Újhartyán Város képviselő-testületének7/2018 (IV.26..) önkormányzati rendelete

A szociális ellátásokról és a gyermekvédelem szabályairól

Hatályos: 2018. 05. 01- 2018. 10. 18

ÚJHARTYÁN VÁROS ÖNKORMÁNYZAT

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

7/2018. (IV. 26. ) önkormányzati rendelete

A SZOCIÁLIS ELLÁTÁSOKRÓL ÉS A GYERMEKVÉDELEM SZABÁLYAIRÓL



Újhartyán Város Önkormányzatának képviselő-testülete a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdésében, 26. § - ában, 32. § (1) bekezdésében, 32. § (3) bekezdésében,   45. § (1) bekezdésében,  48. § (4) bekezdésében, 92. § (1)–(2) bekezdésében, 115. § (3) bekezdésében és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. § (2) bekezdésében és a 29. § (3) bekezdésében, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésében, valamint a Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


 A rendelet célja

1. §

E rendelet célja Újhartyán Város állandó lakóhellyel rendelkező lakóinak szociális biztonság megőrzése érdekében meghatározza a helyi Önkormányzat által biztosított pénzbeli és természetbeni juttatások helyi szabályait, rendelkezzék az ellátások igénybevételének jogosultságáról és módjáról, az ellátások mértékéről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és szociális szolgáltatások biztosításáról.


 A rendelet hatálya

2. §


(1) A rendelet hatálya Újhartyán Város közigazgatási területén állandó lakcímmel rendelkező

a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló1993. évi III. törvényben (a továbbiakban: Sztv) 3. § (1) – (3) bekezdése szerinti, valamint a gyermekek védelméről és a

gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 18.§ (4)

bekezdése szerinti jogosultakra terjed ki.


 (2) A települési támogatás esetén a Gyvt. 18/A. §-ában meghatározott illetékességi szabályok

szerint kell eljárni.


(3)   Amennyiben a kérelmezőnek több lakcíme van, az illetékességet az a lakóhely vagy

tartózkodási hely alapozza meg, ahol életvitelszerűen lakik. A lakcím megállapítása

szempontjából a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai irányadóak.


Hatáskőri és eljárási rendelkezések

3.§.


(1) A Szociális és gyermekvédelmi ellátásokkal kapcsolatosan meghatározott szociális feladat- és hatásköröket – a jelen rendeletben meghatározottak szerint -

a) a képviselő-testület által átruházott hatáskörben a Képviselő-testület Szociális Bizottsága   

   (továbbiakban: Szociális Bizottság),

 b) a polgármester gyakorolja.


(2) A képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljárva

a) a Szociális Bizottság a Szoctv-ben és jelen rendeletben meghatározott feltételek szerint települési támogatást,

b) a polgármester rendkívüli települési támogatást állapíthat meg

c) a polgármester dönt a köztemetésről (szoc tv. 48.§.)


(3) Az első fokú döntés ellen benyújtott fellebbezés ügyében másodfokú szervként Újhartyán

Város Önkormányzatának Képviselőtestülete jár el.


 Értelmező rendelkezések

4. §.


  1. E rendelet alkalmazásában az egyes ellátási formáknál használatos fogalmak meghatározása a Szt. 4. §-a, és a Gyvt. 5. § a), p) és q) pontja alapján történik.
  2. E rendelet alkalmazásában a család, háztartás: az életvitelszerűen egy háztartásban élőket kell értelmezni.


Eljárási rendelkezések

5. §.


(1) Újhartyán Város Önkormányzata által biztosítható, ezen rendeletben meghatározott, pénzbeli és természetbeni ellátásokra való jogosultság megállapítása iránti kérelmet - az arra rendszeresített nyomtatvány kitöltésével - a szülő vagy más törvényes képviselő (a továbbiakban: kérelmező) az Újhartyáni Polgármesteri Hivatalban, a szükséges igazolások, nyilatkozatok csatolásával illetékmentesen terjesztheti elő.

(2) E rendelet által szabályozott rendszeres pénzbeli és természetbeni ellátásokra való

      jogosultság elbírálásához a kérelmező köteles nyilatkozni saját és családja jövedelmi,

      vagyoni viszonyairól, valamint köteles ezeket igazolni.

(3) E rendeletben nem szabályozott eljárási cselekményekre az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezései az irányadóak.



 A Szociális és gyermekvédelmi ellátások megállapításának, kifizetésének és folyósításának szabályai

6.§.


 (1)A havi rendszerességgel adott szociális és gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni

ellátások esetében a támogatásra való jogosultságot a kérelem benyújtásának napjától kell megállapítani.

(2) A jogerősen megállapított támogatás folyósításáról az önkormányzati hivatal gondoskodik az ügyfél kérelmének megfelelően elsősorban házipénztárból másodsorban folyószámlára történő utalással utólag, a megállapítást követő hónap 05-ig napjáig. 


(3) Ha e rendelet meghatározott havi rendszeres pénzbeli vagy természetbeni ellátás nem teljes hónapra jár, a töredékellátás összege azonos az ellátás havi összege harmincad részének és az ellátási napok számának szorzatával.


 (4) A havi rendszerességgel adott szociális vagy gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások esetében a támogatásra való jogosultságot, ha a jogszabály másképpen nem rendelkezik

a) a megszűnésre okot adó körülmény hónapjának utolsó napjával kell megszüntetni.

b) ha a jogosult lakcíme a támogatás folyósításának időtartama alatt megváltozik, vagy a jogosult meghal, a támogatást a változás, illetve a haláleset hónapjának utolsó napjával kell megszüntetni.


 A szociális támogatások

7.§.

E rendelet az Sztv. rendelkezései alapján nyújtott pénzbeli és természetbeni ellátások kiegészítéseként az alábbi települési támogatást nyújthatóak:


  1. Pénzbeli települési támogatások

        

a) települési támogatás, rendkívüli települési támogatás létfenntartáshoz

  b) települési támogatás temetkezéssel kapcsolatban felmerült költségek viseléséhez

      c)  települési támogatás gyógyszerkiadások viseléséhez

                d) települési támogatás lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez

  e) települési támogatás a 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozó gondozásához 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozó gondozásához


  1. Pénzbeli egyéb önkormányzati támogatások


a) Bursa Hungarica Ösztöndíj

b) Szociális Ösztöndíj

            c) Első lakáshoz jutók támogatása

d) hulladékszállítási díj támogatás

e)  osztálykirándulási támogatás

f) beiskolázási segély

g) tartós betegek támogatása

h) Gyermekek karácsonyi és egyéb támogatása

i) Gyermekek védőoltás támogatása


3)  Természetbeni ellátásként nyújtott önkormányzati támogatás

a) karácsonyi támogatás

b) köztemetés


 Települési támogatás létfenntartáshoz


8.§.

