Pécel Város Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2013. (IV. 30.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat tulajdonában álló vagyon elidegenítésére és hasznosítására vonatkozó szabályokról
Hatályos: 2013. 05. 15- 2021. 11. 03Pécel Város Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2013. (IV. 30.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat tulajdonában álló vagyon elidegenítésére és hasznosítására vonatkozó szabályokról
Pécel Város Önkormányzatának Képviselő-testülete nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI törvény 13. § (1) bekezdésében kapott falhatalmazás alapján, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. §. (4) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a Pécel Város Önkormányzat tulajdonában álló vagyon elidegenítésére és hasznosítására az alábbiakat rendeli el.
ELSŐ FEJEZET
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. § (1) A rendelet célja, hogy biztosítsa az Önkormányzat tulajdonában lévő vagyon leghatékonyabb formában történő hasznosítását szolgáló szerződések létrejöttét, valamint ennek keretén belül a pályázók számára azonos, egyenlő feltételek garantálásával a verseny tisztaságának védelmét, a nyilvánosság és az esélyegyenlőség elvét.
(2) A versenyeztetés megvalósulhat pályáztatás vagy árverés útján.
2. § (1) A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzati vagyon értékesítésére, hasznosítására tulajdonosi jogkört gyakorlóra.
(2) Az önkormányzat tulajdonában lévő 25 millió Ft értékhatár feletti vagyont értékesíteni, a vagyon feletti vagyonkezelés jogát, a vagyon használatát, illetve a hasznosítás jogát – átengedni – amennyiben jogszabály kivételt nem tesz – csak versenytárgyalás útján, a legjobb ajánlatot tevő részére lehet.
(3) A versenyeztetési szabályokat valamennyi meghatározott vagyonügylet esetében alkalmazni kell az adott esetre alkalmazandó rendelkezések figyelembevételével.
(4) A versenyeztetési szabályok hatálya kiterjed
a) az önkormányzati vagyon elidegenítésére, hasznosítására jogosult – a Vagyonrendeletben meghatározott – tulajdonosi jogkört gyakorlóra,
b) arra a természetes vagy jogi személyre és önálló jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetre, akit/amelyet a tulajdonosi jogkör gyakorlója az ügylet lebonyolításával megbíz.
(5) E rendelet szabályait akkor kell alkalmazni, ha
a) a közterületek hasznosítása esetén az Önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról szóló önkormányzati rendelet,
b) a piacokról és vásárokról szóló önkormányzati rendelet,
c) az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és helyiségek bérletére és elidegenítésére vonatkozó önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik.
(6) Nem kell versenyeztetési eljárást lefolytatni,
a) az ingatlan önkormányzat által alapított társaságok részére történő apportba adására,
b) a Vagyon tv. 11. és 13. § -ban szabályozott kivételek esetére,
c) ingatlancsere,
d) ingatlan tulajdonjogával, használatával, bérletével kapcsolatos jogviták rendezése esetén,
e) településrendezési jogszabályban foglalt városrendezési célok megvalósítása (különösen telekrendezés, kisajátítás, útlejegyzés) esetén.
(7) A versenyeztetési eljárás résztvevője lehet, aki
a) magyar állampolgár, vagy külföldi magán- vagy jogi személy, aki a Vagyontörvényben előírt átlátható szervezet feltételeinek megfelel, a vonatkozó jogszabályokban előírt engedélyt megszerzi, cégbírósághoz már bejegyzett gazdasági társaság, egyéni vállalkozó, nonprofit szervezet, egyéb, nyilvántartásba vett jogi személy, és
b) a hirdetményben szereplő önkormányzati vagyon megszerzésére a megjelölt határidőn belül pályázatot nyújt be, és
c) a pályázati határidő lejártáig a pályázati kiírásban meghatározott pályázati feltételeket teljesíti.
d) Az eljárás során az ajánlattevőt meghatalmazott is képviselheti. A meghatalmazást ügyvéd által ellenjegyzett teljes bizonyító erejű magánokiratba, vagy közokiratba kell foglalni,
e) Az eljárás során összeférhetetlenséget kell megállapítani, ha a pályázat elbírálásában, lebonyolításában az a természetes személy, szervezet, vagy képviselőjük vesz részt, aki maga is pályázati vagy árverési ajánlatot tesz, vagy annak – közeli hozzátartozója (Ptk. 685. § b) pont), - munkavégzésre irányuló jogviszony alapján felettese, vagy alkalmazottja, más szerződéses jogviszony keretében foglalkoztatója, vagy foglalkoztatottja, ha bármely oknál fogva nem várható el az ügy elfogulatlan megítélése.
