Páty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2015 (II.26..) önkormányzati rendelete

a pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokról

Hatályos: 2022. 01. 01- 2023. 01. 31

Páty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2015 (II.26.) önkormányzati rendelete a pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokról

2022.01.01.

Páty Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 132. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. A rendelet hatálya

1. § E rendelet hatálya kiterjed Páty község közigazgatási területén élő, a szociális igazgatásról és ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. § (1)-(3) bekezdésében meghatározott személyekre.

2. Értelmező rendelkezések

2. § E rendelet alkalmazásában az egyes ellátási formáknál használt fogalmakat a Szt. 4. § szerint kell értelmezni.

3. Hatásköri szabályok

3. § Az e rendeletben szabályozott alábbi önkormányzat hatáskörébe tartozó ellátások tekintetében a szociális feladat- és hatásköröket a Képviselő-testület a Polgármesterre ruházza át:

a) települési támogatás (lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás, ápoláshoz nyújtott települési támogatás, gyógyszerkiadásokhoz nyújtott települési támogatás, rendkívüli települési támogatás)

b) köztemetés

4. § A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevételéről az ellátást biztosító intézményvezető dönt, és erről írásban értesíti az ellátást igénylőt, illetve törvényes képviselőjét.

Az intézményvezető
a) az étkeztetés tekintetében a Szt. 62. §
b) a házi segítségnyújtás tekintetében a Szt. 63. § (4)-(8) bekezdés,
alapján hozza meg döntését.

4. Eljárási rendelkezések

5. § (1) E rendeletben szabályozott ellátások iránti eljárást megindítását

a) a települési támogatások iránt a Pátyi Polgármesteri Hivatal Igazgatási és Ügyfélszolgálati Irodáján, vagy postai úton,

b) a személyes gondoskodást nyújtó intézményi ellátások esetében az intézmény vezetőjénél kell kezdeményezni.

(2) A kérelmekhez csatolni kell az e rendeletben előírt mellékleteket.

(3) Gyermekét egyedül nevelő kérelmező esetében a kérelemhez csatolni kell:

a) a tartásdíjat megállapító bírósági ítélet másolatát, ennek hiányában az egyezség bíróság általi jóváhagyását,

b) a havonta rendszeresen folyósított, átutalt, kézbe adott összeg esetében az átutalás postai szelvényét, átutalási értesítőt, vagy mindkét szülő által aláírt hiteles nyilatkozatot, vagy

c) amennyiben a gyermek után a másik szülő nem fizet tartásdíjat, az erről szóló nyilatkozatot.

(4) A kérelmező és a kérelemmel érintett egyéb személyek életkörülményeinek, vagyoni, szociális, körülményeinek pontos megállapítása érdekében, amennyiben a kérelemhez benyújtott dokumentumok alapján a tényállás nem tisztázható egyértelműen, a Polgármesteri Hivatal szemle keretében e rendelet 1. melléklete szerinti tartalommal szociális helyzetfelmérést (környezettanulmányt) készít.

II. Fejezet

Szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátások

5. Települési támogatások

6. § Páty Község Önkormányzata települési támogatást állapít meg a szociálisan rászoruló személyek számára az alábbi jogcímeken:

a) lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás

b) ápoláshoz nyújtott települési támogatás

c) gyógyszerkiadásokhoz nyújtott települési támogatás

d) rendkívüli települési támogatás.

6. Lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás

7. §

7. Ápoláshoz nyújtott települési támogatás

8. § (1) Páty Község Önkormányzata ápolásra szoruló nagykorú hozzátartozó ápolásához

