Újhartyán Város képviselő-testületének11/2019 (XI.6..) önkormányzati rendelete

A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2019. 11. 06- 2020. 07. 31

Újhartyán Város Önkormányzat képviselő-testületének

 11/2019 (XI.6.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról



Újhartyán Város Önkormányzat képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a következő rendeletet alkotja meg szervezeti és működési rendjéről.



I. Fejezet

Általános rendelkezések


Az Önkormányzat elnevezése

1.§. (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése : Újhartyán Város Önkormányzata


(2) Az önkormányzat székhelye : 2367 Újhartyán, Fő u. 21.


(3) Illetékességi területe: Újhartyán közigazgatási területe



Az Önkormányzat jelképei

2.§. (1) Az Önkormányzat hivatalos jelképei a Város címere és zászlója, használatuk rendjét külön önkormányzati rendelet szabályozza.


(2) Újhartyán Város címere :középen hasított pajzs, melynek bal szélső mezőjében az Árpádok ősi színei, vörös és ezüst sávok láthatók, a falu Árpád-kori alapítására utalva. Eme szimbólum a település történetének legfontosabb eseményét, az Árpád-kori első megtelepedést fejezi ki.

A jobboldali mező kék hátterében ( a sváb lakosságra utalóan ) a falu pecsétjéből vett szimbólum látható, mely egy összekötött búzakéve ez utóbbi szimbólum a betelepült svábság szorgalmára, mezőgazdasági tevékenységére utal.


(3) Újhartyán Város zászlaja : két színmezőre tagolódó téglalap alakú lobogót ábrázol, középen a Városi címerrel. A bal szélső színmező(sáv) hátterén a címer kétszer vágott mezője, vagyis az Árpádsáv helyezkedik el, míg a jobb szélső színmező fehér hátterén a címer kék mezője látható. A zászló színei a címer fő színeit ismétlik a zászlótan szabályai szerint.


(4) A képviselő-testület a helyi kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozására külön rendeletet alkotott. Hatályban lévő önkormányzati rendelet szerint jelenleg a helyi kitüntetések:     - Díszpolgári cím

                        - Tiszteletbeli polgári cím

                        - Újhartyánért emlékérem


(5) Az önkormányzat kör alakú pecsétjén középen Újhartyán Város Címere látható, a köríven pedig „ Újhartyán Város Önkormányzata” felírat olvasható.


3.§. (1) A képviselő-testület hivatalának hivatalos megnevezése :  Újhartyáni Polgármesteri Hivatala – Újhartyán, elnevezést viseli.


(2) A hivatal székhelye : 2367 Újhartyán, Fő u. 21.


4.§. (1) Az önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati feladat- és hatáskörök a képviselőtestületet illetik meg.  A képviselő-testületet a polgármester képviseli.


(2) Az önkormányzati feladatokat a képviselő-testület és szervei; a polgármester, a képviselő-testület bizottságai és a képviselőtestület hivatala látják el.


5.§.  A képviselő-testület választott tagjainak száma :  6 fő. A képviselő-testület névjegyzékét az 1. számú melléklet tartalmazza.


6.§.  Az önkormányzat működési területe Újhartyán Város mindenkori közigazgatási határain belülre terjed ki.


7.§.  Az önkormányzat vagyonáról, a vagyonnal való rendelkezés szabályait külön rendelet tartalmazza.


8.§. (1) Újhartyán Város intézményeinek jegyzékét a 2. számú melléklet tartalmazza.


(2) Önkormányzat által alapított gazdálkodó szervezetek jegyzékét a 3. számú melléklet tartalmazza.


(3) Önkormányzat által alapított közalapítványok, alapítványok jegyzékét a 4. számú melléklet tartalmazza.


9. § . Az önkormányzat hivatalos lapja: Újhír újság, melyről részleten az 5. számú melléklet tartalmazza.


II. Fejezet

Az önkormányzat feladata, hatásköre


10. §. Újhartyán Város önkormányzat ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 20. § (1) bekezdése szerinti feladatokat, saját hatáskörben dönti el a feladatok ellátási módját.


11.§. Az önkormányzat a következő önként vállalt feladatokat látja el:

a.) Civil szervezetek,  csoportok támogatása,

b.) közbiztonság támogatása,

c.) Egyesületek támogatása,

d.) Közalapítványok támogatása.

e.) Idősek támogatása

f.) Fiatalok támogatása


12.§. Az önkormányzat és Polgármesteri Hivatal alaptevékenységeinek kormányzati funkció szerinti besorolását az 6. számú melléklet tartalmazza.




13. §.  (1) A képviselő-testület hatáskör átruházásának lehetőségét az átruházás alapvető szabályait az Mötv. 41. § (4)–(5) bekezdése tartalmazza.


(2) A képviselő-testületi feladat-és hatáskörök felsorolását a szabályzat 7.számú melléklete  tartalmazza, a polgármesterre átruházott feladat és hatásköröket a szabályzat 8. számú melléklete tartalmazza, a bizottságokra átruházott  feladat és hatásköröket a szabályzat 9. számú melléklete tartalmazza, melynek naprakész állapotban tartásáról a jegyző gondoskodik.


(3) A képviselő-testület feladat és hatáskörét érintő jogszabályi változásokról, az átruházhatóság törvényi feltételeiről a jegyző a jogszabály kihirdetését követően a testületet írásban köteles tájékoztatni.


14. §. Az Mötv.42. §-ában felsoroltakon kívül a képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik:

a) a helyi közügy megoldásának vállalása, vagy az arról történő lemondás,

b) gazdasági társaságba való belépés, kilépés, ezek alapítása, megszüntetése.



III. Fejezet

A képviselő-testület működése


1. A képviselő-testület üléseinek száma


15. §. A képviselő-testület rendes ülést és szükség szerint rendkívüli ülést tart.


16. §. (1) Évente legalább 6 alkalommal kell rendes ülést tartani.


(2) A képviselő-testület adott évi rendes üléseinek konkrét számát és időpontját a képviselő-testület által határozattal elfogadott éves munkaterv tartalmazza. Az éves munkatervben az (1) bekezdésben meghatározott ülésszámtól több ülést is elő lehet írni.


