Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete
a helyi civil szervezetek pénzügyi támogatása nyújtásának rendjéről
Hatályos: 2026. 01. 01- 2026. 01. 01Pilis Város Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2025. (XI. 28.) önkormányzati rendelete
a helyi civil szervezetek pénzügyi támogatása nyújtásának rendjéről
[1] Pilis Város Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) elismeri és megbecsüli a társadalmi-, civil szervezetek, önszerveződő közösségek (a továbbiakban: civil szervezet) helyi közéletre gyakorolt hatását, e rendelet (a továbbiakban: Ör.) keretei között támogatja a kultúra, a közművelődés, a régi és új hagyományok ápolása, az oktatás, a nevelés, a szociális- és egészségügyi tevékenység, az egészséges életmód, a sportolás feltételeinek megteremtése, a természeti és épített környezet megóvása, az önkormányzati feladatok megvalósítása, a település fejlesztése és szépítése, a környezetvédelem, a klubok, a rászorulók támogatása területén végzett civil szerveződésű tevékenységet (a továbbiakban együtt: önkormányzati támogatás).
[2] Pilis Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) civil szervezetek támogatásával kapcsolatos célja, a civil társadalom erősítése, a civil szervezetek helyi, társadalmi szerepvállalásának segítése, az Önkormányzat, valamint a civil szervezetek közötti partneri viszony és munkamegosztás előmozdítása a közfeladatok hatékonyabb ellátása érdekében, valamint a civil szervezetek számára nyújtott támogatás felhasználásának világossá, átláthatóvá és ellenőrizhetővé tétele.
[3] Az Önkormányzat kifejezi együttműködési szándékát a településen működő nemzetiségi önkormányzatokkal. A nemzetiségi önkormányzatok számára, pályázat benyújtása útján, önkormányzati támogatás igénybevételével, lehetőséget biztosít célkitűzéseik megvalósítására.
[4] A Képviselő-testület Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott jogalkotási hatáskörében eljárva, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 7. pontjában foglaltak alapján az Önkormányzat által nyújtandó támogatások nyújtásának, a támogatás felhasználásának ellenőrzése rendjéről, az alábbi önkormányzati rendeletét alkotja meg:
A rendelet célja
1. § (1) Az Önkormányzat az esélyegyenlőség elve alapján, a civil szervezetek részére pénzügyi támogatást az Ör. keretei között, azonos feltételek mellett biztosít.
(2) A (1) bekezdés alól kivételt képeznek azon civil szervezetek, amelyeket a Képviselő- testület éves költségvetésében, egyedi szerződés alapján, külön támogatásban részesít.
A rendelet hatálya
2. § (1) Az Ör. személyi hatálya az Önkormányzat illetékességi területén működő valamennyi civil szervezetre, továbbá a civil szervezet – külön jogszabályok előírásai szerint – bejegyzett képviselőire, meghatalmazottjaira, valamint nyilvántartásba vett tagjaira is kiterjed.
(2) Az Ör. tárgyi hatálya valamennyi az Önkormányzat által, ellenérték igénylése nélkül, ingyenes jelleggel nyújtott program célra felhasználható pénzeszköz átadására terjed ki.
(3) Az Ör. hatálya nem terjed ki azon civil szervezetek támogatására, akik az Önkormányzat kötelezően, vagy önként vállalt feladatát - a feladat-ellátási szerződés, közoktatási megállapodás, közművelődési megállapodás, valamint másfajta, törvényen alapuló együttműködési megállapodás alapján – átvállalta.
(4) Az Ör. hatálya nem terjed ki a profitorientált, illetve bevétel centrikus rendezvények támogatására.
(5) Az Ör. hatálya nem terjed ki a pártokra (pártok helyi szervezetére), a munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti szervezetekre, az önkéntes kölcsönös biztosító társaságra, a biztosítótársaságra, valamint olyan civil szervezetekre, amelyek támogatását központi jogszabály (törvény) tiltja.
