Isaszeg Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2013. (III.14.) önkormányzati rendelete
3/2013. (III.14.) számú rendelete az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről
Hatályos: 2013. 03. 14- 2015. 02. 17Isaszeg Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2013. (III.14.) önkormányzati rendelete
3/2013. (III.14.) számú rendelete az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről
2013-03-14-tól 2015-02-18-ig
Az önkormányzat képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, továbbá figyelembe véve a pénzügyi bizottság írásos véleményét és a könyvvizsgálatról készített írásos jelentést a 2013. évi pénzügyi tervéről (költségvetéséről) az alábbi rendeletet alkotja.
1. § A rendelet hatálya
A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, a Polgármesteri Hivatalra
és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed
ki.
2. § A költségvetés bevételei és kiadásai
(1) A képviselő-testület az Isaszeg Város Önkormányzatának 2013. évi konszolidált költségvetését:
1.672.489 E Ft
Költségvetési bevétellel
1.672.489 E Ft
Költségvetési kiadással
állapítja meg.
(2)Ezen belül:
- a felhalmozási célú bevételt 766.297 ezer Ft-ban
- a felhalmozási célú kiadást 740.963 ezer Ft-ban
Ebből:
-a felújítások, beruházások összegét 666.493 ezer Ft-ban
-a felhalmozási tartalékot 10.500 ezer Ft-ban
-felhalmozási célú hitel visszafizetés 44.432 ezer Ft-ban
-hosszú lejáratú hitel tárgyévi kamatát 19.538 ezer Ft-ban
-működési bevételt 906.192 ezer Ft-ban
-a működési célú kiadásokat 931.526 ezer Ft-ban
Ebből:
- a személyi jellegű kiadásokat 345.012 ezer Ft-ban
-a munkaadókat terhelő járulékok, és szociális hozzájárulás adó
94.856 ezer Ft-ban
-a dologi jellegű kiadásokat 367.514 ezer Ft-ban
-támogatásokat 7.900 ezer Ft-ban
-működési tartalékot 15.000 ezer Ft-ban
-társadalom és szociálpolitikai juttatások 101.244 ezer Ft-ban
előirányzatokat hagyja jóvá
(3)
A képviselő-testület az Isaszeg Város Önkormányzat, az önállóan működő és gazdálkodó ( Isaszeg Város Önkormányzati Hivatal), valamint az önállóan működő költségvetési szervek költségvetését kiemelt előirányzatonként az alábbi részletezés szerint határozza meg.
3. §
(1) A képviselő-testület az Isaszeg Város Önkormányzat, mint működésében önálló költségvetési szerv költségvetését:
1.666.328 E Ft
Költségvetési bevétellel
1.666.328 E Ft
Költségvetési kiadással
állapítja meg.
(2) Ezen belül:
- a felhalmozási célú bevételt 766.297 ezer Ft-ban
- a felhalmozási célú kiadást 740.963ezer Ft-ban
Ebből:
-a felújítások, beruházások, felhalmozási célra átadott
pénzeszközök összegét 666.493 ezer Ft-ban
-a felhalmozási tartalékot 10.500 ezer Ft-ban
-felhalmozási célú pénzügyi műveletek kiadását 63.970 ezer Ft-ban
- munkavállalóknak és lakosságnak nyújtott
kölcsön összegét 0 ezer Ft-ban
-működési bevételt 900.031 ezer Ft-ban
-a működési célú kiadásokat 925.365 ezer Ft-ban
Ebből:
- a személyi jellegű kiadásokat 103.011 ezer Ft-ban
-a munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adót
28.229 ezer Ft-ban
-a dologi jellegű kiadásokat 293.157 ezer Ft-ban
-támogatásokat 7.900 ezer Ft-ban
-működési tartalékot 15.000 ezer Ft-ban
-ellátottak pénzbeli juttatásai 0 ezer Ft-ban
-társadalom és szociálpolitikai juttatások 59.484 ezer Ft-ban
-költségvetési szervek finanszírozása 418.584 ezer Ft-ban
előirányzatokat hagyja jóvá.
4. §
(1) A képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal, mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv költségvetését:
209.323E Ft
Költségvetési bevétellel
209.323E Ft
Költségvetési kiadással
állapítja meg.
(2) Ezen belül:
- a felhalmozási célú bevételt 0 ezer Ft-ban
- a felhalmozási célú kiadást 0 ezer Ft-ban
-működési bevételt 209.323 ezer Ft-ban
Ebből:
- intézményi működési bevétel 1.902 ezer Ft-ban
- önkormányzati támogatást 207.421 ezer Ft-ban
-a működési célú kiadásokat 209.323 ezer Ft-ban
Ebből:
- a személyi jellegű kiadásokat 105.935 ezer Ft-ban
-a munkaadókat terhelő járulékok
és szociális hozzájárulási adót 30.240 ezer Ft-ban
-a dologi jellegű kiadásokat 31.388 ezer Ft-ban
hagyja jóvá.
