Pécel Város Önkormányzat Képviselő-testületének 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat pénzügyi támogatásairól

Hatályos: 2017. 06. 30- 2019. 03. 05

Pécel Város Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és (2) bekezdésében foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. Általános rendelkezések


1. § E rendelet alkalmazásában

a) támogatás: Pécel Város Önkormányzata (továbbiakban: önkormányzat) részéről a támogatott által meghatározott, a tevékenységi körébe tartozó cél megvalósítása érdekében, a támogatási szerződésben meghatározott feltételek szerint, ellenérték nélkül nyújtott pénzbeli juttatás,

b)1 támogatottak: önkormányzati támogatásban csak a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerinti jogi személy részesülhet,

c) támogatási szerződés: az önkormányzat és a támogatott által kötött – a támogatás juttatása, felhasználása és a felhasználásra vonatkozó szakmai beszámoló, valamint a pénzügyi elszámolás feltételeit meghatározó – szerződés,

d)2 államháztartáson kívüli forrás: az államháztartás körébe nem tartozó jogi személyek részére átadott vagy tőlük kapott pénzeszköz.


2. § (1) Önkormányzati támogatást kaphatnak a Magyarországon bírósági nyilvántartásba vett, péceli székhelyű, vagy országos, regionális, megyei szervezetek péceli szervezettel is rendelkező, valamint nem péceli székhelyű, de tevékenységével Pécelen is ható

a) egyesületek,

b) alapítványok,

c) közalapítványok,

d) egyéb szervezetek, amelyeket a bíróság a pályázat kiírásáig nyilvántartásba vett, és az alapító okiratuknak vagy alapszabályuknak megfelelő tevékenységüket ténylegesen folytatják; továbbá

a fenti feltételeknek megfelelő

e) egyházak,

f)3 közfeladatot ellátó intézmények (a továbbiakban együtt: támogatást kérő vagy támogatott).

(2) Nem támogathatók az (1) bekezdés szerinti szervezetek azon tevékenységei, amelyek támogatását jogszabály tiltja.


2/A. §4 (1) E rendelet rendelkezéseit nem kell alkalmazni a Pécel Város Önkormányzatának tulajdonában álló gazdasági társaságok és a Pécelen helyi vagy helyközi közlekedést végző gazdasági társaságok támogatása esetén.

(2) Az (1) bekezdés szerinti gazdasági társaságok támogatásának szerződéses feltételeit a Képviselő-testület – a hatályos jogszabályok keretein belül – egyedileg állapítja meg.


2. A támogatás odaítélésének általános szabályai


3. § (1)5 6 A támogatások odaítélése során a döntéshozó

a) Pécel Város Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) elsősorban pályázati kiírás útján dönt a támogatás céljára az éves önkormányzati költségvetésről szóló rendeletben rendelkezésre álló pénzeszközök felhasználásáról, másodsorban pályáztatási eljárás mellőzésével nyújt támogatást az éves önkormányzati költségvetésről szóló rendeletben elkülönített előirányzatból,

b)7 a polgármester - pályázati eljárás mellőzésével - Pécel Város Önkormányzatának éves önkormányzati költségvetéséből nem vagy csak részben támogatott programokra vagy alacsony (250.000 Ft alatti) forrásigényű, helyi kezdeményezésű programokra, rendezvényekre – kivéve az alapítványok támogatását – valamint egyedi döntéssel, saját hatáskörben nyújt támogatást az éves költségvetési rendeletben biztosított polgármesteri keret előirányzat terhére.

(2) A Képviselő-testület a tárgyévre vonatkozóan a támogatás odaítélésének feltételeit és a támogatás felhasználásáról szóló elszámolás további szabályait a jogszabályokban foglalt kötelező rendelkezések alapján állapítja meg.

(3) A támogatás összegének utalására a támogatási szerződésben foglaltaknak megfelelően kerül sor.


4. § (1) A Képviselő-testület az éves önkormányzati költségvetésről szóló rendeletében határozza meg azon költségvetési előirányzatait, amelyek terhére működési vagy felhalmozási célú támogatás adható.

(2)8 Az önkormányzat költségvetésében e rendeletben meghatározott célokra a támogatást kérők számára költségvetési rendeletében évente meghatározott összeget irányoz elő.

(3)9 Az előirányzatból a következő célokra teljesíthetőek kifizetések:

a) a támogatást kérők közhasznú tevékenységének támogatása,

b) a támogatást kérőket érintő évfordulók, fesztiválok, hazai és határon túli rendezvények támogatása,

c) hazai és határon túli rendezvényeken, fesztiválokon történő részvétel támogatása, európai integrációt elősegítő civil programok támogatása,

d) civil szférával kapcsolatos szolgáltató, tanácsadó, oktatási, fejlesztő, segítő tevékenységek támogatása,

e) a támogatást kérők pályázati önrészének támogatása,

f) civil érdek-képviseleti tevékenységek támogatása,

g) egyéb várospolitikai célok érdekében végzett tevékenység támogatása,

h) a támogatást kérők működési költségeinek támogatása.


5. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzati költségvetésről szóló rendeletében rendelkezésére álló forrás terhére támogatásban részesítheti a támogatást kérőt. A Képviselő-testület pályázat kiírásával meghatározhatja a rendelkezésre álló forrás felhasználásának egyéb, e rendeletben nem szabályozott feltételeit. A pályázatok elbírálása során a Képviselő-testület e rendelet és az általa meghatározott feltételek szerint, az ott megjelölt határidők betartásával jár el.

(2) A támogatási kérelmet kizárólag írásban, a rendelet 1. melléklete szerinti támogatási kérelem űrlap kitöltésével lehet benyújtani. A támogatási kérelmekhez csatolt alapító okiratokat, alapszabályokat, egyéb dokumentációkat a Péceli Polgármesteri Hivatalban (továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) őrzik.

(3) A támogatási kérelemmel egyidejűleg kell benyújtani, a rendelet 6. melléklete szerinti az összeférhetetlenség, valamint az érintettség fennállásáról szóló nyilatkozatot, amennyiben az érintettség fennáll, a rendelet 7. melléklete szerinti közzétételi kérelem benyújtása is kötelező. A köztartozásokról, valamint a munkaadói-munkavállalói rendezett jogviszonyról szóló, a rendelet 5. melléklete szerinti nyilatkozatot is a támogatási kérelemmel egyidejűleg kell benyújtani.

(4) A kérelem kizárólag akkor terjeszthető a Képviselő-testület elé, ha a támogatást kérő az e rendeletben foglalt követelményeknek és a Képviselő-testület által esetlegesen előírt további feltételeknek maradéktalanul megfelel. Hiányos, vagy az e rendeletben előírt feltételeknek nem megfelelő kérelem nem terjeszthető a Képviselő-testület elé.

(5) Az előterjesztésnek tartalmaznia kell tájékoztatást arra vonatkozóan, hogy a támogatást kérő a részére korábban nyújtott támogatással elszámolt-e, továbbá a támogatás forrását.

(6) A Képviselő-testület nem adhat támogatást a rendelet előírásainak nem megfelelően előterjesztett kérelmekre, valamint a mulasztástól számított két éven belül annak a támogatást kérőnek, aki a korábban megkötött támogatási szerződésben meghatározott feltételeket az abban megjelölt határidőre nem teljesítette, annak a támogatást kérőnek, aki a visszafizetésre vonatkozó felszólítástól számított harminc napon belül a támogatást nem fizette vissza, vagy harminc napon belül a támogatás visszafizettetésére irányuló beszedési megbízás nem vezetett eredményre.


3. A támogatási szerződés


6. § (1) A támogatási szerződést a rendelet 2. és 3. melléklete szerint, az abban foglalt kikötéseknek az adott támogatásra vonatkoztatva kell elkészíteni. A támogatási szerződésnek továbbá tartalmaznia kell a Képviselő-testületnek az egyéb, a támogatás juttatására, felhasználására és a felhasználás elszámolására vonatkozó további feltételeit is.

(2) A támogatási szerződés a Képviselő-testület engedélyével módosítható, ha a támogatott önhibáján kívüli okból nem tudja teljesíteni a támogatási szerződésben vállalt kötelezettségét. A támogatási szerződés kizárólag a támogatott által a támogatási szerződésben vállalt teljesítési határidő lejártát megelőzően módosítható.

(3) A támogatási szerződést a Képviselő-testület felhatalmazása alapján a polgármester írja alá.


7. § Az önkormányzat az általa nyújtott támogatásokról a döntés meghozatalát követő hatvanadik napig köteles a honlapján - www.pecel.hu – a támogatottak nevét, a támogatás célját, összegét, továbbá a támogatási program megvalósítási helyére vonatkozó adatokat közzétenni. Legalább öt évig biztosítani kell az adatok hozzáférhetőségét.


8. § (1) A Képviselő-testület által nyújtott támogatásokról e rendelet 4. melléklete szerinte nyilvántartást kell vezetni.

(2) A támogatási kérelmet a beérkezést követő nyolc napon belül nyilvántartásba kell venni.


4. Elszámolás a támogatási összeg felhasználásáról és a támogatási szerződésben foglalt kötelezettségek teljesítéséről


9. § (1) A támogatott által készített, a támogatás felhasználásáról szóló szakmai beszámolót és a pénzügyi elszámolást (a továbbiakban együtt: elszámolás) az annak benyújtásától számított 30 napon belül meg kell vizsgálni. A határidőre be nem nyújtott elszámolás megküldésére és a hiányosan benyújtott elszámolás kiegészítésére 15 nap határidő kitűzésével hiánypótlásra kell felszólítani a támogatottat.

