Budajenő Község Önkormányzat Képviselő-testülete 8/2021. (VI. 11.) önkormányzati rendeletének indokolása

Budajenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VI. 11.) önkormányzati rendelete

Hatályos: 2021. 06. 12

Budajenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VI. 11.) önkormányzati rendelete

Általános indokolás

INDOKOLÁS

Budajenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének

a 2021. évi igazgatási szünet elrendeléséről szóló

8/2021. (VI. 11.) önkormányzati rendeletéhez

(a továbbiakban: rendelet)

Általános indokolás

Budajenő Község Önkormányzat Képviselő-testülete a társhatóságok, államigazgatási- és igazságszolgáltatási szervek gyakorlatához igazodva, figyelembe véve a kormány e tárgyban adott ajánlásait, gazdaságossági és tervezhetőségi okokból célszerűnek találta, hogy – az elmúlt évek gyakorlatának pozitív tapasztalatai alapján - a Budajenői Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) csökkent mértékű működtetését 2021. évben is elrendelje a rendeletben meghatározott időszakban.

Részletes indokolás

A rendelet 1. §-ához

A rendelet hatályáról rendelkezik, amely kiterjed a Hivatalban, azaz a budajenői székhelyen, valamint a remeteszőlősi és töki kirendeltségeken foglalkoztatott köztisztviselőkre.

A rendelet 2. §-ához

Az igazgatási szünet időtartamát a Hivatalt létrehozó települések eddigi gyakorlatának, valamint az új szervezet szükségleteinek figyelembe vételével határozza meg. A zavartalan ügymenetet a Hivatal ügyelet fenntartásával biztosítja, amely az iratok átvételét, és a halaszthatatlan, elsősorban az anyakönyvezési feladatkörbe tartozó sürgős ügyek intézését jelenti.

A rendelet 3. §-ához

A rendelet hatálybalépésének és hatályon kívül helyezésének időpontját határozza meg.

ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP

Budajenő Község Önkormányzat Képviselő-testületének

a 2021. évi igazgatási szünet elrendeléséről szóló

8/2021. (VI. 11.) önkormányzati

rendeletéhez.

Tájékoztatás az előzetes hatásvizsgálat eredményéről

1. A jogszabály-tervezet hatásai

1.1. Társadalmi hatások: tekintettel a magyarországi hatóságok, államigazgatási, önkormányzati és igazságszolgáltatási szervek között mostanra széles körben elterjedt hasonló gyakorlatra társadalmilag elfogadott jogintézményről van szó, így e hatása nem jelentős.

1.2. Gazdasági, költségvetési hatás: nincs. Többletkiadást a rendelet elfogadása nem jelent.

1.3. Környezeti, egészségügyi következmények: a rendelet elfogadásának környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.

1.4. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások: a rendelet szabályai nem eredményeznek többlet adminisztratív terhet.

2. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei: a jogszabály megalkotását a magasabb szintű jogszabályi felhatalmazás, illetve ajánlás, valamint a törvényből eredő szabadságolási tervezés során felmerülő igény indokolja. A rendelet megalkotásának elmaradása esetén a szabadságok kiadása nem, vagy csak egyéb kötelezettségek rovására oldható meg.

3. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek: e feltételek a Hivatalban rendelkezésre állnak.

Budajenő, 2021. június 9.

dr. Kovács Dénes
jegyző