Újhartyán Város képviselő-testületének15/2017 (XI.22..) önkormányzati rendelete
a reklámok, reklámhordozók és cégérek elhelyezésének, alkalmazásának követelményeiről, feltételeiről és tilalmáról
Hatályos: 2017. 11. 23Újhartyán Város képviselő-testületének15/2017 (XI.22..) önkormányzati rendelete
a reklámok, reklámhordozók és cégérek elhelyezésének, alkalmazásának követelményeiről, feltételeiről és tilalmáról
Újhartyán Város Képviselő-testülete a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 12. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 57. § (2) és (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. A rendelet célja
1. § E rendelet célja Újhartyán Város építészeti, városképi, illetve természeti értékeinek védelme és igényes alakítása érdekében a reklámok, reklámhordozók és cégérek elhelyezésével, alkalmazásának követelményeivel, feltételeivel és tilalmával kapcsolatos szabályok megállapítása.
A reklámokra, reklámhordozókra, cégtáblákra, üzletfeliratokra vonatkozó településképi követelmények
2. § Reklámhordozó utcabútorok egymástól 50 m-en belül nem helyezhetők el.
3. § Reklámberendezés nem létesíthető káprázást okozó megoldással.
4. § Építési reklámháló az építési tevékenység időszakára, de legfeljebb 6 hónapra, mely indokolt esetben egy ízben 3 hónappal meghosszabbítható, településképi bejelentési eljárás lefolytatása alapján kihelyezhető.
5. § Helyi népszavazás, városi rendezvény, vagy a város szempontjából jelentős eseményről való tájékoztatás érdekében meghatározott időszakra hirdetmény településképi bejelentési eljárás lefolytatása nélkül kihelyezhető.
Záró- és átmeneti rendelkezések
6. § (1) Jelen rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
(2) E rendelet előírásait a hatályba lépését követően indult eljárásokban kell alkalmazni.
(3) E rendelet kihirdetéséről a Jegyző – a helyben szokásos módon- gondoskodik.