(3) A munkatervet minden év január 31-éig a polgármester terjeszti elő, melyet a beérkezett javaslatok alapján a jegyző – a gazdasági programot figyelembe véve – állít össze.


(4) A munkatervben meg kell határozni :

a.) az ülések tervezett időpontját,

b.) az ülések várható napirendjét,

c.) az előkészítésben részt vevő személyeket, a napirendek előadóit.


17.§. (1) Rendkívüli ülést kell összehívni

a) az Mötv. 44 §- ban meghatározott esetben,

b) ha a képviselő-testület eseti határozattal rendkívüli ülés összehívásáról dönt,

c) ha a testületi ülés összehívását más hivatalos szervek kezdeményezik.


(2) Rendkívüli ülést lehet összehívni, ha a polgármester megítélése szerint az (1) bekezdésen kívüli esetben a képviselő-testület összehívására van szükség.



2. A képviselő-testületi ülések összehívása


18. §.  (1) A képviselő-testület ülését a polgármester az elfogadott éves munkatervben meghatározottak szerint, vagy rendkívüli ülés esetén hívja össze és vezeti. A polgármester akadályoztatása esetén e hatáskörét az alpolgármester gyakorolja


(2) A polgármesteri és a képviselő-testület tagjaiból választott alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy a polgármester és a képviselő-testület tagjaiból választott alpolgármester tartós akadályoztatása esetében az ügyrendi bizottság elnöke hívja össze a képviselő-testületet, és vezeti a képviselő-testület ülését.


(3) A képviselő-testület ülését – főszabályként – az önkormányzat székhelyére kell összehívni.


(4) Amennyiben a tárgyalandó napirend vagy más körülmény indokolja, a képviselő-testület ülését a székhelyen kívül máshová is össze lehet hívni.


19. §. A képviselő-testület rendes üléseit a munkatervnek megfelelő időpontra kell összehívni.


20. §. (1) A képviselő-testület rendkívüli üléseit a rendes ülés összehívására jogosult személy hívja össze.

(2) A képviselő-testület eseti határozatot hoz a rendkívüli ülés megtartásáról.


21. §. (1) A képviselő-testület rendes ülésének összehívása írásos meghívó kiküldésével történik.


(2) A meghívónak tartalmaznia kell

a) az ülés helyét,

b) az ülés időpontját,

c) a tervezett napirendeket,

d) a napirendek előadóit,

e) a képviselő-testület ülése összehívójának megnevezését.


(3) Az előterjesztésben szereplő rendelettervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik, aki e tevékenységébe szükség szerint bevonja a Hivatal tárgy szerinti illetékes személyeit, valamint külső szakértőt.


(4) A meghívót és az előterjesztéseket a képviselő-testületi ülés időpontja előtt 3 nappal ki kell küldeni. A jegyző a Hivatal útján gondoskodik valamennyi anyag postázásáról, érintettekhez való eljuttatásáról.


(5) A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni

  1. a jegyzőt,
  2. nemzetiségi önkormányzat elnökét,
  3. önkormányzat intézmény vezetőit,
  4. bizottságok nem képviselő tagjait,
  5. járási hivatal vezetőjét,
  6. azokat a személyeket, akiknek a jelenléte az előterjesztés tárgyánál az előterjesztő, a polgármester megítélése szerint szükséges,
  7. továbbá mindazokat a személyeket, akiknek a meghívását egyéb jogszabályok teszik kötelezővé.


22. §. (1) A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívása a rendes ülésekhez hasonlóan írásos meghívóval és a vonatkozó előterjesztések csatolása mellett történik.


(2) Indokolt esetben lehetőség van a képviselő-testületi ülés összehívására

a) telefonon keresztül történő szóbeli meghívással,

b) elektronikus levélben (e-mailben),

c) egyéb szóbeli meghívással.


(3) A szóbeli meghívás esetében is biztosítani kell az előterjesztések meghívottakhoz történő eljuttatását. Ez esetben el lehet tekintetni a 21. § (4) bekezdés szerinti határidőtől.


23. §. (1) A képviselő-testület ülésén a képviselők szavazati joggal vesznek részt.


(2) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan

a) a jegyzőt, aljegyzőt

b) a bizottság nem képviselő tagját,

c) a nem képviselő-testületi tagokból választott alpolgármestert,

d) az illetékes országgyűlési képviselőt,

e) az e rendelet által meghatározott önszerveződő közösségek képviselőit.


(3) Tanácskozási jog illeti meg az ülés meghatározott napirendi pontjához kapcsolódóan a meghívottak közül

a) az önkormányzat intézményének vezetőjét,

b) akit egy-egy napirendi pont tárgyalására hívtak meg.


24. §. (1) A képviselő-testület üléséről a lakosságot tájékoztatni kell. A tájékoztatás formái

a) a meghívó kifüggesztése az önkormányzat hirdetőtáblájára, hirdetőtábla jegyzékét a 10. számú melléklet,

b) a meghívó honlapon történő közzététele (www.ujhartyan.hu)


(2) Az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatást a meghívók közlésével egy időben meg kell tenni.



3. A képviselő-testület ülésének vezetése


25. §. (1) A képviselő-testület ülésének vezetése során jelentkező feladatok:

a) a képviselő-testület határozatképességének megállapítása,

b) jegyzőkönyv-hitelesítők választása,

c) a napirend előterjesztése, elfogadtatása,

d) az ülés jellegének (nyílt/zárt) megítélése, a zárt ülés tényének bejelentése,

e) napirendenként

ea) a vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó

megadása,

eb) a vita összefoglalása,

ec) az indítványok szavazásra való feltevése,

ed) a határozati javaslatok szavaztatása,

ee) a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen,

ef) a napirend tárgyában hozott döntés vagy döntések kihirdetése,

f) a rend fenntartása,

g) az ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása és a szavazás eredményének kihirdetése,

h) az időszerű kérdésekről tájékoztatás,

i) tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről,

j) az ülés bezárása,

k) tájékoztatás a következő ülés várható időpontjáról, napirendjéről.


