Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2023. (II. 24.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2023. évi költségvetéséről
Hatályos: 2023. 09. 02Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2023. (II. 24.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2023. évi költségvetéséről
Az önkormányzat képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (2)-(4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a 2023. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja.
A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, a polgármesteri hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.
Pilis Város Önkormányzat 2023. évi költségvetés bevételei és kiadásai
2. § (1)1 A képviselő-testület az önkormányzat 2023. évi költségvetését
a) 2.752.939.024.- Ft összes bevétellel, 2.752.939.024 Ft összes kiadással
b) 1.994.599.475 Ft költségvetési bevétellel, 2.716.881.723 Ft költségvetési kiadással 722.282.248 Ft költségvetési hiánnyal (ezen belül 243.981.775 Ft működési hiánnyal, 478.300.473 Ft felhalmozási hiánnyal)
c) 758.339.549 Ft finanszírozási bevétellel, 36.057.301 Ft finanszírozási kiadással, 722.282.248 Ft finanszírozási többlettel állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1.1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(3) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban az 1.2., 1.3., 1.4. mellékletek szerint állapítja meg.
(4) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.
(5) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület az előző év költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el.
(6) A felhalmozási hiány finanszírozása az előző év költségvetési maradványának igénybevételével történik.
A költségvetés részletezése
3. § (1) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 1. melléklet részletezi.
(2) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 1. melléklet tartalmazza.
(3) Az Önkormányzat 2022. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 1. melléklet részletezi.
(4) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 1. melléklet szerint határozza meg.
(5) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 1. melléklet szerint részletezi.
(6) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 1. melléklet szerint hagyja jóvá.
(7) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, polgármesteri hivatali, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként a 9.1.-.9.5.3., mellékletek szerint határozza meg.
(8)2 Az Önkormányzat a kiadások között 65.017.022,- Ft általános és 35.182.486,- Ft céltartalékot állapít meg.
(9) Az Önkormányzat 2023. évi elismert tartozásállományát a 1. melléklet összegzi.
(10) Az Önkormányzat 2023. évi általános működés és ágazati feladatok támogatásának részletezését a 1. melléklet tartalmazza.
(11) Az Önkormányzat 2023. céljelleggel juttatott támogatásait a 1. melléklet tartalmazza.
(12)3 Az Önkormányzat 2021. évi tény, 2022. évi várható és a 2023. évi előirányzat adatait a 13. melléklet tartalmazza.
(13)4 Az Önkormányzat többéves kihatással járó döntéseit a 14. melléklet tartalmazza.
(14)5 Az Önkormányzat által adott közvetett támogatásokat a 15. melléklet tartalmazza.
(15)6 A 2023. évi előirányzat felhasználási tervet a 16. melléklet tartalmazza.
(16)7 A 2023. évi költségvetési évet követő 3 év tervezett kiadásait, bevételeit a 17. melléklet tartalmazza.
A költségvetés végrehajtásának szabályai
4. § (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(4) A célfeladatokra tervezett előirányzatok felhasználásáról a Képviselő-testület dönt, míg a helyi önszerveződő közösségek részére tervezett előirányzatok felhasználásáról a Képviselő-testület felhatalmazása alapján – a Kulturális, Szabadidő és Sport Bizottság dönt. A bizottsági hatáskörbe utalt egyes feladatokra tervezett összegek csak az adott feladatokra használhatók fel. Az évközi előirányzat-maradványok bizottsági, vagy hivatali kezdeményezésre (ez utóbbi esetben is kell a bizottsági hozzájárulás) csak a Képviselő-testület jóváhagyása után használhatók fel. Az átruházott hatáskörben hozott döntésekről a Polgármester - a döntést követő hónapban - köteles a Képviselő-testületnek beszámolni.
(5) A polgármesteri keret felhasználásáról a Polgármester rendelkezik. A polgármesteri keret nem használható fel alapítványok támogatására, költség- és üzemanyag térítések finanszírozására, valamint intézmény működtetésére.
