Dabas Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (II. 28.) önkormányzati rendelete

az anyakönyvi eseményekkel kapcsolatos szolgáltatási díjakról

Hatályos: 2023. 03. 01

Dabas Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (II. 28.) önkormányzati rendelete

az anyakönyvi eseményekkel kapcsolatos szolgáltatási díjakról

2023.03.01.

Dabas Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2.) bekezdésében foglalt származékos jogalkotói hatáskörében eljárva, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 18. -19. §-ban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A rendelet hatálya Dabas Város közigazgatási területén történő házasságkötési, a bejegyzett élettársi kapcsolatok eljárásai kapcsán (anyakönyvi események) hivatali munkaidőn és hivatali helységen kívül az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat nyújtókra és igénybevevőkre terjed ki.

2. § E rendelet alkalmazásában:

a) anyakönyvi esemény: házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése

b) hivatali helyiség: Dabas Város Képviselő-testülete által kijelölt helyiség (anyakönyvvezető irodája)

c) hivatali munkaidő: Dabasi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata által meghatározott munkarend

3. § Dabasi Polgármesteri Hivatalban az anyakönyvvezető hivatalos irodájában (két tanú jelenlétében) munkaidőben megrendezett házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére irányuló eseményeket a hivatal térítésmentesen biztosítja.

4. § (1) Munkaidőn kívül, Hivatalban tartott anyakönyvi esemény esetén 40.000 Ft szolgáltatási díj fizetendő. Dabasi Polgármesteri Hivatalon kívül, munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése esetén 70.000, - Ft összegű szolgáltatási díjat kell az igénybevevőnek előre megfizetni, kivéve, ha a hivatalos helyiségen kívüli házasságkötésre rendkívüli körülmény miatt kerül sor.

(2) Rendkívüli körülménynek minősül különösen, ha valamelyik házasuló mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, kora miatt különös erőfeszítés lenne számára az anyakönyvvezető hivatalos helyiségében való megjelenés.

(3) Hivatali helyiségen kívül anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha a kérelmezők gondoskodnak az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I törvényben meghatározott feltételekről.

5. § (1) Dabas Város területén az anyakönyvvezető a Polgármesteri Hivatalon kívül az alábbi helyszíneken működik közre: Gyóni Halász Móricz-kúria és parkja, Sári Zarándokház és Közösségi Színtér, Sári Tájház Szlovák udvara, Nemes-kúria, egyéb magánkézben működtetett vendéglátó egységek, rendezvényházak

(2) A felsorolt Önkormányzati helyszínek terembérlet, helyiségbérlet díjról a helyi közművelődési feladatok ellátásáról szóló 10/2018. (IV.25.) önkormányzati rendelet 1. melléklete rendelkezik.

6. § (1) Az események lebonyolítását a hivatal Hatósági Irodája végzi. Az esemény megrendelője kiválasztja milyen közreműködőket, műsort és technikai feltételeket igényel. Erről írásos megállapodást ír alá a Hatósági Iroda és a megrendelő. Mindezek szolgáltatásai díját a megrendelés napján kapott csekken előre köteles befizetni.

(2) A hivatali munkaidőn kívüli történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt eseményenként – választása szerint - a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő helyett bruttó 20.000, -Ft díjazás illeti meg. Az esemény szervezőjének díjazása alkalmanként 10.000, -Ft.

7. § Hatályát veszti az anyakönyvi eseményekkel kapcsolatos szolgáltatási díjairól szóló 17/2017. (VI.27.) önkormányzati rendelet.