(2) Az (1) bekezdésben meghatározott feladatok közül kötelező az a), c), d), e), i), j) pontokban meghatározott feladatok.


26. §. (1) A képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül az ülésen legalább a képviselőknek több mint a fele, azaz 4 fő jelen van.


(2) Ha az (1) bekezdésben megjelölt számú képviselő nincs jelen, akkor az ülés határozatképtelen. A határozatképtelen ülést 5 napon belül ugyanazon napirendek tárgyalására újra össze kell hívni. Ez esetben az előterjesztéseket nem kell mellékelni.


27. §. (1) Jegyzőkönyv-hitelesítők Majer György és Dr. Kökényesi Imre képviselők.


(2) Ha a képviselő-testület bármely tagja indokoltnak tartja, akkor a hitelesítő választására indítványt tesz.


(3) Hitelesítőket csak a képviselő-testületi tagok közül lehet választani, maximum 2 főt. A hitelesítők feladata az elkészült jegyzőkönyv aláírással történő hitelesítése.


28. §. (1) Az ülés vezetője előterjeszti a napirendi pontokat. A képviselő joga, hogy javaslatot tegyen a napirendi pontok felcserélésére, új napirendi pontok felvételére, az előterjesztett egyes napirendi pontok törlésére.


(2) A napirend elfogadásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, határozathozatal nélkül dönt.


29. §. (1) A képviselő-testület ülése az ülésen tárgyalt napirendek alapján nyilvános vagy zárt.


(2)  A napirendi javaslattal kapcsolatos vitában a felszólalók legfeljebb 2 perc időtartamban fejthetik ki a véleményüket.


(3) Napirendi pont tárgyalásának elhalasztására az előterjesztő és bármely testületi tag tehet javaslatot. A polgármester felszólíthatja a javaslattevőt az indoklásra. Amennyiben az indítványozó és a halasztást előterjesztő személy eltér, úgy az előterjesztőnek is lehetőséget kell adni véleménye rövid kifejtésére. Az indítvány elfogadásáról a képviselő- testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.


(4) A zárt ülés elrendeléséről az Mötv. 46. § (2) bekezdés a) és b) pontja szerint meghatározott esetekben szavazni nem kell. A testületi ülést levezető személynek kell a napirend közlésével egyidejűleg hivatkozni a zárt ülésre vonatkozó törvényi előírásra.


(5) A képviselő-testület határozattal dönt a zárt ülés elrendeléséről a Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontja szerint meghatározott esetekben.


(6) A zárt ülésen az Mötv. 46. § (3) bekezdésben meghatározott személyek vehetnek rész.


30. §. (1) A Képviselő-testület a szóbeli előterjesztést is tárgyalhat. Írásos előterjesztés nélkül nem lehet tárgyalni a rendeletalkotással összefüggő napirendet.


(2) Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület ülésén ismertetett, az ülés napirendjéhez kapcsolódó tájékoztató, beszámoló, rendelet-tervezet az indoklással és a határozati javaslat az indoklással.


(3) A képviselő-testület ülésére írásos előterjesztést kell benyújtani, melyet a meghívóval együtt meg kell küldeni az érintetteknek.


31. §. (1) Az előterjesztések tartalmi elemei

a) az előterjesztés témájának, tárgyának meghatározása,

b) a témával kapcsolatos előzmények, korábban hozott képviselő-testületi döntések, azok

végrehajtásával kapcsolatos információk,

c) a téma ismertetése,

d) a jogszabályi háttér bemutatása,

e) érvek és ellenérvek az adott témával kapcsolatban,

f) döntést igénylő témánál különböző változatok bemutatása, azok következményeinek is

mertetése,

g) anyagi kihatású döntésnél az önkormányzat és szervei költségvetésére gyakorolt hatás

bemutatása,

h) egyéb körülmények, összefüggések, adatok, amelyek segítik a döntéshozatalt,

i) határozati javaslat, vagy határozati javaslatok,

j) rendelettervezet, rendelettervezet indoklása,

k) rendelet tervezetnél a hatástanulmány.


(2) Az (1) bekezdésben meghatározott tartalmi követelmények közül a polgármester határozza meg az adott előterjesztésnél alkalmazandó kötelező tartalmi elemeket.


(3) A költségvetési koncepció elfogadásának részletes szabályai

a) a költségvetési koncepciót a bizottsági véleményekkel együtt kell beterjeszteni,

b) a költségvetési koncepciót akkor kell beterjeszteni a képviselő-testület elé, ha a pénzügyi

bizottság írásbeli véleményével a koncepciót a képviselő-testületi ülés elé benyújtásra

alkalmasnak minősítette,


(4) A költségvetési rendelet és a zárszámadási rendelet elfogadásánál alkalmazni kell a (3) bekezdésben a költségvetési koncepcióra meghatározott előírásokat.


32. §. (1) A napirendi pont tárgyalását megelőzően szóbeli kiegészítésre van lehetőség. Ennek megtételére az előterjesztő és a tárgy szerint illetékes bizottság elnöke jogosult.

(2) A szóbeli kiegészítés során nem lehet megismételni az írásbeli előterjesztést, annak az előterjesztéshez képest új információkat kell tartalmaznia.


33. §. (1) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselőnek és a meghívottnak joga van kérdést intézni.


(2) A napirendi pont vitáját az előterjesztő foglalja össze, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre.


34. §. Az ülésvezető a vita lezárása után elsőként a módosító, majd az eredeti határozati vagy rendelet javaslatot teszi fel szavazásra. A szavazás előtt ellenőrzi a testület határozatképességét.


35. §. (1) A határozati javaslat az írásos vagy a szóbeli előterjesztésben vagy a polgármester által a vita összefoglalása után megfogalmazott javaslat.


(2) A határozati javaslat részei

a) a határozat szövege,

b) a végrehajtást igénylő döntéseknél

ba) a határozat végrehajtásáért felelős személyek neve,

bb) a határozat végrehajtásának időpontja.


(3) A rendelet javaslat a rendelet szövegét tartalmazza.


36. §. A szavazás előtt a jegyzőnek joga van törvényességi észrevételt tenni.