(2)10 Az önkormányzat nevében a polgármester – e rendelet rendelkezéseire figyelemmel – dönt az elszámolás elfogadásáról vagy elutasításáról.

(2a)11 Amennyiben az elszámolásból megállapítható, hogy a támogatott a támogatási szerződésben vállalt kötelezettségét nem teljesítette, vagy a támogatott a hiánypótlási felhívásnak a kitűzött határidőre nem tett eleget, az elszámolást el kell utasítani.

(2b)12 Az önkormányzat nevében a polgármester értesíti a támogatottat a támogatás összege felhasználásáról szóló elszámolásának a döntéshozó általi elutasításról és a támogatási szerződés felbontásáról.

(3) A pénzügyi elszámoláshoz csatolni kell a megvalósított célok érdekében felmerült kiadások záradékkal ellátott bizonylatainak és a pénzügyi teljesítést bizonyító pénzintézeti kivonatok, pénztárbizonylatok hitelesített fénymásolatát. A számlán nem elfogadható a rendezvényszervezés, étkezés, szállás, szállítás megfogalmazás, vagy ha igen, akkor külön kell részletezni a rendezvény megjelölését, a résztvevőket (jelenléti ív, utaslista), a szolgáltatás jellegét, az igénybe vevők körét.

(4) Amennyiben a pénzügyi elszámolás keretében benyújtott bizonylatok a támogatási szerződésben megfogalmazott céltól eltérő felhasználást támasztanak alá, hiánypótlásra kell felhívni a támogatottat.

(5) Amennyiben a pénzügyi elszámolásban foglaltak részben nem fogadhatóak el, a vizsgálati jelentést meg kell küldeni a támogatottnak, és egyben fel kell szólítani a támogatás összege vizsgálati jelentésben megállapított részének visszafizetésére.

(6) Amennyiben a támogatott a támogatási szerződés szerinti határidőt követően nyújtotta be az elszámolást, vagy egyáltalán nem nyújtott be elszámolást, vagy a pénzügyi elszámolásban foglaltak nem fogadhatóak el, vagy a támogatott az elszámolás hiánypótlására kitűzött határidőre a hiánypótlási kötelezettségének nem tett eleget, a vizsgálati jelentésben ezt a tényt rögzíteni kell az elszámolás elutasításának indoklásával együtt. A támogatottnak értesítést kell küldeni az elszámolás elutasításáról a vizsgálati jelentés egyidejű megküldésével. Az önkormányzat nevében a polgármester értesíti a támogatottat az elutasításról és a támogatási szerződés felbontásáról.


10. § A támogatási szerződés felbontását követően a támogatott 30 napon belül köteles a támogatást vagy annak meghatározott részét visszafizetni a vizsgálati jelentés alapján. Amennyiben a 30 nap alatt nem történik meg a visszafizetés, a támogatás behajtására azonnali beszedési megbízást kell kibocsájtani.


5. Államháztartáson kívüli forrás átvételére vonatkozó szabályok


11. § (1) Államháztartáson kívüli forrás átvételéről – amennyiben többlet kötelezettségvállalást az önkormányzat részére nem jelent – a polgármester dönt, melyről a döntést követő ülésen tájékoztatja a Képviselő-testületet.

(2) A bevétel kötelező és önként vállalt feladat forrása lehet, azonban a felhasználása nem veszélyeztetheti a kötelező feladat ellátást.

(3) Az elszámolás a megállapodásban foglaltaknak megfelelően történik, a Polgármesteri Hivatal közreműködésével.


6. Záró rendelkezések


12. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.






1. melléklet a 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelethez


Támogatási kérelem


I. Kérelmező


1. Neve (szervezet neve):

2. Címe, irányítószáma (szervezet címe):

3. Levelezési címe:

4. Telefonszáma, faxszáma:

5. E-mail címe:

6. Bankszámlaszáma:

7. Adószáma:

8. Statisztikai kódja:

9. Kapcsolattartó személy neve:

10. Kapcsolattartó személy címe:

11. Kapcsolattartó személy telefonszáma, faxszáma:

12. Kapcsolattartó személy e-mail címe:


II. A kérelem megvalósítása


1. A kérelem célja, indoka (röviden):

2. Megvalósítás időszaka (kezdés és befejezés időpontja):

3. Megvalósításhoz szükséges teljes összeg ….... Ft (a támogatás + saját erő)

4. Megvalósításhoz meglévő saját összeg ….... Ft (saját erő készpénz)

5. Megvalósításhoz rendelkezésére álló egyéb forrás ….... Ft

6. Igényelt támogatás teljes összege …............ Ft

7. A támogatást elő- vagy utófinanszírozással kéri:

8. Várható egyéb támogatás:

ellenérték nélküli szolgáltatások …......... Ft

önkéntes munka …................ Ft

9. Költségkategóriák szerint kért támogatás:

Működési költségek …............. Ft

Ezen belül:

