Dabas Város Önkormányzata Képviselő-testületének 38/2021. (XII. 3.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátásokról

Hatályos: 2021. 12. 04- 2023. 02. 14

Dabas Város Önkormányzata Képviselő-testületének 38/2021. (XII. 3.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátásokról

2021.12.04.

Dabas Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. § - ában, 32. § (1) bekezdés b) pontjában, 32. § (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében, 48. § (4) bekezdésében, 92. § (1) – (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, és az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva a következőket rendeli el

1. § (1) A rendelet hatálya Dabas Város közigazgatási területén lakcímmel rendelkező, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szoctv.) 3. § (1) – (3) bekezdése szerinti jogosultakra terjed ki.

(2) Amennyiben a kérelmezőnek több lakcíme van, az illetékességet az a lakóhely vagy tartózkodási hely alapozza meg, ahol életvitelszerűen lakik. A lakcím megállapítása szempontjából a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai irányadóak.

2. § (1) A Képviselő-testület az e rendeletben szabályozott I. fokú szociális ellátásokkal kapcsolatos feladat-, és hatáskörét a Családügyi és Esélyteremtési Bizottságra ruházza át.

(2) A Bizottság két ülése közötti időszakban, rendkívüli esetben, illetve e rendeletben meghatározott eseti támogatásfajták esetében a polgármester jogosult az I. fokú hatáskör gyakorlására.

(3) Az elsőfokú feladat- és hatáskör gyakorlója dönt

a) a támogatásra való jogosultság megállapításáról, módosításáról, szüneteltetéséről és megszüntetéséről,

b) a jogosultságnak vagy a támogatás összegének – a Szoctv-ben, előírt – felülvizsgálatáról és a támogatás továbbfolyósításának elrendeléséről,

c) a jogosulatlanul igénybe vett támogatás és a kamat összege megtérítésének elrendeléséről, illetve méltányosságból történő elengedéséről vagy csökkentéséről, továbbá a részletfizetés engedélyezéséről.

(4) Az első fokú döntés ellen benyújtott fellebbezés ügyében másodfokú szervként a Dabas Város Önkormányzatának Képviselő-testülete jár el.

3. § E rendelet alkalmazásában az egyes ellátási formáknál használatos fogalmak meghatározása a Szoctv. 4. §-a alapján történik.

4. § (1) A pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátásra irányuló eljárás írásban, a kérelmező, vagy a törvényes képviselő, illetve meghatalmazottja (a továbbiakban: kérelmező) kérelmére vagy hivatalból indul. Az e rendeletben foglalt ellátásokra vonatkozó kérelmet a Dabasi Polgármesteri Hivatalban (a továbbiakban: Hivatal) erre a célra rendszeresített – e rendelet 1. mellékletében foglalt - formanyomtatványon a jogosultság megállapításához szükséges igazolások, nyilatkozatok csatolásával illetékmentesen lehet benyújtani.

(2) Az eljárás során az igénylőnek nyilatkoznia kell:

a) saját és együtt élő családtagjai: természetes személyazonosító adatairól (név, születési hely és idő, anyja neve), lakó- és tartózkodási helyéről, továbbá hajléktalan személy esetében arról a címről, amelyre a megállapított ellátást kéri, állampolgárságáról, az igényelt szociális ellátás – e rendeletben az egyes ellátási formáknál meghatározott jogosultsági feltételeire vonatkozó adatokról, társadalombiztosítási azonosító jeléről, jövedelmi viszonyairól, az Szoctv.-ben, és e rendeletben meghatározott esetekben vagyoni viszonyairól,

b) lakhatási települési támogatás esetén a támogatott szolgáltatást szerződőként igénybe vevő fogyasztónak és a fogyasztási helynek az azonosításához szükséges adatokról,

c) a kérelmező köteles nyilatkozni arról, hogy saját ellátására tartási, öröklési vagy életjáradéki szerződést kötött-e.

(3) A szociális ellátások elbírálásához a Hivatal köteles bekérni a Szoctv.-ben, a 63/2006. (III.27.) Korm. rendeletben, valamint az e rendeletben meghatározott iratokat.

(4) E rendelet által szabályozott rendszeres pénzbeli és természetbeni ellátásokra való jogosultság elbírálásához a kérelmező köteles nyilatkozni saját és családja jövedelmi, vagyoni viszonyairól, valamint köteles ezeket igazolni. A vagyoni helyzetet e rendelet melléklete, a jövedelmet a (10) bekezdésben foglaltaknak megfelelően kell igazolni. A vagyon a Szoctv. 4. § (1) bekezdés b) pontja alapján kerül meghatározásra.

(5) A benyújtott igazolások, nyilatkozatok tartalmát a Hivatal ellenőrizheti

a) megkeresi az illetékes Nemzeti Adó- és Vámhivatalt,

b) megkeresi a polgárok személyi adatait és lakcímét nyilvántartó szervet,

c) megkeresi a helyi gépjármű-nyilvántartót,

d) megkeresi az igazolást kiállító szervet, munkáltatót,

e) elrendeli a környezettanulmány készítését.

(6) A házasság felbontását a gyermektartásdíjat megállapító bírói határozattal vagy a tartásdíj megállapítása (végrehajtása) iránti eljárás megindításáról kiállított igazolással kell igazolni. Amennyiben tartásdíj összegéről a szülők egyezséget kötöttek, úgy a tartásdíj vonatkozó összegről a kérelmező nyilatkozata is elfogadható.

(7) Az okiratok, iratok, igazolások benyújtására vonatkozó határidő elmulasztása a folyósítás megszüntetését, illetve szüneteltetését vonja maga után. Az ismételt folyósításra csak újabb kérelem benyújtása alapján kerülhet sor.

(8) Az egyes ellátási formákhoz kapcsolódó speciális eljárási szabályokat az adott ellátási formák részletezik.

(9) A jövedelemszámításnál irányadó időszak a szociális ellátások esetében a Szoctv. 10. § (2)-(5) bekezdése szerint kerül megállapításra.

(10) A jövedelmet

a) munkabérről, csecsemőgondozási díjról (CSED), gyermekgondozási díjról (GYED), (GYES, GYET) a munkáltató által kiállított jövedelemigazolás, táppénz esetén a kifizető hely igazolása,

b) vállalkozó vagy őstermelő esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelemről a Nemzeti Adó- és Vámhivatal igazolása és a tárgyévben elért jövedelemről nyilatkozat,

c) álláskeresési támogatás esetén a Dabasi Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztály (továbbiakban: Munkaügyi Központ) megállapító határozata, és az utolsó havi ellátás összegét igazoló szelvény vagy bankszámlakivonat,

d) saját jogú nyugellátás, hozzátartozói ellátás, rokkantsági ellátás, ápolási díj, időskorúak járadéka esetén a havi igazolószelvény, bankszámlakivonat. A kérelmező és a jövedelemszámítás szempontjából figyelembeveendő személyek nyugdíj-törzsszámot és a nyugdíjas nevét tartalmazó ellátás összesítőt a kérelem benyújtásakor be kell mutatni.

e) gyermektartásdíj esetén az utolsó havi postai feladóvevény vagy bankszámlakivonat ennek hiányában nyilatkozat,

f) állam által megelőlegezett gyermektartásdíj esetén a gyámhivatal határozata,

g) az ösztöndíj és egyéb juttatások esetén az oktatási intézmény által kiállított igazolás,

h) nem havi rendszerességgel szerzett jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett egyhavi átlagáról szóló nyilatkozat,

i) amennyiben a kérelmező, közeli hozzátartozója, illetve a háztartásában életvitelszerűen vele együtt lakó más személy rendszeres jövedelemmel nem rendelkezik, úgy az erről szóló nyilatkozatot és a Munkaügyi Központ igazolását arról, hogy regisztrált álláskereső és ellátásban nem részesül, azon személyek kivételével, akik betegségük, egészségi állapotuk miatt nem képesek a Munkaügyi Központtal együttműködni és ezt orvosi igazolással alá tudják támasztani.

j) az egyéb jövedelmek esetén a kérelmező büntetőjogi felelőssége mellett tett nyilatkozat, (a továbbiakban együttesen: jövedelemigazolás) igazolja (7. melléklet).

