KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ TESTÜLETÉNEK 6/2015(II.27..)

Tápióbicske Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2015. (II.27.) önkormányzati rendelete a Települési támogatások és a személyes gondoskodást nyújtó ellátások rendjéről

Hatályos: 2020. 02. 14- 2021. 11. 09

KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ TESTÜLETÉNEK 6/2015(II.27..)

Tápióbicske Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2015. (II.27.) önkormányzati rendelete a Települési támogatások és a személyes gondoskodást nyújtó ellátások rendjéről

2020.02.14.

Tápióbicske Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 45. §-ában és 134/E. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 11. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. A rendelet célja

1. § (1) A rendelet célja a szociális biztonság megteremtése és megőrzése érdekében – kiemelten az időskorú lakosságra, a gyermeket nevelő családokra, ezen belül is a nagycsaládokra, figyelemmel az Önkormányzat teherbíró képességére – az egyes szociális ellátások formáinak, az ellátásokra való jogosultság feltételeinek, valamint érvényesítésének, ellenőrzésének helyi szabályozása.

(2) A Képviselő-testület az ellátások biztosításával a szociális szempontokból rászorult családok életminőségén kíván javítani, ösztönözni kívánja a kérelmezőket arra, hogy maguk is tegyenek meg minden tőlük elvárhatót annak érdekében, hogy családjuk eltartásáról elsősorban kereső tevékenységből származó jövedelemből tudjanak gondoskodni, mivel az egyének, a családok és a helyi közösség aktivitása nélkülözhetetlen feltétel a szociális biztonság megteremtése szempontjából.

2. A rendelet hatálya

2. § Ha jogszabály vagy e rendelet másként nem rendelkezik, a rendelet hatálya kiterjed a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. § (1)-(3) bekezdése szerint Tápióbicske Község Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén bejelentett lakcímmel rendelkezőkre.

3. Értelmező rendelkezések

3. § (1) E rendelet alkalmazásában:

a) lakcím: a bejelentett lakó- vagy tartózkodási hely, melyre a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai irányadók;

b) lakóhely: a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény szerint, annak a lakásnak a címe, amelyben a polgár él;

c) tartózkodási hely: a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény szerint, annak a lakásnak a címe, ahol a polgár – lakóhelye végleges elhagyásának szándéka nélkül – három hónapnál hosszabb ideig tartózkodik;

d) hozzátartozó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1. § (1) bekezdés 2. pont szerint, a közeli hozzátartozó, az élettárs, az egyeneságbeli rokon házastársa, a házastárs egyeneságbeli rokona és testvére, és a testvér házastársa;

e) közeli hozzátartozó: a házastárs, az egyeneságbeli rokon, az örökbefogadott, a mostoha- és a nevelt gyermek, az örökbefogadó-, a mostoha- és a nevelőszülő és a testvér.

(2) Az (1) bekezdésben nem szabályozott fogalmak tekintetében az Szt. 4. § rendelkezései az irányadók.

4. Hatásköri és eljárási rendelkezések

4. § (1) Az e rendeletben szabályozott önkormányzati szociális feladat-és hatásköröket a Képviselő-testület első fokon a Polgármesterre, a Jegyzőre vagy a Szociális Bizottságra (a továbbiakban: Bizottság) ruházza.

(2) A települési támogatásra felhasználható összegről a Képviselő-testület minden évben a költségvetési rendeletében dönt.
(3) Az e rendeletben szabályozott méltányosság gyakorlására a Szociális Bizottság vagy a Polgármester jogosult.
(4) A Polgármester, a jegyző és a Bizottság önkormányzati hatósági jogkörben hozott döntése ellen a Képviselő-testülethez címzett, de a Polgármesteri Hivatalnál benyújtandó illetékmentes fellebbezéssel lehet élni.

5. § (1) A szociális ellátás igénybevételének eljárása kérelemre indul, melyhez formanyomtatvány áll rendelkezésre. A kérelemhez az egyes ellátási formáknál felsorolt mellékleteket és nyilatkozatokat kell csatolni.

(2) Indokolt esetben a hatáskörrel rendelkező szerv a kötelező mellékleteken kívül egyéb, a kérelem elbírálásához szükséges mellékletek benyújtását is elrendelheti.

(3) Az e rendeletben szabályozott ellátások iránti kérelmek – ha e rendelet másként nem rendelkezik – személyesen a polgármesteri hivatal ügyintézőjéhez vagy postai úton nyújthatók be.

(4) A szociális ellátást igénylő család, illetve háztartás szociális helyzetéről – az érdemi döntést előkészítő hivatali ügyintéző az e rendeletben előírtak szerint, továbbá indokolt esetben a tényállás tisztázása céljából – környezettanulmányt készíthet, szükség esetén az önkormányzati intézmények bevonásával.

(5) Az e rendeletben szabályozott szociális ellátásokra való jogosultság elbírálása során a jövedelemszámításnál az Szt. 10. § (2)-(5) bekezdéseiben foglaltak az irányadók.

6. § (1) A havi rendszerességgel folyósított pénzbeli ellátások a kérelmezőt a kérelem benyújtása hónapjának első napjától illetik meg. A jogosultság megszüntetése esetében a megszüntetés dátuma az okot adó körülmény bekövetkezte hónapjának utolsó napja.

(2) Az e rendelet alapján folyósított pénzbeli ellátásra jogosult halála esetén a fel nem vett ellátást a vele közös háztartásban együtt élt házastárs vagy élettárs, gyermek, unoka, szülő, nagyszülő és testvér egymást követő sorrendben veheti fel a halál időpontját követő hónap utolsó napjáig.

(3) Az e rendeletben szabályozott pénzbeli ellátások a tárgyhónapot követő hó 05-ig kerülnek kifizetésre, a polgármesteri hivatal házipénztárában.

(4) A települési támogatást úgy kell megállapítani, hogy a havi rendszerességgel adott támogatás minimális összege legalább 1000.-Ft legyen és az 5.000,.-Ft -ot nem haladhatja meg. A rendkívüli települési támogatást támogatási formánként egy igénylő részére évente két alkalommal lehet megállapítani.

(5) Nem állapítható meg a 9. § (2) bekezdés aa) és ab) pontjai szerinti települési támogatás annak a kérelmezőnek, akinek tanköteles korú iskolás gyermekének 30 órát meghaladó, óvodaköteles korú gyermekének 5 napot meghaladó igazolatlan hiányzása van. Az igazolást a Tápióbicskei Család és Gyermekjóléti Szolgálat a Polgármesteri Hivatal megkeresésére állítja ki.

(6) Nem állapítható meg ismételten a 9. § (2) bekezdés aa) és ab) pontjai szerinti települési támogatás annak a kérelmezőnek, akinek a jogosultsági időszak alatt keletkezett, az önkormányzati adóhatóság felé megfizetendő adó- vagy köztartozása van.

