Farmos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021. (XII. 16.) önkormányzati rendelete

Farmos Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015. (X.28.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2022. 01. 01- 2022. 01. 01

Farmos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021. (XII. 16.) önkormányzati rendelete

Farmos Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015. (X.28.) önkormányzati rendelet módosításáról

2022.01.01.

Farmos Község Önkormányzatának Képviselő-testülete - az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva – Farmos Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015.(X. 28.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: SZMSZ) módosításáról a következőket rendeli el:

1. § (1) A Farmos Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015(X.28.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

(2) A Farmos Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015(X.28.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 1. függeléke helyébe a 4. melléklet lép.

(3) A Farmos Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015(X.28.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 2. függeléke helyébe a 1. melléklet lép.

(4) A Farmos Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015(X.28.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 5. függeléke helyébe az 5. melléklet lép.

(5) A Farmos Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015(X.28.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 7. függeléke helyébe a 6. melléklet lép.

(6) A Farmos Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015(X.28.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 8. függeléke helyébe a 7. melléklet lép.

(7) A Farmos Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015(X.28.) önkormányzati rendelet a 2. melléklet szerinti 3. melléklet 9. függelékkel egészül ki.

2. § Hatályát veszti a Farmos Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015(X.28.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 6. függelék szövege.

3. § Ez a rendelet 2022. január 1-jén lép hatályba.

1. melléklet

2. függelék a 3. melléklethez
Farmos Község Önkormányzatának intézményei és szervezeti felépítésének ábrája

1. null

2. null

2. melléklet

9. függelék a 3. melléklethez
Étkeztetés
Házi segítségnyújtás
A szakfeladatok adatai:
Farmos Község Önkormányzat az étkeztetést és házi segítségnyújtás alapfeladatként látja el.
Székhelye: 2765 Farmos, Fő tér 1.
A házi segítségnyújtás szolgáltatás nyitva álló irodájának helye: 2765 Farmos, Béke út 8.
Működési területe: Farmos Község közigazgatási területe.
Alaptevékenység kormányzati funkciói:
• 107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán
• 107052 Házi segítségnyújtás
Szociális alapszolgáltatási formák:

1. Étkeztetés: az Önkormányzat szolgáltatási szerződést kötött a szociális étkeztetés ellátására.

2. Házi segítségnyújtás: 12 fő részére 2 fő gondozóval történik az ellátás.
A személyes gondoskodás keretében ellátandó feladatokat Farmos Község Önkormányzat Képviselő-testülete által jóváhagyott szakmai program, valamint a működési engedély határozza meg.
A helyi önkormányzat rendeletben szabályozza a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokat, azok igénybevételét, valamint a fizetendő térítési díjakat.
A szolgáltatási tevékenységet az alábbi jogszabályok alapozzák meg:
• A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.)
• A személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 1/2000. (I. 7.) SzCsM rendelet (továbbiakban: SzCsM rendelet)
• • A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevételéről szóló 9/1999. (XI. 24.) SzCsM rendelet,
• A 29/1993. (II. 17.) Korm. rendeleta személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról (továbbiakban: Kormányrendelet)
• A 36/2007. (XII. 22.) SZMM rendelet a gondozási szükséglet, valamint az egészségi állapoton alapuló szociális rászorultság vizsgálatának és igazolásának részletes szabályairól (továbbiakban: SZMM rendelet)
• A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi igénybevevői nyilvántartásról és az országos jelentési rendszerről szóló 415/2015. (XII.23.) Korm. rendelet
369/2013. (X. 24.) Korm. rendeleta szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok hatósági nyilvántartásáról és ellenőrzéséről
• Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény
• A személyes gondoskodást végző személyek adatainak működési nyilvántartásáról szóló 8/2000. (VIII. 4.) SZCSM rendelet
• A személyes gondoskodást végző személyek továbbképzéséről és a szociális szakvizsgáról szóló 9/2000. (VIII. 4.) SZCSM rendelet
• Farmos Község Önkormányzata Képviselő-testületének mindenkor hatályos szociális rendelete (továbbiakban: Ör.)
A szolgáltatások célja gondoskodni
· azon időskorú személyekről, akik otthonukban önmaguk ellátására saját erőből nem képesek, és róluk nem gondoskodnak,
· azokról a pszichiátriai betegekről, fogyatékos személyekről, valamint szenvedélybetegekről, akik állapotukból adódóan az önálló életvitelben segítséget igényelnek,
· azokról az egészségi állapotuk miatt rászoruló személyekről, akik ezt az ellátási formát igénylik,
· azokról a személyekről, akik a rehabilitációt követően a saját lakókörnyezetükbe történő visszailleszkedés céljából támogatást igényelnek önálló életvitelük fenntartásához.
A biztosított szolgáltatás megszervezésénél kiemelt figyelmet kell fordítani az egyéni gondozás elvárásainak, a szakmai rendeletben meghatározott határidők figyelembevételével el kell készíteni és folyamatosan vezetni a szakmai jogszabályokban meghatározott dokumentumokat.
Fokozott figyelmet kell fordítani
• a humanizált környezet kialakítására és működtetésére
• az emberi és állampolgári jogok érvényesülésére
• személyi és szakmai feltételek megvalósítására
• adatkezelés és adatvédelem biztosítására
• ellátottak jogai, egyes ellátotti csoportok speciális jogai, a szociális szolgáltatásokat végzők jogai biztosítására, illetve érvényesítése feltételeinek megvalósítására.
Alapszolgáltatások

