Veresegyház Város Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2019(III.5.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
Hatályos: 2019. 03. 06- 2019. 03. 20Veresegyház Város Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2019(III.5.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
2019-03-06-tól 2019-03-20-ig
Veresegyház Város Önkormányzat Képviselő- testületének
5/2019. (III.5.) sz. rendelete
az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
Veresegyház Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
I. FEJEZET
- §
A rendelet hatálya
A rendelet hatálya kiterjed Veresegyház Város Önkormányzata képviselő-testületére, bizottságaira, polgármesterére, valamint a képviselő-testület felügyelete alá tartozó, önállóan működő, valamint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek költségvetésére, költségvetésének végrehajtására, a támogatásban részesített magánszemélyekre, jogi személyekre, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre.
Az Önkormányzat bevételei
- §
- A képviselő-testület az önkormányzat 2019. évi működési költségvetési bevételét 6 379 002 923,- Ft-ban állapítja meg.
- A képviselő-testület az önkormányzat 2019. évi felhalmozási költségvetési bevételét 2 666 382 383,- Ft-ban állapítja meg.
- A finanszírozási bevétel összegét 7 496 339 300,- Ft-ban állapítja meg a képviselő-testület.
- A képviselő-testület az önkormányzat 2019. évi bevételi főösszegét 16 541 724 606,- Ft-ban állapítja meg.
- A 2 § (1) bekezdésében megállapított bevételből a költségvetési szervek működési költségvetési bevétele:
|
- A 2. § (1) valamint a 2. § (2) bekezdésében megállapított bevételek előirányzat csoportok és kiemelt előirányzatok, továbbá az önként vállalt, kötelező és állami feladatok kormányzati funkciónkénti részletezését e rendelet 1. valamint a 2-3. és az 5-9. számú melléklete tartalmazza.
II. FEJEZET
Az Önkormányzat kiadásai
- §
- A képviselő-testület az önkormányzat 2019. évi működési költségvetési kiadásait 5 203 827 920,- Ft-ban állapítja meg.
- A képviselő-testület az önkormányzat 2019. évi felhalmozási költségvetési kiadását 6 851 805 262,- Ft-ban állapítja meg.
- A finanszírozási kiadások összegét 4 486 091 424,- Ft összegben állapítja meg a képviselő-testület.
- A képviselő-testület az önkormányzat 2019. évi kiadási főösszegét 16 541 724 606,- Ft-ban állapítja meg.
- A 3 § (1) bekezdésében megállapított kiadásból a költségvetési szervek működési költségvetési kiadása:
Önkormányzat | 1 614 385 325 | Ft |
Polgármesteri Hivatal | 556 612 411 | Ft |
GAMESZ | 1 367 096 765 | Ft |
Kéz a Kézben Óvoda | 945 460 452 | Ft |
Meseliget Bölcsőde | 205 579 769 | Ft |
Kölcsey Ferenc Könyvtár | 31 383 374 | Ft |
Váci Mihály Művelődési Ház | 195 990 449 | Ft |
Idősek Otthona | 287 319 375 | Ft |
- A 3 § (2) bekezdésében megállapított kiadásból a költségvetési szervek felhalmozási költségvetési kiadása:
Önkormányzat | 6 145 815 575 | Ft |
Polgármesteri Hivatal | 17 891 000 | Ft |
GAMESZ | 654 881 270 | Ft |
Kéz a Kézben Óvoda | 5 956 217 | Ft |
Meseliget Bölcsőde | 4 762 500 | Ft |
Kölcsey Ferenc Könyvtár | 3 666 500 | Ft |
Váci Mihály Művelődési Ház | 2 500 000 | Ft |
Idősek Otthona | 16 332 200 | Ft |
- A 3. § (1), valamint a 3. § (2) bekezdésében megállapított kiadások előirányzat csoportok és kiemelt előirányzatok, továbbá az önként vállalt, kötelező és állami feladatok kormányzati funkciónkénti részletezését e rendelet 1., valamint a 10-13. számú melléklete tartalmazza.
4. §
- A képviselő-testület az önkormányzat 2019. évi beruházási kiadásait 5 333 474 438,- Ft összegben állapítja meg.
- A beruházási kiadási előirányzat célonkénti részletezését a 14.1., 14.2., 14.3. számú melléklet tartalmazza.
