Páty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2022. (VI. 20.) önkormányzati rendelete

Páty Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2022. 07. 01

Páty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2022. (VI. 20.) önkormányzati rendelete

Páty Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2022.07.01.

Páty Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX.törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Páty Község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat),

(2) Az önkormányzat

a) székhelye: 2071 Páty, Kossuth Lajos utca 83.

b) törzsszáma:730204,

c) adószáma:15730208-2-13,

d) KSH statisztikai számjele:15730208-8411-321-13,

e) költségvetési elszámolási pénzforgalmi számla száma:11742001-15390235,

f) állami hozzájárulás pénzforgalmi számla száma: 11742001-15390235-05120000.

2. § (1) Az önkormányzati testület megnevezése Páty Község Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: képviselő-testület).

(2) A képviselő-testület által létrehozott hivatal megnevezése és székhelye Pátyi Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: polgármesteri hivatal), 2071 Páty, Kossuth Lajos utca 83.

(3) Az önkormányzat működési területe: Páty közigazgatási területe.

2. Az önkormányzat jelképei, kitüntetései

3. § (1) Az önkormányzat jelképei: a címer, és a zászló.

(2) Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét a képviselő-testület önkormányzati rendeletben állapítja meg.

4. § (1) Az önkormányzat kitüntetéseket és elismerő címeket adományoz.

(2) A kitüntetésekre, elismerő címekre vonatkozó szabályokat a képviselő-testület önkormányzati rendelete szabályozza.

3. Nemzetközi kapcsolatok

5. § Az önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatainak kiépítése, ápolása, a polgármester irányítása, szervezése mellett, a képviselő-testület feladata.

6. § Az önkormányzat írásbeli megállapodás alapján hivatalos testvér-települési kapcsolatot tart fenn a következő településekkel:

a) Kirchheim(Németország)

b) Zsobok (Románia)

c) Kistárkány (Szlovákia)

d) Kisszelmenc(Ukrajna)

4. Bélyegző használata

7. § Az önkormányzat, a polgármester, a jegyző és a polgármesteri hivatal bélyegzőjén Magyarország címerét kell feltüntetni.

8. § (1) Az önkormányzat pecsétjének körirata: Páty Község Önkormányzata.

(2) A polgármester és a jegyző, a polgármesteri hivatal hivatalos köralakú pecsétjének körirata:

a) Páty Község Polgármestere,

b) Páty Község Jegyzője

c) Pátyi Polgármesteri Hivatal.

9. § Az önkormányzat bélyegzőjét kell használni aláírás hitelesítésre

a) a képviselő-testület által adományozott, helyi kitüntetésről szóló oklevélen,

b) az önkormányzat által kötött megállapodáson, szerződésen,

c) az önkormányzat nevében tett nyilatkozaton

d) a képviselő-testület titkos szavazásához használt szavazólapon.

10. § Az önkormányzat bélyegzőjét kell továbbá használni

a) a képviselő-testület és bizottság meghívóján,

b) a képviselő-testület és bizottsága határozatán,

c) a képviselőt-testület és bizottság üléséről készült jegyzőkönyvön,

d) önkormányzati rendeleten a kiadmányozó neve mellett az aláírás hitelesítésére.

11. § A polgármester bélyegzője az önkormányzat, valamint a képviselő-testület és szervei működésével összefüggő, saját hatáskörében kiadott dokumentumon használható a polgármester neve mellett, az aláírás hitelesítésére. Ilyen dokumentum különösen: meghívó, levél, intézkedés, utasítás, határozat.

12. § A jegyző és a polgármesteri hivatal bélyegzőjének használatára vonatkozó szabályokat a polgármesteri hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.

13. § A jegyző gondoskodik a 6. §-ban használt bélyegzők nyilvántartásáról.

5. Nyilvánosság, lakossági tájékoztatás, zárt ülés

14. § (1) A helyben szokásos módon történő kihirdetésnek a hirdetmény polgármesteri hivatal hirdetőtábláján és az önkormányzat honlapján történő elhelyezés minősül.

(2) Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 33. § (3) bekezdése szerinti általános közzétételi lista szerinti közzététele a www.paty.hu elnevezésű, Pátyközség saját honlapján történik.

(3) A tájékoztatás céljára egyéb mód is igénybe vehető, így különösen: Pátyi Kurír, Buda-környéki Tv.

(4) A lakossági tájékoztatás szervezése, saját feladatkörük figyelembe vételével, a polgármester és a jegyző feladata.

15. § Az önkormányzat a lakosság és a közvélemény tájékoztatása érdekében működtetett Pátyi Kurír és az internetes honlap költségeit költségvetésében biztosítja.

16. § (1) A zárt ülés dokumentumainak a kezelése során kiemelt figyelmet kell fordítani az adatvédelmi, titokvédelmi szabályok betartására.

(2) A zárt ülés résztvevője megismerheti a zárt ülésen szereplő előterjesztést és - amennyiben csak egyes napirendi pont tárgyalásánál lehet jelen - az adott napirendre vonatkozó jegyzőkönyvi részt.

17. § (1) A zárt ülésre beterjesztendő iratot, az irattári példányon felül, csak annyi példányban kell elkészíteni, ahány példány a döntésben résztvevők és a kormányhivatal tájékoztatásához elengedhetetlen.

(2) A zárt ülés tartásának indokaira figyelemmel a zárt ülés dokumentumának megismerésére jogosult illetéktelennek nem adhat felvilágosítást annak tartalmáról, számára azt nem továbbíthatja, annak megtekintését, hangfelvétel meghallgatását nem teheti lehetővé.

(3) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 46. § (2) bekezdés b) pontja szerinti zárt ülés esetében az érintett, a kérését tartalmazó nyilatkozatot az ülést megelőzően írásban teheti meg, mely az ülésről készült jegyzőkönyv melléklete.

6. Együttműködés a lakossággal

18. § (1) A képviselő-testület a rendelkezésére álló szellemi és anyagi eszközökkel támogatja a lakosság olyan öntevékeny szervezetét, önszerveződő közösségét és ezek összefogását, melynek célja az önkormányzati feladatok, helyi közügyek megtárgyalása, az életminőség, a közérzet, a szolgáltatások javítása, a település fejlesztése, a társadalmi, kulturális élet ápolása.

(2) A lakosság társadalmi szervezetével, önszerveződő közösségével való együttműködés érvényre juttatása érdekében annak képviselője, e rendeletben foglaltak szerint, tanácskozási joggal részt vesz a képviselő-testület és bizottsága ülésén.

(3) Tanácskozási jog azon társadalmi szervezet, önszerveződő közösségének képviselőjét illeti meg, mely szervezet a civil szervezetek bírósági nyilvántartásáról és az ezzel összefüggő eljárási szabályokról szóló 2011. évi CLXXXI. törvény szerint vezetett közhiteles nyilvántartásban Páty székhellyel szerepel, és kéri önkormányzati nyilvántartásba vételét működési területének (tevékenysége céljának) és képviselője nevének, értesítési címének, képviseleti jogosultsága terjedelmének megjelölésével egyidejűleg.

19. § A helyi népszavazást a polgármesternél kezdeményezheti a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvény 34. § (1) bekezdés a)-b) pontjában meghatározottakon túl a választópolgárok legalább 10 %-a.

7. Együttműködés egyéb szervekkel

20. § (1) A képviselő-testület feladatai körében - különösen a településfejlesztéssel, településüzemeltetéssel, turizmussal, a lakossági közszolgáltatások szervezésével, a társadalom- és gazdaságszervezéssel, valamint a környezetvédelemmel összefüggő ügyekben - együttműködik a területi és országos államigazgatási és önkormányzati szervekkel, társadalmi szervezetekkel.

(2) Ennek célja a települést is érintő tervek, koncepciók, programok, akciók kidolgozásában, megvalósításában való részvétel, és azok egyeztetése a helyi elképzelésekkel.

(3) A rendszeres együttműködés és folyamatos kapcsolattartás, és annak szervezése a polgármester feladata.

8. Az önkormányzat feladata, hatásköre

21. § A képviselő-testület az önkormányzat - az Mötv. 10. § (2) és 13. § (1) bekezdésében foglalt, valamint a rendelet 2. mellékletében foglalt önként vállalt feladatai ellátásának mértékét a lakosság igényei és az önkormányzat anyagi lehetőségei figyelembe vételével –az éves költségvetési rendeletében határozza meg.

22. § Az önkormányzat önként vállalt feladatainak felsorolását a rendelet 1. melléklete tartalmazza.

23. § Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását a rendelet 7. melléklete tartalmazza.

24. § Az önkormányzati feladatokat ellátó intézmények felsorolását, jogállását, alapfeladatát a 4. melléklet tartalmazza.