Személyi jellegű kifizetések ….............. Ft

Dologi kiadások ….............. Ft

Felhalmozási költségek …......... Ft

10. A tárgyévben és az azt megelőző 3 évben elnyert önkormányzati és egyéb támogatások

forrása (támogató neve):

célja:

összege:

időpontja:


III. A kérelem részletes indokolása


A kérelmező részletesen írja le a támogatás pontos tartalmát (program esetében a program részletes leírása vagy működés esetében a szervezet tevékenysége), illetve, hogy pontosan milyen költségtételekre kéri a támogatást. A kérelemnek tartalmaznia kell a megvalósítandó cél részletes ismertetését, az annak megvalósításához szükséges költségek részletes bemutatásával és amennyiben a saját erőn és a kért támogatáson kívül más forrásokat is igénybe kíván venni, akkor azok részletes ismertetését.



IV. Nyilatkozatok


1. A támogatást kérő képviselőjeként kijelentem, hogy a …......................................................................................................................-nak köztartozása nem áll fenn.


2. A …..................................................................................................................................... támogatást kérő képviselőjeként kijelentem, hogy a részére a Pécel Város Önkormányzata által korábban nyújtott támogatás felhasználásáról szóló szakmai beszámolót és pénzügyi elszámolást az önkormányzat elfogadta, annak az önkormányzat felé támogatási visszafizetési kötelezettsége nem áll fenn.


3. A …...................................................................................................................... támogatást kérő képviselőjeként kijelentem, hogy a jelen támogatási kérelemben megjelölt cél megvalósítása érdekében – további támogatási kérelmet nyújtottunk be a …...................................................................-hoz/nem nyújtottunk be további támogatási kérelmet.*


V. Mellékletek


Mellékelni kell a kérelmező bírósági bejegyzésének kivonatát (annak másolatát), az alapító okirat (alapszabály), annak az esetleges módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt másolatát és az aláírási címpéldány másolatát, kivéve ha azt a támogatást kérő már korábban az önkormányzat részére megküldte és ezen időponttól kezdődően abban változás nem történt.


Pécel, 201...év …........................



Kérelmező cégszerű aláírása


2. melléklet a 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelethez13 14



TÁMOGATÁSI SZERZŐDÉS


Mely létrejött egyrészről:


Pécel Város Önkormányzata

(2119 Pécel, Kossuth tér 1.)

PIR-törzsszám:

adószám:

bankszámlaszám:

képviseli …...............................................................polgármester,

mint támogató (a továbbiakban: Támogató),


másrészről:

.……………………….......................................…..…....

cím:...............................……………...............…......….......

adószám:..........................................……………............….

bankszámlaszám:…………………………………………..

képviseli:...........…………………………………................, mint támogatott (a továbbiakban: Támogatott)

között, az alábbi feltételek szerint:


1. A Támogató a Pécel Város Önkormányzatának Képviselő-testülete.......................................Kt. határozata alapján a Támogatottat.................................................., azaz …............. forint vissza nem térítendő támogatásban (a továbbiakban: támogatás) részesíti a ………………..tárgyú, ………. összköltségű cél/tevékenység/feladat (a továbbiakban: cél) megvalósítása céljából. A támogatás a fenti cél összköltségének ……..%-a.

1.1. A Támogatott a támogatást kizárólag az 1. pontban meghatározott cél megvalósítására jogosult felhasználni. A támogatás forrása Támogató 201…. évi költségvetése.


2. A támogatás felhasználására kizárólag Támogatott jogosult. Támogatott tudomásul veszi, hogy a támogatásból további támogatást nem nyújthat. Közreműködők bevonására nincs lehetőség.


3. A Támogató a támogatás összegét a támogatási szerződés aláírását követő 8 napon belül a Támogatott ….............................. számú bankszámlájára utalja.


4. A Támogatott a támogatást ….................................... napjáig használhatja fel. A támogatásnak fenti határidőig fel nem használt részét a felhasználás határidejének lejártát követő 15 napon belül Támogatott köteles a Támogatónak a …...................................... számú költségvetési elszámolási számlájára visszautalni.


5. A támogatási összeg terhére kizárólag az 1. pontban meghatározott cél megvalósításával közvetlenül összefüggő, az elszámolhatósági időszakban ténylegesen felmerült, és pénzügyileg rendezett, azaz kifizetett, a pályázati űrlapon előzetesen feltüntetett költség minősül elszámolható költségnek.