1 év időtartamra települési támogatást állapít meg annak a kérelmezőnek, aki
a) a háziorvosi, vagy szakorvosi vélemény alapján kiállított igazolás értelmében
önállóan magát ellátni nem tudó, tartósan beteg vagy pszichés állapota miatt
felügyeletre szoruló hozzátartozóját ápolja,
b) hozzátartozójának ápolását Páty településen végzi, és
c) családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 250 %-át, és vagyona nincs.
(2) A kérelmet e rendelet 3. mellékletét képező formanyomtatványon lehet előterjeszteni. A kérelemhez csatolni kell az ápoló családjában élők jövedelméről szóló igazolásokat, 16 év feletti tanulói jogviszonnyal rendelkező családtag tanulói jogviszony igazolását, valamint az ápolt személy állapotát igazoló- a kérelemlap mellékletét képező- háziorvosi, vagy szakorvosi véleményt.
(3) A megállapított támogatás összege 34.000,-Ft/hó
(4) Nem jogosult ápolási díjra a kérelmező:
a) ha kereső tevékenységet folytat és munkaideje a napi 4 órát meghaladja,
b) ha az ápolt személy állapota az állandó ápolást már nem teszi szükségessé,
c) ha ápolási kötelezettségét nem teljesíti,
d) ha rendszeres pénzellátásban részesül.
(5) Az ápolt személy halála esetén az ápolási díj folyósítását a halál időpontját követő hónap utolsó napjával kell megszüntetni.
(6) Az ápolási tevékenység teljesítését az önkormányzat a Gondviselés Háza Páty Szociális Alapszolgáltatásokat Nyújtó Integrált Intézmény családsegítő szolgálatának bevonásával ellenőrzi. Az ápolási kötelezettség nem teljesítésének minősül, ha az ápolást végző személy több egymást követő napon nem gondoskodik az ápolt személy alapvető gondozási, ápolási igényének kielégítéséről, az ellátott és lakókörnyezete megfelelő higiénés körülményének biztosításáról, az esetleges vészhelyzetek megelőzéséről.

8. Gyógyszerkiadásokhoz nyújtott települési támogatás

9. § (1) Páty Község Önkormányzata gyógyszerkiadások viseléséhez 1 év időtartamra települési támogatást állapít meg annak a kérelmezőnek, akinek

a) rendszeres és igazolt gyógyszerköltsége - orvosi szakvélemény, és a gyógyszertár

költségszámítása alapján - eléri a havi 6 000 Ft-ot, és
b) családjában az egy főre jutó nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 300 %-át
(2) A támogatás összege 1 évre
a) 6 000 Ft-ot elérő gyógyszerköltség esetén 5 000 Ft/hó,
b) 10 000 Ft-ot elérő gyógyszerköltség esetén 8 000 Ft/hó.
(3) A kérelmet a rendelet 4. mellékletét képező formanyomtatványon lehet
előterjeszteni.
(4) A kérelemhez csatolni kell az ápoló családjában élők jövedelméről szóló igazolásokat, 16 év feletti tanulói jogviszonnyal rendelkező családtag tanulói jogviszony igazolását valamint - a formanyomtatvány mellékletét képező gyógyszerköltségről szóló igazolást.

9. Rendkívüli települési támogatás

10. § (1) Páty Község Önkormányzata rendkívüli települési támogatást állapít meg, a rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan, vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére annak érdekében, hogy létfenntartásukat, testi épségüket, egészségüket, biztonságos lakhatásukat anyagi nehézségekből eredő közvetlen fenntartási gondok ne veszélyeztessék.

(2) A támogatásban elsősorban azokat indokolt részesíteni, akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni, vagy alkalmanként jelentkező többletkiadások – így különösen betegség, haláleset, elemi kár elhárításához, válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához, a gyermek családba való visszakerüléséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartáshoz, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások – vagy a gyermek hátrányos helyzete miatt támogatásra szorulnak.

(3) Amennyiben a kérelmező, vagy nagykorú családtagja munkaviszonnyal nem rendelkezik, úgy a területileg illetékes munkaügyi kirendeltségen álláskeresőként való regisztrálása, valamint a kirendeltséggel való tartós együttműködés feltétele a támogatás odaítélésének.

(4) A rendkívüli települési támogatás iránti kérelmet e rendelet 5. melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani. A kérelemhez csatolni kell a kérelmező családjában élők jövedelméről szóló igazolásokat, 16 év feletti tanulói jogviszonnyal rendelkező családtag tanulói jogviszony igazolását.

(5) Rendkívüli települési támogatás kérelemre és hivatalból – különösen nevelési-oktatási intézmény, gyámhatóság, továbbá más családvédelemmel foglalkozó intézmény, illetve természetes személy vagy a gyermek érdekeinek védelmét ellátó társadalmi szervezet kezdeményezésére – is megállapítható.

(6) ) Az ellátás megállapításánál figyelembe vehető egy főre jutó nettó jövedelem nem haladja meg

a) egyedül élő, vagy gyermekét egyedül nevelő személy esetében az öregségi nyugdíj

mindenkori legkisebb összegének 350 %-át,
b) több fős család esetében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300 %-át.
(7) A rendkívüli települési támogatás természetbeni ellátás formájában is megállapítható, különösen tartós élelmiszercsomag, szociális utalvány, valamint tüzelő formájában. A rendkívüli települési támogatás megállapításánál az önkormányzat elszámolási kötelezettséget írhat elő a jogosult részére. Amennyiben a támogatásban részesülő elszámolási kötelezettségének nem tesz eleget, a tárgyév hátralévő részében kizárható a további támogatásból.

