Nagykovacsi Nagyközség Önkormányzat képviselő testületének 8/2019 (X. 31.) önkormányzati rendelete

Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 17/2015. (XI. 23.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2019. 10. 31- 2019. 10. 31

Nagykovacsi Nagyközség Önkormányzat képviselő testületének 8/2019 (X. 31.) önkormányzati rendelete

Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 17/2015. (XI. 23.) önkormányzati rendelet módosításáról[1]

Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. §. (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján a Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 17/2015. (XI. 23.) önkormányzati rendeletének (a továbbiakban: Ör.) módosításáról a következőket rendeli el:

1. § Az Ör. 10. § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

„(1) A Képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 6 ülést tart. Az ülések pontos időpontját a Képviselő-testület az évenként elfogadandó munkatervben határozza meg.”

2. § Az Ör. 32. §-a helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

„32. § (1) A Képviselő-testület rendes üléseit éves munkaterv szerint tartja. A munkaterv elkészítéséről a polgármester a jegyző bevonásával gondoskodik.

(2) A Képviselő-testület a polgármester javaslatára a naptári év szerinti utolsó ülésén elfogadja a testület következő éves munkatervét.

(3) A munkatervnek tartalmaznia kell:

  • a) a jogszabály által kötelezően előírt napirendeket,
  • b) a képviselő-testületi ülések várható ütemezését, a napirendek címét, az előkészítésért felelős nevét, az előterjesztő nevét,
  • c) a közmeghallgatás időpontját.”

3. § Az Ör. 33-34. §-ai helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

„33. § (1) A Képviselő-testület a bizottságait az Mötv. 57-58. §-ban meghatározottak szerint hozza létre.

(2) A képviselő bizottsági tag a bizottságban való munkájáért pótlékra jogosult. A pótlék összege a 4. § (3) bekezdésében megállapított képviselői tiszteletdíj 40 %-a, függetlenül attól, hogy a képviselő hány bizottságban rendelkezik tagsággal.

(3) A bizottsági elnök a bizottságban való munkájáért a 4. § (3) bekezdésében megállapított képviselői tiszteletdíj 60 %-ának megfelelő pótlékra jogosult, függetlenül attól, hogy hány bizottságban rendelkezik tagsággal. A Pénzügyi bizottság elnöke a fentieken túl további 60 %-os pótlékra jogosult.

(4) A bizottság nem képviselő tagja a bizottságban való munkájáért a 4. § (3) bekezdésében megállapított képviselői tiszteletdíj 50 %-ának megfelelő pótlékra jogosult.

(5) A bizottság nem képviselő tagjára a 6. § (1) bekezdésében foglaltakat megfelelően alkalmazni kell.

(1) A Képviselő-testület az alábbiak szerint állandó bizottságokat hoz létre:

  • a) Pénzügyi bizottság (6 fő), költségvetési, pénzügyi, vagyongazdálkodási és településfejlesztési feladok ellátására;
  • b) Ügyrendi bizottság (5 fő), ügyrendi, összeférhetetlenségi, vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos, jogi, külső kapcsolatokkal összefüggő és rendészeti feladatok ellátására;
  • c) Humánpolitikai bizottság (5 fő), oktatási, kulturális, szociális, egészségügyi, sport, ifjúsággal kapcsolatos, turisztikai és környezetvédelmi feladatok ellátására.”

4. § Az Ör. 41. §-a helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

„41. § (1) A Képviselő-testület az Mötv. 74. § (1) bekezdésében foglalt szabályok szerint két képviselőt alpolgármesternek választ.

(2) Az alpolgármesterek társadalmi megbízatásban, a polgármester irányításával látják el feladataikat.”

5. § Az Ör. 1. melléklete helyébe e rendelet 1. melléklete lép.

6. § E rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.

Kiszelné Mohos Katalin polgármester

Papp István jegyző

1. melléklet 1. melléklet a 8//2019. (X. 31.) önkormányzati rendelethez

„1. melléklet

a 17/2015. (XI. 23.) önkormányzati rendelethez

A Képviselő-testület állandó bizottságainak feladatai és hatáskörei

Pénzügyi bizottság

1. ellátja az Mötv. 120. §-ában foglalt feladatokat;

2. elemzi, értékeli a költségvetési szervek vezetői részéről (intézményvezetők, jegyző, polgármester) az előirányzat felhasználását, illetve az erre vonatkozó jogkörének gyakorlását;

3. közreműködik a település gazdasági programjának kidolgozásában;

4. figyelemmel kíséri az Önkormányzat pénzügyi és vagyongazdálkodási munkáját, ezen túl gondoskodik a vagyont és költségvetést érintő Képviselő-testületi döntésekben a vagyongazdálkodási és pénzügyi gazdálkodási összhangjáról, szem előtt tartva a hosszú távú egyensúly követelményeit;

5. a Polgármester vagy a Jegyző kérésére a bizottság képviselteti magát a vagyont érintő jelentősebb üzleti tárgyalásokon;

6. szükség szerint javaslatot tesz a vagyongazdálkodási rendelet módosítására;

7. a beruházások megvalósításához pályázati lehetőségeket tár fel;

8. elkészíti az önkormányzat településfejlesztési koncepcióját, figyelembe véve az önkormányzat erre vonatkozó stratégiai célkitűzéseit;

9. figyelemmel kíséri az önkormányzat településüzemeltetést végző szervezete tevékenységét, véleményezi a működésére, finanszírozására, tevékenységére vonatkozó előterjesztéseket.