Az elszámolható költség

a) a belföldi és esetleges külföldi költségszámlák ÁFA-val vagy értéktöbbletadóval növelt összege, amennyiben a Támogatott a támogatással fedezett költségek tekintetében nem rendelkezik általános forgalmi adó visszaigénylési jogosultsággal, vagy

b) a belföldi és esetleges külföldi költségszámlák ÁFA vagy értéktöbbletadó nélküli összege amennyiben a Támogatott a támogatással fedezett költségek tekintetében általános forgalmi adó visszaigénylési jogosultsággal rendelkezik.

A Támogatott jelen szerződés aláírásával egyidejűleg nyilatkozik arról, hogy a támogatással fedezett költségek tekintetében általános forgalmi adó visszaigénylési jogosultsággal rendelkezik/nem rendelkezik.


6. A Támogatott a támogatás felhasználásáról az alábbiak szerint …................................... napjáig elszámol:

Az elszámolásnak tartalmaznia kell a kitűzött célok megvalósítását bemutató szakmai beszámolót 2 példányban, ami a Péceli Polgármesteri Hivatal címére küldendő be. A benyújtott elszámolásához csatolni kell a támogatás felhasználását igazoló számláknak, az egyéb számviteli bizonylatoknak és a pénzügyi teljesítést igazoló bizonylatoknak (a továbbiakban együtt: pénzügyi bizonylatok) a Támogatott által szabályszerűen hitelesített (lepecsételt és aláírt) másolatát és a támogatási cél megvalósulása érdekében kötött szerződések Támogatott által hitelesített másolatát. A számlán a rendezvényszervezés, étkezés, szállás, szállítás megfogalmazás csak abban az esetben fogadható el, amennyiben külön részletezve van a rendezvény megjelölése, a résztvevők (jelenléti ív, utaslista) , a szolgáltatás jellege, az igénybe vevők köre.

A Támogatott nyilatkozattételre jogosult képviselője az elszámoláshoz benyújtott pénzügyi bizonylatok másolati példányán írásban nyilatkozik arról, hogy a Támogatott a pénzügyi bizonylat alapján kifizetett kiadásokat kizárólag a támogatási szerződés 1. pontjában meghatározott cél megvalósítására használta fel.


7. A Támogató a Támogatott által készített elszámolást ellenőrzi, és a Támogatottat tájékoztatja arról, hogy az elszámolást elfogadta-e vagy sem. Ha a Támogató a Támogatott elszámolását nem fogadja el, felhívja a Támogatottat a hiányosságok 15 napon belüli pótlására. Ha a Támogatott hiánypótlási kötelezettségének a megadott határidőig nem tesz eleget, a Támogató a támogatási szerződést felbontja és elrendeli a támogatás összegének azonnal visszafizetését.


8. A Támogatott az általa a támogatásból beszerzett eszközök és immateriális javak elidegenítésére – az elszámolásnak a Támogató részéről írásban történő elfogadásáig – nem jogosult. A Támogatott köteles a támogatásból vásárolt eszközöket rendeltetésszerűen használni, és karbantartásukról gondoskodni.


9. Ha a Támogatott által kitűzött cél a Támogatott hibáján kívüli okból részben vagy egészben meghiúsul, a Támogatott köteles azt haladéktalanul a Támogatónak bejelenteni, és a 6. pontban meghatározott módon a felhasznált támogatásról elszámolni. A támogatás fel nem használt részét köteles a 4. pontban meghatározott módon visszautalni.


10. Ha a Támogatott neki felróható okból az általa a kérelemben meghatározott célt részben vagy egészben nem valósítja meg, köteles a támogatás teljes összegét visszautalni a Támogató által írásban meghatározott időig.


11. A Támogató a támogatás összegének felhasználását folyamatosan ellenőrizheti. Az ellenőrzés során betekinthet a Támogatott nyilvántartásaiba és könyveibe oly mértékig, hogy megállapíthassa, hogy a támogatás összegét szabályszerűen és jelen szerződésben meghatározottak szerint használta-e fel. Ellenőrizheti a vásárolt eszközök meglétét, rendeltetésszerű használatát, és a megkötött szerződések teljesedésbe menését.

A Támogatott a támogatással kapcsolatos iratokat, valamint a támogatás felhasználását alátámasztó bizonylatokat köteles a támogatott tevékenység lezárását követő tíz éven keresztül hiánytalanul megőrizni.


12. Ha a Támogató ellenőrzése során megállapítja, hogy a Támogatott a támogatás összegét részben vagy egészben szabálytalanul, vagy nem jelen szerződésben foglaltaknak megfelelően használta fel, a Támogató a támogatási szerződést felbontja, mely a támogatás összegének 30 napon belüli visszafizetését vonja maga után. Amennyiben a Támogatott a meghatározott határidőig elszámolását nem nyújtja be, vagy visszafizetési kötelezettsége keletkezik, és visszafizetési kötelezettségének határidőre nem tesz eleget, a Támogató a Támogatott pénzintézeténél beszedési megbízás benyújtásával kezdeményezi a támogatás összegének részben vagy egészben történő visszafizetését.