10. Szociálpolitikai Kerekasztal

11. § (1) Páty Község Önkormányzata a Szt. 58/B. § (2) bekezdésében foglalt kötelezettségének eleget téve Szociálpolitikai Kerekasztalt hoz létre különösen a szolgáltatástervezési koncepcióban meghatározott feladatok megvalósulásának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérésére.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott szervezet hivatalos megnevezése Páty Község Önkormányzatának Szociálpolitikai Kerekasztala. A szociálpolitikai kerekasztal évente legalább egy alkalommal ülést tart.

(3) A Szociálpolitikai Kerekasztal szavazati joggal rendelkező tagjai:

a) Páty Község Önkormányzatának Polgármestere

b) Páty Község Önkormányzat Képviselő-testületének Jóléti és Ügyrendi Bizottság Elnöke

c) a Gondviselés Háza Páty Szociális Alapszolgáltatásokat Nyújtó Integrált Intézmény

szakmai vezetője,
d) a védőnői szolgálat képviselője
e) a Bocskai István Magyar-Német Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola Igazgatója
f) a Pátyolgató Óvoda vezetője
g) a Mozgáskorlátozottak Országos Szövetsége Pátyi Csoportjának vezetője
h) a településen működő szociális intézmények vezetői.
(4) A Szociálpolitikai Kerekasztal üléseit a polgármester hívja össze. A működéssel kapcsolatos szervezési és ügyviteli feladatok ellátásáról a Polgármesteri Hivatal gondoskodik.
(5) A Szociálpolitikai Kerekasztal döntéseit a szavazati joggal rendelkezők szavazatai nyomán született határozatok formájában hozza.
(6) A Szociálpolitikai Kerekasztal ügyrendjében meghatározott módon bővítheti a tanácskozási joggal meghívottak körét.
III. Fejezet

A személyes gondoskodást nyújtó ellátások

11. A személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények rendszere

és igénybevételük rendje

12. § (1) Az önkormányzat a szociálisan rászoruló személyek részére az alábbi személyes gondoskodást nyújtó ellátásokat biztosítja:

a) étkeztetés,

b) házi segítségnyújtás,

c) családsegítés,

d) támogató szolgáltatás.

e) idősek nappali ellátása

(2) Az Önkormányzat az (1) bekezdése a)-d) pontjai tekintetében az ellátást a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület Közép-Magyarországi Régiójával, az e) pontban foglalt ellátást a Levendula Senior Ház Szociális Szolgáltató Kft-vel kötött ellátási szerződés keretében biztosítja.

12. Ellátás igénybevételének módja

13. § (1) A szociális szolgáltatások igénybevételére a Szt. 93-94/D. §-ainak rendelkezései az irányadóak, az ellátások iránti kérelmet az intézmény vezetőjénél kell benyújtani.

(2) A házi segítségnyújtás, támogató szolgáltatás iránti kérelmet a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevételéről szóló 9/1999. (XI.24.) SzCsM. rendelet 1. mellékletében meghatározott formanyomtatványon kell benyújtani, amelyhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozatban felsorolt jövedelmekről szóló igazolást, továbbá a támogató szolgáltatás esetében a szociális rászorultságot igazoló iratokat.

13. Étkeztetés

14. § (1) Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen

a) koruk,

b) egészségi állapotuk,

c) fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük,

d) szenvedélybetegségük, vagy

e) hajléktalanságuk

miatt.

(2) Az étkeztetés igénybevételét a 9/1999. (XI. 24.) SzCsM rendelet szabályozza

(3) Az étkeztetés intézményi térítési díja aszerint differenciált, hogy az ételt elvitellel fogyasztják el, vagy az igénybevétel helyére kiszállítják. A kiszállítással történő étkeztetés térítési díja a kiszállítás költségét is tartalmazza. Ha az étel lakásra történő kiszállítása közös háztartásban élő személyek részére történik, a kiszállításért fizetendő személyi térítési díjat csak egy személyre lehet megállapítani.

(4) Az étel elviteléért fizetendő személyi térítési díj a napi személyi térítési díj és az adott hónapban igénybe vett étkezési napok szorzata.