(11) A jövedelemszámításnál csökkentő tényezőként kell figyelembe venni a kérelmezőnek és közeli hozzátartozójának, továbbá a háztartás tagja által (bírósági határozat alapján) rokontartás címén fizetett tartásdíj összegét.

(12) Egyedülálló kérelmező esetében igazolni kell:

a) a válás tényét: anyakönyvi kivonatra történt bejegyzéssel, vagy válóperi végzéssel,

b) a házasság felbontás iránti kérelem beadását: az ügy peres számával,

c) külön (azaz más címen) lakás tényét: az új lakcímre vonatkozó büntetőjogi felelősséggel tett nyilatkozattal,

d) egy lakcímen történő különélés tényét mindkét fél által aláírt büntetőjogi felelősséggel tett nyilatkozattal. (2. melléklet)

(13) Ha a családban, illetve a háztartásban a külön jogszabályban meghatározott tanköteles koron túli, nappali tagozatos képzésben részesülő gyermek, fiatal felnőtt él, a hallgatói jogviszony igazolását minden esetben az oktatási intézmény által kiállított igazolással kell igazolni.

(14) Nem szükséges a kérelmezőnek új igazolást csatolni tárgyévi kérelméhez, ha a rendelet előírásainak megfelelően már benyújtotta

a) tárgyévi nyugellátásának összegéről szóló igazolást,

b) a középfokú, vagy felsőoktatási intézmény nappali tagozatán tanuló esetében az oktatási intézmény adott félévi igazolását a tanulói vagy hallgatói jogviszony fennállásáról.

(15) Amennyiben a kérelmező a döntéshez szükséges igazolásokat, iratokat felszólítás ellenére - a felszólításban meghatározott időpontig – nem bocsátja rendelkezésre, vagy a környezettanulmány elkészítését nem teszi lehetővé, az eljárást az Eljáró hatóság megszünteti vagy a rendelkezésre álló adatok alapján dönt.

(16) Nem köteles az ügyfél olyan adatok igazolására, amelyet valamely hatóság jogszabállyal rendszeresített nyilvántartásának tartalmaznia kell, és annak a Polgármesteri Hivatal általi beszerzését törvény lehetővé teszi, továbbá az ügyfél írásban felhatalmazást ad az igazolások beszerzésére.

(17) A Polgármesteri Hivatal szociális igazgatással foglalkozó köztisztviselői az eljárás során kötelesek a kérelmezők részére a szükséges tájékoztatást megadni, jogaikra és kötelezettségeikre a figyelmet felhívni, különös tekintettel a jogosulatlanul igénybe vett ellátás következményeire és a juttatás feltételeit érintő lényeges tények, körülmények változásáról kötelező 15 napon belüli értesítésre.

5. § (1) Az ellátások megállapítására irányuló eljárás során, ha a jogosultságot alátámasztó tényállás nem tisztázható, környezettanulmányt kell készíteni.

(2) Nem kell környezettanulmányt készíteni

a) ha a hatáskör gyakorlója megállapítja, hogy a jogszabályban előírt jövedelmi és/vagy vagyoni feltételek nem teljesültek,

b) ha az igénylőről vagy családjáról fél évnél nem régebbi környezettanulmány a polgármesteri hivatalnál rendelkezésére áll,

(3) A kérelemnek teljes egészében helyt adó elsőfokú döntés esetén, ellenérdekű ügyfél hiányában mellőzhető a döntésből az indokolás és a jogorvoslatról szóló tájékoztatás.

(4) Ha az elbírálásra jogosult szerv a jövedelemnyilatkozatban foglaltakat, a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások esetében az Szoctv. 10. § (6) bekezdése szerint vitatja, az érintett személy jövedelme, az általa lakott lakás, illetve a saját és a családja, vagy lakhatási támogatás esetén a háztartás tagjának tulajdonában álló vagyon egy főre jutó együttes havi fenntartási költsége alapján vélelmezhető. A havi vélelmezett jövedelem nem haladhatja meg a család (háztartás) által lakott lakás, és a tulajdonában álló vagyontárgyak egy főre jutó együttes fenntartási költségének háromszorosát.

(5) A (4) bekezdés szerinti fenntartási költségeknek minősülnek – ha jogszabály másként nem rendelkezik - különösen a lakbér, az albérleti díj, a közüzemi díjak, a közös költség, a telefondíj, a kötelező és önkéntes biztosítás díjai, az adó- és adójellegű befizetések, a hiteltörlesztés, valamint a lízingdíj.

(6) A támogatást kérő az egyéb feltételek megléte esetén sem részesülhet támogatásban, ha az általa igazolt költségek és bevételek egymáshoz való viszonya életszerűtlen, illetve életvitele, általános életkörülményei nem teszik azt indokolttá.

(7) Ugyanazon személy egy időben több ellátásra is jogosult lehet. Egy féléven belül háromszor támogatásban részesülő kérelme elutasításra kerülhet amiatt, hogy több ellátásban részesül.

6. § (1) A havi rendszerességgel adott szociális pénzbeli és természetbeni ellátások esetében a támogatásra való jogosultságot a kérelem benyújtása hónapjának első napjától kell megállapítani.

(2) Ha a kérelmező a határozott időre megállapított ellátás jogosultsági időtartamának megszűnése előtt kéri a jogosultság ismételt megállapítását, az új ellátási jogosultságot a korábbi jogosultság megszűnését követő naptól kell megállapítani.

7. § (1) A jogerősen megállapított pénzbeli ellátások folyósításáról rendszeres támogatás esetén utólag, minden hónap 5. napjáig kell gondoskodni postai vagy folyószámlára utalással, illetve pénztári kifizetéssel.

(2) A havi rendszerességgel adott szociális pénzbeli és természetbeni ellátások esetében a támogatásra való jogosultságot, ha a jogszabály másképpen nem rendelkezik a megszűnésre okot adó körülmény bekövetkezését követő nappal kell megszüntetni, ha a jogosult lakcíme a támogatás folyósításának időtartama alatt megváltozik, vagy a jogosult meghal, a támogatást a változás, illetve a haláleset hónapjának utolsó napjával kell megszüntetni.

(3) A pénzbeli és természetbeni szociális ellátás folyósításának megszüntetéséről – jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - határozatot kell hozni.

8. § (1) A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások esetében az Szoctv.17. §-ában meghatározott szabályok szerint a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett ellátás megtérítését e rendelet 2. §-ban meghatározott hatáskör gyakorlója rendeli el.

(2) A rendelet 2. §-a szerinti hatáskör jogosultja a megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét, továbbá a kamat összegét méltányosságból elengedheti, csökkentheti, illetve részletfizetést engedélyezhet, ha a jogosulatlanul igénybe vett ellátás visszafizetése a kötelezett, illetve családja megélhetését súlyosan veszélyezteti, vagy aránytalanul nagy terhet jelent.

(3) E paragrafus szerinti megélhetést súlyosan veszélyeztető, vagy aránytalanul nagy terhet jelentő élethelyzetnek kell tekinteni, ha a visszafizetésre kötelezett személy családjában az egy főre jutó havi jövedelem egyedül élő esetén a nyugdíjminimum összegének 250%-át, egyéb esetben 200%-át nem haladja meg, és e rendeletben meghatározott értékű vagyonnal nem rendelkeznek.

9. § (1) E rendeletben megállapított pénzbeli és természetbeni szociális ellátások – részben vagy egészben történő – finanszírozására Dabas Város Önkormányzatának mindenkori költségvetésében kell előirányzatot biztosítani.

(2) A pénzbeli és természetben nyújtott támogatás iránti kérelmeket a szociális hatáskört gyakorló szerv a rendelkezésre álló keretösszeg felhasználása esetén a jogosultságra való tekintet nélkül elutasíthatja -kivéve az alanyi jogon járó juttatást, így: a) köztemetés b) eseti települési támogatás

10. § E rendelet az Szoctv. rendelkezései alapján nyújtott pénzbeli és természetbeni ellátások kiegészítéseként az alábbi települési támogatást nyújthatóak:

a) Pénzbeni települési támogatások

aa) rendkívüli települési támogatás

ab) települési gyógyszertámogatás

ac) települési gondozási támogatás

ad) települési lakhatási támogatás

b) Pénzbeni egyéb önkormányzati támogatások

ba) élethelyzet javítására szolgáló támogatás

bb) első lakáshoz jutók támogatása, lakásfelújítási támogatás

bc) hulladékszállítási díj támogatás

c) Természetbeni ellátásként nyújtott önkormányzati támogatás

ca) születési és életkezdési támogatás

cb) önellátást segítő mezőgazdasági szociális támogatás

cc) beiskolázási támogatás

cd) időskorúak egészségmegőrző juttatása

ce) köztemetés

11. § (1) A Családügyi és Esélyteremtési Bizottság, valamint két ülés között rendkívüli esetben a polgármester az e rendeletben meghatározottak szerint nyújt rendkívüli települési támogatást a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő családok, illetve személyek részére a Szoctv. 45. § (4) bekezdésében meghatározott esetekben és azon felül.

