjelölést az alábbi minta szerint:

„Budajenő Község Önkormányzat képviselő-testületének sorszám/év. (hó. nap.) számú határozata”

(5) A rendeletek esetén a jogszabályalkotásról, és - szerkesztésről szóló mindenkori felsőbb szintű jogszabályok alapján kell eljárni. A jelenleg hatályos, a jogszabályszerkesztésről szóló 61/2009. (XII. 14.) IRM rendelet alapján a rendeleteket az alábbi minta szerint kell jelölni:

„Budajenő Község Önkormányzat képviselő-testületének sorszám(arab szám) / év(arab szám). (hó(római szám). nap(arab szám).) önkormányzati rendelete cím (-ról, -ről toldattal)

(6) A hatályos önkormányzati rendeleteknek a módosításokkal történő egységes szerkezetbe foglalásáról a jegyző gondoskodik.

(7) Az önkormányzati rendelet kihirdetésének időpontját a rendeletben meg kell határozni, ennek hiányában a jegyző, a rendelet megalkotásától számított 15 napon belül, a közös önkormányzati hivatal hirdetőtábláján történő elhelyezéssel hirdeti ki.

A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve

37. § (1) A képviselő-testület üléséről az Mötv. 52. §-ában foglalt rendelkezések szerint kell jegyzőkönyvet készíteni.

(2) A tárgyalt napirendeknél a tanácskozás lényegét kell a jegyzőkönyvbe foglalni. A képviselő-testület tagja, valamint az ülésen tanácskozási joggal résztvevő kérésére, az általa elmondottakat szó szerint kell rögzíteni a jegyzőkönyvbe.

III. Fejezet

A lakossági fórumok rendje

38. § (1) A képviselő-testület évente legalább egy alkalommal az Mötv. 54. §-a szerint közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatásról a 37. § szerinti jegyzőkönyv készül.

(3) A polgármester a lakosság, a társadalmi szervezetek tájékoztatása, meghatározott döntések előkészítésébe történő bevonása érdekében, falugyűlést, lakossági fórumot hívhat össze.

(4) A közmeghallgatás, falugyűlés, lakossági fórum idejéről, helyéről, tárgyáról a lakosságot, legalább 15 nappal korábban hirdetmények útján tájékoztatni kell.

IV. Fejezet

A társulások

39. § (1) Az önkormányzat feladatainak hatékonyabb, célszerűbb ellátása érdekében társulásokban vesz részt. A képviselő-testület elsősorban a megyei közgyűlés és más települések önkormányzataival hoz létre társulásokat, a kötelező és önként vállalt önkormányzati feladatok ellátása érdekében.

(2) Az Önkormányzat részvételével működő társulások felsorolását az SzMSz. 3. melléklet tartalmazza.

V. Fejezet

A Képviselő-testület tagjainak jogállása és felelőssége

40. § (1) A települési képviselő jogaira és kötelességeire az Mötv. rendelkezései az irányadóak, az alábbi kiegészítésekkel.

(2) Ha a képviselő-testület tagját önkormányzati jogkörében eljárva, vagy testületi felhatalmazás alapján, jogszerűen tett hivatalos nyilatkozata miatt joghátrány éri, érdekében az önkormányzat külön határozatban foglalt döntés szerint helytáll. A képviselő-testület e határozatát az adott esetre vonatkozó tényeket mérlegelve hozza meg.

(3) A települési képviselő – az Mötv 32. §-ában meghatározottakon túl – köteles

a) kapcsolatot tartani a választóival, tájékoztatni őket a képviselő-testület működése során hozott közérdekű döntésekről,

b) lehetőség szerint előre bejelenteni, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni,

c) képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni,

d) a tudomására jutott önkormányzati, szolgálati, üzleti, valamint magán titkot megőrizni.

(4) A képviselő-testület a képviselőkre vonatkozó magatartási szabályokat az Mötv. 53. § (1) bekezdés d) pontja alapján az alábbiak szerint határozza meg:

a) a képviselő köteles az ülésre pontosan megjelenni,

b) a képviselő az ülésre köteles a részére előterjesztésként megküldött anyagot áttekinteni,

c) a jelen szervezeti és működési szabályzatban meghatározott, a testületi ülésen biztosított hozzászólási jogot szabályszerűen gyakorolni.

