Veresegyház Város Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2018(II.20.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 09. 09- 2018. 11. 13

Veresegyház Város Önkormányzat Képviselő- testületének

5/2018. (II.20.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről


(egységes szerkezetben)


Módosította a 13/2018.(V.8.) sz. és a 25/2018.(IX.8.) sz. önkormányzati rendelet.


Veresegyház Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


I. FEJEZET


  1. §


A rendelet hatálya


A rendelet hatálya kiterjed Veresegyház Város Önkormányzata képviselő-testületére, bizottságaira, polgármesterére valamint, a képviselő-testület felügyelete alá tartozó, önállóan működő, valamint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek költségvetésére, költségvetésének végrehajtására, a támogatásban részesített magánszemélyekre, jogi személyekre, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre.



Az Önkormányzat bevételei


  1. §


  1. [1]A képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi működési költségvetési bevételét 5.722.849.589,- Ft-ban állapítja meg.


  1. [2]A képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi felhalmozási költségvetési bevételét 1.407.580.214,- Ft-ban állapítja meg.
  2. [3]A finanszírozási bevétel összegét 5.212.956.332,- Ft-ban állapítja meg a képviselő-testület.
  3. [4] [5]A képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi bevételi főösszegét 12.343.386.135,- Ft-ban állapítja meg.


  1. [6]A 2 § (1) bekezdésében megállapított bevételből a költségvetési szervek működési költségvetési bevétele: 


Önkormányzat

4 683 535 135,- Ft

Polgármesteri Hivatal

14.005.000,- Ft

GAMESZ

703.699.208,- Ft

Kéz a Kézben Óvoda

121.584.571,- Ft

Meseliget Bölcsőde

30.600.000,- Ft

Kölcsey Ferenc Könyvtár

1.020.000,- Ft

Váci Mihály Művelődési Ház

36.533.605,- Ft

Idősek Otthona

131.872.070,- Ft


  1. [7]A 2. § (1) valamint a 2. § (2) bekezdésében megállapított bevételek előirányzat csoportok és kiemelt előirányzatok, továbbá az önként vállalt, kötelező és állami feladatok kormányzati funkciónkénti részletezését e rendelet 1. valamint a 2-3. és az 5-9. számú melléklete tartalmazza.

II. FEJEZET


Az Önkormányzat kiadásai


  1. §


  1. [8]A képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi működési költségvetési kiadásait 5.264.419.920,- Ft-ban állapítja meg.
  2. A képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi felhalmozási költségvetési kiadását 1.720.512.977,- Ft-ban állapítja meg.
  3. [9]A finanszírozási kiadások összegét 5.358.453.238,- Ft összegben állapítja meg a képviselő-testület.
  4. [10] [11]A képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi kiadási főösszegét 12.343.386.135,- Ft-ban állapítja meg.


  1. [12]A 3 § (1) bekezdésében megállapított kiadásból a költségvetési szervek működési költségvetési kiadása:

Önkormányzat

2.162.277.805,- Ft

Polgármesteri Hivatal

521.036.931,- Ft

GAMESZ

1.143.906.647,- Ft

Kéz a Kézben Óvoda

832.564.504,- Ft

Meseliget Bölcsőde

176.788.599,- Ft

Kölcsey Ferenc Könyvtár

26.887.802,- Ft

Váci Mihály Művelődési Ház

137.579.788,- Ft

Idősek Otthona

263.377.844,- Ft



6. A 3 § (2) bekezdésében megállapított kiadásból a költségvetési szervek felhalmozási költségvetési kiadása:


Önkormányzat

1 510.108.066,- Ft

Polgármesteri Hivatal

8.102.600,- Ft


GAMESZ

142.046.682,- Ft


Kéz a Kézben Óvoda

6.779.000,- Ft


Meseliget Bölcsőde

5.016.500,- Ft


Kölcsey Ferenc Könyvtár

3.012.370,- Ft


Váci Mihály Művelődési Ház

1.680.000,- Ft


Idősek Otthona

43.767.759,- Ft



  1. [13]A 3. § (1), valamint a 3. § (2) bekezdésében megállapított kiadások előirányzat csoportok és kiemelt előirányzatok, továbbá az önként vállalt, kötelező és állami feladatok kormányzati funkciónkénti részletezését e rendelet 1., valamint a 10-13. számú melléklete tartalmazza.