13. Amennyiben a Támogatott visszafizetési kötelezettségét nem teljesíti, köteles a támogatásból beszerzett eszközöket, immateriális javakat a Támogató tulajdonába adni.


14. A Támogatott vállalja, hogy kiadványaiban, rendezvényein feltünteti a Támogatás tényét és ezeket a dokumentumokat az elszámoláshoz mellékeli. Mellékelni kell továbbá a támogatott rendezvényeket népszerűsítő kommunikációs anyagok egy-egy példányát; a pályázatban közösségi használatra (kölcsönzésre) igényelt tárgyi eszközök kölcsönzésének lehetőségéről tájékoztató anyagokat, feltüntetve a megjelenés idejét, helyét. Ezek elmulasztása szerződésszegésnek minősül, ami a támogatási összeg teljes vagy részbeni visszafizetését vonja maga után.

15. Amennyiben az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (továbbiakban: Ávr.) 82. § (1) bekezdés a), c) pontjában meghatározott bármely körülmény bekövetkezik, a Támogatott adataiban vagy a költségvetési támogatás egyéb -, a jogszabályban, támogatási szerződésben rögzített - feltételeiben változás következik be, a Támogatott a tudomására jutástól számított 8 napon belül köteles azt írásban bejelenteni a Támogatónak. A bejelentést követően a Támogató a jogszabályban rögzített határidőn belül vagy annak hiányában 30 napon belül megteszi az általa nyilvántartott adatok megváltoztatására, a költségvetési támogatás feltételeinek módosítására, jogszabályban vagy a támogatási szerződésben meghatározott esetekben annak visszavonására, az attól történő elállásra, annak módosítására, felmondására, továbbá a jogosulatlanul igénybe vett támogatás visszakövetelésére, vagy más eljárás lefolytatására irányuló intézkedéseket.

A Támogató a szerződéstől való elállásra vagy választása szerint annak felmondására jogosult, amennyiben a Támogatott részére meghatározott értesítési kötelezettségek bármelyike egy hónapon túli késedelmet szenved.


16. Jelen szerződés elválaszthatatlan része a „Felhatalmazó levél azonnali beszedési megbízásra” című melléklet.


17. A Támogatott a jelen szerződés aláírásával írásban kijelenti, nyilatkozik arról, hogy

17.1. lejárt köztartozása nincs,

17.2. rendezett munkaügyi kapcsolatokkal rendelkezik,

17.3. a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 1. pontja szerinti átlátható szervezetnek minősül,

17.4. nem áll jogerős végzéssel elrendelt felszámolási, csőd-, végelszámolási vagy egyéb – a megszüntetésre irányuló jogszabályokban meghatározott – eljárás alatt,

17.5. az e szerződéssel kapcsolatos nyilatkozatokban, szerződéses adatokban foglaltak változása esetén, a változást követő 8 napon belül írásban tájékoztatja a Támogatót.

A valótlan tartalmú nyilatkozat, adat alapján kötött szerződést a Támogató felmondja, vagy ha a szerződés teljesítésére még nem került sor, a Támogató a szerződéstől eláll.


18. Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet és a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.


19. A szerződést kötő felek hozzájárulnak a szerződésben szereplő személyes adataik egymás általi megismeréséhez, szerződésbe foglalásához és kezeléséhez.


20. A jelen szerződés 4 példányban készült, melyeket a szerződő felek elolvasás után mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag aláírták.


Pécel, 201…………………..… Pécel, 201……………………......




................................................................

Pécel Város Önkormányzata

Támogató

....................................................................

Támogatott


Pénzügyi ellenjegyző:


Pécel, 201................................




.................................................

gazdasági irodavezető

3. melléklet a 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelethez


Felhatalmazó levél azonnali beszedési megbízásra


Tisztelt

.....................................................

.....................................................

(hitelintézet neve és címe)


Megbízom / megbízzuk önöket, az alábbi megjelölt fizetési számlánk terhére az alább megnevezett kedvezményezett által benyújtandó azonnal beszedési megbízás(ok) teljesítésére a következőkben foglalt feltételekkel:



Számlatulajdonos megnevezése:

Felhatalmazással érintett bankszámlaszáma:

Kedvezményezett neve: Pécel Város Önkormányzata

Kedvezményezett címe: 2119, Pécel, Kossuth tér 1.

Kedvezményezett bankszámlaszáma:



A felhatalmazás visszavonásig érvényes és csak a kedvezményezett, Pécel Város Önkormányzata írásbeli hozzájárulásával vonható vissza.