(5) Az összeférhetetlenség megállapítására vonatkozó kezdeményezés kivizsgálása, továbbá a vagyonnyilatkozatok nyilvántartása és ellenőrzése a Humán és Ügyrendi Bizottság feladata.

VI. Fejezet

A Képviselő-testület SZERVEI

A képviselő-testület bizottságai

41. § (1) A képviselő-testület az Mötv. 57. §-a szerinti állandó, vagy ideiglenes (ad hoc) bizottságokat hoz létre.

(2) Az ideiglenes bizottságot a képviselő-testület konkrétan meghatározott feladat ellátására hozza létre. A bizottság az adott feladat ellátását követően arról beszámol a képviselő-testületnek. A beszámoló elfogadásával az ideiglenes bizottság megszűnik.

(3) A bizottság nem képviselő-testületi tagjainak, a bizottság feladatköre szerinti jelentősebb szervezet képviselőjét, szakemberét, társadalmi szervezet küldöttjét, a szolgáltatást igénybevevők képviselőjét, a terület szakértőjét célszerű megválasztani. A vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően köteles megtartani a tudomására jutott állami, szolgálati és üzleti titkot, valamint köteles figyelembe venni az Alaptörvényben és más jogszabályban a magántitokra és a személyi adatok védelmére vonatkozó szabályokat.

(4) A képviselő-testület bizottságába megválasztott nem képviselő tag is vagyonnyilatkozat-tételre köteles.

42. § (1) A képviselő-testület az alábbi állandó bizottságokat hozza létre és tagjainak számát a következők szerint határozza meg:

a) Humán és Ügyrendi Bizottság

tagjainak száma: 5 fő
b) Gazdasági és Fejlesztési Bizottság
tagjainak száma: 5 fő
(2) A bizottságok személyi összetételét az SzMSz. 2. függeléke, feladatait a 4. melléklete tartalmazza.

A bizottság működése

43. § (1) A bizottságok működésére az Mötv. 60. §-ának szabályait kell alkalmazni.

(2) A bizottságok munkájuk segítése érdekében folyamatosan, vagy egy meghatározott célra tanácsadókat, szakértőket kérhetnek fel. A tanácsadók munkájukat fizetés, költségtérítés nélkül végzik. A szakértők díjazását önkormányzati döntéssel biztosított keretből, vagy pályázat útján elnyert összegből lehet biztosítani.

(3) A bizottságok évente egy alkalommal kötelesek a tevékenységükről a képviselő-testületnek beszámolni.

(4) A bizottságok évente legalább hat ülést tartanak.

(5) Az állandó bizottsági üléseket eltérő időpontban, úgy kell megtartani, hogy azokon a képviselő-testület többi tagja is részt tudjon venni.

(6) Két vagy több bizottság együttes ülést is tarthat. Ilyen esetben a tanácskozást a bizottsági elnökök megegyezése szerinti bizottság elnöke vezeti, de a határozatokat a bizottságok külön-külön szavazással hozzák meg.

44. § (1) A bizottság ülését a bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(2) Az elnök köteles összehívni a bizottságot:

a) a képviselő-testület határozata alapján,

b) a polgármester indítványára,

c) a bizottsági tagok egyharmadának kezdeményezésére.

(3) A bizottság ülésére a polgármestert, az alpolgármestert, az állandó bizottságok elnökeit, az erre igényt tartó képviselőket és a jegyzőt meg kell hívni, a bizottság szakértőit külön is meg lehet hívni.

45. § A bizottsági ülésről az Mötv. 60. §-a szerint jegyzőkönyvet kell készíteni.

A polgármester

46. § (1) A polgármester főállású tisztségviselő.

(2) A polgármester tisztségének megszűnése esetén, a tisztség megszűnését követően nyolc munkanapon belül írásban foglaltan átadja munkakörét az új polgármesternek, ennek hiányában az alpolgármesternek.

(3) Gyakorolja a munkáltatói jogokat az Mötv. 67. §-a szerint, továbbá egyetértési jogát a köztisztviselők vonatkozásában a jogszabályokban és – mint a székhely település polgármestere – a közös önkormányzati hivatal létrehozására kötött megállapodásban biztosított esetekben.

(4) A polgármester az Mötv. 65. és 67. §-ában meghatározott feladatokon túli további feladatai:

a) segíti a képviselő-testület tagjainak testületi és bizottsági munkáját,

b) meghatározza a jegyző képviselő-testületi tevékenységével kapcsolatos feladatait,

c) kapcsolatot tart a választópolgárokkal, valamint a helyi társadalmi és egyéb szervezetekkel,

d) fogadóórát tart,

e) nyilatkozik a sajtónak.