- ellátottak pénzbeli hozzájárulása 41.760 ezer Ft-ban
5. §
(1) A képviselő-testület a Hétszínvirág Óvoda, mint működésében önálló költségvetési szerv költségvetését:
70.682 E Ft
Költségvetési bevétellel
70.682 E Ft
Költségvetési kiadással
állapítja meg.
(2) Ezen belül:
- a felhalmozási célú bevételt 0 ezer Ft-ban
- a felhalmozási célú kiadást 0 ezer Ft-ban
-működési bevételt 70.682 ezer Ft-ban
Ebből:
- intézményi működési bevétel 0 ezer Ft-ban
- önkormányzati támogatást 70.682 ezer Ft-ban
-a működési célú kiadásokat 70.682 ezer Ft-ban
Ebből:
- a személyi jellegű kiadásokat 50.466 ezer Ft-ban
-a munkaadókat terhelő járulékok
és szociális hozzájárulás adót 13.487 ezer Ft-ban
-a dologi jellegű kiadásokat 6.729 ezer Ft-ban
hagyja jóvá.
6. §
(1) A képviselő-testület a Bóbita Óvoda, mint működésében önálló költségvetési szerv költségvetését:
48.754E Ft
Költségvetési bevétellel
48.754 E Ft
Költségvetési kiadással
állapítja meg.
(2)Ezen belül:
- a felhalmozási célú bevételt 0 ezer Ft-ban
- a felhalmozási célú kiadást 0 ezer Ft-ban
-működési bevételt 48.754 ezer Ft-ban
Ebből:
- intézményi működési bevétel 0 ezer Ft-ban
- önkormányzati támogatást 48.754 ezer Ft-ban
-a működési célú kiadásokat 48.754 ezer Ft-ban
Ebből:
-a személyi jellegű kiadásokat 33.928 ezer Ft-ban
-a munkaadókat terhelő járulékok 9.055 ezer Ft-ban
-a dologi jellegű kiadásokat 5.771 ezer Ft-ban
hagyja jóvá.
7. §
(1)A képviselő-testület az „Segítőkéz” Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat és Aprók falva Bölcsőde, mint működésében önálló költségvetési szerv költségvetését:
48.167 E Ft
Költségvetési bevétellel
48.167 E Ft
Költségvetési kiadással
állapítja meg.
(2) Ezen belül:
-a felhalmozási célú bevételt 0 ezer Ft-ban
-a felhalmozási célú kiadást 0 ezer Ft-ban
-működési bevételt 48.167 ezer Ft-ban
Ebből:
- intézményi működési bevétel 721 ezer Ft-ban
- önkormányzati támogatást 47.446 ezer Ft-ban
-a működési célú kiadásokat 48.167 ezer Ft-ban
Ebből:
- a személyi jellegű kiadásokat 32.155 ezer Ft-ban
-a munkaadókat terhelő járulékok
és szociális hozzájárulási adó 8.598 ezer Ft-ban
-a dologi jellegű kiadásokat 7.414 ezer Ft-ban
hagyja jóvá.
8.§
(1) A képviselő-testület a Dózsa György Művelődési Otthon és Múzeumi Kiállítóhely
, mint működésében önálló költségvetési szerv költségvetését:
35.342E Ft
Költségvetési bevétellel
35.342E Ft
Költségvetési kiadással
állapítja meg.
(2)Ezen belül:
- a felhalmozási célú bevételt 0 ezer Ft-ban
- a felhalmozási célú kiadást 0 ezer Ft-ban
-működési bevételt 35.342 ezer Ft-ban
Ebből:
- intézményi működési bevétel 3.291 ezer Ft-ban
- önkormányzati támogatást 32.051 ezer Ft-ban
-a működési célú kiadásokat 35.342 ezer Ft-ban
Ebből:
- a személyi jellegű kiadásokat 13.575 ezer Ft-ban
-a munkaadókat terhelő járulékokat 3.625 ezer Ft-ban
-a dologi jellegű kiadásokat 18.142 ezer Ft-ban
hagyja jóvá.
9. §
(1) A képviselő-testület a Jókai Mór Városi Könyvtár, mint működésében önálló költségvetési szerv költségvetését:
12.477 E Ft
Költségvetési bevétellel
12.477 E Ft
Költségvetési kiadással
állapítja meg.
