Isaszeg Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2014. (II.19.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről
Hatályos: 2014. 09. 17- 2015. 07. 15Isaszeg Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2014. (II.19.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről
2014-09-17-tól 2015-07-15-ig
Az önkormányzat képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, figyelembe véve a könyvvizsgálatról készített írásos jelentést, a 2014. évi pénzügyi tervéről (költségvetéséről) a következőket rendeli el.
.
1. § A rendelet hatálya
A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, a polgármesteri hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.
2-§
(1) A képviselő-testület az Isaszeg Város Önkormányzatának 2014. évi költségvetését:
2.121.021 eFt | Költségvetési bevétellel |
2.121.021 eFt | Költségvetési kiadással |
állapítja meg.
(2) Ezen belül:
- a felhalmozási célú bevételt 1.050.425 ezer Ft-ban
- a felhalmozási célú kiadást 1.027.194 ezer Ft-ban
Ebből:
-a felújítások, beruházások összegét 817.313 ezer Ft-ban
-a felhalmozási tartalékot 41.000 ezer Ft-ban
-felhalmozási célú hitel visszafizetés 168.881 ezer Ft-ban
-működési bevételt 1.070.596 ezer Ft-ban
-a működési célú kiadásokat 1.093.827 ezer Ft-ban
Ebből:
- a személyi jellegű kiadásokat 457.096 ezer Ft-ban
-a munkaadókat terhelő járulékok, és szociális hozzájárulás adó
121.567 ezer Ft-ban
-a dologi jellegű kiadásokat 399.057 ezer Ft-ban
-támogatásokat 10.810 ezer Ft-ban
-működési tartalékot 10.000 ezer Ft-ban
-ellátottak pénzbeli juttatásai 95.297 ezer Ft-ban
előirányzatokat hagyja jóvá.
(3) A R. 2. § (3-5) bekezdésében szereplő 1; 1/a; 1/b; sz. melléklete e rendelet 1; 1/a; 1/b; sz. mellékletének megfelelően módosul.
3. §
(1) A képviselő-testület az Isaszeg Város Önkormányzat, mint működésében önálló költségvetési szerv költségvetését:
2.019.920 eFt | Költségvetési bevétellel |
2.019.920 eFt | Költségvetési kiadással |
állapítja meg.
(2) Ezen belül:
- a felhalmozási célú bevételt 1.050.425 ezer Ft-ban
- a felhalmozási célú kiadást 1.026.090 ezer Ft-ban
Ebből:
-a felújítások, beruházások, felhalmozási célra átadott pénzeszközök összegét 816.209 ezer Ft-ban
-a felhalmozási tartalékot 41.000 ezer Ft-ban
-felhalmozási célú hitel visszafizetését 168.881ezer Ft-ban
-működési bevételt 969.495 ezer Ft-ban
-a működési célú kiadásokat 993.830 ezer Ft-ban
Ebből:
- a személyi jellegű kiadásokat 75.046 ezer Ft-ban
-a munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adót
15.720 ezer Ft-ban
-a dologi jellegű kiadásokat 169.024 ezer Ft-ban
-támogatásokat 10.810 ezer Ft-ban
-működési tartalékot 10.000 ezer Ft-ban
-ellátottak pénzbeli juttatásai kiadásokat 12.602 ezer Ft-ban
-költségvetési szervek finanszírozása 700.628 ezer Ft-ban
előirányzatokat hagyja jóvá.
4. §
(1) A képviselő-testület Isaszeg Város Önkormányzati Hivatal az Isaszegi Polgármesteri Hivatal költségvetési szerv költségvetését:
222.626eFt | Költségvetési bevétellel |
222.626 eFt | Költségvetési kiadással |
állapítja meg.
(2) Ezen belül:
- a felhalmozási célú bevételt 0 ezer Ft-ban
- a felhalmozási célú kiadást 1.104 ezer Ft-ban
-működési bevételt 222.626 ezer Ft-ban
Ebből:
- intézményi működési bevétel 1.859 ezer Ft-ban
- önkormányzati támogatást 220.218 ezer Ft-ban
- pénzmaradvány igénybevétele 549 ezer Ft-ban
-a működési célú kiadásokat 221.522 ezer Ft-ban
Ebből:
- a személyi jellegű kiadásokat 116.348 ezer Ft-ban
-a munkaadókat terhelő járulékok
és szociális hozzájárulási adót 32.373 ezer Ft-ban
-a dologi jellegű kiadásokat 30.329 ezer Ft-ban
- az ellátottak pénzbeli juttatásait 42.472 ezer Ft-ban
hagyja jóvá.