(5) A polgármesterrel való konzultáció előzetes egyeztetés alapján a következő időpontban lehetséges (fogadóra):

minden héten szerdán: 13.00 – 16.30 -ig
(6) A polgármester dönthet - a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett - a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó következő önkormányzati ügyekben:
a) önkormányzati saját forrást nem igénylő pályázatok benyújtása esetén, ha a pályázati határidő a következő ülésig lejár,
b) az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet, és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében, ha az elhárítása miatti intézkedést kell hozni.

Az alpolgármester

47. § (1) A képviselő-testület az Mötv. 74. §-a alapján egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester feladatait a polgármester határozza meg és irányítja tevékenységét.

A jegyző

48. § (1) A közös önkormányzati hivatalt létrehozó települések polgármesterei az Mötv. 82-83. §-ai szerint jegyzőt neveznek ki.

(2) A jegyző - Mötv. 81. § (3) bekezdésében felsoroltakon kívüli - kiemelt feladatai:

a) tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a képviselő-testület hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól,

b) tájékoztatást nyújt a bizottságnak a bizottság hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól,

c) gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzéséről,

d) biztosítja az önkormányzati rendeletek, a határozatok érintettekkel való megismertetését,

e) a képviselő-testület döntéseiről nyilvántartást vezet határozat-nyilvántartás, illetve rendelet-nyilvántartás formájában,

f) a bizottság döntéseiről határozat-nyilvántartást vezet,

g) gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe történő foglalásáról.

(3) A jegyző gondoskodik a rendelet helyben szokásos módon történő kihirdetéséről

a) kötelező jelleggel

aa) az önkormányzat hirdetőtáblájára történő kihelyezéssel,

ab) az önkormányzat honlapján történő megjelenítéssel,

b) nem kötelező jelleggel az önkormányzati tájékoztató lapban való közzététellel.

(4) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén, a tisztség betöltetlensége, illetve akadályoztatása kezdő időpontjától számított legfeljebb hat hónap időtartamra a jegyzői feladatok ellátására a közös önkormányzati hivatal székhelye szerinti település polgármestere a közös önkormányzati hivatal olyan köztisztviselőjét bízza meg, aki a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelel. Ha a közös önkormányzati hivatalban ilyen köztisztviselő nincs, akkor más önkormányzat polgármesteri hivatalának, vagy közös önkormányzati hivatalának jegyzőjét bízza meg.

VII. Fejezet

A Képviselő-testület Hivatala

49. § (1) Budajenő, Remeteszőlős és Tök községek képviselő-testületei az Mötv. 84-86. §-ai alapján, 2013. január 1-i hatállyal közös önkormányzati hivatalt hoztak létre Budajenői Közös Önkormányzati Hivatal megnevezéssel (a továbbiakban: Hivatal), budajenői székhellyel (2093 Budajenő, Fő u. 1-3.).

(2) A Hivatal alapvető feladatait az Mötv. 84. § (1) bekezdése határozza meg.

(3) A Hivatal további feladat- ás hatásköreit, működésének részletes szabályait a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza. A jegyző által, a vonatkozó jogszabályok – különösen az Mötv. 67. § d) pontjának és a 85. § (6), (9) bekezdéseinek figyelembe vételével – és a Hivatal létrehozására és fenntartására kötött megállapodás alapján megalkotott Szervezeti és Működési Szabályzatot a tagönkormányzatok képviselő-testületei határozattal hagyják jóvá.

VIII. Fejezet

Az Önkormányzat vagyona, gazdálkodása

50. § (1) Az önkormányzat vagyonára és gazdálkodására különösen az Alaptörvény, a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény, az Mötv. 106-110. §-ainak, az államháztartásról szóló törvény és végrehajtási rendeleteinek rendelkezései az irányadóak.

(2) Az önkormányzati vagyonra, a vagyon hasznosítására vonatkozó szabályokat az Önkormányzat vagyonáról szóló 11/2013. (IV.29.) önkormányzati rendelet tartalmazza.

(3) A választási ciklusra a képviselő-testület gazdasági programot készít.

(4) Az önkormányzat gazdálkodásának pénzügyi kereteit és szabályait a képviselő-testület az éves költségvetési rendeletben határozza meg, és felel a gazdálkodás biztonságáért.