(1) A Szociális Bizottság az e rendeletben meghatározottak szerint nyújt létfenntartáshoz rendkívüli települési támogatást annak a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő családok, illetve személyek részére a Szoctv. 45.§ (4) bekezdésében meghatározott esetekben.


a) A polgármester az e rendeletben meghatározottak szerint a rendkívüli élethelyzetbe került személy(ek) részére rendkívüli Települési támogatást állapít meg.


b) Rendkívüli Települési támogatás állapítható meg annak a személynek, aki a 8. § (1)-(2) szerint rendkívüli élethelyzetbe került vagy létfenntartási gonddal küzd és családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %-át, egyedül élő vagy egyedülálló esetén 150 %-át nem haladja meg.


c) A polgármester indokolt esetben az (1) bekezdés b) pontjában, valamint a (2) bekezdésben meghatározott jövedelemhatároktól méltányosságból eltérhet.


 d) a b) pontban meghatározott jövedelmi határtól a Szociális Bizottság indokolt esetben méltányosságból eltérhet


(2) A Sztv. 45.§ (4) bekezdésében foglaltakon túl:


a) rendkívüli élethelyzetnek kell tekinteni, ha a kérelmező 

aa) bűncselekmény sértettjeként anyagi segítségre szorul, vagy

ab) akinek váratlan nagy kiadás veszélyezteti a lakhatási és a mindennapi megélhetési

lehetőségét létfenntartási gondnak kell tekinteni, ha a kérelmező családjában az egy

főre jutó havi jövedelme nem haladja meg 

b) az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130%-át, egyedülélő esetén a 150%-át,

c) megélhetése valamilyen előre nem látható esemény bekövetkezése okán igazolt módon veszélyeztetve van.


(3) Települési támogatás állapítható meg annak a személynek, aki a 8. § (1)-(2) szerint rendkívüli élethelyzetbe került vagy létfenntartási gonddal küzd és családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %-át, egyedül élő vagy egyedülálló esetén 150 %-át nem haladja meg.


(4) Települési támogatás adható eseti vagy rendszeres jelleggel a  tartósan jövedelem nélküli, létfenntartási gonddal küzdő rászoruló részére meghatározott időszakra havi rendszerességgel.


9.§.

 (1) Eseti települési létfenntartási támogatást egy naptári évben maximum két alkalommal lehet adni.


(2) Az egy alkalommal megállapított létfenntartáshoz nyújtott eseti települési létfenntartási támogatás összege nem lehet kevesebb, mint 2.000,-Ft/ alkalom, de nem haladhatja meg a 28.500.- Ft forint/alkalom összeget.


(3) A létfenntartáshoz nyújtott rendszeres települési támogatás összegét havonként azonos, illetve különböző mértékben is meg lehet állapítani.


(4) létfenntartáshoz nyújtott Rendszeres települési támogatást havi rendszerességgel, legalább 3 és maximum 12 hónapra lehet megállapítani.


(5) A létfenntartáshoz egy hónapra megállapított rendszeres települési támogatás maximális összege 28.500.- Ft.


(6) A létfenntartáshoz rendszeres települési támogatást éven belül csak egyszer lehet megállapítani, ettől a szociális bizottság indokolt esetben eltérhet.


(7) Rendkívüli esetben a támogatás összegtől a Szociális Bizottság eltérhet.


 Települési támogatás

temetkezéssel kapcsolatban felmerült költségek viseléséhez

10.§.

(1) A Szociális Bizottság  temetkezéssel kapcsolatban felmerült költségek viseléséhez települési támogatást állapít meg (továbbiakban települési temetési támogatás) annak:


a) aki a meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott annak ellenére, hogy arra  nem volt köteles vagy

b) A tartásra kötelezett hozzátartozónak, akinek a temetési költség viselése saját, illetve családja létfenntartását veszélyezteti.    


(2) a) A jogosultság megállapítása szempontjából figyelembe vehető egy főre számított havi családi jövedelemhatár nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130%-át, egyedülálló esetén öregségi  nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át.

b) e jövedelmi határtól a Szociális Bizottság indokolt esetben egyedi elbírálás alapján méltányosságból eltérhet.


(3) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra igényelt települési temetési támogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell a temetés költségeiről az eltemettető nevére kiállított számla eredeti példányát és a halotti anyakönyvi kivonatot. A temetési számlát a Vhr. 32.§ (2) bekezdésében foglalt adatok feltüntetését követően az eltemettetőnek vissza kell adni.


(4) A települési temetési támogatás összege nem lehet kevesebb a helyben szokásos, legolcsóbb temetés költségének 10%-ánál, de elérheti annak teljes összegét, ha a temetési költségek viselése a kérelmezőnek vagy családjának a létfenntartását veszélyezteti.


(5) A helyben szokásos legolcsóbb temetés költség: 200.000.- Ft.


(6) Az eltemettető az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulására igényelt önkormányzati segély iránti kérelmét az elhalálozás napjától számított 60 napon belül nyújthatja be.


 Települési támogatás gyógyszerkiadások viseléséhez


11. §


A Szociális Bizottság átruházott hatáskörben rendeletben foglaltak szerint az eseti és rendszeres gyógyszer kiadások viseléséhez települési támogatást állapít meg.


 (1) Gyógyszerkiadás viselésére tekintettel települési támogatásra jogosult (továbbiakban: települési gyógyszertámogatást) az a személy, aki a gyógyszerkiadások, illetve betegséghez kapcsolódó kiadások miatt időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzd.


(2) A települési gyógyszertámogatás nyújtható eseti, vagy rendszeres települési támogatás formájában.


12. §


(1) Eseti települési gyógyszertámogatást egy naptári évben maximum kettő- négy  alkalommal lehet megállapítani.


