Veresegyház Város Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2006(VI.21.) önkormányzati rendelete
a gyermekvédelem helyi rendszeréről
Hatályos: 2019. 05. 01- 2020. 06. 01Veresegyház Város Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2006(VI.21.) önkormányzati rendelete
A Gyermekvédelem helyi rendszeréről
2019-05-01-tól 2020-06-01-ig
Veresegyház Város Önkormányzat Képviselő-testületének
9/2006(VI.28.) Ör. Számú rendelete
A Gyermekvédelem helyi rendszeréről
(egységes szerkezetben)
A rendeletet módosította a 17/2012.(III.31.) sz., a 29/2012.(VIII.4.) sz., a 48/2012.(XII.12.) sz., a 10/2013. (III.20.) sz., a 31/2013.(XI.25.) sz, a 36/2013.(XII.18.) sz., a 7/2014.(III.19.) sz., a 8/2016.(III.25.) sz., a 7/2017.(III.31.) sz., az 1/2018.(I.31.) sz., a 10/2018.(III.30.) sz., a 32/2018.(XI.13.) sz. és a 9/2019.(III.29.) sz. önkormányzati rendelet
Veresegyház Város Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló módosított 1990. évi LXV. számú tv. 16.§.(1) bekezdése (Ötv.), valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. számú tv. (Gyvt.) 18.§.(2), 29.§. (1)-(2) és a 131.§.(1) bekezdéseiben kapott felhatalmazás alapján az önkormányzat által a gyermekek részére nyújtható pénzbeli és természetbeni ellátásokról, illetve az önkormányzat által biztosított személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról az alábbi rendeletet alkotja:
I.
A rendelet célja, hatálya, ellátási formák
1.§
A rendelet célja, hogy az önkormányzat – a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról -, a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátásokról és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló rendeletekkel összhangban – megállapítsa a helyi sajátosságokat, figyelembe véve azokat az alapvető szabályokat, amelyek szerint segítséget nyújt a gyermekek részére törvényben foglalt jogainak és érdekeinek érvényesítéséhez, a gyermekek védelmét szolgáló ellátási formák alkalmazásához.
2.§[1]
A rendelet hatálya kiterjed a Gyvt. 4. §.(1), (2), (3) és (4) bekezdésében foglaltakra.
„4.§ . § (1) A törvény hatálya kiterjed
a) a (3) bekezdésben foglalt eltéréssel a Magyar Köztársaság területén tartózkodó magyar állampolgárságú, valamint - ha nemzetközi szerződés másként nem rendelkezik - a letelepedési vagy bevándorlási engedéllyel rendelkező, továbbá a magyar hatóságok által menekültként elismert gyermekre, fiatal felnőttre és szüleire,
b) a munkavállalók Közösségen belüli szabad mozgásáról szóló 1612/68/EGK tanácsi rendeletben meghatározott jogosulti körbe tartozó személyre, amennyiben az ellátás igénylésének időpontjában érvényes tartózkodási engedéllyel rendelkezik."
(2) A törvény hatálya a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás tekintetében az (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően kiterjed az Európai Szociális Kartát megerősítő országok állampolgárainak a külföldiek beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2001. évi XXXIX. törvény rendelkezései szerint jogszerűen Magyarországon tartózkodó gyermekeire is.
(3) E törvény szerint kell eljárni az (1) bekezdésben meghatározott személyeken kívül a Magyar Köztársaság területén tartózkodó nem magyar állampolgárságú gyermek védelmében is, ha az ideiglenes hatályú elhelyezés vagy más ideiglenes hatósági intézkedés elmulasztása a gyermek veszélyeztetettségével vagy elháríthatatlan kárral járna.
(4) A Magyar Köztársaság területén kívül tartózkodó magyar állampolgárságú gyermek és fiatal felnőtt, valamint szülei gyámügyében e törvényt akkor kell alkalmazni, ha nemzetközi szerződés vagy más jogszabály szerint a személyes joguk az irányadó.”
- A gyermekek védelmét az önkormányzat pénzbeli, természetbeni, illetve személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátásokka, valamint hatósági intézkedéssel biztosítja az alábbiak szerint:
a.) pénzbeli és természetbeni ellátások:
- rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény,
- rendkívüli települési támogatás.
b.) személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások:
- gyermekjóléti szolgáltatás,
- gyermekek napközbeni ellátása érdekében működtetett óvoda, általános iskolai napközi.
c.) Gyermekvédelmi gondoskodás keretébe tartozó hatósági intézkedés:
- hátrányos és halmozottan hátrányos helyzet fennállásának megállapítása.