9. A képviselő-testület létszáma, ülései

25. § (1) A képviselő-testület 9 főből áll.

(2) A polgármester tagja a képviselő-testületnek.

(3) A képviselők (a továbbiakban: képviselő) és a polgármester nevét a rendelet 5. melléklete tartalmazza.

26. § A képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli ülést, valamint közmeghallgatást tart.

10. A képviselő-testület alakuló ülése

27. § (1) A képviselő-testület ünnepélyes alakuló ülésére szóló meghívót az ülés előtt legalább négy nappal kell kiküldeni, és erről a helyben szokásos módon, továbbá a helyi televízióban és az önkormányzat honlapján való megjelentetésével tájékoztatni kell a lakosságot.

(2) Az alakuló ülés összehívásáról és az ülés vezetéséről a polgármester, akadályoztatása esetén a megválasztott legidősebb képviselő, mint korelnök gondoskodik.

(3) Az alakuló ülés meghívójának és az előterjesztéseknek a megválasztott képviselők részére történő eljuttatásáról a jegyző a hivatal útján gondoskodik.

28. § (1) Az alakuló ülés napirendi pontjai a következők:

(2) Az alakuló ülés ünnepélyes megnyitása a polgármester által, a Himnusz elhangzása,

(3) Az alakuló ülés határozatképességének megállapítása

(4) A helyi választási bizottság elnökének tájékoztatója a választás végleges eredményéről,

(5) A megválasztott képviselők és a polgármester eskütétele külön-külön, melynek során az eskü szövegét a helyi választási bizottság elnöke olvassa elő,

(6) A polgármesteri program ismertetése,

(7) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet felülvizsgálata, a képviselő-testület döntése alapján annak módosítása vagy új rendelet megalkotása,

(8) Szavazatszámláló bizottság elnökének és tagjainak megválasztása,

(9) Alpolgármester megválasztása,

(10) Az alpolgármester eskütétele, melynek során az eskü szövegét a helyi választási bizottság elnöke olvassa elő,

(11) A polgármester illetményének és költségtérítésének megállapítása,

(12) Az alpolgármester illetményének és költségtérítésének megállapítása,

(13) A képviselő-testületbizottságainak – elnökének, tagjainak - megválasztása,

(14) A képviselő-testület nem képviselő-testületi tagjainak eskütétele melynek során az eskü szövegét a helyi választási bizottság elnöke olvassa elő,

(15) Képviselői, bizottsági tiszteletdíjakról, természetbeni juttatásokról döntés,

(16) Az önkormányzat társulásokban történő képviseletéről döntés,

(17) Tájékoztatás a képviselői összeférhetetlenségi szabályokról,

(18) Tájékoztatás a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség szabályairól,

(19) A Szózat elhangzása és

(20) Az alakuló ülés bezárása.

29. § Az alakuló ülésen a 27. §-ban meghatározott napirendeken kívül más napirend is tárgyalható a képviselő-testület döntése alapján.

30. § Az esküvevő - eskü szövegét előmondó -, a helyi választási bizottság elnöke, távolléte, akadályoztatása esetén a polgármester, mindkettőjük távolléte vagy akadályoztatása esetén a korelnök.

11. A képviselő-testület rendes ülése

31. § (1) A képviselő-testület a munkatervében meghatározottak szerint évente legalább nyolc alkalommal tart rendes ülést.

(2) A képviselő-testület rendes üléseit a munkatervben meghatározott időpontban tartja, elsősorban a hónap harmadik hetének szerdai napján.

32. § (1) A képviselő-testület rendes ülésének időpontjait a képviselő-testület által határozattal elfogadott éves munkaterv tartalmazza.

(2) Az éves munkaterv jogszabályokba foglalt vagy képviselő-testületi döntések alapján előretervezett napirendeket tartalmazza.

(3) Az éves munkaterv tervezetével kapcsolatosan a tárgyévet megelőző december 1. napjáig javaslatot tehetnek a következők:

a) a polgármester, az alpolgármester,

b) a képviselők,

c) az önkormányzati bizottságok,

d) a jegyző,

e) az aljegyző,

f) a polgármesteri hivatal szervezeti egységeinek vezetői,

g) az országos, a területi és a települési nemzetiségi önkormányzat elnöke,

h) a község országgyűlési képviselője,

i) az önkormányzat által alapított költségvetési szervek vezetői és

j) az önkormányzat tulajdonosi részesedésével működő gazdasági társaságok vezetői

k) a kormányhivatal vezetője.

(4) Az éves munkatervet a polgármester állítja össze és terjeszti a képviselő-testület elé a tárgyév január 31. napjáig.

33. § A munkaterv tartalmi elemei a következők:

a) a képviselő-testületi ülések, közmeghallgatás tervezett időpontja és napirendjei, továbbá az előterjesztő megjelölése,

b) az előkészítésben résztvevők felsorolása és az előterjesztések elkészítésének határideje,

c) az előterjesztést véleményező bizottságok, szervezetek megnevezése, a véleményezés határideje és

d) annak meghatározása, hogy mely napirendhez kell közmeghallgatást tartani.

34. § (1) A képviselő-testület által elfogadott munkatervet elektronikus úton meg kell küldeni az 46. § -ban megjelölt személyeknek, szervezeteknek.

(2) Az elfogadott munkatervet közzé kell tenni a helyben szokásos módon és az önkormányzat honlapján.

12. A képviselő-testület rendkívüli ülése

35. § (1) A képviselő-testület ülése a munkatervben nem szereplő időpontra is összehívható, mely esetben az rendkívüli ülésnek minősül.

(2) Rendkívüli ülést kell összehívni

a) az Mötv. 44. §-ában meghatározott esetben

b) ha a képviselő-testület eseti határozattal rendkívüli ülés összehívásáról dönt,

c) ha azt más hivatalos szerv kezdeményezi.

(3) A polgármester indokolt sürgősség esetén rendkívüli ülést hívhat össze annak napirendi pontonkénti indokolásával, hogy az adott előterjesztést miért nem tárgyalható rendes ülés napirendi pontja keretében.

(4) A rendkívüli ülésre vonatkozó - az indokot is tartalmazó - meghívót az ülés előtt legalább három nappal kell kiküldeni.

36. § (1) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben a rendkívüli ülés meghívója az ülést megelőző legalább 24 órával is kiküldhető vagy a tárgyalás helyén kiosztható. Ez esetben a meghívásra, a képviselők, érintettek értesítésére bármilyen célszerű értesítési mód igénybe vehető, így különösen: telefon, e-mail, levél, személyes kézbesítés.

(2) Sürgős, halasztást nem tűrő oknak minősül, ha a döntés hiánya valamilyen határidő elmulasztását, vagy jogvesztést eredményez az önkormányzat számára.

37. § A rendkívüli ülésen azt a napirendi pontot, amire az indítvány vonatkozott, meg kell tárgyalni és további napirendi pontok is felvehetők a napirendek közé.

38. § A rendkívüli ülés napirendjeinek előzetes bizottsági tárgyalása mellőzhető.

13. Közmeghallgatás

39. § A közmeghallgatásra a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

40. § (1) A közmeghallgatáson a polgármester az elmúlt évben elvégzett feladatokról és a következő évi tervekről ad tájékoztatást.

(2) A képviselő az Mötv. 32. § (2) bekezdés k) pontja szerinti kötelezettségének, választása szerint, a közmeghallgatás keretében is eleget tehet.

14. A képviselő-testületi ülés összehívása

41. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester az elfogadott éves munkatervben meghatározottak szerint, vagy rendkívüli ülés esetén hívja össze és vezeti.

(2) Ha a polgármesteri tisztség betöltetlen, vagy a polgármester tartósan akadályoztatva van, akkor az alpolgármester látja el az (1) bekezdés szerinti feladatokat.

(3) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy a polgármester és az alpolgármester tartós – 30 napot meghaladó - akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze a képviselő-testületet és vezeti a képviselő-testület ülését.

42. § (1) Tartós akadályoztatásnak minősülnek a következő esetek:

a) a 30 napot meghaladó betegség,

b) a 30 napot meghaladó szabadság, fizetés nélküli szabadság,

c) a külszolgálat, vagy

d) az Mötv. 70. §-a szerinti felfüggesztés

e) képviselő-testület által megállapított önkormányzati képviselő összeférhetetlensége, méltatlansága, kizárása tárgyában hozott képviselő-testületi határozatára vonatkozó bírósági eljárás időtartama a jogerős bírósági döntés napjáig.

(2) A képviselő-testület ülését az önkormányzat székhelyére kell összehívni.

(3) Amennyiben a tárgyalandó napirend vagy más fontos körülmény indokolja, a képviselő-testület ülése a székhelyén kívül máshová is összehívható.