5. §
- A képviselő-testület a Hétszínvirág Óvoda költségvetési szerv költségvetését:
105.077 eFt | Költségvetési bevétellel |
105.077 eFt | Költségvetési kiadással |
állapítja meg.
(2) Ezen belül:
- a felhalmozási célú bevételt 0 ezer Ft-ban
- a felhalmozási célú kiadást 0 ezer Ft-ban
-működési bevételt 105.077 ezer Ft-ban
Ebből:
- intézményi működési bevétel 0 ezer Ft-ban
- önkormányzati támogatást 104.779 ezer Ft-ban
- pénzmaradvány igénybevétele 298 ezer Ft-ban
-a működési célú kiadásokat 105.077 ezer Ft-ban
Ebből:
- a személyi jellegű kiadásokat 74.793 ezer Ft-ban
-a munkaadókat terhelő járulékot
és szociális hozzájárulás adót 21.477 ezer Ft-ban
-a dologi jellegű kiadásokat 8.807 ezer Ft-ban
hagyja jóvá.
6. §
(1) A képviselő-testület a Bóbita Óvoda költségvetési szerv költségvetését:
66.431 eFt | Költségvetési bevétellel |
66.431 eFt | Költségvetési kiadással |
állapítja meg.
(2)Ezen belül:
- a felhalmozási célú bevételt 0 ezer Ft-ban
- a felhalmozási célú kiadást 0 ezer Ft-ban
-működési bevételt 66.431 ezer Ft-ban
Ebből:
- működési támogatási bevétel 0 ezer Ft-ban
- önkormányzati támogatást 66.082 ezer Ft-ban
- pénzmaradvány igénybevétele 349 ezer Ft-ban
-a működési célú kiadásokat 66.431 ezer Ft-ban
Ebből:
-a személyi jellegű kiadásokat 46.846 ezer Ft-ban
-a munkaadókat terhelő járulékok 12.570 ezer Ft-ban
-a dologi jellegű kiadásokat 7.015 ezer Ft-ban
hagyja jóvá.
7. §
(1) A képviselő-testület a „Segítőkéz” Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat és Aprókfalva Bölcsőde, mint működésében önálló költségvetési szerv költségvetését:
54.049 eFt | Költségvetési bevétellel |
54.049 eFt | Költségvetési kiadással |
állapítja meg.
(2) Ezen belül:
-a felhalmozási célú bevételt 0 ezer Ft-ban
-a felhalmozási célú kiadást 0 ezer Ft-ban
-működési bevételt 54.049 ezer Ft-ban
Ebből:
- intézményi működési bevétel 996 ezer Ft-ban
- önkormányzati támogatást 52.690 ezer Ft-ban
- pénzmaradvány igénybevétele 363 ezer Ft-ban
-a működési célú kiadásokat 54.049 ezer Ft-ban
Ebből:
- a személyi jellegű kiadásokat 35.642 ezer Ft-ban
-a munkaadókat terhelő járulékok
és szociális hozzájárulási adó 9.555 ezer Ft-ban
-a dologi jellegű kiadásokat 8.852 ezer Ft-ban
hagyja jóvá.
8.§
(1) A képviselő-testület a Dózsa György Művelődési Otthon és Múzeumi Kiállítóhely, mint működésében önálló költségvetési szerv költségvetését:
41.686 eFt | Költségvetési bevétellel |
41.686 eFt | Költségvetési kiadással |
állapítja meg.
(2)Ezen belül:
- a felhalmozási célú bevételt 0 ezer Ft-ban
- a felhalmozási célú kiadást 0 ezer Ft-ban
-működési bevételt 41.686 ezer Ft-ban
Ebből:
- intézményi működési bevétel 3.910 ezer Ft-ban
- önkormányzati támogatást 36.244 ezer Ft-ban
-támogatásértékű bevételt 680 ezer Ft-ban
- pénzmaradvány igénybevétele 852 ezer Ft-ban
-a működési célú kiadásokat 41.686 ezer Ft-ban
Ebből:
- a személyi jellegű kiadásokat 16.348 ezer Ft-ban
-a munkaadókat terhelő járulékokat 4.441 ezer Ft-ban
-a dologi jellegű kiadásokat 20.897 ezer Ft-ban
hagyja jóvá.
9. §
(1) A képviselő-testület a Jókai Mór Városi Könyvtár, mint működésében önálló költségvetési szerv költségvetését:
16.302 eFt | Költségvetési bevétellel |
16.302 eFt | Költségvetési kiadással |
állapítja meg.