Ezen belül:
- a felhalmozási célú bevételt 0 ezer Ft-ban
- a felhalmozási célú kiadást 0 ezer Ft-ban
-működési bevételt 12.477 ezer Ft-ban
Ebből:
- intézményi működési bevétel 247 ezer Ft-ban
- önkormányzati támogatást 12.230 ezer Ft-ban
-a működési célú kiadásokat 12.477 ezer Ft-ban
(2) Ebből:
- a személyi jellegű kiadásokat 5.942 ezer Ft-ban
-a munkaadókat terhelő járulékok
és szociális hozzájárulási adó 1.622 ezer Ft-ban
-a dologi jellegű kiadásokat 4.913 ezer Ft-ban
hagyja jóvá.
10. §
(1) A 2. § (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási célú műveletek bevételeit és kiadásait a rendelet 1., 1/a, 1/b. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatok mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2. melléklet részletezi.
(2) A felhalmozási célú hiány finanszírozása érdekében a 10 millió forintot meghaladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet megkötésére a Kormány hozzájárulása szükséges, a 2011. évi CXCIV. Törvény (Stabilitási törvény) 10 §-a szerint.
11. § A költségvetés részletezése
A Képviselő-testület az önkormányzat 2013. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1) Az önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások és felújítások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 4. melléklet szerint határozza meg.
(2) Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi.
(3) Az önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 5. melléklet tartalmazza.
(4) Az önkormányzat által adott céljellegű támogatásokat a 16. melléklet szerint határozza meg.
(5) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, a 7-8. melléklet szerint hagyja jóvá.
(6) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként a 9-15 . mellékletek szerint határozza meg.
A Önkormányzat fenntartási körébe tartozó költségvetési szervek éves likviditási tervét a 20. számú melléklet tartalmazza.
Az önkormányzat a kiadások között 15.000 E Ft általános 10.500 E Ft felhalmozási tartalékot állapít meg. A tartalékkal való rendelkezés jogát a képviselő-testület fenntartja magának.
6. mellékletA finanszírozási célú pénzügyi műveletekkel kapcsolatos hatásköröket a képviselő-testület fenntartja magának.
Az önkormányzat által irányított költségvetési szervek 2013. évben engedélyezett létszámát 161,25 főben, állapítja meg a képviselő-testület. A közfoglalkoztatottak létszámát 20 főben állapítja meg, előirányzat év közben , az elnyert támogatásnak megfelelően a költségvetési rendelet módosításával kerül beállításra.
12. § A költségvetés végrehajtásának szabályai
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) A költségvetési hiány csökkentése érdekében év közben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(3) Amennyiben a költségvetési szerv 30 napon túli, elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át, vagy a 150 millió forintot, és a tartozását egy hónapon belül nem tudja 30 nap alá szorítani, akkor az irányító szerv a költségvetési szervnél – az egészségbiztosítási szerv által finanszírozott költségvetési szerv esetén az egészségbiztosítási szerv kérésére, vagy ha az egészségbiztosítási szerv azt nem kérte, véleményének előzetes kikérésével – önkormányzati biztost jelöl ki.1
(4) A költségvetési szerv vezetője e rendelet 19. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig2 az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.
(5) Az Önkormányzat az éves költségvetési előirányzatait az év folyamán szükség szerint módosítja.
(6) Az Önkormányzat, valamint költségvetési szervei bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatók. Az előirányzat módosítás nem érintheti az Országgyűlés kizárólagos – költségvetési törvényben- felsorolt, illetve a Kormány előirányzat módosítási hatáskörébe tartozó előirányzatokat.
(7) Az önálló címet alkotó költségvetési szervek közötti átcsoportosítás joga a Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik.
(8) A költségvetési rendelet módosítására szükség szerint a polgármester javaslatot tesz.
(9) Az átruházott hatáskörben hozott döntések a Képviselő-testület által előzetesen jóváhagyottnál nagyobb (többlet) kiadással nem járhatnak.
(10) Amennyiben a költségvetési év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap a települési önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatni köteles.
(11) Az állampolgárok élet-és vagyonbiztonságát veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében ( veszély helyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetési körében átmeneti intézkedést hozhat, melyről a Képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.
(12) Az önkormányzati költségvetési intézmények –beleértve a Polgármesteri Hivatalt is- a jóváhagyott előirányzatokon belül kötelesek gazdálkodni.
(13) A Polgármesteri Hivatal és az önkormányzati költségvetési intézmények a részükre jóváhagyott, illetve módosított személyi juttatások és létszám előirányzatával- a jogszabályi előírások figyelembevételével- önállóan gazdálkodnak.
(14) A személyi juttatások előirányzatának átmeneti megtakarítása terhére tartós kötelezettség nem vállalható.