(2) Támogatásra az a kérelmező jogosult akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg

a) az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át, egyedülálló esetén a 250 %-át,

b) megélhetése valamilyen előre nem látható esemény bekövetkezése okán igazolt módon veszélyeztetve van.

(3) A rendkívüli élethelyzet súlyosságára tekintettel, különös méltánylást érdemlő esetben a (a) pontban meghatározott jövedelemhatártól el lehet tekinteni.

(4) (4) A rendkívüli települési támogatás adható eseti jelleggel, vagy tartósan jövedelem nélküli, létfenntartási gonddal küzdő rászoruló részére meghatározott időszakra havi rendszerességgel.

12. § (1) Eseti települési létfenntartási támogatást egy naptári évben maximum négy alkalommal lehet adni.

(2) Az egy alkalommal megállapított létfenntartáshoz nyújtott eseti települési létfenntartási támogatás összege nem lehet kevesebb, mint 2.000 Ft.

(3) A létfenntartáshoz nyújtott rendszeres települési támogatás összegét havonként azonos, illetve különböző mértékben is meg lehet állapítani.

(4) Létfenntartáshoz nyújtott rendszeres települési támogatást havi rendszerességgel, legalább 3 és maximum 12 hónapra lehet megállapítani.

(5) A létfenntartáshoz egy hónapra megállapított rendszeres települési támogatás maximális összege 70.000, - Ft.

(6) A létfenntartáshoz rendszeres települési támogatást egy éven belül legfeljebb négyszer lehet megállapítani.

13. § (1) Gyógyszerkiadás viselésére tekintettel települési támogatásra jogosult (továbbiakban: települési gyógyszertámogatás) az a személy, aki a gyógyszerkiadások, illetve betegséghez kapcsolódó kiadások miatt időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzd.

(2) A települési gyógyszertámogatás nyújtható eseti, vagy rendszeres települési támogatás formájában.

14. § (1) Eseti települési gyógyszertámogatást egy naptári évben maximum négy alkalommal lehet megállapítani.

(2) Eseti települési gyógyszertámogatásra a kérelmező akkor jogosult, ha családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át, egyedülálló esetén a 250 %-át nem haladja meg.

(3) A kiadásokat számlákkal/gyógyszertári igazolással kell igazolni. (3. melléklet)

(4) Az egy alkalommal megállapított eseti települési gyógyszertámogatás maximális összege 30.000,-. Ft.

(5) Az eseti gyógyszertámogatást a polgármester bírálja el.

15. § (1) Rendszeres települési gyógyszertámogatást havi rendszerességgel, legalább 3 és maximum 12 hónapra lehet megállapítani.

(2) Rendszeres települési gyógyszertámogatást a kérelmezőnek akkor lehet megállapítani, ha

a) nem rendelkezik közgyógyellátással

b) családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át, egyedülálló esetén a 250 %-át nem haladja meg, és

c) a gyógyszerkiadásai, illetve betegséghez kapcsolódó számlával igazolt kiadásai meghaladják a havi 10.000 Ft-ot, és

d) kezelőorvos igazolja a gyógyszerkiadások, vagy a betegséghez kapcsolódó egyéb kiadások szükségességét

(3) Az egy hónapra megállapított rendszeres települési gyógyszer támogatás minimális összege 5.000, -Ft/hó.

(4) A rendszeres települési gyógyszertámogatást egy éven belül legfeljebb 2 alkalommal lehet megállapítani.

(5) A rendszeres települési gyógyszertámogatásra való jogosultságról az önkormányzat Képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a Családügyi és Esélyteremtési Bizottság dönt.

16. § (1) A Családügyi és Esélyteremtési Bizottság települési gondozási támogatást nyújthat annak a szülőnek, akinek gyermeke egészségileg sérült, tartósan beteg, vagy annak a felnőttnek, akinek súlyos, tartós egészségkárosodása van. A támogatás a fogyatékkal élő gyermek vagy felnőtt gyógykezeléséhez, az életkörülményeinek javításához adható. A támogatás megállapításának feltétele a tartós betegség tényét alátámasztó orvosi dokumentáció. A bizottság a támogatást eseti jelleggel, vagy rendszeresen állapítja meg. A kérelemhez a 4. melléklet szerinti nyomtatványt kell benyújtani.

(2) A támogatás adható, ha a családban az egy főre jutó jövedelme nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 250 %-át.

(3) A rendszeres gondozási támogatás 3 és 12 hónap között állapítható meg. Legalacsonyabb összege 5.000 Ft, legmagasabb 30. 000 Ft lehet.

(4) Az eseti gondozási támogatás évente legfeljebb kétszer adható. Legalacsonyabb összege 5.000 Ft, legmagasabb 50.000 Ft lehet.

(5) A gondozási támogatás természetbeni ellátás formájában is nyújtható.

(6) Természetbeni ellátások különösen:

a) gyógykezelés, gyógytorna

b) gyógyászati segédeszköz, egészségügyi szolgáltatásért fizetendő díj átvállalása,

(7) Természetben kell nyújtani a támogatást abban az esetben, ha az ügy összes körülményére, és a környezettanulmányra tekintettel feltételezhető, hogy az egészségkárosodott a pénzbeli támogatást nem a gyógykezeléshez vagy az életminőség, életkörülmények javítására fordítja, vagy ha a kérelem erre irányul.

17. § A Családügyi és Esélyteremtési Bizottság átruházott hatáskörben e rendeletben foglaltak szerint települési támogatásként rendszeres lakhatási támogatást állapít meg.

18. § (1) Rendszeres lakhatási támogatás nyújtható annak a szociálisan rászorult személynek, családnak az általa lakott lakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásai viseléséhez, akik az alábbi együttes feltételeknek megfelelnek.

a) A családban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 200 %-át, egyedülálló esetén a 250% át,

b) a kérelmező és a vele együtt élő személyek igazolt havi lakásfenntartási költsége eléri vagy meghaladja a háztartás összjövedelmének 30 %-át.

c) a lakás nagysága nem haladja meg az önkormányzat által elismert nagyságot.

(2) A kérelemhez az 5. melléklet szerinti nyomtatványt kell benyújtani.

(3) A lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatás esetében elismert lakásnagyság

a) ha a háztartásban 1 személy lakik 70 nm,

b) ha a háztartásban 2 személy lakik 75 nm,

c) ha a háztartásban 3 személy lakik 80 nm,

d) ha a háztartásban 4 személy lakik 85 nm,

e) ha 4 személynél több lakik a háztartásban, a d) pontban megjelölt lakásnagyság és minden további személy után 5-5 nm, de legfeljebb a jogosult által lakott lakás nagysága.

(4) A lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatás szempontjából a lakásfenntartás tényleges kiadásaként figyelembe kell venni:

a) a havi lakbért vagy albérleti díjat a bérleti szerződésben foglaltak szerint,

b) a közös költséget,

c) a fűtési díjat,

d) a hulladékszállítási díjat,

e) a villanyáram, víz és gázfogyasztás havi költségeit, valamint a csatorna használati díj 1 hónapra jutó összegét számla alapján.

(5) A támogatást havi rendszerességgel, legalább 3 és maximum 12 hónapra lehet megállapítani.

(6) A lakhatási támogatás egy lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg függetlenül a lakásban élő személyek számától.

(7) Külön lakásnak kell tekinteni: társbérlet, albérlet, a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit

(8) A lakhatási támogatás mértéke: legfeljebb havi 10.000, - Ft.

(9) A támogatást elsősorban természetbeni szociális ellátás formájában a lakásfenntartással összefüggő rendszeres kiadásokhoz kell nyújtani, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.