Fogalom meghatározások, értelmező rendelkezések
3. § Az Ör. alkalmazásában civil szervezet:
a) a bíróság által bejegyzett, az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV törvény 1. §-ának (társadalmi szervezet) hatálya alá eső társadalmi szervezetek közül
aa) az egyesület,
ab) az alapítvány,
amely az Önkormányzat illetékességi területén bejegyzett székhellyel rendelkezik, és olyan közérdekű feladatot lát el, amely Pilis Város Önkormányzatának, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben, vagy más ágazati törvényben meghatározott kötelező, vagy önként vállalt feladatainak ellátását szolgálja: a feladatellátásban részt vesz, vagy a feladatellátást segíti,
b) az Önkormányzat illetékességi területén bejegyzett székhellyel rendelkező közalapítvány,
c) az Önkormányzat illetékességi területén bejegyzett, székhellyel rendelkező egyházközség.
A pénzügyi támogatási alap felállítása
4. § (1) A Képviselő-testület a civil szervezetek pénzügyi támogatásának céljából, a település tárgyévi anyagi lehetőségeitől és a település által kötelezően ellátandó önkormányzati alapfeladatokra vállalt kötelezettségek tervezésétől függően, azt követően a tárgyévi éves költségvetéséről szóló rendeletében, annak elfogadásakor, az önmaga részére fenntartott támogatási kereten túlmenően, további pénzügyi kerete(ket) állapít(hat) meg.
(2) A Képviselő-testület a civil szervezetek számára az (1) bekezdésben meghatározott pályázati keretekből, pályázati eljárás lefolytatását követően, céljelleggel, elszámolási kötelezettséggel, vissza nem térítendő támogatást nyújt.
(3) A Képviselő-testület az önmaga részére fenntartott támogatási keretből az alábbi tevékenységeket támogatja:
a) egészségmegőrzés, egészségvédelem, egészségügyi tevékenység,
b) szociális tevékenység, gyermek- és ifjúságvédelem,
c) ismeretterjesztés,
d) rendezvények összejövetelek, kiállítások ünnepségek, kirándulások szervezése,
e) testvérvárosi településekkel kapcsolatos tevékenység,
f) természetvédelem, környezetvédelem, műemlékvédelem,
g) közrend, közbiztonság védelme,
h) szabadidő, sport, tömegsport rendezvények.
(4) A Képviselő-testület – az önmaga részére fenntartott támogatási kereten túlmenően – az 1. §-ban foglalt alapelv megvalósítása érdekében Kulturális Alap elnevezéssel pénzügyi támogatási alapot hoz létre, amely a települési rendezvényeket, kulturális, szabadidő, sport, ifjúsági, hagyományok ápolását és egyéb kulturális rendezvények megvalósítását szolgáló civil szervezet működését, illetve ezen közösségek kiemelt, nem bevétel központú rendezvényei céljait szolgáló pénzügyi alap.
(5) A Képviselő-testület jogosult a település tárgyévi anyagi lehetőségeinek változása, a település által kötelezően ellátandó önkormányzati alapfeladatokra vállalt kötelezettségek ellátása érdekében, az Önkormányzat tárgyévi költségvetéséről szóló rendelete módosításával egyidejűleg – az egyedi kötelezettségvállalás időpontjáig – a pénzügyi kereteket módosítani.
A Képviselő- testület önmaga számára fenntartott pénzügyi támogatási alap működtetésének feltételei
5. § (1) A Képviselő-testület a közvetlen hatáskörében fenntartott pénzügyi keretből felhalmozási kiadásokra, működési célú költségeikre és programtervük megvalósítása céljából támogatja Pilis város település életében, kiemelt közösségi tevékenységet kifejtő civil szervezeteket.
(2) Az egyházközösségnek működésre nem, csak konkrét programokra adható támogatás.
