Tápiószele Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2021. (III. 10.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2021. évi költségvetéséről
Hatályos: 2021. 03. 10- 2023. 06. 29Tápiószele város önkormányzata 6/2021 (III.10.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2021. évi költségvetéséről
2021-03-10-tól
Tápiószele Város Önkormányzat Képviselő-testületének
6/2021. (III. 10.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2021. évi költségvetéséről
Tápiószele Város Önkormányzata Polgármestere a veszélyhelyzet kihirdetéséről és a veszélyhelyzeti intézkedések hatálybalépéséről szóló 27/2021. (I. 29.) Korm. rendelet 1. §-a alapján kihirdetett veszélyhelyzet alapján, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az alábbi rendeletet alkotja:
A rendelet hatálya
- §
A rendelet hatálya kiterjed:
a) Tápiószele Város Önkormányzata Képviselő-testületére (a továbbiakban: Képviselő-testület);
b) Képviselő-testület bizottságaira (a továbbiakban: Bizottság);
c) Tápiószele Város Önkormányzata költségvetési szerveire (a továbbiakban: költségvetési szerv);
d) a támogatásban részesített magánszemélyekre, jogi személyekre, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre.
Az Önkormányzat által irányított költségvetési szervek
- §.
Az Önkormányzat költségvetési szervei (továbbiakban: költségvetési szervek):
a) gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerv:
- Tápiószelei Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: Polgármesteri Hivatal),
b) gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szerv:
- Tápiószelei Csicserke Óvoda (továbbiakban: Óvoda),
- Tápiószelei Simonffy Kálmán Művelődési Ház és Városi Könyvtár (továbbiakban Művelődési Ház)
Az Önkormányzat összesített 2021. évi költségvetése
- §
Az Önkormányzat önkormányzati szinten összesített 2021. évi költségvetési kiadási és bevételi főösszege 903 791 ezer forint.
- §
(1) Az Önkormányzat összesített 2021. évi költségvetési bevételei kiemelt előirányzatonként:
a) költségvetéséből kapott támogatás B11 554 164 eFt
b) működési és felhalmozási célú támogatásértékű bevétel B16 98 465 eFt
amelyből
ba) elkülönített állami pénzalapból, B16/1 41 949 eFt
bb) társadalombiztosítás pénzügyi alapjaiból, B16/4 56 516 eFt
c) felhalmozási célú támog. ÁH-on belül B2 0 eFt
d) közhatalmi bevételek B3 113 768 eFt
e) intézményi működési bevétel B4 39 640 eFt
f) felhalmozási bevétel B5 40 000 eFt
g) finanszírozási bevételek B8 57 754 eFt
(2) Az Önkormányzat összesített 2021. évi költségvetési bevételei közül
a) kötelező feladatok 901 707 eFt
b) önként vállalt feladatok 0 eFt
c) államigazgatási feladatok 2 084 eFt
- §
(1) Az Önkormányzat összesített 2021. évi kiemelt kiadási előirányzatai az alábbiakban meghatározott tételekből állnak (eFt-ban):
a) működési költségvetési kiadások: 819 053eFt
aa) személyi jellegű kiadások K11 375 991 eFt
ab) munkadókat terh.jár. és szoc.ho K2 62 463 eFt
ac) dologi jelleg ű kiadások K3 265 817 eFt
ad) ellátottak juttatásai K4 26 920 eFt
ae) egyéb működési célú kiadás K5 87 862 eFt
b) civil szervezetek támogatása K5 6 390 eFt
c) tartalék K513 20 000 eFt
d) felhalmozási költségvetési kiadás K6 K7 K8 39 391 eFt
e) finanszírozási kiadás K9 18 957 eFt
(2) Az Önkormányzat összesített 2021. évi költségvetési kiadásai közül
a) kötelező feladatok 434 896 eFt
b) önként vállalt feladatok 355 179 eFt
c) államigazgatási feladatok 113 716 eFt
- §
(1) Az Önkormányzat 2021. évre összesített – közfoglalkoztatottak nélküli – létszám-előirányzata: a 2021. költségvetési évet megelőző év utolsó napján foglalkoztatott záró létszám 80 fő, 2021. 01. 01-től 82 fő.