(7) Az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Szt. rendelkezései az irányadóak.

5. Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése

7. § (1) Az Szt. 17. §-ban szabályozottaknak megfelelően a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevett ellátást az igénybevevő köteles visszafizetni.

(2) Indokolt esetben, amennyiben a visszafizetés a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyezteti a Bizottság a visszafizetésre kötelezett összeget méltányosságból

a) elengedheti,

b) csökkentheti,

c) részletekben történő megfizetését engedélyezheti.

6. Adatkezelés

8. § (1) A jegyző a szociális ellátásra való jogosultság megállapítása, az ellátás biztosítása, fenntartása és megszüntetése céljából az Szt. 18-19. §-ban foglaltaknak megfelelően nyilvántartást vezet.

(2) A szociális ellátásban részesülő a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozását a változás bekövetkeztétől számított 15 napon belül köteles az Önkormányzatnak bejelenteni.

7. Ellátási formák

9. § (1) A jogosult részére jövedelme kiegészítéseként, pótlásaként pénzbeli, illetve természetbeni szociális ellátás nyújtható.

(2) Az Önkormányzat Képviselő-testülete szociális rászorultság esetén a jogosult számára

a) települési támogatást

aa) lakhatási támogatást

ab) gyógyszertámogatást

b) rendkívüli települési támogatást

ba) temetési támogatást

bb) eseti támogatást

c) köztemetést

állapít meg az Szt. 45. §-ában és 48. §-ában foglaltak figyelembevételével, valamint e rendeletben meghatározott feltételek szerint.

(3) Az Önkormányzat Képviselő-testülete az Szt. 1. § (2) bekezdésében foglaltak alapján egyéb önként vállalt feladat keretében

a) támogatás idősek világnapjára

b) újszülöttek támogatása

állapít meg az e rendeletben szabályozottak szerint.

2. Fejezet

Települési támogatások

8. Lakhatási támogatás

10. § (1) A képviselő-testület lakhatási támogatás formájában települési támogatást állapít meg a szociálisan rászorult személyeknek az általuk lakott lakás vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség rendszeres fenntartási költségeinek viseléséhez.

(2) Lakhatási támogatásra az a településen bejelentett lakcímmel rendelkező személy jogosult, akinek

a)1 háztartásában az egy főre eső havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át, bejelentett lakcímén egyedül élő nyugdíjas személy esetén a 250 %-át .

b) vagyonnal nem rendelkezik, és az érintett ingatlanban az alábbi jogcímek valamelyike szerint életvitelszerűen lakik

ca) magántulajdonú lakás tulajdonosa,

cb) magántulajdonú lakás haszonélvezője, magántulajdonú lakás használója, magántulajdonú lakás bérlője,

d) a háztartásában fogyatékos hozzátartozó él, jövedelmi határtól függetlenül.

(3) Lakásfenntartási költségként figyelembe vehető kiadások: gáz-, áram díj költsége.

(4) Amennyiben a kérelmező nem átalánydíjat fizet, az igazolt lakásfenntartási költséget a kérelem beadását megelőző egy nyári (június, július, augusztus) és egy téli hónap (december, január, február) számlájának átlaga alapján kell megállapítani. A költségként figyelembe vehető kiadásokat a (3) bekezdés szerinti a kérelmezés hónapját megelőző számlákkal kell igazolni.

11. § (1) Az Önkormányzat a lakhatási támogatást természetbeni szociális ellátás formájában nyújtja. A lakhatási támogatás folyósítása a szolgáltató részére történik, annak összegét a szolgáltató írja jóvá.

(2) A lakhatási támogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell:

a) a közös háztartásban élő személyek jövedelemigazolását és vagyonnyilatkozatát,

b) lakásban lakás jogcímét igazoló adásvételi vagy bérleti, vagy használati szerződést,
c) lakásfenntartási költségek igazolására egy nyári és egy téli hónap számláit,
d) annak a szolgáltatónak az utolsó havi teljes számlamásolatát, amelyre a kérelmező a lakhatási támogatás utalását kéri,
e) fogyatékosság igazolásáról szóló hivatalos dokumentumot.
2 A lakhatási támogatás mértéke :
Amennyiben a háztartásában az egy főre eső havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének
110%-át, 4000,- Ft, azaz négyezer forint,
b) 160 %-át, 3000,- Ft, azaz háromezer forint,
c) 220 %-át, 2000,- Ft, azaz kettőezer forint,
d) A 10. § (2) d) pontja és egyedül élő nyugdíjas esetén 3.000,-, azaz háromezer forint.
A lakhatási támogatás ugyanazon lakás esetén csak egy jogosult részére állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától. Külön lakásnak kell tekintetni a társbérletet, az albérletet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.
A lakhatási támogatásra való jogosultság a kérelem benyújtása hónapjának első napjától egy év időtartamra kerül megállapításra.
A lakhatási támogatás nem állapítható meg annak, akinek e rendelet hatályba lépését megelőzően normatív lakásfenntartási támogatás került megállapításra, a jogosultsága fennállásáig.
A lakhatási támogatás iránti kérelem ügyében a csatolt dokumentumok alapján a Jegyző dönt.
Amennyiben a szolgáltatóhoz utalt összegből a fogyasztó számláján túlfizetés keletkezik, a visszajáró összeg az önkormányzatot illeti meg.

9. Gyógyszertámogatás

12. § (1) A képviselő-testület gyógyszertámogatás formájában települési támogatást nyújt a szociálisan rászorult azon személyek részére, akik az Szt. 50. § (1) és (2) bekezdés szerinti közgyógyellátásra nem jogosultak, de egészségi állapotuk, diagnosztizált krónikus betegségük miatt rendszeres gyógyszerszedésre szorulnak.

(2)3 Gyógyszertámogatásra a településen bejelentett lakcímmel rendelkező személy jogosult, akinél a saját jogú egy főre eső jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250 % -át és a havi gyógyszerkiadása meghaladja az egy főre eső jövedelme 10 %-át.