(4) Amennyiben a képviselő-testület ülése a (1) bekezdésben foglalt helyszíntől eltérő helyszínre kerül összehívásra, az ülés megtartásának helyét a helyben szokásos módon.

43. § A képviselő-testület ülését az ülés helyének, időpontjának, jellegének - rendes, rendkívüli, közmeghallgatás, nyilvános, zárt- a napirendi pontok tárgyának és előadójának megjelölését, a meghívó kiadmányozójának, kiadásának időpontját, az önkormányzat bélyegző-lenyomatát tartalmazó meghívóval kell összehívni. A meghívóval együtt kell kézbesíteni az előterjesztéseket is, melyeket az előterjesztő aláír.

44. § A képviselő-testület rendes ülésének meghívójában szereplő napirendi javaslatok sorrendjét az alábbiak szerint kell meghatározni:

a) minden munkaterv szerinti képviselő-testületi ülésen első napirendi pont a lejárt határidejű képviselő-testületi határozatok végrehajtásáról szóló jelentés,

b) a következő napirendi pontok a rendelet alkotással kapcsolatos előterjesztések, és

c) sorrendben azok az előterjesztések következnek, melyek az előzőekben felsoroltak körébe nem tartoznak.

d) utolsó napirendi pontok az egyebek és az interpellációk

45. § (1) A rendes ülésre szóló meghívót és az előterjesztéseket elektronikus úton kell a képviselők részére postázni a képviselő-testület ülésének napját megelőző legkésőbb 4 nappal.

(2) A képviselő-testület nyílt ülése meghívottai részére az ülés meghívóját kell megküldeni az általuk megjelölt elektronikus vagy postai kézbesítési címre.

(3) Az elektronikus postázás során a képviselők és a bizottsági tagok részére az e-mail postafiókra kell megküldeni a meghívót és az előterjesztéseket.

46. § (1) A képviselő-testület nyilvános ülésére szóló meghívót a következő személyeknek kell megküldeni:

a) a képviselőknek,

b) a jegyzőnek,

c) az aljegyzőnek,

d) a hivatal belső szervezeti egységei vezetőinek,

e) a települési nemzetiségi önkormányzatok elnökeinek,

f) az önkormányzati intézmények vezetőinek,

g) egyéb, a településen működő, vagy más, a tárgyalandó napirend kapcsán érintett személynek, gazdasági vagy társadalmi szervezet, és

h) a Budakeszi Járási Hivatal vezetőjének.

(2) A képviselő-testület nyilvános ülésére meghívottak közül a képviselő-testület és a bizottságok ülésein tanácskozási jog illeti meg:

a) valamennyi napirendi pont tekintetében a jegyzőt, aljegyzőt,

b) tevékenységi körükben az (1) bekezdés e) - h) pontjában meghatározottakat.

15. A képviselő-testület ülésének rendje

47. § (1) A polgármester ülés vezetői feladatai és jogkörei a következők:

(2) Az ülés megnyitása,

(3) A határozatképesség megállapítása,

(4) Javaslattétel a nyilvános, és a zárt ülés napirendi pontjaira,

(5) Napirendenként

(6) A vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása,

(7) Az indítványok szavazásra való feltevése,

(8) A szavazás eredményének megállapítása számszerűen,

(9) A napirend tárgyában hozott döntés vagy döntések kihirdetése,

(10) Az ülés rendjének fenntartása,

(11) A képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsító személy rendre utasítása,

(12) Az ülés határozott idejű félbeszakítása, ha a testületi ülésen olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi,

(13) Javaslattétel a napirendi pont tárgyalásának elnapolására,

(14) Tárgyalási szünetelrendelése,

(15) Napirendi pontok összevont tárgyalására javaslattétel,

(16) Felszólalási jog a képviselő-testület ülésén bármikor,

(17) Az ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása és a szavazás eredményének kihirdetése,

(18) Az időszerű kérdésekről és a két ülés között történt fontosabb eseményekről tájékoztatás,

(19) Tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről,

(20) Tájékoztatás a következő ülés várható időpontjáról, napirendjéről

(21) Az ülés bezárása.

(22) A polgármester vagy bármelyik képviselő jogosult kezdeményezni a napirendi pont tárgyalásának elnapolását. Erről a képviselő-testület vita nélkül egyszerű többséggel határoz.

48. § Valamely napirendi pont tárgyalása során egy alkalommal bármelyik bizottság elnökének kérésére tárgyalási szünetet kell elrendelni. Ez a jog minden bizottsági elnököt ülés naponként egy alkalommal illet meg.

49. § Azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, a polgármester felszólítja, hogy térjen a tárgyra. A polgármester az eredménytelen felszólítás után a szót megvonja.

50. § Ha a képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a polgármester az ülést határozott időre félbeszakítja, elhagyja az ülésvezetői széket és a képviselő-testület ülése csak a polgármester szóbeli összehívására folytatódik.

51. § (1) A hallgatóság a képviselő-testület ülésén a részére kijelölt helyen foglal helyet és tetszést vagy nem tetszést nem nyilváníthat, az ülés rendjét nem zavarhatja.

(2) A napirendi pontok tárgyalása során az előadóhoz a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak jogosultak kérdést intézni.

(3) A tárgyalt napirendi pontot érintő ügyrendi kérdésben bármelyik képviselő bármikor jogosult szót kérni és javaslatot tenni. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül egyszerű többséggel határoz.

(4) Ha valamely képviselő felszólalása során a képviselő-testület tekintélyét, vagy valamelyik képviselőt sértő kifejezést használ, vagy ha a tanácskozási rendre és a szavazásra vonatkozó szabályokat megszegi, a polgármester rendreutasítja. A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, vagy azokkal vitába szállni nem lehet.

52. § (1) A képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül az ülésen legalább a képviselőknek több mint a fele, azaz 5 fő jelen van.

(2) Ha az (1) bekezdésben megjelölt számú képviselő nincs jelen, akkor az ülés határozatképtelen.

(3) A polgármester határozatképtelenség esetén

a) amennyiben legkésőbb 30 percen belül az ülés várhatóan határozatképessé válik, szünetet rendel el,

b) amennyiben az a) pontban leírt idő elteltével nem lesz határozatképes az ülés, berekeszti azt.

(4) A határozatképtelen ülést 3 munkanapon belül ugyanazon napirendek tárgyalására újra össze kell hívni.

16. Napirend

53. § (1) A polgármester, levezető elnök a terjeszti elő a napirendi pontokat. A polgármester, levezető elnök, képviselő és a bizottság javaslatot tehet a meghívóhoz képest a napirendi pontok sorrendjének megváltoztatására, új napirendi pont felvételére, napirendi pont törlésére.

(2) A napirend elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül egyszerű többséggel dönt.

54. § (1) Előterjesztésnek minősül a (2) bekezdésben megjelölt személyek által előzetesen javasolt:

a) rendelettervezet,

b) határozati javaslat.

(2) Előterjesztést kezdeményezhet:

a) a polgármester,

b) az alpolgármester,

c) a képviselő-testület tagja,

d) a képviselő-testület tárgy szerint illetékes bizottsága,

e) a jegyző,

f) az aljegyző

g) a Polgármesteri Hivatal szervezeti egységének vezetője, vagy

h) az országos, a területi és a települési nemzetiségi önkormányzat elnöke

i) a kormányhivatal vezetője.

(3) Az előterjesztést legkésőbb a képviselő-testület rendes ülését megelőző 5 munkanappal írásban, indokolással és határozati javaslattal ellátva kezdeményezhetik a polgármesternél.

(4) Az önálló képviselői indítvány az ülésen, írásban is előterjeszthető. Amennyiben a testület napirendre tűzi akkor az önálló képviselői indítványt az egyebek napirendi pontban kell tárgyalni.

(5) A képviselő-testület elé az előterjesztések a tárgykör szerinti illetékesbizottság állásfoglalásával nyújthatók be. Kivételt képeznek azok a sürgősségi esetek amikor a képviselő-testületi ülés előtt a bizottsági ülés megtartása nem megoldható

(6) Az előterjesztés szakszerű előkészítéséről a jegyző gondoskodik, aki e tevekénységébe szükség szerint bevonja a hivatal tárgy szerinti illetékes személyeit, valamint külső szakértőt.