(2) Eseti települési gyógyszertámogatásra a kérelmező akkor jogosult, ha

a) családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, egyedülélő esetében 200 %-át nem haladja meg, és

b) a gyógyszerkiadásai, illetve betegséghez kapcsolódó kiadásai a kérelem benyújtását megelőző két hónapon belül elérik, vagy meghaladják a havi 10.000 Ft-ot.


c) E jövedelmi határtól a Szociális Bizottság indokolt esetben egyedi elbírálás alapján méltányosságból eltérhet.


(3) A (2) bekezdés b) pontja szerinti kiadásokat számlákkal kell igazolni.


(4) Az egy alkalommal megállapított eseti települési gyógyszertámogatás maximális összege 10.000,-. Ft.


13. §


(1) Települési támogatásként az egészségi állapot megőrzését jelentő szolgáltatások költségeihez való teljes vagy részbeni hozzájárulás állapítható meg annak a személynek,


a) aki közgyógyellátási igazolványra nem jogosult és

aa) igazoltan a rendszeresen szedett gyógyszer kiadása, vagy gyógyászati segédeszköz beszerzésének költsége meghaladja saját jövedelme 15%-át, és családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%- át egyedül élő esetén a 200%-át;

ab) esetenként felírt gyógyszer kiadása, vagy gyógyászati segédeszköz beszerzésének költségét önerőből biztosítani nem tudja, és családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át, egyedül élő esetén a 200%-át;



 Települési támogatás lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez


14.§.

A Szociális Bizottság átruházott hatáskörben rendeletben foglaltak szerint lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez települési támogatást állapít meg.


1) Települési támogatás nyújtható annak a szociálisan rászorult személynek, családnak az általa lakott lakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásai viseléséhez, akik az alábbi együttes feltételeknek megfelelnek.

a) A háztartásban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 150 %-át, és

b) a lakás nagysága nem haladja meg az önkormányzat által elismert nagyságot, a: 100 m2


(2)  A lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatás esetében elismert lakásnagyság, a költségek számításához

a) ha a háztartásban 1 személy lakik 35 nm,

b) ha a háztartásban 2 személy lakik 45 nm,

c) ha a háztartásban 3 személy lakik 55 nm,

d) ha a háztartásban 4 személy lakik 65 nm,

e) ha 4 személynél több lakik a háztartásban, a d) pontban megjelölt lakásnagyság és minden további személy után 5-5 nm, de legfeljebb a jogosult által lakott lakás nagysága.


(3) A lakásfenntartás elismert havi költsége az elismert lakásnagyság és az egy négyzetméterre jutó elismert költség szorzata. Az egy négyzetméterre jutó elismert havi költség 300 Ft.


(4) A lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatás szempontjából a lakásfenntartás tényleges kiadásaként figyelembe kell venni:

a) a havi lakbért vagy albérleti díjat a bérleti szerződésben foglaltak szerint,

b) a lakáscélú hitelintézeti kölcsön havi törlesztő részletét, a hitelintézet igazolása alapján,

c) a közös költséget,

d) a fűtési díjat,

e) a hulladékszállítási díjat,

f) a villanyáram, víz és gázfogyasztás havi költségeit, valamint a csatorna használati díj 1 hónapra jutó összegét számla alapján.


(5) A települési lakásfenntartási támogatást rendszeres települési támogatás formájában lehet nyújtani. A támogatást havi rendszerességgel, legalább 6 és maximum 12 hónapra lehet megállapítani.


(6) A helyi lakásfenntartási támogatás egy lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg függetlenül a lakásban élő személyek számától.

Külön lakásnak kell tekinteni:

- társbérlet

- albérlet

- a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit


15.§


(1) A helyi lakásfenntartási támogatás mértéke: havonta az elismert  költségek 10 %-a, de  legalább havi 2.000.- Ft.


(2) A támogatást elsősorban természetbeni szociális ellátás formájában a lakásfenntartással összefüggő rendszeres kiadásokhoz kell nyújtani, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.


(3) Nem részesülhet helyi lakásfenntartási támogatásban az aki:

a) lakáshasznosításból származó jövedelemmel rendelkezik

b) e rendeletben elismert lakásnagyságot meghaladó lakásban lakik,


(4) A szociális bizottság egyedi elbírálás alapján a meghatározottaktól méltányosságból eltérhet. 

Települési támogatás

18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozó gondozásához


16.§

(1) A Szociális Bizottság átruházott hatáskörben 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozó gondozásához települési támogatást (továbbiakban: települési ápolási támogatás) állapíthat meg az alábbi feltételek együttes fennállása esetén, ha

a) az igénylő

aa) Újhartyáni lakóhellyel rendelkezik,

ab) a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: Ptk.) 8:1. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott nagykorú hozzátartozó (továbbiakban: ápoló), aki 18. életévét betöltött tartós beteg személy (továbbiakban: ápolt) gondozását, ápolását végzi,

ac) kora, egészségi állapota és fizikuma alapján alkalmas az ápolt személy gondozási és ápolási igényére tekintettel a feladat ellátására,

ad) családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a nyugdíjminimum legkisebb összegét, egyedülálló esetén annak 150%-át  és a Sztv 4.§ b) pontjában meghatározott értékű vagyonnal nem rendelkeznek,

ae) napi négy órát meg nem haladó kereső tevékenységet folytat (az otthon történő        munkavégzés kivételével), vagy  fizetés nélküli szabadságon van, illetve egyéb kereső tevékenysége a beteg ápolása miatt szűnt meg.


b) az ápolt családjában (egy háztartásban életvitelszerűen együttlakó hozzátartozók között) a kérelmezőn kívül ápolásra, gondozásra alkalmas más személy nincs,


c) az ápoló és az ápolt között tartási, életjáradéki vagy öröklési szerződés nem áll fenn.


(2) A települési ápolási támogatást iránti kérelemhez mellékelni kell – figyelemmel e rendelet 5. § (4) bekezdésére –

a) a háziorvos által kiállított, az Szvhr. 5. számú melléklete szerinti igazolást és szakvéleményt,


b) jövedelemnyilatkozatot,és vagyonnyilatkozatot


c) az ápoló nyilatkozatát arról, hogy

- kérelmezőn kívül családjában ápolásra, gondozásra alkalmas más személy nincs,

- az ápolási tevékenység ellátására kora, egészségi állapota és fizikuma alapján, továbbá az ápolt gondozási és ápolási igényére tekintettel alkalmas,

- ápoltjával tartási, életjáradéki vagy öröklési szerződése nincs,


(3) A települési ápolási támogatás megállapítását megelőzően  az ápolt lakóhelyén helyszíni környezettanulmányt kell készíteni. A környezettanulmány készítésére a szociális ügyintéző valamint a Szociális Bizottság 1 tagjából alakított bizottság jogosult.

