KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ TESTÜLETÉNEK 19/2017(XII.14..)

Tápióbicske Község Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2017. (XII.14.) számú önkormányzati rendelete a helyi adóügyek elektronikus ügyintézésére érvényes eljárási szabályokról

Hatályos: 2017. 12. 15

KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ TESTÜLETÉNEK 19/2017(XII.14..)

Tápióbicske Község Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2017. (XII.14.) számú önkormányzati rendelete a helyi adóügyek elektronikus ügyintézésére érvényes eljárási szabályokról

2017.12.15.

Tápióbicske Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény a 175. § (1) bekezdésben, továbbá a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 6. § e)pontjában kapott felhatalmazása alapján a következőeket rendeli el:

1. § [Általános rendelkezések]

E rendelet alkalmazásában:

1. Elektronikus űrlap: az adóhatóság által rendszeresített, adókötelezettség teljesítését segítő dokumentum,
2. E-ügyintézési rendszer: a hatósági ügyintézés elektronikus formája, amely az elektronikus úton benyújtott kérelemnek, bevallásnak, egyéb űrlapnak a benyújtását továbbá az ügyfelek nem közhiteles tájékoztatását teszi lehetővé. Az e-ügyintézési rendszer az Önkormányzati Hivatali Portálon érhető el.
3. Ügyfélkapu: az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere, mely a www.magyarorszag.hu Kormányzati Portálon található. Biztosítja, hogy felhasználói a személyazonosság igazolása mellett egyszeri belépéssel biztonságosan kapcsolatba léphessenek elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.
4. Önkormányzati Hivatali Portál: az önkormányzati ASP központban az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. Az ASP központ ügyféloldali szolgáltatásait az adózók a Portálon (https://ohp.asp.lgov.hu) keresztül vehetik igénybe.
A helyi adókkal és az önkormányzati adóhatóság által kezelt központi adókkal kapcsolatos ügyintézés módja

2. § (1) Az önkormányzati adóhatósághoz (a továbbiakban adóhatósághoz) teljesítendő bevallási és változás bejelentési kötelezettsége az önkormányzati adóhatóság honlapján közétett nyomtatványok alkalmazásával papír alapon, továbbá jelen rendeletben szabályozott módon, elektronikus úton teljesíthető.

(2) Amennyiben elektronikus úton benyújtható nyomtatvány áll rendelkezésre, magánszemély adózó az (1) bekezdés szerinti kötelezettségét elektronikus úton is teljesítheti, más adózó azt elektronikus úton teljesíti.

(3) Elektronikus úton nyújtható be a bevallás a helyi iparűzési adóról állandó vagy ideiglenes jellegű iparűzési tevékenység esetén.

(4) Az űrlapok kitöltése és beadása az E-ügyintézési rendszer segítségével történik. Az E-ügyintézési rendszer segítségével beadott elektronikus űrlapok az adóhatóság honlapján és ügyfélszolgálatán közzétett nyomtatványok papír alapon való benyújtásával azonos értékűnek minősülnek.

3. § (1) Amennyiben az adózó helyett annak képviselője jár el, úgy legkésőbb az első elektronikus ügyintézés időpontját megelőző munkanapon az erre rendszeresített nyomtatványon köteles bejelenteni képviseleti jogosultságát az adóhatósághoz, illetve azt, hogy a képviseleti jogosultság tartalma mely adókötelezettségekre terjed ki. A képviseleti jogosultság igazolásának hiányában a képviselő által tett cselekményekhez joghatás nem fűződik.

(2) Az adózó az (1) bekezdés szerint bejelentett képviseleti jogosultság megszűnését haladéktalanul köteles bejelenteni az adóhatósághoz. A bejelentett képviseleti jogosultság megszűnését az adózó képviselője is bejelentheti.

4. § Az Adóhatóság az E-ügyintézési rendszerben hitelesen azonosított adózók és képviselőik részére helyi adóegyenlegükről tájékoztatást nyújt.

5. § [Záró rendelkezések]

(1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, rendelkezéseit – a 2. § (2) bekezdése kivételével - 2018. január 1-től kell alkalmazni.

(2) A 2. § (2) bekezdése 2018. július 1-én lép hatályba azzal, hogy ezen időpontig az adózó 2. § (1) bekezdésében írt kötelezettségének választása szerint papír alapon vagy elektronikusan tesz eleget.