A beszedési megbízáshoz okiratot nem kell csatolni.


A beszedési megbízásonkénti felső értékhatár....................... Ft (…....../201... számú támogatási szerződésben rögzített támogatási összeg).



Fedezethiány esetén a sorba állítás időtartama 35 nap.



Kelt: ….........., 201... …...................hó...............nap.



..............................................



Kötelezett számlatulajdonos


Záradék:


A fenti felhatalmazó levelet nyilvántartásba vettük.

Kelt:............., 201............hó........................nap.


..........................................

Számlavezető pénzintézet


4. melléklet a 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelethez15




A támogatások nyilvántartása




1. Iktatószám

2. Támogatott neve

3. Székhelye

4. Képviselőjének neve

5. Elérhetősége (telefon, e-mail)

6. A kapcsolattartásért felelős személy neve

7. Elérhetősége (telefon, e-mail)

8. Adószáma

9. Számlaszáma

10. Tevékenysége (kódok: szociális:1, kulturális:2, oktatási:3, egészségügyi:4, környezetvédelmi:5, ifjúsági:6, nemzetiségi:7, sport:8, hitélet:9, érdekképviselet:10, tudományos:11, egyéb:12)

11. Kérelem célja

12. Összköltség

13. Önerő

14. Kért támogatás összege

15. Döntéshozó neve, a döntés száma

16. Támogatás összege

17. Támogatási szerződés megkötésének időpontja

18. Elszámolás határideje

19. Módosítási kérelem benyújtásának időpontja

20. Módosítás tárgya

21. Módosító határozat száma

22. Támogatás összege utalásának/kifizetésének időpontja

23. Elszámolás beérkezése

24. Szakmai ellenőrzés (kódok: elfogadva:1, elutasítva:2, részben elutasítva:3)

25. Pénzügyi ellenőrzés (kódok: elfogadva:1, elutasítva:2, részben elutasítva:3)

26. Értesítés a szakmai, pénzügyi elszámolás elfogadásáról

27. A vizsgálati jelentés megküldésének időpontja

28. A támogatott értesítése a támogatási szerződés felbontásáról

29. Az értesítés átvételének időpontja

30. Azonnal beszedési megbízás benyújtásának időpontja

31. Visszafizetés időpontja


5. melléklet a 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelethez16



NYILATKOZAT



Alulírott,…..........................................................................................................................................................................................................................................(támogatott megnevezése) képviseletére jogosult nyilatkozom, hogy …...............................................................................................-nak/nek (szervezet megnevezése) lejárt köztartozása (Nemzeti Adó- és Vámhivatal, a székhely helye szerinti illetékes önkormányzati adóhatóság, társadalombiztosítási szerv felé) nincs.


Alulírott,…..........................................................................................................................................................................................................................................(szervezet megnevezése) képviseletére jogosult nyilatkozom, hogy …................................................................................................................. szervezet megnevezése)

rendezett munkaügyi kapcsolatokkal rendelkezik.


Ezt a nyilatkozatot a Pécel Város Önkormányzata által meghirdetett pályázat támogatási szerződésének megkötéséhez adtuk ki.


Pécel, 201................................





Támogatott cégszerű aláírása


6. melléklet a 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelethez17


NYILATKOZAT


a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény szerinti összeférhetetlenség, illetve érintettség fennállásáról, vagy hiányáról (benyújtandó a támogatási kérelemmel egyidejűleg)


A Pályázó neve:


Gazdasági társaság esetén székhelye:

Cégjegyzékszáma:

Adószáma:

Bankszámlaszáma:

Képviselőjének neve:


Egyéb szervezet esetén székhelye:


Képviselőjének neve:


Nyilvántartásba vételi okirat száma:


Nyilvántartásba vevő szerv megnevezése:


Kijelentem, hogy személyemmel, illetve a pályázóként megjelölt szervezettel szemben a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (Knyt.)


- 6. § (1) bekezdés szerinti összeférhetetlenség


1. nem áll fenn vagy

2. fennáll az ...pont alapján


- 8. § (1) bekezdése szerinti érintettség


1. nem áll fenn vagy

2. fennáll az ...pont alapján


(A megfelelő rész aláhúzandó!)


Az összeférhetetlenség vagy az érintettség alapjául szolgáló körülmény leírása:

............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


Kijelentem, hogy az összeférhetetlenség megszüntetésére az alábbiak szerint intézkedtem:

............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


Kijelentem, hogy az érintettség közzétételét külön űrlap csatolásával kezdeményeztem.



Pécel..........