(3) A gyógyszertámogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell

a) a családban élő személyek jövedelemigazolását,
b) a diagnosztizált krónikus betegséghez közvetlenül kapcsolódó gyógyszereket tartalmazó háziorvosi igazolást, a gyógyszertár által beárazva.
E rendelet értelmében rendszeres gyógyszerszedésnek minősül krónikus betegség kapcsán legalább 6 hónapot meghaladó gyógyszerszedés.
A gyógyszertámogatás mértéke a gyógyszertár által beárazott gyógyszerköltség, de legfeljebb havi 5000,-Ft, azaz ötezer forint.
A gyógyszertámogatás a kérelem benyújtása hónapjának első napjától egy év időtartamra kerül megállapításra azzal, hogy amennyiben a jogosult ezen időtartam alatt jogosultságot szerez közgyógyellátásra, a részére megállapított gyógyszertámogatást attól a naptól meg kell szüntetni.
Az ellátásban részesülő, amennyiben közgyógyellátásra való jogosultságot szerez, köteles erről az Önkormányzatot értesíteni.
A gyógyszertámogatás nem állapítható meg annak, akinek e rendelet hatályba lépését megelőzően az Szt. 50. § (3) bekezdése szerinti méltányos közgyógyellátás került megállapításra, a jogosultsága fennállásáig.
A gyógyszertámogatás iránti kérelem ügyében átruházott hatáskörben első fokon a Jegyző dönt.
III. Fejezet

Rendkívüli települési támogatások és köztemetés

13. § (1) A képviselő-testület a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére e rendeletben meghatározottak szerint rendkívüli települési támogatást nyújt

a) halálesetre tekintettel temetési támogatás,

b) önhibán kívüli átmeneti létfenntartási gondok enyhítése céljából eseti támogatás formájában.

10. Temetési támogatás

14. § (1) Temetési támogatás formájában rendkívüli települési támogatás állapítható meg annak a településen bejelentett lakcímmel rendelkező személynek, akinek a családjában az 1 főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 300 %-át és a családban élők nem rendelkeznek ( az Szt. 4. § b) pont szerinti) vagyonnal.

(2) Temetési támogatásként megállapított települési támogatásra vonatkozó külön szabályok:

a) A kérelemben nyilatkozni kell arról, hogy a kérelmező eltemettető az elhunyt személynek tartásra kötelezhető hozzátartozója volt-e. Temetési támogatás csak a polgári törvénykönyv szerinti hozzátartozónak állapítható meg.

b) Az ügyintézés során a temetési számlát, jövedelemigazolásokat, halotti anyakönyvi kivonat másolatát kell az ügyirathoz csatolni.

c) Nem állapítható meg temetési segély, ha az elhunyt köztemetéssel került eltemettetésre.

d) A jövedelemszámításnál a kérelem benyújtását megelőző hónapot kell figyelembe venni.

e) Temetési segély temetés hiányában hamvasztás, szállítás és egyéb kegyeleti költségek elszámolására a felmerült költségek erejéig, de legfeljebb a temetési támogatás összegéig adható.

(3) A kérelmet a halálesetet követő vagy a halotti anyakönyvi kivonat kiállításától számított 60 napon belül lehet benyújtani. A határidő elmulasztása jogvesztő.

(4)4 A temetési támogatásként megállapított települési támogatás összege 50.000, -Ft.

(5)5 Tápióbicske községben a helyben szokásos legolcsóbb temetés költsége 300.000,- Ft, azaz háromszázezer forint.

(6) A temetési támogatásként megállapított települési támogatással kapcsolatos döntés meghozatalára első fokon a polgármester jogosult.

11. Eseti támogatás

15. § (1) Eseti támogatás formájában rendkívüli települési támogatás állapítható meg annak a Tápióbicskén bejelentett lakcímmel rendelkező személynek, aki vagy akinek a családja önhibáján kívül átmenetileg létfenntartási gondokkal küzd.

(2) Eseti támogatásra az a kérelmező jogosult, akinek

a) a családjában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, egyedülálló esetében 200 %-át, és

b) vagyona nincs.

(3) Eseti támogatás egy családon belül ugyanarra az élethelyzetre csak egy személynek állapítható meg.

(4)6 Eseti támogatásban egy naptári éven belül ugyanaz a személy vagy család legfeljebb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének ötszöröséig részesíthető.

(5)7 Az eseti támogatás egy alkalommal folyósított összege nem lehet kevesebb 3000,-Ft-nál, és nem lehet több az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének kétszeresénél. Ettől eltérni csak különösen indokolt esetben lehet.

(6) Indokolt esetben a támogatás a jogosult kihagyásával közvetlenül utalható olyan intézményhez, szervhez, gazdálkodó szervezethez, akivel a jogosult kapcsolatban áll, (vagy szándékozik állni) és e kapcsolat a rászorultságával összefüggésben áll (közüzemi szolgáltató, nevelési – oktatási intézmény, gyógyszertár), valamint a támogatás felvételére – elszámolási határidő tűzésével – felhatalmazható olyan személy, aki a támogatottal szociális kapcsolatban áll (családgondozó, házi gondozó).

(7) Eseti támogatás különösen az alábbi indokokra való tekintettel állapítható meg:

a) nyugdíjazás esetén az ellátatlanság idejére,

c) tartós ( 1 hónapot meghaladó) táppénzes állomány esetén,

d) elemi kár, baleset esetén,

e) egyedülálló, ellátatlan személy részére,

f) lakásfenntartási támogatásra nem jogosult, de a költségek megfizetésére nem képes,

g) szabadságvesztés büntetésből 1 hónapnál nem régebben szabadult személynek, ha a végrehajtási intézetben nem volt a megélhetését biztosító ellátása, melyet köteles igazolni,

h) egyéb, rendkívüli ok bekövetkezése esetén. Ezen rendkívüli ok indokán megítélt önkormányzati segély feltétele, hogy az igénylő az önkormányzattól egyéb rendszeres támogatásban nem részesül. A Szociális Bizottság a rendkívüli ok megvizsgálásakor a létfenntartást veszélyeztető esetekben ezen rendelkezés alól felmentést adhat.

(8) Rendkívül sürgős esetben a polgármester is jogosult egyszeri támogatásról dönteni.

a) Ilyen esetben a polgármester vélelmezheti a szociális rászorultság feltételeinek fennállását azzal, hogy a megállapító határozatban rendelkeznie kell arról, hogy a segélyezett a határozat átvételétől számított legfeljebb 30 napon belül – utólagosan – a szükséges iratokkal köteles bizonyítani a kapott átmeneti segélyt megalapozó szociális rászorultságát, azzal, hogy ennek elmulasztása esetén a jogosulatlanul felvett ellátás esetére szóló jogkövetkezmények (Szt. 17. §) alkalmazandók.

b)8 A rendkívüli támogatás feltétele, hogy az igénylő az önkormányzattól ugyanazon célra egyéb rendszeres támogatásban nem részesül.

c)9 A b) pontrendelkezésétől el lehet tekinteni, amennyiben a kérelmezővel egy háztartásban lakó gyermek sürgős egészségügyi ellátására kéri a támogatást. Felmentés legfeljebb évente egy alkalommal adható. A támogatás összege nem haladhatja meg a 10.000-, azaz tízezer forintot.

(9) Nem részesíthető eseti támogatásban az a kérelmező, aki azért ellátatlan, mert munkába állása érdekében nem tesz meg minden tőle elvárhatót, nem regisztráltatja magát a Járási Munkaügyi Központban, illetve a regisztrációt követően a jogszabály által előírt kapcsolattartásnak nem tesz eleget.