- A közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzata 30 fő átlag, egyéb foglalkoztatási létszám 0 fő.
- §
Az Európai Uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek bevételei és kiadásai, valamint az ilyen projektekhez történő hozzájárulást az Önkormányzat nem tervez.
- §.
(1) Az Önkormányzat összevont költségvetésében az általános tartalék 10 000 eFt.
(2) Az Önkormányzat összevont költségvetésében a céltartalék 10 000 eFt.
- §
Az Önkormányzat a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit az adósságot keletkeztető ügyletek futamidejének végéig, illetve a kezesség érvényesíthetőségéig, és a figyelembe vehető saját bevételeit a mellékletben határozza meg.
Az Önkormányzat saját költségvetése
- §
Az Önkormányzat 2021. évi költségvetési főösszege 581 935 eFt, az intézmények költségvetése 321 856 eFt, összesen: 903 791 eFt, intézményi működési bevétel és intézményi maradvány nélkül.
11. §
(1) Az Önkormányzat 2021. évi költségvetési bevételei kiemelt előirányzatonként:
a) irányító szerv költségvetéséből kapott támogatás B11 554 164 eFt
b) működési és felhalmozási célú támogatásértékű bevétel B16 98 465 eFt
amelyből
ba) elkülönített állami pénzalapból, B16/1 41 949 eFt
bb) társadalombiztosítás pénzügyi alapjaiból B16/4 56 516 eFt
c) felhalmozási célú támog. ÁH-on belül B2 0 eFt
d) közhatalmi bevétel B3 113 618 eFt
e) intézményi működési bevétel B4 38 335 eFt
f) felhalmozási bevétel B5 40 000 eFt
g) finanszírozási bevételek B8 53 801 eFt
(2) Az Önkormányzat 2021. évi költségvetési bevételei közül
a) kötelező feladatok 898 383 eFt
b) önként vállalt feladatok 0 eFt
c) államigazgatási feladatok 0 eFt
12. §
(1) Az Önkormányzat saját, 2021. évi kiemelt kiadási előirányzatai az alábbiakban meghatározott tételekből állnak, azaz a
a) működési költségvetés 500 522 eFt
aa) személyi jellegű kiadások K1 131 143 eFt
ab) munkaadókat terhelő járulékok és
szociális hozzájárulási adó K2 20 724 eFt
ac) dologi jellegű kiadások K3 233 873 eFt
ad) ellátottak pénzbeli juttatásai K4 26 920 eFt
ae) egyéb működési célú kiadások K5 87 862 eFt
b) civil szervezetek támogatása K5 6 390 eFt
c) tartalék K513 20 000 eFt
d) felhalmozási költségvetési kiadások K6 K7 K8 36 066 eFt
e) finanszírozási kiadás K9 18 957 eFt
(2) Az Önkormányzat 2021. évi költségvetési kiadásai közül
a) kötelező feladatok 255 519 eFt
b) önként vállalt feladatok 326 416 eFt
c) államigazgatási feladatok 0 eFt
13. §
(1) Az Önkormányzat saját, 2021. évi – közfoglalkoztatottak nélküli – a létszám-előirányzata: a 2021. költségvetési évet megelőző év utolsó napján foglalkoztatott záró létszám 23 fő, 2021. 01. 01-től 21 fő.
(2) A közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzata 30 fő.
A Polgármesteri Hivatalának költségvetése
14. §
A Polgármesteri Hivatal 2021. évi költségvetési főösszege 113 716 ezer forint.