II.
Pénzbeli és természetbeni ellátások
Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény
Rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre az a kérelmező jogosult, aki a Gyvt. 19. §-ban meghatározott feltételekkel rendelkezik.
Óvodáztatási támogatás
Hatályon kívül
Rendkívüli települési támogatás
Rendkívüli települési támogatást állapít meg az önkormányzat a 10/2006. (VI.28.) önkormányzati rendelet 16. §-ában meghatározott feltételek alapján.
7.§[10]
Halmozottan hátrányos helyzet megállapítása
Az a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermek és nagykorúvá vált gyermek, aki a Gyvt. 67/A §-ában meghatározott feltételekkel rendelkezik, jogosult arra, hogy halmozottan hátrányos helyzetét határozattal megállapítsa a jegyző.
8.§.[11]
Az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni ellátások megállapítása iránti kérelmet szóban, vagy írásban - eltérő rendelkezés hiányában - a Veresegyházi Polgármesteri Hivatalnál terjesztheti elő a szülő vagy más törvényes képviselő - amennyiben írásban - az egyes ellátási formákra rendszeresített nyomtatványon.
9.§
(1) E rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni ellátások megállapítását, felülvizsgálatát, az ellátás összegének, formájának megváltoztatását, megszüntetését, a jogtalanul és rosszhiszeműen igénybe vett támogatás, segély megtéríttetését, ennek méltányosságból történő elengedését, illetőleg a megtérítendő összeg csökkentését a Képviselő-testület a Szociális és Egészségügyi Bizottságra ruházza.
(2) A Szociális és Egészségügyi Bizottság a hozott határozatok kiadmányozási jogával a jegyzőt ruházza fel.
III.
Személyes Gondoskodást Nyújtó Ellátások
Általános Szabályok
10.§ [12]
(1) A személyes gondoskodás igénybevétele — a (2) bekezdés kivételével — önkéntes, az ellátást igénylő, vagy törvényes képviselő kérelmére történik.
(2) [13]Ha a gyermek veszélyeztetettsége fennáll és az az alapellátás önkéntes igénybevételével sem szüntethető meg - de a gyermeket nem kell a családból kiemelni -, a gyámhivatal a gyermeket védelembe veszi.
(3) [14]A védelembe vett gyermekek gondozási tervét a Család- és gyermekvédelmi központ készíti el.
(4) [15]Az önkormányzat az alábbi gyermekjóléti alapellátásokat biztosítja:
- gyermekjóléti szolgáltatás,
- gyermekek napközbeni ellátása keretében:
- óvoda,
- iskolai napközis foglakozás,
- bölcsődei ellátás.
Gyermekjóléti Szolgálat[16]
11.§
(1) A gyermekjóléti szolgáltatást az önkormányzat a család- és gyermekjóléti szolgálat keretében biztosítja, a Veresegyházi Kistérség Önkormányzatainak Többcélú Társulása által fenntartott Veresegyház Kistérség Esély Szociális Alapellátási Központ (továbbiakban: Szociális szolgáltató) útján látja el.
(2) A gyermekjóléti szolgáltatás térítésmentes. A szolgáltatást a szülő, más törvényes képviselő kérelmére, illetve a Gyvt. 17.§.(1) bekezdésében felsoroltak, valamint a jegyző, a gyámhivatal, vagy bármely állampolgár — a gyermek veszélyeztetettségre utaló – jelzése alapján végzi a gyermekjóléti szolgálat. A kérelmet közvetlenül a családsegítő központ vezetőjénél lehet előterjeszteni, a jelzést megtenni.
(3) Az ellátás biztosítását a családsegítő központ vezetőjének intézkedése alapozza meg.
(4) [17]A gyermekjóléti szolgálat feladatait a Gyvt. 39. §-a határozza meg:
- A gyermekjóléti szolgáltatás olyan, a gyermek érdekeit védő speciális személyes szociális szolgáltatás, amely a szociális munka módszereinek és eszközeinek felhasználásával szolgálja a gyermek testi és lelki egészségének, családban történő nevelkedésének elősegítését, a gyermek veszélyeztetettségének megelőzését, a kialakult veszélyeztetettség megszüntetését, illetve a családjából kiemelt gyermek visszahelyezését.