4.      §


  1. A képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi beruházási kiadásait 593 362 070,- Ft összegben állapítja meg.
  2. A beruházási kiadási előirányzat célonkénti részletezését a 14. számú melléklet tartalmazza.
  3. A képviselő-testület az önkormányzat 2018.évi felújítási kiadásait 196 427 907,- Ft összegben állapítja meg.
  4. A felújítási kiadási előirányzat célonkénti részletezését a 15. számú melléklet tartalmazza


  1.  §


  1. Az önkormányzat a 2018. évi  intézményfinanszírozás összegét 2 260 276 240,-  Ft-ban állapítja meg.

  2. Az intézményfinanszírozás részletezését a 4. számú melléklet tartalmazza.


6.      §


  1. A képviselő-testület az alapítványok, társadalmi szervezetek, sportszervezetek, egyházak és egyéb szervezetek számára működési célú pénzeszköz átadását államháztartáson kívülre 96 047 800,- Ft összegben, egyéb működési célú támogatások államháztartáson belülre  82 674 540,- összegben biztosítja.


  1.  A felhalmozási célú átadott pénz 930 723 000,- Ft összegben, a  képviselő-testület.


  1. A támogatások és az átadott pénzek részletezését a 10.6. 10.8. és 16. számú melléklet tartalmazza.


7. §


  1. Az önkormányzat általános működésének és ágazati feladatainak támogatása

878 080 528,- Ft.


  1. Az önkormányzat általános működésének és ágazati feladatainak támogatását az 2.1.-2.4. számú melléklet tartalmazza.


8.  §


  1. Az önkormányzatot megillető átengedett központi adóbevételek 2018. évi összege 74 000 000,- Ft.
  2. Az átengedett központi adók részletezését a 2.11. számú melléklet tartalmazza.


9.      §



  1. A képviselő-testület a költségvetési kiadási főösszegen belül pénzügyi befektetésekből bevételt és céltartalékot a.17. melléklet szerint tervez.


  1. [14]A 2018. évi általános  tartalék összegét 592.880.000,- Ft-ban állapítja meg a képviselő-testület.


  1. A Képviselő-testület az általános tartalékkal való rendelkezés jogát bruttó 10 MFt-ig a polgármesterre ruházza. Az e bekezdésben kapott felhatalmazás alapján a polgármester a Képviselő-testületet a 2 MFt-ot meghaladó ügyletek esetében a negyedéves beszámoló keretében tájékoztatni köteles.


10.   §


  1. A képviselő-testület az intézmények jóváhagyott létszámkeretét e rendelet 28. számú melléklete szerint határozza meg.
  2. A képviselő-testület az engedélyezett közfoglalkoztatottak létszámát e rendelet 29. számú melléklete szerint állapítja meg.



11.   §


  1. Azon fejlesztési célokat, amelyek megvalósításához a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik vagy válhat szükségessé, az adósságot keletkeztető ügyletek várható összegével együtt a 20. melléklet tartalmazza.
  2. [15]Az önkormányzat saját bevételeinek és az adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségének bemutatását a 27. számú melléklet tartalmazza.
  3. [16]A saját bevételek kimutatását a 21. számú melléklet tartalmazza.
  4. [17]Az adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségek futamidő végéig fennálló összegét a 22. számú melléklet tartalmazza.
  5. Az önkormányzati kezességvállalásokból a kezesség érvényesíthetőségéig fennálló kötelezettségeket a 23. melléklet tartalmazza.



12. §


A 19. számú melléklet a többéves kihatással járó döntések számszerűsítését mutatja be.