3. Étkeztetés:
Az alapellátás keretében megvalósuló étkeztetés célja, hogy a szociálisan, vagy kora, illetve egészségi állapota alapján rászoruló személy legalább napi egyszer meleg ételt kapjon. Az ellátás az alábbiak szerint valósul meg:
Napi egyszeri meleg élelem hétfőtől – péntekig
· lakásra szállítással,
· elvitel lehetővé tételével.

4. Házi segítségnyújtás: keretében a gondozó az ellátott részére saját környezetben, életkorának, élethelyzetének és egészségi állapotának megfelelő segítséget nyújt. Az ellátás kapcsán figyelembe veszi az ellátást igénylő meglévő képességeinek fenntartását, fejlesztésének lehetőségeit, valamint a szolgálat lehetőségeit. Az ellátás keretében külterületen is történik ellátás.
Főbb tevékenységek:
• Segítő kapcsolat kialakítása
• Alapvető gondozási, ápolási feladatok ellátása
• Közreműködés a személyi és lakókörnyezeti higiéné megtartásában
• Háztartásvitel segítése
• Környezettel való kapcsolattartás segítése
• Veszélyhelyzet kialakulása megelőzéséhez segítségadás
• Szabadidő eltöltés szervezéséhez segítségnyújtás
• Szükség esetén a bentlakásos szociális intézménybe történő beköltözés segítése
• Előgondozást végző személlyel együttműködés
A gondozó a házi segítségnyújtás során együttműködik az egészségügyi és szociális alap- és szakellátást nyújtó intézményekkel.
A segítségnyújtás módját, formáját, gyakoriságát a szakmai vezető határozza meg a környezettanulmány, előgondozás tapasztalatai, a háziorvos javaslata, az egyén szükségletének és az ellátó hálózat lehetőségeinek figyelembevételével.
A gondozási feladatokat és változásait tevékenységnaplóban kell vezetni.
A gondozás körébe tartozik továbbá
• a látogatás
• állapot változásainak figyelemmel kísérése
• mentális gondozás
Az ellátottakkal kapcsolatos részletes szabályokat a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról szóló helyi önkormányzati rendelet tartalmazza.
A Szolgáltatásokra vonatkozó szabályzatok -Farmos Község Önkormányzat szabályzataiba beépülve:
• Pénzkezelési szabályzat
• Leltározási és selejtezési szabályzat
• Munkavédelmi szabályzat
• Tűzvédelmi szabályzat
• Iratkezelési szabályzat
• Munka-, védőruha szabályzat, Vagyonvédelmi szabályzatok
• Számviteli szabályzat
A működés során biztosítani kell a társadalmi tulajdon és az adatok védelmét.
Az ellenőrzés a vezetés szerves része.
Ellenőrzés formái:
• vezetői ellenőrzés
• munkafolyamatba épített ellenőrzés
• cél- és témaellenőrzés
Az ellátás érdekében szervezett munkakörökben végzendő tevékenységek a Munkaköri leírásban részletesen szabályozottak.
A szolgáltatás személyügyi tevékenységét az önkormányzat személyzeti ügyeivel foglalkozó személy irányítja.
A polgármester gyakorolja a munkavállalóval szemben a munkáltatói jogokat.
Az ellátás érdekében a humán erőforrás belső átszervezéssel módosítható, betartva a módosított 1/2000 (I.7) SZCSM rendelet 2. számú mellékletében meghatározott létszámnormatívákat.
Munkarend
Házi segítségnyújtás:
Hétfőtől – péntekig 8 órától – 16 óráig
Szakmailag indokolt esetben rugalmasan alkalmazkodva a körülményekhez szombat, vasárnap és ünnepnapokon is, illetve reggeli korábbi munkakezdés és délutáni munkaidő kitolását a polgármester engedélyezheti.
Jelen SZMSZ részét képezik a munkaköri leírások.
A személyes gondoskodást nyújtó intézményben foglalkoztatott személy, valamint közeli hozzátartozója (a Ptk. 685.b.pontja) az ellátásban részesülő személlyel tartási, életjáradéki és öröklési szerződést az ellátás időtartama alatt – illetve annak megszűnésétől számítva egy évig – nem köthet.
A munkaköri összeférhetetlenség, befolyásoltság elkerülése érdekében belső szervezéssel biztosítani szükséges:
-közeli hozzátartozók munkaköri alá-fölérendeltségének kizárását
-közösségi-munkahelyi kapcsolatrendszer vonatkozásában nem megengedhető – kiemelten az irányítást, ellenőrzést végző munkakörökben – a személyi kapcsolatból következő elkötelezettség, mely befolyásolja a reális, elfogulatlan szakmai értékelést, számonkérést.
Reklám tevékenység, adás – vétel, üzleti ügyek bonyolítása, kölcsön, kezességvállalás, stb. dolgozó-dolgozóval, dolgozó-ellátottal nem elfogadható, következményei munkahelyi feszültséget eredményezhet.
Jelen függelék Farmos Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatának elválaszthatatlan részét képezi.”