(10) Jövedelmi viszonyoktól függetlenül természetbeni támogatásként kiszállítással napi egyszeri meleg étkezés biztosítható annak a rendkívüli élethelyzetbe került személynek, aki azt más módon nem tudja megoldani. Az ellátás legfeljebb 20 ellátási nap lehet. A rendkívüli helyzetet hitelt érdemlő dokumentummal kell igazolni.

(11) Az eseti támogatás iránti kérelem ügyében átruházott hatáskörben első fokon a Szociális Bizottság dönt.

(12) A 15. § (2)–(10) bekezdéseinek rendelkezései alól a hatáskört gyakorló rendkívül indokolt esetben felmentést adhat és méltányosságot gyakorolhat. A rendkívüli okot hitelt érdemlően a kérelmezőnek bizonyítania kell. Amennyiben a hatáskört gyakorló szükségesnek tartja, környezettanulmányt készíthet.

IV. Fejezet

12. Köztemetés

16. § (1) A köztemetéssel összefüggő feladatokat az Szt. 48. §.-ban foglaltak szerint kell ellátni.

(2) A köztemetést a Polgármester rendeli el.

(3) Közköltségen történő temetés, illetve hamvasztás a legalacsonyabb bekerülési költségen rendelhető el.

(4) Amennyiben az elhunyt lakóhelye más településen volt, úgy a köztemetés költségének megtérítését a lakóhely szerinti önkormányzattól vissza kell igényelni.

(5) A köztemetés költségét hagyatéki teherként a területileg illetékes közjegyzőnél kell bejelenteni.

(6) Hagyaték hiányában az elhunyt temetésére köteles személyt a köztemetés költségének megtérítésére kell kötelezni. A visszafizetést elrendelő határozatban méltányosságból részletfizetés engedélyezhető.

(7) A köztemetés visszafizetésének elengedése vonatkozásában az önkormányzat méltányosságot nem gyakorol.

V. Fejezet

13. Támogatás idősek világnapjára

17. § (1) A képviselő-testület – az önkormányzat költségvetési lehetőségeit figyelembe véve -az idősek világnapja alkalmából támogatást nyújthat a 75 év feletti, Tápióbicskén állandó bejelentett lakcímmel rendelkező, legalább 5 éve a településen élő lakosoknak A támogatás összegét a képviselő-testület minden év augusztus 31-ig határozatban állapítja meg.

(2) A támogatás kérelem nélkül az (1) bekezdés szerinti jogosultsági feltételek fennállása esetén kerül folyósításra az adott év október 01. napjáig.

14. Újszülöttek támogatása

18. § (1) Tápióbicske Község Önkormányzat képviselő-testülete gyermekük születésekor – az önkormányzat költségvetési lehetőségeit figyelembe véve -támogatást nyújthat azon szülőknek, akik az alábbi feltételek mindegyikének megfelelnek:

a) legalább az egyik szülő a településen minimum 5 évet leélt,

b) a településen lakó- vagy tartózkodási hellyel rendelkezik,

c) életvitelszerűen a településen él.

(2) A támogatás összege minden évben november 30-ig kerül meghatározásra, amit a költségvetési rendeletben meg kell tervezni., melyet legkésőbb a következő év március 31-ig kell folyósítani.

VI. Fejezet

Személyes gondoskodást nyújtó ellátások

19. §10 Tápióbicske Község Önkormányzata a Szt. alapján a szociálisan rászorult személyek részére az alábbi, személyes gondoskodás keretébe tartozó szociális alapszolgáltatásokat biztosítja:

a) étkeztetés,

b) családsegítés,

c) házi- és jelzőrendszeres házi segítségnyújtás.

Az ellátások igénybevétele

20. § (1) A személyes gondoskodást nyújtó ellátások iránti kérelmet –kivéve a családsegítés – e rendelet 2. számú melléklet szerinti formanyomtatványon lehet benyújtani a szociális ügyintézőnek.

(2) A Polgármesteri Hivatal a szociális rászorultság fennállását a szolgáltatás igénybevételét megelőzően, valamint az igénybevétel során legalább két évente megvizsgálja.

15. Étkeztetés

21. § (1) Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen

a) koruk,

b) egészségi állapotuk,

c) fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük,

d) szenvedélybetegségük, vagy

e) hajléktalanságuk

miatt.

(2) Az (1) a) pont szerint jogosultnak kell tekinteni a 70. életévét betöltött személyt.

(3) Az étkeztetésre való jogosultság megállapításához a kérelemhez mellékelni kell az Szt. 4. § (1) bekezdése szerinti jövedelemről, valamint a rendszeres pénzellátásról igazoló iratot, egészségi állapotról szóló orvosi vagy szakorvosi igazolást, fogyatékosságról, szenvedélybetegségről vagy pszichiátriai betegségről szóló szakorvosi igazolást.

(4) A jogosultság megállapítása alakszerű határozattal történik.

(5) az étel házhozszállítását az kérheti, aki

a) 75 év feletti, vagy ágyban fekvő beteg,

b) súlyos mozgáskorlátozott és az ebéd elszállítását nem tudja mozgásképtelensége miatt vállalni és egyedül él.

(6) Az étel kiszállításáról az önkormányzat alkalmazottjai útján gondoskodik.

(7) Az étkeztetés és házhozszállítás térítési díját az önkormányzat képviselő-testület az Szt. 116. § (3) bekezdése alapján külön rendeletében állapítja meg, amit a tárgyhónapot követő hónap huszadikáig kell az önkormányzat házipénztárában megfizetni.

(8)11 Az önkormányzat jövedelmi és vagyoni helyzet alapján a térítési díj megállapításánál az alábbi differenciálást alkalmazza:

a) a térítési díj 90 %-át fizeti meg, akinek a saját jogú havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 330 %-át,
b) a térítési díj 95 %-át fizeti meg, akinek a saját jogú havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400 %-át,
c) a térítési díj 100 %-át fizeti meg, akinek a saját jogú havi jövedelme meghaladja az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400 %-át.
(8/A)12 A szolgáltatást munkanapokon, hétfőtől péntekig lehet igénybe venni az igénylő által választott napokon. A hétvégi igénybevétel vásárolt szolgáltatás megvalósításával történhet.
(8/B)13 A térítési díj fizetés tárgyhó 20-ig történik. A fizetés történhet átutalással a polgármesteri hivatal számlájára, vagy készpénzben a polgármesteri hivatal pénztárában. Amennyiben adott hó 20. utáni héten mégis kevesebb ebéd fogyasztott az étkező, mint a kiszámlázott, a következő hónapban ezt kompenzáljuk, illetve visszafizetjük.
Az Szt. 115. § (6) bekezdése alapján a térítési díj összege a megállapítás időpontjától évente két alkalommal vizsgálható felül és változtatható meg.
A térítési díjak befizetésére és ellenőrzésére a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról szóló 29/1993. (II.17.) Korm. rendelet 31. § rendelkezéseit kell alkalmazni.
14 Megszűnés esetei:
a) az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy térítésidíj-fizetési kötelezettségének – az Szt. 102. § szerint – nem tesz eleget,
b) jogosultsági feltételek már nem állnak fenn,
c) a jogosult irásbeli lemondása alapján a megállapodás megszüntetésével,
d) a jogosult halálával,
e) az intézmény jogutód nélküli megszűnésével,
f) a jogosult 3 hónapja nem veszi igénybe az étkezést.
Az étkeztetés iránti kérelem ügyében első fokon a Polgármester dönt.