37. §. A képviselő-testület a döntéseit az ülésen az Mötv. 47. § (2) bekezdése szerinti egyszerű többséggel, vagy minősített többséggel hozza.


38. §. (1) Minősített többség, azaz a megválasztott képviselők több mint felének (legalább 4 fő képviselő) egybehangzó szavazata szükséges az Mötv. 50. §-ban meghatározott ügyekben hozott döntések esetében.


(2) Az önkormányzat nem él az Mötv. 50. §-ban rögzített azon lehetőséggel, hogy a jelen szervezeti és működési szabályzatban saját hatáskörben további, minősített többséget igénylő ügyeket határozzon meg.


4. A képviselőtestület döntései


39. §. (1) A képviselő-testület döntései

a) a határozat,

b) a rendelet.


(2) A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, de számozott határozat nélkül dönt

a) a napirend meghatározásáról,

b) az ügyrendi kérdésekről,

c) a képviselői felvilágosítás-kérésről, valamint a felvilágosítás-kérésre adott válasz

 elfogadásáról.

(3) A képviselő-testület határozattal dönt arról, hogy a rendelettervezet megtárgyalása egyfordulós vagy kétfordulós.


(4) Rendeletalkotás esetén a képviselő-testületnek joga van a beterjesztett javaslat felett általános és részletes vitát is tartani. Az erre vonatkozó indítványról a képviselő-testület vita nélkül dönt.


40. §. (1) A képviselő-testület a 39. § (1) bekezdésben meghatározott döntéseit

a) nyílt szavazással, ezen belül:

aa) nem név szerinti nyílt szavazással

ab) név szerinti nyílt szavazással,

b) titkos szavazással

hozza.


(2) A nyílt szavazás során a szavazat jelzése kézfelemeléssel történik. Először a jegyző az igen szerinti válaszra kér szavazást, majd a nem szavazatokra, végül a tartózkodásra. Az összesített szavazatok számának meg kell egyezniük az ülésen szavazati joggal résztvevők számával.


(3) A jelenlévő képviselők egynegyedének indítványozására név szerinti szavazást kell tartani.


(4) Az önkormányzat nem él az Mötv. 48. § (3) bekezdésében rögzített azon lehetőséggel, hogy a jelen szervezeti és működési szabályzatban saját hatáskörben további, név szerinti szavazást igénylő ügyeket határozzon meg.


(5) A név szerinti szavazás alkalmával a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít, és a képviselő által adott választ (igen, nem, tartózkodom) a névsorban rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti. A nyilatkozaton szerepeltetni kell az ülés napját, helyszínét, a napirendi pontot, valamint azt, hogy a szavazás melyik javaslatra vonatkozott.


41. §. (1) A titkos szavazással dönt a képviselő-testület az Mötv. 46. § (2) bekezdés szerinti ügyekben akkor, ha azt a képviselők egynegyede indítványozza.


(2) A titkos szavazás lebonyolításáról az esetenként megválasztott 3 fős munkacsoport gondoskodik. A munkacsoport tagjainak meghatározása külön határozathozatal nélkül történik, és csak adott alkalomra vonatkozik.


(3) A titkos szavazás során a képviselők a Hivatal pecsétjével ellátott szavazólapon a számunkra megfelelő válasz (igen, nem, tartózkodom) előtti négyzetbe tett X jelöléssel jelölik meg az ülés vezetője által feltett javaslattal kapcsolatos döntésüket. Érvénytelen az a szavazócédula, amelyen a képviselő nem, vagy egynél több választ jelölt meg.


(4) A titkos szavazás eredményéről a 3 fős munkacsoport külön jegyzőkönyvet készít, mely tartalmazza legalább az ülés napját, helyszínét, a napirendi pontot, azt, hogy a szavazás melyik javaslatra vonatkozott, és hogy mi lett a szavazás számszaki eredménye (mennyi az igen, a nem és tartózkodom szavazat). A szavazólapokat a szavazást követően a munkacsoport megsemmisíti. A munkacsoport tagjai által aláírt jegyzőkönyvet csatolni kell a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez.


42. §. Az ülés vezetője a megállapítja a szavazás eredményét, és ennek megfelelően megállapítja, hogy a testület a szavazásra feltett határozatot, vagy a rendeletet elfogadta, vagy elutasította.


43. §. A képviselő-testület elfogadott  határozatait a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A határozatok sorszáma mellett fel kell tüntetni a határozathozatal pontos időpontját (év, hó, nap megjelöléssel).


A határozatok jelölése a következő formában történik:

Újhartyán Város  Önkormányzat képviselő-testületének

...../..... (..... .....) önkormányzati határozata a ................................................................... -ról.


44. §. A képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a képviselő-testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését.


45. §. A képviselő-testület elfogadott  rendeleteit a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A rendeletek sorszáma mellett fel kell tüntetni a rendelet kihirdetésének időpontját (év, hó, nap megjelöléssel).


A rendeletek jelölése a következő formában történik:

Újhartyán Város Önkormányzat képviselő-testületének

...../..... (..... .....) önkormányzati rendelete a ...........................................-ról.


46. §. (1) A képviselőnek joga van az Mötv. 32. § (2) bekezdés b) pontjában meghatározott felvilágosítás-kérési joggal írásban élni.


(2) Felvilágosítás-kérésnek az a kérdés- és problémafelvetés minősül, amely szoros kapcsolatban áll az önkormányzat által ellátott feladatokkal, vagy valamely irányítása alatt álló szervezet tevékenységi körével.


(3) A felvilágosítás-kérést a polgármesternél az ülés előtt 1 nappal írásban kell benyújtani.


(4) Amennyiben a felvilágosítás-kérést a (3) bekezdésben előírt határidőn túl vagy a képviselő-testület ülésén nyújtják be, úgy az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 15 napon belül, írásban kell válaszolni. A válasz elfogadásáról a képviselő-testület a soron következő ülésén dönt.


(5) Az ülésen az adott válasz elfogadásáról először a felvilágosítást kérő képviselő nyilatkozik. Ha a választ nem fogadja el, a válasz elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül dönt. Amennyiben a választ a képviselő-testület elutasítja, elrendeli a felvilágosítás-kérés tárgyának részletes kivizsgálását.