- A képviselő-testület az önkormányzat 2019. évi felújítási kiadásait 237 492 824,- Ft összegben állapítja meg.
- A felújítási kiadási előirányzat célonkénti részletezését a 15.1., 15.2. számú melléklet tartalmazza
- §
- Az önkormányzat a 2019. évi intézményfinanszírozás összegét 3 111 713 179,- Ft-ban állapítja meg.
- Az intézményfinanszírozás részletezését a 4. számú melléklet tartalmazza.
6. §
- A képviselő-testület az alapítványok, társadalmi szervezetek, sportszervezetek, egyházak és egyéb szervezetek számára működési célú pénzeszköz átadását államháztartáson kívülre 162 203 048,- Ft összegben, egyéb működési célú támogatások államháztartáson belülre 103 328 103,-Ft összegben, működési célú visszatérítendő támogatások államháztartáson belülre 9 455 000,- Ft összegben biztosítja.
- A felhalmozási célú átadott pénz 1 280 838 000,- Ft összegben biztosítja a képviselő-testület.
- A támogatások és az átadott pénzek részletezését a 10.5, 10.6. 10.8. és 16. számú melléklet tartalmazza.
7. §
- Az önkormányzat általános működésének és ágazati feladatainak támogatása 953 244 355,- Ft.
- Az önkormányzat általános működésének és ágazati feladatainak támogatását az 2.1.-2.4. számú melléklet tartalmazza.
8. §
- Az önkormányzatot megillető átengedett központi adóbevételek 2019. évi összege 78 000 000,- Ft.
- Az átengedett központi adók részletezését a 2.11. számú melléklet tartalmazza.
9. §
- A képviselő-testület a költségvetési kiadási főösszegen belül pénzügyi befektetésekből bevételt és céltartalékot a 17. melléklet szerint tervez.
- A 2019. évi általános tartalék összegét 29 960 025,- Ft-ban állapítja meg a képviselő-testület.
- A Képviselő-testület az általános tartalékkal való rendelkezés jogát bruttó 10 MFt-ig a polgármesterre ruházza. Az e bekezdésben kapott felhatalmazás alapján a polgármester a Képviselő-testületet a 2 MFt-ot meghaladó ügyletek esetében a negyedéves beszámoló keretében tájékoztatni köteles.
10. §
- A képviselő-testület az intézmények jóváhagyott létszámkeretét e rendelet 28. számú melléklete szerint határozza meg.
- A képviselő-testület az engedélyezett közfoglalkoztatottak létszámát e rendelet 29. számú melléklete szerint állapítja meg.
11. §
- Azon fejlesztési célokat, amelyek megvalósításához a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik vagy válhat szükségessé, az adósságot keletkeztető ügyletek várható összegével együtt a 20. melléklet tartalmazza.
- Az önkormányzat saját bevételeinek és az adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségének bemutatását a 27. számú melléklet tartalmazza.
- A saját bevételek kimutatását a 21. számú melléklet tartalmazza.
- Az adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségek futamidő végéig fennálló összegét a 22. számú melléklet tartalmazza.
- Az önkormányzati kezességvállalásokból a kezesség érvényesíthetőségéig fennálló kötelezettségeket a 23. melléklet tartalmazza.
12. §
A 19. számú melléklet a többéves kihatással járó döntések számszerűsítését mutatja be.
13. §
A 2019. évi költségvetés előirányzat felhasználási ütemtervét a képviselő-testület a 24. sz. melléklet szerint hagyja jóvá.
14. §.
A 25. számú melléklet kimutatás a közvetett támogatások tervezett összegéről.
15. §
A 26. sz. melléklet az Európai Uniós finanszírozással megvalósuló projektek bevételének és kiadásainak célonkénti részletezését tartalmazza.
16. §
- Az adott kölcsönök 2019.01.01-ei állományát a 30. számú melléklet tartalmazza.
- Az önkormányzat 2019.01.01-én fennálló hitel és kölcsönállományát a 31. számú melléklet részletezi.
III. FEJEZET
A 2019. ÉVI KÖLTSÉGVETÉS VÉGREHAJTÁSA
17. §
- A képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal és az Önkormányzat dolgozói számára a cafetéria keretet bruttó 200.000,- Ft/fő összegben állapítja meg, mely havonta egyenlő részletben kerül utalásra a munkavállalók SZÉP kártyáira. A részfoglalkozásúakat munkaidejük arányában illeti meg a béren kívüli juttatás.