(10) Nem részesülhet lakhatási támogatásban az, aki:

a) lakáshasznosításból származó jövedelemmel rendelkezik

b) e rendeletben elismert lakásnagyságot meghaladó lakásban lakik

19. § (1) A polgármester átruházott hatáskörben, e rendeletben foglaltak szerint települési támogatásként eseti lakhatási támogatást állapít meg.

(2) Eseti lakhatási támogatás nyújtható annak a szociálisan rászorult személynek, családnak az általa lakott lakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásai viseléséhez, akik az alábbi együttes feltételeknek megfelelnek.

a) A családban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 200 %-át, és egyedülálló esetén a 250 %-át.

b) Akinek felhalmozott számla tartozása a szolgáltatás kikapcsolását veszélyezteti, ill. a számla elmaradásának kifizetése esetén megélhetése nem lenne biztosított.

(3) Az eseti lakhatási támogatás szempontjából a lakásfenntartás tényleges kiadásaként figyelembe kell venni az alábbi felhalmozódott közüzemi tartozásokat:

a) a havi lakbért vagy albérleti díjat a bérleti szerződésben foglaltak szerint,

b) a közös költséget,

c) a fűtési díjat,

d) a hulladékszállítási díjat,

e) a villanyáram, víz és gázfogyasztás havi költségeit, valamint a csatorna használati díj tartozását. A kiadásokat számlával kell igazolni.

(4) A támogatást esetenként, évente legfeljebb 4 alkalommal, legalább 10.000, -Ft-ban lehet megállapítani. A harmadik alkalom után életvezetési-gazdálkodási tanácsadást köteles igénybe venni a Dabasi Család- és Gyermekjóléti Szolgálat és Központnál. Ennek elmaradása esetén a támogatásból legfeljebb 1 évre kizárható. A tanácsadás igénybevételét a családsegítő szolgálat igazolja.

(5) Az eseti lakhatási támogatás egy lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg függetlenül a lakásban élő személyek számától.

(6) A támogatást elsősorban természetbeni szociális ellátás formájában a lakásfenntartással összefüggő rendszeres kiadásokhoz kell nyújtani, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.

(7) Rendkívüli esetben a megállapított jövedelemhatártól el lehet térni.

20. § (1) A polgármester a rendkívüli élethelyzetbe került kérelmező részére élethelyzet javítására szolgáló támogatást állapíthat meg eseti jelleggel, vagy rendszeresen annak a rászorulónak, aki élethelyzete más módon nem megoldható, valamint akinek családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 250 %.-át.

(2) Eseti élethelyzet javítására szolgáló támogatást egy naptári évben maximum négy alkalommal lehet adni.

(3) Az egy alkalommal megállapított élethelyzet javítására szolgáló támogatást összege nem lehet kevesebb, mint 2.000 Ft.

21. § (1) Dabas Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a (2) bekezdésben foglalt feltételek fennállása esetén első lakáshoz jutók támogatásában részesíti a házastársakat (élettársakat).

(2) A kérelmezők abban az esetben részesíthetők támogatásban, ha

a) a kérelem benyújtásának időpontjában egyikőjük dabasi állandó lakos, és

b) a kérelem benyújtásakor a 50. életévüket még nem töltötték be, és

c) a kérelmezők sem együttesen, sem külön-külön nem rendelkeznek önálló

d) lakástulajdonnal, így nincs és nem is volt beköltözhető lakásra nézve tulajdonjoguk,

e) használati joguk, és

f) a kérelmező pár ilyen támogatást más önkormányzattól nem kapott.

(3) Az (2) bekezdésben felsorolt feltételek fennállása estén sem jogosultak támogatásra azok:

a) ahol a kérelmezők bármelyike haszonélvezeti joggal rendelkezik, és azt az ingatlant lakják, amelyet a haszonélvezeti jog terhelt, vagy

b) ahol a családban az egy főre jutó havi nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a nyolcszorosát meghaladja.

(4) A támogatás csak a kérelmezők Dabas közigazgatási területén lévő, önálló teljes lakásának építéséhez vagy vásárlásához nyújtható.

(5) Támogatás csak olyan, a lakáscélú állami támogatásról szóló 12/2001 (I. 31) Kormányrendeletben (a továbbiakban: Rendelet) meghatározott lakás építéséhez, vagy vásárlásához adható, ahol a kérelmező és a vele együtt költöző közeli hozzátartozóit figyelembe véve a lakás nagysága a Rendeletben meghatározott méltányolható lakásigény mértékének felső határát nem haladja meg.

(6) A támogatás nyújtásának feltétele, hogy az ingatlan a tulajdonába kerül, valamint a kérelem benyújtásakor a lakóingatlan alapja, a felmenő falak, a födém, a tetőszerkezet, és a tető héjazása elkészült.

(7) A támogatás egyösszegű és vissza nem térítendő, melynek összege legalább 100.000 Ft, legfeljebb 500.000 Ft.

(8) Amennyiben a támogatásban részesítettek egy lakóingatlant, a támogatás folyósítását követő 3 éven belül elidegenítik, őket annak visszafizetésére kell kötelezni.

(9) A hatáskör gyakorlója Dabas Város Polgármestere.

(10) A támogatásra irányuló kérelmet 8. mellékletben meghatározott nyomtatványon lehet a Polgármesteri Hivatalnál benyújtani.

(11) A kérelemhez mellékelni kell:

a) a kérelmezők, valamint az együttköltöző kereső családtagok jövedelemigazolását,

b) lakásvásárlás esetén a 180 napnál nem régebbi adásvételi szerződést (előszerződést)

c) lakásépítés esetén a támogatással érintett lakás jogerős építési engedélyét,

d) a kérelmezők házassági anyakönyvi kivonatát,

e) élettársi kapcsolat esetén közjegyzői okiratot az élettársi kapcsolat igazolására,

f) a kérelmező háztartásában élő gyermekek születési anyakönyvi kivonatát,

g) a támogatással érintett épület készültségi fokát igazoló, építésügyi hatóság által kiadott igazolást.

22. § (1) Dabas Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a (2) bekezdésben foglalt feltételek fennállása esetén lakás-felújítási támogatásában részesíti a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény szerint nyugellátásban részesülő időskorúakat.

(2) Az önkormányzat lakásfelújítás céljából lakás-felújítási támogatást nyújthat annak a személynek, aki

a) a kérelem benyújtását megelőzően legalább 5 évvel az önkormányzat közigazgatási területén lakóhellyel rendelkezik és életvitelszerűen is a felújítással érintett ingatlanban él, továbbá

b) háztartásában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nagysága nem haladja meg a mindenkori legkisebb öregségi nyugdíj 6-szorosát, egyedül élő személy esetén a 7 szeresét.

(3) A lakás-felújítási támogatás egyösszegű és vissza nem térítendő, összege legalább 50 000Ft. Maximális összege a teljes költség 50 %-a de legfeljebb 300.000.-Ft.

(4) A lakás-felújítási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.

(5) A lakás-felújítási támogatás megállapítását követő 5 éven belül újabb lakás-felújítási támogatás nem állapítható meg.

(6) Nem jogosult lakás-felújítási támogatásra az, akinek az önkormányzat felé köztartozása van, valamint aki tartási, öröklési vagy életjáradéki szerződés alapján tartásra vagy járadékra jogosult.

(7) A lakás-felújítási támogatás iránti kérelmeket a Hivatalhoz kell írásban benyújtani az erre rendszeresített formanyomtatványon (9. melléklet). A kérelem benyújtására a lakás tulajdonosa, haszonélvezője, vagy olyan használója jogosult, aki a használati szerződés alapján a lakás karbantartására, felújítására köteles.

(8) A lakás-felújítási támogatás iránti kérelemhez mellékelni kell

a) a lakásra vonatkozó tulajdoni lap másolatát, vagy adásvételi szerződését, használati szerződését, haszonélvezeti jog esetén közjegyzői okiratot

b) a háztartás tagjainak jövedelmére vonatkozó igazolást/ nyugdíjszelvényt.

(9) Az önkormányzat közigazgatási területén 5 éves lakóhellyel való rendelkezés tényét lakcímkártyával kell igazolni.