(3) A Képviselő-testület Pilis Városért Közalapítványát a közvetlen hatáskörben fenntartott külön pénzügyi keretből támogathatja évente.
(4) A települési önkormányzat nemzetiségi önkormányzatokkal kapcsolatos támogatási feladatai:
a) a nemzetiségi önkormányzatok közhasznú tevékenységeinek támogatása,
b) a nemzetiségi önkormányzatok kulturális rendezvényeinek támogatása.
(5) A Képviselő-testület a költségvetési rendeletében biztosítja az éves keretösszeget Kulturális Alap megnevezéssel.
A Kulturális Alap pénzügyi támogatási alap működtetésének feltételei
6. § (1) Az Kulturális Alap a pályázati felhívást – és szükség szerint annak mellékleteit, a Pilisi Polgármesteri Hivatal jegyzője útján – a Polgármesteri Hivatal hivatalos hirdetőtábláin, valamint Pilis Város Önkormányzata hivatalos honlapján (www.pilis.hu) a tárgyév április havi ülését követő 3. naptól, a tárgyév május hó 10. napjáig folyamatosan megjelenteti.
(2) A pályázati felhívásnak tartalmaznia kell:
a) a pályázati felhívást kiíró megnevezését,
b) a pályázat célját,
c) a pályázat benyújtására jogosultak körét,
d) a pályázat tartalmi elemeit,
e) a pályázathoz csatolandó dokumentumok megjelölését,
f) a pályázati nyomtatványok elérhetőségét, igénylésének módját,
g) a pályázat benyújtásának módját, helyét és határidejét,
h) a hiánypótlás lehetőségét, határidejét,
i) a pályázat elbírálásának rendjét, határidejét,
j) az eredményről történő értesítés módját,
k) a szerződéskötésre vonatkozó szabályokat,
l) a támogatás igénybevételének módját, feltételeit,
m) az elszámolható költségek körét és az elszámolás módját és határidejét,
n) az ellenőrzés módját.
(3) A 4. § (5) bekezdésben meghatározott rendelkezés tényét, a pályázati felhívás szövegének tartalmaznia kell.
A Képviselő-testület közvetlen hatáskörében fenntartott pénzügyi alapra benyújtott pályázatok eljárási rendelkezései
7. § (1) A Képviselő-testület a beérkezett pályázatokról, a támogatási keretösszeg felosztásáról az Oktatási, Kulturális, Sport és Ifjúsági Bizottság és a Pénzügyi, Ellenőrzési, Etikai és Ügyrendi Bizottság javaslata alapján, a Képviselő-testület az éves önkormányzati költségvetési rendelet elfogadását követően a május havi rendes zárt ülésén dönt.
(2) A Képviselő-testület által, a tárgyévi költségvetési előirányzata terhére, a tárgyév május havi ülésén meghozandó kötelezettségvállalás mértéke a tárgyévre biztosított pénzügyi alap 70 %-át nem haladhatja meg.
(3) Nem részesíthető a tárgyévben támogatásban az a civil szervezet, amely
a) a benyújtott pályázati dokumentációjában megtévesztő, vagy valótlan adatot szolgáltatott,
b) az előző évben kapott támogatással nem, vagy nem a rendeletben meghatározottnak megfelelően számol el,
c) az előző évben kapott támogatást előzetes hozzájárulás nélkül a támogatási céltól eltérően használja fel,
d) lejárt esedékességű, meg nem fizetett köztartozással rendelkezik,
e) nem járul hozzá ahhoz, hogy nevét, a támogatás célját és összegét nyilvánosságra hozzák,
f) nem nyilatkozok arra vonatkozóan, hogy a pályázat szabályszerűségének és a támogatás rendeltetésszerű felhasználásának ellenőrzéséhez hozzájárul,
g) a hiánypótlást határidőre nem teljesíti,
h) pályázatát határidőn túl nyújtja be,
i) nem tartozik az Ör. hatálya alá.