(5) Az étel kiszállítása esetén a személyi térítési díj a kiszállításra számított térítési díjnak és az adott hónapban kiszállítással igénybe vett étkezési napok szorzatának összegével növekszik.

(6)

14. Házi segítségnyújtás

15. § (1) Házi segítségnyújtás keretében a szolgáltatást igénybe vevő személy saját lakókörnyezetében kell biztosítani az önálló életvitel fenntartása érdekében szükséges ellátást.

(2) A házi segítségnyújtás keretében biztosítani kell

a) az alapvető gondozási, ápolási feladatok elvégzését,

b) az önálló életvitel fenntartásában, az ellátott és lakókörnyezete higiéniás körülményeinek megtartásában való közreműködést,

c) a veszélyhelyzetek kialakulásának megelőzésében, illetve azok elhárításában való segítségnyújtást.

(3) Amennyiben a házi segítségnyújtás során szakápolási feladatok ellátása válik szükségessé, a házi segítségnyújtást végző személy kezdeményezi az otthonápolási szolgálat keretében történő ellátást.

(4) Házi segítségnyújtás igénybevételét megelőzően vizsgálni kell a gondozási szükségletet. A szolgáltatás iránti kérelem alapján az intézményvezető, ennek hiányában a jegyző által felkért szakértő végzi el az igénylő gondozási szükségletének vizsgálatát.

(5) A házi segítségnyújtás további, részletes módjáról az Sztv 63. §, illetve a 1/2000. (I. 7.) SzCsM rendelet 25-27. § rendelkezik.

(6) A házi segítségnyújtás igénybevételének módját a 9/1999. (XI. 24.) SzCsM rendelet szabályozza.

(7) A házi segítségnyújtásban részesülő által havonta fizetendő személyi térítési díjat az óradíj és az adott hónapban a lakáson gondozásra fordított idő szorzata alapján kell kiszámítani, úgy hogy annak összege - az Szt. 117/B. §-ában meghatározott esetet kivéve - ne haladja meg az Szt. 116. §-ának (3) bekezdésében meghatározott mértéket. A lakáson gondozásra fordított időt a külön jogszabály szerinti gondozási napló alapján kell megállapítani.

15. Családsegítés

16. § A családsegítés az Szt. 54. §.-ának (2) bekezdésében meghatározott feladatait az önkormányzat a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. tv. 40. §. (1) bekezdése szerin a család-és gyermekjóléti szolgálat keretében biztosítja.

16. Támogató szolgálat

17. § (1) A támogató szolgálat célja a fogyatékos személy önrendelkezésén alapuló önálló életvitelének megkönnyítése, elsődlegesen a lakáson kívüli közszolgáltatások elérésének segítésével, valamint önállóságának megőrzése mellett a lakáson belüli speciális segítségnyújtás biztosítása.

(2) A támogató szolgálat tevékenységét Szt. 65/C. §-a alapján, valamint az 1/2000. (I. 7.) SzCsM rendelet 39/A-39/D..§ alapján végzi

(3) A támogató szolgálat tevékenységét a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Közép-Magyarországi Régiója díjmentesen biztosítja.

17. Idősek nappali ellátása

18. § A nappali ellátásra vonatkozóan az Szt. 65/F § foglaltak az irányadóak

IV. Fejezet

Záró rendelkezések

19. § . E rendelet 2015. március 1. napján lép hatályba. Ezzel egyidejűleg Páty Község Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló 15/2011. (X. 6.) önkormányzati rendelete hatályát veszti.

1. melléklet a 4/2015. (II.26.) önkormányzati rendelethez

Pátyi Polgármesteri Hivatal
Igazgatási és Ügyfélszolgálati Iroda
2071 Páty, Kossuth Lajos u. 83.
: 06-23/555-530 Fax: 06-23/344-540
E-mail: hivatal@paty.hu
KÖRNYEZETTANULMÁNY
Készült ……………………………………..-én …………………….. …………sz. alatt ….
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
ügyében.
Jelen vannak:…………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………..

1. Az ingatlan………-ben épült, ……………………………………………………………

állapota: jó korának megfelelő felújításra szoruló romos

Tulajdonosa:…………………………………………………………………………………..

Alapterülete……………. emelet (tetőtér) alapterülete: ………………

Komfortfokozat:………………..

Szobák száma:…………………. Helyiségei:……………………………………………

………………………………………………………………………………………………...

Burkolata:……………………………………………………………………………………..

Berendezettsége:………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………..

Háztartási gépekkel, műszaki cikkekkel való ellátottsága a lakásnak:

……………………………………………………………………........................................

