Isaszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2025. (VIII. 21.) önkormányzati rendelete

Isaszeg Város Önkormányzat Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2024. (X.08.) önkormányzati rendelete módosításáról

Hatályos: 2025. 08. 22- 2025. 08. 22

Isaszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2025. (VIII. 21.) önkormányzati rendelete

Isaszeg Város Önkormányzat Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2024. (X.08.) önkormányzati rendelete módosításáról

2025.08.22.

[1] A rendelet megalkotásának célja, hogy az önkormányzat a törvények keretei között, az önkormányzati feladatok minél hatékonyabb és jogszerű ellátásának biztosítására a közhatalom önkormányzati típusú gyakorlása körében, önállóan meghatározza saját és szervei működésének részletes szabályait.

[2] Isaszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) szakasz d) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdése szerinti feladatkörében eljárva szervezeti és működési rendjének meghatározására a következőket rendeli el:

1. § Isaszeg Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2024. (X.08.) önkormányzati rendelete 1. melléklete helyébe a jelen rendelet 1. melléklete lép.

2. § Ez a rendelet 2025. augusztus 22-én lép hatályba.

1. melléklet a 24/2025. (VIII. 21.) önkormányzati rendelethez

Polgármesterre átruházott hatáskörök jegyzéke
A jelen Szervezeti és Működési Szabályzat 4. § (4) bekezdése alapján a polgármester átruházott határkörben dönt:

1. a mindenkori Beszerzési Szabályzatban rögzített összeghatárig kötelezettséget vállalhat,

2. a működési és fejlesztési tartalékkeret terhére bruttó 5 millió Ft összeghatárig (működési kiadások, fejlesztési kiadások, támogatások körében). A soron következő rendeletmódosítás alkalmával be kell számolnia döntéseiről, valamint ezek pénzügyi kihatásairól,

3. a közfoglalkoztatás érdekében pályázat benyújtásáról 15 millió forintig az általános tartalékkeret terhére, a mindenkori éves költségvetési rendelet szerint,

4. temetési támogatás nyújtásáról a mindenkori költségvetésben meghatározott összeg erejéig,

5. köztemetés elrendeléséről a mindenkori költségvetésben meghatározott összeg erejéig,

6. a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézményi jogviszony létesítése ügyében,

7. a közutak és közterületek tekintetében

7.1. a tulajdonosi,

7.2. közútkezelői hozzájárulások megadásáról,

8. a helyi tömegközlekedésre vonatkozóan az üzemeltetői hozzájárulások megadása kérdésében,

9. a víz és csatorna közművezetékek rácsatlakozása esetén fizetendő közművesítési hozzájárulás mértékéről és megfizetésének tárgyában alkotott önkormányzati rendeletben meghatározott keretek között a közművesítési hozzájárulás mértékéről és a megfizetés módjáról hatósági határozatban,

10. a közterület használatának engedélyéről önkormányzati hatósági eljárás keretében,

11. a mindenkori éves költségvetésben részére elkülönített ún. polgármesteri keret civil szervezetek tevékenységével összefüggő, valamint társadalompolitikai célok felhasználásáról, melyről a költségvetési rendelet módosításakor a Képviselő-testületnek beszámol,

12. az Önkormányzat 1 millió Ft alatti követeléseinek érvényesítéséről, bírósági eljárás megindításáról, az önkormányzat igényeinek érvényesítését célzó jognyilatkozatok kiadásáról, az önkormányzati igények érvényesítések vagy az Önkormányzat jogvédelmi érdekében közigazgatási, továbbá bírósági peres vagy nem peres eljárás megindítása és bérleti szerződések rendes és rendkívüli felmondása,

13. az Önkormányzatot megillető követelés törléséről ötvenezer Ft értékhatárig,

14. közműszolgáltatások (telefon, internet, víz, gáz, villamos energia), valamint pénzügyi szolgáltatások igénybevételére vonatkozó, közbeszerzést nem igénylő szerződés megkötése, felülvizsgálata, felmondása értékhatártól függetlenül,

15. az ingatlanok pályáztatása során, eredménytelenség esetén dönt a pályázat változatlan formában történő kiírásáról,

16. átmenetileg szabad pénzeszközök betétlekötéséről,

17. Isaszeg Város főépítészének megbízásáról, a főépítésszel kötendő megbízási szerződés aláírásáról,

18. a sebességcsökkentő elemek, műtárgyak létesítéséről a kötelezően előírt szakhatósági állásfoglalások, kezelői nyilatkozatok ismeretében és birtokában,

19. a Képviselő-testület által átruházott hatáskörben az Önkormányzat nevében a településkép védelméről szóló önkormányzati rendeletében meghatározott ügyekben,

20. az Önkormányzat javára teljesíteni kívánt közérdekű kötelezettségvállalás tárgyában megállapodás megkötéséről nettó 5 millió Ft összeghatárig,

21. önrész biztosítását nem igénylő, vagy legfeljebb 1 millió Ft önrész biztosítását előíró, legfeljebb nettó 10 millió Ft összegű pályázatokon az önkormányzat részvételéről. A Polgármester beszámolója a két ülés között történt fontosabb intézkedésekről, döntésekről című napirendi pont keretében be kell számolnia döntéseiről, valamint ezek pénzügyi kihatásairól.