A bizottságnak vizsgálni kell:

az ápolt és az ápoló az ápolás teljes időtartama idején egy lakóépületben tartózkodjon.

az ápolt elhelyezése az ápolás feltételeit megfelelően biztosítsa

amennyiben az ápolás feltételei hiányosak vagy nem teljesülnek, a Szociális Bizottság a környezettanulmány alapján dönt az ápolási díj megadásáról.


(4) Az települési ápolási támogatás havi összeg az éves központi költségvetési törvényben meghatározott alapösszeg 75% -100% -a, egyedi elbírálás alapján. Az ápolási díj összege független az ápoltak számától.


(5) A támogatást havi rendszerességgel, minimum 6 és maximum 12 hónapra lehet megállapítani.


(6) Az ellátást egy évben egy kérelmező részére kétszer is meg lehet állapítani


(7) Az ápolási kötelezettség keretén belül gondoskodni kell az

a) az ápolt személy alapvető gondozási, ápolási igényének kielégítéséről, így különösen:

aa) a megfelelő – legalább napi egyszeri – meleg étel biztosításáról, és

ab) a gyógyszerhez való hozzájutásról, és

ac) az egyéb alap ápolási feladatok ellátásáról,és

b) az ellátott és lakókörnyezete megfelelő higiéniás körülményének biztosításáról, különösen:

ba) a fürdetésről, mosdatásról, és

bb) a lakás takarításáról és tisztántartásáról, és

c) az esetleges vészhelyzetek kialakulásának megelőzéséről.


(8) Nem jogosult ápolási díjra a hozzátartozó a Sztv. 42. §. (1) bekezdésében meghatározottak fennállása esetén.


(9) Települési ápolási támogatás megszüntetésének szabályait az Sztv 42.§- (2)-(3) bekezdése tartalmazza. 




Egyéb pénzbeli önkormányzati támogatások


 Bursa Hungarica Ösztöndíj


17.§


 A Képviselőtestület évente csatlakozik a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati ösztöndíjrendszerhez. A képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert arra, hogy a csatlakozásról szóló nyilatkozatot évente aláírja.


18. §

(1) A Képviselő-testület Bursa Hungarica ösztöndíjban (továbbiakban: ösztöndíj) részesítheti azt az Újhartyán Város közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező, szociálisan rászoruló, magyar állampolgárt, aki megfelel

a) az ösztöndíjrendszer adott évre meghirdetett Általános Szerződési Feltételeiben, valamint a

b) e §. (2) bekezdésében meghatározott szempontoknak, valamint a



(2) Szociálisan rászorultnak az a pályázó, aki:

a) félárva, vagy árva,

b) a családjában lévő eltartottak száma három, vagy annál több,

c) gyermeket nevel,

d) szülője, vagy gondviselője munkanélküli, vagy nyugdíjas,

e) olyan betegségben, vagy fogyatékosságban szenved, amely miatt emelt szintű családi pótlékban, vagy fogyatékossági támogatásban részesül,

f) családjában olyan személy él, aki emelt szintű családi pótlékban, vagy fogyatékossági támogatásban részesül,

g) munkaképességét legalább 67 %-ban elvesztette,

h) családjában olyan személy él, aki munkaképességét legalább 67 %-ban elvesztette

j) családjában az 1 főre jutó jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 300 %-át nem haladja meg,

k) kollégiumi ellátásra jogosult, de helyhiány miatt abban nem részesül


19. §


(1) Az „A” és „B” típusú ösztöndíj elnyerése érdekében az önkormányzat (azonos időben) a

pályázatot helyben szokásos módon a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján és a település

internetes felületén  (www.ujhartyan.hu) amelynek tartalmaznia kell a Bursa Hungarica

Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat adott évi fordulójának Általános Szerződési

Feltételeiben (továbbiakban: szerződési dokumentum) meghatározott szempontokat.


(2) Az ösztöndíj elnyerése érdekében az igénylő a pályázati kiírásban meghatározott

formanyomtatványon és határidőig köteles pályázatát benyújtani, amelyhez csatolni kell a

formanyomtatvány tájékoztató részében meghatározott igazolásokat, nyilatkozatokat,

valamint e rendeletben foglaltak fennállásának igazolását. 


(3)  Ha a pályázat hiányos, annak öt napon belüli kiegészítésére kell felhívni a pályázót.

20.§


(1) A Szociális Bizottság a Képviselő-testülettől kapott felhatalmazás alapján - dönt az ösztöndíjra való jogosultság megállapításáról vagy elutasításáról, illetve az ösztöndíj összegéről, és a továbbiakban a szerződési dokumentumban meghatározott módon jár el.


(2)A pályázó a döntés ellen a Képviselő testület felé benyújtott fellebbezéssel élhet.


(3) A bizottság egyedi mérlegelés alapján a megyei önkormányzat, illetve az Oktatási Minisztérium által nem támogatott pályázó részére a korábban már megítélt támogatást, „Önkormányzati ösztöndíj” címen folyósítsa.


(4) Az ösztöndíj-támogatás időtartama

a) "A" típusú ösztöndíj esetén: 10 hónap, azaz két egymást követő tanulmányi félév,

b) "B" típusú ösztöndíj esetén: 3x10 hónap, azaz hat egymást követő tanulmányi félév.


(5) Az ösztöndíj mértékét a mindenkori költségvetési rendelet határozza meg.


(6) Az önkormányzat a megállapított ösztöndíjak összegét félévente előre, egy összegben átutalja a Támogatáskezelő Bursa Hungarica bankszámlájára.


(7) Az ösztöndíj-támogatás folyósításáról – az ösztöndíjas számlára történő havi utalásáról – a Támogatáskezelő gondoskodik.



Első lakáshoz jutók támogatása

21.§


 (1) Újhartyán Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a (2) bekezdésben foglalt

feltételek fennállása esetén első lakáshoz jutók támogatásában részesíti a kérelmezőket.


