Halásztelek Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2017(VI.29.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötések engedélyezésének szabályairól, és a hozzájuk kapcsolódó többletszolgáltatásokért fizetendő díjak mértékéről egységes szerkezetben a 28/2017.(XII.14.), a 13/2018.(IX.26.) és a 10/2020.(VII.09.) önkormányzati rendelettel

Hatályos: 2018. 10. 01- 2020. 07. 09

Halásztelek Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, valamint az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96.§-ának a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja.


Általános és értelmező rendelkezések


1.   §


E rendelet alkalmazásában:


(1)[1] hivatali helyiség:hivatali helyiség: a hivatali munkaidőben és munkaidőn kívül a Kastély épület „Kápolna” helyisége (címe: 2314 Halásztelek, Kastély park 1.);


(2)[2] hivatali munkaidő: hivatali munkaidő: a Halásztelki Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának 5. pontjában meghatározott munkarend.


(3) A rendelet tárgyi hatálya: a rendelet a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötések engedélyezésének szabályait, és a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötések esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként az önkormányzat részére, valamint az anyakönyvvezető részére fizetendő díjak mértékét szabályozza.


A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő

házasságkötések engedélyezésének szabályai


2. §


(1) Hivatali helyiségen kívüli helyszínen a házasságkötés akkor engedélyezhető, ha a házasságkötés méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok és az anyakönyvi alapiratok megfelelő védelme biztosított. Továbbá amennyiben az valamely épület szabadtéri területe, rossz idő esetére az esketésnek az épületben is megtarthatónak kell lennie.

(2) Sem a hivatali helyiségen, sem a hivatali időn kívüli házasságkötés, a már jegyzőkönyvben előjegyzésbe vett házasságkötés lebonyolítását, nem veszélyeztetheti.

(3) A hivatali munkaidőn kívül és a hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés engedélyezésére irányuló kérelem ügyében a jegyző esetenként, az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően dönt.

(4) A kérelmet írásban, a házasságkötési szándék bejelentésével egyidejűleg kell benyújtani.


Az anyakönyvvezetőnek a szolgáltatási díjból járó díj


3. §


(1) Az anyakönyvvezető minden év január 15. napjáig köteles nyilatkozni, hogy az adott naptári évben a hivatali munkaidőn kívül bonyolított házasságkötés során végzett munkája ellentételezéseként a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben meghatározott szabadidő kiadását kéri-e.


(2) Amennyiben az anyakönyvvezető az (1) bekezdés szerinti nyilatkozatában úgy nyilatkozik, hogy a szabadidő helyett pénzbeli díjazásra tart igényt, úgy az anyakönyvvezetőt házasságkötés – a (3) bekezdésben foglalt esetet kivéve – bruttó 5000 forint összegű díjazás illeti meg.


(3) Külső helyszínen bonyolított házasságkötés esetén eseményenként az anyakönyvvezetőt bruttó 18000 forint összegű díjazás illeti meg.


A szolgáltatási díj megfizetése


4. §


(1) E rendelet alapján fizetendő szolgáltatási díjak – melyeket a rendelet 1. sz. melléklete tartalmaz – megfizetése az erre rendszeresített postautalványon történik, melyet az anyakönyvvezető az házasságkötés bejelentésekor ad át, és melyet az esemény napja előtt legkésőbb 8 munkanappal kötelesek megfizetni a szolgáltatást igénybe venni kívánók.


(2) A szolgáltatási díj megfizetéséről a szolgáltatást igénybe vevők részére a Polgármesteri Hivatal számlát állít ki.

(3) A házasságkötés lebonyolításáért befizetett díjat a felek akkor igényelhetik vissza, ha

a) a házasságkötés annak megtartása előtt legalább 15 nappal írásban lemondják;

b) a házasságkötés megtartását a feleknek fel nem róható okból az azt igazoló okirat csatolásával írásban mondják le.


Záró rendelkezések


5. §


(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett házasságkötés iránti szándék bejelentése alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.


(2) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti az önkormányzat az egyes anyakönyvi      események engedélyezésének szabályairól, és az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről szóló 20/2016. (VI.23.) rendelete.


            Szentgyörgyi József s.k.                                           Baloghné Nagy Edit s.k.

                                  polgármester                                                         címzetes főjegyző


A rendelet kihirdetésre került:

Halásztelek, 2017. június 29.


Baloghné dr. Nagy Edit s.k.

    címzetes főjegyző


  1. [3]sz. melléklet



A házasságkötések szolgáltatási díjairól szóló

16/2017.(VI.29.) önkormányzati  rendelethez



A szolgáltatási díj összege:


  1. Alapszolgáltatás (szertartás megtartása, ünnepi beszéd, emléklap, hangtechnika)


                   

                                                Kastély épület „kápolna” helyiségében         10.000,- Ft

                                                Kastély épület dísztermében                         60.000,- Ft

                                   Külső helyszínen                                           55.000,- Ft


    A fenti szolgáltatási díjak az Áfa összegét nem tartalmazzák!                                                                 



[1]

Módosította a 13/2018.(IX.26.) önkormányzati rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos: 2018. október 1. napjától

[2]

Módosította a 13/2018.(IX.26.) önkormányzati rendelet 1. § (2) bekezdése.. Hatályos: 2018. október 1. napjától

[3]

Módosította a 13/2018.(IX.26.) önkormányzati rendelet 2. §-a. Hatályos: 2018. január 1. napjától