55. § (1) Az írásos előterjesztésnek tartalmaznia kell:

a) az előterjesztés tárgyát,

b) a képviselő-testületi ülés időpontját,

c) nyilvános vagy zárt ülésen tárgyalandó,

d) az előterjesztés készítőjének megnevezését,

e) a tényállást,

f) annak áttekintését, hogy a téma szerepelt-e már korábban napirenden, s ha igen milyen döntések születtek,

g) a lehetséges döntési alternatívákat és azok jogszabályi alapját,

h) az előterjesztő megnevezését,

i) a határozati javaslatot, vagy rendelet-tervezetet,

j) amennyiben az előterjesztésről zárt ülést kell tartani, annak jogalapját (Mötv. 46. § (2) a) pont), zárt ülés elrendelésére vonatkozó javaslat esetében annak jogalapját (Mötv. 46. § (2) b) és c) pont) és az erről szóló határozat-tervezetet,

k) arra vonatkozó utalást, hogy az előterjesztésben szereplő döntési javaslatról milyen szavazati aránnyal kell dönteni, minősített többség esetén annak jogalapját, és

l) rendelet-tervezetet és normatív határozat-tervezetet tartalmazó előterjesztés esetén a jogalkotásról szóló törvényben meghatározott tartalmú előzetes hatásvizsgálati lapot,

m) a határidőt, a végrehajtásért felelős nevét,

n) Véleményező bizottságok, szervezetek megnevezését, s amennyiben már rendelkezésre áll az előterjesztésre vonatkozó álláspontjukat,

o) azoknak a megjelölését, akiknek a határozatot meg kell küldeni.

(2) Kivételes esetben lehetőség van szóbeli előterjesztésre is. Az ülés napján vagy az ülésen a képviselők rendelkezésére bocsátott írásos előterjesztést szóbeli előterjesztésként kell kezelni.

(3) Az (1) bekezdés d)–h) pontjában foglaltakat az előterjesztő vagy az előadó az ülésen szóban is ismertetheti, írásos előterjesztésük esetén – azokat szóban is kiegészítheti.

56. § Az előterjesztéssel szemben alapvető követelmény, hogy:

a) a téma kifejtéséhez és kellő áttekintéséhez szükséges legrövidebb terjedelemben készüljön,

b) megfogalmazása precíz, tömör, szakszerű és közérthető legyen,

c) csak a téma szempontjából lényeges körülmények bemutatására szorítkozzon elemző és értékelő módon, és

d) ha az ügyben dönteni kell, akkor döntési javaslatot tartalmazzon.

57. § (1) Az írásos előterjesztéseket a jegyzőnek jogszerűségi szempontból meg kell vizsgálnia.

(2) A jegyző a hivatal útján gondoskodik valamennyi anyag kézbesítéséről, érintettekhez való eljuttatásáról az e rendeletben megjelölt határidővel.

58. § (1) Az ülés összehívását követően a meghívóban nem szereplő, vagy az ülés összehívását követően felvetődött és döntést igénylő témát a képviselő-testület ülésén az „egyebek” napirendi pont keretében kell tárgyalni.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott esetben az ülés vezetője engedélyezheti a szóbeli előterjesztést.

59. § (1) A döntési javaslat határozat-tervezet vagy rendelet-tervezet.

(2) A döntési javaslat:

a) egyértelműen megfogalmazott rendelkezéseket,

b) alternatív javaslatok esetében az egyes változatok egymástól elkülönült megfogalmazását,

c) a végrehajtás felelősét és határidejét, és

d) ha a döntésnek költségvonzata is van, akkor a fedezetbiztosításra (költségvetés-módosításra) vonatkozó javaslatot

tartalmazza.

60. § (1) A polgármester előbb a vitában elhangzott javaslatokat, indítványokat, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról az elhangzás sorrendjében szavaz a képviselő-testület, majd az esetleges módosítások ismeretében a határozati javaslatról dönt. Ha a szavazás eredményeként a képviselő-testület végleges döntése eltér az előterjesztésben szereplő határozati javaslattól, a polgármester ismerteti a szövegszerű határozatot.

(2) Minden napirendnél elsőként az adott napirendi pont előterjesztőjét, őt követően pedig annak a bizottságnak az előadóját illeti meg a szó, mely az adott napirendet előzetesen tárgyalta.

17. A szavazás

61. § A képviselő-testület a döntéseit fő szabály szerint nyílt szavazással, a Mikrovoks szavazatszámláló gép alkalmazásával hozza. A szavazás során a képviselő szavazata „igen”, „nem”, vagy „tartózkodom” szavazat lehet. A szavazás során a polgármester először az „igen” szavazatok, majd a „nem” szavazatok, végül a „tartózkodom” szavazatok számát állapítja meg számszerűen, melyet a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.

62. § (1) A határozati javaslatról, rendelettervezetről vagy egyéb javaslatról, indítványról történő szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, hogy tájékoztassa a képviselő-testületet arról, hogy:

a) a határozathozatalnak van-e előzetes jogi akadálya,

b) van-e kötelező előírás a szavazás módjára, vagy

c) a határozathozatalhoz egyszerű vagy minősített többségű szavazat szükséges.

(2) Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy a képviselő-testület döntése, működése jogszabályt sért, abban az esetben haladéktalanul, de legkésőbb a jogsértés észlelését követő képviselő-testületi ülésen köteles azt jelezni a képviselő-testület felé.

63. § Az Mötv. 50. § - ában meghatározottakon felül minősített többség szükséges az alábbi döntésekhez:

1. gazdasági program elfogadása,

2. hitelfelvétel,

3. polgármester elleni kereset benyújtása,

4. az önkormányzat vagyonáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott önkormányzati tulajdonról való rendelkezés,

5. kitüntetés, elismerés, díszpolgári cím adományozása,

6. helyi népszavazás

7. a képviselő-testület hatáskörének átruházása, átruházott hatáskör visszavonása,

8. rendkívüli közmeghallgatás elrendeléséről,

9. érintettség bejelentése elmulasztásának kimondása, jogkövetkezmény megállapítása.

64. § A nemzetiségek jogairól szóló törvény által meghatározott esetekben döntéshez az érintett helyi nemzetiségi önkormányzatok egyetértése is szükséges.

65. § A szavazásra bocsátás, a szavazatok összesítése és a szavazás eredményének megállapítása a polgármester, a levezető elnök feladata. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, és azt a polgármester, a levezető elnök vagy bármely képviselő kéri, a szavazást egy ízben meg kell ismételni.

66. § (1) Névszerinti szavazást kell tartani, ha az Mötv. 48. § (3) bekezdésben foglaltakon túl ha azt a képviselő-testület bármely tagja kezdeményezi.

(2) Névszerinti szavazás során a jegyzőkönyvvezető írásos névsorról felolvassa a képviselők nevét és a jelenlévő képviselők a nevük felolvasásakor "igen"-nel, vagy "nem"-mel vagy „tartózkodom” –mal szavaznak. A szavazás eredményét a jegyző írásban felvezeti a névsorra a képviselő neve mellé. A szavazási névsort a jegyzőkönyvhöz mellékletként csatolni kell.

67. § (1) A képviselő-testület titkos szavazást rendelhet el a polgármester vagy bármely képviselő javaslatára az Mötv. 46. § (2) bekezdésében meghatározott ügyekben, minősített többséggel hozott döntéssel. A titkos szavazás elrendeléséről a képviselő-testület esetenként dönt.

(2) A titkos szavazás lebonyolításában a Pénzügyi Bizottság képviselő-tagjai vesznek részt.

68. § (1) A titkos szavazás lebonyolításához szavazólap, üres boríték, urna és a titkosságot biztosító körülmények, így külön helyiség szükséges. A titkos szavazás megfelelő körülményeinek biztosításában és a technikai feltételek megteremtésében a jegyző a hivatal útján közreműködik.

(2) A szavazólapok száma a szavazásban résztvevő képviselők számával megegyező. A szavazólapot az önkormányzat bélyegzőjével kell hitelesíteni annak átadása előtt, a képviselő jelenlétében.

(3) A szavazólap átvételét a képviselő a jegyzőkönyvhöz csatolt névjegyzéken tett aláírásával igazolja.

(4) A Bizottság tagjai lezárják és lepecsételik az urnát. A titkos szavazás lebonyolítása alatt a szavazóhelyiségben a Bizottság tagjain, a jegyzőn, a szavazó képviselőn kívül más nem lehet jelen.

(5) A képviselők egyenként adják le szavazataikat.

69. § (1) A szavazólap tartalmát a képviselő-testület határozza meg az alábbiak szerint:

a) az eldöntendő kérdést és az igen, nem, tartózkodom választási lehetőséget, vagy

b) személyi döntés esetén a megválasztható személyek számát, a jelöltek nevét és jelöltenként az igen, nem, tartózkodom választási lehetőséget.