(2) A kérelmezők abban az esetben részesíthetőek támogatásban, ha:

a) a kérelem benyújtásának időpontjában egyikőjük Újhartyáni állandó lakos, és

b) a kérelmezők sem együttesen, sem külön- külön nem rendelkeznek, illetve korábban

sem rendelkeztek önálló lakástulajdonnal vagy résztulajdonnal, így nincs és nem is

volt beköltözhető lakásra nézve tulajdonjoguk, használati-, vagy bérleti joguk, és

c) a kérelmező pár ilyen támogatást más önkormányzattól nem kapott.


(3) Az (2) bekezdésben felsorolt feltételek fennállása esetén sem jogosultak támogatásra

azok:

a) ahol a kérelmezők bármelyike haszonélvezeti joggal rendelkezik, és azt az ingatlant

lakják, amelyet a haszonélvezeti jog terhel, vagy

b) ahol a kérelmezők bármelyikének, kiskorú gyermeküknek, együttköltöző

családtagjaiknak tulajdonában, bérletében, használatában lakásingatlan van,

függetlenül a szerzés módjától, tulajdoni hányadától, vagy

c) ahol a családban az egy főre jutó havi nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori

legkisebb összegének tízszeresét meghaladja.


(4) A támogatás csak a kérelmezők Újhartyán közigazgatási területén lévő, önálló teljes

lakásának építéséhez vagy vásárlásához nyújtható, egy lakás résztulajdonának

megszerzéséhez nem.


(5) Támogatás csak olyan, a lakáscélú állami támogatásokról szóló 12/2001. (I. 31)

Kormányrendeletben ( a továbbiakban : Rendelet) meghatározott lakás építéséhez, vagy

vásárlásához adható, ahol a kérelmező és a vele együtt költöző közeli hozzátartozóit

figyelembe véve a lakás nagysága a Rendeletben meghatározott méltányolható lakásigény

mértékének felső határát nem haladja meg.


(6) A támogatás nyújtásának feltétele, hogy az ingatlan a kérelmezők közös tulajdonába

kerül, valamint a kérelem benyújtásakor a lakóingatlan alapja, a felmenő falak, a födém, a

tetőszerkezet, és a tető héjazása elkészült.


22.§


 (1) A támogatás egyösszegű és vissza nem térítendő, melynek összege legalább 100. 000 Ft, 200.000.-Ft legfeljebb 300. 000 Ft, 500.000.-Ft az alábbiak szerint:

a) Lakóház vásárlás esetén :                                      200.000 Ft

b) Új lakóház építése esetén                                      300.000 Ft

(c ) Lakás bővítés esetén csa akkor ha

                        építési engedély köteles a bővítés                 200.000 Ft

(d)Lakás felújítás esetén(építési eng. kötött):                       200.000 Ft

e) régi ház helyére új ház építése esetén                               500.000 Ft


(2) Amennyiben a támogatásban részesítettek a lakóingatlant, a támogatás folyósítását követő

5 éven belül elidegenítik, őket annak visszafizetésére kell kötelezni. Erről a támogatást nyújtó és támogatásban részesülő megállapodást kötnek


 (3) A helyi támogatás mértékét differenciáltan, rászorultságtól függően kell megállapítani.


(4) A támogatás odaítélésének szempontjai:

            a.) a kérelmezőnek az önkormányzat felé tartozása nincs

            b.)  lakásépítési támogatás esetén szerkezetkész állapot legyen


(5) A támogatás odaítéléséről Újhartyán Város Önkormányzat képviselő-testületének Szociális bizottsága átruházott hatáskörben dönt határozattal.


(6) Újhartyán Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatala (továbbiakban: Hivatal) a

támogatási döntés meghozatalát követő 8 napon belül értesíti a kérelmezőt, valamint a szerződés megkötését követően 8 napon belül intézkedik az összeg átutalásáról.


23. §.

(1) A támogatásra irányuló kérelmet a rendelet mellékletében meghatározott nyomtatványon

lehet a Hivatalnál benyújtani.


(2) A kérelemhez mellékelni kell:

a) a kérelmezők valamint az együttköltöző kereső családtagok jövedelemigazolását,

b) lakásvásárlás esetén a 60 napnál nem régebbi adásvételi szerződést (előszerződést)

ba) lakásépítés esetén a támogatással érintett lakás jogerős építési engedélyét,

c) a kérelmezők házassági anyakönyvi kivonatát,

ca) élettársi kapcsolat esetén nyilatkozat két tanú aláírásával az élettársi kapcsolat igazolására,

d) a kérelmező eltartásában lévő gyermekek születési anyakönyvi kivonat másolatát

e) a támogatással érintett épület készültségi fokát igazoló, építésügyi hatóság által kiadott

igazolást.

24.§

(1) A helyi önkormányzat a fentieken kívül pályakezdő szakembereknek letelepedés céljából támogatást nyújthat.


(2) Az (1) bekezdés szempontjából szakember:

(a) akit az önkormányzat a Város érdekében annak minősít.


(3) A testület a pályázó szociális körülményeit ebben az esetben nem vizsgálja.


(4.) A helyi önkormányzat egyedi elbírálás alapján mentességet adhat olyan nem állandó Újhartyáni lakóhellyel rendelkező kérelmező részére, aki Újhartyánban vásárol ingatlant vagy Újhartyánban építkezik.


(5) A (4) bekezdés esetén a támogatás mértéke nem lehet több 100.000.-Ft.


(6) A helyi önkormányzat egyedi elbírálás alapján mentességet adhat annak a kérelmezőnek, aki a rendelet 24 §.(3) c.) pontban foglaltakat meghaladja



Hulladékszállítási díj támogatás

25.§

(1) Kérelemre 50%-os kedvezményben részesül az Újhartyán városban a 70. életévüket betöltött, családban élő személyek, valamint 70 éven felüli egyedül élők is, amennyiben:

a)         a számla a kérelmező nevére szól, vagy kezdeményezte a számla átíratását

b)         házastársával vagy élettársával él közös, önálló háztartásban, egyikük, a kérelmező a 70. évét betöltötte, párja szintén 70. éven felüli, vagy egyedül él

c)         más személy, személyek nem élnek az ingatlanon vagy lakóépületben,

d)        és az ingatlanon vagy lakóépületben életvitelszerűen tartózkodnak

a kötelezően fizetendő hulladékszállítási díj megfizetése alól 50 %-os kedvezményben részesülnek.


(2) A kérelmet a Polgármesteri Hivatalhoz kell benyújtani a szükséges mellékletekkel együtt.