(6) Az adókintlévőségek, bármilyen jellegű követelések csökkentése érdekében érvényesíteni kell a költséghatékony végrehajtási és ellenőrzési tevékenységet.
(7) Az önkormányzati feladatellátás minden területén érvényesíteni kell a szigorú, takarékos gazdálkodás követelményét. A gazdasági társaság(ok) vezetői, valamint a költségvetési szervek vezetői kötelesek a takarékos, ésszerű gazdálkodás követelményeinek megfelelni és javaslataikkal, döntéseikkel segíteni a kiadások csökkentését.
(8) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert, hogy – pályázat benyújtásáról, és saját forrás biztosításáról szóló külön testületi döntés hiányában – az Önkormányzat által benyújtani kívánt támogatási igény (pályázat) esetében az Önkormányzat nevében előzetesen nyilatkozzon a saját forrás biztosításáról azzal, hogy soron következő testületi ülésen tájékoztatja a testületet.
(9) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó intézmények dolgozói részére évente nettó 100.000 Ft cafeteria, valamint bankszámla-hozzájárulásként bruttó 1.000 Ft/hónap fizethető év végén.
(10) A Polgármesteri Hivatal dolgozói részére megállapított cafetéria juttatás összege bruttó 200.000 Ft/fő. A polgármester és az alpolgármester, a mezei őrszolgálat dolgozói cafetéria juttatásáról a Képviselő-testület jelen rendeletben dönt.
(11) Az önkormányzat saját forrásai terhére - a képviselő-testület hivatalánál (polgármesteri hivatal, közös hivatal) foglalkoztatott köztisztviselők vonatkozásában – a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben foglaltaktól eltérően – az illetményalapot 63.000 Ft-ban állapítja meg.
(12) A 2023. január l-től a minimálbér 232.000 Ft teljes munkaidő teljesítése esetén, a garantált bérminimum összege 2032. január l-től 296.400 Ft teljes munkaidő teljesítése esetén.
(13) Az intézmények az éves gazdálkodásukról készített beszámolóban a költségvetési maradvány elszámolása során – az általános szabályokon túl – kötelesek a felújítási, az étkeztetési-, az energia és közüzemi díjak-, a nyugdíjazás és létszámcsökkentési döntések, jubileumi jutalmak fedezetére biztosított előirányzatokról, a kötött felhasználású támogatásokról, a gazdasági szakemberek továbbképzésére biztosított előirányzatokról, a bejáró dolgozók útiköltség térítésére adott előirányzatokról, a rehabilitációs hozzájárulásra biztosított előirányzatról valamint az évközben céljelleggel biztosított előirányzatokról elszámolni. A pénzmaradványt a Polgármesteri Hivatal Gazdálkodási Irodája vizsgálja felül.
(14) A feladatmutató alapján normatív állami hozzájárulásban részesülő intézmények a tényleges mutatók szerint kötelesek elszámolni a kapott támogatással. A támogatás ellenőrizhetősége érdekében az intézmények kötelesek olyan nyilvántartást vezetni, melyből egyértelműen megállapítható a feladatmutató tényleges teljesülése.
(15) Amennyiben az intézmény a konkrét feladatmutatóhoz kapcsolódó támogatást az őt ténylegesen megilletőnél nagyobb mértékben veszi igénybe, akkor a meghaladó mérték zárolásra, a pénzmaradvány elszámolása kapcsán pedig elvonásra kerül.
(16) Pénzügyi előirányzat hiányában a gazdálkodó szerv, intézmény vezetője kötelezettséget nem vállalhat, feladat végrehajtását nem kezdheti el. Újabb kötelezettségek vállalása előtt figyelembe kell venni a meglévő, többéves kihatással járó kötelezettségeket, továbbá a fedezetül szolgáló bevételek realizálását. Kötelezettséget vállalni az Ávr.-ben foglalt kivételekkel csak pénzügyi ellenjegyzés után, a pénzügyi teljesítés esedékességét megelőzően, írásban lehet.
(17) A költségvetési szerveknél a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem haladhatja meg a rendszeres személyi juttatások előirányzatának 12%-át. Ennek fedezetére a személyi juttatások évközi megtakarítása és a személyi juttatások előirányzatának növelésére fordítható forrás szolgálhat.
