Szada Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2018. (II. 16.) önkormányzati rendelete

AZ ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉSRŐL

Hatályos: 2018. 02. 17

Szada Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2018. (II. 16.) önkormányzati rendelete

AZ ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉSRŐL

Hatályos: 2018. 02. 17

Szada Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, valamint az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében, továbbá az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eüsztv.) 1. § 17. pont b) alpontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

1. § 1. Szada Nagyközség Önkormányzata (mint helyi önkormányzat) az Eüsztv. 1. § 17. pont b) alpontja alapján elektronikus ügyintézést biztosító szerv. Az elektronikus ügyintézésre vonatkozóan az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) az irányadó

2. § 1. 2017. január elsejétől az önkormányzat csatlakozott az ASP-rendszerhez. 2018. január elsejétől az Iratkezelési rendszer használata is az ASP keretein belül valósul meg. Az ASP bevezetésére vonatkozóan az önkormányzati ASP rendszerről szóló 257/2016. (VIII. 31.) Korm. rendelet az irányadó.

3. § E rendelet alkalmazásában ügyfél az Eüsztv. 1. § 48. pontjában meghatározott személy vagy egyéb jogalany.

2. Ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezetek

4. § Az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezetek a Korm. rendelet 89. §-a értelmében a gazdálkodó szervezetek számára biztosított tárhely, a cégkapu segítségével tesznek eleget az elektronikus ügyintézési kötelezettségüknek.

5. § Az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet az általa elektronikusan intézni kívánt ügyében az Eüsztv. 10. § a) pontja szerinti személyre szabott ügyintézési felületen választja ki az ügye intézésére alkalmas elektronikus formanyomtatványt.

3. Ügyfélként eljáró természetes személyek

6. § Amennyiben az ügyfélként eljáró természetes személyek az elektronikus ügyintézési módot kívánják választani, úgy erről a Korm. rendelet 92-96. §-aiban meghatározott szabályok szerint a rendelkezési nyilvántartásban kötelesek rendelkezni.

7. § Amennyiben az ügyfélként eljáró természetes személy a rendelkezési nyilvántartásban akként rendelkezik, hogy a továbbiakban elektronikusan kívánja az ügyeit intézni, úgy az általa elektronikusan intézni kívánt ügyében az Eüsztv. 10. § a) pontja szerinti személyre szabott ügyintézési felületen választja ki az ügye intézésére alkalmas elektronikus formanyomtatványt.

4. Tájékoztatás

8. § Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos részletszabályokat Szada Nagyközség Önkormányzata az Eüsztv. 26. § (1) bekezdésében és a Korm. rendelet 37. §-ában foglalt kötelezettségének eleget téve külön tájékoztatóban teszi közzé a település honlapján.

5. Záró rendelkezések

9. § 1. E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2018. január 1-től kell alkalmazni. A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik a helyben szokásos módon.