15. §
(1) A Polgármesteri Hivatal 2021. évi költségvetési bevételei kiemelt előirányzatonként:
a) irányító szerv költségvetéséből kapott támogatás 111 632 eFt
- működési és felhalmozási célú támogatásértékű bevétel 111 632 eFt
- amelyhez helyi önkormányzattól kapott támogatás 0 eFt
b) intézményi működési bevétel 460 eFt
c) finanszírozási bevételek B8 1 624 eFt
(2) A Polgármesteri Hivatal 2021. évi költségvetési bevételei közül
a) kötelező feladatok 0 eFt
b) önként vállalt feladatok 0 eFt
c) államigazgatási feladatok 113 716 eFt
16. §
(1) A Polgármesteri Hivatal 2021. évi kiemelt kiadási előirányzatai az alábbiakban meghatározott tételekből állnak, azaz a működési költségvetés 113 716 e Ft, amelyből
a) személyi jellegű kiadások K1 86 367 eFt
b) munkaadókat terhelő járulékok és
szociális hozzájárulási adó: K2 14 014 eFt
c) dologi jellegű kiadások: K3 13 081 eFt
d) felhalmozási célú kiadás K6 254 eFt
(2) A Polgármesteri Hivatal 2021. évi költségvetési bevételei közül
a) kötelező feladatok 0 eFt
b) önként vállalt feladatok 0 eFt
c) államigazgatási feladatok 113 716 eFt
17. §
A Polgármesteri Hivatal 2021. évi – közfoglalkoztatottak nélküli – a létszám-előirányzata: a 2021. költségvetési évet megelőző év utolsó napján foglalkoztatott záró létszám 15 fő, 2021. 01. 01-től 19 fő.
Óvoda költségvetési szervének költségvetése
18. §
Az Óvoda 2021. évi költségvetési főösszege 174 484 ezer forint.
19. §
(1) Az Óvoda 2021. évi költségvetési bevételei kiemelt előirányzatonként:
a) irányító szerv költségvetéséből kapott támogatás 173 311 eFt
- működési és felhalmozási célú támogatásértékű bevétel 173 311 eFt
- a helyi önkormányzattól kapott támogatás 0 eFt
b) finanszírozási bevételek B8 1 173 eFt
(2) Az Óvoda 2021. évi költségvetési bevételei közül
a) kötelező feladatok 164 141 eFt
b) önként vállalt feladatok 10 343 eFt
c) államigazgatási feladatok 0 eFt
20. §
(1) Az Óvoda 2021. évi kiemelt kiadási előirányzatai az alábbiakban meghatározott tételekből állnak, azaz a működési költségvetés 174 484 eFt, amelyből
a) személyi jellegű kiadások: K1 139 641 eFt
b) munkaadókat terhelő járulékok és
szociális hozzájárulási adó: K2 24 753 eFt
c) dologi jellegű kiadások: K3 9 836 eFt
d) felhalmozási célú kiadás K6 254 eFt
(2) Az Óvoda összesített 2021. évi költségvetési kiadásai közül
a) kötelező feladatok 164 141eFt
b) önként vállalt feladatok 10 343 eFt
c) államigazgatási feladatok 0 eFt
21. §
Az Óvoda 2021. évi – közfoglalkoztatottak nélküli – a létszám-előirányzata: a 2021. költségvetési évet megelőző év utolsó napján foglalkoztatott záró létszám 35 fő, 2021.01.01-től 35 fő, ebből: óvodapedagógus 20 fő, óvodapedagógus munkáját segítő: 14 fő,
egyéb foglalkoztatott: 1 fő.
A Művelődési Ház költségvetése
22. §
A Művelődési Ház 2021. évi költségvetési főösszege 33 656 ezer forint.