Aláírás/ Cégszerű aláírás

7. melléklet a 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelethez18


KÖZZÉTÉTELI KÉRELEM


a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény 8. § (1) bekezdés szerinti érintettségről

A Pályázó neve:


Gazdasági társaság esetén székhelye:

Cégjegyzékszáma:

Adószáma:

Bankszámlaszáma:

Képviselőjének neve:


Egyéb szervezet esetén székhelye:

Képviselőjének neve:


Nyilvántartásba vételi okirat száma:


Nyilvántartásba vevő szerv megnevezése:


Kijelentem, hogy a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény 8. § (1) bekezdés szerinti érintettség személyemmel, illetve a pályázóként megjelölt szervezettel szemben fennáll, mert a pályázóként megjelölt gazdasági társaság, alapítvány, társadalmi szervezet, egyház, vagy szakszervezet tekintetében az érintettség fennáll, mert

vezető tisztségviselője

az alapítvány kezelőszervének, szervezetének tagja, tisztségviselője

vagy társadalmi szervezet ügyintéző, vagy képviseleti szervének tagja

a pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő szervnél vagy döntést hozó szervnél munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló személy, nem kizárt közjogi tisztségviselő, vagy e személyek közeli hozzátartozója


Indokolás:

Az érintettséget megalapozó személy társaságban betöltött pozíciója (a pozíció beírandó):

................................................................

A szervezet megnevezése amellyel munkavégzésre irányuló jogviszonyban áll (a szervezet neve, székhelye beírandó): …...........................................................................

Közjogi tisztség megjelölése (a kívánt rész aláhúzandó):

köztársasági elnök, Országgyűlés által választott vagy a köztársasági elnök által kinevezett tisztségviselő, országgyűlési és az európai parlamenti képviselő, nemzetiségi szószóló, polgármester, alpolgármester, főpolgármester, főpolgármester-helyettes, helyi önkormányzati képviselő, helyi önkormányzat képviselő-testülete bizottságának tagja, központi államigazgatási szerv – a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény 2. § (1) bekezdés d) pontja alá nem tartozó – vezetője és helyettesei


A közeli hozzátartozói kapcsolat megjelölése (a kívánt rész aláhúzandó):házastárs, egyeneságbeli rokon, örökbefogadott, mostoha- és nevelt gyermek, örökbefogadó-, mostoha- és nevelőszülő, testvér


Kijelentem, hogy a fenti nyilatkozat kitöltésével eleget tettem a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény rendelkezéseinek az érintettségemet illetően. A nyilatkozatban szereplő adatok a valóságnak mindenben megfelelnek.


Pécel, 201............................................................


Aláírás / Cégszerű aláírás

1A 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelet 1. § b) pontja a 10/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 1. §-ának megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2015. február 28.

2A 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelet 1. § d) pontja a 10/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 2. §-ának megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2015. február 28.

3A 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdés f) pontja a 10/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 3. §-ának megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2015. február 28.

4A 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelet 2/A. §-a a 16/2015. (V. 5.) önkormányzati rendelet 1. §-ának megfelelően megállapított szöveg. Hatályos: 2015. május 5.

5A 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése a 10/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 4. §-ának megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2015. február 28.

6A 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése a 7/2017. (III. 10.) önkormányzati rendelet 2. §-ának megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2017. március 11.

7A 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdés b) pontja a 16/2017. (VI. 29.) önkormányzati rendelet 7. §-ának megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2017. június 30.

8A 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdése a 10/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 5. §-ának megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2015. február 28.

9A 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelet 4. § (3) bekezdése a 10/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 6. §-ának megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2015. február 28.

10A 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelet 9. § (2) bekezdése a 10/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 7. §-ának megfelelően módosított szöveg. Hatályos: 2015. február 28.

11A 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelet 9. § (2a) bekezdése a 10/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 8. §-ának megfelelően megállapított szöveg. Hatályos: 2015. február 28.

12A 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelet 9. § (2b) bekezdése a 10/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 8. §-ának megfelelően megállapított szöveg. Hatályos: 2015. február 28.

*A szükséges rész aláhúzandó!

13A 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelet 2. melléklete a 10/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 9. §-ának megfelelően módosított melléklet. Hatályos: 2015. február 28.

14A 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelet 2. melléklete a 6/2016. (III. 2.) önkormányzati rendelet 1. §-ának megfelelően módosított melléklet. Hatályos: 2016. március 3.

15A 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelet 4. melléklete a 10/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 10. §-ának megfelelően módosított melléklet. Hatályos: 2015. február 28.

16A 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelet 5. melléklete a 10/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 11. §-ának megfelelően módosított melléklet. Hatályos: 2015. február 28.

17A 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelet 6. melléklete a 10/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 12. §-ának megfelelően módosított melléklet. Hatályos: 2015. február 28.

18A 25/2013. (XII. 5.) önkormányzati rendelet 7. melléklete a 10/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 13. §-ának megfelelően módosított melléklet. Hatályos: 2015. február 28.