(4) A polgármester a támogatások kifizetését megelőzően, a Képviselő-testület határozatának megfelelően, a civil szervezet képviselőjével, tárgyévre szóló támogatási szerződést köt.
(5) A támogatási szerződésnek tartalmaznia kell:
a) a szerződő felek megnevezését, címét, képviseletében eljáró személyek nevét,
b) a támogatást nyújtó döntés számát,
c) a támogatás összegét,
d) a támogatás célját,
e) a pénzügyi teljesítést,
f) a teljesítés ütemezését,
g) a támogatás felhasználásának határidejét,
h) a támogatás feltételeit,
i) a nem cél szerinti felhasználás esetén a visszatérítési kötelezettséget, a visszatérítés időpontját, időtartamát és feltételeit,
j) a szakmai és pénzügyi elszámolás módját, helyét és idejét,
k) a szerződésben vállalt kötelezettségek nem teljesítésének következményeit,
l) az ellenőrzési jogosultság elfogadását.
(6) Amennyiben a támogatott a számára odaítélt támogatást – annak 10%-os mértékénél nagyobb arányban – a támogatási szerződésben meghatározott céltól eltérő célra kívánja felhasználni, úgy ezt a szándékát köteles a támogatónak bejelenteni és a támogatási szerződés módosítását kezdeményezni.
(7) A civil szervezetnek a támogatási szerződés módosítását a (6) bekezdésben meghatározott esetben működési támogatás esetén tárgyév szeptember 30-ig, program, rendezvény támogatása esetén a program, rendezvény lebonyolításának napja előtt, legalább 30 nappal írásban kell kezdeményeznie, indokai előterjesztésével. A módosításról annak elfogadásáról a polgármester dönt.
(8) A támogatások folyósítására a támogatási szerződésnek megfelelően az alábbi ütemezés szerint kerülhet sor:
a) 200.000.- Ft összeghatárig egy összegben legkésőbb június 15-ig,
b) 200.001.-Ft és 500.000.- Ft összeghatárig évi két egyenlő részletben, legkésőbb június 15-ig és szeptember 30-ig,
a támogatás összegének számlára utalásával kerül sor.
A Kulturális Alapra benyújtott pályázatok eljárási rendelkezései
8. § (1) A Kulturális Alap vonatkozásában a civil szervezet képviselője a civil szervezet pénzügyi támogatása érdekében, a pénzügyi támogatás iránti pályázatokat írásban, az Ör. 1. mellékletében szereplő „Pályázati adatlap” -on a Pilisi Polgármesteri Hivatalhoz (a továbbiakban: Hivatal) (2721 Pilis, Kossuth L. u. 47-49.) jogosult benyújtani a tárgyév május 10. napjáig.
(2) A civil szervezetnek pályázatához csatolnia kell az alábbi iratokat:
a) a civil szervezet hatályos, változásokkal egységes szerkezetbe foglalt létesítő okiratát, személy egyesülés esetén az egyesülés céljait, működésének alapvető elveit rögzítő hatályos, változásokkal egységes szerkezetbe foglalt alapszabályát másolatban,
b) a 3. § a)–c) pontjaiban meghatározott a a civil szervezet bíróság általi bejegyzéséről szóló döntését (végzését) másolatban,
c) a civil szervezet képviselőjének képviseleti jogosultságát igazoló okiratát, aláírási címpéldányát másolatban,
d) a civil szervezet tárgyévi pénzügyi támogatásra irányuló kérelmét, amelyben a civil szervezet képviselője részletes tájékoztatást ad, különösen az alábbiakról:
da) a civil szervezet tárgyévi tervezett céljai, feladatai,
db) a civil szervezet tárgyévi - tervezett céljaihoz, feladataihoz kapcsolódó tagdíj, önrész vállalásának tervezett mértéke,
dc) a civil szervezet tárgyévi - tervezett céljai, feladataihoz kapcsolódó, más pályázati források, lehetőségek bemutatása, kiemelése, más pályázati alapokból tervezett igénylés mértéke,
dd) a civil szervezet által pályázott összeg tervezett időbeni felhasználásáról, az Önkormányzattól kért támogatásra alapított várható költségeket – főbb jogcímenként - részletezve,
e) amennyiben a civil szervezet az előző évben is részesült önkormányzati támogatásban, úgy a teljesítésről szóló szakmai és pénzügyi beszámoló elfogadásáról szóló Képviselő-testületi határozatot.