Ügyrendi bizottság

1. javaslatot tesz az önkormányzatnak és szerveinek szervezeti és működési szabályzatának módosítására;

2. jogi szempontból véleményezi a rendelet-tervezeteket;

3. szabályozza az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatával kapcsolatos, valamint az Mötv. 33. §-ában leírt eljárást és ellátja az Mötv. 36-39. §-aiban foglalt feladatokat;

4. figyelemmel kíséri és segíti az önkormányzat nemzetközi kapcsolatait, javaslatot tesz a határon túli településekkel való kapcsolat kiépítésére, ápolására;

5. véleményezi a testvérvárosi kapcsolatokra vonatkozó megállapodásokat;

6. javaslatot tesz a civil szervezetekkel történő kapcsolattartás formáira és feltárja az együttműködés lehetőségeit, véleményezi az ezzel kapcsolatos előterjesztéseket;

7. javaslatot tesz az önkormányzati társulások alapítására, az azokhoz való csatlakozásra és véleményezi az ezzel kapcsolatos előterjesztéseket;

8. figyelemmel kíséri a település közrendjével, közbiztonságával kapcsolatos kérdéseket, javaslatot tesz intézkedések kezdeményezésére.

Humánpolitikai bizottság

1. közreműködik az önkormányzat költségvetésének az előkészítésében, véleményezi a feladatkörével összefüggő tételeket;

2. figyelemmel kíséri a nevelő, oktató és fejlesztő munkát, ennek keretében együttműködik az iskolával, óvodával, bölcsődével;

3. véleményezi a szociális ellátás fejlesztési irányainak meghatározását, a szociális védőháló megteremtését célzó koncepciókat, előterjesztéseket;

4 véleményezi a szociális gondoskodást, a gyermek-, ifjúság- és családvédelmet érintő előterjesztéseket, ellenőrzi a Képviselő-testület egészségügyi és szociális témakörben hozott döntéseinek végrehajtását;

5. figyelemmel kíséri a gyógyító-megelőző és a betegellátási tevékenységet, közreműködik az egészséges életmód közösségi feltételeinek megteremtésében;

6. figyelemmel kíséri az esélyegyenlőségi mutatók alakulását, segíti a beteg-, szociális-, gyermeki jogok érvényesítésével kapcsolatos feladatokat, vizsgálja azok megvalósítását, elemzi a meghatározó és befolyásoló tényezőket;

7. kidolgozza, aktualizálja Nagykovácsi kulturális koncepcióját, stratégiáját összhangban az egyéb fejlesztési dokumentációkkal, érvényben lévő fejlesztési tervekkel;

8. figyelemmel kíséri a helyi közművelődési rendelet aktualizálásának szükségességét és a közművelődési és közgyűjteményi kötelező feladatainak ellátására alapított intézmény működését;

9. véleményezi a helyi tömegtájékoztatással kapcsolatos előterjesztéseket;

10. támogatja a lakosság művészeti kezdeményezéseit, önszerveződéseit, igény szerint segítséget nyújt a helyi közösségi rendezvények megszervezésében, lebonyolításában;

11. együttműködik a helyi egyházakkal, gyermek, ifjúsági és felnőtt kulturális célokért tevékenykedő civil szervezetekkel, alapítványokkal;

12. javaslatot tesz a közösségi és versenysport támogatására, kidolgozza Nagykovácsi sportkoncepcióját;

13. elősegíti a sportlétesítmények fejlesztését, figyelemmel kíséri a jelenlegi sportlétesítmények állapotát. kihasználtságát;

14. munkakapcsolatot tart a helyi sportegyesületek vezetőivel;

15. kidolgozza Nagykovácsi turisztikai koncepcióját, javaslatot tesz a turisztikai vonzerőt növelő döntésekre;

16. együttműködik Nagykovácsi turizmusban érintett szereplőivel, munkakapcsolatot tart a turizmus területén érintett társadalmi szervezetekkel, a hazai és nemzetközi turisztikai szervezetekkel, egyesületekkel;

17. kidolgozza Nagykovácsi környezetvédelmi koncepcióját;

18. véleményezi a környezetvédelemmel kapcsolatos előterjesztéseket.

19. együttműködik a környezetvédelemmel foglalkozó helyi és országos szervezetekkel;

20. részt vesz a feladatkörébe tartozó intézmények vezető álláshelyére beérkezett pályázatok elbírálásában úgy is, mint a jogszabály által előírt döntés-előkészítő bizottság;


[1] A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2019. november 1. napjával.