16. Házi- és jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

22. § A Szt. 63. § és 65 § alá tartozó házi segítségnyújtás és házi jelzőrendszeres segítségnyújtás ellátásával az önkormányzat a Nagykátai Gondozási Központot bízta meg.

17. Családsegítés

23. § (1) A családsegítés a szociális vagy mentálhigiénés problémák, illetve egyéb krízishelyzet miatt segítségre szoruló személyek, családok számára az ilyen helyzethez vezető okok megelőzése, a krízishelyzet megszüntetése, valamint az életvezetési képesség megőrzése céljából nyújtott szolgáltatás, amit a Szt. 64. § alapján a Tápióbicskei Család és Gyermekjóléti Szolgálat lát el.

(2) Az ellátás igénybevételéről külön rendelet rendelkezik.

VII. Fejezet

18. Szociálpolitikai kerekasztal

24. § (1) A képviselő-testület az Szt. 58/B. § (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően szociálpolitikai kerekasztalt működtet.

(2) A szociálpolitikai kerekasztal vezetője: Tápióbicske Község Önkormányzatának polgármestere.

(3) A kerekasztal tagjait a képviselő-testület javaslata alapján a polgármester kéri fel.

(4) A kerekasztal tagjai:

a) Tápióbicske Község Önkormányzat Szociális Bizottságának elnöke

b) Roma Nemzetiségi Önkormányzat elnöke
c) a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Tápióbicskei képviselője
d) helyi családsegítő
e) háziorvos
f) védőnő
VIII. Fejezet

19. Záró és hatályba léptető rendelkezések

25. § (1) A rendelet 2015. március 01. napján lép hatályba. A hatályba lépéssel egy időben hatályát veszti Tápióbicske Község Önkormányzat képviselő-testületének 9/2011. (III. 31.) önkormányzati rendelete a pénzbeli és természetben nyújtott szociális és egyes személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról

(2) E rendelet rendelkezéseit a (3) bekezdésben foglaltakra figyelemmel a folyamatban lévő ügyeknél is alkalmazni kell.

(3) A már megállapított és a felülvizsgálat időszakában lévő étkezési ellátást mindaddig biztosítani kell, amíg a felülvizsgálat e rendelet hatályba lépését követően megtörténik. A jogosultságot a 21. § alapján kell megállapítani.

1. melléklet

KÉRELEM
Települési támogatásra
Kérem, hogy részemre a kérelemben leírtak és a csatolt igazolások alapján támogatást megállapítani szíveskedjenek.
A) Kérelmező adatai: Kérem olvashatóan kitölteni !
Név (születési név):…...........................................................................................................
Anyja neve:….....................................................................................................................
Születési hely, idő:…........................................................................................................
TAJ száma: ……………………………………………………………………………………
Állampolgársága: ……………………………………………………………………………
Családi állapota: nős, férjezett, hajadon, nőtlen , elvált, özvegy
Állandó lakcíme:….................................................................................................................
Tartózkodási helye:…............................................................................................................
Munkahelye, foglalkozása:…................................................................................................
Havi rendszeres jövedelme:…..............................................................................................
KÖZÖS HÁZTARTÁSBAN ÉLŐ HOZZÁTARTOZÓK ADATAI*:

N é v

Szül. hely, idő

Munkahely, Iskola

rokoni kapcs.

jöv.

TAJ

1.null


2.null


3.



4.



5.


6.


* hozzátartozó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1. § (1) bekezdés 2. pont szerint, a közeli hozzátartozó, az élettárs, az egyenes ágbeli rokon házastársa, a házastárs egyenes ágbeli rokona és testvére, és a testvér házastársa; közeli hozzátartozó: a házastárs, az egyenes ágbeli rokon, az örökbefogadott, a mostoha- és a nevelt gyermek, az örökbefogadó-, a mostoha- és a nevelőszülő és a testvér.
LAKÁSHELYZET
A lakás típusa: (aláhúzandó) albérlet, saját tulajdonban lévő lakás,
Komfortfokozata: komfortnélküli, félkomfortos, komfortos, összkomfortos
Lakáshasználat jogcíme: albérlő, bérlő, tulajdonos, haszonélvező, családtag, jogcím nélküli lakáshasználó, szívességi lakáshasználó
A lakás alapterülete: ………m2 Szobák száma: ……….
B) Jövedelmi adatok

A jövedelmek típusai

A kérelmező
jövedelme

A kérelmezővel
közös háztartásban
élő házastárs
(élettárs) jövedelme

A kérelmezővel
közös háztartásban
élő egyéb rokon
jövedelme

Összesen


1. Munkaviszonyból, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz


2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem

3. Ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből származó jövedelem

4. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb nyugdíjszerű ellátások

5. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen: GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás)

6. Munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás

7. Föld bérbeadásából származó jövedelem

8. Egyéb (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.)

9. Összes bruttó jövedelem

10. Személyi jövedelemadó vagy előleg összege

11. Egészségbiztosítási és nyugdíjjárulék összege

12. Munkavállalói járulék összege

13. A család összes nettó jövedelme [9-(10+11+12)]

14. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők (tartásdíj összege)

15. AZ ÜGYINTÉZŐ TÖLTI KI!
rendszeres pénzbeli ellátás [a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. 4. § (1) bek. i) pontja]

Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): ................................. Ft/hó.
A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozat 1-14. pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat.
A kérelem oka – mire kéri a támogatást:
O Lakhatási támogatás: GÁZ díjra ÁRAM díjra
Szolgáltató megnevezése:………………………………………………………………….
Fogyasztási azonosító: …………………………………………………………………….
Fogyasztási hely: …………………………………………………………………………..
CSATOLANDÓ:
• a közös háztartásban élő személyek jövedelem igazolását és vagyonnyilatkozatát,
• a lakásban lakás jogcímét igazoló adásvételi vagy bérleti, vagy használati szerződést,
• a lakásfenntartási költségek igazolására az utolsó hónap számláit,
• annak a szolgáltatónak az utolsó havi teljes számlamásolatát, amelyre a kérelmező a lakhatási támogatás utalását kéri,
O Gyógyszertámogatás
Orvos által igazolt havi gyógyszerköltség:

Gyógyszer megnevezése

Mennyiség

Ára

Közgyógyellátási igazolvánnyal rendelkezek: igen nem
CSATOLANDÓ:
• a családban élő személyek jövedelemigazolását,
• a diagnosztizált krónikus betegséghez közvetlenül kapcsolódó gyógyszereket tartalmazó háziorvosi igazolást, a gyógyszertár által beárazva.
O Temetési támogatás
Az elhunyt személy tartásra kötelezett hozzátartozója vagyok. igen nem
CSATOLANDÓ: temetési számlát, jövedelemigazolásokat, halotti anyakönyvi kivonat másolatát
O Eseti támogatás
Mire kéri?

a) nyugdíjazás esetén az ellátatlanság idejére,

c) tartós ( 1 hónapot meghaladó) táppénzes állomány esetén,

d) elemi kár, baleset esetén,

e) egyedülálló, ellátatlan személy részére,

f) lakásfenntartási támogatásra nem jogosult, de a költségek megfizetésére nem képes,

g) szabadságvesztés büntetésből 1 hónapnál nem régebben szabadult személynek, ha a végrehajtási intézetben nem volt a megélhetését biztosító ellátása, melyet köteles igazolni,

h) egyéb, rendkívüli ok bekövetkezése esetén: ………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………………………………………………

CSATOLANDÓ: jövedelemigazolások, a kérelmezett jogcím igazolására szolgáló hivatalos okiratot
Egyéb állami vagy önkormányzati támogatásban részesül-e a kérelmező, ill. családja? igen - nem
Ha igen milyen támogatásban:…………………………………………………………………..
Települési támogatásban az adott évben részesültem: igen - nem
Ha igen hány alkalommal: …………………………………………………………………….
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy nem nyújtható szociális ellátás annak a személynek, aki körülményeivel kapcsolatban valótlan tényt közöl. A jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett segélyt a mindenkori banki kamattal megemelt összegben kell visszafizetni.
Hozzájárulok, hogy személyi adataimban Tápióbicske Község Önkormányzat Képviselő-testületének tagjai, valamint nem képviselő bizottsági tagok feldolgozás céljából beletekinthetnek.
Az adatvédelmi tájékoztatást az adataim kezelésre és nyilvántartására vonatkozóan megkaptam.
Tápióbicske, 20….......................................
…..............................................
Kérelmező aláírása
C) Vagyoni adatok
(a kérelmező és a vele együtt élő közeli hozzátartozók vagyona)

I. Rész

SZEMÉLYI ADATOK
Kérelmező neve: .......................................................................................................................
születési helye és ideje: ............................................................................................................
anyja neve: ..............................................................................................................................
lakcíme: ....................................................................................................................................

II. Rész

NYILATKOZAT A JÖVEDELEMRŐL
A kérelmező utolsó havi összes jövedelme: ........................... Ft
A nem havi rendszerességgel szerzett illetve vállalkozásból, illetve őstermelői tevékenységből származó jövedelem esetén a kérelem benyújtását közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlaga …………………. Ft

jövedelem típusa

összege

Ft

Ft

Ft

Ft

Ft

III. Rész

VAGYONI NYILATKOZAT
A) Ingatlanok

1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat, haszonélvezeti jog):

alapterülete:.............................................m2,tulajdoni hányad: ................................................

a szerzés ideje, jogcíme: ...........................................................................................................

a) címe: .......................................város/község ........................................út/utca ...............hsz.

b) címe: ...................................... város/község .........................................út/utca ........... hsz.

alapterülete.............................................................m2, tulajdoni hányad: ...........................
a szerzés ideje, jogcíme: ........................................................................................................

2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat, haszonélvezeti jog):

alapterülete: ....................................m2, tulajdoni hányad:.. .................................................

a szerzés ideje, jogcíme: ...................................................................................................

a) címe: .............................................város/község ....................................út/utca ........... hsz.

3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-) tulajdon (vagy állandó használat, haszonélvezeti jog):

címe: ....................................város/község ................................................ út/utca ........... hsz.

alapterülete: ............................ m2, tulajdoni hányad: ...................................................

a szerzés ideje, jogcíme: ........................................................................................................

a) megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.):................................................

4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat, haszonélvezeti jog):

címe: ................................város/község ................................ hrsz., alapterülete: ..........m2

művelési ága: ............................. tulajdoni hányad: .........................................................

a szerzés ideje, jogcíme: ....................................................................................................

aranykorona-értéke: ..........................................................................................................

B) Nagy értékű ingóságok (ideértve a lízingelt vagyontárgyakat is)

a) megnevezése:......................................................................................................................

1. Járművek:

a szerzés ideje, jogcíme: ...................................................................................................

....................................................................típus .................................................rendszám

a szerzés ideje, jogcíme: ........................................................................................................

....................................................................típus .................................................rendszám

a) személygépkocsi: ...............................................típus ........................................rendszám

b) egyéb jármű: .....................................................................................................................

a szerzés ideje, jogcíme: ...................................................................................................

2. Védett műalkotás, védett gyűjtemény:

egyedi alkotások……………..........alkotó ............................................. cím ......................... nyilvántartási szám

a szerzés ideje, jogcíme: ................................................................................................

3. Egyéb, darabonként vagy készletenként (gyűjteményenként) a hónap első napján érvényes kötelező legkisebb munkabér havi összege tízszeresét meghaladó értékű ingóság:

a szerzés ideje, jogcíme: .......................................................................................................

a) .........................................................megnevezés ....................................... azonosító adat

b) ........................................................megnevezés ....................................... azonosító adat

a szerzés ideje, jogcíme: ..................................................................................................
........................................................megnevezés ........................................ azonosító adat

4. Értékpapírban elhelyezett megtakarítás (részvény, kötvény, részjegy, kincstárjegy, vagyonjegy stb.):

......................................... megnevezés ..........................szám .......................... névérték

..........................................megnevezés ..........................szám .......................... névérték

..........................................megnevezés ..........................szám ………………… névérték

5. Takarékbetétben elhelyezett megtakarítás:

.....................................pénzintézet .....................betétkönyv száma ......................... összeg

6. A hónap első napján érvényes kötelező legkisebb munkabér havi összege tízszeresét meghaladó készpénz:

.....................................................................................................................................Ft

7. Az összességében a hónap első napján érvényes kötelező legkisebb munkabér havi összege tízszeresét meghaladó pénzintézeti számlakövetelés vagy más, szerződés alapján fennálló pénzkövetelés:

................................pénzintézet ....................................számlaszám ....................... összeg

A szerződés (követelés)

A pénzkövetelés jogcíme

A kötelezett neve, lakcíme

A követelés összege

kelte

lejárati ideje

8. Más, a hónap első napján érvényes kötelező legkisebb munkabér havi összege kétszeresét meghaladó értékű vagyontárgyak, ha azok együttes értéke a hónap első napján érvényes kötelező legkisebb munkabér havi összege tízszeresét meghaladja:

........................................................ megnevezés .......................................azonosító adat

IV. Rész

GAZDASÁGI ÉRDEKELTSÉGI NYILATKOZAT
Gazdasági társaságban (ideértve az állami tulajdoni részesedéssel működő gazdálkodó szervezetet is) fennálló tisztsége vagy érdekeltsége:

1. cégbejegyzés száma:

....................................................................................................................................................