(2) Érvényes a szavazat, ha:

a) a Bizottság által lepecsételt szavazólapon adták le, és

b) a (1) bekezdés a) pontja szerinti esetben a szavazó egy választási lehetőséget jelölt meg,

c) a (1) bekezdés b) pontja szerinti esetben a szavazó legfeljebb a megválasztható személyek számával megegyező számú jelölt neve mellett szavazott igennel.

(3) Amennyiben valamennyi, az ülésen jelenlévő képviselő leadta a szavazatát, a Bizottság a szavazást lezárja, majd felbontja az urnát és megállapítja a szavazás eredményét. A szavazatszámlálásról – a jegyző közreműködésével - külön jegyzőkönyvet kell felvenni, amelyet az ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.

(4) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyv tartalmazza:

a) a szavazás időpontját, helyszínét,

b) a Bizottság tagjainak nevét, aláírását,

c) a jegyzőkönyvvezető nevét, aláírását,

d) a szavazásra feltett kérdés pontos meghatározását, személyi döntés esetén a jelöltek nevét,

e) a szavazólapot átvett képviselők számát,

f) az urnában talált szavazólapok számát, ebből az érvényes, valamint az érvénytelen szavazatok számát,

g) az érvényes szavazatok közül az igen, a nem és a tartózkodom szavazatok számát, a titkos szavazás eredményét.

h) A titkos szavazás szavazólapjai – rontott, érvényes, érvénytelen – jegyzőkönyv mellékletét képezi.

70. § (1) A szavazatszámlálás befejezését követően a jegyzőkönyvet a Bizottság átadja a polgármesternek.

(2) A polgármester a szavazás eredményét számszerűen ismerteti és kihirdeti a döntést.

(3) A titkos szavazás lebonyolítása során biztosítani kell a szavazás titkosságát.

71. § Ha a képviselő, nem képviselő bizottsági tag (a továbbiakban: képviselő) az Mötv.-ben meghatározott kötelezettségét megszegi, a Gazdálkodási Bizottság [1] határozatában felszólítja a kötelezettsége teljesítésére, és arra legfeljebb 30 napos határidőt tűz ki. A határidő elmulasztása esetén a Gazdálkodási Bizottság előterjesztése alapján a képviselő-testület az Mötv. 33. §-ában foglaltak szerint a képviselő megállapított tiszteletdíjának folyósítását 1 hónapra a képviselő-testületminősített többséggel hozott határozatával megvonja.

18. Az önkormányzati rendelet

72. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását vagy módosítását kezdeményezheti:

a) a képviselő,

b) a tárgy szerint illetékes bizottság

c) a polgármester

d) az alpolgármester

e) a jegyző.

(2) A rendelettervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik, aki e tevékenységébe szükség szerint bevonja a hivatal tárgy szerinti illetékes személyeit, valamint külső szakértőt.

(3) Az önkormányzati rendeletet a jegyző a megalkotásától számított 3 napon belül a helyben szokásos módon hirdeti ki, továbbá azt az Önkormányzat honlapján is közzéteszi.

73. § (1) A képviselő-testület rendeleteit a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A rendelet megjelölése a jogszabályszerkesztésről szóló 61/2009. (XII. 14.) IRM rendelet 9. § (4) bekezdésében foglaltak szerint történik.

(2) A jegyző gondoskodik a képviselő-testület rendeleteinek nyilvántartásáról és kihirdetéséről.

(3) A rendelet-nyilvántartás formája: rendeletek sorszám szerint, növekvő sorrendben.

(4) A képviselő-testület a Gazdálkodási Bizottság [2] bevonásával évenként felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosságát.

(5) A jegyző gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe történő foglalásáról.

(6) A képviselő-testület a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 81. §-ában meghatározott nemzetiségi kérdésekben az önkormányzat rendeletét települési nemzetiségi önkormányzatok egyetértésével alkothatja meg.

19. Az önkormányzati határozat

74. § (1) Az önkormányzati határozat meghozatalát kezdeményezheti:

a) a képviselő,

b) a tárgy szerint illetékes bizottság

c) a polgármester

d) az alpolgármester

e) a jegyző.

(2) A határozattervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik, aki e tevékenységébe szükség szerint bevonja a hivatal tárgy szerinti illetékes személyeit, valamint külső szakértőt.

(3) A normatív határozatot a jegyző a megalkotásától számított 3 napon belül a helyben szokásos módon hirdeti ki, továbbá azt az Önkormányzat honlapján is közzéteszi.

75. § (1) A képviselő-testület határozatait a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A határozat megjelölése a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 32/2010. (XII. 31.) KIM rendelet 13. § -ban foglaltak szerint történik.

(2) A jegyző gondoskodik a képviselő-testület határozatainak nyilvántartásáról és kihirdetéséről. A nyilvánosságra hozott határozatnak tartalmaznia kell a határozathoz kapcsolódó elfogadott, elutasított vagy módosítva elfogadott dokumentumot, amiről a határozat született.

(3) A határozat-nyilvántartás formája: határozat sorszám szerint, növekvő sorrendben.

20. A jegyzőkönyv

76. § (1) A képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv az Mötv. 52. § (1) bekezdésében foglaltakon túl tartalmazza a következőket:

a) a távol maradt képviselő nevét, a távollét igazoltságát, vagy igazolatlanságát,

b) az elhangzott bejelentéseket, kérdéseket és az azokkal kapcsolatos válaszokat, határozatokat,

c) a képviselő külön kérése alapján véleményének szószerinti rögzítését,

d) az önkormányzat bélyegzőjének lenyomatát.

(2) A képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv az ülésen elhangzottak lényegét tartalmazza.

(3) A képviselő-testület ülésének egészéről, vagy egy-egy napirendjének tárgyalásáról szó szerinti jegyzőkönyvet kell készíteni, ha azt a polgármester, vagy a jelen lévő képviselők több, mint fele kezdeményezi.

(4) A zárt ülés jegyzőkönyve esetében rögzíteni kell azt, hogy a meghívottak milyen minőségben vannak jelen.

(5) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a képviselő-testület által hozott döntést. Határozat esetében a jegyzőkönyv szövegébe beépítve, rendeletek esetében a jegyzőkönyv mellékleteként. A határozatot a jegyzőkönyv mellékleteként kell szerepeltetni, ha annak terjedelme azt indokolja.

77. § A zárt ülésről készült jegyzőkönyvet a nyílt ülés jegyzőkönyvétől elkülönülten, Pátyi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában megjelölt szervezeti egységénél kell zárt helyen kell tárolni.

78. § (1) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell

a) a meghívót,

b) a jelenléti ívet,

c) az írásos előterjesztéseket,

d) a képviselő-testület által hozott határozatokhoz kapcsolódó elfogadott, elutasított vagy módosítva elfogadott dokumentumot, amiről a határozat született,

e) a képviselők kérése alapján

ea) a képviselői indítványokat,

eb) a képviselői hozzászólásokat.

f)a névszerinti, vagy a titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet.

(2) A jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyző írja alá.

79. § (1) A képviselő-testület üléséről egy példányban kell jegyzőkönyvet készíteni, melyet a Pátyi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában megjelölt szervezeti egységénél kell elhelyezni.

(2) Az Mötv. 53. § (3) bekezdésében meghatározott betekinthetőségi jog biztosításáról a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvek anyagát a Polgármesteri Hivatalban őrzött irattári példány átadásával csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni.

(3) A képviselő-testület jegyzőkönyveinek naptári évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik. A zárt ülések jegyzőkönyveit beköttetni nem szabad.

21. Az önkormányzati képviselő

80. § A képviselőt – e megbízatásából eredően - az Mötv. 32. §-ában és e rendeletben rögzített jogok és kötelezettségek illetik meg, vagy terhelik.

81. § (1) A képviselő jogai az Mötv. 32. §-ában meghatározottakon túl:

a) a képviselő-testület önkormányzati rendeletében megállapított tiszteletdíjra jogosult,

b) a község ellátásában, üzemeltetésében, működtetésében résztvevő gazdasági társágoktól, intézményektől felvilágosítást kérhet.

(2) A képviselő-testület által gazdasági társaság igazgatóságába és egyéb vezető testületébe delegált személyek végzett tevékenységükről évente kötelesek beszámolni a képviselő-testületnek.

(3) A képviselő írásban vagy szóban köteles a polgármesternek előre bejelenteni, ha a képviselő-testület ülésén való részvételében akadályoztatva van.

82. § A képviselő-testület rendes üléséről igazolt távollétnek minősül:

a) betegség,

b) kórházi ellátás,

c) közlekedési akadály,

d) időjárási akadály,

e) a külszolgálat.

f) a szabadság,

g) a munkahelyi elfoglaltság,

h) külföldi tartózkodás.

83. § (1) A képviselő-testület tagjai közül a képviselői megbízatás idejére tanácsnokot választhat.