(3) A civil szervezet képviselője köteles a beszámolóhoz mellékelni a Hivatal Gazdálkodási Irodája által kiállított azon igazolást, hogy a tárgyévet megelőző évre vonatkozólag megállapított támogatást a Hivatal összesen, és részleteiben - milyen ütemezés szerint, mely időpontokban fizette ki.
(4) A szakmai és pénzügyi beszámolónak, illetve kimutatásnak ki kell térnie különösen
a) a civil szervezet által, a tárgyévet megelőző évben elvégzett feladatokra,
b) a feladatokkal, megvalósított célokkal kapcsolatban keletkezett bevételekre és megtett kiadásokra,
c) jogcím és főösszeg bontásban az önszerveződő közösség tárgyévet megelőző évi bevételeire, ezzel kapcsolatban kiemelten a közösség által a tárgyévet megelőző évben benyújtott pályázatok céljára és eredményére,
d) jogcím és főösszeg bontásban, az önszerveződő közösség tárgyévet megelőző évi kiadásaira, az elért és megvalósított eredményekre.
(5) Amennyiben a a civil szervezet az előző évben is részesült önkormányzati támogatásban, az előző évi támogatás felhasználásáról szóló beszámoló tartalmi és pénzügyi előzetes vizsgálatát a Hivatal Gazdasági Iroda vezetője végzi el.
(6) A Hivatal jegyzője – vagy a nevében eljáró szervezeti egység - a civil szervezet tárgyévi pénzügyi támogatásra irányuló kérelmével egyidejűleg a civil szervezet előző évi működésével összefüggő teljesítésről szóló szakmai és pénzügyi beszámolót, illetve kimutatást is előterjeszti, szükség szerint indoklással ellátott javaslatot tesz a támogatás odaítélésére illetőleg annak összegére.
(7) Amennyiben – a tárgyévet megelőző évhez képest - a civil szervezet létesítő okirata, személy egyesülés esetén az egyesülés céljait, működésének alapvető elveit rögzítő hatályos, változásokkal egységes szerkezetbe foglalt alapszabálya nem változott, úgy a civil szervezet képviselője köteles – polgári jogi és büntetőjogi felelőssége tudatában - ezen szervezeti dokumentum(ok) hatályosságáról helyettesítő nyilatkozatot, okiratot tenni.
A Kulturális Alapra beérkezett pályázatok véleményezése és elbírálása
9. § (1) A Kulturális Alaphoz benyújtott kérelem elbírálásának általános feltétele:
a) a támogatható civil szervezetek a városhoz kapcsolódó, vagy a városi lakosokat érintő programokat szervezzenek,
b) az Önkormányzat közigazgatási területén belüli székhellyel rendelkeznek, illetve helyi szervük az önkormányzat közigazgatási területén belül működik.
(2) Az Önkormányzat fenntartásában működő intézményekhez tartozó alapítványok, egyesületek csak abban az esetben részesülhetnek támogatásban, ha az intézményi feladat megszervezésén, finanszírozásán túl, a lakosság számára is elérhető szolgáltatást nyújtanak.
(3) A Kulturális Alapra benyújtott pályázatokat az Oktatási, Kulturális, Sport és Ifjúsági Bizottsága és a Pénzügyi, Ellenőrzési, Etikai és Ügyrendi Bizottság értékeli, és tesz javaslatot a Képviselő- testület részére. Az érdemi döntést a Képviselő-testület hozza meg.