(10) Lakás-felújítási támogatás lakás-felújítási munkák költségeihez való hozzájárulásként, valamint lakás tartozékainak javításához, életkörülményeket javító cseréjéhez adható, különösen:

a) festéshez, mázoláshoz, burkoláshoz,

b) elektromos hálózat kiépítéséhez, javításához,

c) vízvezeték-hálózat cseréjéhez, javításához,

d) gázvezeték-hálózat cseréjéhez, javításához/fűtés javításához

e) tető/kémény javításához

f) nyílászáró cseréjéhez,

g) felszerelési tárgy cseréjéhez (kazán, konvektor, bojler, radiátor, fürdőkád, zuhanytálca, mosdókagyló, csaptelep, WC-tartály, WC-kagyló).

(11) A támogatás összegével legfeljebb a megállapítást követő 1 éven belül számla másolattal el kell számolni. Amennyiben a támogatott e határidőn belül nem számol el vagy nem e rendeletben foglaltaknak megfelelően használta fel, a támogatási összeg visszafizetésére kötelezhető.

(12) A Hatáskör gyakorlója a Családügyi és Esélyteremtési Bizottság

(13) Lakás-felújítási támogatás csak az életvitelszerűen lakott lakás felújítási munkáihoz, tartozékainak javításához, cseréjéhez adható.

23. § A települési hulladék kezeléséről szóló 29/2012. (IV. 27.) önkormányzati rendelet szabályozza a hulladékszállítási díj alóli mentesség, kedvezmény feltételrendszerét és szabályozását.

24. § (1) Kérelemre a polgármester a dabasi lakcímmel rendelkező gyermek születésére tekintettel egyszeri támogatást nyújt hivatalból a dabasi lakóhelyén vagy bejelentett tartózkodási helyén életvitelszerűen tartózkodó, gyermeket saját háztartásában nevelő törvényes képviselő részére. A gyermek születésének tényét, adatait, az életvitelszerű tartózkodási helyét és a gyermek ténylegesen saját háztartásban nevelés tényét a Védőnői Szolgálat a Polgármesteri Hivatal megkeresésére igazolja.

(2) A támogatást a gyermek törvényes képviselője igényelheti jövedelemhatárra tekintet nélkül a Polgármesteri Hivatalban a gyermek születését követő 1 éven belül.

(3) A támogatás mértéke első és második gyermek után 10.000, -Ft, harmadik és az azt követő gyermekek után 20.000, -Ft/gyermek. A támogatást természetbeni juttatásként, gyógyszerekre, babakelengyére beváltható utalvány formájában kell nyújtani

(4) A (3) bekezdés szerinti támogatásra egy gyermekre tekintettel csak egy személy jogosult.

25. § (1) Kérelemre a polgármester a dabasi lakcímmel rendelkező dabasi lakóhelyén vagy bejelentett tartózkodási helyén életvitelszerűen tartózkodó családoknak egyszeri önellátást segítő támogatást nyújthat megélhetésük, egészségesebb életvitelük elősegítése céljából.

(2) Családi szükséglet kielégítését, önellátást szolgáló gazdálkodást segítő támogatás különösen

a) mezőgazdasági szolgáltatások, juttatások

b) munkaeszközök és a munkavégzéshez szükséges forgó eszközök (vetőmag és palánta csomag)

c) képzés, szaktanácsadás

d) élőállat

(3) A támogatás feltétele, hogy a kérelmező rendelkezzen művelésre alkalmas földterülettel, állat tartására alkalmas helységgel. A kérelmező vállalja kertjének megművelését, az elültetett növények gondozását, az állatok felnevelését, védelmét, egészségének megőrzését és vállalja a támogatás felhasználásának környezettanulmány keretei között történő ellenőrzését. A támogatás további feltétele, hogy háztartásában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nagysága nem haladja meg a mindenkori legkisebb öregségi nyugdíj 6-szorosát, egyedül élő személy esetén a 7 szeresét.

(4) A mezőgazdasági támogatás iránti kérelmet a Polgármesteri Hivatalban kell benyújtani települési támogatás nyomtatványon, „önellátást segítő mezőgazdasági szociális támogatás” nyomtatvánnyal kiegészítve (6. melléklet).

(5) A támogatás megalapozott elbírálása érdekében környezettanulmány végzésével lehet meggyőződni a feltételek meglétéről.

(6) A támogatás egyszeri juttatás, mértéke legfeljebb 25.000 Ft értékű vetőmag, palánta, gyümölcsfa vagy munkaeszköz és/vagy 25.000 Ft értékű élőállat, természetbeni juttatás formájában.

(7) A kérelmező kötelezettségei:

a) köteles az átadott munkaeszközöket rendeltetésszerűen használni, épségét megőrizni

b) köteles a tulajdonában lévő földterületet folyamatosan művelni a programban elsajátított elméleti és gyakorlati tudás alkalmazásával

c) köteles az állatokat a mindenkori állatvédelmi és állatjóléti jogszabályok előírásainak megfelelően tartani,

d) köteles biztosítani a feltételeket a tulajdonában lévő földterület művelésének folyamatos ellenőrzésére

(8) Abban az esetben, ha a kérelmező a mezőgazdasági tevékenységét nem folytatja, vagy a munkaeszközt nem rendeltetésszerűen használja, a támogatás igényléséből ki kell zárni.

26. § (1) Beiskolázási támogatásban részesülhet

a) az a nappali tagozaton tanulmányokat folytató kiskorú, vagy

b) az a nappali tagozaton középfokú tanulmányokat folytató nagykorú, legfeljebb 21. életévének betöltéséig vagy

c) az a nappali tagozaton felsőfokú tanulmányokat folytató nagykorú, legfeljebb 23. életévének betöltéséig

aki rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult, és akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, gyermekét egyedül nevelő esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át nem haladja meg.

(2) A beiskolázási támogatás évente egy alkalommal adható természetbeni juttatás, mely 5.000, - Ft/tanuló értékű tanszerre, iskolaszerre levásárolható utalvány.

(3) A segély iránti kérelem benyújtási határideje minden év augusztus 01. napjától szeptember 30-ig terjedő időszak.

(4) Az (1) bekezdés b) és c) pontjában meghatározott tanulók esetében a beiskolázási támogatás iránti kérelem mellé csatolni kell az oktatási intézmény igazolását a nappali oktatás munkarendje szerint fennálló tanulói vagy hallgatói jogviszonyról.

27. § (1) Az időskorúak egészségmegőrző támogatása az időskorú személyek részére jövedelmi és vagyoni viszonyokra tekintet nélkül hivatalból, egészségének megőrzése érdekében biztosított támogatás.

(2) Jövedelmi helyzetre tekintet nélkül e támogatásra jogosult az a személy, aki Dabas városban lakóhellyel rendelkezik

a) és 90. és afeletti életévét tárgyévben betöltötte, valamint az

b) 50, 55, 60, 65, 70. éves jubileumi házassági évfordulóját ünneplő házaspár, valamint

c) a 65. életévét tárgyévben betöltő és afeletti időskorú.

(3) A lakóhely megállapítása szempontjából a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai irányadóak.

(4) Az időskorúak egészségmegőrző támogatása időskorúak részére nyújtott egészséges élelmiszercsomag, vagy utalvány, vitamin, vitaminkészítmény, alma, méz, valamint ezek járulékos költségei fedezetére természetbeni támogatásként évente egy alkalommal adható az (2) bekezdés a) -b) pontjában meghatározott jogosultaknak legalább 5.000.- Ft értékben, a (2) bekezdés c) pontjában meghatározott személyek esetében minimum 2000,- Ft, de maximum 5.000, -Ft értékben.

(5) A (2) a), b), c) pontjában foglalt, mindhárom feltételnek megfelelő személy mindhárom feltétel alapján jogosul a támogatásra.

(6) A támogatás odaítéléséről a polgármester dönt.

28. § (1) Az Szoctv. 48. § szerinti köztemetést a polgármester rendeli el.

(2) A köztemetés költségének megtérítésére a hatáskör gyakorlója méltányosságból részletfizetést engedélyezhet, illetve indokolt esetben a megtérítéstől részben vagy egészben eltekinthet, ha az a kötelezett vagy családjának megélhetését veszélyezteti, vagy számára aránytalanul nagy terhet jelent.

(3) Megélhetést veszélyeztető, vagy aránytalanul nagy terhet jelentő élethelyzet megítélésénél e rendelet 8. § (3) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni.

