Halásztelek Város Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2014(XII.01.)számú önkormányzati rendelete
a Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők anyagi érdekeltségi rendszeréről
Hatályos: 2015. 01. 01- 2017. 12. 30Halásztelek Város Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2014(XII.01.)számú önkormányzati rendelete
a Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők anyagi érdekeltségi rendszeréről
2015-01-01-tól 2017-12-31-ig
Halásztelek Város Önkormányzat Képviselő-testületének
18/2014.(XI.01.)számú önkormányzati rendelete
a Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők
anyagi érdekeltségi rendszeréről
Halásztelek Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 45. §-ában kapott felhatalmazás alapján
a Polgármesteri Hivatalban (a továbbiakban: Hivatal) foglalkoztatott, adóügyi feladatokat ellátó köztisztviselők anyagi érdekeltségének szabályait az alábbiakban határozza meg:
A rendelet célja
1. §
(1) Jelen rendelet célja az önkormányzat ügykörébe tartozó adók hatékony beszedése, az adóellenőrzési és behajtási feladatok eredményes végrehajtása, valamint az adóhatósági munka iránt elkötelezett személyi állomány anyagi elismerése és ösztönzése az önkormányzatot megillető adóbevételek növelése érdekében.
(2) Az anyagi érdekeltség célja továbbá, hogy a Hivatal köztisztviselői (adóügyi dolgozói) a munkavégzés minősége és mennyisége arányában, előre kiszámítható, illetve tervezhető módon, teljesítményhez kötött juttatásban, továbbá jutalomban részesíthetők legyenek, amelynek érdekében érdekeltségi alapot kell létrehozni.
A rendelet hatálya
2. §
(1) A rendelet hatálya kiterjed Halásztelek Város Polgármesteri Hivatalának
a) jegyzőjére,
b) az adó iroda vezetőjére,
c) a pénzügyi iroda vezetőjére,
d) a Hivatal adóügyi feladatokat ellátó, a bevételt eredményező tevékenységet – közvetlenül vagy közvetetten – végző köztisztviselőire.
(2) E rendelet alkalmazásában bevételt eredményező tevékenységet közvetve végez az a köztisztviselő is, aki az adóügyekkel összefüggésben felmerülő ügyviteli, ügyirat kezelési feladatok ellátását végzi.
Az érdekeltségi alap
3. §
(1) Érdekeltségi alap csak abból az adónemből képezhető, amelyben a tárgyidőszakban befolyt összeg eléri – időarányosan – a tárgyidőszakra előírt adóbevétel 85 %-át (félévkor 42,5 %-át).
(2) Az érdekeltségi alap összegét a teljesített bevételekről készült, az adók és adók módjára behajtandó köztartozások nyilvántartásáról, kezeléséről és elszámolásáról szóló 13/1991. (V.21.) számú PM rendelet 14. § (1) bekezdésének 3. számú melléklete szerinti, az ONKADO program által előállított zárási összesítő adatai, valamint az analitikus nyilvántartások összesített adatai alapján kell megállapítani.
(3) Az alap forrásai:
- a jogerősen megállapított és beszedett adóhiány 20%-a, valamint
- az eredményesen alkalmazott végrehajtási cselekmények alapján befolyt adótartozások, tőketartozások, késedelmi pótlékok, a kiszabott és behajtott adóbírságok 20 %-a, amelyből a Polgármesteri Hivatal személyi juttatások előirányzatának részeként Érdekeltségi alapot kell képezni.
(4) Az alapot elkülönített számlán kell kezelni. Az alap terhére történő kifizetés (érdekeltségi jutalék) után járó, munkaadót terhelő közterheket az alapból kell fedezni.
(5) Az alap év végéig fel nem használt összege a következő évre átvihető.
Az alap feltöltése
4. §
(1) A jelen rendelet alkalmazása szempontjából az Alap feltöltése alatt az alapba tartozó bevételek 3. § szerinti számítását és a számításnak megfelelő pénzeszköz költségvetési rendeletben történő átvezetését kell érteni.
(2) Az Alap feltöltésére évente két ízben kerül sor a következők szerint:
a) a tárgyév június 30-áig befolyt adóbevételeknek a 3. § szerint számított részét a tárgyév szeptember 30-áig, de legkésőbb az azt követő testületi ülésen,
b) a tárgyév július 1 - december 31. közötti időszakban befolyt adóbevételeknek a 3. § szerint számított részét a tárgyévet követő év február 28-ig, de legkésőbb az azt követő testületi ülésen
kell átvezetni a tárgyévi költségvetési rendelet módosításával.
Az alapból történő kifizetés
5. §
(1) Az adóügyi feladatokat közvetlenül vagy közvetve ellátó köztisztviselők jutalékára az adóiroda vezető javaslatára a jegyző határozza meg. A pénzügyi irodavezető és az adó irodavezető jutalékainak összegét a jegyző állapítja meg. A jegyző jutalékát a polgármester állapítja meg.
(2) Az alapból előleg fizethető, a kifizetés felső határa személyenként és évenként nem haladhatja meg a köztisztviselő éves illetményének 50%-át.
(3) Fegyelmi eljárás alatt álló, illetőleg fegyelmi büntetés hatálya alatt álló köztisztviselő részére érdekeltségi jutalék – az (5) bekezdésben foglalt kivétellel – nem fizethető ki. Nem jogosult a jutalék kifizetésére továbbá az sem, akinek a fegyelmi eljárás alatt a közszolgálati jogviszonya megszűnik.
(4) Ha a fegyelmi eljárás során fegyelmi büntetés kiszabására nem kerül sor, a kifizetésre a fegyelmi eljárásban hozott döntés jogerőre emelkedésétől számított 15 napon belül kerülhet sor.
(5) A kifizetéseket a Polgármester engedélyezi.
Záró rendelkezések
6. §
(1) E rendelet a 2015. január 1. napon lép hatályba, rendelkezéseit a 2015. január 1 napjától befolyt adóbevételekre is alkalmazni kell.
(2) Jelen rendelet hatályba lépésével hatályát veszti a Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők anyagi érdekeltségi rendszeréről szóló 4/2003.(II.14.) számú önkormányzati rendelet.
Halásztelek, 2014. november 28.
Baloghné Dr. Nagy Edit s.k. Szentgyörgyi József s.k.
jegyző polgármester
Záradék:
A rendelet kihirdetve: 2014. december 1.
Baloghné Dr. Nagy Edit jegyző s.k.