2. gazdasági társaság neve:

....................................................................................................................................................

3. székhelye:

....................................................................................................................................................

4. az érdekeltség formája:

...................................................................................................................................................

5. a tulajdoni érdekeltség keletkezéskori aránya: ………………………………………………%

6. a tulajdoni érdekeltség jelenlegi aránya: ...........................................................................%

7. nyereségből való részesedése: ………………………………………………………………%

8. a gazdasági társaságban viselt tisztsége:

....................................................................................................................................................

Dátum: …………………………………….

................................................

aláírás

Megjegyzés:

Tápióbicskei Polgármesteri Hivatal

2764 Tápióbicske, Rákóczi út 93.

Telefon: 29/421-001

Nyilatkozat

Alulírott

Neve: ................................................................................................................................

Születési neve: ..................................................................................................................

Anyja neve: ......................................................................................................................

Születési hely, év, hónap, nap: ......................................................................................... Lakóhely: ...................................................................................................................... Tartózkodási hely: ...........................................................................................................

hozzájárulok, hogy a .......................................................................... ügyemmel kapcsolatban a személyes okmányaim fénymásolásra kerüljenek a Tápióbicske Polgármesteri Hivatalnál.

Tápióbicske, …........... év …............ hónap …...... nap

…...................................................

nyilatkozó aláírása

szig. szám: …............................

Tápióbicskei Polgármesteri Hivatal

2764 Tápióbicske, Rákóczi út 93.

Telefon: 29/421-001

Nyilatkozat

Alulírott

Neve: …...…..............................................................................................................................

Születési neve: ….......................................................................................................................

Anyja neve: …...........................................................................................................................

Születési hely, év, hónap, nap: …............................................................................................... Lakóhely: …............…............................................................................................................... Tartózkodási hely: ….................................................................................................................

büntetőjogi felelősségem tudatában, valamint a jelen nyilatkozat aláírásával egyidejűleg kijelentem, hogy egyedülálló vagyok (hajadon, nőtlen, özvegy, elvált, házastárstól külön élő).

Ezt a nyilatkozatot ................................................ ügyemmel kapcsolatban a Tápióbicske Polgármesteri Hivatalnál tettem.

Tápióbicske, …........ év .............. hónap ............ nap

…............................................................

nyilatkozó aláírása

szig. szám: …..............................

Tápióbicskei Polgármesteri Hivatal

2764 Tápióbicske, Rákóczi út 93.

Telefon: 29/421-001

JÖVEDELEMNYILATKOZAT

Alulírott

Neve: ….....................................................................................................................................

Születési neve: ….......................................................................................................................

Anyja neve: …...........................................................................................................................

Születési hely, év, hónap, nap: …............................................................................................... Lakóhely: …............................................................................................................................... Tartózkodási hely: …................................................................................................................. büntetőjogi felelősségem tudatában, valamint a jelen nyilatkozat aláírásával egyidejűleg kijelentem, hogy rendszeres jövedelemmel nem rendelkezem.

Nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelmem: …...........................................,-Ft/hó (a jogosultság megállapításakor a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. 10. § (2) b/pontja értelmében a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát kell figyelembe venni).

Ezt a nyilatkozatot …......................................................... ügyemmel kapcsolatban a Tápióbicske Polgármesteri Hivatalban tettem.

Tápióbicske, …........... év …............ hónap …...... nap

…...................................................

nyilatkozó aláírása

szig. szám: …............................

Tápióbicskei Polgármesteri Hivatal

2764 Tápióbicske, Rákóczi út 93.

Telefon: 29/421-001

Nyilatkozat

Alulírott

Neve: …...…..............................................................................................................................

Születési neve: ….......................................................................................................................

Anyja neve: …...........................................................................................................................

Születési hely, év, hónap, nap: …...............................................................................................

Lakóhely: …............…...............................................................................................................

Tartózkodási hely: ….................................................................................................................

büntetőjogi felelősségem tudatában, valamint a jelen nyilatkozat aláírásával egyidejűleg kijelentem, hogy gyermektartásdíjban részesülők, melynek havi összege megegyezés útján:

………………….Ft.

Gyermektartásdíjban nem részesülök, és pert sem indítottam, mert:

………………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………..

Ezt a nyilatkozatot................................................ ügyemmel kapcsolatban a Tápióbicske Polgármesteri Hivatalnál tettem.

Tápióbicske, …........ év .............. hónap ............ nap

…............................................................

nyilatkozó aláírása szig. szám: …..............................

2. melléklet

Kérelem a szociális gondoskodást nyújtó szociális ellátás igénybevételéhez
Az ellátást igénybe vevő adatai:

Név:
Születési neve:
Anyja neve:
Születési helye, időpontja:
Lakóhelye:
Tartózkodási helye:
Állampolgársága:
TAJ. Száma:
Telefonszáma:
Törvényes képviselő adatai:
Név:
Születési név:
Lakóhelye:
Telefonszáma:
Az étkeztetés megkezdésének időpontja:
Módja:
- kiszállítással,
- elvitellel,
Szociális étkeztetés kérése és indoka:
Az adatvédelmi tájékoztatást az adataim kezelésre és nyilvántartására vonatkozóan megkaptam.
Tápióbicske, 20____év_______________hó___nap
………………………………….
aláírás
1.. számú melléklet a 9/1999. (XI. 24.) SzCsM rendelethez

I. EGÉSZSÉGI ÁLLAPOTRA VONATKOZÓ IGAZOLÁS

(a háziorvos, kezelőorvos tölti ki)

I. EGÉSZSÉGI ÁLLAPOTRA VONATKOZÓ IGAZOLÁS

(a háziorvos, kezelőorvos tölti ki)
Név (születési név): .........................................................................................................................
Születési hely, idő: ...........................................................................................................................
Lakóhely: ........................................................................................................................................
Társadalombiztosítási Azonosító Jel: ................................................................................................