23. §
(1) A Művelődési Ház 2021. évi költségvetési bevételei kiemelt előirányzatonként:
a) irányító szerv költségvetéséből kapott támogatás 31 505 eFt
- működési és felhalmozási célú támogatásértékű bevétel 13 602 eFt
- amelyhez helyi önkormányzattól kapott támogatás 17 903 eFt
b) intézményi működési bevétel 995 eFt
c) finanszírozási bevételek B8 1 156 eFt
(2) A Művelődési Ház 2021. évi költségvetési bevételei közül
a) kötelező feladatok 15 236 eFt
b) önként vállalt feladatok 18 420 eFt
c) államigazgatási feladatok 0 eFt
24. §
(1) A Művelődési Ház 2021. évi kiemelt kiadási előirányzatai az alábbiakban meghatározott tételekből állnak, azaz a működési költségvetés 33 656 e Ft, amelyből
a) személyi jellegű kiadások K1 18 840 eFt
b) munkaadókat terhelő járulékok és
szociális hozzájárulási adó: K2 2 972 eFt
c) dologi jellegű kiadások: K3 9 027 eFt
d) felhalmozási célú kiadás K6 2 817 eFt
(2) A Művelődési Ház 2021. évi költségvetési bevételei közül
a) kötelező feladatok 15 236 eFt
b) önként vállalt feladatok 18 420 eFt
c) államigazgatási feladatok 0 eFt
25. §
A Művelődési Ház 2021. évi – közfoglalkoztatottak nélküli – a létszám-előirányzata: a 2021. költségvetési évet megelőző év utolsó napján foglalkoztatott záró létszám 7 fő, 2021. 01. 01-től 7 fő.
A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok
26. §.
(1) Az Önkormányzat költségvetési rendeletében megjelenő előirányzatok módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - a Képviselő-testület dönt.
(2) A költségvetési szerv bevételi és kiadási előirányzatai a Kormány rendeletében meghatározott esetekben saját hatáskörben módosíthatók, a kiadási előirányzatok egymás között átcsoportosíthatók. A költségvetési szerv vezetője a tervezett módosításról, átcsoportosításról 5 napon belül tájékoztatja a polgármestert. A polgármester a költségvetési szerv saját hatáskörében végrehajtott előirányzat-módosításról, átcsoportosításról a Képviselő-testületet harminc napon belül tájékoztatja.
(3) Ha az Önkormányzat év közben, a költségvetési rendelet készítésekor, nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, e tényről a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.
(4) A Képviselő-testület a (2) és (3) bekezdés alapján – az első negyedév kivételével - negyedévenként, a döntése szerinti időpontokban, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – az önkormányzatot érintő módon - Áht. 14. §. (3) bekezdése szerinti fejezetben meghatározott hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a Képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(5) Az Önkormányzat gazdálkodásával összefüggő feladatokat a Polgármesteri Hivatal látja el.
27. §.
A tartalék felhasználásról a Képviselő-testület dönt.
28. §.
(1) A polgármester az Önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeit számlavezető pénzintézetnél lekötheti.
(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a Képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja.
29. §.
Az Önkormányzat gazdálkodása során az év közben létrejött hiány finanszírozása a Kvtv. 4. melléklete szerint történik.
30. §.
(1) A költségvetési szerv felel a számára a saját költségvetésében meghatározott előirányzatok felhasználásáért, az előirányzatok gazdaságos, hatékony és takarékos felhasználásáért. A költségvetési szerv vezetőjét fegyelmi felelősség terheli a költségvetési szerv gazdálkodásáért. A rendelet mellékleteiben foglalt kiemelt kiadási előirányzatok túllépése, vagy a rendelet szabályainak be nem tartása munkáltatói fegyelmi intézkedést vonhat maga után.
(2) A költségvetés végrehajtását a költségvetési szerveknél a Polgármesteri Hivatal belső ellenőre ellenőrizi az éves ellenőrzési munkatervben foglaltak szerint.
31. §.
(1) A költségvetési szervek vezetői a költségvetési év során keletkező többlet- bevételeikről a Képviselő-testületet kötelesek tájékoztatni.