………………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

2. Az ingatlanban élők:

Név

Születési idő

Anyja neve

Jövedelem

3. Vagyoni adatok:

Ingatlantulajdon: …………………………………………………………………………….

Nagy értékű ingóság:………………………………………………………………………...

Gépjárműtulajdon :…………………………………………………………………………..

Lakásfenntartás kiadásai:…………………………………………………………………........

………………………………………………………………………………………………….

Villanyáram: …………………… földgáz:………………..víz, csatorna:…………………….

Kommunális adó:……………….. lakáscélú hiteltörlesztés:………………………………….

Hiteltörlesztés:………………………………………………………….……………………..

Egyéb (gyógyszerszükséglet, tartásdíj)……………………………………………………….

Egyéb körülmény:……………………………………………………....................................

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

Az ügyfél aláírásával elismeri, hogy a jegyzőkönyvben foglaltak a valóságnak megfelelnek.

Kmf.

……………………………………. ……………………………………

ügyfél ügyintéző

2. melléklet a 4/2015. (II.26.) önkormányzati rendelethez

2. sz. melléklet a …..(…/…)önkormányzati rendelethez

Pátyi Polgármesteri Hivatalimage1.png
2071 Páty, Kossuth Lajos u. 83.
: 06-23/555-530 Fax: 06-23/344-540
E-mail: hivatal@paty.hu web: http://www.paty.hu
KÉRELEM
lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás megállapítására

I. Személyi adatok

1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

Neve: ..............................................................................................................................


Születési neve: .................................................................................................................


Anyja neve: ......................................................................................................................


Születési helye, ideje: .......................................................................................................

TAJ…………………………………….

Lakóhely:…………………………………………………………………………………
Tartózkodási helye:……………………………………………………………………….

2. Kérelmezővel közös háztartásában élők száma: ............ fő

A támogatással érintett lakás nagysága: .............. m2

A lakásban tartózkodás jogcíme: ....................................................................................................

IV. Nyilatkozatok

1. A kérelemmel érintett lakásba előrefizetős gáz- vagy áramszolgáltatást mérő készülék került-e felszerelésre:

igen - nem (a megfelelő rész aláhúzandó)

Amennyiben igen, kérjük nevezze meg a szolgáltatót: ................................................................
vevőkód/ fogyasztói szám:……………………………………………………………………….

2. A lakhatást a legnagyobb mértékben veszélyeztető lakásfenntartási kiadás(ok):

.............................................................................................................................................................

Szolgáltató: ................................................................
vevőkód/ fogyasztói szám:……………………………………………………………………….

3. Felelősségem tudatában kijelentem, hogy

- életvitelszerűen a lakóhelyemen vagy a tartózkodási helyemen élek* (a megfelelő rész aláhúzandó),

- a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § -ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján - ellenőrizheti.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Dátum: ................................................

...................................................................
kérelmező aláírása

...................................................................
a háztartás nagykorú tagjainak aláírása

* Ezt a nyilatkozatot csak abban az esetben kell megtenni, ha bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik.

Vagyonnyilatkozat

I. A kérelmező személyes adatai

Neve: ............................................................................................................................................
Születési neve: ..............................................................................................................................
Anyja neve: .................................................................................................................................
Születési hely, év, hó, nap: ...........................................................................................................
Lakóhely: .....................................................................................................................................
Tartózkodási hely: .......................................................................................................................
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: .........................................................................................

II. A kérelmező és a háztartás valamennyi tagjának vagyona

A. Ingatlanok

1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ................. város/község ................... út/utca.................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ..........................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

Haszonélvezeti joggal terhelt: igen nem (a megfelelő aláhúzandó)

2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ....................... város/község .................................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-)tulajdon (vagy állandó használat): megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.): ............................ címe: ...................................... város/község........................... út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat): megnevezése: .......................... címe: ........................................ város/község .............................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

II. Egyéb vagyontárgyak

Gépjármű: '

a) személygépkocsi: ......................................... típus .................. rendszám

a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: .............................................................
Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft

b) tehergépjármű, autóbusz, motorkerékpár, vízi- vagy egyéb jármű: .............................. típus .................. rendszám

a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: .............................................................
Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft
Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.
Kelt: .......... év .............................. hó ............ nap
................................................
aláírás
Megjegyzés:
Ha a kérelmező vagy családtagja bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Amennyiben a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem a Magyarország területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.

* Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni.
** Becsült forgalmi értékként a jármű kora és állapota szerinti értékét kell feltüntetni.
A kérelemhez csatolni kell:
-Az igénylő és a vele egy háztartásban élők- a kérelem benyújtását megelőző egy havi nettó, munkáltató által kiállított jövedelemigazolását, családi pótlék, árvaellátás, tartásdíj egyéb rendszeres pénzellátás összegéről szóló igazolást. Alkalmi munkából származó jövedelem esetén az utóbbi 1 év átlagában havi átlagos jövedelméről tett nyilatkozatot.
- nem tanköteles korú gyermek iskolalátogatási igazolását
- a lakásfenntartási kiadást leginkább veszélyeztető közüzemi költségről szóló számlakivonat
( melyből a fogyasztási hely, fogyasztó neve, fogyasztói száma megállapítható.)

3. melléklet a 4/2015. (II.26.) önkormányzati rendelethez

Pátyi Polgármesteri Hivatal
2071 Páty, Kossuth Lajos u. 83.
: 06-23/555-530 Fax: 06-23/344-540
E-mail: hivatal@paty.hu web: http://www.paty.hu
KÉRELEM
ápoláshoz nyújtott települési támogatás megállapítására

I. Az ápolást végző személyre vonatkozó adatok

1. Személyi adatok

Neve: ........................................................................................................................................

Születési neve: .........................................................................................................................

Anyja neve: ..............................................................................................................................

Születési hely, év, hó, nap: ......................................................................................................

Lakóhely: .................................................................................................................................

Tartózkodási hely: ..................................................................................................................

Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ....................................................................................

Az ápolt személlyel való rokoni kapcsolat: .............................................................................

Telefonszám (kötelező megadni): …....................................................................................

Bankszámlaszám (akkor kell megadni, ha a folyósítást bankszámlára kéri): ...........................

A folyószámlát vezető pénzintézet neve: ................................................................................

2. Jogosultsági feltételekre vonatkozó adatok

□ fokozott ápolást igénylő, tartósan beteg

□ pszichés állapota miatt felügyeletre szoruló

a) A támogatás megállapítását arra való tekintettel kérem, hogy az ápolt személy:

b) Kijelentem, hogy

- keresőtevékenységet:
□ nem folytatok
□ napi 4 órában folytatok
- rendszeres pénzellátásban
□ részesülök és annak havi összege, jogcíme:-……….......................
□ nem részesülök
- az ápolási tevékenységet:
□ a lakóhelyemen/tartózkodási helyemen
□ az ápolt személy lakóhelyén/tartózkodási helyén végzem.
- életvitelszerűen a lakóhelyemen vagy tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó)

3. Az ápoló családjába élő személyek:

Név

Születési hely, idő

Anyja neve

TAJ

Jövedelem








II. Az ápolt személyre vonatkozó adatok

1. Személyi adatok

Neve: ........................................................................................................................................

Születési neve: .........................................................................................................................

Anyja neve: ..............................................................................................................................

Születési hely, év, hó, nap: ......................................................................................................

Lakóhely: ..................................................................................................................................

Tartózkodási hely: ...................................................................................................................

Ha az ápolt személy nem cselekvőképes, a törvényes képviselő neve: ...................................

A törvényes képviselő lakcíme: ...............................................................................................

Az ápolt személy fogyatékossági ellátásban részesül e:……………………………………...

2. Jogosultsági feltételekre vonatkozó nyilatkozat

□ Egyetértek azzal, hogy az otthoni ápolásomat, gondozásomat a támogatást kérelmező hozzátartozóm végezze.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Dátum: ................................................

..........................................................................
az ápolást végző személy aláírása

..............................................................................
az ápolt személy vagy törvényes képviselője aláírása

IGAZOLÁS ÉS SZAKVÉLEMÉNY
ápoláshoz nyújtott települési támogatás megállapításához
(Az ápolt személy háziorvosa- vagy szakorvosa tölti ki.)

I. Igazolom, hogy

Neve: .........................................................................................................................................
Születési neve: .........................................................................................................................
Anyja neve: ..............................................................................................................................
Születési hely, év, hó, nap: .......................................................................................................
Lakóhely: .................................................................................................................................
Tartózkodási hely: ...................................................................................................................
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ....................................................................................
□ Tartósan beteg, önmagát ellátni nem tudó, vagy/és
Pszichés állapota miatt felügyeletre szoruló.
Fenti igazolást nevezett részére
az Országos Rehabilitációs és Szociális Szakértői Intézet ..... fokú szakértői bizottságának .................... számú szakvéleménye, vagy a ...................... megyei gyermek szakfőorvos .................... számú igazolása, vagy ............................................... fekvőbeteg-szakellátást nyújtó intézmény ....................................................... szakrendelő intézet szakorvosa által kiadott .................... keltű igazolás/zárójelentés, vagy a Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértő Bizottság .................... számú szakvéleménye alapján állítottam ki.