1. Házi segítségnyújtás, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, támogató szolgáltatás és nappali ellátás (idős, fogyatékos, demens személyek részére) igénybevétele esetén
(házi segítségnyújtás, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás esetében az 1.1. pontot nem kell kitölteni):

1.1. önellátásra vonatkozó megállapítások:

önellátásra képes □

részben képes □

segítséggel képes □

1.2. szenved-e krónikus betegségben:

1.3. fogyatékosság típusa (hallássérült, látássérült, mozgássérült, értelmi sérült) és mértéke:

1.4. rendszeres orvosi ellenőrzés szükséges-e:

1.5. gyógyszerek adagolásának ellenőrzése szükséges-e: □

1.6. szenvedett-e fertőző betegségben 6 hónapon belül: □

1.7. egyéb megjegyzések:

2. Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás igénybevételére vonatkozóan igazolom, hogy egészségi állapota alapján a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás biztosítása

indokolt

nem indokolt

3. Átmeneti elhelyezés (az éjjeli menedékhely kivételével), ápolást-gondozást nyújtó, rehabilitációs intézmények, lakóotthon esetén

3.1. esettörténet (előzmények az egészségi állapotra vonatkozóan):

3.2. teljes diagnózis (részletes felsorolással, BNO kóddal):

3.3. prognózis (várható állapotváltozás):

3.4. ápolási-gondozási igények:

3.5. speciális diétára szorul-e:

3.6. szenvedélybetegségben szenved-e:

3.7. pszichiátriai megbetegedésben szenved-e:

3.8. fogyatékosságban szenved-e (típusa, mértéke):

3.9. idősotthoni ellátás esetén demenciában szenved-e:

3.10. gyógyszerszedés gyakorisága, várható időtartama (pl. végleges, időleges stb.), valamint az igénybevétel időpontjában szedett gyógyszerek köre:

4. A háziorvos (kezelőorvos) egyéb megjegyzései:

Dátum:

Orvos aláírása:

P. H.

(szükség esetén külön melléklet csatolható az igazoláshoz)

II. JÖVEDELEMNYILATKOZAT

Az ellátást kérelmező személyre vonatkozó személyes adatok:
Név: ..........................................................................................................................................
Születési név: .............................................................................................................................
Anyja neve: ................................................................................................................................
Születési hely, idő: ......................................................................................................................
Lakóhely: ...................................................................................................................................
Tartózkodási hely: ......................................................................................................................
(itt azt a lakcímet kell megjelölni, ahol a kérelmező életvitelszerűen tartózkodik)
Telefonszám (nem kötelező megadni): .........................................................................................
Az 1993. évi III. törvény 117/B. §-a szerint a mindenkori intézményi térítési díjjal azonos személyi térítési díj megfizetését az ellátást igénylő vagy a térítési díjat megfizető más személy vállalja-e (a rovat kitöltése nem minősül tényleges vállalásnak):
igen - ebben az esetben a jövedelemnyilatkozat további részét és a „III. Vagyonnyilatkozat” nyomtatványt nem kell kitölteni,
nem
Az ellátást kérelmező személyre vonatkozó jövedelmi adatok:

A jövedelem típusa

Nettó összege

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, szellemi és más önálló tevékenységből származó

Táppénz, gyermekgondozási támogatások

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

Egyéb jövedelem

Összes jövedelem

Kiskorú igénybe vevő esetén a családban élőkre vonatkozó (nettó) jövedelmi adatok:

A család létszáma: .................... fő

Munka-
viszonyból
és más
foglalkoztatási
jogviszonyból
származó

Társas és
egyéni
vállalkozásból,
őstermelői,
szellemi és
más önálló
tevékeny-
ségből
származó

Táppénz,
gyermek-
gondozási
támogatások

Önkormányzat
és munkaügyi
szervek által
folyósított
ellátások

Nyugellátás
és egyéb
nyugdíjszerű
rendszeres
szociális
ellátások

Egyéb
jöve-
delem

Az ellátást igénybe vevő kiskorú

A közeli
hozzátartozók neve,
születési ideje

Rokoni
kapcsolat

1)

2)

3)

4)

5)

ÖSSZESEN:

(szükség esetén a táblázat sorai bővíthetők)

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. A térítési díj megállapításához szükséges jövedelmet igazoló bizonylatokat egyidejűleg csatoltam. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak az eljárás során történő felhasználásához.
Dátum: ................................................
................................................................
Az ellátást igénybe vevő
(törvényes képviselő) aláírása
Nyilatkozat adatkezeléshez
Alulírott ___________________________________ kijelentem, hogy a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény által biztosított adatkezeléshez történő hozzájárulási jogomról, valamint a szolgáltatás igénybevételével járó adatnyilvántartási kötelezettségről tájékoztatásban részesültem.
Aláírásommal, önkéntesen hozzájárulok / nem járulok hozzá, hogy a Tápóbicskei Községi Önkormányzat 2764 Tápióbicske, Rákóczi út 93. (szolgáltató) a személyes adataimról a nyilvántartást vezesse, hivatalos megkeresés esetén azokról adatot szolgáltasson, az együttműködés során tudomására jutott különleges adataimat a mindenkori hatályos jogszabályokban előírtak szerint kezelje.
Tápióbicske, 20___év_________________hó____nap
………………………………….
aláírás
Tápióbicskei Polgármesteri Hivatal
2764 Tápióbicske, Rákóczi út 93.
Telefon: 29/421-001
NYILATKOZAT
Alulírott
Nev…...…..............................................................................................................................
Születési neve.......................................................................................................................
Anyja neve: ..........................................................................................................................
Születési hely, év, hónap, nap: .............................................................................................. Lakóhely: ...........…............................................................................................................... Tartózkodási hely: ................................................................................................................
büntetőjogi felelősségem tudatában, valamint a jelen nyilatkozat aláírásával egyidejűleg kijelentem, hogy egyedülálló vagyok (hajadon, nőtlen, özvegy, elvált, házastárstól külön élő).
Ezt a nyilatkozatot ................................................ ügyemmel kapcsolatban a Tápióbicske Polgármesteri Hivatalnál tettem.
Tápióbicske, …........ év .............. hónap ............ nap
…............................................................
nyilatkozó aláírása
1

Módosította a 5/2020. (II.14) önkormányzati rendelet 1. §-a

2

Módosította a 5/2020. (II.14) önkormányzati rendelet 2. §-a

3

Módosította a 5/2020. (II.14) önkormányzati rendelet 3. §-a

4

Módosította a 5/2020. (II.14) önkormányzati rendelet 4. §-a

5

Módosította a 5/2020. (II.14) önkormányzati rendelet 4. §-a

6

Módosította a 5/2020. (II.14) önkormányzati rendelet 5. §-a

7

Módosította a 5/2020. (II.14) önkormányzati rendelet 5. §-a

8

Módosította a 5/2020. (II.14) önkormányzati rendelet 5. §-a

9

Módosította a 5/2020. (II.14) önkormányzati rendelet 5. §-a

11

Módosította a 14/2018. (VII.12.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdése, majd módosította a 10/2019. (VI.27.) 1. §-a

14

Módosította a 14/2018. (VII.12.) önkormányzati rendelet 3. § -, majd módosított a 5/2020. (II.14) önkormányzati rendelet 6. §-a