(2) Az év közben realizálódó – nem céljellegű – intézményi többletbevétel felhasználásáról a Képviselő-testület dönt. A költségvetési szerv a jóváhagyott bevételi előirányzatain felüli intézményi működési többletbevételt a Képviselő-testület hatáskörében végrehajtott előirányzat-módosítást követően használhatja fel.
(3) Az (1) bekezdés alapján végrehajtott előirányzat módosítással éven túli, tartós kötelezettségvállalás költségvetési fedezete nem biztosítható.
32. §.
(1) A költségvetési szervek feladataik ellátásához pályázatot nyújthatnak be a polgármester előzetes írásbeli tájékoztatása és jóváhagyása után. Pályázat csak olyan feladatra nyújtható be, amelyet a költségvetési szerv alapító okirata tartalmaz. A pályázat benyújtásának további feltétele, hogy a szükséges önrész rendelkezésre álljon. Az önrészt az intézmény kérésére a Képviselő-testület biztosítja.
(2) Az (1) bekezdés szerinti pályázat benyújtásához minden esetben vizsgálni kell a megvalósítandó cél jövőbeni kiadási vonzatát. A költségvetési szerv abban az esetben pályázhat a Képviselő-testület előzetes hozzájárulása nélkül, ha a pályázat megvalósítása önkormányzati finanszírozási többletigényt nem igényel.
33. §.
A közvetlen pénzbeli támogatás felajánlás elfogadásáról a költségvetési szerv vezetője köteles tájékoztatni a Polgármestert.
34. §.
(1) Az önállóan működő és gazdálkodó intézmények nettósított költségvetési támogatását a képviselő testület havi 1/12 szerinti ütemezésben biztosítja, kivéve a beruházások és felújítások finanszírozását.
(2) A költségvetési szervek pénzellátásáról, a költségvetési rendeletnek megfelelően, a polgármester gondoskodik.
35. §.
(1) Feladatmutató változást a költségvetési szerv csak a Képviselő-testület előzetes engedélyével hajthat végre. Amennyiben a feladatmutató változás a költségvetési szerv jóváhagyott költségvetésében megállapított bevételi és kiadási főösszegeit érinti, a feladatmutató változás engedélyezése a Képviselő-testület hatásköre.
(2) A feladatmutató csökkentésről a költségvetési szerv vezetője köteles haladéktalanul a Polgármestert tájékoztatni. A Polgármester a feladatmutatóra biztosított kiadási előirányzat zárolásáról azonnal intézkedik.
(3) Ha a költségvetési szerv feladatainak ellátásához pályázati úton vagy felajánlásból pénzeszközhöz jut, az ez által felszabaduló költségvetési előirányzatának esetleges elvonásáról a Képviselő-testület dönt a költségvetési rendelet egyidejű módosítás mellett.
36. §.
(1) A képviselő-testület költségvetési rendeletét az Áht. 34. § (4) alapján az első negyedév kivételével negyedévenként a döntése szerinti időpontokban, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig bezáróan, december 31-i hatállyal módosítani köteles.
(2) Az önkormányzati irányítású költségvetési szervek előzetes egyeztetést követően a kiemelt költségvetési előirányzataik módosítását – az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 42 - 44 §-ában foglaltak betartásával – kezdeményezhetik.
(3) Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek a saját hatáskörben végrehajtott előirányzat változtatásról folyamatosan tájékoztatják a polgármestert, aki erről a képviselő-testületet negyedévenként, de legkésőbb a zárszámadási rendelettervezet képviselőtestület elé terjesztését közvetlenül megelőző testületi ülésen 2021. december 31-i hatállyal tájékoztatja.
37. §.
(1) Ha a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost bíz meg. Önkormányzati rendelet önkormányzati biztos megbízását az e bekezdésben meghatározottaknál kisebb mérték, rövidebb időtartam, lejárat esetén is kötelezővé teheti.