- A képviselő-testület a Polgármester és a főállású alpolgármester számára cafetéria keretet bruttó 200.000,- Ft/fő összegben állapítja meg, mely havonta egyenlő részletben kerül utalásra a polgármester és a főállású alpolgármester SZÉP kártyáira.
- A képviselő testület az intézmények munkavállalói részére béren kívüli juttatásként bruttó (járulékokkal növelt) 200.000,-Ft/fő éves keretet határoz meg, melyet az intézmények havonta egyenlő részletekben utalnak át a munkavállalók SZÉP kártyáira. A részfoglalkozásúakat munkaidejük arányában illeti meg a béren kívüli juttatás.
- A Veresegyházi Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők illetménykiegészítésben részesülnek az alábbiak szerint:
- a felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselők részére az illetménykiegészítés mértéke egységesen az alapilletmény 30 %-a,
- a középfokú iskolai végzettségű köztisztviselők részére az illetménykiegészítés mértéke egységesen az alapilletmény 20 %-a.
- A képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal és az intézmények vezetői, valamint dolgozói részére a saját tulajdonukban lévő személygépkocsi hivatalos célú felhasználása esetén - az SZJA. törvényben meghatározott üzemanyag fogyasztás elszámolásán felül 15,- Ft/km. költség hozzájárulást biztosít.
- A Polgármesteri Hivatal és az intézmények vezetői, valamint dolgozói részére a saját személygépkocsival történő munkába járáshoz 15,- Ft/km költséget biztosít.
Fizetési előleg
18. §
(1) A képviselő-testület az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal, valamint az intézmények vezetői és dolgozói részére fizetési előleg felvételének lehetőségét biztosítja, amelynek felső határa intézményenként az intézmény éves bruttó béralapjának 5 %-a.
- A fizetési előleg felső határa személyenként az egy havi bruttó átlagkereset, maximum a minimálbér négyszerese, visszafizetését legfeljebb 6 hónap alatt kell teljesíteni.
(3) A fizetési előleget egy személy évente egy alkalommal veheti igénybe a költségvetés elfogadását követően.
(4) Indokolt esetben a költségvetés elfogadását megelőzően is megállapítható a fizetési előleg, ilyenkor az intézményvezetőnek a polgármester egyetértését ki kell kérnie.
(5) A (4) bekezdésben foglaltakat kivéve a fizetési előleg biztosításáról az intézményvezető saját hatáskörében dönt.
IV. FEJEZET
Intézményirányítás
19. §
(1) A képviselő-testület az Önkormányzat, Polgármesteri Hivatal, valamint az intézmények előirányzatait az 1. számú melléklet, a létszámkereteit e rendelet 28. számú melléklete szerint hagyja jóvá.
(2) A költségvetési intézmények vezetői e rendeletben jóváhagyott intézményi előirányzatokkal történő gazdálkodásért a jogszabályokban előírtak szerint felelősek.
(3) Az önállóan működő intézmények költségvetési támogatását az Önkormányzat havonta folyósítja.
(4) Az intézmények pénzellátási tervet kötelesek készíteni. A pénzellátási tervben az intézményvezető a havi egyenlő mértékű finanszírozástól eltérő ütemezést is kérhet feladataival arányosan.
- A képviselő-testület, az Önkormányzat költségvetésében biztosítja a közalkalmazottak, köztisztviselők kötelező munkaegészségügyi felülvizsgálatának költségét.
V. FEJEZET
Felhatalmazások
20. §
A képviselő-testület a költségvetési rendelet módosítását nem igénylő előirányzatokon belüli átcsoportosítás jogát a polgármesterre ruházza át. A polgármester az előirányzat változásokról először az első félévi tájékoztató adatok keretében, ezt követően negyedévente köteles beszámolni a Képviselő-testületnek.
21. §
- A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a költségvetésben meghatározott fejlesztési célokra, a költségvetésben meghatározott összeg erejéig, a bevétel érkezésétől függően jegyzői ellenjegyzés mellett a szerződéseket megkösse és a vonatkozó iratokat aláírja. A költségvetésben nem szereplő, előre nem látható vagy új helyzetből adódó lehetőségek esetén fejlesztésre, felújításra, szolgáltatásra a megrendelést bruttó 10 M Ft összeg erejéig a polgármester, bruttó 10 M Ft felett pedig a Képviselő-testület hagyja jóvá figyelemmel a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvényben foglaltakra.