47. §. (1) Amennyiben a képviselő az Mötv. 49. § (1) bekezdésében meghatározott, a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja a képviselő-testület a képviselő tiszteletdíját, illetve természetbeni juttatását 1 hónapra 50 %-kal csökkenti.


48. §. (1) Az ülés vezetője felel a képviselő-testületi ülés rendjének biztosításáért.


(2) Az ülés tanácskozási joggal résztvevő tagjai az ülésen a hozzászólási szándékukat kézfelemeléssel jelzik.


(3) A tanácskozási joggal rendelkezők részére a hozzászólási jogot az ülés vezetője adja meg, így egy időben csak egy személy rendelkezik hozzászólási joggal.


(4) A hozzászólást a 29. § (2) bekezdés szerint korlátozni lehet.


(5) Amennyiben a képviselő nem tartja be a (2)-(3) bekezdés szerinti hozzászólási rendet, és hozzászólási jog nélkül szól hozzá, az ülés vezetője a képviselőt felhívja az érintett szabályok betartására. A hozzászólási jog ismételt megsértése esetén az ülés vezetője javasolja a képviselő-testületnek, hogy a képviselőnek - az ülés rendjének betartására való kötelezettségének megszegése miatt 1 hónapra 50 %-kal csökkentsék a tiszteletdíját, illetve a természetbeni juttatását. A képviselőtestület az ügyben képviselő-testületi határozatot hoz.


49. §. (1) Amennyiben az ülésen résztvevő, tanácskozási joggal nem rendelkező személy az ülés rendjét hozzászólásával megzavarja, az ülés vezetője felhívja e magatartás megszüntetésére.


(2) Ismételt rendzavarás esetén az ülés vezetője javasolhatja a képviselő-testületnek, hogy határozat nélkül döntsön 15 perc ülésezési szünet elrendeléséről.


(3) Ha a (2) bekezdés szerinti szünetet egy testületi ülés alkalmával maximum 2 alkalommal lehet elrendelni. A harmadik rendzavarást követően az ülés vezetője javasolja a képviselő-testületnek, hogy a képviselő-testület az ülésen eddig tárgyalt napirendekre módosítsa az ülés napirendjét. Ha a testület a napirendi pontokra tett javaslatát elfogadta, az ülést az általános szabályok betartása szerint bezárja.


50. §. (1) A testületi ülésen az elfogadott napirendi pontokon belül önálló napirendi pontként tájékoztatást kell legalább félévenként adni a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről.


(2) A testületi ülésen önálló napirendi ponton kívül is tájékoztatást kell adni az időszerű kérdésekről. A tájékoztatást végezheti az ülés vezetője, illetve az egyébként előterjesztésre jogosult személy.


(3) A testületi ülésen szintén önálló napirendi ponton kívül kell tájékoztatást adni a következő ülés várható időpontjáról, napirendjéről.


51. §. Az ülés napirendjére tűzött napirendi pontok megtárgyalását követően, vagy az ülés annak levezetése közben határozatképtelenné vált, továbbá a jelenlévő, tanácskozási joggal rendelkező személyeknek további kérdése, hozzászólása nincs, az ülés vezetője az ülést bezárja.


5. A jegyzőkönyv


52. §. (1) A képviselő-testület nyílt és zárt üléséről ülésenként jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek elkészítéséért a jegyző felelős.


(2) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az Mötv. 52. §-ában meghatározott tartalmi elemeket, valamint azt, amelyre vonatkozóan a jelen szervezeti és működési szabályzat a jegyzőkönyvi rögzítés követelményét előírja.


(3) A képviselő-testület üléséről hangfelvétel készül abból a célból, hogy a Mötv. 52.§-ban foglaltak alapján a jegyzőkönyvet meghatározott tartalommal el lehessen készíteni. A hangfelvételt a jegyzőkönyv elkészülte után törlésre kerül.


52.§. (1) A jegyzőkönyvben a tárgyalt napirendi pontokként meg kell adni az Mötv. 52. § (1) bekezdés f-m) pontokat.


(2) A tárgyalt napirendeknél az Mötv. 52. § (1) bekezdés g) pontjaként legalább a tanácskozás lényegét jegyzőkönyvbe kell foglalni. A képviselő-testület valamely tagja kérésére a jegyző köteles a képviselő által elmondottakat szó szerint a jegyzőkönyvbe rögzíteni.


(3) A jegyzőkönyvben az Mötv. 52. § (1) bekezdés l) pontjaként a szavazás számszerű eredményét úgy kell rögzíteni, hogy szerepeljen a jegyzőkönyvben, hogy hányan szavaztak igennel, hányan nemmel, hányan tartózkodtak.


(4) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a képviselő-testület által hozott döntést. A határozatot és rövidebb rendeletet a jegyzőkönyv szövegébe kell beépíteni, terjedelmesebb rendeletek esetében a jegyzőkönyv szövegében azt kell szerepeltetni, hogy a testület a rendeletet a jegyzőkönyv mellékletként elhelyezett rendelet szöveggel fogadja el. A rendelet szövegét ez esetben a jegyzőkönyvhöz mellékletként kell csatolni.


(5) Zárt ülés jegyzőkönyve esetében rögzíteni kell azt, hogy a meghívottak milyen minőségben vannak jelen.


(6) A jegyzőkönyvet 3 példányban kell készíteni

a) egy példányt a jegyző kezel (ez az irattári példány),

b) egy példányt meg kell küldeni a kormányhivatalnak,

c) egy példány a képviselő-testületi példány.


(7) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell

a) a meghívót,

b) a jelenléti ívet,

c) az írásos előterjesztéseket,

d) a jegyzőkönyv szövegében nem szereplő rendeletet, vagy

e) a képviselők kérése alapján

ea) a képviselői indítványokat,

eb) a képviselői hozzászólásokat,

ec) a képviselői interpellációkat.


53. §. (1) A képviselő-testület – az e rendelet 24. §-ában meghatározott módon – dönt a jegyzőkönyv-hitelesítők választásának szükségességéről. A jegyzőkönyvet - ha megválasztásra kerültek - a jegyzőkönyv-hitelesítőknek is alá kell írniuk.