(2) A tanácsnok feladatkörét megválasztásával egyidejűleg a Képviselő-testület a polgármester javaslatára normatív határozatban állapítja meg.

(3) A tanácsnok feladatkörében

a) bármely testületi vagy bizottsági előterjesztést véleményezhet

b) javaslatot tehet a bizottságnak, a képviselőtestületnek döntés meghozatalára

c) együttműködik a polgármesterrel, a bizottságokkal, és a jegyzővel.

22. A képviselő-testület bizottságai

84. § (1) A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében előkészítő, véleményező, javaslattevő, egymással mellérendeltségi viszonyban álló bizottságokat hoz létre.

(2) A bizottság elnökének, alelnökének és tagjainak megválasztására, a bizottság személyi összetételének, létszámának megváltoztatására, a bizottság elnökének és tagjának lemondására az Mötv. 58. § (1) – (3) bekezdésében foglalt szabályok az irányadók.

(3) A képviselő-testület az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:

a) Gazdálkodási Bizottság. A bizottság tagjainak száma 7 fő, melyből 4 képviselő és 3 fő nem képviselő, külsős tag;

b) Jóléti és Szociális Bizottság. A bizottság tagjainak száma 7 fő, melyből 4 képviselő és 3 fő nem képviselő, külsős tag.

bizottságok összetételét a 2.melléklet tartalmazza.

(4) Az (1) bekezdésben meghatározott bizottságokon túl a képviselő-testület ideiglenes bizottságot hozhat létre meghatározott időre vagy meghatározott feladat ellátására. Az ideiglenes bizottság a határozott idő lejártával vagy a meghatározott feladat teljesítésével automatikusan megszűnik.

(5) Ideiglenes bizottság létrehozása esetén, a bizottságokra vonatkozó szabályokat kell alkalmazni, azzal, hogy a tagok létszáma legalább 3 fő képviselő.

(6) A képviselő-testület bizottságainak ügyviteli feladatait a polgármesteri hivatalnak a jegyző által kijelölt szervezeti egységei látják el.

85. § (1) A bizottság szükség szerint ülésezik.

(2) A bizottsági üléseket a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. A bizottsági elnök akadályoztatása vagy a bizottsági elnöki pozíció betöltetlensége esetén az ülést az alelnök hívja össze és vezeti.

(3) A bizottságot az Mötv. 61. § (1) bekezdésében meghatározottakon túl össze kell hívni

a) a képviselő-testület döntése alapján,

b) a bizottsági tagok 50%-ának indítványára.

(4) A bizottság ülése nyilvános vagy zárt. A zárt ülésre vonatkozó szabályok a képviselő-testületi zárt ülésekre vonatkozó szabályokkal egyeznek meg.

(5) Az ülésre szóló meghívót és előterjesztéseket – a (6) bekezdésben előírt módon – a bizottsági ülés előtt legalább 3 naptári nappal korábbi időpontban kell a meghívottakhoz eljuttatni. A bizottság ülésére meg kell hívni annak tagjait, az előterjesztőt, a polgármestert, alpolgármestert, és a jegyzőt, tevékenységi körükben illetékes irodavezetőt valamint az őt érintő napirendhez a tárgyban érintett szervezet képviselőjét. A bizottsági ülésre szóló meghívót minden képviselőnek elektronikus úton meg kell küldeni.

(6) A bizottsági ülésre meghívottak közül a meghívót és az írásos előterjesztéseket a bizottság tagjaihoz elektronikus úton, vagy papír alapon, a többi meghívotthoz pedig ez utóbbi formában, papír alapon elkészítve kell eljuttatni.

(7) Több bizottság feladatkörét érintő előterjesztés véleményezésére összevont bizottsági ülést is lehet tartani.

(8) A bizottsági döntéshozatalból történő kizárásra az Mötv. 49. § (1) bekezdése és 60. §-a irányadó. A személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztására a 33. § (6) bekezdését kell megfelelően alkalmazni.

(9) A bizottság határozathozatalára, szavazati arányára a képviselő-testületre vonatkozó szabályok megfelelően irányadók.

(10) A bizottság a döntéseit egyszerű szótöbbséggel hozza. A bizottsági döntések kiadmányozója a bizottság elnöke.

(11) A bizottság minden esetben alakszerű határozatot hoz a képviselő-testületre vonatkozó rendelkezések szerint.

(12) A bizottsági ülés jegyzőkönyvét a hivatalban kell elhelyezni.

86. § Bármely képviselő javaslatot tehet valamely – a bizottság feladatkörébe tartozó – ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.

87. § A bizottságok feladatköreit a rendelet 6. melléklete tartalmazza.

88. § (1) A polgármester és bizottságok átruházott feladat- és hatásköreit a 3. melléklet tartalmazza.

(2) A bizottság határozatait a naptári év elejétől folyamatos növekvő egyedi sorszámmal kell ellátni.

(3) A jegyző gondoskodik a bizottság határozatainak nyilvántartásáról és az egyszerű hozzáférés biztosításáról.

23. A polgármester

89. § A polgármester megbízatását főállásban látja el.

90. § (1) A polgármester Mötv. 67. §-ában meghatározott feladatokon túl

a) segíti a képviselő-testület tagjainak testületi és bizottsági munkáját,

b) meghatározza a jegyző képviselő-testületi tevékenységével kapcsolatos feladatait,

c) kapcsolatot tart a választópolgárokkal, valamint a helyi társadalmi és egyéb szervezetekkel,

d) biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlás és a közakarat érvényesülését,

e) gondoskodik a testület működésének nyilvánosságáról, helyi fórumok szervezéséről,

f) együttműködik az egyházakkal, a társadalmi szervezetekkel, a lakosság önszerveződő közösségeivel,

g) fogadóórát tart,

h) nyilatkozik a sajtónak.

(2) A polgármesternek a bizottságok működésével összefüggő feladatai:

a) indítványozhatja a bizottság összehívását,

b) felfüggesztheti a bizottság döntésének végrehajtását, ha az ellentétes a képviselő-testület döntésével, vagy sérti az önkormányzat érdekeit.

(3) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, az Mötv. 42. §-ában meghatározott ügyek kivételével, dönt az Mötv. 68. § (2) bekezdésben meghatározott esetekben a képviselő-testület hatáskörébe tartozó következő önkormányzati ügyekben:

a) életveszéllyel vagy súlyos kárral fenyegető helyzet megelőzése, elhárítása vagy káros következményeinek enyhítése,

b) nemzetbiztonsági és honvédelmi, vagy a közbiztonság fenntartása, vagy fontos közrendvédelmi ügy,

c) ha a döntés hiánya jelentős vagy helyrehozhatatlan kárral, vagy a személyiségi jogok jelentős sérelmével jár,

d) ha a döntés közegészségügyi, járványügyi, tűzvédelmi, katasztrófavédelmi okból szükséges,

(4) A polgármester az Mötv. 68. §. (3) bekezdése alapján – a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett – dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyben, olyan pályázat benyújtásáról, amely saját forrást nem igényel, vagy amelynek saját forrását a képviselő-testület előzetesen biztosította – amennyiben a pályázat a biztosított saját forrást nem haladja meg.

91. § (1) A polgármester minden csütörtökön 13-tól 16 óráig között tart fogadóórát.

(2) Amennyiben a (1) bekezdésben megjelölt időpont munkaszüneti napra esik, akkor a fogadóóra az azt követő első munkanapon kerül megtartásra.

92. § A polgármester utasításban, saját hatáskörben szabályozza a polgármesteri feladat- és hatáskör tekintetében a kiadmányozás rendjét.

93. § A polgármester munkáját a képviselő-testület évenként egy alkalommal, szeptember hónapban értékeli.

24. Az alpolgármester

94. § (1) A képviselő-testület a tagjaiból egy alpolgármestert választ, aki a megbízatását társadalmi megbízatásban látja el. A képviselő-testület tagjaiból választott alpolgármester feladatát a polgármester irányításával látja el.

(2) Az alpolgármesterre megfelelően irányadóak a polgármesterre vonatkozó szabályok.

(3) Az alpolgármester előzetes időpont egyeztetés alapján között fogadóórát tart.

95. § Az alpolgármester az általa ellátott feladatokról havonta, vagy a polgármester által meghatározott időközönként beszámol a polgármesternek.

