Farmos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2023. (III. 29.) önkormányzati rendelete
Farmos Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015. (X. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2023. 03. 30- 2023. 03. 31Farmos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2023. (III. 29.) önkormányzati rendelete
Farmos Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015. (X. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Farmos Község Önkormányzatának Képviselő-testülete - az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva – Farmos Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015.(X. 28.) önkormányzati rendelete módosításáról a következőket rendeli el:
1. § A Farmos Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015(X.28.) önkormányzati rendelet 34. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A jegyző a Mötv. 81. §-ában foglaltakon túlmenően
a) képviseli a hivatalt,
b) felelős a hivatal működésének jogszerűségéért,
c) a hivatal költségvetésének előirányzataival gazdálkodva biztosítja a működéshez szükséges szakmai és tárgyi feltételeket,
d) a polgármester útmutatásával előkészíti a képviselő-testület és a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket, valamint állást foglal azok jogszerűsége tekintetében,
e) javaslatot tesz az önkormányzat rendeleteinek felülvizsgálatára,
f) véleményt nyilvánít a polgármester és a bizottságok elnökének kérésére jogértelmezési kérdésekben,
g) tájékoztatja a képviselő-testületet a hivatal munkájáról és az ügyintézésről,
h) szervezi a jogi felvilágosító munkát,
i) gondoskodik a hivatali dolgozók képzéséről, továbbképzéséről,
j) gondoskodik a SZMSZ mellékleteinek karbantartásáról,
k) gondoskodik a jegyzőkönyvi kivonatok elkészítéséről, továbbításáról, a hozott döntések végrehajtásáról.
(4) A jegyzői és aljegyzői tisztség tartós betöltetlensége esetén a polgármester a kinevezési a feltételeknek megfelelő köztisztviselőt megbízhat a jegyzői feladatok ellátásával.”
2. § A Farmos Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015(X.28.) önkormányzati rendelet „Jegyző” alcíme a következő 34/A. §-sal egészül ki:
„34/A. § (1) A polgármester a jegyző javaslatára – a jegyzőre vonatkozó szabályok szerint - aljegyzőt nevez ki a jegyző helyettesítésére, a jegyző által meghatározott feladatok ellátására. A kinevezés határozatlan időre szól.
(2) Az aljegyző kinevezése pályázat útján, a képesítési követelmények meghatározása alapján történhet.
(3) A polgármester csak a jegyző által javasolt személyek közül nevezheti ki az aljegyzőt.
(4) A jegyző tartós távollétében (vagy akadályoztatásakor) az aljegyző a jegyzőre vonatkozó szabályok szerint járhat el.”
3. § (1) A Farmos Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015(X.28.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A Farmos Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015(X.28.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 2. függeléke helyébe a 3. melléklet lép.
(3) A Farmos Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2015(X.28.) önkormányzati rendelet 3. melléklet 8. függeléke helyébe a 2. melléklet lép.
4. § Ez a rendelet 2023. március 30-án lép hatályba.
1. melléklet a 4/2023. (III. 29.) önkormányzati rendelethez
1. A külön jogszabályban és az önkormányzat rendeletében foglaltak szerint dönt az települési támogatások megállapításáról.
2. Dönt a természetbeni szociális ellátások nyújtásáról.
3. Dönt a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokért fizetendő személyi térítési díj összegéről
4. Dönt a – feladat- és hatáskörében megállapított – jogosulatlanul felvett szociális ellátás visszafizetéséről, méltányosságból – amennyiben annak megfizetése a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyeztetné - a megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét és a kamat összegét elengedheti, csökkentheti, részletekben fizettetheti meg.
5. A hajléktalan személynek szállást biztosít, ha ennek hiányában a késedelem a rászorulónak, illetve a hajléktalannak életét, testi épségét veszélyeztetné. Az ideiglenes intézkedésről értesíti a hatáskörrel rendelkező illetékes szervet.
6. Rendelkezik az általános tartalékalapból a költségvetési rendeletben meghatározott mértékéig, s erről a testületnek a soron következő ülésén beszámol.
7. Bruttó 1.000.000.-Ft egyedi értékig kötelezettséget vállalhat a költségvetési rendeletben nem tervezett kiadás teljesítésére rendkívüli esemény esetén, s erről a testületnek a soron következő ülésén köteles beszámolni.
8. Dönt az ideiglenesen szabad pénzeszközök betét elhelyezéséről, az egyéb banki szolgáltatások igénybevételéről
9. Gondoskodik a közutak tisztántartásáról, a hó eltakarításról, továbbá az utak síkosság-mentesítéséről.
10. Ellátja a helyi címer és zászló használatának engedélyezésével kapcsolatos feladatot.
11. Gyakorolja az önkormányzat által alapított gazdasági társaságokban a tulajdonosi jogosítványokat, az önkormányzati vagyont érintő hatósági eljárásban a tulajdonost megillető nyilatkozattételi jogot, továbbá a közigazgatási és bírósági eljárásban az ügyfél jogát, gondoskodik az önkormányzat jogi képviseletéről. A korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak hasznosítására irányuló jogügyletek megkötése esetén köteles a szerződésben foglaltak teljesítését folyamatosan figyelemmel kísérni. Aláírja a meghatározott értékhatár feletti önkormányzati vagyon értékesítésére, hasznosítására irányuló szerződést. Jogosult a hatáskörrel rendelkező szerv döntése alapján a vagyonhasznosítási jogügyletek, a nem intézményi használatban lévő bérleti szerződések, illetve – képviselő-testületi döntést követően – a biztosítási szerződések megkötésére.
12. Aláírja a lakásokról és helyiségekről szóló külön rendelet alapján előkészített bérleti és adásvételi szerződéseket.
13. Engedélyezi a közterület használatot.
14. Dönt az Önkormányzat nevében kiadható tulajdonosi, üzemeltetői hozzájárulásokról.
15. A polgármesternél a rendeletben meghatározottak alapján helyi népszavazás kezdeményezhető, illetve népi kezdeményezés nyújtható be. A polgármester az aláírásgyűjtő íveket a rendelet szerint továbbítja a helyi választási bizottságnak.
16. Dönt a közút felbontásához, annak területén, az alatt vagy felett építmény vagy más létesítmény elhelyezéséhez, a közút területének egyéb nem közlekedési célú elfoglalásához szükséges hozzájárulásról.
17. Eljár a csatornamű-hálózatra való csatlakozási kérelmeknek az Önkormányzat nevében való elbírálásában.
18. Eljár az Önkormányzat, mint végrehajtást kérő nevében a meg nem fizetett víziközmű érdekeltségi hozzájárulások adók módjára behajtandó köztartozások vonatkozásában.”
2. melléklet a 4/2023. (III. 29.) önkormányzati rendelethez
1. Pénzügyi, Településfejlesztési, Jogi, Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság : 5 fő
1.1. Elnök: Kollár Ferenc képviselő
1.2. Tagok: Böjti Károlyné képviselő, Tóth Richárd képviselő, dr. Feldéné Weszprémy Marianne nem képviselő, dr. Németh Tamás Pál nem képviselő
2. Kulturális, Oktatás, Sport és Környezetvédelmi Bizottság : 5 fő
2.1. Elnök: Baranyiné Deák Mária képviselő
2.2. Tagok: dr. Kapronczi Mihály János képviselő, Kollár Ferenc képviselő, Bugyiné Gyürki Andrea nem képviselő, Spenger László nem képviselő”
3. melléklet a 4/2023. (III. 29.) önkormányzati rendelethez
1. 
2.
”