(18) Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.
(19) A költségvetési szerv vezetője e rendelet 1. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa lejárt esedékességű elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a Képvisel-testület Pénzügyi és Ellenőrzési Bizottsága ülése napi állapotnak megfelelően az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.
(20) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
(21) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.
(22) A polgármester 1.000.000 Ft. értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról, döntéséről a soron következő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.
(23) A temetkezési szolgáltató által megküldött árajánlat szerint a szociálisan rászorulók temetéssel kapcsolatos díjfizetési kötelezettsége helyben történő elhalálozás esetén a hamvasztással történő temetés 106.045,- Ft-ba, míg a koporsós temetés 175.260,- Ft-ba kerül.
(24)8
Az előirányzatok módosítása
5. § (1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a jóváhagyott kiemelt kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.
(2) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
(3) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) és (3) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként – az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(4) A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.
(5) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(6) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat engedély nélküli túllépése fegyelmi felelősséget vonhat maga után.
A finanszírozási célú műveletekkel kapcsolatos szabályok
6. § Az Önkormányzat fizetési számláján átmenetileg szabad pénzeszközök betétként történő elhelyezéséről, államilag garantált (rövid lejáratú) értékpapír vásárlásáról a Képviselő-testület rendelkezik.
A gazdálkodás szabályai
7. § (1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
(2) A költségvetési szervek az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a 3/2023. (I.26.), 4/2023. (I.26.) és 5/2023. (I.26.) számú képviselő-testületi határozattal elfogadott munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.
(3) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembevételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.
(4) A polgármesteri hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.
(5) Az Áht. 85. §-a azt rögzíti, hogy a bevételek beszedésekor, a kiadások teljesítésekor lehetőség szerint készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni. A kiadások készpénzben történő teljesítésére csak jogszabályban szabályozott esetekben kerülhet sor. A következő kifizetések teljesíthetők készpénzben:
a) A készpénzállományt érintő kifizetésként kell elszámolni a fizetési számlára befizetett készpénzt, a közfoglalkoztatottak részére bérkifizetés, a szervezetünk tevékenységével összefüggésben készlet- és kisértékű tárgyi eszköz beszerzések, kiküldetési, reprezentációs kiadások, egyes kisösszegű szolgáltatási kiadások készpénzben történő teljesítése, a társadalom- és szociálpolitikai juttatások, megbízási díjak, vásárlási és üzemanyag előleg.
b) A készpénzállományt növelő bevételként kell elszámolni a fizetési számlákról felvett készpénzt, a készpénzben teljesített szolgáltatások ellenértékét, a pénzbeszedő helyeken készpénzben beszedett összeget, az utólagos elszámolásra kiadott összeg visszafizetését.
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
8. § (1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról külső megbízott útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
Záró és vegyes rendelkezések
9. § (1)9 Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2023. január 1-től kell alkalmazni.
(2) Ez a rendelet 2028. január 1-jén hatályát veszti.
3. melléklet
5. melléklet
8. melléklet15
10. melléklet
11. melléklet17
1. tájékoztató tábla19
2. tájékoztató tábla20
3. tájékoztató tábla21
4. tájékoztató tábla22
5. tájékoztató tábla23
Módosította a 11/2023. (V. 5.) önkormányzati rendeletének 1. § (1) bekezdése. Hatályos: 2023. május 6. napjától, de rendelkezéseit 2023.01.01. napjától kell alkalmazni. A 2. § (1) bekezdése a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Módosította a 11/2023. (V. 5.) önkormányzati rendeletének 1. § (9) bekezdése. Hatályos: 2023. május 6. napjától, de rendelkezéseit 2023.01.01. napjától kell alkalmazni. A 3. § (8) bekezdése a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 4. § a) pontja szerint módosított szöveg.