(3) Az 50 %-os kedvezmény megszűnik a kérelmező halála esetén, a halálát követő hó 1. napjával. A feltételeknek megfelelő házastárs/élettárs a számla nevére történő átírás kezdeményezése után az 50 %-os kedvezményt újra kérelmezheti.


(4) A Polgármesteri Hivatal ellenőrizheti, hogy a kedvezmény megállapításának feltételei fennállnak-e.


(5) Nem részesülhet az életkortól függő mentességben, akivel nagykorú cselekvőképes eltartott gyermeke közös háztartásban él, illetve nem részesülhet az életkortól függő mentességben az a személy, aki az ingatlant részben vagy egészben bérbe adta.


(6)  A kérelem elbírálására átruházott hatáskörben a Szociális Bizottság jogosult. A jogosultság kezdete a 70. életév betöltését követő hónap 1. napja, azt követő kérelmezés esetén a benyújtás havának első napja.


(7) Amennyiben a jövedelmi viszonyokban és az ingatlanban élők számában változás következik be, a kedvezmény jogosultja köteles azt 8 napon belül a Polgármesteri Hivatalhoz bejelenteni.


 Lakbértámogatás

26. §


(1) Az önkormányzat tulajdonában lévő lakások bérlője lakbértámogatást igényelhet.


(2) A támogatás mértéke:

a) ha a családban az egy főre jutó nettó jövedelem összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét nem haladja meg, akkor a támogatás a lakbér összegének 50 %-a.

b) ha a családban az egy főre jutó nettó jövedelem  összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének  másfélszeresét  nem haladja meg, a támogatás a lakbér 50 %-a

c) ha egyedülálló nyugdíjas a bérlő és a nettó jövedelme a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 250%-át nem haladja meg a lakbértámogatás összege a lakbér 50%


(3) A lakbértámogatás a bérlőt kérelemre illeti meg. A kérelemhez csatolni kell a lakásra vonatkozó adatok mellett a család jövedelmére, az eltartottak számára vonatkozó igazolásokat is.


(4) A kérelemről környezettanulmány után a Szociális Bizottság dönt.


(5) A támogatás a kérelem benyújtását követő hónap első napjától legfeljebb egy éves időtartamra jár, és a megszűnését követően újra igényelhető.


(6) A lakbértámogatást meg kell szüntetni:

 a) a lakásbérleti jogviszony megszűntekor

 b)ha a támogatásra jogosultság megszűnik

 c)ha a lakbérfizetési kötelezettségének a bérlő három hónapig folyamatosan nem tesz eleget

 d) ha a lakást a bérlő bérbe adta, hozzájárulás nélkül befogadott más személyt a lakásba.


Osztálykirándulási támogatás

27.§


 (1) Osztálykirándulási célú települési támogatásban részesülhet az alapfokú oktatási intézményben tanulmányokat folytató kiskorú, akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 100 %-át, gyermekét egyedül nevelő esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át nem haladja meg.


(2) A osztálykirándulási célú települési támogatás  évente egy alkalommal adható, melynek összege maximum 10.000.- Ft/tanuló.


(3)  A támogatás iránti kérelem benyújtási határideje minden év május 01 napjától június 15-ig terjedő időszak.


 Beiskolázási segély

28.§

(1) Beiskolázási segélyben részesülhet:

a) az a nappali tagozaton tanulmányokat folytató kiskorú, vagy

b) az a nappali tagozaton középfokú tanulmányokat folytató nagykorú, legfeljebb 23. életévének betöltéséig vagy

c) az a nappali tagozaton felsőfokú tanulmányokat folytató nagykorú, legfeljebb 23. életévének betöltéséig

aki rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre nem jogosult, és akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 100 %-át, gyermekét egyedül nevelő esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át nem haladja meg.


  1. A beiskolázási segély évente egy alkalommal adható, melynek összege: 

      a.) általános iskolát kezdő gyermek esetében:  min. 4000.- Ft.; max. 8.000 Ft/gyermek.

      b.) általános iskolát folytató gyermek esetében: min. 2.000.- Ft; max. 6.000.-Ft/gyermek.

      c.) középiskolát kezdő gyermek esetében: min. 4.000.- Ft; max. 8.000.-Ft/gyermek.

      d.) középiskolát folytató gyermek esetében: min. 2.000.-Ft; max. 6.000.- Ft/gyermek.


(3) A segély iránti kérelem benyújtási határideje minden év augusztus 01. napjától szeptember 30-ig terjedő időszak.


(4) Az (1) bekezdés b) és c) pontjában meghatározott tanulók esetében a beiskolázási segély iránti kérelem mellé csatolni kell az oktatási intézmény igazolását a nappali oktatás munkarendje szerint fennálló tanulói vagy hallgatói jogviszonyról.”


Tartósan beteg személyek támogatása

29. §


(1) A Szociális Bizottság kérelem benyújtás után, egyedi elbírálás alapján, támogatást nyújthat annak a szülőnek, akinek gyermeke egészségileg sérült, vagy annak a felnőttnek, akinek súlyos, tartós egészségkárosodása van. A támogatás a fogyatékkal élő gyermek vagy felnőtt gyógykezeléséhez, az életkörülményeinek javításához adható. A támogatás megállapításának feltétele a tartós betegség tényét alátámasztó orvosi dokumentáció. A bizottság a támogatást eseti jelleggel évente egy alkalommal állapítja meg.


(2) Az egészségileg sérült személyek támogatása természetbeni ellátás formájában is nyújtható.


(3) Természetbeni ellátások különösen:

a) gyermekintézményi étkezési térítési, és gondozási díj átvállalása,

b) élelmiszer, élelmiszer-utalvány biztosítása,

c) gyógyszerköltség, gyógyászati segédeszköz, egészségügyi szolgáltatásért fizetendő díj átvállalása,

d) tandíj, kollégiumi díj átvállalása,

e) tankönyv-, tanszerellátás költségeinek biztosítása.


  1. Természetben kell nyújtani a támogatást abban az esetben, ha az ügy összes körülményére tekintettel feltételezhető, hogy a szülő, vagy az egészségkárosodott a pénzbeli támogatást nem a gyógykezeléshez vagy az életminőség, életkörülmények javítására fordítja.