(2) A lejárt esedékességű tartozásállomány fennállásáig a pénzügyi ellenjegyzés és az érvényesítés szabályain felül csak az önkormányzati biztos ellenjegyzésével vállalható kötelezettség, és rendelhető el utalványozás.
38. §.
(1) A költségvetési szervek társadalmi szervezetet, alapítványt nem támogathatnak.
(2) A költségvetési szerv saját nevében a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletet érvényesen nem köthet, továbbá törvényben meghatározott kivétellel értékpapírt nem bocsáthat ki, nem szerezhet meg, pénzügyi lízinget vagy faktoringot magában foglaló szerződést nem köthet, és garanciát és kezességet nem vállalhat.
(3) Az önkormányzat által támogatott szervezetek és magánszemélyek tartalmi és pénzügyi elszámolási kötelezettséggel tartoznak a részükre juttatott céljellegű összeg rendeltetésszerű használatára vonatkozóan, jogszabály szerint.
39. §.
(1) A Képviselő-testület az Önkormányzat költségvetési egyenlegének a tervezettől eltérő, kedvezőtlen alakulása esetén a költségvetési szervek támogatási előirányzatait, egyéb támogatások előirányzatát zárolhatja, csökkentheti, törölheti.
(2) A zárolás nem vonatkozhat:
a) meghatározott személyi juttatások és járulékaik finanszírozásához szükséges önkormányzati támogatás,
b) ellátottak juttatásai
előirányzataira.
(3) A zárolás feloldásáról vagy a zárolt összegnek megfelelő előirányzat csökkentéséről, törléséről legkésőbb a költségvetési év zárását megelőzően dönt a Képviselő-testület.
Személyi juttatásokkal való gazdálkodás
40. §.
(1) A Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a létszámkeretek meghatározása. A költségvetési szerv a részére jóváhagyott, illetve módosított személyi juttatások és a költségvetési létszám-előirányzatával a jogszabályi előírások figyelembevételével önállóan gazdálkodik.
(2) A létszámgazdálkodásért és a személyi juttatások előirányzatainak jogszerű felhasználásáért a költségvetési szerv vezetője felel, és egyben gondoskodik az intézményi létszám és személyi juttatások előirányzat nyilvántartás, továbbá a kötelezettségvállalás nyilvántartás vezetéséről. A költségvetési szerveknél üres álláshely csak a fenntartó előzetes hozzájárulásával tölthető be.
(3) A költségvetési szervek a 2021. évben keletkezett bérmaradványuk évközi felhasználását a polgármesterrel történő előzetes egyeztetést követően teljesíthetik.
Maradványra vonatkozó rendelkezések
41. §.
(1) A költségvetési szervek maradványát a Képviselő-testület hagyja jóvá és dönt a szabad maradvány felosztásáról, maradvány csak a Képviselő-testület jóváhagyása után használhatják fel a költségvetési szervek. A maradvány terhére nem vállalható olyan tartós kötelezettség, amely többlet kiadással járna.
(2) A maradványból a költségvetési szerveket nem illeti meg:
a) a végleges feladatelmaradás miatti összeg,
b) a meghatározott célra rendelkezésre bocsátott – áthúzódó pénzügyi teljesítés nélküli – összegek maradványa,
c) a gazdálkodási szabályok megsértéséből származó maradvány.
(3) A költségvetési szerveket meg nem illető maradvány összege az Önkormányzatot illeti meg.
Záró és egyéb rendelkezések
42. §.
(1) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a Képviselő-testület felelős.
(2) A költségvetési rendelet végrehajtásáért, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3) A költségvetési szervek vezetői felelősek a vezetésük alatt álló intézmény költségvetésének végrehajtásáért.