(5) A polgármester az Mötv. 115. §-a szerint felel az önkormányzat gazdálkodásának szabályszerűségéért.

(6)4 Az Önkormányzatnál, költségvetési szerveknél a belső ellenőrzés a képviselő-testület döntése alapján külső erőforrás bevonásával valósul meg.

IX. Fejezet

A nemzetiségi önkormányzat működésével kapcsolatos szabályok

51. § (1) Budajenő Község Német Nemzetiségi Önkormányzatának működésével kapcsolatos feladatokat a Hivatal látja el, így különösen

a) ellátja a gazdálkodásuk végrehajtásával kapcsolatos pénzügyi, gazdasági, számviteli feladatokat,

b) biztosítja a testületi működés feltételeit,

c) igény szerint helyiséget, jegyzőkönyvvezetőt biztosít a testületi ülésekhez,

d) elkészíti az ülések jegyzőkönyveit,

e) gondoskodik az ezzel kapcsolatos egyéb ügyviteli feladatok ellátásáról.

(2) A Német Nemzetiségi Önkormányzat tagjainak névsorát az SzMSz. 3. függeléke tartalmazza.

X. Fejezet

Záró rendelkezések

52. § (1) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) A hatályba lépéssel egyidejűleg Budajenő Község Önkormányzatának az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (II. 22.) és az azt módosító 9/2014. (III. 27.) és 15/2014. (VI. 25.) önkormányzati rendeletei hatályukat vesztik.

1. melléklet a 23/2014. (XI. 25.) önkormányzati rendelethez

A Budajenő Községi Önkormányzat tájékoztató lapjának adatai:

Név:

Kisbíró, Budajenő Község Önkormányzatának tájékoztató lapja

Jellege:

időszaki, tájékoztató kiadvány

Kiadó:

Budajenő Község Önkormányzata

Felelős kiadó:

Budai István polgármester

Felelős szerkesztő:

Balczó Kornélia

Szerkesztőség:

2093 Budajenő, Fő u. 1-3.

ISSN:

2061-8905

2. melléklet a 23/2014. (XI. 25.) önkormányzati rendelethez

Az önkormányzat tevékenységéhez kapcsolódó feladatai különösen az alábbiak:üres cím
- településfejlesztés, településrendezés, településüzemeltetés (köztemetők, közvilágítás stb.),
- óvodai ellátás,
- szociális, gyermekvédelmi és gyermekjóléti szolgáltatások és ellátások,
- egészségügyi alapellátás,
- helyi környezet- és természetvédelem, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás, ivóvízellátás, szennyvízelvezetés, -kezelés és -ártalmatlanítás (csatornaszolgáltatás),
- hulladékgazdálkodás,
- honvédelem, polgári védelem, katasztrófavédelem,
- helyi közfoglalkoztatás,
- sport, önkéntes tűzoltóság támogatása,
- helyi közbiztonság feltételeinek megteremtésének támogatása,
- közösségi tér biztosítása,
- kulturális és közművelődési tevékenység támogatása,
- nemzetiségi ügyek,
- civil szervezetek közérdekű tevékenységének támogatása,
- helyi rendezvények (különösen: Nyugdíjas találkozó, Falu Disznótora, Falunap, Szüret- és Borünnep) szervezése,
- lapkiadás.

3. melléklet a 23/2014. (XI. 25.) önkormányzati rendelethez

Társulás útján ellátott feladatok:üres cím

1. Szociális,- gyermekvédelmi alapellátás:

HÍD Szociális és Gyermekjóléti Intézményi Társulás (Budakeszi-Budajenő-Tök)

2. Hulladékgazdálkodás:

Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás

3. Vízgazdálkodási feladatok:

Közép-Duna Menti Vízgazdálkodási Társulat (Székhelye: Tatabánya)

4. Térségi területfejlesztési feladatok:

Zsámbéki-medence Regionális Területfejlesztési Társulás

5. Általános közszolgáltatás, közrend, közbiztonság szakigazgatása, szociális védelem, közös pályázat írás:

Budakörnyéki Önkormányzati Társulás

4. melléklet a 23/2014. (XI. 25.) önkormányzati rendelethez a 23/2014. (XI. 25.) önkormányzati rendelethez