Értelmező rendelkezések
3. § A rendelet alkalmazásában az alábbi fogalmakat a következő értelemben kell használni:
a) Kiíró(ajánlatkérő): a Képviselő-testület,
b) Ajánlattevő (pályázó): bármely természetes személy vagy a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 1. pontja szerinti átlátható szervezet,
MÁSODIK FEJEZET
A PÁLYÁZAT KIÍRÁSA
A pályázat
4. § (1) Az önkormányzati vagyon értékesítésére, hasznosítására kiírt pályázat nyilvános vagy zártkörű lehet.
(2) A pályázatok nyilvánosak, kivéve, ha a Képviselő-testület zártkörű (meghívásos) pályázat kiírásról dönt.
(3) Zártkörű pályázat akkor írható ki, ha a pályázat tárgyául szolgáló vagyon jellege, jelentősége, valamint az annak leghatékonyabb értékesítésével, hasznosításával kapcsolatos feladatok megoldása a pályázaton előre meghatározott befektetők részvételét teszi szükségessé.
(4) Pályázatot két fordulóban is meg lehet hirdetni. Ebben az esetben a második fordulóban – a kiíró által a pályázat egészére előre meghatározott és a részletes pályázati kiírásban közzétett szempontok alapján – az első forduló eredményeképpen kiválasztott ajánlattevők vehetnek részt. A második fordulóban csak a pályázati kiírásban korábban megjelölt ajánlati feltételek módosíthatóak, egyéb részeikben az első (előző) fordulóban tett ajánlatok érvényesek maradnak.
(5) Kétfordulós pályázat esetén a részletes pályázati kiírásnak tartalmaznia kell a pályázat egészére vonatkozó szabályokat.
(6) Az ajánlatoknak az előre meghatározott feltételektől eltérő módosítása a második fordulókban érvénytelen. Ilyen esetben az ajánlat a módosítással érintett részében részlegesen érvénytelen, és helyébe az első fordulóban tett ajánlati feltétel lép.
5. § (1) Az önkormányzat vagyon értékesítésére, hasznosítására vonatkozó versenyeztetési eljárást megindítani csak a Képviselő-testület döntése alapján lehet. A tulajdonosi jogkör gyakorlója meghatározza a legkisebb eladási árat, illetve a legalacsonyabb bérleti vagy használati díjat, továbbá az általa szükségesnek ítélt egyéb feltételeket.
(2) A nyilvános pályázati felhívást az Önkormányzat által kiadott helyi újságban kell meghirdetni, továbbá az Önkormányzat hivatalos honlapján és hirdetőtábláján elhelyezni.
(3) A zártkörű pályázatokról a kiíró az érintett ajánlattevőket egyidejűleg, közvetlenül, írásban értesíti.
(4) Zártkörű pályázat esetén legalább 3 pályázónak kell megküldeni a részletes kiírást. Zártkörű pályázat esetén az ajánlatkérés tényét kell nyilvánosságra hozni, illetve ennek tényét az Önkormányzat hivatalos honlapján kell közzé tenni.