(2) Ezen belül:
- a felhalmozási célú bevételt 0 ezer Ft-ban
- a felhalmozási célú kiadást 0 ezer Ft-ban
-működési bevételt 16.302 ezer Ft-ban
Ebből:
- önkormányzati támogatást 16.269 ezer Ft-ban
- pénzmaradvány igénybevétele 33 ezer Ft-ban
-a működési célú kiadásokat 16.302 ezer Ft-ban
Ebből:
- a személyi jellegű kiadásokat 8.689 ezer Ft-ban
-a munkaadókat terhelő járulékok
és szociális hozzájárulási adó 2.402 ezer Ft-ban
-a dologi jellegű kiadásokat 5.211 ezer Ft-ban
hagyja jóvá.
10. §
(1) A képviselő-testület a Jókai Mór Városi Könyvtár, mint működésében önálló költségvetési szerv költségvetését:
16.302 eFt | Költségvetési bevétellel |
16.302 eFt | Költségvetési kiadással |
állapítja meg.
(2) Ezen belül:
- a felhalmozási célú bevételt 0 ezer Ft-ban
- a felhalmozási célú kiadást 0 ezer Ft-ban
-működési bevételt 16.302 ezer Ft-ban
Ebből:
- önkormányzati támogatást 16.269 ezer Ft-ban
- pénzmaradvány igénybevétele 33 ezer Ft-ban
-a működési célú kiadásokat 16.302 ezer Ft-ban
Ebből:
- a személyi jellegű kiadásokat 8.689 ezer Ft-ban
-a munkaadókat terhelő járulékok
és szociális hozzájárulási adó 2.402 ezer Ft-ban
-a dologi jellegű kiadásokat 5.211 ezer Ft-ban
hagyja jóvá.
11.§
A költségvetés részletezése
A Képviselő-testület az önkormányzat 2014. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1) Az önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások és felújítások kiadásainak beruházásonkénti és felújításonkénti részletezését a 4. melléklet szerint határozza meg.
(2) Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi.
(3) Az önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 5.melléklet tartalmazza.
(4)Az önkormányzat által adott céljellegű támogatásokat a 17. melléklet szerint határozza meg.
(5) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, a 7-8.melléklet szerint hagyja jóvá.
(6) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, az éves létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként a 9-16. mellékletek szerint határozza meg.
(7) Az Önkormányzat a kiadások között 18.380 E Ft általános, 51.000 E Ft felhalmozási tartalékot állapít meg a 6. sz. melléklet szerint.
(8) A Önkormányzat fenntartási körébe tartozó költségvetési szervek éves likviditási tervét a 21. számú melléklet tartalmazza.
(9) A finanszírozási célú pénzügyi műveletekkel kapcsolatos hatásköröket a képviselő-testület fenntartja magának.
(10) Az önkormányzat által irányított költségvetési szervek 2014. évben engedélyezett létszámát 236,5 főben, állapítja meg a képviselő-testület. Ebből a közcélú foglalkoztatottak létszámát 67 főben állapítja meg.
12. §
A költségvetés végrehajtásának szabályai
Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
A költségvetési hiány csökkentése érdekében év közben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
Amennyiben a költségvetési szerv 30 napon túli, elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át, vagy a 150 millió forintot, és a tartozását egy hónapon belül nem tudja 30 nap alá szorítani, akkor az irányító szerv a költségvetési szervnél – az egészségbiztosítási szerv által finanszírozott költségvetési szerv esetén az egészségbiztosítási szerv kérésére, vagy ha az egészségbiztosítási szerv azt nem kérte, véleményének előzetes kikérésével – önkormányzati biztost jelöl ki.
A költségvetési szerv vezetője e rendelet 18. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.
(6) Az Önkormányzat az éves költségvetési előirányzatait az év folyamán szükség szerint módosítja.
(7) Az Önkormányzat, valamint költségvetési szervei bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatók. Az előirányzat módosítás nem érintheti az Országgyűlés kizárólagos – költségvetési törvényben- felsorolt, illetve a Kormány előirányzat módosítási hatáskörébe tartozó előirányzatokat.
(8) Az önálló címet alkotó költségvetési szervek közötti átcsoportosítás joga a Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik.
(9) A költségvetési rendelet módosítására szükség szerint a polgármester javaslatot tesz.