Gyermekek karácsonyi és egyéb támogatása

30. §


(1) Amennyiben az önkormányzat költségvetése lehetővé teszi – hivatalból, jövedelemre tekintet nélkül – a karácsonyi ünnepek előtt a 0–16 éves korú gyermekek részére támogatást biztosít. A támogatás összegét a képviselő-testület az önkormányzat éves költségvetésének függvényében állapítja meg.


(2) Amennyiben az önkormányzat költségvetése lehetővé teszi – hivatalból, jövedelemre tekintet nélkül – az oktatási nevelési intézmény kérésére a hátrányos helyzetű 2–16 éves korú gyermekek részére egyéb támogatást biztosít. A támogatás összegét a képviselő-testület az önkormányzat éves költségvetésében biztosítja.


(3) Amennyiben az önkormányzat költségvetése lehetővé teszi – hivatalból, jövedelemre tekintet nélkül – az oktatási nevelési intézmény kérésére a hátrányos helyzetű 2–16 éves korú gyermekek részére iskolai közös költségekre, kirándulásra támogatást biztosít. A támogatás összegét a képviselő-testület az önkormányzat éves költségvetésében biztosítja.


Gyermekek védőoltás támogatása

31. §


(1) Amennyiben az önkormányzat költségvetése lehetővé teszi – hivatalból, jövedelemre tekintet nélkül – az oktatási nevelési intézmény kérésére a hátrányos helyzetű 2–16 éves korú gyermekek részére védőoltásra támogatást biztosít. A támogatás összegét a képviselő-testület az önkormányzat éves költségvetésében biztosítja.


TERMÉSZETBENI ÖNKORMÁNYZATI TÁMOGATÁSOK


karácsonyi támogatás

32.§

(1) A karácsonyi támogatás az idős és nagycsaládos személyek részére biztosított egyszeri támogatás.


(2) Jövedelmi helyzetre tekintet nélkül karácsonyi támogatásra jogosult az a személy, aki az alábbi együttes feltételeknek megfelel:


a) Újhartyán Városban bejelentett állandó lakóhellyel rendelkezik, és 70. életévét tárgyévben betöltötte,


b) Újhartyán Városban bejelentett állandó lakóhellyel rendelkező nagycsaládos gyermek, aki még nem töltötte be a 18. életévet


(3) Újhartyán Városban bejelentett lakóhellyel rendelkező 70. életévet betöltött nyugdíjasok és nagycsaládosok listáját a személyi, és lakcím-nyilvántartással foglalkozó anyakönyvvezető adja meg.


(4) A lakóhely megállapítása szempontjából a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai irányadóak.


(5) A karácsonyi támogatás lehet élelmiszerutalvány, vagy természetbeni támogatás, amely évente egy alkalommal adható az (1) bekezdésben meghatározott jogosultnak utalvány formájában, vagy élelmiszer csomag formájában, amelynek értéke maximum Ötezer forint.


(6) A Szociális bizottság minden évben külön határozatban hagyja jóvá a támogatás mértékét és formáját.


(7) A támogatás mértéke évente egy alkalommal, max.5.000,- Ft, melyet természetbeni támogatásként élelmiszerutalvány formájában, vagy csomagban tárgyév decemberi hónapban kerül átadásra.


Köztemetés

33.§

(1)  Az Sztv. 48. § szerinti köztemetést a polgármester rendeli el.


(2)   A köztemetés megszervezése, lebonyolítása esetén biztosítani kell, hogy

temetés színvonala semmiben sem térjen el kedvezőtlen irányban a helyben szokások legegyszerűbb temetkezési szolgáltatás színvonalától törekedni kell arra, hogy a végső tisztességet az elhunyt személyében is kapja meg amennyiben az elhunyt vallása ismert az illetékes egyházat meg kell keresni, a  közös eltemettetés biztosítás érdekében.


(3) A köztemetés költségének megtérítésére a hatáskör gyakorlója méltányosságból részletfizetést engedélyezhet, illetve indokolt esetben a megtérítéstől részben vagy egészben eltekinthet, ha az a kötelezett vagy családjának megélhetését veszélyezteti, vagy számára aránytalanul nagy terhet jelent.


(4) Minden esetben foganatosítani kell az Sztv. 48. §-ban foglaltakat.



Természetbeni ellátások egyéb szabályai


34.§

(1) E rendelet alapján az alábbi pénzbeli szociális ellátások egészben vagy részben természetbeni szociális ellátás formájában is nyújthatóak:


 (2) Pénzbeli ellátás helyett természetbeni ellátást kell megállapítani akkor, ha :

a) a kérelem erre irányul,

b) a kérelmező életvitele alapján feltételezhető, hogy a pénzbeli ellátás felhasználása nem a rendeltetésének megfelelően történik, illetve ha

c) az arra rászoruló így biztosabban jut segítséghez.

(3) Amennyiben a pénzben megállapított támogatás felhasználása nem rendeltetésszerűen történik, a támogatást a továbbiakban természetben folyósítandó támogatásra kell átváltoztatni.


(4) A természetben nyújtott pénzbeli szociális ellátások szociális utalvány formájában is biztosíthatók.



 A települési támogatásra jogosult személyek részére a lakókörnyezet rendezettségének biztosítása körében előírt részletes szabályok

35.§


(1) A települési támogatási ellátását kérelmező vagy arra jogosult személy a lakókörnyezete rendezettségének biztosítására vonatkozó, jelen rendeletben megállapított feltételeket teljesíteni köteles.


(2) A települési támogatást kérelmező személy, aki az ellátásra jogosulttá válik az –e rendeletben foglaltakon felül, és a jogosultság egyéb feltételeként köteles házának, kertjének rendben tartására az alábbiak szerint:

a)   a lakáshoz tartozó udvar, kert rendben tartása, szemét és lom eltávolítása,

b)   az ingatlanhoz tartozó kert rendeltetésszerű használata, művelése,

c)   az ingatlan előtti járdának (járda hiányában egy méter széles területsávnak), a járda melletti zöldsáv úttestig terjedő teljes területének, legfeljebb az épület 10 méteres körzetén belüli területének a gondozása, tisztán tartása, szemét- és gyommentesítése, 

d)    a lakás rendeltetésszerű használata az alábbiak szerint:

- a lakás folyamatos tisztán tartása, takarítása,

- vizes helyiség és illemhely rendeltetésszerű használata, rendszeres takarítása, fertőtlenítése,

e)   az ingatlan valamint a hozzá tartozó kert, udvar rágcsálóktól, kártevőktől való mentesítése,

f)   állattartásra vonatkozó helyi szabályok betartása.