13. §[18] [19]


A 2018. évi költségvetés előirányzat felhasználási ütemtervét a képviselő-testület a 24. sz. melléklet szerint hagyja jóvá.


14. §.


A 25. számú melléklet kimutatás a közvetett támogatások tervezett összegéről.




15. §


A 26. sz. melléklet az Európai Uniós finanszírozással megvalósuló projektek bevételének és kiadásainak célonkénti részletezését tartalmazza.



16.   §


  1. Az adott kölcsönök 2017. 12. 31-ei állományát a 30 számú melléklet tartalmazza.
  2. Az önkormányzat 2017.12. 31-én fennálló hitel és kölcsönállományát a 31. számú melléklet részletezi.




III. FEJEZET


A 2018. ÉVI KÖLTSÉGVETÉS VÉGREHAJTÁSA


17.   §


  1. A képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal és az Önkormányzat dolgozói számára a cafetéria keretet bruttó 200.000,- Ft/fő összegben állapítja meg.
  2. A képviselő testület az intézmények munkavállalói részére 8.000 Ft/hó, értékben készpénz kifizetés béren kívül juttatást, vagy SZÉP kártya igénybevételt biztosít. A részfoglalkozásúakat munkaidejük arányában illeti meg az étkezési hozzájárulás. Ennek összege azonban a máshol kapott hozzájárulással együtt sem haladhatja meg a havi 8.000,- Ft-ot.


  1. Természetbeni étkeztetés esetén havi 12.500,- Ft hozzájárulást biztosít.


  1.  A képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal és az intézmények vezetői, valamint dolgozói részére a saját tulajdonukban lévő személygépkocsi hivatalos célú felhasználása esetén - az SZJA. törvényben meghatározott üzemanyag fogyasztás elszámolásán felül 15,- Ft/km. költség hozzájárulást biztosít.


  1. A Polgármesteri Hivatal és az intézmények vezetői, valamint dolgozói részére a saját személygépkocsival történő munkába járáshoz 15,- Ft/km költséget biztosít.




Fizetési előleg 


18. §

1.   A képviselő-testület az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal, valamint az intézmények vezetői és dolgozói részére fizetési előleg felvételének lehetőségét biztosítja, amelynek felső határa intézményenként az intézmény éves bruttó béralapjának 5 %-a.

  1. A fizetési előleg felső határa személyenként az egy havi bruttó átlagkereset, maximum a minimálbér négyszerese, visszafizetését legfeljebb 6 hónap alatt kell teljesíteni.

3.   A fizetési előleget egy személy évente egy alkalommal veheti igénybe a költségvetés elfogadását követően.

4.    Indokolt esetben a költségvetés elfogadását megelőzően is megállapítható a fizetési előleg, ilyenkor az intézményvezetőnek a polgármester egyetértését ki kell kérnie.

5.    A (4) bekezdésben foglaltakat kivéve a fizetési előleg biztosításáról az intézményvezető saját hatáskörében dönt.



IV. FEJEZET

Intézményirányítás

19. §

1.   A képviselő-testület az Önkormányzat, Polgármesteri Hivatal, valamint az intézmények előirányzatait az 1. számú melléklet, a létszámkereteit e rendelet 28. számú melléklete szerint hagyja jóvá.

2.    A költségvetési intézmények vezetői e rendeletben jóváhagyott intézményi előirányzatokkal történő gazdálkodásért a jogszabályokban előírtak szerint felelősek.

3.    Az önállóan működő intézmények költségvetési támogatását az Önkormányzat havonta folyósítja.

4.    Az intézmények pénzellátási tervet kötelesek készíteni. A pénzellátási tervben az intézményvezető a havi egyenlő mértékű finanszírozástól eltérő ütemezést is kérhet feladataival arányosan.

  1. A képviselő-testület, az Önkormányzat költségvetésében biztosítja a közalkalmazottak, köztisztviselők kötelező munkaegészségügyi felülvizsgálatának költségét.