(4) A döntést előkészítő szerv eljárása során köteles megvizsgálni, hogy a támogatásban részesíthető cél megvalósítása – az Önkormányzat által nyújtható pénzügyi támogatás helyett - megvalósítható-e más alkalmasabb módon.
(5) A döntést előkészítő szerv köteles a tárgyévre vonatkozó támogatási igények elbírálása, a döntés meghozatala előtt – külön napirendi pont keretein belül - a tárgyévet megelőző évre támogatást kapott civil szervezetek szakmai és pénzügyi beszámolóját, valamint a beszámolóhoz, kimutatásokhoz kapcsolódó iratokat megvizsgálni, a beszámoló elfogadhatósága tárgyában állást foglalni.
(6) A döntést előkészítő szerv vizsgálata különösen arra terjed ki, hogy a civil szervezet tevékenysége mennyiben közérdekű, illetőleg a támogatásban részesítendő célkitűzés a köz javát mennyiben szolgálja és szakmai szempontból mennyiben megvalósítható.
(7) A döntést hozó szerv a tárgyév május 10-a napjáig benyújtott pályázatokról a tárgyév május havi rendes ülésén dönt.
(8) Nem részesíthető tárgyévi támogatásban az a civil szervezet , amely
a) az előző évben kapott (pénzügyi) támogatással nem, vagy nem teljeskörűen, nem a rendelet előírásai szerint számolt el, vagy
b) az előző évben kapott támogatást – a döntést hozó szerv előzetes, írásbeli hozzájárulása nélkül – a jóváhagyott céltól eltérően használta fel.
(9) A pályázati kérelem kedvező elbírálása esetén, a döntést hozó szerv a támogatás megállapításáról szóló határozatában köteles megjelölni, hogy a támogatott önszerveződő közösség a támogatást milyen cél(ok)ra használhatja fel.
(10) A döntést hozó szerv a támogatás időbeni ütemezését a civil szervezet által benyújtott, támogatás iránti kérelmet is alapul véve – önálló határozatban határozza meg.
(11) A döntést hozó szerv nevében a pályázat eredményének a pályázókkal történő közléséről a polgármester gondoskodik.
A támogatás kifizetésére vonatkozó főbb szabályok
10. § (1) Az Önkormányzat nevében a támogatás nyújtására vonatkozó támogatási szerződést – az Ör.-ben és a támogatás megállapításáról szóló határozatban kapott felhatalmazás alapján – a polgármester írja alá (kötelezettségvállaló), miután a Hivatal jegyzője és a Gazdálkodási Iroda vezetője ellenjegyzi.
(2) Az Ör. 3. §-ában meghatározott, jogi személyiséggel rendelkező a civil szervezettel kötendő támogatási (blanketta) szerződés a rendelet 2. mellékletét képezi.
(3) A támogatás kifizetéséről a Hivatal a támogatási szerződésben meghatározott időbeni ütemezés szerint, folyamatosan gondoskodik. A támogatási szerződés utolsó részlete a tárgyév november 30-a napjáig kifizetendő.
(4) A pályázati adatlaphoz a pályázó által kötelezően kitöltendő és csatolandóak a rendelet következő mellékletei:
a) az adatkezelésre, köztartozásra vonatkozó nyilatkozat a rendelet 3. mellékletét képezi
b) a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI törvény szerinti összeférhetetlenségről, érintettségről szóló nyilatkozat, a rendelet 4. mellékletét képezi.
c) közzétételi kérelem, a rendelet 5. mellékletét képezi
A nyújtott és elszámolt támogatás közzétételére vonatkozó főbb szabályok
11. § (1) A tárgyévben támogatott civil szervezetek részére megállapított pénzügyi támogatást – annak felhasználási céljaival együtt – a Hivatal az Önkormányzat honlapján, illetve a Hivatal hivatalos hirdetőtábláin közzéteszi.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott adatoknak az (1) bekezdés szerinti közzétételéről a polgármester - a jegyző útján - gondoskodik.