6. § (1) A pályázati felhívásnak tartalmaznia kell:
a) a kiíró megnevezését, székhelyét,
b) a pályázati eljárás célját, jellegét (nyilvános vagy zártkörű), hány fordulós (egy- vagy kettő),
c) az értékesítendő, hasznosítandó vagyontárgy megnevezését,
d) az ajánlatok benyújtásának helyét, módját és pontos idejét,
e) a pályázatra vonatkozó kérdések feltevésének, további információszerzés módjának megjelölését,
f) a részletes pályázati kiírás megtekintésének, beszerzésének helyét, módját, idejét és költségét,
g) jogfenntartást a pályázat érvénytelennek minősítésére,
(2) A részletes tájékoztató a pályázati felhívásban foglaltakon kívül tartalmazza a pályázati kiírást és az eljárás szabályait.
a) a vagyontárgy adatait,( ingatlan esetén annak címét, helyrajzi számát, az ingatlan jellegét, alapterületét, közműellátottságát, műszaki állapotát, beépíthetőségi lehetőségét, per-, teher-, igény- és szolgalommentességet, az esetleges elővásárlási joggal kapcsolatos feltételeket,
b) a pályázat részletes feltételeit,
c) a pályázat elbírálása során a pályázatok rangsorolásakor alkalmazandó értékelési szempontokat,
d) a pályázati biztosítékok( bankgarancia, fedezet igazolás) megjelölését, rendelkezésre bocsátásának határidejét és módját, visszaadásának feltételeit,
e) az ajánlati kötöttség időtartamát,
Titkosság
7. § (1) Az ajánlattevő köteles titokban tartani ajánlata tartalmát, valamint a kiíró által a részletes tájékoztatóban vagy más módon rendelkezésére bocsátott tényt, adatot, információt. Arról harmadik személynek tájékoztatást nem adhat, nem vonatkozik ez a tilalom a finanszírozó bankkal való kapcsolattartásra.
(2) Ha az ajánlattevő vagy az érdekkörében eljáró más személy a pályázat titkosságát megsértette, a kiíró az eljárást érvénytelennek nyilváníthatja.
8. § (1) A kiíró az ajánlatok tartalmát a pályázat lezárásáig titkosan kezeli, tartalmukról felvilágosítást sem kívülállónak, sem a pályázaton résztvevőknek nem adhat.
(2) A zártkörű pályázaton résztvevő pályázó nevét a kiíró a többi részt vevővel csak akkor közölheti, ha a közléshez valamennyi érintett pályázó írásban hozzájárult. A pályázóra vonatkozó egyéb információ is csak kifejezett, írásos hozzájárulásával közölhető más pályázóval.
(3) A kiíró köteles gondoskodni arról, hogy a részletes tájékoztató a pályázat meghirdetésének időpontjában rendelkezésre álljon. A dokumentáció elkészítésének költségei a pályázóra háríthatóak.
(4) Az ajánlatok és a bennük lévő adatok kizárólag a pályázat elbírálására használhatóak fel. Más célú felhasználás szándéka esetén erről az ajánlattevővel külön megállapodást kell kötni.
Az ajánlattételi határidő, a pályázati felhívás és a pályázati ajánlatok módosítása
9. § (1) A kiíró az ajánlattételi határidőt nem határozhatja meg a pályázati felhívás közzétételétől számított 20 napnál rövidebb időtartamban.
(2) A kiíró az ajánlattételi határidőt indokolt esetben egy alkalommal, legfeljebb 15 nappal meghosszabbíthatja, de ezt a tényt – az indok megjelölésével – a pályázati felhívás közzétételével megegyező helyen, az eredeti benyújtási határidő előtt legalább 10 nappal köteles hirdetményben megjelentetni. Zártkörű pályázaton részt vevőket erről megfelelő időben – de legalább az eredeti határidő előtt 7 nappal – értesíti.
10. § (1) A kiíró a pályázati felhívást az ajánlattételi határidő lejárta előtt visszavonhatja, de erről a pályázati felhívás közzétételével megegyező helyen köteles az ajánlattételi határidő lejárta előtt hirdetményt közzétenni.
(2) Az ajánlattevő az ajánlattételi határidő lejártáig módosíthatja vagy visszavonhatja pályázati ajánlatát. Az ajánlattételi határidő lejártát követően a benyújtott ajánlat már nem módosítható.
Ajánlati kötöttség
11. § A pályázó ajánlati kötöttsége az ajánlattételi határidő lejártának napján kezdődik, a pályázati kiírásban meghatározott időpontig, de legalább a benyújtási határidő lejártától számított 60 napig tart, kivéve ha a kiíró e határidőn belül a nyertes ajánlattevővel szerződést köt vagy a pályázatot érvénytelennek nyilvánítja.