(4) Minden esetben foganatosítani kell az Szoctv. 48. §-ban foglaltakat.

29. § (1) E rendelet alapján az alábbi pénzbeli szociális ellátások egészben vagy részben természetbeni szociális ellátás formájában is nyújthatóak.

(2) Pénzbeli ellátás helyett természetbeni ellátást kell megállapítani akkor, ha

a) a kérelem erre irányul,

b) a kérelmező életvitele alapján feltételezhető, hogy a pénzbeli ellátás felhasználása nem a rendeltetésének megfelelően történik, illetve ha

c) az arra rászoruló így biztosabban jut segítséghez.

(3) Amennyiben a pénzben megállapított támogatás felhasználása nem rendeltetésszerűen történik, a támogatást a továbbiakban természetben folyósítandó támogatásra kell átváltoztatni.

(4) A természetben nyújtott pénzbeli szociális ellátások élelmiszer csomag, utalvány, tüzifa, szolgáltatónak történő utalás formájában is biztosíthatók.

30. § A Családügyi és Esélyteremtési Bizottság támogatást nyújt azon társadalmi szervezetek, egyesületek részére, melyek a helyi sajátosságok figyelembevételével végzik tevékenységüket. A támogatás mértékéről a Családügyi és Esélyteremtési Bizottsága dönt, évente két alkalommal van lehetősége a támogatásra egy szervezetnek

31. § (1) Dabas Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Szoctv. 57. §. (1) bekezdésében meghatározott személyes gondoskodást nyújtó ellátások közül a c.) -g.) pontokat a Társult Önkormányzatok „Együtt” Segítőszolgálatai által látja el. Részletes szabályait a Dabasi Család- és Gyermekjóléti Szolgálat és Központnál igénybe vehető szociális szolgáltatásokról és azok térítési díjáról szóló 35/2021. (XI.02.) önkormányzati rendelet szabályozza.

(2) Alapszolgáltatások

a) étkeztetés

b) házi segítségnyújtás

c) családsegítés

d) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

e) közösségi ellátások

f) nappali ellátás

(3) A nappali ellátást a Reménysugár Fogyatékosok Napközi Otthona végzi.

32. § (1) Az önkormányzat Szociálpolitikai Kerekasztalt hoz létre, melynek feladata:

a) a szolgáltatástervezési koncepcióban meghatározott feladatok megvalósulásának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérése,

b) a helyi szociálpolitikai feladatok ellátásának elősegítése

(2) Tagjai:

a) Dabasi Család- és Gyermekjóléti Szolgálat és Központ vezetője, helyettese

b) Családügyi és Esélyteremtési Bizottság elnöke

c) Dabas Város Polgármestere, alpolgármesterei

d) Reménysugár Fogyatékosok Napközi Otthonának vezetője

e) Védőnők vezetője

f) Óvodák vezetői

g) Felső -Dabasi Karitaszcsoport vezetője

h) Jegyző, aljegyző

(3) A helyi szociálpolitikai kerekasztal kétévente ülést tart. Az ülést a Polgármester/ alpolgármester hívja össze és vezeti. A Hivatal szociális ügyintézője referensi, jegyzőkönyvvezetői feladatokat lát el a Kerekasztal tekintetében.

(4) A Szociálpolitikai Kerekasztal ülésén szavazati joggal rendelkező tagok határozati formában döntenek. A Szociálpolitikai Kerekasztal akkor határozatképes, ha a szavazati joggal rendelkező tagok egyharmada jelen van. Az érvényes határozathoz a megjelent és szavazásban részt vevők egyszerű szótöbbsége szükséges.

(5) A Szociálpolitikai Kerekasztal ülései nyilvánosak.

33. § Hatályát veszti a szociális ellátásokról szóló 5/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet.

34. § Hatályát veszti a lakáscélú támogatásokról szóló 9/2020. (II.28.) önkormányzati rendelet.

1. melléklet

Rendelet 1. számú melléklet
Dabasi Polgármesteri Hivatal
2370 Dabas, Szent István tér 1/b.
Telefon: (06 ) 29-561-249 Fax: (06 ) 29-561-291
Web: www.dabas.hu Email: jegyzo@dabas.hu
Előzmény: ………………….……….………..
Ügyintéző: …………………………..………..
A kérelmet átvette: ………………….………..
KÉRELEM
TÁMOGATÁSONKÉNT EGY NYOMTATVÁNY TÖLTENDŐ KI!
□ ESETI TÁMOGATÁS
□ RENDSZERES TÁMOGATÁS

Települési támogatás

Egyéb támogatás

□ rendkívüli települési támogatás

□Beiskolázási támogatás

□települési gyógyszertámogatás

□Mezőgazdasági szociális támogatás

□ települési lakhatási támogatás

□Születési és életkezdési támogatás

□ települési gondozási támogatás

A kérelem részletes indokolása: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Kérelemhez csatolni kell:
1./ Közös háztartásban élők jövedelemigazolását.
2./ Amennyiben a kérelmező, illetve valamely családtagja nem rendelkezik jövedelemmel, úgy a Munkaügyi Központ IGAZOLÁSÁT arról, hogy nevezettet regisztrálták.
3./ A kérelem okát igazoló számlát,
MELLÉKLETEK:
1./ jövedelemnyilatkozat 4./ ………..……………………….
2./ vagyonnyilatkozat 5./ …………….…………………..
3./ nyilatkozat 6./ ……………….………………..
Személyi adatok

1. Az ellátást igénylő neve: ………………………………………………………………………….

Születési név: ………………………………………………………………………….

Anyja neve: ……………………………………………………………………….….

Születési helye, ideje: ……………...………………………………….……………………….

Lakóhelye: ……… …………………………………….…………………………...

Tartózkodási helye: ……………………………………………….………………………

Családi állapot: ……………………………………………………………….……….…

Telefonszám:* …………………………………………………………….……….…

Társadalombiztosítási Adóazonosító Jel: __ __ __ __ __ __ __ __ __

Az igénylővel egy háztartásban élő, közeli hozzátartozók száma: ..……….fő

2. A közös háztartásban élők személyi adatai:

Név

Anyja neve

Szül hely, idő

TAJ

Rokoni kapcs

1

2

3

4

5

6

7

JÖVEDELEMNYILATKOZAT

Jövedelmi adatok (forintban)

Jövedelem típusai


Kérelmező
jövedelme

Közeli hozzátartozók jövedelme

a)

b)

c)

d)

e)

1

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó jövedelem, táppénz ebből: közfoglalkoztatásból származó jövedelem

2

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem

3

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

4

A gyermek ellátásához és gondozásához
kapcsolódó támogatások (GYED, GYES,
GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj stb.)

5

Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6

Egyéb jövedelem
(pl. ösztöndíj, értékpapírból származó
jövedelem, kis összegű kifizetések stb.)

7

ÖSSZES NETTÓ JÖVEDELEM:

Az egy főre jutó jövedelem:

VAGYONNYILATKOZAT

I. Ingatlanok

Megnevezés

1.

2

3.

Ingatlantulajdon fajtái*

Címe:

Alapterülete (m2)

Tulajdoni hányada

Szerzés ideje (év)

Ingatlan becsült forgalmi értéke (Ft)

Haszonélvezeti vagy
özvegyi joggal terhelt

*Ingatlantulajdon fajtái:
lakástulajdon, lakótelek-tulajdon, üdülőtulajdon, üdülőtelek-tulajdon, egyéb nem lakás céljára szolgáló
épület-(épületrész-)tulajdon (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.) termőföldtulajdon, vagy az ingatlantulajdonfajták használata

II. Járművek

Megnevezés

1.

2

3.