II. Szakvéleményem szerint a fent nevezett személy fogyatékossága/betegsége miatt állandó és tartós gondozásra szorul. A gondozás várható időtartama:

□ 3 hónapnál hosszabb, vagy
□ 3 hónapnál rövidebb.
Dátum:…………………….. .....................................................
ph. háziorvos aláírása
munkahelyének címe
Vagyonnyilatkozat

I. A kérelmező személyes adatai

Neve: ............................................................................................................................................
Születési neve: ..............................................................................................................................................................
Anyja neve:
.............................................................................................................................................................
Születési hely, év, hó, nap:
............................................................................................................................................................
Lakóhely:
...............................................................................................................................................
Tartózkodási hely: ..........................................................................................................................................................
Társadalombiztosítási Azonosító Jele:
.............................................................................................................................................

II. A kérelmező és a vele együtt élő közeli hozzátartozójának vagyona

A. Ingatlanok

1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ................. város/község ................... út/utca.................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ..........................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

Haszonélvezeti joggal terhelt: igen nem (a megfelelő aláhúzandó)

2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ....................... város/község .................................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-)tulajdon (vagy állandó használat): megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.): ............................ címe: ...................................... város/község........................... út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat): megnevezése: .......................... címe: ........................................ város/község .............................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

II. Egyéb vagyontárgyak

Gépjármű: '

a) személygépkocsi: ......................................... típus ................................................. rendszám

a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: .......................................................................................
Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft

b) tehergépjármű, autóbusz, motorkerékpár, vízi- vagy egyéb jármű: .............................. típus ....................................... rendszám

a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: .......................................................................................
Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft
Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.
Kelt: .......... év .............................. hó ............ nap
................................................
aláírás

4. melléklet a 4/2015. (II.26.) önkormányzati rendelethez

2. sz. melléklet a …..(…/…)önkormányzati rendelethez

Pátyi Polgármesteri Hivatalimage1.png
2071 Páty, Kossuth Lajos u. 83.
: 06-23/555-530 Fax: 06-23/344-540
E-mail: hivatal@paty.hu web: http://www.paty.hu
KÉRELEM
gyógyszerkiadásokhoz nyújtott települési támogatás megállapítására

1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

Neve: ..............................................................................................................................


Születési neve: .................................................................................................................


Anyja neve: ......................................................................................................................


Születési helye, ideje: .......................................................................................................

Lakóhely:…………………………………………………………………………………
Tartózkodási helye:……………………………………………………………………….

2. Kérelmező családtagjai:


3. Felelősségem tudatában kijelentem, hogy

- életvitelszerűen a lakóhelyemen vagy a tartózkodási helyemen élek* (a megfelelő rész aláhúzandó),

- a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § -ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján - ellenőrizheti.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Dátum: ................................................

...................................................................
kérelmező aláírása

...................................................................
a háztartás nagykorú tagjainak aláírása

* Ezt a nyilatkozatot csak abban az esetben kell megtenni, ha bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik.

A kérelemhez csatolni kell:
-Az igénylő és a vele egy háztartásban élők- a kérelem benyújtását megelőző egy havi nettó, munkáltató által kiállított jövedelemigazolását, családi pótlék, árvaellátás, tartásdíj egyéb rendszeres pénzellátás összegéről szóló igazolást. Alkalmi munkából származó jövedelem esetén az utóbbi 1 év átlagában havi átlagos jövedelméről tett nyilatkozatot.
- nem tanköteles korú gyermek iskolalátogatási igazolását
- gyógyszerköltségről szóló igazolást
Igazolás havi gyógyszerköltségről
Alulírott…………………………………… háziorvos igazolom, hogy
……………………………………név……………………………………..lakcím
TAJ………………… betegem havi rendszeresen szedett gyógyszerei és adagolása a
következő:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………
háziorvos aláírása pecsétje
A………………………………………Gyógyszertár részről igazolom, hogy fenti
gyógyszerek havi költsége:…………………………………Ft, azaz………………………..
forint.
Dátum: …………………………..
gyógyszerész aláírása pecsétje