3. melléklet

3. melléklet
A Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök jegyzéke
(a) A külön jogszabályban és az önkormányzat rendeletében foglaltak szerint dönt az települési támogatások megállapításáról.
(b) Dönt a természetbeni szociális ellátások nyújtásáról.
(c) Dönt a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokért fizetendő személyi térítési díj összegéről
(d) Dönt a – feladat- és hatáskörében megállapított – jogosulatlanul felvett szociális ellátás visszafizetéséről, méltányosságból – amennyiben annak megfizetése a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyeztetné - a megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét és a kamat összegét elengedheti, csökkentheti, részletekben fizettetheti meg.
(e) A hajléktalan személynek szállást biztosít, ha ennek hiányában a késedelem a rászorulónak, illetve a hajléktalannak életét, testi épségét veszélyeztetné. Az ideiglenes intézkedésről értesíti a hatáskörrel rendelkező illetékes szervet.
(f) Rendelkezik az általános tartalékalapból a költségvetési rendeletben meghatározott mértékéig, s erről a testületnek a soron következő ülésén beszámol.
(g) Bruttó 1.000.000.-Ft egyedi értékig kötelezettséget vállalhat a költségvetési rendeletben nem tervezett kiadás teljesítésére rendkívüli esemény esetén, s erről a testületnek a soron következő ülésén köteles beszámolni.
(h) Dönt az ideiglenesen szabad pénzeszközök betét elhelyezéséről, az egyéb banki szolgáltatások igénybevételéről
(i) Gondoskodik a közutak tisztántartásáról, a hó eltakarításról, továbbá az utak síkosság-mentesítéséről.
(j) Ellátja a helyi címer és zászló használatának engedélyezésével kapcsolatos feladatot.
(k) Gyakorolja az önkormányzat által alapított gazdasági társaságokban a tulajdonosi jogosítványokat, az önkormányzati vagyont érintő hatósági eljárásban a tulajdonost megillető nyilatkozattételi jogot, továbbá a közigazgatási és bírósági eljárásban az ügyfél jogát, gondoskodik az önkormányzat jogi képviseletéről. A korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak hasznosítására irányuló jogügyletek megkötése esetén köteles a szerződésben foglaltak teljesítését folyamatosan figyelemmel kísérni. Aláírja a meghatározott értékhatár feletti önkormányzati vagyon értékesítésére, hasznosítására irányuló szerződést. Jogosult a hatáskörrel rendelkező szerv döntése alapján a vagyonhasznosítási jogügyletek, a nem intézményi használatban lévő bérleti szerződések, illetve – képviselő-testületi döntést követően – a biztosítási szerződések megkötésére.
(l) Aláírja a lakásokról és helyiségekről szóló külön rendelet alapján előkészített bérleti és adásvételi szerződéseket.
(m) Engedélyezi a közterület használatot.
(n) Dönt az Önkormányzat nevében kiadható tulajdonosi, üzemeltetői hozzájárulásokról.
(o) A polgármesternél a rendeletben meghatározottak alapján helyi népszavazás kezdeményezhető, illetve népi kezdeményezés nyújtható be. A polgármester az aláírásgyűjtő íveket a rendelet szerint továbbítja a helyi választási bizottságnak.
(p) Dönt a közút felbontásához, annak területén, az alatt vagy felett építmény vagy más létesítmény elhelyezéséhez, a közút területének egyéb nem közlekedési célú elfoglalásához szükséges hozzájárulásról.”