(2) Az Mötv. 52. § (3) bekezdésében meghatározott betekinthetőségi jog biztosításáról a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvek anyagát csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni.

(3) A képviselő-testület jegyzőkönyveinek naptári évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik. A zárt ülések jegyzőkönyveit beköttetni nem szabad.



IV. Fejezet

A közmeghallgatás, a helyi fórumok és az önszerveződő közösségek


54. §. (1) Általános közmeghallgatást kell tartani az Mötv. 54. §-ában foglaltak szerint.


(2) A közmeghallgatáson köteles részt venni a képviselő-testület tagja, a jegyző, valamint a jegyző által kijelölt hivatali dolgozó.


(3) A meghirdetés során meg kell határozni a közmeghallgatás napirendjét.


(4) A közmeghallgatás kihirdetésére a képviselő-testület rendes ülésének összehívására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.


55. §. A közmeghallgatást a polgármester hirdeti meg és vezeti le. Akadályoztatása, távolléte esetén a képviselő-testületi ülés összehívására és vezetésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.


56. §. (1) A képviselő-testület közmeghallgatásán az ülés vezetője először ismerteti a napirendi pontokat.


(2) A közmeghallgatás napirendi pontonként történik. Adott napirendi pontokhoz kapcsolódva először a képviselő-testületi ülésen előterjesztésre jogosultak tájékoztatást adnak.


(3) A közmeghallgatáson jelenlévők kézfelemeléssel jelzik a hozzászólási szándékukat.


(4) A hozzászólási jog megadása a képviselő-testületi ülésen történő hozzászólási jog megadásával egyezik meg.


57. §. Az ülés vezetője az előre meghirdetett napirendi pontok ismertetését követően lehetőséget ad a megjelentek részére egyéb javaslatok és kérdések feltevésére.


58. §. A közmeghallgatásról a jegyző a képviselő-testület jegyzőkönyvére vonatkozó szabályok betartásával jegyzőkönyvet készít.


59. §. (1) A képviselő-testület a lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása és a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonása céljából eseti jelleggel Lakossági Fórumot ( a továbbiakban: fórum) tart.


(2) A fórum meghirdetésére és levezetésére a közmeghallgatás szabályait kell alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a fórum levezetésére a képviselő-testület által felkért - a képviselő-testület ülésén tanácskozási joggal rendelkező - személy jogosult.


(3) A fórumon csak a fórum levezetésére felkért képviselő köteles részt venni.


(4) A fórumon elhangzottakról a jegyző, vagy az általa kijelölt hivatali dolgozó jegyzőkönyvet készít a közmeghallgatás jegyzőkönyvére meghatározott szabályok szerint.



V. Fejezet

A települési képviselő


61. §. A települési képviselő eskü letételének megszervezése a jegyző feladata.


62. §. (1) A települési képviselő – az Mötv. 32. § (2) bekezdés i)-k) pontjában meghatározottakon túl – köteles:

a) tájékoztatni a választópolgárokat a képviselő-testület működése során hozott közérdekű

döntésekről,

b) lehetőség szerint előre bejelenteni, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni,

c) képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hi-

telét óvni,

d) a tudomására jutott önkormányzati, szolgálati, üzleti, valamint magán titkot megőrizni.


(2) A képviselő-testület a képviselőkre vonatkozó magatartási szabályokat az Mötv. 53. § (1) bekezdés d) pontja alapján az alábbiak szerint határozza meg:

a) a képviselő köteles az ülésre pontosan megjelenni,

b) a képviselő az ülésre köteles a részére előterjesztésként megküldött anyagot áttekinteni,

c) a jelen szervezeti és működési szabályzatban meghatározott a testületi ülésen meghatá-

rozott hozzászólási jogot szabályszerűen gyakorolni.


63. §. (1) A települési képviselők járandóságairól az önkormányzat képviselő-testülete az Mötv. 35. § (1) bekezdése szerint külön rendeletben dönt.


(2) Az önkormányzati képviselő megbízatása az Mötv. 29-31/A. §-ban meghatározottak szerint szűnik meg.


(3) A képviselő összeférhetetlenségével, illetve az összeférhetetlenségi eljárással kapcsolatos szabályokat az Mötv. 36-37. §-a tartalmazza.


(4) Az Mötv.-ben, illetve e rendeletben meghatározott kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját, természetbeni juttatását a képviselő-testület határozattal 1 hónap időtartamra csökkentheti vagy megvonhatja. Ismételt kötelezettségszegés esetén a csökkentés vagy megvonás újra alkalmazható.


VI. Fejezet

Az önkormányzat szervei, azok jogállása, feladatai


64. §. A képviselő-testület szervei:

a) a polgármester (alpolgármesterek),

b) a képviselő-testület bizottsága,

c) a jegyző, aljegyző

d) a Polgármesteri Hivatal,

e) a társulás.

f) a tanácsnokok


6. A polgármester és az alpolgármester


65. §. (1) A polgármester Főállású tisztségviselő.


(2) A polgármesteri tisztség összeférhetetlenségi szabályait az Mötv. 72-73. §-a, a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettségét az Mötv. 39. §-a, a polgármesteri tisztség megszüntetésnek szabályait az Mötv. 69-70/A. §-a tartalmazza.


66. §. (1) A polgármester lemondására az Mötv.-ben meghatározottakat kell alkalmazni.


(2) A polgármester tisztségének megszűnése esetén, a tisztség megszűnését követően nyolc munkanapon belül írásban foglaltan átadja munkakörét az új polgármesternek, ennek hiányában az alpolgármesternek.


67. §. (1) A polgármester Mötv. 65. és 67. §-ában meghatározott feladatokon túli további feladatai:

a) segíti a képviselő-testület tagjainak testületi és bizottsági munkáját,

b) meghatározza a jegyző képviselő-testületi tevékenységével kapcsolatos feladatait,

c) kapcsolatot tart a választópolgárokkal, valamint a helyi társadalmi és egyéb szervezetek

kel,

d) fogadóórát tart,

e) nyilatkozik a sajtónak.


