Nagykovacsi Nagyközség Önkormányzat képviselő testületének 22/2016 (XII.19.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2017. évi átmeneti gazdálkodásáról

Hatályos: 2017. 01. 01- 2017. 02. 26

Nagykovacsi Nagyközség Önkormányzat képviselő testületének 22/2016 (XII.19.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2017. évi átmeneti gazdálkodásáról

Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. §-ban kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.

1. Az önkormányzat átmeneti gazdálkodása

1. § (1) Felhatalmazást kap a polgármester, hogy az átmeneti gazdálkodás időszakában az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) és az önkormányzati gazdálkodásra vonatkozó jogszabályi rendelkezések betartásával intézkedéseket tegyen az önkormányzatot megillető bevételek folyamatos beszedésére és a felmerülő, indokolt kiadások teljesítésére.

(2) Az átmeneti időszakban teljesített bevételeket és kiadásokat a költségvetésről szóló rendeletbe be kell építeni.

(3) Az Önkormányzat működési-fenntartási kiadásainak teljesítése az előző évben elrendelt kifizetéseken felül a költségvetési évet közvetlenül megelőző év eredeti előirányzata 1/12 részéig, az ellátottak pénzbeli kiadásainak teljesítése a költségvetési évet közvetlenül megelőző év eredeti előirányzata 1/12 részéig terjedhet havonta.

(4) Az 1/12 rész meghatározásakor az előző évi eredeti előirányzatot korrigálni kell az áthúzódó jellegű kötelezettség-vállalások összegével, szerkezeti, szervezeti változások és több éves kihatással járó vállalt kötelezettségek összegével. Ettől eltérni csak a rendelet 4. §-ában felsorolt esetekben, illetve Képviselő-testület eseti döntései alapján lehet.

2. Költségvetési szervek átmeneti gazdálkodása

2. § (1) A költségvetési szervek intézményi finanszírozását, az előző évben elrendelt kifizetéseken, továbbá a 2017. január elsejétől érvényes szerkezeti és szervezeti változásokon felül az átmeneti gazdálkodás időszakában a költségvetési évet megelőző év eredeti kiadási és bevételi előirányzatainak 1/12 részének megfelelő összegben kell biztosítani, figyelemmel a rendszeres és az áthúzódó kötelezettségvállalások kiadási szükségleteire.

(2) A költségvetési szervek az átmeneti gazdálkodás időszakában az előző évi költségvetés eredeti előirányzata 1/12 részéig vállalhat kötelezettséget, teljesíthet kiadásokat, figyelemmel az (1) bekezdésben meghatározott szempontokra is.

(3) A 2017. január 1-jétől esedékes bérintézkedéseket a költségvetési szervek dolgozóit érintően az átmeneti gazdálkodás időszakában a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény, a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény és a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. I. törvény értelmében fizetendő személyi juttatásokat kell teljesíteni. A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 234. § (3) és (4) bekezdésében leírt illetménykiegészítés mértéke a felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselők esetében 30 %, középiskolai végzettségű köztisztviselők esetében 20 %.

(4) Az (1) – (3) bekezdésben foglaltaktól eltérni csak a rendelet 4. §-ában felsorolt esetekben, vagy a Képviselő-testület eseti döntései alapján lehet.

3. Beruházások, felújítások és egyéb felhalmozási célú kiadások

3. § (1) Pályázati támogatásokkal megvalósuló beruházások és felújítások esetében kötelezettségvállalás az átmeneti gazdálkodás időszakában kizárólag a 2016. évi költségvetésben rendelkezésre álló előirányzat és az elnyert támogatási összeg együttes összegének erejéig vállalható. Amennyiben a rendelkezésre álló együttes összeg nem nyújt fedezetet a kötelezettségvállalásra, akkor a Képviselő-testület külön, határozatban rögzített eseti döntése alapján vállalható a kötelezettségvállalás és indítható a feladat. A kötelezettségvállalásokhoz és a feladatok indításához biztosítani kell a szükséges pénzügyi fedezet rendelkezésre állását.

(2) Az átmeneti gazdálkodás időszakában beruházási, felújítási és egyéb felhalmozási célú kiadási előirányzatokra kötelezettségvállalás és kifizetés a 2016. évi költségvetésben rendelkezésre álló beruházási, felújítási és egyéb felhalmozási célú kiadási előirányzat maradvány összegéig történhet kötelezettségvállalás és kifizetés.

(3) A 2017. évi pályázatokhoz szükséges saját erő vállalása – az előző időszakban vállalt saját erő figyelembevételével - a Képviselő-testület döntése alapján történhet.

4. Egyéb rendelkezések

4. § Az 1. § értelmében felhatalmazást kap a Polgármester a feladatok elvégzéséhez a 2016. évi eredeti előirányzat időarányos részének biztosítására, amely alól kivételt képeznek az alábbi működési célú kiadások:

  • a) Pest Megyei Rendőrkapitányság körzeti megbízott támogatása, havi 100 e Ft;
  • b) NATÜ-nek átutalandó a 2017. átmeneti időszakára havi 6.762 e Ft;
  • c) utcai lámpa világítás felszerelése: 98 e Ft;
  • d) 2016-os Karácsonyi díszkivilágítás leszerelésének pénzügyi rendezése: 268 e Ft;
  • e) áram bővítés (ravatalozó): 100 e Ft;
  • f) önkormányzati ingatlan telekhatár kitűzés: 50 e Ft;
  • g) Z-122/2016 Kt. Hat. szerinti Bursa Hungarica Felsőoktatási Ösztöndíjpályázat) 2017. I. félévi támogatása;
  • h) veszélyes fák kivágása: 1.524 e Ft;
  • i) GUL-15-D-2016-00113 azonosítójú „Emléktáblák kihelyezésének támogatása” pályázati keretből temetőben végzett munkák: 400 e Ft;
  • j) A HUNGEXPO területén megrendezendő Utazás 2017 Turisztikai kiállítás nyomdai költségei: 300 e Ft;
  • k) meteorológiai állomás éves karbantartása: 121 e Ft;
  • l) 2016. évről áthúzódó tervezések és beruházások számláinak kifizetése az alábbiak szerint:
    - közműtervezések 254 e Ft;
    - ravatalozó szennyvízbekötés terve: 36 e Ft;

- közvilágítás tervezés: 1.016 e Ft;
- Z-122/2016. Kt. Hat. szerint a Kossuth L. u. 56/2 megvásárlásának részlete, 10.000 e Ft;
- előre nem látható beruházási költségek: 4.000 e Ft.

5. Záró rendelkezés

5. § E rendelet 2017. január 1-jén lép hatályba és a 2017. évi költségvetési rendelet hatálybalépésének napján veszti hatályát.

Kiszelné Mohos Katalin polgármester

Papp István jegyző


[1] Hatályon kívül helyezte: Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2017. (II. 27.) önkormányzati rendelete 19. §.