A támogatás felhasználásának elszámolására vonatkozó főbb szabályok
12. § (1) A támogatott a támogatás összegével köteles a támogatónak a felhalmozási kiadás, működési támogatás esetén tárgyév november 30. napjáig, program, rendezvény támogatás esetén a program, rendezvény lebonyolítását követő 30 napon belül elszámolni. A pénzügyi elszámoláshoz szakmai és pénzügyi beszámolót kell mellékelnie.
(2) A támogatás elszámolásánál felhalmozási kiadás, működési támogatás esetén, a tárgyév január 1-től november 30-ig, program, rendezvény támogatása esetén, a program, rendezvény napját megelőző 30 nap és azt követő 15 nap alatt a támogatott nevére kiállított számla és a szerződések (megállapodások) másolata vehető figyelembe.
(3) A civil szervezet képviselője köteles a támogatott nevére kiállított eredeti számlára – a pénzügyi és szakmai beszámoló elkészítésével és leadásával egyidejűleg - az alábbi záradékot rávezetni: „A számlán feltüntetett összeg Pilis Város Önkormányzata által nyújtott támogatás pénzügyi, illetve szakmai elszámolásához, beszámolójához felhasználva. Dátum. Aláírás.”
(4) Amennyiben a támogatott a pénzügyi és szakmai elszámolását hiányosan nyújtotta be, úgy részére a hiánypótlásra egy alkalommal 15 napos határidőt kell adni. A határidő eredménytelen letelte után az (5)–(6) bekezdések szerint kell eljárni.
(5) Amennyiben a támogatott határidőre a pénzügyi elszámolási, valamint a szakmai és pénzügyi beszámoló benyújtási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy köteles a támogatás teljes összegét a mindenkor érvényes, a támogatás átvételét követő naptól számított jegybanki alapkamat mértékének kétszeresével növelt összegben, a tárgyév december 31. napjáig visszafizetni.
(6) Amennyiben a támogatott pénzügyi elszámolásából az állapítható meg, hogy a támogatást nem rendeltetésszerűen használta fel, úgy a támogatott köteles a támogatás nem rendeltetésszerűen felhasznált részét a mindenkor érvényes, a támogatás felhasználására nyitva álló határidőt követő naptól számított jegybanki alapkamat mértékének kétszeresével növelt összegben a tárgyév december 31. napjáig visszafizetni.
(7) Amennyiben a támogatott a számára odaítélt támogatást egészben, vagy részben nem kívánja felhasználni, úgy ezt a szándékát köteles a támogatónak bejelenteni és a támogatási szerződés módosítását kezdeményezni. Ebben az esetben a támogatott fél, a fel nem használt támogatás összegét a támogatási szerződés módosítását követő 15 napon belül köteles kamatmentesen visszafizetni.
(8) A pénzügyi beszámoló a pénzügyi elszámolás szöveges részletezése, magyarázata, melyben ki kell térni a támogatott működés, program, rendezvény teljes költségvonzatának ismertetésére, a rendelkezésre álló önerő részletezésére, valamint a támogatás felhasználására.
(9) A szakmai beszámoló tartalmazza a támogatási szerződésben vállalt kötelezettségek teljesítéséről szóló értékelést, az elért eredményeket. A szakmai beszámolót az alábbi elemekkel kell elkészíteni:
a) a támogatott tevékenység, program végrehajtásának eredménye,
b) a támogatott tevékenység, program résztvevőinek száma,
c) jövőbeni célok, tervek rövid leírása, azok megvalósíthatóságának lehetőségei.
Záró rendelkezések
13. § Ez a rendelet 2026. január 1-jén lép hatályba.
14. § Hatályát veszti a helyi önszerveződő közösségek pénzügyi támogatása nyújtásának, a támogatás felhasználása ellenőrzésének rendjéről szóló 2/2015. (III. 1.) önkormányzati rendelet.