1. A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök:

a) közterület-foglalási díj

b) behajtási engedélyek

c) a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. tv-ben meghatározott közútkezelői feladatok és hatáskörök

d) közút nem közlekedési célú igénybevételéhez tulajdonosi hozzájárulás

e) az útépítési és közművesítési hozzájárulás mértékéről és a megfizetés módjáról való döntés

f) egyéb önkormányzati rendeletben a polgármesterre átruházott hatáskörök

2. A képviselő-testület által a Humán és Ügyrendi Bizottságra átruházott hatáskörök:

a) önkormányzati segély

b) közterület fenntartási, tisztántartatási és síkosság-mentesítési kötelezettség alóli mentesség megadása

c) egyéb önkormányzati rendeletben a bizottságra átruházott hatáskörök

3. A képviselő-testület által a jegyzőre átruházott hatáskörök:

a) méltányossági közgyógyellátás

5. melléklet a 23/2014. (XI. 25.) önkormányzati rendelethez

Budajenő Község Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása

Kormányzat funkció
száma

Kormányzati funkció megnevezése

011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás
013320 Köztemető-fenntartás és -működtetés
013330 Pályázat- és támogatáskezelés, ellenőrzés
016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
031030 Közterület rendjének fenntartása
032020 Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041234 Közfoglalkoztatás mobilitását szolgáló támogatás (közhasznú kölcsönző részére)
041235 Vállalkozás részére foglalkoztatást helyettesítő támogatásban részesülő személy foglalkoztatásához nyújtott támogatás
041236 Országos közfoglalkoztatási program
041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
042180 Állat-egészségügy
045110 Közúti közlekedés igazgatása ás támogatása
045120 Út, autópálya építése
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
047320 Turizmusfejlesztési támogatások és tevékenységek
047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
051010 Hulladékgazdálkodás igazgatása
051020 Nem veszélyes (települési) hulladék összetevőinek válogatása, elkülönített begyűjtése, szállítása, átrakása
051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
051050 Veszélyes hulladék begyűjtése, szállítása, átrakása
052010 Szennyvízgazdálkodás igazgatása
052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
053010 Környezetszennyezés csökkentésének igazgatása
054010 Természet- és tájvédelem igazgatása és támogatása
061010 Lakáspolitika igazgatása
061020 Lakóépület építése
063010 Vízügy igazgatása
063020 Víztermelés, -kezelés, ellátás
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
072111 Háziorvosi alapellátás
072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás
072311 Fogorvosi alapellátás
074011 Foglalkozás-egészségügyi alapellátás
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás
076010 Egészségügy igazgatása
081010 Sportügyek igazgatása
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
0810715 Üdülői szálláshely-szolgáltatás és étkeztetés
082010 Kultúra igazgatása
082044 Könyvtári szolgáltatások
082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
082093 Közművelődés – egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek
082094 Közművelődés – kulturális alapú gazdaságfejlesztés
083030 Egyéb kiadói tevékenység
084010 Társadalmi tevékenységekkel, esélyegyenlőséggel, érdekképviselettel, nemzetiségekkel, egyházakkal összefüggő feladatok igazgatása és szabályozása
084070 A fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra, szakmai szolgáltatások fejlesztése, működtetése
086020 Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése
0860906 Egyéb szabadidős szolgáltatás
0960157 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
098010 Oktatás igazgatása
102050 Az időskorúak társadalmi integrációját célzó programok
104030 Gyermekek napközbeni ellátása
1070548
106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások
107051 Szociális étkeztetés
107052 Házi segítségnyújtás
107053 Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
1040429
107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás
109010 Szociális szolgáltatások igazgatása
01335010 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
05208011 Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése
08207012 Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése és megóvása
08402013 Nemzetiségi közfeladatok ellátása és támogatása
08403114 Civil szervezetek működési támogatása
084032 15Civil szervezetek programtámogatása
10403716 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
10705117 Szociális étkeztetés, szociális konyhán 107060 Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások

6. melléklet a 23/2014. (XI. 25.) önkormányzati rendelethez

Állandó bizottságok feladatkörei:

1. Humán és Ügyrendi Bizottság:

1.) Átruházott hatáskörben gyakorolja a szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatásköreit.
2.) Javaslatokat dolgoz ki a nevelés-oktatási, kulturális önkormányzati feladatok ellátására. Véleményezi a tárgykörben más területről érkező javaslatokat, tervezeteket.
3.) Figyelemmel kíséri az egészségügyi ellátás helyzetét.
4.) Gondoskodik a szociális- és gyermekvédelmi ellátás feladataival kapcsolatos önkormányzati feladatok ellátásának biztosításáról. Kapcsolatot tart a feladatot ellátó igazgatási társulással.
5.) Elősegíti a helyi rendezvények tervezésével, előkészítésével, lebonyolításával összefüggő munkát és javaslatot tesz az éves rendezvénytervre.
6.) Ellátja a polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozataival, összeférhetetlenségi ügyeivel kapcsolatos feladatokat.

