Újszilvás Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2017 (V.4.) önkormányzati rendelete

az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2017. 06. 01- 2018. 01. 16

Újszilvás Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

                    1. §


Általános rendelkezések


(1) A rendelet hatálya kiterjed Újszilvás Község Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) illetékességi területén történő házasságkötések létesítésére (a továbbiakban: anyakönyvi esemény).


(2)       E rendelet alkalmazásában:

a) hivatali     helyiség:     Újszilvás   Község   Önkormányzat Polgármesteri Hivatala 2768 Újszilvás Szent István u. 6.

b) hivatali munkaidő: Újszilvás    Község Önkormányzat Polgármesteri Hivatal

           Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.

                

                                                                                    2. §


A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül

történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai


(1) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezését a rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni az anyakönyvi eseményre történő bejelentkezéskor.


(2) A kérelemről a jegyző az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével dönt.


(3) Anyakönyvi eseményt lebonyolítani munkanapokon, valamint szombaton lehet.


(4) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőn belül csak ügyfélfogadási időn kívül lehet lebonyolítani.


(5) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását az engedélyezendő hivatalon kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.


(6) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény megtartása akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető a helyszínen meggyőződött arról, hogy a helyszínen az anyakönyvi esemény ünnepélyes és  méltó  körülmények  között  megtartható, valamint az anyakönyvi alapiratok és a  személyes adatok védelme biztosított.  A külső helyszínen zajló anyakönyvi események lebonyolításakor az anyakönyvi alapiratok biztonságos szállításáért és épségéért az anyakönyvvezető felel.


(7) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezésére irányuló kérelemhez csatolni kell a kérelemben megjelölt helyszín tulajdonosának, üzemeltetőjének, azzal rendelkezni jogosultnak a helyszín biztosításáról szóló nyilatkozatát, vagy a használatról szóló megállapodás másolatát.

                                                                                   3. §


                                                            Anyakönyvi események díjazása


(1) Hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításának díja:

a) amennyiben  legalább  az  egyik  fél  újszilvási  állandó  lakóhellyel rendelkezik: 10.000.-Ft, vagy


                            b) amennyiben egyik fél sem rendelkezik újszilvási állandó lakóhellyel:

15.000.-Ft.


(2) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.


(3) Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításnak díja:


a)  amennyiben  legalább  az  egyik  fél  újszilvási  állandó  lakóhellyel rendelkezik: 8.000.-Ft, vagy


 b) amennyiben egyik fél sem rendelkezik újszilvási állandó lakóhellyel: 10.000.-Ft.


(4) Az 1. és 3. § -okban meghatározott díjak a mindenkor hatályos ÁFA-t nem tartalmazzák.


(5) Mentes a díjfizetési kötelezettség alól:

a) A hivatali helyiségben és hivatali munkaidőben közreműködő és az egyéb szolgáltatás nélkül lebonyolított anyakönyvi esemény, továbbá


b) a rendkívüli körülmény, különösen a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében az egészségügyi és szociális intézményben vagy lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény.


(6) A hivatali munkaidőn kívüli és a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményért a szolgáltatási díjfizetési kötelezettséget az anyakönyvvezető által biztosított csekken kell teljesíteni.


  (7) A szolgáltatási díjnak a befizetését a feladóvevény bemutatásával kell az eljáró anyakönyvvezető felé igazolni. A    szolgáltatási díjat legkésőbb az anyakönyvi esemény létesítését megelőzően egy héttel kell teljesíteni.


(8) Amennyiben az anyakönyvi esemény az Önkormányzat hibájából meghiúsul, a kérelmező részére a befizetett szolgáltatási díjat vissza kell fizetni.

                                                                                    4.§.


                                                Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke


 (1) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti nettó 10.000.-Ft díjazás illeti meg.


(2) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenkénti nettó 15.000.-Ft díjazás illeti meg.


(3) A jegyző – figyelemmel a hatályos jogszabályok rendelkezéseire – az anyakönyvvezető részére évente egy alkalommal, a feladat ellátására tekintettel nettó 30.000.-Ft összegben munkaruha juttatást biztosít. A munkaruha juttatás kifizetése és elszámolása a ruházati költségtérítésre vonatkozó szabályok alapul vételével történik, azzal, hogy az összeg felhasználásáról az anyakönyvvezető számlával köteles elszámolni tárgyév december 15-ig. Az anyakönyvvezető a munkaruha juttatást az alábbi ruházat megvásárlására fordíthatja: cipő, kosztüm, szoknya, blúz. A munkaruha kihordási ideje egy év.


            5. §


Záró rendelkezések


(1) A rendelet 2017. június 01-jén lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépését követően bejelentett, e rendelet szerinti anyakönyvi események létesítése iránti eljárásokban kell alkalmazni.



Újszilvás, 2017. május 02.




dr. Petrányi Csaba                                                     Penczi Ildikó

     polgármester                                                                jegyző




Kihirdetve:



Újszilvás, 2017. május 04.


                                              Penczi Ildikó

                                                   jegyző


Mellékletek