(10) Az átruházott hatáskörben hozott döntések a Képviselő-testület által előzetesen jóváhagyottnál nagyobb (többlet) kiadással nem járhatnak.
(11) Amennyiben a költségvetési év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap a települési önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatni köteles.
(12) Az állampolgárok élet-és vagyonbiztonságát veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében ( veszély helyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetési körében átmeneti intézkedést hozhat, melyről a Képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.
(13) Az önkormányzati költségvetési intézmények –beleértve a Polgármesteri Hivatalt is- a jóváhagyott előirányzatokon belül kötelesek gazdálkodni.
(14) A Polgármesteri Hivatal és az önkormányzati költségvetési intézmények a részükre jóváhagyott, illetve módosított személyi juttatások és létszám előirányzatával- a jogszabályi előírások figyelembevételével- önállóan gazdálkodnak.
(15) A személyi juttatások előirányzatának átmeneti megtakarítása terhére tartós kötelezettség nem vállalható.
(16) Az átmenetileg betöltetlen álláshelyekre jutó személyi juttatások előirányzatával úgy kell gazdálkodni, hogy az álláshely az év bármely időpontjában betölthető legyen.
(17) A Polgármesteri Hivatal az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeit államilag garantált értékpapír vásárlására fordíthatja, illetve betétlekötési szerződést köthet a polgármester aláírásával.
(18) Az önkormányzat intézményei a 2015. január 1-je és a 2015. évi költségvetésről szóló önkormányzat rendelet hatályba lépése közötti időszakban az e rendelet bevételi és működési kiadási előirányzatainak időarányos részével jogosultak gazdálkodni.
(19) A polgármester a jelen költségvetési rendeletben meghatározott értékhatárig dönthet a forrás felhasználásáról, azzal a megkötéssel, hogy a soron következő rendeletmódosítás alkalmával számoljon be döntéseiről, valamint ezek pénzügyi kihatásairól. -A Polgármester átruházott hatáskörben dönt:
(Az 1.000.000.- Ft + ÁFA összeghatár alatti bekerülési költségű munkák esetén a polgármester saját hatáskörében pályázat kiírása nélkül dönthet az elvégzendő felújításokra, karbantartásokra, beruházásokra vonatkozóan.
Az 1.000.000.- Ft + ÁFA és 2.000.000.- Ft + ÁFA összeghatár közötti munkák esetében a polgármester saját hatáskörében, pályázat kiírása nélkül dönthet, de ebben az esetben legalább 3 ajánlatot be kell kérni az elvégzendő munkákra vonatkozóan.
A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy átruházott hatáskörben, a működési és fejlesztési tartalékkeret terhére bruttó 2 mFt összeghatárig eljárjon, kötelezettséget vállaljon ( működési kiadások, fejlesztési kiadások, támogatások körében), azzal a megkötéssel, hogy a soron következő rendeletmódosítás alkalmával számoljon be döntéseiről, valamint ezek pénzügyi kihatásairól.
Temetési támogatás nyújtásáról a mindenkori költségvetésben meghatározott összeg erejéig.
Köztemetés elrendeléséről a mindenkori költségvetésben meghatározott összeg erejéig.
A személyes gondoskodást nyújtó szociális intézményi jogviszony létesítése ügyében jogosult a döntéshozatalra:
a közutak és közterületek tekintetében,
a közútkezelői hozzájárulások megadására.
a helyi tömegközlekedésre vonatkozóan jogosult az üzemeltetői hozzájárulások megadására.
13. §
Az előirányzatok módosítása
(1) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönthet.
(2) A költségvetési szerv a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, azonban az nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére, kivéve, ha az irányító szerv azt engedélyezi az előirányzatok jóváhagyásakor még nem ismert jogszabályváltozás miatt.
(3) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.
(4) A képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a Képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(5) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv, valamint a munkamegosztási megállapodásban foglalt előirányzatok felett rendelkező önállóan működő költségvetési szerv köteles betartani.
(6) Felmentési szándék esetén az Önkormányzat fenntartási körébe tartozó intézményvezetőnek egyeztetési kötelezettsége van a fenntartóval.
14. §
A gazdálkodás szabályai
(1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
(2) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.
15. §
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszerkeretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
2) Az önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról külsős belső ellenőri megbízással gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
16. §
Záró és vegyes rendelkezések
Jelen rendelet kihirdetésének napján lép hatályba, rendelkezéseit 2014. január 1-től kezdődően alkalmazni kell.
Tóthné Pervai Katalin Hatvani Miklós
jegyző polgármester