Biztosíték
12. § (1) A pályázaton való részvétel biztosíték adásához is köthető, melyet az ajánlat benyújtásával egyidejűleg vagy a kiíró által a pályázati felhívásban megjelölt időpontig és módon kell a kiíró rendelkezésére bocsátani.
(2) A pályázati biztosíték összege az értékesítendő, hasznosítandó vagyontárgy forgalmi értékének 10 %-ának megfelelő összeg HUF-ban.
(3) A biztosítékot a pályázati felhívás visszavonása, az ajánlatok érvénytelenségének megállapítása esetén, illetőleg, ha a szerződéskötés a kiíró oldalán felmerült okból hiúsult meg, a pályázatok elbírálása után 15 napon belül – a (5) bekezdésben foglaltaktól eltekintve – köteles a kiíró az ajánlattevőknek visszafizetni.
(4) A Kiíró az ajánlati biztosíték után kamatot nem fizet, kivéve, ha a (2) bekezdésben meghatározott határidőt elmulasztja. A kamat mértékére a Ptk. 301. §-ában foglaltak irányadóak.
(5) Nem jár vissza az ajánlati biztosíték, ha az ajánlattevő az ajánlatát az ajánlati kötöttség ideje alatt visszavonja, vagy a szerződéskötés neki felróható okból hiúsult meg.
(6) A nyertes ajánlattevő által befizetett ajánlati biztosíték összegét az ajánlati árba be kell számítani.
HARMADIK FEJEZET
A PÁLYÁZATI AJÁNLAT
A pályázati ajánlat szabályai
13. § (1) Az ajánlattevők ajánlataikat zárt, cégjelzés nélküli borítékban, legalább 3 eredeti példányban nyújtják be. Az ajánlatokat minden oldalon cégszerűen, magánszemélyeknél eredeti aláírással ellátva kell az ajánlatok benyújtására nyitva álló időpontban és helyen, az adott pályázatra utaló jelzéssel, személyesen vagy meghatalmazott útján benyújtani.
(2) Az ajánlattevő meghatalmazottja köteles közokirattal, vagy teljes bizonyító erejű magánokirattal igazolni képviseleti jogosultságát, illetve annak mértékét.
(3) Az ajánlatnak tartalmaznia kell az ajánlattevő nyilatkozatát különösen:
a) a pályázati felhívásban foglalt feltételek elfogadására,
b) az általa vállalt szolgáltatásokra és kötelezettségekre,
c) a vételár vagy ellenszolgáltatás összegére vonatkozóan.
(4) Ha a pályázati felhívásban biztosítékadási kötelezettség került kiírásra, az ajánlat csak akkor érvényes, ha az ajánlattevő igazolja, hogy a kiírásban meghatározott összegű biztosítékot az ott megjelölt formában ás módon a kiíró rendelkezésére bocsátotta.
(5) Az ajánlattevő nem igényelhet térítést a kiírótól az ajánlata kidolgozásáért. A pályázat elkészítésével és a pályázaton való részvétellel kapcsolatos költségek az ajánlat érvényességétől, illetve a pályázat eredményességétől függetlenül az ajánlattevőt terhelik.
(6) Az ajánlattevő az ajánlat benyújtásakor az ajánlatában közölt egyes adatoknak az elbírálás utáni nyilvánosságra hozatalát is megtilthatja.
Kizárás
14. § (1) Ha az ajánlattevő vagy az érdekkörében álló más személy a pályázat titkosságát megsértette, a pályázó ajánlatát ki kell zárni.
(2) A pályázati felhívásban vagy a részletes tájékoztatóban és e rendeletben foglalt feltételek nem teljesítése vagy nem megfelelő teljesítése, továbbá az adatszolgáltatási, illetve az ajánlattevőt az eljárási rend alapján terhelő egyéb kötelezettség súlyos megszegése a pályázatból való kizárást vonja maga után.
