Dány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2025. (II. 28.) önkormányzati rendelete

a 2025. évi igazgatási szünet elrendeléséről

Hatályos: 2025. 03. 01

Dány Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2025. (II. 28.) önkormányzati rendelete

a 2025. évi igazgatási szünet elrendeléséről

Hatályos: 2025. 03. 01

[1] Dány Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a rendelet megalkotásával - figyelembe véve a hatékony közigazgatási működés, a közszolgálati tisztviselők munka- és pihenőideje közötti egyensúly, valamint az önkormányzat gazdaságos működtetésének elvét, - és az igazgatási szünet időszakának meghatározásával a közigazgatási munka tervezhetőségét és az ügyintézés hatékony szervezését, a foglalkoztatottak szabadságának előrelátható ütemezését, illetve az energiaköltségek és egyéb működési kiadások csökkentésével az önkormányzat gazdaságos működésének elősegítését tűzte ki célul.

[2] Dány Község Önkormányzat Képviselő-testülete a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdésében és a 232/A. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, - figyelemmel a közszolgálati tisztviselők munka- és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőt és a munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, a távmunka végzésről szóló 30/2012. (III. 7.) Kormány rendelet 13. § - 15. §-aiban és a 2025. évi munkaszüneti napok körüli munkarendről szóló 11/2024. (IV. 8.) NGM rendeletben foglaltakra - a következőket rendeli el.

1. § Jelen rendelet hatálya kiterjed a Dányi Polgármesteri Hivatalban (továbbiakban: Hivatal) foglalkoztatott valamennyi köztisztviselőre és munkavállalóra.

2. § A Hivatal 2025. évi munkarendjében

a) a nyári időszakban 2025. július 28-tól augusztus 1-ig (5 munkanap),

b) a téli időszakban 2025. december 22-től 2025. január 2-ig (6 munkanap),

c) a május 2-a helyett munkanappá nyilvánított május 17-én (szombat), az október 24-e helyett munkanappá nyilvánított október 18-án (szombat), és a december 24-e helyett munkanappá nyilvánított december 13-án (szombat) igazgatási szünetet tart.

3. § (1) Az igazgatási szünet időtartama alatt a Hivatal zárva tart. A Hivatal köztisztviselői és munkavállalói részére a rendes szabadságot ki kell adni, illetve a rendes szabadságot ki kell venni.

(2) Az igazgatási szünet időtartama alatt a Hivatal ügyeletet tart. Az ügyeleti rendet a jegyző intézkedésben állapítja meg.

(3) A jegyző az igazgatási szünet idejére az Önkormányzat működéséhez feltétlenül szükséges halaszthatatlan feladat elvégzése érdekében a rendes szabadság kivétele alól részben vagy egészben felmentést adhat, a halaszthatatlan feladat elvégzéséről a megfelelő módon gondoskodik.

(4) A lakosságot az igazgatási szünetről a jegyző a jogszabályban meghatározott határidőben és módon tájékoztatja.

4. § A Közszolgálati Tisztviselők napja, július 1-je a Dányi Polgármesteri Hivatalban munkaszüneti nap.

5. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és 2026. január 3-án hatályát veszti.