4. melléklet

1. függelék a 3. melléklethez
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015. (X.28.) rendeletéhez (SZMSZ 2. § (1) bekezdés)
Farmos Község Önkormányzata Képviselő-testületének névsora 2019. 10. 13-tól

1. Polgármester: Horváth László
Alpolgármester: Szarvas Attila
Képviselő - testület:


Név


1

Kollár Ferenc

Pénzügyi, Településfejlesztési, Jogi, Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság- elnöke

2

Baranyiné Deák Mária

Kulturális, Oktatás, Sport és Környezetvédelmi Bizottság - elnöke

3

Böjti Károlyné

4

dr. Kapronczi Mihály János

5

Tóth Richárd

2. ABC sorrendes felsorolás
Baranyiné Deák Mária képviselő
Böjti Károlyné képviselő
Horváth László polgármester
dr. Kapronczi Mihály János képviselő
Kollár Ferenc képviselő
Szarvas Attila alpolgármester
Tóth Richárd képviselő”

5. melléklet

5. függelék a 3. melléklethez
A kormányzati funkciók elnevezései, és a kormányzati funkciók száma
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán
091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
086090 Egyéb szabadidős szolgáltatás
062020 Településfejlesztési projektek és támogatásuk
013320 Köztemető-fenntartás és működtetés
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
082044 Könyvtári szolgáltatások
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
084031 Civil szervezek működési támogatása
900020 Önkormányzatok funkcióra nem sorolható bevételei államháztartáson kívülről
045120 Út, autópálya építése
041140 Területfejlesztés igazgatása
063020 Víztermelés, -kezelés, -ellátás
091220 Köznevelési intézmény 1-4. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok
042120 Mezőgazdasági támogatások
072311 Fogorvosi alapellátás
104042 Család- és gyermekjóléti szolgáltatások
018010 Önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel
051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása
082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
086020 Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
104051 Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások
041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
092120 Köznevelési intézmény 5-8. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok
107060 Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások
096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
064010 Közvilágítás
107052 Házi segítségnyújtás
063080 Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése
072111 Háziorvosi alapellátás
018030 Támogatási célú finanszírozási műveletek”

6. melléklet

7. függelék a 3. melléklethez
Díszpolgárok névsora
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015. (X.28.) rendeletéhez (SZMSZ 4. § (6) bekezdés)
2003- Malatinszky Gyuláné
2004- Derényi Emilné
2005- Bagyinszki János
2006- Dr. Riczek Klára
2007- Dr. Bencze József
2008- Kenyó József
2010- Böjti Károlyné
2011- Dr.Borókai Gábor
2013- Árva Gábor
2014- Matula Pálné
2014- Farmos Községért Emlékérem adományozás névsora:
Balaska Miklós
Horváth Antal
Szarvas Attila
Farmos Rózsa Nyugdíjas Egyesület
Bertalan Ignác
2018- Farmos Községért Emlékérem adományozás névsora:
Kollár Ferencné
Visnyei Pálné
Németh Csaba
2018. Farmos Községért Oklevél adományozás névsora:
Kovács Pál Farmosi Zenekar
Bíró László István
Kovács Pál
Farmos Rózsa Nyugdíjas Egyesület
2019.- Farmos Községért Emlékérem adományozás névsora:
Czeróczki Judit
Kőszegi Violetta
dr. Csák István”

7. melléklet

8. függelék a 3. melléklethez
Bizottsági tagok névsora 2019. 10. 13-tól
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015. (X.28.) rendeletéhez (SZMSZ 26. § (5) bekezdés)
Pénzügyi, Településfejlesztési, Jogi, Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság : 5 fő
Elnök: Kollár Ferenc képviselő
Tagok: Böjti Károlyné képviselő
Tóth Richárd képviselő
dr. Feldéné Weszprémy Marianne nem képviselő
Kiczkó Orsolya nem képviselő
Kulturális, Oktatás, Sport és Környezetvédelmi Bizottság : 5 fő
Elnök: Baranyiné Deák Mária képviselő
Tagok: dr. Kapronczi Mihály János képviselő
Kollár Ferenc képviselő
Bugyiné Gyürki Andrea nem képviselő
Spenger László nem képviselő”