- A gyermekjóléti szolgáltatás feladata a gyermek testi, lelki egészségének, családban történő nevelésének elősegítése érdekében a gyermeki jogokról és a gyermek fejlődését biztosító támogatásokról való tájékoztatás, a támogatásokhoz való hozzájutás segítése, a családtervezési, a pszichológiai, a nevelési, az egészségügyi, a mentálhigiénés és a káros szenvedélyek megelőzését célzó tanácsadás vagy az ezekhez való hozzájutás megszervezése, a válsághelyzetben lévő várandós anya támogatása, segítése, tanácsokkal való ellátása, valamint szociális szolgáltatásokhoz és gyermekjóléti alapellátásokhoz, különösen a családok átmeneti otthonában igénybe vehető ellátáshoz történő hozzájutásának szervezése, a szabadidős programok szervezése, a hivatalos ügyek intézésének segítése.
- A gyermekjóléti szolgáltatás feladata a gyermek veszélyeztetettségének megelőzése érdekében a veszélyeztetettséget észlelő és jelző rendszer működtetése, a nem állami szervek, valamint magánszemélyek részvételének elősegítése a megelőző rendszerben, a veszélyeztetettséget előidéző okok feltárása és ezek megoldására javaslat készítése, az a) pontban, valamint a 17. § (1) bekezdésében meghatározott személyekkel és intézményekkel való együttműködés megszervezése, tevékenységük összehangolása, tájékoztatás az egészségügyi intézményeknél működő inkubátorokból, illetve abba a gyermek örökbefogadáshoz való hozzájárulás szándékával történő elhelyezésének lehetőségéről.
- A gyermekjóléti szolgáltatás a gyermek veszélyeztetettségének megelőzése érdekében iskolai szociális munkát biztosíthat.
- A gyermekjóléti szolgáltatás feladata a kialakult veszélyeztetettség megszüntetése érdekében a gyermekkel és családjával végzett szociális munkával (a továbbiakban: szociális segítőmunka) elősegíteni a gyermek problémáinak rendezését, a családban jelentkező működési zavarok ellensúlyozását, a családi konfliktusok megoldásának elősegítése, különösen a válás, a gyermekelhelyezés és a kapcsolattartás esetében, kezdeményezni egyéb gyermekjóléti alapellátások önkéntes igénybevételét és azt szükség esetén személyes közreműködéssel is segíteni, szociális alapszolgáltatások igénybevételét, egészségügyi ellátások igénybevételét, pedagógiai szakszolgálatok igénybevételét.
[18] (5) A gyermekjóléti szolgálat a (4) bekezdésben foglaltakon túl
- folyamatosan figyelemmel kíséri a településen élő gyermekek szociális helyzetét, veszélyeztetettségét,
- meghallgatja a gyermek panaszát, és annak orvoslása érdekében megteszi a szükséges intézkedést,
- segíti a nevelési-oktatási intézmény gyermekvédelmi feladatának ellátását,
- felkérésre környezettanulmányt készít,
- kezdeményezi a települési önkormányzatnál új ellátások bevezetését,
- biztosítja a gyermekjogi képviselő munkavégzéséhez szükséges helyiségeket,
- részt vesz a külön jogszabályban meghatározott Kábítószerügyi Egyeztető Fórum munkájában,
(6) A gyermekjóléti szolgálatnak a családsegítés keretében biztosítani kell
- a szociális, életvezetési és mentálhigiénés tanácsadást,
- az anyagi nehézségekkel küzdők számára a pénzbeli, természetbeni ellátásokhoz, továbbá a szociális szolgáltatásokhoz való hozzájutás megszervezését,
- a szociális segítőmunkát, így a családban jelentkező működési zavarok, illetve konfliktusok megoldásának elősegítését,
- a közösségfejlesztő programok szervezését, valamint egyéni és csoportos készségfejlesztést,
- a tartós munkanélküliek, a fiatal munkanélküliek, az adósságterhekkel és lakhatási problémákkal küzdők, a fogyatékossággal élők, a krónikus betegek, a szenvedélybetegek, a pszichiátriai betegek, a kábítószer-problémával küzdők, illetve egyéb szociálisan rászorult személyek és családtagjaik részére tanácsadás nyújtását,
- a kríziskezelést, valamint a nehéz élethelyzetben élő családokat segítő szolgáltatásokat,
(7) Az ellátás megszüntetésének módja:
- Az önkéntesen igénybe vett gyermekjóléti és gyermekvédelmi ellátás megszüntetését a jogosult, illetve törvényes képviselője kérelmezheti, melynek alapján az intézményvezető az ellátást megszünteti. Az ellátás a megegyezés időpontjában, illetve ennek hiányában a megállapodásban foglaltak szerint szűnik meg.