- A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az általános ármegállapítás alapján értékesített ingatlanok adásvételi szerződését, részletfizetés engedélyezését, valamint bérbeadással hasznosított ingatlanokra a bérleti szerződéseket kösse meg, és azt írja alá.
- A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a rendelet 10.8.és 16. számú mellékletében felsoroltakon felül a társadalmi szervezeteket, alapítványokat kisebb mértékű (100 e Ft-ig), egyszeri támogatásban részesítse az e címen elkülönített egyéb támogatások terhére. Az ilyen címen nyújtott támogatások összege az adott évben nem haladhatja meg az 1 M Ft-ot. A támogatásokról a Képviselő-testület részére a félévi és az azt követő pénzügyi beszámolókban tájékoztatást kell adni.
VI. FEJEZET
Egyéb rendelkezések
22. §
- Az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szervek a tartozásállományukról e rendelet 32. melléklete szerinti formában és tartalommal kötelesek adatszolgáltatást teljesíteni.
- Az (2) bekezdés szerinti adatszolgáltatást a költségvetési szervnek az általa elismert tartozásállomány tekintetében - nemleges adat esetén is - havonta, a tárgyhó utolsó naptári napjának megfelelően a tárgyhót követő 15-éig kell az önkormányzat jegyzője részére teljesíteni.
23. §
- Az önkormányzat képviselő-testülete az önkormányzati forrásból finanszírozott vagy támogatott szervezetek, illetve magánszemélyek számára számadási kötelezettséget ír elő a részükre céljelleggel – nem szociális ellátásként – juttatott összegek rendeltetésszerű felhasználásáról. Az önkormányzat évente ellenőrzi a felhasználást és a számadást. A finanszírozott vagy támogatott szervezet, illetve magánszemély számadási kötelezettségének a finanszírozás, támogatás juttatását követő év január 31-ig köteles eleget tenni. Amennyiben a finanszírozott vagy támogatott szervezet, illetve magánszemély az előírt számadási kötelezettségének határidőben nem tesz eleget, e kötelezettségének teljesítéséig a további finanszírozást, támogatást fel kell függeszteni.
- A támogatások jogszabálysértő vagy nem rendeltetésszerű felhasználása esetén a felhasználót visszafizetési kötelezettség terheli.
- Az önkormányzat a felhasználóval megállapodást köt a finanszírozás, a támogatás biztosításáról, valamint a finanszírozással, támogatással való elszámolás feltételeiről.
24. §
- Az Áht. 85. §-a alapján az önkormányzat a készpénzkímélő fizetésre vonatkozó szabályt az alábbiak szerint szabályozza: a költségvetési szerv a (2) bekezdésben foglalt kifizetésekre vehet fel készpénzt a házipénztárába.
- Önkormányzati költségvetési szerv a következő készpénzes kifizetésekre igényelheti készpénz felvételét:
- készlet- és kisértékű tárgyi eszköz beszerzésekre, kiküldetési, reprezentációs kiadásokra, egyes kisösszegű szolgáltatási kiadások készpénzben történő teljesítésére,
- társadalom- és szociálpolitikai juttatások, az ellátottak pénzbeli juttatásainak készpénzben kifizetendő összegére,
- megbízási díjak, munkabérek kifizetésére,
- vásárlási és üzemanyag előlegre.
Záró rendelkezések
25. §
- E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba azzal, hogy rendelkezéseit 2019. január 1-től kell alkalmazni.
- E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti „a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői közszolgálati jogviszonyának egyes kérdéseiről” szóló 28/2012.(VIII.4.) önkormányzati rendelet 5. § (1) és (2) bekezdése.
- A rendeletet kihirdetése után meg kell küldeni az intézményvezetőknek, a támogatások összegeiről, annak felhasználási lehetőségéről (ütemezéséről) a társadalmi szervezeteket, egyesületeket, alapítványokat, egyházakat stb. tájékoztatni kell.
- A rendelet kihirdetéséről, és az e rendeletben foglaltak végrehajtásáról a jegyző köteles gondoskodni.
Veresegyház, 2019. március 4.
Garai Tamás sk. Pásztor Béla sk.
jegyző polgármester
Záradék:
E rendelet 2019. március 5-én került kihirdetésre.
Garai Tamás
jegyző