A pályázati ajánlatok beérkezése
15. § (1) A pályázatok beérkezése a pályázati felhívásban megjelölt helyen és időpontban történik, a pályázatokat a polgármester által kijelölt személy veszi át. A pályázatok beérkezése során az átvevő az átvétel pontos időpontját rávezeti a pályázatot tartalmazó borítékra, és egyúttal átvételi elismervény kiállításával igazolja az átvétel tényét. Az ajánlati borítékokat bírálati sorszámmal kell ellátni.
(2) Az ajánlattevő meghatalmazottja a benyújtáskor köteles okirattal vagy teljes bizonyító erejű magánokirattal igazolni képviseleti jogosultságát, illetve ennek mértékét.
A pályázatok felbontása
16. § (1) A pályázati ajánlatokat tartalmazó borítékokat a kiíró képviselője a pályázati felhívásban megjelölt időpontban bontja fel. Azokat az ajánlatokat, melyekről felbontás nélkül megállapítható, hogy az ajánlati felhívásban megjelölt időpontot követően nyújtották be, felbontás nélkül vissza kell küldeni az ajánlattevőknek.
(2) Az ajánlatok bontására meghívást kapnak az ajánlattevők.
(3) Ha megállapítható, hogy valamelyik ajánlatot a megjelölt határidő előtt felbontották és annak tartalmáról más ajánlattevő tudomást szerzett vagy szerezhetett, az eljárást érvénytelennek kell nyilvánítani.
(4) A pályázati ajánlatok felbontásakor ismertetni kell az ajánlattevők nevét, székhelyét (lakóhelyét). Az ajánlatok egyéb részletei nem hozhatóak nyilvánosságra.
(5) A pályázatok felbontásakor a kiíró képviselője, határidő tűzésével, írásban felszólíthatja az ajánlattevőt, hogy az ajánlati felhívásban megjelölt dokumentumokat pótlólag csatolja, illetve egészítse ki, amennyiben azokat az ajánlat nem vagy nem teljes körűen tartalmazza.
(6) A kiíró a pályázati ajánlatok felbontását követően megállapítja, hogy mely ajánlatok érvénytelenek.
(7) Érvénytelen a pályázat, ha
a) azt a pályázati felhívásban meghatározott, illetve szabályszerűen meghosszabbított ajánlattételi határidő letelte után nyújtották be,
b) az nem felel meg az ajánlati dokumentációban meghatározott feltételeknek,
c) az ajánlattevő a hiánypótlásnak nem vagy nem teljes körűen tesz eleget,
d) az ajánlattevő az ajánlati biztosítékot nem vagy nem teljes körűen bocsátotta rendelkezésre.
(8) Az eljárás többi szakaszában nem vehet részt, aki érvénytelen ajánlatot tett.
(9) A pályázati ajánlatok felbontásáról és ismertetéséről a kiíró jegyzőkönyvet köteles készíttetni. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:
a) a bontás helyét, idejét, a jelenlévők nevét és azt, milyen minőségben vesznek részt az eljárásban,
b) a pályázat tárgyát, a beérkezett ajánlatok számát, a határidőben és azon túl érkezett ajánlatok megnevezését,
c) a pályázatok ismertetése során lehangzott észrevételeket, javaslatokat.
(10) A kiíró a pályázatok felbontásakor közjegyző közreműködését is igénybe veheti. Ha az önkormányzati vagyon értéke az építési beruházásokra a közbeszerzési törvényben meghatározott mindenkori nemzeti értékhatárt meghaladja, a kiíró a bontási jegyzőkönyvet közokiratba köteles foglaltatni.
NEGYEDIK FEJEZET
DÖNTÉS A PÁLYÁZATOKRÓL
Az ajánlatok elbírálása
17. § (1) A pályázati ajánlatokat a tulajdonosi jogkört gyakorlója bírálja el.
(2) Ha a pályázó a kiíró megállapítása szerint az ajánlatának lényegét nem érintő formai okok miatt érvénytelen pályázatot nyújtott be, a kiíró felhívására legfeljebb 5 munkanap alatt pótolhatja a hiányosságokat. Az ajánlat lényegét nem érintő formai okokat, a hiánypótlás lehetőségét, a pótolható hiányokat, valamint a hiánypótlás határidejét a pályázati kiírásnak kell tartalmaznia. A kiíró az ajánlat érvényességét a hiánypótlásra rendelkezésre bocsátott határidő lejártát követően állapítja meg.