- Az intézményvezető az önkéntesen igénybe vett gyermekjóléti és gyermekvédelmi ellátást megszünteti, ha a jogosult a házirendet ismételten súlyosan megsérti, vagy az ellátás feltételei, okai már nem állnak fenn.
- Az intézményvezető az önkéntesen igénybe vett, a családok átmeneti otthonában a szülőnek, nagykorú testvérnek nyújtott ellátást az előző bekezdésben foglaltakon túl megszünteti, ha a szülő, nagykorú testvér mások életét, testi épségét veszélyeztető magatartást tanúsít. Az intézményvezető ezzel egyidejűleg értesíti a szülő lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye szerinti gyermekjóléti szolgáltatást nyújtó szolgáltatót, és szükség esetén hatósági intézkedést kezdeményez.
- Az intézményvezető az önkéntesen igénybe vett gyermekjóléti és gyermekvédelmi ellátás megszüntetéséről, valamint az ellene tehető panaszról írásban értesíti a jogosultat vagy törvényes képviselőjét. Egyet nem értés esetén a jogosult vagy törvényes képviselője az értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a fenntartóhoz fordulhat. A (3a) bekezdés szerinti eset kivételével a fenntartó végrehajtható határozatáig az ellátást biztosítani kell.
- Ha az ellátást a 32. § (1) bekezdésének a) vagy b) pontja alapozza meg, az ellátást csak határozat szüntetheti meg.
Óvodai ellátás, iskolai napközis foglakozás[19]
12.§
(1) Az óvodai ellátás, iskolai napközis foglalkozás igénybevételére a 2011. évi CXC. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
(2) Az önkormányzat segíti a bölcsődei, az óvodai elhelyezés, családi napközi vállalkozás útján történő megvalósítását.
Bölcsődei ellátás
12/A. §[20]
(1) Az önkormányzat a családban nevelkedő, 3 éven aluli gyermekek napközbeni ellátását, szakszerű gondozását és nevelését önkormányzat fenntartású bölcsődei intézmény keretén belül biztosítja. A testi vagy szellemi fejlettségi szint alapján még óvodai nevelésre nem érett gyermekek 4. életévét betöltését követő augusztus 31-ig is gondozható a bölcsödében.
(2) A bölcsődei felvételi kérelmeket az intézmény vezetőjéhez lehet benyújtani, aki dönt a felvételről. A kérelem elutasítása ellen az önkormányzathoz lehet fellebbezéssel élni.
(3) Az intézménybe történő felvételnél előnybe kell részesíteni:
- a városban bejelentett lakosok gyermekeit,
- férőhely kapacitástól függően a városi intézményben, üzemekben dolgozók gyermekeit,
- rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermeket, ha a szülő vagy törvényes képviselője munkaviszonyban vagy munkavégzéssel járó egyéb jogviszonyban áll,
- akit egyedülálló vagy időskorú szülő nevel.
(4) A bölcsődében az étkezésért és a gondozásért is térítési díjat kell fizetni az igénybe- vétel után. Az intézményi térítési díjat és a személyi térítési díj mértékét, valamint az egyéb szolgáltatások díját a képviselő- testület a rendelet 1. sz. és 2. sz. melléklete szerint határozza meg.
(5) A bölcsődei gondozás és az étkezés személyi térítési díját a törvényes képviselő az intézménnyel kötött megállapodásban rögzített időponttól kezdődően havonta előre tárgyhó 10. napjáig köteles befizetni postai úton vagy átutalással az intézmény által megjelölt számlaszámra.
(6) A bölcsődei ellátásban részesülő gyermeket törvényes képviselője köteles a térítési díj kiszámításához szükséges, - az intézményvezető által jogszabály alapján meghatározott - iratokat benyújtani. A szükséges iratok beadásának hiányában a törvényes képviselő a gondozásért a teljes összegű havi intézményi térítési díjat köteles megfizetni.
(7) Az intézményvezető a törvényes képviselővel kötött megállapodásban rendelkezik a gondozási díj kezdő időpontjáról, a fizetés módjáról. Az intézményvezető gondoskodik a megállapodásban rögzített rendelkezések végrehajtásáról és az ellenőrzésről.
(8) A gyermek betegsége, illetve egyéb okból történő hiányzása miatt — az intézményi jogviszony fennállása alatt — a törvényes képviselő teljes havi gondozási díj fizetésére kötelezett.