Fajtája

Típusa

Rendszáma

Évjárata

Szerzési ideje

Becsült forgalmi értéke

Vagyonhasznosítással kapcsolatos megjegyzések:


Alulírott hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználáshoz.
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993.évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján aszociális hatáskört gyakorló szerv ellenőrizheti.
Amennyiben Ön a megjelölt jogszabályokban megjelölteteken túl további személyes adatot is megad a fentiek szerint, úgy azokat – ellenkező bizonyításig – az a tényállás tisztázásához elengedhetetlenül szükséges más személyes adatoknak tekintjük. Ezen adatokra vonatkozóan Ön az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 5. § szerinti hozzájárulását vélelmezzük, amellyel egyidejűleg nyilatkozik, hogy amennyiben harmadik fél adatait is megadja, úgy a megadott személyes adatok előttünk történő feltárására az érintettől megfelelő felhatalmazással rendelkezik.
Dabas, 201…év…………………hó…………nap.
……………………………………………………
az igénylő aláírása
KITÖLTÉSI ÚTMUTATÓ
Lakóhely vagy tartózkodási hely: a kérelem benyújtását megelőzően az okmányirodánál bejelentett és a lakcímet igazoló érvényes hatósági igazolványba (lakcímkártyába) bejegyzett lakóhely vagy tartózkodási hely.
Közeli hozzátartozó:
a házastárs, az élettárs,
a húszévesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező; a huszonhárom évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező,nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytató; a huszonöt évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező,felsőoktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat folytató vér szerinti, örökbe fogadott, illetve nevelt gyermek,
c)2korhatárra való tekintet nélkül a tartósan beteg, az autista, illetve a testi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos vérszerinti, örökbe fogadott, illetve nevelt gyermek, amennyiben ez az állapot a gyermek 25. életévének betöltését megelőzően is fennállt (a továbbiakban: fogyatékos gyermek),
a 18. életévét be nem töltött gyermek vonatkozásában a vér szerinti és az örökbe fogadó szülő, illetve a szülő házastársa vagy élettársa;

3. Az egy háztartásban élő közeli hozzátartozók jövedelmét hozzátartozók szerint kell feltüntetni.

4. A jogosultság megállapításakor

a havi rendszerességgel járó – nem vállalkozásból, illetve őstermelői tevékenységből (a továbbiakban együtt: vállalkozás) származó – jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelmét,

a nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát

kell figyelembe venni.

5. A jövedelemnyilatkozatban feltüntetett jövedelmekről a típusának megfelelő igazolást vagy annak fénymásolatát (nyugdíjszelvény, munkaáltatói igazolás, szerződés stb.) a jövedelemnyilatkozathoz csatolni kell.

6. Az egy főre jutó havi nettó családi jövedelem a havi családi összjövedelem osztva a közeli hozzátartozók számával.

7. Ha az ellátást igénylő nem cselekvőképes, helyette a törvényes képviselője jogosult az aláírásra.

2. melléklet

Egyedülállóság tényére vonatkozó nyilatkozat
Alulírott:…………………………………………………..szül.hely, idő: ………………….. …………………………………………….,anyja neve: ……………………………………
Dabas, ………………………………………………………. szám alatti lakos büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy
………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………….
nevű gyermeke(i)met egyedülállóként nevelem.
Kijelentem továbbá, hogy
gyermektartási díjat nem kapok,
rendszertelenül kapok ……………………………,-Ft-ot,
rendszeresen kapok ……………………………….,-Ft-ot.
(A megfelelő rész aláhúzandó!)
Dabas, 20. ……………………………….
………………………………
aláírás

3. melléklet

IGAZOLÁS HAVI GYÓGYSZERKÖLTSÉGRŐL
( A kezelőorvos aláírása és bélyegzőlenyomata nélkül nem fogadható el. )
Kérelmező neve ………………………………………………………………………………
TAJ szám: ……………………………
Közgyógyellátásra jogosító igazolvánnyal rendelkezik –e □ igen □ nem
Havi egyéni gyógyszerkerete …………….Ft.
A KÉRELMEZŐ RENDSZERESEN SZEDETT HAVI GYÓGYSZEREI:
Gyógyszer neve: A kérelmező által fizetendő térítési díj
………………………………………….. ……………………..
………………………………………….. ……………………..
………………………………………….. ……………………..
………………………………………….. ……………………..
………………………………………….. ……………………..
………………………………………….. ……………………..
………………………………………….. ……………………..
………………………………………….. ……………………..
………………………………………….. ……………………..
………………………………………….. ……………………..
………………………………………….. ……………………..
Összesen : __________________ -Ft
……………………………., év, …………. hónap ……. nap
…………………………………..
kezelőorvos aláírása
bélyegzőlenyomata

4. melléklet

NYILATKOZAT
hozzátartozó gondozásához
Kérelmező neve ……………………………………………………………………………
TAJ szám: ……………………………
Ápolási díjban részesül-e igen nem
Ha igen, annak havi összege …………….Ft
Közgyógyellátásra jogosító igazolvánnyal rendelkezik –e igen nem
Havi egyéni gyógyszerkerete …………….Ft
az ápolási-gondozási feladatokhoz kapcsolódó eseti, vagy rendszeres kiadások, mely a család életvitelét súlyosan nehezíti)
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993.évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv ellenőrizheti.
Dabas, 201…év…………………hó…………nap
………………………………
aláírás
csatolandó:
Orvosi igazolás, illetve kórházi zárójelentés
a gondozással járó plusz költségek igazolása
Alulírott ………………………………………………………………………………..(név)
…………………………… (születési .hely, idő) Dabas, …………………………………
szám alatti lakos büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy
családomban (az egy háztartásban életvitelszerűen együttlakó hozzátartozók között) rajtam kívül ápolásra, gondozásra alkalmas más személy
van nincs
korom, egészségi állapotom és fizikumom alapján, valamint az ápolt személy gondozási és ápolási igényére tekintettel az ápolási, gondozási tevékenységet
el tudom látni nem tudom ellátni
3) az általam ápolt, gondozott személlyel tartási, életjáradéki vagy öröklési szerződésem
van nincs.
Dabas, 20…év…………………hó…………nap.
……………………………
aláírás

5. melléklet

NYILATKOZAT
Települési lakhatási támogatáshoz
A támogatással érintett lakás nagysága: ........................... m2.
A lakásban tartózkodás jogcíme: .................................................................
A kérelemmel érintett lakásban előrefizetős gáz- vagy áramszolgáltatást mérő készülék
működik - nem működik (a megfelelő rész aláhúzandó).
Amennyiben igen, kérjük, nevezze meg a szolgáltatót: ...................................................
{Azon személy részére, akinél készülék működik, a támogatást részben vagy egészben a készülék működtetését lehetővé tevő eszköz (kódhordozó) formájában kell nyújtani, ideértve a készülék feltöltésének elektronikus úton, a fogyasztó javára történő teljesítését is [a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet 22. § (1) bekezdése]}
A lakhatást a legnagyobb mértékben veszélyeztető kiadás(ok):
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Számomra kedvező döntés esetén kérném, hogy a megítélt támogatás összegét az alábbi közüzemi szolgáltató részére szíveskedjenek utalni:
Azonosító adatok a szolgáltatást igénybe vevő személyre tekintettel:
A szolgáltató megnevezése: ………………………………………………………………
Fogyasztó/ügyfél azonosító: ………………………………………………………………...
Fogyasztási hely azonosító: …………………………………………………………………
A mérő azonosító száma/hőközpont azonosító száma:……………………………………
Csatolandó:
-A kérelmező nevére kiállított közüzemi számlák ( rezsi költségek igazolása: lakbér, közösköltség, víz-, csatorna használati díj, gáz-, villanyszámla, szemétszállítási díj, stb.) az elmúlt három havi másolata
Felelősségem tudatában kijelentem, hogy
életvitelszerűen a lakóhelyemen/a tartózkodási helyemen élek* (a megfelelő rész aláhúzandó),
Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.
Dabas, 20…év…………………hó…………nap.
……………………………
aláírás

