Nagykovacsi Nagyközség Önkormányzat képviselő testületének 21/2015 (XII.18.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2016. évi átmeneti gazdálkodásáról

Hatályos: 2016. 01. 01- 2016. 02. 27

Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25 §. (1)-(3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


I. Az önkormányzat átmeneti gazdálkodása

1. § (1) Felhatalmazást kap a polgármester, hogy az átmeneti gazdálkodás időszakában az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) és az önkormányzati gazdálkodásra vonatkozó jogszabályi rendelkezések betartásával intézkedéseket tegyen az önkormányzatot megillető bevételek folyamatos beszedésére és a felmerülő, indokolt kiadások teljesítésére.

(2) Az átmeneti időszakban teljesített bevételeket és kiadásokat a 2016. évi költségvetésről szóló rendeletbe be kell építeni.

(3) A költségvetési szervek és az Önkormányzat működési-fenntartási kiadásainak teljesítése a költségvetési évet közvetlenül megelőző év eredeti előirányzata 1/12 részéig, az ellátottak pénzbeli kiadásainak teljesítése a költségvetési évet közvetlenül megelőző év eredeti előirányzata 1/12 részéig terjedhet havonta.

(4) Az 1/12 rész meghatározásakor az előző évi eredeti előirányzatot korrigálni kell az áthúzódó jellegű kötelezettség-vállalások összegével, szerkezeti, szervezeti változások és több éves kihatással járó vállalt kötelezettségek összegével. Ettől eltérni csak a rendelet 4.§-ában felsorolt esetekben, illetve Képviselő-testület eseti döntései alapján lehet.


II. Költségvetési szervek átmeneti gazdálkodása

2. § (1) A költségvetési szervek intézményi finanszírozását az átmeneti gazdálkodás időszakában a költségvetési évet megelőző év eredeti kiadási és bevételi előirányzatainak 1/12 részének megfelelő összegben kell biztosítani, figyelemmel az előző évben elrendelt áthúzódó és 2016. január elsejétől érvényes szerkezeti és szervezeti változásokra, feladatelmaradásokra vagy többletfeladatok többletköltségeinek időarányos részére, a rendszeres és az áthúzódó kötelezettségvállalások kiadási szükségleteire.

(2) A költségvetési szervek, az önkormányzat az átmeneti gazdálkodás időszakában az előző évi költségvetés eredeti előirányzata 1/12 részéig vállalhat kötelezettséget, teljesíthet kiadásokat, figyelemmel az (1) bekezdésben meghatározott szempontokra is.

(3) A 2016. január 1-jétől esedékes bérintézkedéseket a költségvetési szervek dolgozóit érintően az átmeneti gazdálkodás időszakában a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény, a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény és a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. I. törvény, továbbá Magyarország helyi

önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény és a 17/2015. (XI. 23.) önkormányzati rendelet értelmében fizetendő személyi juttatásokat kell teljesíteni. A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 234. § (3) és (4) bekezdésében leírt illetménykiegészítés mértéke a felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselők esetében 30 %,

középiskolai végzettségű köztisztviselők esetében 20 %.

(4) Az (1) – (3) bekezdésben foglaltaktól eltérni csak a rendelet 4. §-ában felsorolt esetekben, vagy a Képviselő-testület eseti döntései alapján lehet.


III. Beruházások, felújítások és egyéb felhalmozási célú kiadások

3. § (1) Pályázati támogatásokkal megvalósuló beruházások és felújítások esetében kötelezettségvállalás az átmeneti gazdálkodás időszakában kizárólag a 2015. évi költségvetésben rendelkezésre álló előirányzat és az elnyert támogatási összeg együttes összegének erejéig vállalható. Amennyiben a rendelkezésre álló együttes összeg nem nyújt fedezetet a kötelezettségvállalásra, akkor a Képviselő-testület külön, határozatban rögzített eseti döntése alapján vállalható a kötelezettségvállalás és indítható a feladat. A kötelezettségvállalásokhoz és a feladatok indításához biztosítani kell a szükséges pénzügyi fedezet rendelkezésre állását.

(2) Az átmeneti gazdálkodás időszakában beruházási, felújítási és egyéb felhalmozási célú kiadási előirányzatokra kötelezettségvállalás és kifizetés a 2015. évi költségvetésben rendelkezésre álló beruházási, felújítási és egyéb felhalmozási célú kiadási előirányzat maradvány összegéig történhet kötelezettségvállalás és kifizetés.

(3) A 2016. évi pályázatokhoz szükséges saját erő vállalása – az előző időszakban vállalt saját erő figyelembevételével - a Képviselő-testület döntése alapján történhet.


IV. Egyéb rendelkezések

4. §  Az 1. §-ban foglalt felhatalmazástól eltérően teljesíthetők az alábbi működési célú kiadások:

a)    Pest Megyei Rendőrkapitányság körzeti megbízott támogatása, havi 100 e Ft;

b)    NATÜ-nek átutalandó a 2016. év átmeneti időszakára havi 6.762 e Ft;

c)    2015. évről áthúzódó beruházások számláinak kifizetése az alábbiak szerint:
- aszfalt utak kátyúzása 2.540 e Ft;
- Szamos u. vízelvezetés 5.080 e Ft;
- vis maior 40.000 e Ft (átfutó tétel, a tényleges önerő 10%).

d)    aggregátorok, walkie-talkie-k rádiók vásárlása (katasztrófavédelem) 2.100 e Ft;

e)    kisteherautó beszerzése 6.100 e Ft

f)     csatorna-beruházás esetlegesen áthúzódó tételei;

g)    Emberi Erőforrás Támogatáskezelő (Bursa Hungarica Felsőoktatási Ösztöndíjpályázat) 2016. I. félévi támogatására 450 e Ft.






V. Záró rendelkezés

5. § E rendelet 2016. január 1-jén lép hatályba és a 2016. évi költségvetési rendelet hatálybalépésének napján veszti hatályát.

               


                Kiszelné Mohos Katalin                                                     Papp István

                                polgármester                                                                      jegyző