(2) A polgármester fogadóórája:

Minden hét pénteki napja 9-16 ig.


(3) A polgármester az Mötv. 67. § e) pontja alapján külön utasításban szabályozza a hatáskörébe tartozó ügyekben a kiadmányozás rendjét.


68. §. (1) Amennyiben a képviselő-testület - határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt - két egymást követő alkalommal nem hozott döntést, a polgármester határozatot hozhat az alábbi ügyekben:

a) szociális ügyek,

b) gyermekvédelmi ügyek.

c.) halaszthatatlan ügyek


(2) A polgármester dönthet a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerül, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó következő önkormányzati ügyekben:

a) önkormányzati pályázatok benyújtása esetén, ha a pályázati ha táridő a következő ülésig

lejár,

b) az önkormányzat költségvetési rendelete alapján meghatározott eredeti előirányzati fő

összeg 5 %-át elérő kiadás megtakarítást, vagy bevételszerzést eredményező új kötelezett-

ségvállalás esetén,

c) az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet, és vagyonbiztonságot ve-

szélyeztető helyzet esetében, ha az elhárítása miatti intézkedést kell hozni.


69. §. (1) A képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, tagjai munkájának segítésére a képviselő-testület soraiból kettő társadalmi  megbízatású alpolgármestert választ.


(2) Az alpolgármester megválasztása és megbízatásának visszavonása tekintetében a titkos szavazást 42. § és 43. § szerint kell lebonyolítani.


(3) A megválasztott alpolgármester (alpolgármesterek) tevékenységi területét, munkafeladatát a polgármester határozza meg.


(4) A polgármestert az általános helyettese alpolgármester helyettesíti.


(5) A helyettesítési kötelezettség akkor keletkezik, ha a polgármester a hivataltól távol van.

(6) A polgármestert helyettesítő alpolgármester jogai és kötelezettségei a polgármesterével azonosak.


(7) Az alpolgármesterek a feladatait a polgármester szóbeli és írásbeli irányításával, valamint a polgármester által meghatározott kiadmányozási rend szerint látja el. Polgármester állandó helyettese Dr. Kökényesi Imre, kultúráért és civil kapcsolatokért felelős alpolgármester Dr. Szikszay Péter.


(8) A képviselő-testület tagjaiból választott alpolgármesterek fogadóórája:

- Dr. Kökényesi Imre alpolgármester: Minden hónap első keddi napján 13-17 ig (2367 Újhartyán Fő u. 26 Egészségügyi Központ).

- Dr. Szikszay Péter alpolgármester: Minden hónap első hétfői napján 14-17 ig (2367 Újhartyán Hősök tere 15.).


7. A képviselő-testület bizottságai


70. §. A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében állandó és ideiglenes bizottságokat hoz létre.


71. §. A képviselő-testület állandó bizottságai

a.) a pénzügyi és a vagyonnyilatkozat nyilvántartó és ellenőrző bizottság,

b.) a szociális bizottság,

c.) a településfejlesztési, kulturális és sport bizottság,


72. §.  (1) A pénzügyi és a vagyonnyilatkozat nyilvántartó és ellenőrző bizottság tagjainak száma 3 fő.


(2) A pénzügyi és a vagyonnyilatkozat nyilvántartó és ellenőrző bizottság feladat és hatásköre az Mötv. 120. §-ában foglaltakon kívül a 11. számú melléklet tartalmazza.


73. §. (1) A szociális bizottság tagjainak száma 3 fő.


(2) A szociális bizottság feladatait a a 12. számú melléklet tartalmazza.


74. §. A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében Tanácsnokokat választott a megválasztott képviselők közül, melynek névsorát és feladatait  a 13. számú melléklet tartalmazza.


75. §. (1) A településfejlesztési, Kulturális és Sport bizottság tagjainak száma 3 fő.


(2) A településfejlesztési, Kulturális és Sport bizottság feladatai a 14. számú melléklet tartalmazza.


76.§. (1) A bizottságok mellérendeltségi viszonyban állnak egymással.


(2) A bizottságok tagjaira vonatkozó szabályokat az Mötv. 57-61. §-a határozza meg.


77. §. (1) A bizottságok működésének szabályaira az Mötv. 60. §-át kell alkalmazni.


(2) A bizottságok a létrehozásukat követően 30 napon belül ülést tartanak, ahol - az (1) bekezdésben meghatározottak figyelembe vételével - határozattal elfogadják a bizottság részletes működési szabályait tartalmazó bizottsági ügyrendet.


(3) A bizottságok működésének ügyviteli feladatait a Polgármesteri Hivatala látja el.


(4) Az e rendeletben meghatározott kötelezettségeit megszegő bizottsági elnök, illetve tag megállapított tiszteletdíját, természetbeni juttatását a képviselő-testület határozattal 1 hónapos időtartamra csökkentheti vagy megvonhatja. Ismételt kötelezettségszegés esetén a csökkentés vagy megvonás újra alkalmazható.


8. A jegyző, Aljegyző


78. §. (1) A jegyző jogállására az Mötv. 81. § (1) bekezdését kell alkalmazni.


(2) A jegyző az Mötv. 81. § (3) bekezdésben felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai

a) tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a képviselő-testület hatáskörét érintő jogsza-

bályokról, azok változásairól,

b) tájékoztatást nyújt a bizottságnak a bizottság hatáskörét érintő jogszabályokról, azok vá-

tozásairól,

c) gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzéséről,

d) biztosítja az önkormányzati rendeletek, a határozatok érintettekkel való megismertetését.

e) a képviselő-testület döntéseiről nyilvántartást vezet határozat-nyilvántartás, illetve ren-

delet-nyilvántartás formájában,

f) a bizottság döntéseiről határozat-nyilvántartást vezet,

g) rendszeresen áttekinti az képviselő-testületi rendeletek felsőbbrendű jogszabályokkal va-

ló harmonizálását, ha jogszabálysértést tapasztal, írásban tájékoztatja a polgármestert,

h) gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe történő

foglalásáról.


79. §. (1) A jegyző gondoskodik a rendelet helyben szokásos módon történő kihirdetéséről.