2. Gazdasági és Fejlesztési Bizottság

Gazdasági feladatkörök:
1.) Az Önkormányzatnál és intézményeinél:
- véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit,
- figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, - csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat,
- vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és bizonylati fegyelem érvényesítését.
Vizsgálati megállapításait a Képviselő-testülettel haladéktalanul közli. Ha a Képviselő-testület a vizsgálati megállapításokkal nem ért egyet, a vizsgálati jegyzőkönyvet az észrevételeivel együtt megküldi az Állami Számvevőszéknek.
2.) Véleményezi az éves költségvetés bevételi vagy kiadási előirányzatainak módosulását eredményező előterjesztéseket.
3.) Figyelemmel kíséri a költségvetés végrehajtását, folyamatosan vizsgálja az alapszerűen kezelt céltartalékok és egyéb pénzügyi alapok célirányos és hatékony felhasználását.
4.) Figyelemmel kíséri a képviselő-testület által hozott pénzügyi döntések végrehajtását.
5.) Figyelemmel kíséri az önkormányzati vagyon kezelésével, nyilvántartásával és leltározásával kapcsolatos feladatok ellátását.
6.) Javaslatokat tehet az önkormányzat saját bevételei növelésére, kiadásai csökkentésére.
7.) Javaslatot tehet – a törvény keretei között – új helyi adó bevezetésére, adó mértékének növelésére, illetve véleményezi az ilyen irányú javaslatokat.
8.) Véleményezi az Önkormányzat gazdasági programját, költségvetési tervezetét, a költségvetés módosításait.
9.) Véleményezi a gazdasági, pénzügyi kihatású előterjesztéseket.
10.) Véleményezi az önkormányzati tulajdonú telkek eladását, vállalkozásba vitelét, megosztását, bérbeadását.
11.) Javaslatot tehet önkormányzati tulajdonú területek hasznosítására, felhasználására.
Településfejlesztési és üzemeltetési feladatkörök:
1.) Előkészíti a feladatkörébe tartozó rendeleteket.
2.) Ellenőrzi és koordinálja a településfejlesztéssel és településrendezéssel, település üzemeltetéssel és környezetvédelemmel kapcsolatos feladatokat.
3.) Kezdeményezi a településfejlesztési koncepció, illetve a településrendezési tervek kidolgozását, illetve véleményezi azokat.
4.) Figyelemmel kíséri a településfejlesztési koncepció, illetve a településrendezési tervek érvényesülését, szükség esetén kezdeményezi a módosításukat.
5.) Véleményezi az övezeti átminősítési és belterületbe vonási terveket.
6.) Kezdeményezi a településrendezési feladatok megvalósulását biztosító sajátos jogintézmények alkalmazását, illetve véleményezi az ezzel kapcsolatos előterjesztéseket, kezdeményezheti a településrendezési tervpályázat kiírását.
7.) Javaslatot tehet a település közlekedés fejlesztésére, kezdeményezheti forgalomtechnikai felülvizsgálatát, és véleményezheti a forgalomtechnikai terveket.
8.) Javaslatot tesz utcák, terek elnevezésére.
9.) Kezdeményezheti, illetve véleményezheti az épített és természeti környezet védelmével kapcsolatos rendeleteket, támogatásokat és díjazásokat
10.) Javaslatot tesz a település közműfejlesztésére
11.) Figyelemmel kíséri a település arculatának alakulását.
12.) Figyelemmel kíséri a régió településeinek fejlesztéseit.