(9) A /8/ bekezdésben foglaltaktól eltérően a törvényes képviselő a bölcsőde nyári zárva tartása idején mentesül a gondozásér fizetendő térítési díj megfizetése alól.
Amennyiben a nyári zárva tartás ideje nem teljes hónapra esik, a gondozásért fizetendő térítési díjat a tényleges gondozási napok napi térítési díja alapján kell meghatározni.
Térítési díj
13.§
- Az óvodai ellátás, illetve az iskolai napközis foglalkozás keretében biztosított ellátások közül csak az étkezésért kell térítési díjat fizetni.
- A gyermekek napközbeni ellátása keretében biztosított étkezések intézményi térítési díjáról — az oktatási-nevelési intézmények vezetőinek javaslata alapján — évente a Képviselő-testület dönt.
- Az intézményi térítési díj alapján, illetve a Gyvt. 148.§.(5) bekezdésében szabályozott normatív kedvezmények figyelembe vételével a személyi térítési díjat az intézmény vezetője állapítja meg, és erről az ellátás megkezdésekor, de legkésőbb az ellátás igénybevételétől számított 30 napon belül értesíti a kötelezettet.
- Ha a kötelezett a személyi térítési díj összegét vitatja vagy annak csökkentését, illetve elengedését kéri, a (3) bekezdésben szabályozott értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül az önkormányzathoz fordulhat. Ilyen esetben az önkormányzat határozattal dönt a személyi térítési díj összegéről.
14.§
(1) Az önkormányzat az intézményvezető által megállapított személyi térítési díjat csökkentheti, ha a térítési díj fizetésére kötelezett családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a másfélszeresét és a teljes összegű személyi térítési díj megfizetése a család létfenntartását veszélyeztetné.
(2) A személyi térítési díj megfizetése alól mentesíthető a kötelezett ha a gyermekek napközbeni ellátásának igénybevételére védelembe vételi eljárás során kötelezték a szülőt, vagy más törvényes képviselőt és a (4) bekezdésben foglalt feltételek fennállnak.
(3) A (4) bekezdésben foglalt esetben a jövedelem számításának az ideje a havonta mérhető jövedelmeknél három hónap, egyéb jövedelmeknél (vállalkozás) egy év. Az egy főre jutó jövedelem megállapításnál a Gyvt. 19.§.(4) bekezdésben foglaltakat kell alkalmazni.
(4) Amennyiben a kötelezett részére személyi térítési díj-kedvezményt állapítottak meg, arra a kérelem benyújtása hónapjának első napjától az oktatási nevelési év végéig jogosult.
15.§.
A térítési díj befizetése és ellenőrzése
(1) A személyi térítési díjat havonként a tárgyhónapot követő hónap 10. napjáig kell befizetni az ellátást nyújtó intézmény elszámolási számlájára.
(2) Az intézmény vezetője ellenőrzi, hogy a megállapított térítési díj befizetése havonként megtörténik-e. Ha a kötelezett a befizetést elmulasztotta, az intézményvezető 15 napos határidő megjelölésével a fizetésre kötelezett személyt írásban felhívja az elmaradt térítési díj befizetésére. Ha a határidő eredménytelenül telt el, az intézmény vezetője a kötelezett nevét, lakcímét és a fennálló díjhátralékot nyilvántartásba veszi.
(3) A (2) bekezdés szerint nyilvántartott díjhátralékról az intézmény vezetője negyedévenként tájékoztatja az önkormányzatot a térítési díjhátralék behajtása érdekében, amelyhez csatolja a fizetésre felszólításról szóló értesítést.
(4) [21] Az önkormányzat az intézményvezető tájékoztatása alapján intézkedik a térítési díjhátralék behajtásáról vagy a behajthatatlan hátralék törléséről a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény, illetve az adózás rendjéről szóló 1990. évi XCI. törvény szabályainak alkalmazásával.
IV.
Záró rendelkezések
16.§.
(1) E rendelet a kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.
(2) E rendeletben nem szabályozott kérdésekben a Gyvt. továbbá a „személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjról szóló 133/1997.(VII.20) Korm. rendeletben és a gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról szóló módosított 149/1997.(IX.10.) Korm. rendeletben foglaltakat kell alkalmazni.
(3) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszíti a gyermekvédelem helyi rendszeréről szóló 5/1998 (IX.30.) Ör. számú rendelet.
