Budajenő Község Önkormányzat képviselő-testületének 1/2017 (II.10.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
Hatályos: 2017. 02. 10- 2017. 02. 10Budajenő Község Önkormányzat képviselő-testületének 1/2017 (II.10.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
2017-02-10-tól
Budajenő Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.
I.
Általános rendelkezések
A rendelet hatálya
1. § (1) E Rendelet hatálya kiterjed a képviselő-testületre, bizottságaira, a közös önkormányzati hivatalra és az önkormányzat fenntartásában működő költségvetési szervekre (intézményekre) továbbá a képviselő-testület által vállalt kötelező és önként vállalt (köz)szolgáltatási feladatokra.
(2) Önállóan működő és gazdálkodó intézmény a közös önkormányzati hivatal, amely ellátja különösen az
- önkormányzati működési,
- igazgatási,
- községgazdálkodási, és –üzemeltetési,
- közfoglalkoztatási,
- művelődési ház üzemeltetési,
- védőnői szolgálat működésével, és
- az önkormányzati fejlesztésekkel, felújításokkal kapcsolatos adminisztratív feladatokat.
(3) Önállóan működő intézmény
- a községi óvoda, amely ellátja a konyha üzemeltetését is.
(4) A községi óvoda mint önállóan működő intézmény gazdálkodási feladatait – megállapodás alapján – a közös önkormányzati hivatal végzi.
Az önkormányzat 2017. évi költségvetése kiadásainak és bevételeinek főösszege
2. § A képviselő-testület a költségvetés fő összegeit a következők szerint határozza meg:
Bevételek főösszege: 568 860 e Ft
Kiadások főösszege: 568 860 e Ft.
Különös rendelkezések
Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak részletezése
3. § Az önkormányzat működési és a felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatait tájékoztató jelleggel, egymástól elkülönítetten, de – a finanszírozási műveleteket is figyelembe véve – együttesen egyensúlyban (Főtábla) az 1. melléklet tartalmazza.
4. § (1) Az önkormányzat elemi költségvetését a 2. melléklet tartalmazza.
(2) A közös önkormányzati hivatal elemi költségvetését 3. melléklet tartalmazza.
(3) A községi óvoda elemi költségvetését a 4. melléklet tartalmazza.
5. § Az önkormányzat 2017. évi költségvetését mérlegszerűen az 5. melléklet tartalmazza.
6. § (1) Az önkormányzat 2017. évi állami támogatásait jogcímenként a 6. melléklet tartalmazza.
(2) Az önkormányzat 2017. évi közhatalmi bevételeit, támogatásértékű bevételeit, felhalmozási- és működési bevételeit a 7. melléklet tartalmazza.
7. § (1) Az önkormányzat által 2017. évben tervezett beruházások és felújítások kiadásainak előirányzatait feladatonként a 8. melléklet tartalmazza.
(2) Az önkormányzat 2017. évi átadott pénzeszközeit a 9. melléklet tartalmazza.
(3) Az önkormányzat által 2017. évben folyósítandó ellátások tervezetét a 10. melléklet tartalmazza.
8. § Az önkormányzat 2017. évi létszám-előirányzatát, költségvetési szervenként, a 11. melléklet tartalmazza.
9. § Az önkormányzatnak a 2017. évben várható bevételi és kiadási előirányzatainak teljesüléséről készített előirányzat-felhasználási tervét a 12. melléklet tartalmazza.
A cafetéria-juttatások, illetménykiegészítés szabályozása
10. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat közszolgálatban és munkaviszonyban álló dolgozói részére – a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 69-71. §-ai alapján, a köztisztviselők vonatkozásában a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló 2011. évi CXCIX. törvény 151. §-ában foglaltakra is figyelemmel - a következő cafetéria kereteket állapítja meg:
- polgármester, köztisztviselők, intézményvezető, intézmény -
vezető helyettes, élelmezés-, gondnokságvezető bruttó 200 e Ft/év
- alaptevékenységet ellátó közalkalmazottak bruttó 180 e Ft/év
- kiegészítő tevékenységet ellátók bruttó 160 e Ft/év
(2) A cafetéria juttatására és elszámolására vonatkozó szabályozást – a polgármester irányelvei alapján és egyetértésével – a munkáltatóknak 2017.03.15-ig kell elkészíteni.
11. § A képviselő-testület a Budajenői Közös Önkormányzati Hivatalban dolgozó felsőfokú, valamint a középfokú végzettségű köztisztviselők részére, a Budajenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének a Budajenői Közös Önkormányzati Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők számára biztosított juttatásokról és támogatásokról szóló 4/2013. (II. 22.) önkormányzati rendelet 2. §-ában megállapított illetménykiegészítés mértékét egységesen 15 %-ban határozza meg.
Az önkormányzat gazdálkodására vonatkozó általános szabályok
12. § (1) A képviselő-testület a költségvetési rendeleten keresztül felhívja a polgármester, a jegyző, az intézményvezetők és a gazdálkodással foglalkozó dolgozók figyelmét a hatékony, takarékos gazdálkodásra.
(2) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy két testületi ülés között a sürgős, halasztást nem tűrő esetben intézkedjen, vagy kötelezettséget vállaljon nettó 250 e Ft egyedi értékhatárig, a következő képviselő-testületi ülésen történő beszámolási kötelezettséggel, és az előirányzat-módosítás saját hatáskörben történő megtételével.
(3) A nonprofit szervezetek támogatására tervezett előirányzat biztosítására megállapodást kell kötni, amit a polgármester ír alá.
III.
Záró rendelkezések
13. § A jelen rendelet, visszamenőleges hatállyal, 2017. január 1. napján lép hatályba.
Budai István | dr. Kovács Dénes |
E Rendelet 2017. év február hónap 10. napján kihirdetésre került.
dr. Kovács Dénes |