1. függelék a 23/2014. (XI. 25.) önkormányzati rendelethez

A képviselő-testület tagjainak névsora:18
1. Budai István polgármester19

2. Kuli László alpolgármester

3. Bartos Gyárfás képviselő

4. Csörgő Józsefné képviselő

5. Papp Keve Kadocsa képviselő20

6. Püspök Emese képviselő

7. Török Tímea képviselő

2. függelék a 23/2014. (XI. 25.) önkormányzati rendelethez21

Az önkormányzat bizottságainak személyi összetétele:
Humán és Ügyrendi Bizottság:
Bartos Gyárfás elnök
Papp Keve Kadocsa képviselő tag22
Török Tímea képviselő tag
Kaiser Gusztávné nem képviselő tag23
Dr. Móré Katalin nem képviselő tag
Gazdasági és Fejlesztési Bizottság:
Papp Keve Kadocsa képviselő elnök24
Csörgő Józsefné képviselő tag
Püspök Emese képviselő tag
Bozzai Attila nem képviselő tag
Varga István Károly nem képviselő tag

3. függelék a 23/2014. (XI. 25.) önkormányzati rendelethez25

A Budajenői Német Nemzetiségi Önkormányzat képviselőinek névsora:

1. Herb József elnök

2. Herb Józsefné elnök-helyettes

3. Bognárné Kovács Katalin tag

4. Lantai Gábor tag

5. Pintér Sára tag

1

Megállapította Budajenő Község Önkormányzat 2/2022. (III.10.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos 2022. március 11-től.

2

Hatályon kívül helyezte Budajenő Község Önkormányzat 2/2022. (III.10.) önkormányzat 2. §-a alapján. Hatályos 2022. március 11-tól.

3

Hatályon kívül helyezte Budajenő Község Önkormányzat 2/2022. (III.10.) önkormányzat 3. §-a alapján. Hatályos 2022. március 11-tól.

4

Beiktatta a 11/2020. (IX.25.) önkormányzati rendelet 1.§-a. Hatályos 2020. szeptember 26-tól.

5

Beiktatta Budajenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2018.(III.23.) önkormányzati rendelet 2. §-a. Hatályos 2018. március 24-től.

6

Beiktatta Budajenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2018.(III.23.) önkormányzati rendelet 2. §-a. Hatályos 2018. március 24-től.

7

Beiktatta Budajenő Község Önkormányzat 1/2021. (I.29.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos 2021. január 30-tól.

8

Hatályon kívül helyezte Budajenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2016.(V.30.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos 2016. május 31-től.

9

Hatályon kívül helyezte Budajenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2016.(III.25.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos 2016. március 26-tól.

10

Beiktatta a 11/2020. (IX.25.) önkormányzati rendelet 2.§-a. Hatályos 2020. szeptember 26-tól.

11

Beiktatta a 11/2020. (IX.25.) önkormányzati rendelet 2.§-a. Hatályos 2020. szeptember 26-tól.

12

Beiktatta a 11/2020. (IX.25.) önkormányzati rendelet 2.§-a. Hatályos 2020. szeptember 26-tól.

13

Beiktatta a 11/2020. (IX.25.) önkormányzati rendelet 2.§-a. Hatályos 2020. szeptember 26-tól.

14

Beiktatta a 11/2020. (IX.25.) önkormányzati rendelet 2.§-a. Hatályos 2020. szeptember 26-tól.

15

Beiktatta a 11/2020. (IX.25.) önkormányzati rendelet 2.§-a. Hatályos 2020. szeptember 26-tól.

16

Beiktatta a 11/2020. (IX.25.) önkormányzati rendelet 2.§-a. Hatályos 2020. szeptember 26-tól.

17

Beiktatta a 11/2020. (IX.25.) önkormányzati rendelet 2.§-a. Hatályos 2020. szeptember 26-tól.

18

Megállapította Budajenő Helyi Választási Bizottság 28/2019.(X.13.) számú határozata.

19

Megállapította Budajenő Helyi Választási Bizottság 27/2019.(X.13.) számú határozata.

20

Megállapította Budajenő Helyi választási Bizottság 1/2023. (V. 18.) számú határozata

21

Módosítva Budajenő Község Önkormányzat képviselő-testületének 84/2019.(X.31.) számú határozatával

22

Megállapította Budajenő Község Önkormányzatának 26/2023. (V. 24.) önkormányzati határozata

23

Megállapította Budajenő Község Önkormányzatának 26/2023. (V. 24.) önkormányzati határozata

24

Megállapította Budajenő Község Önkormányzatának 26/2023. (V. 24.) önkormányzati határozata

25

Megállapította Budajenő Helyi Választási Bizottság 29/2019.(X.14.) számú határozata.