Dömsöd Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VIII. 10.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és díjairól

Hatályos: 2022. 08. 11

Dömsöd Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (VIII. 10.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és díjairól

2022.08.11.

Dömsöd Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következő rendeletet alkotja.

1. A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya kiterjed Dömsöd Nagyközség közigazgatási területén megkötött házasságokra, valamint a Dömsödi Polgármesteri Hivatalnál (továbbiakban: Hivatal) közszolgálati jogviszonnyal rendelkező anyakönyvezetőre.

2. Értelmező rendelkezések

2. § (1) E rendelet alkalmazásában:

1. anyakönyvi esemény: házasságkötés,

2. hivatali munkaidő: a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend;

3. hivatali helyiség:

a) Petőfi Sándor Oktatási és Művelődési központ házasságkötő helyisége (Dömsöd, Béke tér 2.)

b) a Dömsöd Polgármesteri Hivatal tárgyalóhelyisége (Dömsöd, Petőfi tér 6.)

3. A hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő

anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai

3. § (1) Az engedélyezés iránti kérelmet az anyakönyvi elektronikus rendszer által előállított nyomtatványon kell kérni a bejelentési szándékkal egy időben, de legkésőbb az anyakönyvi esemény tervezett időpontját megelőző 30. napig.

(2) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény esetén a kérelmezőknek kell gondoskodniuk a külső helyszín anyakönyvi esemény megtartására alkalmassá tételéről.

4. § (1) Az anyakönyvi esemény többletszolgáltatás díjai:

a) a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény díja: 30.000.- Ft;

b) a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény díja: 30.000.- Ft.

c) a hivatali munkaidő túli és hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény díja: 60.000.- Ft.

(2) A többletszolgáltatás díjai tartalmazzák a gépzenei összeállítást, ünnepi beszédet, emléklapot.

(3) Az anyakönyvvezetőt a hivatali munkaidőn kívüli közreműködésért – választása szerint – a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy

a) hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény esetén 18.000.- Ft/alkalom,

b) hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény esetén 27.000.- Ft/alkalom

összegű díjazás illeti meg.

(4) A többletszolgáltatási díjat az anyakönyvi esemény engedélyezését követő 5 napon belül az önkormányzat pénztárába kell befizetni.

(5) Amennyiben a házasságkötés elmarad, a befizetett díj kérelemre visszafizetésre kerül.

(6) A többletszolgáltatás díjának megfizetése az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 7. § hatálya alá tartozó közhatalmi tevékenység ellenében történik.

4. Záró rendelkezések

5. § (1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett házassági szándék anyakönyvi eseményre kell alkalmazni.

(2) E rendelet hatálybalépésével egy időben hatályát veszti a házasságkötések és egyéb családi események szolgáltatási díjairól 6/2011. (IV.1.) önkormányzati rendelet