Nagykovacsi Nagyközség Önkormányzat képviselő testületének 23/2020 (XII. 18.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2021. évi átmeneti gazdálkodásáról

Hatályos: 2021. 02. 17- 2021. 02. 17

Nagykovacsi Nagyközség Önkormányzat képviselő testületének 23/2020 (XII. 18.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2021. évi átmeneti gazdálkodásáról[1]

Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. §-ban kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.

1. Az önkormányzat átmeneti gazdálkodása

1. § (1) Felhatalmazást kap a polgármester, hogy az átmeneti gazdálkodás időszakában az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) és az önkormányzati gazdálkodásra vonatkozó jogszabályi rendelkezések betartásával intézkedéseket tegyen az önkormányzatot megillető bevételek folyamatos beszedésére és a felmerülő, indokolt kiadások teljesítésére.

(2) Az átmeneti időszakban teljesített bevételeket és kiadásokat a költségvetésről szóló rendeletbe be kell építeni.

(3) Az Önkormányzat működési-fenntartási kiadásainak teljesítése az előző évben elrendelt kifizetéseken felül a költségvetési évet közvetlenül megelőző év eredeti előirányzata 1/12 részéig, az ellátottak pénzbeli kiadásainak teljesítése a költségvetési évet közvetlenül megelőző év eredeti előirányzata 1/12 részéig terjedhet havonta.

(4) Az 1/12 rész meghatározásakor az előző évi eredeti előirányzatot korrigálni kell az áthúzódó jellegű kötelezettség-vállalások összegével, szerkezeti, szervezeti változások és több éves kihatással járó vállalt kötelezettségek összegével. Ettől eltérni csak a rendelet 4. §-ában felsorolt esetekben, illetve Képviselő-testület eseti döntései alapján lehet.

2. Költségvetési szervek átmeneti gazdálkodása

2. § (1) A költségvetési szervek intézményi finanszírozását, az előző évben elrendelt kifizetéseken, továbbá a 2021. január elsejétől érvényes szerkezeti és szervezeti változásokon felül az átmeneti gazdálkodás időszakában a költségvetési évet megelőző év eredeti kiadási és bevételi előirányzatainak 1/12 részének megfelelő összegben kell biztosítani, figyelemmel a rendszeres és az áthúzódó kötelezettségvállalások kiadási szükségleteire.

(2) A költségvetési szervek az átmeneti gazdálkodás időszakában az előző évi költségvetés eredeti előirányzata 1/12 részéig vállalhatnak kötelezettséget, teljesíthetnek kiadásokat, figyelemmel az (1) bekezdésben meghatározott szempontokra is.

(3) Az átmeneti gazdálkodás időszakában a költségvetési szervek dolgozóit érintő esedékes bérintézkedések alkalmazása esetén a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény, a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény és a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény rendelkezéseit kell figyelembe venni.

(4) Az (1)-(3) bekezdésben foglaltaktól eltérni csak a rendelet 4. §-ában felsorolt esetekben, vagy a Képviselő-testület eseti döntései alapján lehet.

3. Beruházások, felújítások és egyéb felhalmozási célú kiadások

3. § (1) Pályázati támogatásokkal megvalósuló beruházások és felújítások esetében kötelezettségvállalás az átmeneti gazdálkodás időszakában kizárólag a 2020. évi költségvetésben rendelkezésre álló előirányzat és az elnyert támogatási összeg együttes összegének erejéig vállalható. Amennyiben a rendelkezésre álló együttes összeg nem nyújt fedezetet a kötelezettségvállalásra, akkor a Képviselő-testület külön, határozatban rögzített eseti döntése alapján vállalható a kötelezettségvállalás és indítható a feladat. A kötelezettségvállalásokhoz és a feladatok indításához biztosítani kell a szükséges pénzügyi fedezet rendelkezésre állását.

(2) Az átmeneti gazdálkodás időszakában beruházási, felújítási és egyéb felhalmozási célú kiadási előirányzatokra kötelezettségvállalás és kifizetés a 2020. évi költségvetésben rendelkezésre álló beruházási, felújítási és egyéb felhalmozási célú kiadási előirányzat maradvány összegéig történhet.

(3) A 2021. évi pályázatokhoz szükséges saját erő vállalása - az előző időszakban vállalt saját erő figyelembevételével - a Képviselő-testület döntése alapján történhet.

4. Egyéb rendelkezések

4. § Az 1. § értelmében felhatalmazást kap a Polgármester a feladatok elvégzéséhez a 2020. évi eredeti előirányzat időarányos részének biztosítására, amely alól kivételt képeznek az alábbi kiadások (bruttó Ft):

  • a) Hókotrás, síkosságmentesítés költségei;
  • b) Bursa Hungarica 2021. I. félévi támogatása; 175 e Ft;
  • c) Hidegaszfalt, murva 508 e Ft;
  • d) Tátika utca közvilágítás kiépítése 2.794 e Ft;
  • e) Szeles köz közvilágítás kiépítése 864 e Ft;
  • f) Karácsonyi díszvilágítás leszerelése 516 e Ft;
  • g) Előre nem látható feladatok 2.540 e Ft;
  • h) Kossuth Lajos u. erősáramú hálózat kiváltás tervezés 10.160 e Ft;
  • i) Kossuth L. u. gyengeáramú hálózat kiváltás tervezés 2.985 e Ft;
  • j) Kastély buszmegálló melletti korlát 445 e Ft;
  • k) Egyéb javítások 635 e Ft;
  • l) Karsztkút vízkészlet járulék 381 e Ft;
  • m) Pók utcai járda tervezés 381 e Ft;
  • n) Közúti jelzőtáblák 254 e Ft;
  • o) Előre nem látható veszélyhelyzeti fakivágás 254 e Ft;
  • p) Bánya u.-i körforgalom közvilágítás végszámla 930 e Ft;
  • q) Térinformatikai rendszer üzemeltetése (negyedéves) 216 e Ft;
  • r) Felszíni csap.víz elvezetés, Kossuth L. u. kiviteli terv 3.175 e Ft;
  • s) Felszíni csap.víz elvezetés, Erdő u. kiviteli terv 1.270 e Ft;
  • t) Kerékpárút kiviteli terv végszámla 1.245 e Ft.

5. Záró rendelkezés

5. § E rendelet 2021. január 1-jén lép hatályba és a 2021. évi költségvetési rendelet hatálybalépésének napján hatályát veszti.

Kiszelné Mohos Katalin polgármester

Papp István jegyző


[1] A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2021. február 18. napjával.