V. FEJEZET


Felhatalmazások


20. §


         A képviselő-testület a költségvetési rendelet módosítását nem igénylő előirányzatokon belüli átcsoportosítás jogát a polgármesterre ruházza át. A polgármester az előirányzat változásokról először az első félévi tájékoztató adatok keretében, ezt követően negyedévente köteles beszámolni a Képviselő-testületnek.




21. §


  1. A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a költségvetésben meghatározott fejlesztési célokra, a költségvetésben meghatározott összeg erejéig, a bevétel érkezésétől függően jegyzői ellenjegyzés mellett a szerződéseket megkösse és a vonatkozó iratokat aláírja. A költségvetésben nem szereplő, előre nem látható vagy új helyzetből adódó lehetőségek esetén fejlesztésre, felújításra, szolgáltatásra a megrendelést bruttó 10 M Ft összeg erejéig a polgármester, bruttó 10 M Ft felett pedig a Képviselő-testület hagyja jóvá figyelemmel a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvényben foglaltakra.



  1. A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az általános ármegállapítás alapján értékesített ingatlanok adásvételi szerződését, részletfizetés engedélyezését, valamint bérbeadással hasznosított ingatlanokra a bérleti szerződéseket kösse meg, és azt írja alá.


  1. A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a rendelet 10.8.és 16. számú mellékletében felsoroltakon felül a társadalmi szervezeteket, alapítványokat kisebb mértékű (100 e Ft-ig), egyszeri támogatásban részesítse az e címen elkülönített egyéb támogatások terhére. Az ilyen címen nyújtott támogatások összege az adott évben nem haladhatja meg az 1 M Ft-ot. A támogatásokról a Képviselő-testület részére a félévi és az azt követő pénzügyi beszámolókban tájékoztatást kell adni.



VI. FEJEZET


Egyéb rendelkezések


22. §



  1. Az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szervek a tartozásállományukról e rendelet 32. melléklete szerinti formában és tartalommal kötelesek adatszolgáltatást teljesíteni.


  1. Az (2) bekezdés szerinti adatszolgáltatást a költségvetési szervnek az általa elismert tartozásállomány tekintetében - nemleges adat esetén is - havonta, a tárgyhó utolsó naptári napjának megfelelően a tárgyhót követő 15-éig kell az önkormányzat jegyzője részére teljesíteni. 


23. §


  1.  Az önkormányzat képviselő-testülete az önkormányzati forrásból finanszírozott vagy támogatott szervezetek, illetve magánszemélyek számára számadási kötelezettséget ír elő a részükre céljelleggel – nem szociális ellátásként – juttatott összegek rendeltetésszerű felhasználásáról. Az önkormányzat évente ellenőrzi a felhasználást és a számadást. A finanszírozott vagy támogatott szervezet illetve magánszemély számadási kötelezettségének a finanszírozás, támogatás juttatását követő év január 31-ig köteles eleget tenni. Amennyiben a finanszírozott vagy támogatott szervezet illetve magánszemély az előírt számadási kötelezettségének határidőben nem tesz eleget, e kötelezettségének teljesítéséig a további finanszírozást, támogatást fel kell függeszteni.


  1. A támogatások jogszabálysértő vagy nem rendeltetésszerű felhasználása esetén a felhasználót visszafizetési kötelezettség terheli.


  1. Az önkormányzat a felhasználóval megállapodást köt a finanszírozás, a támogatás biztosításáról, valamint a finanszírozással, támogatással való elszámolás feltételeiről.




24. §


  1. Az Áht. 85. §-a alapján az önkormányzat a készpénzkímélő fizetésre vonatkozó szabályt az alábbiak szerint szabályozza: a költségvetési szerv a (2) bekezdésben foglalt kifizetésekre vehet fel készpénzt a házipénztárába.