(3) Az ajánlatok értékelésében, elbírálásában részt vevő személyeket, illetve az általuk felkért szakértőket titoktartási kötelezettség terheli. Az ajánlat értékelésében, elbírálásában résztvevők az e minőségükben tudomásukra jutott információkat kizárólag a pályázat értékelésének, elbírálásának céljára használhatják fel.
(4) Az ajánlatok elbírálására nyitva álló határidő nem lehet több, 30 napnál. Az elbírálásra nyitva álló határidőről a pályázati kiírásban rendelkezni kell.
Összeférhetetlenségi szabályok
18. § (1) A pályázat értékelésében és elbírálásában részt vevő nem lehet az ajánlatot benyújtó pályázó,
a) hozzátartozója vagy közeli rokona (Ptk. 658. § b) pont),
b) munkaviszony (köztisztviselői, közalkalmazotti jogviszony) alapján felettese vagy beosztottja,
c) szerződéses jogviszony keretében foglalkoztatottja,
d) tulajdonosa (résztulajdonosa), amennyiben a pályázó jogi személy vagy cég.
(2) A pályázat értékelésében és elbírásában részt vevő köteles haladéktalanul bejelenteni, ha vele szemben bármely, az előzőekben körülírt összeférhetetlenségi ok áll fenn.
(3) Ezeket a rendelkezéseket a pályázatok értékelésében részt vevő valamennyi személyre (pl. szakértő ) megfelelően alkalmazni kell.
(4) Összeférhetetlenségi ügyben a polgármester, az ő összeférhetetlensége esetén a Képviselő-testület dönt.
Érvénytelen ajánlat
19. § (1) Az értékelő az ajánlatok felbontását követően köteles megállapítani azt, hogy melyek azok az ajánlatok, amelyek érvénytelenek. Azok az ajánlattevők, akiknek a pályázatát érvénytelenítették a pályázati eljárás további szakaszaiban nem vehetnek részt.
(2) Érvénytelen az ajánlat, ha
a) olyan ajánlattevő nyújtotta be, amely/aki nem jogosult részt venni a pályázaton,
b) az ajánlatot a kiírásban meghatározott, illetve a szabályszerűen meghosszabbított határidő után nyújtották be,
c) az ajánlat nem felel meg a pályázati felhívásban, a hatályos jogszabályoknak, valamint a jelen szabályzatban foglaltaknak,
d) biztosítékadási kötelezettség esetén a biztosítékot az ajánlattevő nem bocsátotta, vagy nem a pályázati felhívásban előírtaknak megfelelően bocsátotta a kiíró rendelkezésére,
e) az ajánlati árat nem egyértelműen határozta meg, vagy más ajánlathoz köti.
(3) Az érvénytelen ajánlatot úgy kell tekinteni, mintha az érintett pályázó nem tett volna ajánlatot az adott pályázati eljárás keretében. Az ajánlat érvénytelenség a pályázat érvényességét nem érinti.
(4) Az érvénytelenség csak úgy állapítható meg, ha az ajánlatot a jegyző bevonásával minősítették ilyennek.
A pályázat eredménytelensége
20. § (1) A pályázat eredménytelen, ha
a) a kitűzött időpontig egyetlen ajánlat sem érkezett, vagy egyetlen ajánlat érkezett, de a pályázati kiírás alapján nem értékelhető,
b) a beérkezett ajánlatok egyike sem felelt meg a pályázati felhívás követelményeinek, vagy más, a pályázatra vonatkozó előírásnak és a kiíró nem élt a hiánypótlásra való felhívás lehetőségével,
c) kétfordulós pályázat esetén a második fordulón egyetlen meghívott pályázó sem tett értékelhető ajánlatot, amely megfelelt volna a pályázati kiírásban foglalt követelményeknek (ezt a rendelkezést megfelelően alkalmazni kell a kettőnél több fordulóból álló pályázatokra is)
d) a kiíró valamely ajánlattevőnek a pályázat tisztaságához fűződő vagy a többi pályázó érdekeit egyébként súlyosan sértő cselekménye miatt a pályázat érvénytelenítése mellett döntött,
e) a kiíró élt azon jogával, hogy új pályázat kiírását rendelje el,
f) a pályázók az ajánlatukban tett fenntartásaikat – felszólítást követően -nem vonták vissza, vagy nem korrigálták,
g) a kiíró egyik ajánlattevő ajánlatát sem fogadja el, és a pályázatot eredménytelennek nyilvánítja.