Az alkalmazható kihirdetési módok:

  1. kötelező jelleggel:

a.a.)  az önkormányzati hivatal hirdetőtáblájára történő kihelyezés,

a.b.) önkormányzat honlapján ( www.ujhartyan.hu)

b) nem kötelező jelleggel

ba) könyvtárban történő kihelyezés,

bb) helyi sajtóban való közzététel,

bc) helyi televízióban való közzététel.


(2) A határozat-nyilvántartás formái

a) a határozatok nyilvántartása sorszám szerint,

b) a határozat-kivonatok nyilvántartása sorszám szerint növekvő sorrendben,

c) a határozatok betűrendes nyilvántartása,

d) a határozatok határidő nyilvántartása.


(3) A rendelet-nyilvántartás formái:

a) rendelet-nyilvántartás sorszám szerint, a rendelet tárgyának megjelölésével, valamint a

rendeletet módosító rendeletekre való hivatkozással,

b) rendeletek sorszám szerint, növekvő sorrendben,

c) rendeletek betűrendes nyilvántartása.


80. §. (1) A jegyző kinevezésére a Mötv. 82. § (1) bekezdését kell alkalmazni.


(2) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén, a tisztség betöltetlensége, illetve akadályoztatása kezdő időpontjától számított legfeljebb hat hónap időtartamra a jegyzői feladatok ellátására a polgármester a Polgármesteri Hivatal olyan köztisztviselőjét bízza meg, aki a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelel. Ha a Polgármesteri Hivatalban ilyen köztisztviselő nincs, akkor más önkormányzat Polgármesteri Hivatalának, vagy Közös Önkormányzati Hivatalának jegyzőjét bízza meg.


81. §. Az aljegyzőre vonatkozó szabályokat az Mötv. 82. § (5) bekezdése határozza meg.



9. A Polgármesteri Hivatal


82. §. (1) A képviselő-testület az Mötv. 84. § (1) bekezdése alapján Polgármesteri Hivatalt hoz létre.


(2) Az (1) bekezdésben meghatározott Hivatal neve: Újhartyáni Polgármesteri Hivatal.


(3) A Polgármesteri Hivatal alapvető feladatait az Mötv. 84. § (1) bekezdése, további feladatokat az Mötv. 67. § b) pontja alapján polgármester is meghatároz. A Polgármesteri Hivatal köztisztviselője részére jogszabály feladatot és hatáskört állapít meg. A Polgármesteri Hivatal által ellátott feladat- és hatásköröket a Hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza, amely a rendelet 15. számú melléklete.


(4) A Polgármesteri Hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjében, valamint ügyfélfogadási rendjét - az Mötv. 67. § d) pontja figyelembe vételével:

- Pénzügyi csoport

- Közigazgatási csoport

- Városüzemeltetés

10. Társulás


83. §. (1) A képviselő-testület  társulásai:

a) Társult önkormányzatok „Együtt” Segítőszolgálata

b) „Háziorvosi Ügyelet” Intézményfenntartó Önkormányzati Társulás

c) Ország Közepe Többcélú Kistérségi Társulás



VII. Fejezet

A képviselő-testület gazdasági programja


84. §. (1) A képviselő-testület a megbízatásának időtartama alatt a gazdasági program alapján működik.


(2) A gazdasági program tervezetének elkészítéséről, valamint a képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.


VIII. Fejezet

Vagyonnyilatkozat


85. §. Az Mötv. 39. §-a alapján a képviselő-testület tagjai vagyonnyilatkozat-tételre kötelesek.



IX. Fejezet

Záró rendelkezések


86. §. (1) Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.


(2) Ezen rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti: a 14/2014 (X.21.)  sz. ÖNK rendelet és módosításai, 17/2015 (X.21.), 7/2016 (IV.27), 4/2017 (IV.26.)  sz. rendeletek.







Rendelet mellékletei:

  1. sz. melléklet: Újhartyán Város Önkormányzat Képviselő-testületének névsora
  2. sz. melléklet: Újhartyán város önkormányzat intézményeinek jegyzéke
  3. sz. melléklet: Újhartyán Város Önkormányzata által alapított gazdálkodó szervezet

jegyzéke

  1. sz. melléklet: Újhartyán Város Önkormányzata által létrehozott alapítványok,

közalapítványok jegyzéke

  1. sz. melléklet: Újhartyán Város Önkormányzat Hivatalos Lapja
  2. sz. melléklet: Újhartyán Város Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati

funkció szerinti besorolása

  1. sz. melléklet: Újhartyán Város Önkormányzat Képviselő-testületének feladat és hatás

köre

  1. sz. melléklet: Újhartyán Város Polgármesterére ruházott feladat és hatásköre
  2. sz. melléklet: Újhartyán Város Önkormányzat bizottságaira átruházott feladat és hatás

köre

  1.  sz. melléklet: Újhartyán Város Önkormányzatának hivatalos hirdetőtábláinak jegyzéke
  2.  sz. melléklet: Újhartyán Város Önkormányzat Pénzügyi és a vagyonnyilatkozat

nyilvántartó és ellenőrző bizottság feladatai

  1. sz. melléklet: Újhartyán Önkormányzat Szociális bizottság feladatai
  2. sz. melléklet: Tanácsnokok jegyzéke és feladataik
  3. sz. melléklet: Újhartyán Város Önkormányzat Településfejlesztési, Kulturális és Sport bizottság feladatai
  4. sz melléklet: Újhartyáni Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata







Rendelet függelékei:

  1. sz. függelék: Újhartyán Város Önkormányzat hivatalos testvérvárosai
  2. sz. függelék: Újhartyán Város Önkormányzat bizottságainak személyi összetétele
  3. sz. függelék: Civil szervezetek jegyzéke
  4. sz. függelék: Újhartyán Város főbb adatai jellemzői




Kelt: Újhartyán, 2019. november 6.



........................................................                                       ........................................................

                  polgármester                                                                               jegyző





Záradék:

A rendeletet a mai napon kihirdettem.




Kelt: Újhartyán, 2019. november 6.



                                                                                               ........................................................

                                                                                                                      jegyző