  1. Önkormányzati költségvetési szerv a következő készpénzes kifizetésekre igényelheti készpénz felvételét:
    1. készlet- és kisértékű tárgyi eszköz beszerzésekre, kiküldetési, reprezentációs kiadásokra, egyes kisösszegű szolgáltatási kiadások készpénzben történő teljesítésére,
    2. társadalom- és szociálpolitikai juttatások, az ellátottak pénzbeli juttatásainak készpénzben kifizetendő összegére,
    3. megbízási díjak, munkabérek kifizetésére,
    4. vásárlási és üzemanyag előlegre.


   Záró rendelkezések

25. §


  1.  E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba azzal, hogy rendelkezéseit 2018. január 1-től kell alkalmazni


  1.  A rendeletet kihirdetése után meg kell küldeni az intézményvezetőknek, a támogatások összegeiről, annak felhasználási lehetőségéről (ütemezéséről) a társadalmi szervezeteket, egyesületeket, alapítványokat, egyházakat, stb. tájékoztatni kell.


  1.  A rendelet kihirdetéséről, és az e rendeletben foglaltak végrehajtásáról a jegyző köteles gondoskodni.




Veresegyház, 2018. február 19.




    Garai Tamás  sk.                                                               Pásztor Béla sk.

       jegyző                                                                          polgármester




Záradék:

A rendelet 2018. február 20-án került kihirdetésre.

Veresegyház, 2018. február 20.



Garai Tamás sk.

jegyző


A rendelet egységes szerkezetben 2018. május 8-án került kihirdetésre.


Veresegyház, 2018. május 8.



Garai Tamás sk.

jegyző



A rendelet egységes szerkezetben 2018. szeptember 8-án került kihirdetésre.


Veresegyház, 2018. szeptember 8.




Garai Tamás

jegyző




[1]

A rendelet szövegét a 13/2018 (V.8.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.05.09-től

[2]

A rendelet szövegét a 13/2018 (V.8.) önkormányzati rendelet 1. § (2) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.05.09-től

[3]

A rendelet szövegét a 25/2018 (IX.8.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bekezdése módosította. Hatályos: 2018. IX. 9-től

[4]

A rendelet szövegét a 13/2018 (V.8.) önkormányzati rendelet 1. § (3) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.05.09-től

[5]

A rendelet szövegét a 25/2018 (IX.8.) önkormányzati rendelet 1. § (2) bekezdése módosította. Hatályos: 2018. IX. 9-től

[6]

A rendelet szövegét a 13/2018 (V.8.) önkormányzati rendelet 1. § (4) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.05.09-től

[7]

A rendelet szövegét a 13/2018 (V.8.) önkormányzati rendelet 1. § (5) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.05.09-től

[8]

A rendelet szövegét a 13/2018 (V.8.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.05.09-től

[9]

A rendelet szövegét a 25/2018 (IX.8.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdése módosította. Hatályos: 2018. IX. 9-től

[10]

A rendelet szövegét a 13/2018 (V.8.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.05.09-től

[11]

A rendelet szövegét a 25/2018 (IX.8.) önkormányzati rendelet 2. § (2) bekezdése módosította. Hatályos: 2018. IX. 9-től

[12]

A rendelet szövegét a 13/2018 (V.8.) önkormányzati rendelet 2. § (3) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.05.09-től

[13]

A rendelet szövegét a 13/2018 (V.8.) önkormányzati rendelet 2. § (4) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.05.09-től

[14]

A rendelet szövegét a 13/2018 (V.8.) önkormányzati rendelet 3. § -a módosította. Hatályos: 2018.05.09-től

[15]

A rendelet szövegét a 13/2018 (V.8.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.05.09-től

[16]

A rendelet szövegét a 13/2018 (V.8.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.05.09-től

[17]

A rendelet szövegét a 13/2018 (V.8.) önkormányzati rendelet 4. § (3) bekezdése módosította. Hatályos: 2018.05.09-től

[18]

A rendelet szövegét a 13/2018 (V.8.) önkormányzati rendelet 5. § -a módosította. Hatályos: 2018.05.09-től

[19]

A rendelet szövegét a 25/2018 (IX.8.) önkormányzati rendelet 3. §-a módosította. Hatályos: 2018. IX. 9-től