25. A jegyző és az aljegyző

96. § A jegyző az Mötv. 81. § (3) bekezdésben felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai:

a) tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a hatáskörét érintő jogszabályokról,

b) tájékoztatja a képviselő-testületet a hivatal munkájáról, az ügyintézésről,

c) gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzéséről,

d) előkészíti a képviselő-testületi ülés és a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,

e) ellátja a testület és a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,

f) biztosítja az önkormányzati rendeletek, a határozatok érintettekkel való megismertetését,

g) segíti a nemzetiségi önkormányzatok munkáját.

h) mindaz, amit e rendelet máshol szabályoz

97. § Az aljegyző kinevezését az Mötv. 82. § (1) bekezdése szabályozza. Az aljegyző a jegyző távolléte esetén ellátja a jegyző helyettesítését.

98. § A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy a jegyző és az aljegyző egyidejű akadályoztatása esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a Pátyi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott szervezeti egység vezetője látja el.

26. A képviselő-testület hivatala

99. § (1) A polgármesteri hivatal önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv. Működését az Mötv. 84. § (1) bekezdése és a képviselő-testület határozatával elfogadott szervezeti és működési szabályzat szerint végzi.

(2) A polgármesteri hivatal belső szervezeti tagozódását, munka és ügyfélfogadási rendjét a Pátyi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.

(3) A polgármesteri hivatalon belüli kiadmányozás rendjét a polgármester és a jegyző külön intézkedésben szabályozza.

(4) A polgármesteri hivatal a települési nemzetiségi önkormányzatok működési feltételeit a helyi önkormányzattal megegyező elvek alapján biztosítja.

27. Az önkormányzat társulásai

100. § Az önkormányzat feladatai ellátása érdekében az alábbi önkormányzati társulások tagja:

a) Buda-környéki Önkormányzatok Társulása

b) Duna- Vértes Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás

c) Biatorbágy, Etyek, Herceghalom, Páty települések Fogorvosi Ügyeleti Ellátását Biztosító Társulás.

d) Háziorvosi Ügyeleti Társulás

28. Együttes képviselő-testületi ülések szabályai

101. § (1) Az önkormányzati társulás tagjai a társulás valamennyi tagjának döntését igénylő, a társulás működését, valamint az általa ellátott feladat- és hatásköröket érintő döntések meghozatala céljából együttes képviselő-testületi ülést (a továbbiakban: együttes ülés) tartanak, amennyiben azt a társulási megállapodás előírja. Az együttes ülések tartásával kapcsolatban az érintett önkormányzatok polgármesterei és jegyzői együttműködnek.

(2) Az együttes ülés tartását a társulás tanácsa, vagy a társulás bármely tagja kezdeményezheti a polgármester útján. A polgármesterek egyeztetését követően a polgármester a képviselő-testületi ülést az egyeztetett helyre és időpontra hívja össze. Az együttes képviselő-testületi ülés esetén döntést igénylő előterjesztés csak írásban terjeszthető elő.

(3) Az együttes ülést a gesztor önkormányzat polgármestere, akadályoztatása vagy a tisztség betöltetlensége esetén a gesztor önkormányzat alpolgármestere vezeti.

(4) Az együttes ülésen a határozatképességet településenként külön kell biztosítani, megállapítani és a jegyzőkönyvben rögzíteni.

(5) Az ülést vezető elnök tesz javaslatot a napirendi pontokra, megnyitja, vezeti és lezárja az egyes napirendi pontok feletti vitát, megadja a jogot a hozzászólásra, ismerteti a határozati javaslatot, a módosító javaslatokat. és a (6) bekezdésben foglaltak figyelembe vételével megállapítja a szavazás eredményét.

(6) Az együttes ülésen a szavazás eredményét külön-külön, képviselő-testületenként kell megállapítani. Az ülést vezető elnök megállapítja, hogy a határozatot mely testület fogadta el.

(7) Az együttes ülésről jegyzőkönyv készül, amelynek elkészítéséről a gesztor önkormányzat jegyzője gondoskodik.

(8) A jegyzőkönyvet az ülésen résztvevő önkormányzatok a szervezeti és működési szabályzatukban meghatározottak szerint írják alá.

29. Az együttműködés szabályai a települési nemzetiségi önkormányzatokkal

102. § (1) A képviselő-testület a nemzetiségi jogok érvényesülése érdekében együttműködik az országos, a területi és a települési nemzetiségi önkormányzatokkal.

(2) A települési nemzetiségi önkormányzatok elnökeit a képviselő-testület ülésére meg kell hívni.

(3) A települési nemzetiségi önkormányzat elnökeit a képviselő-testület és a képviselő-testület bizottságai ülésén tanácskozási jog illeti meg a települési nemzetiségi önkormányzat tevékenységi körébe tartozó napirendi pont tárgyalása során.

(4) Az országos, a területi és a települési nemzetiségi önkormányzat elnöke a képviselő-testület felé előterjesztést jogosult kezdeményezni.

(5) Az országos, a területi és a települési nemzetiségi önkormányzat jogosult a képviselő-testület éves munkaterv tervezetéhez írásban javaslatot tenni a tárgyévet megelőző év december 1. napjáig.

103. § (1) A települési nemzetiségi önkormányzatok munkájához szükséges ügyviteli feladatokat a polgármesteri hivatal látja el, melynek során elvégzi a települési nemzetiségi önkormányzat határozatainak helyben szokásos módon történő kihirdetését és közzé teszi azokat az önkormányzat honlapján.

(2) A képviselő-testület a települési nemzetiségi önkormányzatok határozatainak közzétételére az önkormányzat honlapját biztosítja.

(3) A képviselő-testület a települési nemzetiségi önkormányzatok számára feladatai ellátásához térítésmentesen külön irodát biztosít.

(4) A települési nemzetiségi önkormányzatok rendezvényeinek megtartására a képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal helyiségét térítésmentesen biztosítja a munkarend szerinti munkaidőn túl is.

104. § Ez a rendelet 2022. július 1-jén lép hatályba, hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a Képviselő-testület és szervei, szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2018. (I. 29.) önkormányzati rendelet.

1. melléklet

Az Önkormányzat önként vállalt feladatainak felsorolásáról

1. önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok fenntartása és működtetése

2. nemzetiségi önkormányzatok, nemzetiségi szervezetek működésének támogatása

3. térfigyelő kamera-rendszer kialakítása, működtetése

4. testvértelepülési, partnertelepülési, nemzetközi kapcsolatok kialakítása, ápolása

5. helyi buszközlekedés biztosítása

2. melléklet

AZ ÁLLANDÓ BIZOTTSÁGOK MEGNEVEZÉSE,TAGJAINAK FELSOROLÁSA

1. Gazdálkodási Bizottság (7 fő):

a) Szabó István – elnök

b) Detre Zsolt – alelnök

c) Dr. Kovács Ferenc - tag

d) Sebestyén Hajnalka-tag

e) Csorbáné Ágoston Éva – külsős tag

f) Schneider Mihály – külsős tag

g) Springer József – külsős tag

2. Jóléti és Szociális Bizottság (7 fő):

a) Kristó Sarolta – elnök

b) Bálint Judit - tag

c) Sebestyén Hajnalka - alelnök

d) Somogyi Farkas Tamás – tag

e) Harazdy Miklós – külsős tag

f) Hájas Ágnes – külsős tag g) Kátayné Gáti Melinda – külsős tag

3. melléklet

A képviselő-testület által átruházott feladat- és hatáskörökrőlüres cím

1. A polgármester átruházott hatáskörében dönt:

a) tulajdonosi hozzájárulások megosztási vázrajzok aláírása és közterület használat és közterület bontások esetében,

b) rendkívüli települési támogatás,

c) ápoláshoz nyújtott települési támogatás,

d) gyógyszerkiadásokhoz nyújtott települési támogatás,

e) közterület foglalási engedélyekről,

f) köztemetésről,

g) Gyakorolja az önkormányzat vagyonáról és vagyongazdálkodás szabályairól szóló helyi rendelet szerinti vagyonhasznosítással kapcsolatos jogköreit.

h) Engedélyezi a képviselők természetbeni juttatását, kezdeményezheti a tiszteletdíj megvonását, mérséklését a települési képviselők kiesett jövedelmének megtérítéséről, tiszteletdíjáról, természetbeni juttatásáról és költségtérítéséről szóló helyi rendelet szerint,

i) Az egyszerű közbeszerzési értékhatárok alatt kötelezettségvállalásra jogosult, a kötelezettségvállalást megelőző eljárás rendjére vonatkozó belső szabályzat szerint,

j) Egyszerű közbeszerzési eljárásban gyakorolja az ajánlatkérő jogosítványait (ajánlattételi felhívás, dönt a bíráló bizottság javaslatának figyelembevételével stb.) az önkormányzat közbeszerzési szabályzata szerint,

k) Értékhatár nélkül jogosult kötelezettséget vállalni élet-, balesetveszély elhárítást, azonnali intézkedést igénylő műszaki jellegű ügyekben,

l) Kötelezettséget vállalhat a költésvetési rendeletben a polgármester részére megállapított reprezentációs keret, és a testvérközségi kapcsolatok előirányzatának terhére.

m) A költségvetési rendeletben meghatározottak szerint az egyes előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, előirányzatokat időlegesen zárolhat.

n) Dönt útfelbontási engedélyek tekintetében.