(4) A rendelet kihirdetéséről az SZMSZ-ben megjelölt módon a jegyző köteles gondoskodni.
Lebek László sk. Pásztor Béla sk.
jegyző polgármester
Záradék:
Módosítással egységes szerkezetben kihirdetve: 2012. március 31.
Garai Tamás sk.
jegyző
Módosítással egységes szerkezetben kihirdetve: 2012. augusztus 5.
Garai Tamás sk.
jegyző
Módosítással egységes szerkezetben kihirdetve: 2012. december 12.
Garai Tamás sk.
jegyző
Módosítással egységes szerkezetben kihirdetve: 2013. március 20.
Garai Tamás sk.
jegyző
Módosítással egységes szerkezetben kihirdetve: 2013. november 25.
Garai Tamás sk.
jegyző
Módosítással egységes szerkezetben kihirdetve: 2013. december 18.
Garai Tamás sk.
jegyző
Módosítással egységes szerkezetben kihirdetve: 2014. március 19.
Garai Tamás sk.
jegyző
Módosítással egységes szerkezetben kihirdetve: 2016. március 25.
Garai Tamás sk.
jegyző
Módosítással egységes szerkezetben kihirdetve: 2017. március 31.
Garai Tamás sk.
jegyző
Módosítással egységes szerkezetben kihirdetve: 2018. január 31.
Garai Tamás sk.
jegyző
Módosítással egységes szerkezetben kihirdetve: 2018. március 30.
Garai Tamás sk.
jegyző
Módosítással egységes szerkezetben kihirdetve: 2018. november 13.
Garai Tamás sk.
jegyző
Módosítással egységes szerkezetben kihirdetve: 2019. március 29.
Garai Tamás
jegyző
A rendelet szövegét az 1/2018 (I.31.) önkormányzati rendelet 1.§ (1) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.02.01-től
A rendelet szövegét az 1/2018 (I.31.) önkormányzati rendelet 1.§ (2) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.02.01-től
A rendelet szövegét a 36/2013.( XII.18.) önkormányzati rendelet 1.§-a módosította. Hatályos: 2014.01.01-től
A rendelet szövegét a 36/2013.(XII.18.) önkormányzati rendelet 2.§-a módosította. Hatályos: 2014.01.01-től
A rendelet szövegét az 1/2018 (I.31.) önkormányzati rendelet 2.§ (1) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.02.01-től
A rendelet szövegét a 36/2013.( XII.18.) önkormányzati rendelet 3.§-a módosította. Hatályos: 2014.01.01-től
Hatályon kívül helyezte az 1/2018 (I.31.) önkormányzati rendelet 2.§ (2) bekezdése. Hatálytalan: 2018.02.01-től
A rendelet szövegét az 1/2018 (I.31.) önkormányzati rendelet 2.§ (3) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.02.01-től
A rendelet szövegét a 36/2013(XII.18.) önkormányzati rendelet 4.§-a módosította. Hatályos: 2014.01.01-től
A rendelet szövegét a 36/2013(XII.18.) önkormányzati rendelet 5.§-a módosította. Hatályos: 2014.01.01-től
A rendelet szövegét a 36/2013(XII.18.) önkormányzati rendelet 6.§-a módosította. Hatályos: 2014.01.01-től
A rendelet szövegét az 1/2018 (I.31.) önkormányzati rendelet 3.§ (1) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.02.01-től
A rendelet szövegét a 32/2018 (XI.13.) önkormányzati rendelet 1.§ (1) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.XII. 15-től
Beemelte a 32/2018 (XI.13.) önkormányzati rendelet 1.§ (2) bekezdése. Hatályos: 2018.XII. 15-től
A számozást a 32/2018 (XI.13.) önkormányzati rendelet 1.§ (3) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.XII. 15-től
A rendelet szövegét az 1/2018 (I.31.) önkormányzati rendelet 3.§ 12) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.02.01-től
A rendelet szövegét a 32/2018 (XI.13.) önkormányzati rendelet 2.§ (1) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.XII. 15-től
Beemelte a 32/2018 (XI.13.) önkormányzati rendelet 2.§ (2) bekezdése. Hatályos: 2018.XII. 15-től
A rendelet szövegét az 1/2018 (I.31.) önkormányzati rendelet 3.§ (3) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.02.01-től
Beemelte a 17/2012.(III.31.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos: 2012.04.01-től
A rendelet szövegét a 17/2012.(III.31.) önkormányzati rendelet 2. §-a módosította. Hatályos: 2012.04.01-től