Halásztelek Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2017(VI.29.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötések engedélyezésének szabályairól, és a hozzájuk kapcsolódó többletszolgáltatásokért fizetendő díjak mértékéről egységes szerkezetben a 28/2017.(XII.14.), a 13/2018.(IX.26.) és a 10/2020.(VII.09.) önkormányzati rendelettel
Hatályos: 2018. 10. 01- 2020. 07. 09Halásztelek Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2017(VI.29.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötések engedélyezésének szabályairól, és a hozzájuk kapcsolódó többletszolgáltatásokért fizetendő díjak mértékéről
2018-10-01-tól 2020-07-09-ig
Halásztelek Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, valamint az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96.§-ának a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja.
Általános és értelmező rendelkezések
1. §
E rendelet alkalmazásában:
(1)[1] hivatali helyiség:hivatali helyiség: a hivatali munkaidőben és munkaidőn kívül a Kastély épület „Kápolna” helyisége (címe: 2314 Halásztelek, Kastély park 1.);
(2)[2] hivatali munkaidő: hivatali munkaidő: a Halásztelki Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának 5. pontjában meghatározott munkarend.
(3) A rendelet tárgyi hatálya: a rendelet a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötések engedélyezésének szabályait, és a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötések esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként az önkormányzat részére, valamint az anyakönyvvezető részére fizetendő díjak mértékét szabályozza.
A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő
házasságkötések engedélyezésének szabályai
2. §
(1) Hivatali helyiségen kívüli helyszínen a házasságkötés akkor engedélyezhető, ha a házasságkötés méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok és az anyakönyvi alapiratok megfelelő védelme biztosított. Továbbá amennyiben az valamely épület szabadtéri területe, rossz idő esetére az esketésnek az épületben is megtarthatónak kell lennie.
(2) Sem a hivatali helyiségen, sem a hivatali időn kívüli házasságkötés, a már jegyzőkönyvben előjegyzésbe vett házasságkötés lebonyolítását, nem veszélyeztetheti.
(3) A hivatali munkaidőn kívül és a hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés engedélyezésére irányuló kérelem ügyében a jegyző esetenként, az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően dönt.
(4) A kérelmet írásban, a házasságkötési szándék bejelentésével egyidejűleg kell benyújtani.
Az anyakönyvvezetőnek a szolgáltatási díjból járó díj
3. §
(1) Az anyakönyvvezető minden év január 15. napjáig köteles nyilatkozni, hogy az adott naptári évben a hivatali munkaidőn kívül bonyolított házasságkötés során végzett munkája ellentételezéseként a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben meghatározott szabadidő kiadását kéri-e.
(2) Amennyiben az anyakönyvvezető az (1) bekezdés szerinti nyilatkozatában úgy nyilatkozik, hogy a szabadidő helyett pénzbeli díjazásra tart igényt, úgy az anyakönyvvezetőt házasságkötés – a (3) bekezdésben foglalt esetet kivéve – bruttó 5000 forint összegű díjazás illeti meg.
(3) Külső helyszínen bonyolított házasságkötés esetén eseményenként az anyakönyvvezetőt bruttó 18000 forint összegű díjazás illeti meg.
A szolgáltatási díj megfizetése
4. §
(1) E rendelet alapján fizetendő szolgáltatási díjak – melyeket a rendelet 1. sz. melléklete tartalmaz – megfizetése az erre rendszeresített postautalványon történik, melyet az anyakönyvvezető az házasságkötés bejelentésekor ad át, és melyet az esemény napja előtt legkésőbb 8 munkanappal kötelesek megfizetni a szolgáltatást igénybe venni kívánók.
(2) A szolgáltatási díj megfizetéséről a szolgáltatást igénybe vevők részére a Polgármesteri Hivatal számlát állít ki.
(3) A házasságkötés lebonyolításáért befizetett díjat a felek akkor igényelhetik vissza, ha
a) a házasságkötés annak megtartása előtt legalább 15 nappal írásban lemondják;
b) a házasságkötés megtartását a feleknek fel nem róható okból az azt igazoló okirat csatolásával írásban mondják le.
Záró rendelkezések
5. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett házasságkötés iránti szándék bejelentése alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.
(2) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti az önkormányzat az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, és az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről szóló 20/2016. (VI.23.) rendelete.
Szentgyörgyi József s.k. Baloghné Nagy Edit s.k.
polgármester címzetes főjegyző
A rendelet kihirdetésre került:
Halásztelek, 2017. június 29.
Baloghné dr. Nagy Edit s.k.
címzetes főjegyző
- [3]sz. melléklet
A házasságkötések szolgáltatási díjairól szóló
16/2017.(VI.29.) önkormányzati rendelethez
A szolgáltatási díj összege:
- Alapszolgáltatás (szertartás megtartása, ünnepi beszéd, emléklap, hangtechnika)
Kastély épület „kápolna” helyiségében 10.000,- Ft
Kastély épület dísztermében 60.000,- Ft
Külső helyszínen 55.000,- Ft
A fenti szolgáltatási díjak az Áfa összegét nem tartalmazzák!
Módosította a 13/2018.(IX.26.) önkormányzati rendelet 2. §-a. Hatályos: 2018. január 1. napjától