5. melléklet a 4/2015. (II.26.) önkormányzati rendelethez

Pátyi Polgármesteri Hivatal
2071 Páty, Kossuth Lajos u. 83.
: 06-23/555-530 Fax: 06-23/344-540
E-mail: hivatal@ paty.hu web: http://www.paty.hu
KÉRELEM
rendkívüli települési támogatás iránt
Név:.............................................................születési név:.................................................….....
Születési hely:...............................................év:................hónap:..............................nap:.....…...
Anyja neve:...........................................................Családi állapota:.......................................…..
TAJ szám: ............................................................
A támogatás felvételének módja (kérjük a megfelelőt bekarikázni):
- házipénztárból
- postai utalás
- bankszámlaszámra utalás
bank neve: ………………………….. számlaszám:…………………………………….
Állandó lakcím:....................................................................................................................…….
Tartózkodási hely ……………………...................................................................................…..
Foglalkozása:...........................................................Munkaképes-e: igen - nem
Havi jövedelme: ....................................Ft
(kereset, tartásdíj, családi pótlék, járadék, albérleti díj, stb.)
Amennyiben a kérelmező vagy családtagja munkaviszonnyal nem rendelkezik, a területileg illetékes munkaügyi kirendeltségen álláskeresőként történő regisztrálása megtörtént: igen - nem
Családtagok havi jövedelme:……………………..Ft
A kérelmező családtagjai:

Név

Szül. idő

Rokoni kapcsolat

Foglalkozás

Jövedelem

TAJ

A rendkívüli élethelyzet indoklása:
...................................................................................................................................................……..........................................................................................................................................................................................................................................................................................………………………………………………………………………………………………………..…….…………..……………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy az általam közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen*/ tartózkodási helyemen* élek.
Páty, …………………………………..hó .......nap
........................................................................
kérelmező aláírása
Tájékoztatom, hogy a kérelemre indult eljárásnál az eljárás megindításának napja a benyújtás napja. Az irányadó ügyintézési határidő 15 nap. Az eljárás megindításáról- amennyiben kéri- hivatalunk értesítést küld.
*kérjük szíveskedjen aláhúzni!
A kérelemhez az alábbi dokumentumokat szükséges mellékelni:
- Az egy főre jutó jövedelem megállapításához szükséges a kérelmező és a vele egy lakásban életvitelszerűen együtt lakó, a kérelem szempontjából figyelembe veendő személyek esetében az Szt. 10. § (2)-(5) bekezdése szerinti igazolások, így a havi rendszerességgel járó jövedelem esetében a kérelem benyújtását megelőző hónap, a nem havi rendszerességgel járó jövedelem esetében a kérelem benyújtását közvetlenül megelőző 12 hónap egyhavi átlaga összegének igazolása is.
család: egy lakásban, vagy személyes gondoskodást nyújtó bentlakásos szociális, gyermekvédelmi intézményben együtt élő, ott bejelentett lakóhellyel, vagy tartózkodási hellyel rendelkező közeli hozzátartozók közössége;
Közeli hozzátartozó: (az Szt. 4. § (1) bekezdésének d) pontja szerinti tartalommal):

a) a házastárs, az élettárs,

b) a húszévesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező; a huszonhárom évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytató; a huszonöt évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, felsőoktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat folytató vér szerinti, örökbe fogadott, illetve nevelt gyermek.

c) korhatárra tekintet nélkül a tartósan beteg, az autista, illetve a testi, érzékszervi, értelmi beszédfogyatékos vér szerinti, örökbe fogadott, illetve nevelt gyermek (továbbiakban: fogyatékos gyermek), amennyiben ez az állapot a gyermek 25. életévének betöltését megelőzően is fennállt.

d) 18. életévét be nem töltött gyermek vonatkozásában a vér szerinti és az örökbe fogadó szülő, illetve a szülő házastársa vagy élettársa.

- Amennyiben munkaviszonnyal nem rendelkezik, a területileg illetékes munkaügyi kirendeltségen álláskeresőként történő regisztrálásáról szóló határozatát, valamint a kirendeltséggel történő együttműködését igazoló dokumentumokat (másolatban);

6. melléklet a 4/2015. (II.26.) önkormányzati rendelethez

A személyes gondoskodásért fizetendő intézményi térítési díjak
- Házi segítségnyújtás térítésmentes
- Étkeztetés intézményi térítési díja: 380,-Ft/adag
szállítás: 240,-Ft/adag
- Nappali ellátás demens személyek részére térítésmentes.