Szociális alapszolgáltatások

36. §

1) Újhartyán Város Önkormányzata a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. III. törvényben meghatározott és az önkormányzat által kötelezően ellátandó szociális alapszolgáltatásokat a Dabasi Család- és Gyermekjóléti Szolgálat és Központ - önkormányzati társulási formában történő - működtetése révén biztosítja.

2)Az (1) bekezdésben meghatározott szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szabályokat az 1993. évi III. Szoc.tv és Dabas Város Önkormányzata Képviselő-testületének „a Dabasi Család- és Gyermekjóléti Szolgálat és Központnál igénybe vehető szociális szolgáltatásokról és azok térítési díjáról” szóló, mindenkor hatályos önkormányzati rendelete határozza meg.


Gyermekjóléti alapellátások

37.§


  1. Az Önkormányzat biztosítja a gyermekvédelmi rendszer működését, a gyermekvédelmi alapellátásként a pénzbeli és természetbeni ellátásokat, a személyes gondoskodást nyújtó alapellátásokat, valamint a gyermekjóléti alapellátásokat.


Személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti ellátások

38.§


(1) Az Önkormányzat az alábbi személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátásokat biztosítja:


a)  család- és gyermekjóléti szolgálat,

b) gyermekétkeztetés a Gyvt. 21, 21/A és a 151. § (2f) bekezdésében foglaltak alapján Újhartyán Város közigazgatási területén, az önkormányzat, illetve a Német Nemzetiségi Önkormányzat Újhartyán által fenntartott nevelési-oktatási intézményben:

ba) óvodai napközbeni ellátás

bb) általános iskolai napközbeni ellátás.


Család- és gyermekjóléti szolgálat

39. §


(1) A Gyvt. 39.-40. §-ában meghatározott család- és gyermekjóléti szolgálat ellátást Újhartyán Város Önkormányzata a ” Dabasi Család és Gyermekjóléti szolgálat és Központ” által biztosítja.


(2) A család- és gyermekjóléti szolgálat ellátás igénybevételére vonatkozó szabályokat az 1993. évi III. Szoc.tv , a 1997. évi XXXI. Gyvt. és Dabas Város Önkormányzata Képviselő-testületének „a Dabasi Család- és Gyermekjóléti Szolgálat és Központnál igénybe vehető szociális szolgáltatásokról és azok térítési díjáról” szóló, mindenkor hatályos önkormányzati rendelete határozza meg.




 Gyermekek napközbeni ellátása

40.§


 (1) Az önkormányzat a gyermekek napközbeni ellátása keretében a családban élő gyermekek életkorának megfelelő nappali felügyeletét, gondozását, nevelését (foglalkoztatását) és étkeztetését szervezi meg azok számára, akiknek napközbeni ellátásáról a szüleik, gondozóik munkavégzésük, egészségi állapotuk vagy egyéb ok miatt nem tudnak gondoskodni.


(2)A gyermekek napközbeni ellátásának intézményi formái: óvoda, általános iskolai napközi.


(3) Az óvodai ellátás, iskolai napközis foglalkozás igénybevételére a közoktatásról szóló – többször módosított – nemzeti köznevelésről szóló 2011.évi CXC. Törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.


(4) A gyermekek napközbeni ellátásán belül az étkeztetésért a térítési díjat kell fizetni.



Gyermekétkeztetés térítési díja

41.§.


(1) A gyermekvédelemmel kapcsolatos személyes gondoskodás körébe tartozó ellátásokért fizetendő térítési díjak:

óvodai ellátás és az iskolai napközis foglalkozás keretében biztosított ellátások közül az étkeztetésért kell térítési díjat fizetni. (továbbiakban: étkeztetési díj).


(2) Az (1) bekezdésben meghatározott étkeztetés térítési díját Újhartyán város Önkormányzat képviselő-testülete külön rendeletben minden év december 31-ig állapítja meg.


(3) Az étkeztetés intézményi térítési díja nem haladhatja meg az élelmezés

nyersanyagköltségére, az étel előállítására valamint az üzemeltetésre az adott évre betervezett éves kiadásoknak a tervezett ellátott létszámra jutó napi összegét. A napok számaként csak a tervezett étkezési napok számát lehet figyelembe venni.


(4) Ha az ellátást betegség vagy más ok miatt a jogosult nem kívánja igénybe venni, távolmaradást az intézmény vezetőjénél kell írásban, vagy szóban egy nappal előre bejelenteni. A kötelezett a távolmaradás idejére mentesül az étkezési térítési díj megfizetése alól.

                               

 Szociálpolitikai Kerekasztal

42. §.

 (1)Az önkormányzat Szociálpolitikai Kerekasztalt hoz létre, melynek feladata:

a szolgáltatástervezési koncepcióban meghatározott feladatok megvalósulásának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérése,

a helyi szociálpolitikai feladatok ellátásának elősegítése


 (2) Szociálpolitikai Kerekasztal tagjai:

  • Újhartyán Város Önkormányzatának polgármestere, aki egyben a Kerekasztal elnöke
  • Szociális Bizottságának elnöke  
  • a Dabasi Család és Gyermekjóléti szolgálat és Központ képviselője
  • Újhartyán Város általános iskolájának igazgatója
  • Újhartyán Város óvodájának vezetője
  • Háziorvosok
  • Védőnő
  • Nyugdíjas Klub vezetője
  • Művelődési Ház vezetője
  • Egyházak képviselője
  • Polgármesteri Hivatal Szociális ügyintézője
  • Újhartyán Város Jegyzője



 Hatályba léptető rendelkezések

43. §.

(1) Jelen rendelet 2018. május 1-el lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszti a szociális ellátásokról és a gyermekvédelem szabályairól szóló 4/2015 (II.19) számú rendelet.


(2) A rendelet 22 § (1) bekezdés e) pontja 2019. január 1. lép hatályba.


(3)A rendelet kihirdetésérôl a jegyző gondoskodik.





Újhartyán, 2018. április 26




            Schulcz József                                                           Göndörné Frajka Gabriella

            polgármester                                                                          jegyző




Kihirdetési záradék:

Jelen rendelet kihirdetésének napja: 2018. április 26.

                                                                      




                                                                       Göndörné Frajka Gabriella

                                                                                     Jegyző