A pályázatok értékelése
21. § (1) Az értékelést végzőnek a pályázatok értékeléséről írásos jegyzőkönyvet (értékelési jegyzőkönyvet) kell készítenie
(2) Az értékelési jegyzőkönyv tartalmazza:
a) az ajánlatok rövid értékelését,
b) az ajánlat megfelel-e az ajánlati dokumentációban szereplő feltételeknek,
c) érvénytelen pályázat esetén az érvénytelenség okát,
d) eredménytelen pályázat esetén az eredménytelenség okát,
e) a legelőnyösebb ajánlatra vonatkozó javaslat indokát,
f) a pályázati eljárás eredményének összefoglaló értékelését, az első két helyezett pályázó megjelölését,
g) egyéb, a bírálat szempontjából fontosnak tartott körülményeket, tényeket.
(3) (3) Az értékelési jegyzőkönyvhöz csatolni kell a pályázatok felbontásáról, illetve ismertetéséről készült jegyzőkönyvet, mellékleteivel együtt, valamint az eredeti pályázati kiírás dokumentációját.
A pályázat eredményének közzététele
22. § (1) Az ajánlatok végső sorrendjéről döntés hozót a kiírásban kell megjelölni.
(2) A kiíró a pályázati eljárás eredményéről a pályázókat az elbírálási határidő lejártát követő 15 napon belül írásban értesíti.
(3) Zártkörű (meghívásos) pályázat esetén a kiíró a döntésről a pályázatban résztvevőket közvetlenül és írásban értesíti a döntést követő 15 napon belül.
Szerződéskötés
23. § (1) A kiírónak a szerződést a pályázat nyertesével kell megkötnie. A nyertes ajánlattevő visszalépése esetén a kiíró a szerződést – ha ezt az ajánlati dokumentáció lehetővé teszi – a pályázati eljárás döntésekor felállított rangsorban őt követő ajánlattevővel köti meg.
(2) A nyertes ajánlattevővel a szerződést a döntés meghozataláról szóló értesítés átvételétől számított 30 napon belül köti meg. A szerződést olyan időpontban kell megkötni, hogy a pályázat nyertesének az ajánlati kötöttsége még fennálljon.
ÖTÖDIK FEJEZET
AZ ÁRVERÉSRE VONATKOZÓ RENDELKEZÉSEK
24. § (1) Az árverés az önkormányzati vagyon értékesítésének, hasznosításának nyilvános, a pályázó közvetlen részvételével és jelenlétével megvalósuló versenyeztetési eljárás, mely során a vételár – a rendelet eltérő rendelkezése hiányában- licitlépcsők alkalmazásával kialakul a legmagasabb ajánlati ár.
(2) Az árverés nyilvános.
(3) Az árverést az árverés napja előtt legalább harminc nappal hirdetmény közzétételével kell kitűzni.
(4) A hirdetményt az Önkormányzat hivatalos honlapján és a hirdetőtáblán kell közzétenni. Ezt követően az országos napilapban történő meghirdetéstől el lehet tekinteni.
(5) A hirdetményben fel kell tüntetni:
a) a kiíró megnevezését,
b) az árverés helyét, idejét,
c) az árverésre kerülő vagyontárgy megnevezését és kikiáltási árát, továbbá az esetleges elővásárlási jogokat,
HATODIK FEJEZET
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
25. § Jelen rendelet 2013. május 15. napján lép hatályba. Rendelkezéseit a hatálybalépését követően indult ügyekben kell alkalmazni.