(4) A költségvetési szervek gazdálkodásának törvényességét a belső ellenőr közreműködésével a jegyző ellenőrzi, a Képviselő-testület által meghatározott belső ellenőrzési ütemtervnek megfelelően. A belső ellenőrzési feladatokat ellátására társulás keretében kerül sor.
43. §.
(1) A polgármester az Önkormányzat gazdálkodásának első félévi helyzetéről szeptember 15-ig írásban tájékoztatja a Képviselő-testületet.
(2) A jegyző által elkészített zárszámadási rendelettervezetet a polgármester a költségvetési évet követő ötödik hónap utolsó napjáig terjeszti a Képviselő-testület elé.
44. §.
(1) Polgármesteri keret előirányzata 2021. évben nem kerül megállapításra.
(2) A polgármester 1 000 000,- forint értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról, döntéséről tájékoztatja a képviselő-testületet.
(3) A köztisztviselők bankszámla-hozzájárulása, cafetéria juttatása a 2021. évi költségvetési törvényben megállapított összeggel azonos.
45. §.
Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, vagy ennek következményei elhárítása céljából a polgármester az Áht. rendelkezéseitől eltérő, a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedéseket hozhat, amelyekről a Képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.
46. §.
(1) A bevételek beszedésekor, kiadások teljesítésekor készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni.
(2) A költségvetési szervek házipénztárából készpénzben az alábbi esetben, illetőleg célra kerülhet sor kifizetésre:
a) készlet- és kisértékű tárgyi eszköz beszerzésekre, legfeljebb szállítónként havi egy alkalommal, számlánként 10 000,- forint egyedi értékben,
b) egyes kisösszegű szolgáltatási kiadások teljesítésére, legfeljebb szolgáltatóként havi egy alkalommal, számlánként 10 000,- forint egyedi értékben,
c) eseti kiküldetési, fizetési előleg kiadásra,
d) reprezentációs kiadásra,
e) igazgatási szolgáltatási díjra, eljárási illetékre,
f) eseti vagy rendszeres szociális pénzbeli juttatás készpénzben kifizetésére, ha
fa) téves címre utalás történt,
fb) elmaradt az utalás adminisztrációs okból,
fc) rendkívüli települési támogatás kifizetése, amennyiben rendkívüli élethelyzet miatt indokolt,
fd) a kifizetendő - csekély - összeg és utalási költsége azonos, vagy közel azonos összegű,
g) jogszabály rendelkezése alapján.
47. §.
- A rendelet kihirdetési napján lép hatályba, rendelkezéseit 2021. évi költségvetés végrehajtása során – 2021. január 1-jétől - kell alkalmazni.
- A rendelet mellékletei:
1. melléklet: Önkormányzat költségvetési bevételei
1.a. melléklet: Önkormányzat feladatalapú költségvetési támogatásai
2. melléklet: Önkormányzat és intézményei kiadásai, címei, kiemelt előirányzatai
2.a. melléklet: Önkormányzat és intézményei bevételei, címei, kiemelt előirányzatai
3. melléklet: Önkormányzat feladatai, fejlesztései
4. melléklet: Önkormányzat eseti szociális ellátásai
5. melléklet: Önkormányzat költségvetésének mérlege
6. melléklet: Önkormányzat működési és fejlesztési célú bevételei és kiadásai 2021., 2022., 2023. 2024. évi mérlege
7. melléklet: Önkormányzat által nyújtott közvetett támogatások
8. melléklet: Önkormányzat 2021. évi bevételi és kiadási előirányzat teljesítési ütemterve
9. melléklet: Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásból fennálló kötelezettségei
10. melléklet: Önkormányzat kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatainak bemutatása
11. melléklet: Tápiószele Város Önkormányzatának 2021. évi költségvetése kormányzati funkciónként és rovat szerint
Dobos Imre György Tóth Julianna
polgármester jegyző
Záradék:
A rendelet a mai napon kihirdetésre került.
Tápiószele, 2021. március 10.
Tóth Julianna
jegyző