2. Jóléti és Szociális Bizottság átruházott hatáskörében dönt:

a) Dönt az óvoda tanév rendje módosítására vonatkozó kérelméről.

b) Dönt az óvoda kötelező eszköz- és felszerelési jegyzékével kapcsolatos ügyekben.

c) Jóváhagyja az önkormányzat által fenntartott közoktatási, közművelődési és szociális intézmények szervezeti és működési szabályzatát, nevelési, pedagógiai programját, házirendjét, éves munkatervét, valamint minőségirányítási programját.

d) Évenként beszámoltatja az óvoda és a művelődési ház vezetőjét az intézmény tevékenységéről.

e) Jóváhagyja az önkormányzat gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatainak ellátásáról szóló beszámolót.

f) Dönt a Bursa Hungarica felsőoktatási ösztöndíjpályázatra érkező pályázatok ügyében.

3. Gazdálkodási Bizottság átruházott hatáskörben dönt

a) Kivizsgálja az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségének megállapítására irányuló, a polgármester által a Bizottság részére átadott kezdeményezést és a kezdeményezés tárgyában előterjesztést nyújt be a képviselő-testületnek.

b) Nyilvántartja és ellenőrzi a polgármester, az alpolgármester és az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatát, továbbá az előzőekben felsoroltak hozzátartozóinak vagyonnyilatkozatát. Lefolytatja a Bizottságnál kezdeményezett vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást, és az eljárás eredményéről tájékoztatja a soron következő ülésen a Képviselő-testületet

4. melléklet

Az önkormányzati feladatokat ellátó intézmények felsorolása, jogállása, alapfeladata

1. Pátyi Polgármesteri Hivatal

a) jogállása: önálló jogi személy

b) A költségvetési szerv főtevékenységének államháztartási szakágazati besorolása: 841105 helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége

2. Pátyolgató Óvoda

a) jogállása: önálló jogi személy

b) A költségvetési szerv főtevékenységének államháztartási szakágazati besorolása: 851020 óvodai nevelés

3. Művelődési Ház, Iskolai és Községi Könyvtár

a) jogállása: önálló jogi személy

b) A költségvetési szerv főtevékenységének államháztartási szakágazati besorolása: 9101100 könyvtári, levéltári tevékenység

4. Dédelgető Bölcsőde

a) jogállása: önálló jogi személy

b) A költségvetési szerv főtevékenységének államháztartási szakágazati besorolása: 104031 gyermekek bölcsödében és mini bölcsődében történő ellátása

5. melléklet

A Képviselő-testület tagjai

1. Székely László polgármester

2. Bálint Judit képviselő

3. Dr. Bencze Gergő János képviselő, alpolgármester

4. Detre Zsolt képviselő

5. Dr. Kovács Ferenc képviselő

6. Kristó Sarolta képviselő

7. Sebestyén Hajnalka képviselő

8. Somogyi Farkas Tamás képviselő

9. Szabó István képviselő

6. melléklet

Az állandó bizottsági feladat- és hatáskörökről

1. Gazdálkodási Bizottság:

Véleményezi:
1.1. a költségvetési és zárszámadási tervezetét, a költségvetés módosításait
1.2. az éves költségvetés bevételi vagy kiadási előirányzatainak módosulását eredményező előterjesztéseket
1.3. -a pénzeszközök átcsoportosítására, a pénzmaradvány és tartalék felhasználására vonatkozó előterjesztéseket
1.4. az önkormányzat a pénzügyi befektetéseit
1.5. -az önkormányzat vagyongazdálkodását
1.6. vagyongazdálkodási koncepciót
1.7. - az önkormányzati tulajdonú telkek eladását, vállalkozásba vitelét, megosztását, bérbeadását
1.8. a beruházási ütemtervet
1.9. az önkormányzat adóztatási tevékenységéről szóló beszámolót
1.10. az éves belső ellenőrzési terv tervezetet, az éves ellenőrzési jelentést, az éves összefoglaló ellenőrzési jelentést és az ellenőrzés kapcsán készült intézkedési tervet.
1.11. az önkormányzat környezetvédelmi intézkedéseit, környezetvédelmi tárgyú rendeleteit
1.12. hulladékkezelési víz és csatorna közszolgáltatással kapcsolatos feladatokat és rendelet-tervezeteket
1.13. a településfejlesztéssel és településrendezéssel kapcsolatos előterjesztéseket
1.14. a településfejlesztési koncepció, illetve a településrendezési terveket
1.15. az övezeti átminősítési és belterületbe vonási kérelmeket, terveket,
1.16. a település közlekedéséről szóló előterjesztéseket,
1.17. utcák, terek elnevezéséről szóló előterjesztéseket,
1.18. a településüzemeltetési feladatok ellátásával kapcsolatos előterjesztéseket,
1.19. a polgármester és alpolgármester illetményéről, tiszteletdíjáról, költségtérítéséről, jutalmazásáról szóló előterjesztéseket,
1.20. a köztisztviselők és közalkalmazottak illetményével kapcsolatos előterjesztéseket,
1.21. titkos szavazásnál ellátja a szavazatszámláló bizottság feladatát,

2. Jóléti és Szociális Bizottság:

2.1. Véleményezi:

2.2. - az oktatásüggyel és közművelődéssel kapcsolatos előterjesztéseket.

2.3. - a művelődési ház és az óvoda fejlesztésére, átszervezésére, alapító okiratának, szervezeti és működési szabályzatának módosítását.

2.4. - az óvoda és a művelődési ház fejlesztését szolgáló intézményi pályázatokat.

2.5. - kitüntetés adományozására a beérkezett kezdeményezéseket, illetve saját elhatározása alapján javaslatot tehet a kitüntettek személyére új kitüntetés alapítására

2.6. - véleményezi a köztéri műalkotások elhelyezésére, áthelyezésére, megszüntetésére vonatkozó előterjesztéseket

2.7. - a település kulturális hagyományainak ápolásáról, megújításáról szóló előterjesztéseket

2.8. - a szociális alapellátásokat érintő (étkeztetés, házi segítségnyújtás, támogató szolgálat),előterjesztéseket

2.9. - az önkormányzat által működtetett intézmények vezetői állására a pályázatok kiírását és a benyújtott pályázatokat.

2.10. - a szociális és gyermekvédelmi rendeletek módosításait.

2.11. - a civil szervezetek támogatásának módját és mértékét.

2.12. - az egészségüggyel kapcsolatos előterjesztéseket.

2.13. - a feladat-ellátási szerződéseket

2.14. - a közbiztonsággal kapcsolatos előterjesztéseket.

2.15. - a rendőrség és az önkormányzati rendészet munkáját és beszámolóját

2.16. - a polgárőrség és a tűzoltóság (helyi és hivatásos) az éves beszámolóját

2.17. - a költségvetési és zárszámadási rendeleteket és azok módosításait 2.18.- az utcák, terek elnevezéséről szóló előterjesztéseket

7. melléklet

KORMÁNYZATI FUNKCIÓK

011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013320 Köztemető-fenntartás és -működtetés

013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

018010 Önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel

018020 Központi költségvetési befizetések

018030 Támogatási célú finanszírozási műveletek

031030 Közterület rendjének fenntartása

045120 Út, autópálya építése

045150 Egyéb szárazföldi személyszállítás

045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

052080 Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

063020 Víztermelés, -kezelés, -ellátás

063080 Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

064010 Közvilágítás

066010 Zöldterület-kezelés

066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111 Háziorvosi alapellátás

072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás

074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás

074040 Fertőző megbetegedések megelőzése, járványügyi ellátás

081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

083030 Egyéb kiadói tevékenység

084031 Civil szervezetek működési támogatása

084040 Egyházak közösségi és hitéleti tevékenységének támogatása

086090 Egyéb szabadidős szolgáltatás

091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
104031 Gyermekek bölcsődei és mini bölcsődében történő ellátása

096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

102031 Idősek nappali ellátása

104042 Család és gyermekjóléti szolgáltatások

106010 Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése

107060 Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások

900020 Önkormányzatok funkcióra nem sorolható bevételei államháztartáson kívülről

016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

016030 Állampolgársági ügyek

016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

084020 Nemzetiségi közfeladatok ellátása és támogatása

900060 Forgatási és befektetési célú finanszírozási műveletek

104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
104036 gyermekétkeztetés bölcsődében és fogyatékosok nappali intézményében