6. melléklet

NYILATKOZAT
(mezőgazdasági szociális támogatáshoz)
Alulírott, ……………………………. azzal a kéréssel fordulok Dabas Város Polgármesteréhez, hogy a ……./…….(…….) önkormányzati rendeletében foglaltak alapján szíveskedjen támogatásban részesíteni.
Termőföldről adatok:
Termőföld nagysága: …….m2
- Fúrott kúttal rendelkeznek-e? igen/nem
-A termőföldrész megfelelően ki van-e tisztítva, hogy annak területén mezőgazdasági tevékenységet lehessen folytatni/ állattartáshoz megfelelő épülettel rendelkezik: igen/ nem
- Termesztéshez, gyomláláshoz, állattartáshoz, egyéb mezőgazdasági tevékenység végzéséhez szükséges munkaeszközökkel rendelkeznek-e? igen /nem
A kérelmező kötelezettségei:
köteles a tulajdonában lévő földterületet folyamatosan művelni a programban elsajátított elméleti és gyakorlati tudás alkalmazásával
köteles az állatokat a mindenkori állatvédelmi és állatjóléti jogszabályok előírásainak megfelelően tartani,
köteles biztosítani a feltételeket a tulajdonában lévő földterület művelésének folyamatos ellenőrzésére
Abban az esetben, ha a kérelmező a mezőgazdasági tevékenységét nem folytatja, vagy a munkaeszközt nem rendeltetésszerűen használja, a önfenntartást segítő támogatás igényléséből ki kell zárni.
Kérelmem beadásával hozzájárulok ahhoz, hogy környezettanulmányt végezzenek a művelendő földterületről, és ez alapján bírálják el a kérelmemet.
Abban az esetben, ha kérelmemben leírtak nem a valóságot fedik, úgy Dabas Város Polgármestere elutasíthatja a kérelmemet.
Továbbá hozzájárulok személyes adataim szociális program keretében történő kezeléséhez, felhasználásához.
Dabas, 20…év…………………hó…………nap.
………………………………
aláírás

7. melléklet

NYILATKOZAT
Munkahellyel nem rendelkező esetén (kérelmező)
Alulírott: ………………………………………….. szül.hely, idő: ………………………., anyja neve: ……………………….Dabas, …………………………………………………. szám alatti lakos büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy munkahelyem …………………………………….óta nincs.
Ennek oka: ……………………………………………………………………………………
Munkaügyi Központ regisztrált igen nem
Alkalmi munkából …………………………..,-Ft-ot keresek havonta.
Dabas, 20…év…………………hó…………nap.
………………………………
aláírás
NYILATKOZAT
Munkahellyel nem rendelkező esetén (kérelmező házastársa/élettársa):
Alulírott: ………………………………….. szül.hely, idő: ………………………………., anyja neve: ………………………Dabas, …………………………………………………. szám alatti lakos büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy munkahelyem …………………………………….óta nincs.
Ennek oka: ……………………………………………………………………………………
Munkaügyi Központ regisztrált igen nem
Alkalmi munkából …………………………..,-Ft-ot keresek havonta.
Dabas, 20…év…………………hó…………nap.
………………………………
aláírás

8. melléklet

Kérelem az első lakáshoz jutók támogatásához

1. A kérelmező feleség (vagy élettárs) adatai:

1.1 az igénylő neve : .....................................................................................

1.2 leánykorinév:...........................................................................................

1.3 anyja neve: ..............................................................................................

1.4 születési helye, ideje: ...............................................................................

1.5 Lakóhelyének címe: .................................................................................

1.6 Lakcím létesítésének dátuma : ...............................................................

1.7 Telefonszáma: .........................................................................................

1.8 e-mail címe: ............................................................................................

1.9 rendszeres havi jövedelmének forrása: ..................................................

1.10 rendszeres havi jövedelmének összege: ..................................................

2. A kérelmező férj (vagy élettárs) adatai:

2.1 az igénylő neve : ......................................................................................

2.2 leánykori név: .........................................................................................

2.3 anyja neve: .............................................................................................

2.4 születési helye, ideje: ...............................................................................

2.5 Lakóhelyének címe: .................................................................................

2.6 Lakcím létesítésének dátuma : ...............................................................

2.7 Telefonszáma: .........................................................................................

2.8 e-mail címe: ............................................................................................

2.9 rendszeres havi jövedelmének forrása: ...................................................

2.10 rendszeres havi jövedelmének összege: ..................................................

3. A jelenlegi lakás használatának jogcíme:*

3.1 tulajdonos

3.2 bérlő

3.3 haszonélvező

3.4 szívességi lakáshasználó

3.5 egyéb:......................

4. A kérelmezővel egy háztartásban élők adatai:

Név

Születési ideje

rokonsági foka

foglalkozása

jövedelme

1

2

3

4

5

5. Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem: ................................ Ft/hó.

6. A kérelem rövid indokolása: ..................................................................

......................................................................................................................

…………………………………………………………………………………………………..

7. A vásárolni/építeni* kívánt lakásra vonatkozó adatok

7.1 Címe: .......................................................................................

7.2 Helyrajzi száma:...........................................................................

7.3 Lakószobák száma: .....................................................................

8. Nyilatkozat

8.1 Alulírottak, büntető jogi felelősségünk tudatában kijelentjük, hogy más

önkormányzattól, az első lakásunk megszerzéséhez nyújtott

támogatásban nem részesülünk.

8.2 Kijelentjük, hogy kérelmünk benyújtásakor vagy önálló lakástulajdonnal,

így beköltözhető lakásra nézve tulajdonjoggal, használati-, vagy bérleti

joggal nem rendelkezünk.

8.3. Kijelentjük, hogy jelen kérelem-nyilatkozatban közölt adatok a

valóságnak megfelelnek. A támogatás megállapítása esetén a

támogatási összeget az alábbi bankszámlára kérjük átutalni.

A számlavezető pénzintézet megnevezése: ......................................................

A bankszámla száma: ...................................................................................

8.4. A kérelem aláírásával hozzájárulok ahhoz, hogy a jelen kérelemben szereplő személyes adataimat, az önkormányzat tárolja, kezelje, arról célhoz kötötten nyilvántartást vezessen.

Az adatkezelés a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: GDPR) 6. cikke (1) bekezdésének a) pontja értelmében az érintett hozzájárulásán alapul.

Kijelentem, hogy az adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elolvastam és azokat tudomásul vettem.

……………………., ...........év......................hó................nap.

.....................................................

Az igénylők aláírása

* A megfelelő rész aláhúzandó

9. melléklet

Kérelem a lakás-felújítási támogatásához

1. A kérelmező adatai:

1.1 az igénylő neve : .....................................................................................

1.2 leánykori név:...........................................................................................

1.3 anyja neve: ..............................................................................................

1.4 születési helye, ideje: ...............................................................................

1.5 Lakóhelyének címe: .................................................................................

1.6 Lakcím létesítésének dátuma : ...............................................................

1.7 Telefonszáma: .........................................................................................

1.8 e-mail címe: ............................................................................................

1.9 rendszeres havi jövedelmének forrása: ..................................................

1.10 rendszeres havi jövedelmének összege: ..................................................

2. A jelenlegi lakás használatának jogcíme:*

2.1 tulajdonos

2.2 bérlő

2.3 haszonélvező

2.4 szívességi lakáshasználó

2.5 egyéb:......................

3. A kérelmezővel egy háztartásban élők adatai:

Név

Születési ideje

rokonsági foka

foglalkozása

jövedelme

1

2

3

4

5

4. Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem: ................................ Ft/hó.

5. A kérelem rövid indokolása: ..................................................................

......................................................................................................................

…………………………………………………………………………………………………..

6. A felújítandó épület adatai

6.1 Címe: .......................................................................................

6.2 Helyrajzi száma:...........................................................................

6.3 Lakószobák száma: .....................................................................

7. A felújítás tervezett költségvetése

7.1 Felújítás anyagköltsége:……………………………………………………….

7.2 Felújítás munkadíja:……………………………………………………………..

7.3 Felújítás teljes költsége:…………………………………………………………….

7.4 Ebből támogatásként igényelt:……………………………………………………………

7.5 Árajánlat mellékelve: igen nem

8. Nyilatkozat

8.1 Alulírottak, büntető jogi felelősségünk tudatában kijelentjük, hogy más

önkormányzattól támogatásban nem részesülünk.

8.2. Kijelentjük, hogy jelen kérelem-nyilatkozatban közölt adatok a

valóságnak megfelelnek. A támogatás megállapítása esetén a

támogatási összeget az alábbi bankszámlára kérjük átutalni.

A számlavezető pénzintézet megnevezése: ......................................................

A bankszámla száma: ...................................................................................

8.3. kérelem aláírásával hozzájárulok ahhoz, hogy a jelen kérelemben szereplő személyes adataimat, az önkormányzat tárolja, kezelje, arról célhoz kötötten nyilvántartást vezessen.

Az adatkezelés a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: GDPR) 6. cikke (1) bekezdésének a) pontja értelmében az érintett hozzájárulásán alapul.

Kijelentem, hogy az adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elolvastam és azokat tudomásul vettem

……………………., ...........év......................hó................nap.

.....................................................

Az igénylők aláírása

* A megfelelő rész aláhúzandó