Inárcs Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2011. (IV. 28.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötések egyes szabályairól
Hatályos: 2017. 01. 01- 2017. 09. 26Inárcs Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2011. (IV. 28.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötések egyes szabályairól
1Inárcs Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. tv. (továbbiakban.: At.) 19. §. (1) bekezdésének felhatalmazása alapján, figyelemmel a 18. §-ban foglaltakra, valamint a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény (a továbbiakban: Kttv.) 98. § (2), (3), valamint (7) bekezdéseiben foglaltakra, az alábbi rendeletet alkotja
A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya Inárcs Község Önkormányzatának közigazgatási területén történő házasságkötési eljárás és egyéb családi események társadalmi ünneplése során az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre terjed ki.
A hivatali helyiségen kívüli házasságkötések rendje
2. § (1)2 Inárcs Nagyközség Önkormányzata hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi események megtartásához a hivatali helyiséget (2365 Inárcs, Rákóczi u. 4. Polgármesteri Hivatal házasságkötő terme).
(2) A Munka Törvénykönyvében meghatározott munkaszüneti napon házasságot kötni, és egyéb családi rendezvényt tartani nem lehet.
(3) Kérelemre a házasságkötés a hivatali helyiségen kívül is megtartható, ha az erre a célra bejelentett helyen biztosítható a házasságkötés méltósága és nyilvánossága.
(4) Nem felel meg a hivatali helyiségen kívül tartandó házasságkötés céljára az a hely, ahol
a) veszélybe kerülhet a jelenlévők élete, egészsége, testi épsége,
b) a házasságkötés számára szolgáló épületben nem áll rendelkezésre legalább két kijárat a szabadba történő távozásra,
c) a házasságkötés megrendezése nem különíthető el az ingatlan más használati módjaitól,
d) az időjárás zavaró hatásai (pl. csapadék, szél, stb.) nem küszöbölhetők ki,
e) a helyiség nagysága vagy akusztikája miatt a házasságkötés hangosítás nélkül nem tartható meg, és ehhez a technikai feltételek nem adottak,
f) bármely más okból nem biztosítható a házasságkötés méltósága, nyilvánossága.
(5) Rendkívüli körülmény esetén az anyakönyvi esemény a (4) bekezdés b)–f) pontjaiban foglalt kizáró feltételek mellett is megtartható a hivatali helyiségen kívüli helyen.
(6)3 Az anyakönyvi esemény lebonyolításában egy anyakönyvvezető működik közre. Hivatali helyiségen kívüli házasságkötés az alábbi öt anyakönyvi események megrendezésére alkalmas külső helyszínt jelöli ki:
4Anyakönyvi események többletszolgáltatási díjai
3. §5 (1) Az Önkormányzat a hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi eljárás lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.
(2) A hivatali munkaidőn túl, de a hivatali helyiségben történő anyakönyvi eljárás lefolytatásának szolgáltatási díja
a) ha az érintett felek egyike inárcsi állandó lakos: 0 Ft
b) Inárcs Nagyközség területén állandó lakóhellyel nem rendelkező személyek esetén: bruttó 15.000 Ft.
(3) Az egyes anyakönyvi eljárás hivatali helyiségen kívüli lefolytatásának szolgáltatási díja bruttó 40.000,- forint.
Az egyes anyakönyvi eljárás során közreműködő anyakönyvvezetőt megillető juttatás
4. §6 (1) hivatali munkaidőn kívül a Hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezető a Kttv.-ben foglaltak szerint a rendkívüli munkavégzésért meghatározott szabadidő kiadását nem kéri, abban az esetben az anyakönyvvezetőt a kifizetéskori illetményének a szabadidőre járó arányos összege illeti meg.
(2) A hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezető a Kttv.-ben foglaltak szerint a rendkívüli munkavégzésért meghatározott szabadidő kiadását nem kéri, abban az esetben eseményenkénti bruttó 15.000,- Ft díjazás illeti meg.”
A többletszolgáltatási díj megfizetése
5. § (1) Az anyakönyvi esemény miatti többletszolgáltatásért fizetendő díjakról az önkormányzat valamint a szolgáltatást igénybe vevők e rendelet függeléke szerinti szolgáltatási megállapodást kötnek.
(2) Az anyakönyvi esemény miatti többletszolgáltatásért fizetendő díjat a Polgármesteri Hivatal (2365, Inárcs Rákóczi u. 4) házipénztárába kell befizetni vagy költségvetési számlájára kell utalni legkésőbb a házasságkötést megelőző 30. napon, a befizetési bizonylat egy példányát az anyakönyvvezetőnek át kell adni.
(3) A befizetett többletszolgáltatási díj visszafizetését a polgármester abban az esetben engedélyezheti, amennyiben
a) a házasulandók egyik tagja az anyakönyvi eseményt megelőzően elhalálozik,
b) a házasulandók egyik tagjánál az anyakönyvi eseményt megelőzően oly mértékű egészségromlás következik be, mely által az anyakönyvi esemény megtartása lehetetlenné válik,
c) az anyakönyvi esemény az önkormányzat hibájából hiúsul meg.
Értelmező rendelkezések
6. § Anyakönyvi esemény: a házasságkötés és egyéb családi események ünneplése
Záró rendelkezések
7. § (1) Ez a rendelet 2011. május 1. napján lép hatályba.
Módosította az 5/2016. (VI. 30.) ör. 1. § Hatályos: 2016. június 30.
Módosította az 5/2016. (VI. 30.) ör. 2. § Hatályos: 2016. június 30.
Módosította az 5/2016. (VI. 30.) ör. 3. § Hatályos: 2016. június 30.
Módosította az 5/2016. (VI. 30.) ör. 4. § Hatályos: 2017. január 1.
Módosította az 5/2016. VI. 30. ) ör. 5. § Hatályos: 2017. január 1.
Módosította az 5/2016. ör. 6. § Hatályos: 2017. január 1.
Módosította az 5/2016. (VI. 30.) ör. 7. § Hatályos: 2016. június 30.