(15) Az átmenetileg betöltetlen álláshelyekre jutó személyi juttatások előirányzatával úgy kell gazdálkodni, hogy az álláshely az év bármely időpontjában betölthető legyen.
(16) A Polgármesteri Hivatal az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeit államilag garantált értékpapír vásárlására fordíthatja, illetve betétlekötési szerződést köthet a polgármester aláírásával.
(18) Az önkormányzat intézményei a 2014. január 1-je és a 2014. évi költségvetésről szóló
önkormányzat rendelet hatályba lépése közötti időszakban az e rendelet bevételi és
működési kiadási előirányzatainak időarányos részével jogosultak gazdálkodni.
(19) A polgármester a jelen költségvetési rendeletben meghatározott értékhatárig dönthet
a forrás felhasználásáról, azzal a megkötéssel, hogy a soron következő rendeletmódosítás
alkalmával számoljon be döntéseiről, valamint ezek pénzügyi kihatásairól. -A Polgármester
átruházott hatáskörben dönt:
(Az 1.000.000.- Ft + ÁFA összeghatár alatti bekerülési költségű munkák esetén
a polgármester saját hatáskörében pályázat kiírása nélkül dönthet az
elvégzendő felújításokra, karbantartásokra, beruházásokra vonatkozóan
.
Az 1.000.000.- Ft + ÁFA és 2.000.000.- Ft + ÁFA összeghatár közötti munkák esetében a
polgármester saját hatáskörében, pályázat kiírása nélkül dönthet, de ebben az esetben
legalább 3 ajánlatot be kell kérni az elvégzendő munkákra vonatkozóan
.
A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy átruházott hatáskörben, a
működési és fejlesztési tartalékkeret terhére bruttó 2 mFt összeghatárig eljárjon,
kötelezettséget vállaljon ( működési kiadások, fejlesztési kiadások, támogatások körében),
azzal a megkötéssel, hogy a soron következő rendeletmódosítás alkalmával számoljon be
döntéseiről, valamint ezek pénzügyi kihatásairól
.
A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a közfoglalkoztatás érdekében
pályázatot nyújtson be, a kötelezettségvállalás felső határát 15 millió forintban határozza
meg az általános tartalékkeret terhére
.
Temetési támogatás nyújtásáról a mindenkori költségvetésben meghatározott összeg
erejéig.
Köztemetés elrendeléséről a mindenkori költségvetésben meghatározott összeg erejéig
.
A személyes gondoskodást nyújtó szociális intézményi jogviszony létesítése ügyében
jogosult a döntéshozatalra:
- a közutak és közterületek tekintetében,
- a tulajdonosi,
- a közútkezelői hozzájárulások megadására
.
h)A helyi tömegközlekedésre vonatkozóan jogosult az üzemeltetői hozzájárulások
megadására
”
1 Az önkormányzat rendeletében önkormányzati biztos kirendelését az e bekezdésben meghatározottaknál kisebb mérték, illetve rövidebb időtartam vagy lejárat esetén is kötelezővé teheti.
2 Az időpontok meghatározására a célszerűség figyelembe vételével került sor.
13. § Az előirányzatok módosítása
(1) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönthet.
(2) A költségvetési szerv a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, azonban az nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére, kivéve, ha az irányító szerv azt engedélyezi az előirányzatok jóváhagyásakor még nem ismert jogszabályváltozás miatt.
(3) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.
(4) A képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a Képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(5) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv, valamint a munkamegosztási megállapodásban foglalt előirányzatok felett rendelkező önállóan működő költségvetési szerv köteles betartani.
(6) Felmentési szándék esetén az Önkormányzat fenntartási körébe tartozó intézményvezetőnek egyeztetési kötelezettsége van a fenntartóval.
14. § A gazdálkodás szabályai
(1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
(2) Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv által az önállóan működő költségvetési szerv számára ellátott feladatok fedezetéül az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv nyilvántartásaiban elkülönített előirányzatok szolgálnak, amelyet az önállóan működő költségvetési szerv érdekében használ fel.
(3) Az önállóan működő költségvetési szerv feladatai ellátásáról, munkafolyamatai megszervezéséről oly módon gondoskodik, hogy az biztosítsa az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv költségvetésében részére megállapított előirányzatok takarékos felhasználását.
(4) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.
15. § A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
(1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
(2) Az önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról külsős belső ellenőri megbízással gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
16. § Záró és vegyes rendelkezések
Jelen rendelet kihirdetésének napján lép hatályba, rendelkezéseit 2013. január 1-től kezdődően alkalmazni kell.
dr. Busai György s.k Hatvani Miklós s.k
jegyző polgármester