A 3. § (12) bekezdése a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 3. § (13) bekezdése a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 3. § (14) bekezdése a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 3. § (15) bekezdése a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 3. § (16) bekezdése a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
Hatályon kívül helyezte a 11/2023. (V. 5.) önkormányzati rendeletének 1. § (15) bekezdése. Hatályos: 2023. május 6. napjától.
A 9. § (1) bekezdése a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 4. § b) pontja szerint módosított szöveg.
Módosította a 11/2023. (V. 5.) önkormányzati rendeletének 1. § (2) bekezdése. Hatályos: 2023. május 6. napjától, de rendelkezéseit 2023.01.01. napjától kell alkalmazni. Az 1. melléklet a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Módosította a 11/2023. (V. 5.) önkormányzati rendeletének 1. § (3) bekezdése. Hatályos: 2023. május 6. napjától, de rendelkezéseit 2023.01.01. napjától kell alkalmazni. A 2. melléklet a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
Módosította a 11/2023. (V. 5.) önkormányzati rendeletének 1. § (4) bekezdése. Hatályos: 2023. május 6. napjától, de rendelkezéseit 2023.01.01. napjától kell alkalmazni. A 4. melléklet a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 3. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
Módosította a 11/2023. (V. 5.) önkormányzati rendeletének 1. § (5) bekezdése. Hatályos: 2023. május 6. napjától, de rendelkezéseit 2023.01.01. napjától kell alkalmazni. A 6. melléklet a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 3. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.
Módosította a 11/2023. (V. 5.) önkormányzati rendeletének 1. § (6) bekezdése. Hatályos: 2023. május 6. napjától, de rendelkezéseit 2023.01.01. napjától kell alkalmazni. A 7. melléklet a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 3. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.
Módosította a 11/2023. (V. 5.) önkormányzati rendeletének 1. § (7) bekezdése. Hatályos: 2023. május 6. napjától, de rendelkezéseit 2023.01.01. napjától kell alkalmazni.
Módosította a 11/2023. (V. 5.) önkormányzati rendeletének 1. § (8) bekezdése. Hatályos: 2023. május 6. napjától, de rendelkezéseit 2023.01.01. napjától kell alkalmazni. A 9. melléklet a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 3. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.
Módosította a 11/2023. (V. 5.) önkormányzati rendeletének 1. § (10) bekezdése. Hatályos: 2023. május 6. napjától, de rendelkezéseit 2023.01.01. napjától kell alkalmazni.
Módosította a 11/2023. (V. 5.) önkormányzati rendeletének 1. § (11) bekezdése. Hatályos: 2023. május 6. napjától, de rendelkezéseit 2023.01.01. napjától kell alkalmazni. A 12. melléklet a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 3. § (7) bekezdésével megállapított szöveg.
Módosította a 11/2023. (V. 5.) önkormányzati rendeletének 1. § (12) bekezdése. Hatályos: 2023. május 6. napjától, de rendelkezéseit 2023.01.01. napjától kell alkalmazni. Az 1. tájékoztató táblat a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 5. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
Módosította a 11/2023. (V. 5.) önkormányzati rendeletének 1. § (13) bekezdése. Hatályos: 2023. május 6. napjától, de rendelkezéseit 2023.01.01. napjától kell alkalmazni. A 2. tájékoztató táblat a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 5. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 3. tájékoztató táblat a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 5. § c) pontja hatályon kívül helyezte.
Módosította a 11/2023. (V. 5.) önkormányzati rendeletének 1. § (14) bekezdése. Hatályos: 2023. május 6. napjától, de rendelkezéseit 2023.01.01. napjától kell alkalmazni. A 4. tájékoztató táblat a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 5. § d) pontja hatályon kívül helyezte.
Az 5. tájékoztató táblat a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 5. § e) pontja hatályon kívül helyezte.
A 13. mellékletet a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 3. § (8) bekezdése iktatta be.
A 14. mellékletet a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 3. § (9) bekezdése iktatta be.
A 15. mellékletet a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 3. § (10) bekezdése iktatta be.
A 16. mellékletet a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 3. § (11) bekezdése iktatta be.
A 17. mellékletet a Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 1.) önkormányzati rendelete 3. § (12) bekezdése iktatta be.